Jeśli nie masz doświadczenia w wykręcaniu świec żarowych to zrób to w serwisie. Przy wykręcaniu bardzo ważne jest wyczucie czy świeca się wykręca czy ukręca.:) Nie wymieniaj pojedyńczych świec tylko komplet.
Pierwsze pytanie, to po co dotykałeś się w ogóle do tego kółka. Pytanie drugie -jak wyobrażasz sobie szlifowanie czymkolwiek czoła wału, z zachowaniem płaskości płaszczyzny czoła i jej prostopadłości do osi wału? Są specjalne frezy z prowadnicą, ale słychać negatywne opinie na ich temat. Jak wyjąłeś wałek rozrządu, to bez problemu możesz kręcić wałem...
Przewód do + i dotykasz góry świecy
Obojętne, ale jeżeli głowica jest aluminiowa to na zimnym silniku lżej się wykręca.
jako nieliczny wykręca urwane świece żarowe/zapłonowe i ceny sięgają max 500 zł. Od sztuki?
Zmierzyłem rezystancję świec żarowych i jedna ma przerwę więc pozostałe pewnie utraciły swoje właściwości. Czy nikt z Was nie wykręcał świec żarowych i nie wie jak to zrobić najbezpieczniej aby żadnej nie urwać?
Witam. Podczas wykręcania świecy żarowej uszkodził mi się gwiny w glowicy, jak naprawić tą awarie .Próbowałem świece na kleju usadowic ale nic to nie dało.
Wpisz w Google zestaw do wykręcania świec żarowych, będziesz miał do wyboru pełno różnych. Tylko nie zdziw się jak coś pójdzie nie tak i będziesz musiał wiertło, gwintownik lub trzpień z zestawu rozwiercać. Co prawda może się tak zdarzyć, że uszkodzisz gniazdo świecy, ale to w ekstremalnych przypadkach.
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Kolega Michu10 chyba jednak miał na myśli miernikiem-omomierzem do masy..
Kolego viper555 opisz proszę jak to robisz i jakich cudownych używasz do tego narzędzi , silnik pochylony jest przecież do przodu i świece ciężko zobaczyć . Wszyscy przecież na tym skorzystamy. Wtrysków możesz nie wykręcać
Niby powinien wystarczyć, ale raz ma jakiś czas chyba warto zobaczyć na czym jeżdzisz, bo moze któraś być uszkodzona mechanicznie, a taki nawet mały oderwany kawałek, a tfu...moze narobić w przyszłości duuuuużżo szkody. To nie jest trudny zabieg - wykręcaj. !!! Pozdr.
A czy nie było by prościej sprawdzić każdą po kolei zwykłym omomierzem bez wykręcania ? --- pozdr.
Według mnie lepiej zmiejszyć prawdopodobieństwo niepowodzenia Przezorny zawsze zabezpieczony, powiedziała zakonnica zakładając drugą prezerwatywę na świeczkę... Myślę, że ja ikilku kolegów tu piszących wykręciło wiele świec żarowych, więc słuchaj i działaj. Chyba, że ma to być rozprawa teoretyczna na temat: Wykręcać czy nie wykręcać? Oto jest pytanie!
Nie wykręcaj , sprawdz amperomierzem.
Czy w Berlingo 2.0 HDI z 2001 r można zdiagnozować stan świec żarowych bez ich wykręcania, np przez odczyt poboru prądu świec z ECU, BSI ? Krzysztof
Witam , mam pytanko jak sprawdzis swiece żarowe w dieslu bez ich wykręcania. Można to jakoś zmierzyć ?
Ja bym nie ryzykował, w przypadku niepowodzenia będziesz musiał zrzucać głowicę, być może napawać i obrabiać od nowa detal. Koszt takiej operacji zrobi się duży. Według mnie poszukaj specjalisty od wykręcania urwanych świec żarowych i wtryskiwaczy. Zapłacisz ze 3 stówki za zrobienie ale będziesz miał dużo większą gwarancję powodzenia. Dobrego wiertła...
