No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy, wskazówek przy naprawie mojej Fiesty. W wyniku pęknięcia izolatora świecy zapłonowej w jednym z cylindrów, odłamek został zmielony i spowodował spadek ciśnienia sprężania do 5 at, gdzie na pozostałych utrzymuje się na poziomie ok. 12 at. Zakładam, że uszkodzeniu uległ zawór wydechowy i ewentualnie jego gniazdo. Zwracam...
Witam. Poszukuję pod maską czujnika położenia wału korbowego (Camshaft Position (Hall) Sensor G40) i mam poważne wątpliwości co do tego gdzie jest: a) pod obudową rozrządu b) w aparacie zapłonowym Z tego co wyczytałem to są dwa takie czujniki (Halla). Jeden to CRANKSHAFT (wału korbowego) a drugi to CAMSHAFT - czyli wałka rozrządu, ten o który mi chodzi....
Kolego w tym modelu z tym silnikiem aby zmienić (ustawić) rozrząd to tylko wyjęcie silnika! Dlatego wszedzie liczą wymianę wraz z wyjeciem silnika. Pozdrawiam!
Witam, Posiadam jak w tytule peugeot 407 2litrowy benzyna z 2008 roku. Auto niestety kupione sprowadzane (wtedy nie byłem świadom przewałów jakie handlarze robią). Auto było kupione ponad 3 lata temu i nie była to "okazja cenowa". Intensywnie jeździłem nim 2 lata i większych problemów nie było, po drodze 2 niedrogie w naprawie usterki. Problemy zaczęły...
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Przecież w 1,9 jak i 2,4 nie trzeba jej odkręcać, a jak się odkręci trzeba albo zakręcić ''na szczęście'' albo nową. Twierdzisz że nie trzeba wykręcać, to dość ciekawie, bo bez odkręcenia śruby w paska rozrządu nie wyjmiesz. A znalazłem filmik, bo swojego jednak nie mam. Link: Kolega zupełnie pomylił silniki, nie ma w tej części analogii do silnika...
Dołączę się ponieważ miałem podobny przypadek w Volvo z tym motorem. Pasek wielorowkowy napędzający alternator, klimę itp. wmielił się się w koło dwu pasowe wału korbowego. To koło jest podwójne napędza rozrząd i drugim paskiem akcesoria. W wyniku tego motor stanął. Miałem szczęście ponieważ ścięło wspomniany wyżej klin koła wałka rozrządu. Fachowiec,...
Albo źle ustawiłeś pompę po wyjęciu wałka rozrządu
witam wszystkich, szukając mam opla omege 2.0 16V rok 95 komp simtec 56.1 i też problem z czujnikiem położenia wału i kurde też wymieniałem pierścienie i wszystko co kolga Grzesio opisał tutaj hmmm, a skąd podobieństwa? Bo to opis przypadku mojego auta!! dokładnie mojego, nie wierze, że ludzie którzy mają szyld "mechanika pojazdowa Opel" oraz "elektromechanika"...
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
Przecież musisz całkowicie wyjąć wałki rozrządu by odkręcić głowicę, więc automatycznie przestawisz rozrząd. I tak... Napinacz musisz zdemontować.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Jeszcze może być nieszczelność na wtryskiwaczach(gumowe uszczelnienie wtryskiwacza),ale to się wiąże z wyjęciem wałka rozrządu-mankament tych silników ;-(
Trzeba sprawdzić samo-regulatory które lubą się blokować i wydziera się kielich da się je wyjąć po ściągnięciu głowicy oraz sprawdzić krzywki na wałku rozrządu też się wydzierają. Zawory też posprawdzaj luz na prowadnicach oraz gniazda w głowicy.TE TYPY TAK MAJĄ.
Kolego, dziękuję za rzeczową odpowiedź. Jak dioda jest uszkodzona to jest duże prawdopodobieństwo, że padł sterownik. Gdybym wiedział jak ma wyglądać sygnał na elektrozaworze to mógłbym wyeliminować ECU. Wymiana elektrozaworu wcale nie jest taka prosta. Wiąże się z wyjęciem wałka rozrządu zaworów ssących, a co za tym idzie, ustawieniem rozrządu. Jak...
Bo zapewne je wyjęli jak rozrząd skończyli ustawiać, ja tam bym zlał, jak masz czas i fundusze to wymień. Mi tez się raz zdarzyło że się ukruszył, auto jeździ to tej pory.
