Wypadałoby podać jaki jest silnik... U mnie, 1.7DTI wyjęcie sprężarki jest bezproblemowe - jest na górze, natomiast alternator to z kanału.
Mam pytanie żeby wymienić rolkę alternatora to czy trzeba wyjmowac alternator czy nie.
Jak nie masz ładowania to nie będziesz miał wspomagania. Prawdopodobnie mostek jest uszkodzony. Musisz wyjąć alternator i sprawdzić.
Astra nie ma zadnego bezpiecznika. Jesli pasek jest ok sprawdz napiecie bezposrednio na alternatorze. Jak jest to samo wyjmij alternator i sprawdz go na stole czy laduje.
Nie. Padła odpowiedź - może czas by już było wyjąć ten alternator?
A może tak byś podał typ alternatora? BOSCH, LUCAS ? Regulator to jest to urządzenie z którego wystają szczotki. Jeśli nikt wcześniej nic nie przerabiał to powinien być BOSCH, można go wyjąć bez rozbierania alternatora.
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania.
nie wiem jaka dokładna mogła byś przyczyna? A kto to zgadnie?Szczotka(i) się zawiesiła?, a może gdzieś jest coś niedokręcone-jakieś połączenie?Pewnie trzeba wyjąć alternator i zrobić dokładny przegląd.
Dobra, sorry. Tak mi powiedział mechanik co robił alternator, bo tam ciężko jest go wyjąć. Widocznie mnie ściemniał... Pozdrawiam
Jest jest. :D Mogę jeszcze dodać, że łatwiej alternator wyjąć dołem. Mam LPG i troszkę takie coś mi przeszkadzało :D Wszystkim dziękuję, i cieszę się jeśli wywołałem uśmiech na twarzach wyjadaczy.
Rada jest taka że należy wyjąć alternator i,to ile możesz samemu, zbadać,obejrzeć a resztę do punktu gdzie regenerują alternatory
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Wyjmij alternator, oddaj do naprawy, załóż i ciesz się naprawionym autkiem
W du.ę z takimi radami panie Jasju1984. Ta śruba jest włożona od prawidłowej strony, tak ma być, choć nieraz sam na nią fiksowałem. Odkręca się jedną śrubę mocującą łapę od spodu, drugą luzuje lub też wykręca i tą długą śrubę można wyjąć. Wszystko da radę zrobić z góry, bez kanału.
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Sprawdziłem ładowanie, trochę dziwnie bo na wolnych obrotach raz jest 8.02 V a na wyższych 10.02 V zaś innym razem na wolnych obrotach jest 12 V, chciałbym też powiedzieć że kontrolka od ładowanie na desce, nie świeci nie żarzy cały czas jest ok. Jak odłączę klemę od akumulatora podczas pracy silnika, silnik natychmiast gaśnie. Jasne jest że alternator...
Typowa rzecz w Oplu płyta z reglerem do zmiany ,od razu najlepiej zmień kpl. co by za chwilę nie robić 2x. Cżesto przy awarii płyty, pali żarówkę w liczniku lub upalony obwód kontrolki w reglerze.Podłącz próbówkę do masy i do odłączonego cieńkiego kabla altka i zobacz wtedy czy jest kontrolka.Jak będzie to tylko alternator do naprawy ,jak "na krótko"...
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Witam! Musisz zacząć od alternatora to najprostrze ( może trzeba nawet wyjąć alternator i na stół probierczy aby być pewnym że jest sprawny), ale u mnie była uszkodzona elektronika wspomagania i dopiero sie uspokoiło ładowanie, po naprawie pompy wspomagania wszystko wróciło do normy
Żeby zdjąć alternator,najlepiej jest zdenontować pokrywę pod silnikiem i odkręcić klakson pod zdeżakiem i wyjąć go dołem.inaczej się nie da zdemontować alternatora,przynajmniej tak mi się zdaje.trzeba także pościągać węzyki gumowe z wakumpompy(z tyłu alternatora).aby zdjąc pasek wieloklinowy trzeba włożyć klucz 15 najlepiej kluczem nasadowym na śrubę...
opel astra rocznik 2003 1.7 DTi isuzu w styczniu zapaliła sie kontrolka od ładowania i cały czas sie swieciła okazało sie ze alternator popsuty. Zregenerowali wymienili zestaw prostowniczy + regulator hitachi za 110 zł. + uszczelniacze za 5zł. i naprawa i sprawdzenie za 50zł. jakies 2 tygonie temu znowu zaświeciła sie kontrolka od ładowania ale gdy...
nowy regulator wraz ze szczotkami to koszt około 30 pln więc jak co to wymień bo tu prawdopodobnie leży problem. najszybciej jest wyjąć alternator wymiana szczotkotrzymacza z regulatorem zajmuje dosłownie kilkanaście minut. tylko uważaj bo jest kilka wersji regulatora szukaj takiego 14.4v. sprawdź również czy silnik jest dobrze połączony z karoserią...
jeszcze może taka moja mała sugestia: - sprawdź obok alternatora patrząc od góry silnika są podłączone masy. kilka brązowych przewodów. możliwe że masa porównawcza ECM sie urwała lub zaśniedziała. miałem takie przypadki - możliwe ze zapiekł się wtryskiwacz benzyny, należy go wyjąć i delikatnie przemyć jakimś zmywaczem. a sprawdzić to możesz odpalając...
https://obrazki.elektroda.pl/5001614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8546044300_... Witam, w mojej astrze z16XEP zniażdżyło tłok oraz złamało zawór ssący i powyginało sąsiedni. Myślę, że korbowód też nie jest prosty. Gładź cylindra ma duże wżery. 1.Czy w tym silniku blok jest tulejowany? Czy ma cylindry wywiercone...