Typuję niesprawne (1 lub 2 ) świece żarowe, zwykle taki objaw jak opisujesz. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do szyny zasilającej świece. W przypadku pozytywnym musisz odłączyć szynę od świec i sprawdzić oddzielnie każdą świecę, najlepiej żarówką 12 V o mocy min. 21 W. Ja robię to w taki sposób: biorę oprawkę do tego typu żarówek, podłączam do niej przewody...
wykręca się specjalnym rozwiertakiem.
żeby sprawdzić co jest warty silnik nie odkręca się korka wlewu ale raczej wyciąga bagnet-nie chlapie olej i można zobaczyć jaki gaz się wydostaje- jeżeli jest to znaczne dymienie na niebiesko to znaczy,że silnik ma przedmuchy z cylindrów i bierze olej. Kompresję w tym silniku najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem-wykręca się świece żarowe i podłącza...
Na niską temperaturę polecam osobiście patent z opalarką elektryczną, lecz za filtrem powietrza, tzn. w C-330 wykręcam jedną ze świec żarowych i dmucham sobie rozgrzanym powietrzem. To w zasadzie wystarcza by zapalić ciapka przy -20 stopniach bez długiego kręcenia, same świece żarowe niewiele dają.
Ja mam swoją metodę. Wkręcam na zimnym silniku i zawsze przykręcam kluczem dynamometrycznym. Gdy przychodzi mi je odkręcić to odkręcam na ciepłym silniku, i odkręcają się bardzo lekko. Chyba można użyć analogii do świec żarowych.
Zaczął bym od sprawdzenia świec żarowych czy są sprawne. Bardzo prosto można to miernikiem sprawdzić bez wykręcania.
Z tego co wiem aby uniknąć "zerwania" świec żarowych najlepiej wykręcać je przy ciepłym silniku oczywiście stosownym kluczem. Nie sądzisz, że twoja rada jest co najmniej spóźniona?
zna ktos jakis sposób nawykrecenie bez dodatkowych kosztów ??? Jako tako to szczególnych sposobów na wykręcanie świeć nie ma. Jedynie co mogę doradzić ( gdyby były oporne) odkręcać je na rozgrzanym silniku.
Szarpałem za korbowody , nie wyczułem dużych luzów.Tuleje cylindrów są nieporysowane. Świec żarowych nie wykręcałem.
Witam!!! Mam skode oktavie 1.9 TDI i 2002r. i mam pytanie jak zdjąć listwę z świec żarowych? to wygląda na taką wciskaną jakby "były połączone razem i nie wiem czy tą litwe sie wyciąga czy jakoś wykręca? pozdrawiam!!!
Sam niech lepiej nie wykręca, bo zaraz będzie temat jak wykręcić ukręconą świecę żarową z głowicy... Witam. Mam pytanie z innej beczki na temat wykręcenia świec żarowych. A mianowicie. Wykręcać na zimnym silniku czy gorącym. Pytam, ponieważ prawa fizyki podpowiadają, że na zimnym ( inna kurczliwość materiałów świecy i głowicy ). Słyszałem również,...
Witam , mam taki problem mechanik którem zleciłem wymianę świec żarowych przy wykręcaniu jednej świecy ukręcił ją w taki sposób że wykręcić można tę cześć którę wkłada się klucz a ten kapturek został w głowicy i wystaje taki pręt grzewczy. czy jest jakiś sprawdzony patent na wyjęcie pozostałej części z głowicy bez ściągania głowicy ? zamówiłem na alledrogo...
Świece lepiej jest wykręcać na zimnym czy na ciepłym silniku??
Posiadam ducato z silnikiem 2,2 100KM.Czy ktośsię orientuje gdzie konkretnie znajdująsię świece żarowe i jaki jest do nich dostep bo nastawiam się raczej na operacje wykręcania ukręconych świec przy okazji wymiany .Dzięki z góry za podpowiedzi.
Siemka, szukałem odpowiedzi na moje problemy i wpadłem na twój bardzo podobny ,wydaje mi się ze mogę ci pomoc. Ja mam mondeo 2.0 tdci z elektrycznym zaworem EGR(dlatego je nie mogę zaślepić). Samochód ci gaśnie lub ciężko odpala na ciepłym -twoje zaworki ssące są już tak brudne ze na ciepło nie masz sprężania.:crazyeyes: Dlaczego brudne? bo twój egr...