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Ściągnij głowice i wciśnij zawór który nie odbija i sprawdź jak się zachowuje gdy go puszczasz. Rób to oczywiście z wyjętym wałkiem rozrządu. Jeśli zawór lekko się wciska to znaczy że sprężyny są słabe. Jeśli wciska się z oporem i nie cofa się do końca to znaczy że coś jest nie tak albo z samym zaworem, albo z prowadnicą. Gdy masz oba zawory zamknięte...
No właśnie dokładnie nie wiadomo jakie powinny być wymiary serwisowe dla głowicy C-330M. Skoro tłok zwykły ma zagłębienia w tłoku 3.1÷3.3 mm (w nowych tłokach 3.5 mm z większą kieszenią dla symetrii i jednego typu tłoka w asortymencie = większa pojemność komory spalania), a wysokość wystawania zaworu z głowicy to 1.9÷2.2 mm, to daje squish 1.9÷2.4 mm...
Zaraz, chwilkę. kolega napisał że sprawdził ciśnienie sprężania, to może napisał by jaką wartość miało na poszczególnych cylindrach ? Bo tak zwalać wyłączną winę za pobieranie oleju na gumki zaworów to lekka przesada, pomimo nawet wzglednie dobrego sprężania mogą być zużyte pierścienie zgarniające, co znowuż np. w C16NZ przy przebiegu 200kkm nie jest...
Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czyli ustawić wałki rozrządu wcięciami za zaślepkami po stronie skrzyni biegów w linii poziomej. Zablokować wałki. Wkręcić trzpień ustalający wał korbowy. Trzpień powinien wejść w wycięcie w wale korbowym. Teraz należało by wyjąć blokadę z wałów i lekko ruszyć wałem w prawo i w lewo UWAGA ostrożnie aby trzpień...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
koło zębate wałka rozrządu było na znaku ?
ociz-robiłem taki silnik tylko w 807 też po strzale rozrządu. Silnik oczywiście na zewnątrz.Problem był z wyjęciem wtryskiwaczy.(ciełem ,niszczyłem-ratowałem głowicę.)W głowicy połamane "łapki".wałki całe(są dwa) łańcuch i napinacz z ślizgami spinający wałki też ok.No niestety firma nie dała rady rozfrezować "resztek "wtrysków i poszła "nowa-używana"...
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
Wyjmij ten czujnik wałka i zobacz czy wałek sie obraca. Tacz czy tak wygląda to na strzelony czy przeskoczony rozrząd. Nie wierzysz sprawdz to co wyżej a potem ciśnienie sprężania i synchro wał/wałek.
Sory pomyłka zabezpieczenia nie ma wałek trzyma obudowarozrządu którą już zdemontowaliśmy.Zapomniałem jeszcze o pompie paliwa,którą trzeba też przed wyjęciem wałka zdemontować i wyciągnąć popychacz.
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
możesz zamienić wtryski miejscami i zobaczysz czy jest różnica ,bo jeśli cichnie po odłączeniu wtrysku to może wskazywać na uszkodzony sworzeń na korbie lub w tłoku i bez obciążenia będzie cicho ,można jeszcze sprawdzić ciśnienie sprężania może pokaże jakieś nieprawidłowości bo jak pisałeś ciężko odpala to albo paliwo jest źle dawkowane albo ma złą...
Alternator zdjęty, leży obok, sprężarka klimy odsunięta od bloku, pompa wody dawno zdjęta, koło pasowe też, wszystko ściągnięte... 4 śrubki od spodu miski oczywiście też, sprawdzone dwa razy, nic nie zostało. A to dalej masakrycznie mocno siedzi... może jakiś mechanik-kretyn to czymś skleił? Jakieś pomysły? Jutro wyjmę wałki i koła rozrządu żeby zrobić...
pompka napędzania przez popychacz od wałka rozrządu, wałek rozrządu przez łańcuch od wału, wał zakrywa miska oleju, z tamtąd widać też wałek. zdejmij miskę, wsadź łapkę, lub jakieś inne szczypce /długie, wąskie/ ustaw popychacz z powrotem w kierunku otworu przez który wpadł i wyciagnij. w czym tu problem.
Profesjonalnie, to trzeba go wyprostować w profesjonalnym warsztacie, przy użyciu profesjonalnej prasy i profesjonalnego osprzętu do niej. Amatorsko w domu, to możesz go wyrzucić i kupić nowy. Co do zamontowania, to zarówno na wale, jak i na kole wałka rozrządu umieszczone są stosowne znaki. Widać je na zdjęciach. A to "dziwne coś w czerwonej ramce"...