Witam. Mam problem z ładowaniem w samochodzie. Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok. 13.6V a gdy włączę jeszcze światła to spada do około 13.5V. Mierzone na klemach akumulatora, na samym alternatorze jest o około 0,1V więcej. Wykręciłem dziś alternator i wyjąłem regulator razem ze szczotkami. Jedna szczotka jest trochę dłuża od drugiej. Czy to...
Tam żadnej ingerencji w chłodnice nie potrzeba do wyjęcia alternatora. Wszystko dołem wylatuje.
Witam. Zanim napiszę co i jak to podkreślam, że użyłem wcześniej przycisku szukaj. W astrze mojej zony od pewnego czasu święciła się kontrolka ładowania, po jakimś czasie zaczął wariować obrotomierz po czym padł kompletnie, ładowania też oczywiście już wtedy nie było. Mechanicy wszelkiej maści mówili, że to alternator. Wyjąłem więc alternator oddałem...
Bez pojęcia o tym to się nie da. On nie jest przy, a na alternatorze. Alternator do wyjęcia. Część trzeba dokupić do konkretnego typu alternatora.
Taki włącznik podłącza się przeważnie pod alternator do kabla gdzie po odpaleniu auta pojawia się 12V a nie pod żaróweczke od podświetlenia włącznika. Zobacz czy we włączniku świateł działa regulacja jasności. Pozatym wyjmij ten automat od świateł i podłącz jak ci wyżej napisałem.
Najpierw włącz silnik światła ,dmuchawę ,tylna szybe na ok 5min. i sprawdz czy jakaś klema nie robi się gorąca. Jeśli nie to alternator do wyjęcia.
Napięcie od 15-19V a z akumulatora leci lekki dymek jak przygazuję, akum ma 13V więc mogę go zarżnąć, rozebrałem ten alternator i wyjąłem ten stabilizator ale zastanawiam się czy to ma sens bo jest już deczko stary i już skrzypi łożysko, co myślicie o tej cenie i jakości ? linki do aukcji usunąłem
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Dla mnie nie, ale ty sobie sam nie zrobisz bo: -nie wyjmiesz alternatora, trzeba miec kanał i specjalne klucze ( nasadki Torx) -nie wymontujesz mostka, bo też trzeba miec nasadki torx No, powiedzmy że te klucze zgobędziesz, to nei zrobisz bo: -nie znasz technologii wymiany mostka, jest tam parę szczegółów na których mozna "zapłacić frycowe", po prostu...
Witam. Mam problem z Astrą F (1995). Zapaliła się kontrolka ładowania w czasie jazdy. Im wyższe obroty, tym mocniej się świeci. Zatrzymałem się, wyjąłem kluczyk a kontrolka ładowania nadal się świeci. Postanowiłem wracać do domu bez włączonych świateł. Pod koniec drogi jeszcze jedna niespodzianka, zaczyna zapalać się co chwilę kontrolka poduszki powietrznej....
Witam, Proszę o pomoc w diagnozie problemu z w/w samochodem. Mieszkam na wyspach, a tutaj jak wiadomo często pada. Od kilku miesięcy auto od czasu do czasu nie odpala przy deszczowej pogodzie. Często przy przekręceniu kluczyka słychać jakby silnik nie mógł się przekręcić a cała elektronika gaśnie. Wtedy najczęściej nawet świateł nie da się włączyć....
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp. Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8). Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
W bagażniku jest elektrozawór od butli z gazem ale pisałeś że wyjmowałeś bezpiecznik więc gaz był nieaktywny... No wyciągałem. Jeszcze może sterownik spróbuje odpiąć albo go przełożyć w inne miejsce. Filtry są tylko na RCA(chinch). Ale dziwi mnie że buczy tak samo jak ma wyjęte kable RCA . Wzmacniacz na 100% sprawny? Dodano po 1 Myślę, że sprawny jest...
no i lipa .... wyeliminowałem dziś stacyjkę - posunąl mi znajomy taką mysl - ale niestety pudło. Na krótko po zetknięciu przewodów do uzyskania zapłonu dzieje się to samo. Rozebrałem też deskę rozdzielczą, dostałem siędo kontrolki - po wyjęciu lampki problemu nie ma. Wyjąłem kontrolkę, i zwarłem te styki od kontrolki na krótko przewodem - problem nie...