Witam.Coraz bardziej dają się we znaki świece żarowe w różnych modelach nie wspominając o najnowszych.Czekam kiedy się pojawią świece z gwintem M6 bo M8 to już prawie standard a wykręcanie takich to już strach w oczach mechanika i niejednokrotne nawet w serwisach podpisywanie zgody,że jak się ukręci to nie będziemy rościli pretensji.
W tym silniku masz bardzo łatwy dostęp do świec żarowych. Wypinasz wtyczki i sprawdzasz po kolei przy pomocy kawałka przewodu podłączonego do + akumulatora. Dobrze byłoby sprawdzić prąd jaki pobierają świece żarowe, ale do tego celu potrzebny jest amperomierz z bocznikiem, albo miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego. Świeca przy starcie pobiera około...
Samochód mercedes silnik 270cdi - W przypadku gdy chciałbym po spaleniu się świecy żarowej (bez jej wykręcania) spowodować aby nie pokazywała mi tego kontrolka, powinienem przewód który idzie do świecy połączyć opornikiem z masą. Jaka powinna być jego oporność - jesli jest to możliwe???. Oczywiście najprościej by było podłączyć świecę i przymocować...
W kolektorze ssącym zaraz pod turbosprężarką jest ta płomieniówka? Kompresji nie mam czym sprawdzić. Wtrysków nie wykręcałem, wykręcić z jeden?
swiece nie grzeja . gdy wlacze zaplon sprawdzalem probnikim na listwie przy swiecach nie ma pradu. świece nie maja prawao grzać w tej temp. co jest teraz. Nic dziwnego że nie ma prądu na świecach skoro temp. jest powyżej 5 stopni. Tam nie powinno być prądu przy takiej temp. POCZEKAJ DO ZIMY I WTEDY SPRAWDZAJ ŚWIECE. Zresztą jak są padnięte to wtedy...
Witam!Proponuję nie wykręcać świec ale je rozłączyć i pojedyńczo mierzyć omomierzem (bardzo trudny dostęp do świec).W razie stwierdzenia przerwy świecy dopiero ją wykręć .Z reguły wysiadają świece w 2 i 3 cylindrze a w Golfach sa już świece które albo grzeją dobrze i nie tylko przy gwintach albo dostają przerwy.Poza tym świece w tym typie grzeją jeszcze...
Ja np . wykręcam wszystkie świece i sprawdzam na stole pod prostownikiem .Wtedy widzę która , w jakim czasie i czy cała jest czerwona ,czy tylko grzeje część świecy. Robię tak dlatego , że kiedyś zapłaciłem za CHAMPIONY kupę kasy i po pewnym czasie miałem objawy jak u ciebie ,jedna padła po krótkim czasie użytkowania. Świece zawsze wykręcam i wkręcam...
Widzisz że pytająca jest niezorientowana.Ma sama grzebać,sknocić,i drżącymi rękoma wykręcać numer 998?
Zaciągnięcie ropy pompką paliwa do układu nie daje pełnej stu procentowej gwarancji momentalnego uruchomienia silnika Wymień Filtr Paliwa zalewając go ropą i pal we dwie osoby na plaka Plakiem pryskaj w filtr powietrza tak długo aż silnik zacznie sam pracować i przepompuje zapełni cały kład paliwowy Po uruchomieni i samoczynnej pracy silnika daj sobie...
Dawniej robiono tak, że dospawywano rączkę i wykręcano lub wybijano razem z gwintem. Teraz takich metod desperaci używają. Bez wizyty u speca będzie ciężko.
Typowy objaw spalonej(nych) świec żarowych. Jak sprawdzałeś świece? Mam nadzieje że nie próbówka bez ich wykręcania. A tak na marginesie, może któryś z wtryskiwaczy Ci ,,niedomaga,, ? Jaki przebieg ma silnik? Jeśli całkiem nie mały, to może warto by było zmierzyć mu ciśnienie sprężania? Pozdrawiam.