Przebieg 201000 km, więc myślisz, że nie jest wyciągnięty??? To się sprawdza - a nie "myśli" Widziałem łańcuch zerwany po 40 tys km (w motorze 271 z C-klasy) i znam motory które przejeżdżają 300 i więcej tysięcy bez ingerencji w rozrząd. Dojście jest od komory silnik a wymiana trwa 20 minut Przy wymianie rozrządu napinacz i tak powinien być wymieniony....
jeżeli to ten 2.0 20v alt 96kw znak masz na kole wałka rozrządu na godzinie 12 i w okienku skrzyni przesyłam ins. montażu ewentualnie zakup blokady dla 100% pewności Sprawdzić oznaczenia rozrządu Przymocować koło pasowe naprężacza Zamocować pasek rozrządu w kolejności pokazanej na rysunkua -> b -> c -> dObracać koło pasowe naprężacza odwrotnie do ruchu...
To już mi się udało go rozpołowić i wyjąć wałek. Ten mechanizm do rozprężania jest na swoim miejscu. Hmm, tylko pytanie, jak to wszystko prawidłowo ustawić...
1.6 TDI CAYC — jak spasować koła zębate wałków rozrządu? Są znaki na wałkach w postaci kropek. Czy to jest do spasowania wałków? https://obrazki.elektroda.pl/5728593700_... https://obrazki.elektroda.pl/4589614400_... AI: Robisz to na silniku zamontowanym w samochodzie czy na wyjętym silniku? Na silniku zamontowanym....
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ? Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Jak się rozgrzeje to też występuje , ale tylko przy mocnym przegazowaniu . Postanowiłem jednak najpierw wymienić same uszczelniacze zaworowe , ale w 250 jest gorzej jak w 125 w której już to robiłem . Mianowicie , ośki dźwigienek zaworowych wychodzą w stronę łańcucha rozrządu i żeby je wyjąć trzeba zdjąć koło wałka rozrządu .Boję się , że może spaść...
No teraz to mnie zdenerwowałeś, mylisz układ rozrządu z wałkiem rozrządu, a co powiesz jak napiszę żeby go wyjąć to trzeba chłodnicę zdemontować? Miałeś 4 polonezy i nie wiesz gdzie jest wałek rozrządu? Dodam jeszcze, że w tym silniku nie reguluje się luzów zaworowych, bo jest to kasowane hydraulicznie.
Sprawdź najpierw ustawienie rozrządu, w tym pompę względem rozrządu. Jak jest O.K. (czyli przy zablokowanej wiertłem 6 mm pompie i odpowiednim ustawieniu wału i wałka) wyjmij wszelkie blokady rozrządu i spróbuj odpalić auto. I teraz moje ustawianie kąta: jak bardzo kiepsko odpalał na zimnym należało poluzować trzy śruby na pompie i delikatnie obrócić...
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Silnik 1.8 8V? Jeżeli tak to zajrzyj do zaworów. Luz reguluje się za pomocą płytek zaworowych. Kupujesz cieńsze płytki bądź szlifujesz stare. Obstawiam na podparte zawory bądź na za mały luz zaworowy. Jak dobrze pamiętam 0,2 mm ssący, 0,4 mm wydechowy. Płytki zaworowe wyjmiesz bez ruszania wałka rozrządu
To może określić tylko weryfikacja całości - zniekształcenia trzonków zaworów, prowadnic, podpór wałka rozrządu, płaszczyzny głowicy.
Ściągasz boczną osłonę, demontujesz łyżwę i powinno być na tyle miejsca by wyjąć wałki.
Pierwsze pytanie, to po co dotykałeś się w ogóle do tego kółka. Pytanie drugie -jak wyobrażasz sobie szlifowanie czymkolwiek czoła wału, z zachowaniem płaskości płaszczyzny czoła i jej prostopadłości do osi wału? Są specjalne frezy z prowadnicą, ale słychać negatywne opinie na ich temat. Jak wyjąłeś wałek rozrządu, to bez problemu możesz kręcić wałem...
smarowania wałka rozrządu zatarcie wałka rozrządu synchronizację wałka rozrządu
podciśnienie układ ciśnienie wtyczka przyczep wyjęcie wałka rozrządu
moduł inteligentnego odłączona klema
Jak wyłączyć tryb sklepu w TV Chiq 50 Android TV? Zbyt krótkie przełożenie 5. biegu w Renault Laguna