Tak regulator jest nowy Dodano po 17 Aha sprawdziłem komutator.Multimetr ustawiłem na ikonke diody.Dotknąłem jedna koncówka miernika do pierscieni tych slizgowych co dotykaja szczotki a druga koncówke dotknąłem do tych nie wiem jak to sie nazywa po fachowemu(do tych zeberek) i nie ma przejscia.Wie komutator chyba ok Odnosnie stojana: Wyjąłem go z obudowy...
A przypadkiem nie chodzi o uszkodzony regulator alternatora?
Witam. Mam problem z moją Asterką. Jest to Opel Astra Classic 1.4 benz.(zawsze leję 95 oktanów) 60 km, 1999rok, sedan, przebieg autentyczny (posiadam auto od nowości) 55 000 km. Astra stoi cały czas na dworze. W te mrozy także. Nigdy z nią nie było najmniejszego problemu. Jednej nocy mróz sięgnął -30 st... i rano nie zarzuciła. Kręciłem kilka razy,...
Przyszło Ci w ogóle do głowy, że to przekaźnik ze stykiem nc i nawet przy wyjętym z samochodu alternatorze kontrolka będzie się świecić ?
Ładowania niestety brak chociaż kontrolka ładowania się nie zapala , czyli pozostaje wyjęcie i naprawa alternatora. Czy ktoś posiada jakiś opis czynności podczas demontazu, żeby nie 'odkrywać ameryki'. W Golfie III 1,8 wyjęcie alternatora to żaden problem, natomiast Astra 1,8 z klimą ma go głęboko schowany. Przy okazji, macie jakiś pomysł na kod do...
albo cos dzieje sie z alternatorem lub stacyjką
Witam Jeżeli zły dział,proszę mnie cierpliwie poprawić. Szukałem na różnych forach podobnych tematów i jako,że żaden nie rozwiązywał problemu postanowiłem "ostatnią deską ratunku" zahaczyć o tutejsze. Sytuacja wygląda tak: Zimny silnik ( lato +20 na zewnątrz lub zima -15 bez znaczenia) odpala na benzynie (na lpg nie ma możliwości,chyba,że w trybie awaryjnym)...
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej...
Rozłącz okrągłą wtyczkę od alternatora / Myślałem że umiesz czytać.P
Bez wyjęcia i rozpołowienia alternatora nie da się stwierdzić co jest w nim uszkodzone.
A ciezko jest sie dostac do mostka bo jak weidze to trzeba wyjac alternator ?? I nie wiem czy sam mam robic czy jechac do jakiegos śpeca. :-)
hmmm... alternator był niedawno wymieniany... możliwe że to on coś miesza... A co on ma z tym wspólnego...??
Mam pytanko: otoz, chce wymienic lozyska w alternatorze mojej asterki (Astra F silnik X14NZ) i nie wiem jakie przygotowac. Musze to zrobic bo juz troche ich slychac a samochod potrzebny mi jest codziennie wiec nie moge wyjac alternatora w jeden dzien i zlozyc w drugi. Musze to zrobic jednego dnia. Jesli ktos wie jakie to lozyska to prosze o pomoc. Z...
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe niż na akumulatorze ro winne będą przewody albo+ albo masa.Czasem po wyjęciu alternatora z silnika i ponownym zamontowaniu gubi się gdzieś masa i zmniejsza się nap. ładowania.Właściwe napięcie ładowania powinno wynosić od 13.8-14.4V.
Witam mam problem z ładowaniem mam aż 18.35v a kontrolka aku się nie świeciła, bateria była gorąca. Zauważyłem to dopiero gdy podniosłem maskę bo czułem kwas w kabinie i sprawdziłem napięcie. Nie było jeżdżone wcale prawie. Zwoje są ok bo sprawdzone, wirnik też ok przebicia nie ma. Diody na oko są ok regulator na oko też jest ok. Po odłączeniu alternatora...
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
(...)jestem laikiem w sprawach samochodowych (...)moje pytanie brzmi czy to mostek prostowniczy jest spalony czy może coś z regulatorem nie tak? Nie ma możliwości podania jednoznacznej odpowiedzi bez wyjęcia, rozebrania i pomierzenia alternatora. Proponuję abyś podjechał do warsztatu. Na 90% sam sobie nie poradzisz z tą usterką.
Dzień dobry, mam problem z wspomaganiem (wersja TRW). Przestało działać. Dzień później radio przestało działać. Wyjąłem bezpiecznik od radia obejrzałem i włożyłem. Zaczęło działać i radio i wspomaganie. Po jakimś czasie znów przestało działać wspomaganie. Wygląda na jakiś elektryczny problem. Akumulator jest OK - nowiuteńki. Bezpiecznik 80A fioletowy...
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
wyjąć alternator astra alternator alternator astra
piekarnik spadek temperatury schemat monitor philips miernik drogi
uszkodzona fotopułapka vestel 17mb185eb
Jak odzyskać kod do radia Hyundai Tucson 2018? Podłączenie szyny CAN do radaru w Mercedesie W213