Świece 4V sprawdzamy napięciem 4V a nie 12. Oczekiwany prąd świecy do około 5-6A przy tym napięciu. Zwykłym miernikiem nie ma co pochodzić, same kable i styki miernika to zwykle 0.4R przy zwarciu kabli pomiarowych a opór zimnej świecy nigdzie nie jest określony i może być bliski zeru na mierniku, dopiero po rozgrzaniu ma około 0.08R. I nie jest prawdą...
Są takie specjalne śrubunki do wykręcania urwanych śrub.A jak to nie pomoże, to demontaż głowicy.
Urwała Ci się przy wykręcaniu, czy taki samochód już dostałeś?
Witam serdecznie. Mam kilka pytań do ludzi, którzy znają temat. Chodzi o samochód Opel Astra 2.0 dtl 82 km 99.r 1) Czy przy temperaturze +4 stopnie auto "grzeje" świece"?? 2) czy możliwe jest uszkodzenie wszystkich świec na raz?? ?Świeca po podłączeniu + powinna zaiskrzyć?? nie wykręcałem świec na razie, gdyż nie bardzo mam taką możliwość. 3)Gdzie może...
Tyle to ja wiem że świeca żarowa 4 cylinder tak pokazuje vag! Problem w tym że to jednak nie świeca bo świece są na 200% sprawne już to napisałem. Sprawdzałem je miernikiem, wykręcałem i sprawdzałem pod napięciem!!!Może jakiś moduł sterowania świec? Czekam dalej na podpowiedzi.
Rozblokuj połączenia świec i pomierz poszczególne świece omomierzem bez ich wykręcania i już będziesz wiedział które świece padły czy może padł przekażnik załączający świece.
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Problem z rozruchem na zimnym silniku a na ciepłym długo kręci. Zdjagnozowano VASem i nie ma błędów ECU. Zaświeca się kontrolka świec ale dosłownie na sekundę i gaśnie (słychać przekaźnik pod kierownicą) Gdy włączam zapłon zapala się lampka grzania świec nie ma zasilania na same świece. świece zmierzone omomierzem do masy bez wykręcania (około 16 ohm)...
Wykręcę to Poczytaj o wykręcaniu ukręconych świec zanim wsadzisz paluchy :D
Przy odkręcaniu świec zachowaj czujność i delikatność bo jak urwiesz świecę to trzeba będzie dzryć głowicę , w sumie teraz wykręcają świecę bez ściągania głowicy ale nie dają 100% gwarancji że nic nie dostanie się do komory spalania. Przy odkręcaniu zwykłym kluczem możesz delikatnie stukać w niego młotkiem. ALE przed odkręcaniem świec radzę wyciągnąć...
Witam. Jak już to na maksa rozgrzać i wtedy z wyczuciem wykręcać prawo lewo.Co do Twojego mechanika to takie rady niech sobie udziela i zdejmuje głowice nie wspomnę o redukcjach jakie chce wstawiać po wierceniu. Jeżeli tak się stanie i się ukręcą to można to zrobi bez zwalania głowicy i niszczenia gwintu.
nie przeskoczysz tego.... każda bierze okolo 10-15A wiec ratuje cię jedynie amperomierz lub cęgi, możesz bez wykręcania podać na każdą zasilanie ale to tylko połowa sukcesu ponieważ, może sie zdażyć że będzie pobierała napięcie ale nie będzie sie rozgrzewała wystarczająco mocno lub szybko.....
Dlatego mierzy się prąd jaki pobierają świece, a można to zmierzyć nawet przy akumulatorze bez wykręcania świec lub na bezpieczniku blaszkowym. Obserwując świecącą lampkę wewnątrz po różnicy w natężeniu światła można prowizorycznie określić czy świece pobierają prąd i są sprawne.
Witam kolegów serdecznie. Mam dzisiaj takie pytanie czy zużyte oringi pompowtryskiwaczy mogą się ujawniać w taki sposób że gdy jest poniżej zera po nocy samochód odpala tak dziwnie że odpali, ale pracuje przez ok 3-5sekund nie równo do tego puści niebieskiego bąka czuć nie przepalone paliwo nie jest to smród oleju i oleju nie ubywa. Ani mi nie ubywa...
Oj jak swiueca bęzdzie spalona z 2 miesiące i nie wykręcana to możesz już się martwić i pytać o ceny głowicy.
Ja u siebie wykręcałem na gorącym silniku bo zapiekają się na takim szlamie olejowym który trochę mięknie pod wpływem temp.
No i bardzo ładnie... Kurcze blade, gdzie w Dieslu przewody WN? Toż to przedszkole motoryzacji! A kobiecie mam radzić by zdejmowała listwę zasilającą ze świec i kontrolowała każdą z nich żarówką? Lub nie daj Boże, zabrała się za ich wykręcanie? Pewnie, mogę to napisać, lecz co to da. Z resztą: Witam! A sprawdzałeś czy świece żarowe grzeją, czy tylko...
szkieletor napięcie jest w miarę jednakowe, pobór prądu zależy po pirwsze od ilości sprawnych świec a po drugie spada wraz z rozgrzewaniem się świec. Moim zdaniem najlepszą metodą sprawdzenia świec bez ich wykręcania jest metoda na pomiar prądu jaki pobierają.
Otóż kupiłem niedawno mini ciągnik (japoński)3cylindry około 15km. Przy zapaleniu zimnego kopci na biało (a może jasny niebieski). Jak się rozchodzi wtedy praktycznie nie widać dymu. Olej zmieniony, filtry też, świece żarowe sprawdziłem miernikiem (bez wykręcania). Płyn nowy(zalany od nowa bo wymieniałem pompę a nie było prawie nic). Płynu chłodzącego...
Układ zasilania świec żarowych jest banalnie prosty. Upewnij się, że napięcie dociera do świec. W tym celu kup miernik uniwersalny lub zrób sobie próbówkę - oprawka żarówki 5W z długimi kablami zakończonymi krokodylkami. Jeden kabel podłączasz do masy ciągnika, drugi do kabla zasilającego świecę żarową. Jeśli obwód zasilania świecy jest sprawny, to...
Witam mam takie samo autko jak Twoje widzę że szukasz poważnej awarii a z tego co sam doświadczyłem to padnięte świece żarowe dają taki sam efekt omomierz do ręki i bez wykręcania oczywiście po odpięciu kabli sam się przekonasz pozdrawiam
Witam wszystkich. U mnie w sharanie TDI z kolei pompka paliwa zamarza ( chyba ). Jak jest ciepło tak do -5° C dogrzewacz chodzi super jak temperatura spadnie poniżej -12° C pompka przestaje pykać i webasto nie odpala. Pogrzewam wtedy pompkę nagrzewnicą i działa ale różnie to z tym wtedy bywa bo najczęściej pochodzi kilkanaście minut i stop. Już mnie...
Witam, świeca żarowa na I cylindrze wykręciła się z wielkim trudem tyle że widać już cały gwint ale stanęła na amen. Opalarka, odrdzewiacze itp itd. Przy wykręcaniu piszczała ale szła, teraz już nie idzie. Co z tym dalej robić ? Dodano po 1 Kiedyś odkręcałem świece żarową na gorącym silniku w takim modelu i się urwała.
Bardziej chodziło mi o to czy jest jakiś sposób bez wykręcania, żeby w rszie czego nie urwać. Ale jeszcze mam świece z tamtej głowicy, wepnę jedną w mostek i zobaczę czy Błąd wyskoczy
Ford wrócił do życia:) Przyczyna banalna... Przewód od zasilania świec żarowych był upalony (nie widoczna część za termostatem) przez co ford palił tylko na jednej świecy... Podczas sprawdzania świec wykręcałem je do bezpośredniego sprawdzenia pod aku, a przewód jakoś się jeszcze"trzymał". Przypadkiem sprawdzałem je jeszcze raz... Wszystko poprawiłem,...
jeśli ktoś pamięta "wykręcanie" tłumika w maluchu to wie, że nic na gorąco z alu-głowicą... kiedyś udało mi się powykręcać zapieczone świece żarowe w silniku CR(dlugie i cienkie) opukując na zimno korpus świecy poprzez specjalnie dorobiony trzpień z wywierconym otworem ( 0,5mm większym od elektrody centralnej świecy) - puszczały bez problemu..
Bardzo ciekawe zjawisko. Wczoraj ostatni raz próbowałem odpalić auto ( oczywiście bezskutecznie) , a dzisiaj wymieniłem świece żarowe, gdyż wszystkie były spalone. Przy wykręcaniu kolejnych starych świec , każda miała na sobie wilgotny nalot tylko z jednej strony ( na trzpieniu grzejącym) tak jak by dokładnie w to miejsce wtrysk podawał dawkę paliwa...
Witam Od zakupu auta jeżdże z urwaną/zerwaną świecą żarową. Dziś rano padła kolejna świeca,auto prawie nie do odpalenia. Zakupiłem 4 nowe świece, tylko powiedzcie gdzie wykręcają urwane świece w wielkopolsce?Pacjent to ducato 2.3 jtd 2002r pozdrawiam Piotr Dodano po 27 Oczywiście chodzi mi o zakład który zrobi to bez ściągania głowicy
Jedź do zakładu, który dysponuje narzędziami wo wykręcania urwanych świec: http://autokult.pl/2012/10/04/swiece-zar... Radzę posiedzieć trochę w googlach i poczytać o wykręcaniu uszkodzonych świec i narzędziach do tego. A potem wykonać kilka telefonów do warsztatów.
Ale to ktoś musi kręcić silnikiem, a ktoś musi mierzyć, tak?? Nikt nie kręci!!! Odłącz przewody od świec; nawet nie trzeba ich wykręcać! Mierz omomierzem rezystancję każdej świecy przykładając jeden przewód omomierza do kontaktu na świecy, a drugi do masy silnika w pobliżu tej świecy. Jeżeli rezystancja mierzonej świecy jest poniżej 6 Ohmów, to możesz...
Witam. Mam problem z odpaleniem swojego autka jak jest zimne. Strasznie krótko jak na moje oko grzeją świece żarowe, od razu powiem że są sprawne bo wykręcałem każdą i sprawdzałem, moduł też już wymieniony (diagnoza elektryka) niestety nie pomogło. Świece grzeją ok 10 s i rozrusznik zaczyna kręcić. Kręci dość długo i zaczyna odpalać ale strasznie nie...
FLENNOR? Nawet o czymś takim nie słyszałem... Nie dawajcie sie nabierać na oszczędnośc kilku złotych na świecach. Świec nie wymienia się co paręset kilometrów - warto naprawdę zainwestować w dobre świece i mieć na dłuższy czas spokój. Badziew może pokruszyć sie do cylindra, może sie urwać, a widziałem już takie, które przy wykręcaniu wychodzą z głowicy...
Te które wykręciłem (nie wiem czy fabryczne) nie były nasmarowane niczym, gwint był bardzo czysty a główny opór przy wykręcaniu prawdopodobnie stawiał nagar na samym końcu świecy. Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego momentu dokręcania, a niestety nie posiadam klucza dynomometrycznego :cry: .
Myślę że wykręcanie górnej śrubki, by wystarczyło Ale strach co tam będzie 😁 Dodano po 1 Muszę umyć dobrze cały silnik ,dość brudny ,będzie lepiej widać jakieś przecieki
jeśli masz amperomierz cęgowy to nie musisz nic wykręcać .pobór prądu powinien być ok 100-120 A w zależności od stopnia zużycia świec i stanu akumulatora.oczywiście na zasilaniu wszystkich świec.
Witam, Wziąłem się za wymianę świec żarowych, bo jak jest zimno, to ciężko odpala ( za 5 razem z reguły) i kopci na szaro. Ciężko sprawdzić multimetrem bez rozebrania układu, bo świece są połączone listwą, a nie oddzielnymi kablami. Rozkręciłem, zdjąłem listwę i sprawdziłem oporność, ale nie wiem co sądzić o wynikach. 3 świece mają 0.4-0.5 Ohma, a jedna...
jezeli komp wykazał bład w układzie świec żarowych to dlaczego zabrałeś się do sprawdzania podzespołów które wymieniłeś w tekście. Model mazdy który posiadasz jest tak skonstruowany.że jezeli padnie jedna,dwie lub trzy swiece żarowe to nawet o tym nie wiesz,jedynie wzrosnie nieznacznie zużycie paliwa i szybciej włączać bedzie się wentylator chłodnicy...
Witam mam problem z uruchomieniem silnika a jest dopiero 0 st. moim zdaniem nie grzeją świece kontrolka zapala się i po chwili gaśnie ale silnik ciężko pali .jak sprawdzić czy świece grzeją .Mam jeszcze pytanie , czy jeżeli podłącze przewód z żarówka do świecy żarowej i do masy to podczas grzania swiec ta żarówka powinna się zaświecić a gdy kontrolka...
Jak długo nie były wykręcane to nic im nie pomoże jedynie podjechać do warsztatu który posiada specjalny klucz udarowy do świec, nie mylić do kół i wtedy nest szansa że się nie urwą. Z tym olejem to moim zdaniem to "bajka". Jak ma wlecieć swobodnie olej skoro powietrze pod ciśnieniem min. 20 bar nie przeleci.
Nie nie mam zamiaru tym jeździć samochód jest w idealnym stanie ale zbyt mały i muszę sprzedać. Dzięki za info myślałem, że jeśli założę jedną nową a pozostałe używane to zaczną palić się następne. Myślałem, że to jest tak samo jak bym założył jeden amortyzator nowy a drugi używany w takim wypadu to na 100% drugi padnie po czasie już się przekonałem...
(at)decybel91 dzięki (at)beryas świece były wymieniane w zeszłym roku i rzeczywiście wolałbym uniknąć ich wykręcania. Co do przekaźnika to słychać pracującą cewkę, chciałbym jeszcze sprawdzić przejścia do świec ale nie mogę znaleźć schematu. Pożyczone zdjęcie przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/1474675100_...
No więc gdyby kogoś to interesowało to dziś sobie z tym poradziłem . Aby wymienić świece w tym aucie trzeba odkręcić łapę silnika ( po lewej stronie gdy patrzymy na silnik z przodu ). Najpierw należy odkręcić zbiorniczek chłodnicy aby mieć dojście do 5 śrub łapy silnika ( jedną czyli 6-stą śrube trzeba odkręcić od spodu auta , najlepiej jako pierwszą...
Witam. Jak sprawdzić świece żarowe? Mam multimetr więc najlepiej opór lub natężenie prądu. Auto przy -15 ma ciężko. z minuta kręcenia. Kontrolka świec się świeci i gaśnie po kilku sekundach ale auto ciężko gada. Kupiłem to auto we wrześniu więc nie mam pojęcia gdzie je zlokalizować w 307 (jestem w domu i przyznam że nie szukałem jeszcze). Szukałem już...
Nie wykręcaj świec bez potrzeby!!! Sprawdź je amperomierzem bez demontażu. To że kontrolka gaśnie nie znaczy że świece przestały grzać. Kilkakrotne przekręcenie kluczyka spowoduje szybsze przepalenie świec. Serwis powinien mieć amperomierz, a najlepiej jak by mieli amperomierz cęgowy, co pozwoli na bardzo dokładne sprawdzenie całego układu świec żarowych.
Witam.Laguna III 2.o dci 150 km 2008 rok nie grzeją świece żarowe. Sprawdziłem świece wykręcając i podając napięcie grzeją,podmieniłem sterownik grzania świec -dalej nie grzeją,sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika.I nie wiem co jest jedyny błąd jaki jest co prawda nie z clipa tylko z Delphi to jak na foto.Może jest coś jeszcze po drodze podpowie...
w jaki sposób mogę sprawdzić te świece żarowe? Wykręcając i każdą z osobna sprawdzając sposobem "na krótko"? Aha po odpaleniu przy takim mrozie wydobywa sie ogromna ilosc czarnego dymu potem juz jest dobrze.
Zobacz co jeszcze jest na tym bezpieczniku/bezpiecznikach radia, po drugie ładowanie oraz akumulator jest ok? Czy załączenie innych odbiorników powoduje to samo? Co do świec żarowych, warto też się tym zająć, ale ja miałem spalone 4 i palił bez problemu jak benzyna, oczywiście wszystkie wymieniłem, bo zima się zbliża, jak nie ma potrzeby, to nie polecam...
Rozrusznik był OK do dziś. Padło sprzęgło i zgrzyta po zębach. Jak znajdę sprzęt do zmierzenia, napiszę, co wyszło. Dziś próbowałem starą metodą, z "pochodnią" nasączoną ON i podpaloną przy kolektorze dolotowym. Nie dało rady, a z wydechu czarne kółka z dymu, może gdyby akumulator się nie skończył... świece żarowe mają na sobie jeszcze oryginalną pomarańczową...
powykręcam świece Cos mi się wydaje, ze masz male pojecie o tego rodzaju diagnostyce i z kolei chcesz sobie teraz narobić niepotrzebnej roboty. Świece sprawdza się AMPEROMIERZEM (pobór prądu) i jest to raptem piętnaście sekund roboty. Wykręcając świece ryzykujesz, ze trafisz na taka która się np. ukręci - i wtedy będziesz miał dopiero robotę! Na dużej...
Wykręcasz świecę i podajesz napięcie z akumulatora masa na zewnątrz plus tam gdzie jest dokręcony kabelek (choć tak naprawdę nie ma to znaczenia gdzie dasz plusa gdzie minusa). W zależności od rodzaju świec (czas grzania) powinna się zaczerwienić w vito to chyba ok 3-5 sekund główka świecy powinna być rozgrzana do czerwoności.
WItam. Jest to merc 123. Czy wszystki grzeją? mam nadzieje że tak, choć ich nie wykręcałem. Można świece jakoś sprawdzić woltomierzem bez ich wykręcania? Z moich obserwacji wynika ze metoda - 30sek grzania, przerwa 20sek, 30 sek grzania daje dość dobre rezultaty. Silnik wtedy kręci kilka razy i zapala. Chyba więc sprzęt nie jest w tak złym stanie. Czyli...
decybel91 napisał: Podobnie opowiadał znajomy. Przerwa na tym kapturku naprawione a błąd dalej się zapalał. Komplet nowych świec żarowych i spokój. Jak wszystko sprawne po dwóch razach błąd sam zgaśnie Dziwne rzeczy, jeszcze czegos takiego nie widzialem, zeby walilo bledy swiec raczej sprawnych bo opor 1,3 i pobor 15A to LUX. Ciekaw jestem co powodowalo...
jak sprawdzić ten czujnik i regulator proszę o podpowiedz , wymieniłem olej o którym pisałem filtr powietrza i filtr paliwa i jeszcze raz wyczyściłem styki i wtyczki .A może będzie uszkodzony przepływomierz jak pisał kolega wyżej . Przypomniało mi się o tych świecach żarowych dostają napięcie i teraz o dziwo kontrolka sama zaczęła świecić przy odpalaniu...
Nie, EGR nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Co do świec żarowych: w tych silnikach - jeżeli silniki mają prawidłowy spręż - to odpalają bez żadnych problemów nawet po nocy na mrozie ze spalonymi świecami. Wiele razy spotkałem się z przypadkiem spalonych wszystkich świec, a mimo tego zimny silnik odpalał bez problemu. Tylko nieco bardziej kopcił....
Oczywiście, że na 15Nm nie zerwę, ale nawet i prawidłowo wkręconej na 20Nm nie ruszę. Stronę NGK wraz z poradami przeczesałem sumiennie, też nic nie namierzyłem, ale raz piszesz, że producenci podają parametry odkręcania, potem że nie podają, bo nie przewidują takich sytuacji, bo to nie świeca żarowa... To skąd na necie opisy podobnych przypadków? Choćby...
Nim wymienisz czujnik ten na chłodnicy,to sprawdź czy jak złączysz przewody od tego czujnika,włączył się wentylator.Czujnik łatwo podmienić,wykręcasz tą nakrętkę jak nazwałeś.Podstaw oczywiście miskę pod silnik ,bo trochę płynu poleci.Co do czujnika może się sprzedającemu pomyliło,lub mało kumaty w temacie.
sterownik świec żarowych przewody świec żarowych kontrolka świec żarowych
wyłącznik suszarki sprężarki klimy volvo moduł zapłonowy kabel
miernik natężenia światła miernik natężenia światła
Czujnik temperatury w spawarce Fronius - diagnostyka i rozwiązania Schemat kostki licznika Mercedes Sprinter 311 CDI 2.2