Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Jak rozumieć Temat postu: 126p - wymiana alternatora. Wymiana prądnicy na alternator czy alternatora ale na co? Zapoznaj się z regulaminem forum, szczególnie pkt 3 i opisz dokładniej problem.
Gotowej instalacji do C-325 pewno nie kupisz. Prawie identyczna jest do C-330 i taką sobie kup. Dodajesz tylko wiązkę od prądnicy do regulatora napięcia (chyba że są jeszcze w sprzedaży wersje pod prądnice - ale wątpię), lub od razu wymiana prądnicy na alternator tak jak wspomniał kol. Błażej.
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Chciałem użyć prądnicy z motoroweru bo chodziło mi o małe opory i tym samym mniejsze spalanie na czym bardzo mi zależy.Z wydajnością myślę, że byłoby ok.Jednak z powodu mojej niewiedzy elektronicznej zdecyduje się na alternator, wymiana lub dostępność regulatora to żaden problem.Dzięki za podpowiedź.
Moja rada - wyrzuć z samochodu regulator napięcia. Ja raz go zostawiłem (jako zacisk do przewodów) a po pewnym czasie nastąpiło przebice i zniknęło w maluchu ładowanie. Konieczna jest też wymiana oblachowania - w prądnicy jest inne niż w alternatorze.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Tylu bzdur ile tutaj wypisano trudno szukać w innych miejscach. Kolega gilus1 jak widać jest znanym ekspertem w sprawie maszyn rolniczych, ale jego zakres stosowania ogranicza się do pługa. Radzę zapoznać się z szeroką gamą współczesnych maszyn rolniczych. Ciekawe jak według niego funkcjonują bez zasilania maszyny natkane komputerami, sterownikami,...
No to pół biedy - odpadnie wymiana diod w alternatorze co jakiś czas a to też trochę kosztuje. Regulator prądnicy jest mechaniczny czy elektroniczny?
Hello chłopacy to ja Wam powiem, że do podobnych sytuacji dochodziło już i wszystko było (niby) dobrze. Wiadomo, że głębokie rozładowanie (w sensie długoterminowe) powoduje utratę pojemności i to jest pewne. Natomiast co do reszty nie da się ot tak powiedzieć jednoznacznie, czy tak zostawić, co poszło źle, itd. Bo nawet żeby określić pojemność (jako...
witam,wprawdzie to już dawny post,ale by nie zaczynać nowego tematu,zapytam w tym.kolega poprosił mnie o wymianę prądnicy na alternator w ciągniku c-330 ,ma alternator,regulator i przekażnik lampki ładowania ,jeżeli połączę układ jak w załączniku[schemat b],i zmienię biegunowość zasilania,będzie to działać czy jeszcze trzeba coś zrobić o czym nie wiem...
Według opisów lubisz inowacje i próbujesz z malucha uczynić Bentleya. Weź jednak pod uwagę, że moce które chcesz uzyskać to prawie 5% mocy silnika. Moc z alternatora nieco można podciągnąć lecz wejdzie problem grzania sie tej elektrowni. A z chłodzeniem trochę kłopot. Nie wspomnę, że podwyższone sprężanie da znać w żywotności silnika. I wreszcie 56...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale po wymianiwe prądnicy na alternator i usunięciu regulatora napięcia ciagnik kręci jak szalony chciałem jeszcze go podłądować bo myuślałem ze nie da rady odpalić a tu miłe zaskoczenie ciągnik kręci jak nowy od razu odpalił ładowanie na poziomie 14.5V nie mam pojęcia czym było to spowodowane czyżby prądnica miała jakieś...
Pierwszy zgrzyt (i wystarczający): prądnica to urządzenie prądu stałego. Posiada komutator, który umożliwia przełączanie uzwojeń twornika. Jeśli wprowadzisz magnesy stałe, to uzyskasz urządzenie prądu zmiennego, które to trzeba będzie wyprostować. I które nijak nie będzie współgrało z dostarczanym dotychczas przez prądnicę stałym. Czyli krótko - NIE...
... Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci. W 9 przypadkach na 10 żarówki uszkadzają się mechanicznie, pęka w nich włókno, czasami tal wrednie że jak drga to łączy a potem już nie. Może u ciebie tak jest więc się nie wzbraniaj przed wymianą żarówki. No i wszyscy są przekonani że masz alternator, co wcale nie jest takie oczywiste,...
Tak jak pisze Zico63. Jeżeli chodzi o to czy jest prądnica czy alternator to nie ma też specjalnego znaczenia. Ja w swoich dwóch maluchach (lata 70-te) miałem prądnicę i jak w pierwszym, w regulatorze nadpaliły mi się styki od odłącznika prądnicy od instalacji, zamiast odłącznika stosowałem dwie diody 10A na radiatorach połączone równolegle. Charakterystyka...
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
Może tylko zderzaki zmienione na Karwowskiego? Podaj więcej danych. W silniku czasem konieczna była wymiana dmuchawy i przy okazji zmieniano na alternator. Swoją drogą w czym to przeszkadza? Maluch z prądnicą i koniecznością jazdy na światłach to pomyłka.
sebosss - hondy VFR miały jedną przykrą przypadłość - alternatory w nich dostawały zwarć międzyzwojowych i wtedy każdy regulator palił się w nich, jak suche siano. To standardowa usterka w nich. Przećwiczyłem to w dwóch egzemplarzach. Uratuje cię w zasadzie tylko wymiana uzwojeń. Chyba, że ktoś ci to ładnie przewinie... W tej Gilerze na 99% będzie "przerośnięte...
Tak wychyla sie, o ile zamienie polaryzacje zasilania "zegara". A sprawa wyglada tak, ze wskaźnik przy podłaczonym czujniku wychyla sie na maksa do końca i z tamtad nie wraca. Jeśli zamienie polaryzacje czujnika to wszystko gra... Tylko ze silnik ma na sobie cały czas plus, a odizolować czujnik od silnika - masakra. Ale problem będzie rozwiązany wymianą...
Witam. Kustosz, czytaj elektrit ma rację. Latwiej wymienić silnik w maluchu niż wymienić prądnicę na alternator. Wymiana, dopasowanie tych blach, wymontowanie turbiny, dobranie podkładek, itp. Los masakros.Pomijając to że w po tej robocie wygląda się jak kominiarz na urlopie. Pozdrawiam.
Posiadam motoreduktor 5:1 sprzężony z alternatorem,na alternatorze prawie nie ma zaskoków ,z oporami można kręcić w palcach, ale po przełożeniu(efekt dżwigni) zaskoki już są, tak że konstrukcja prądnicy nie może mieć żadnych zaskoków by to działało przy małych wiatrach(im większe przełożenie tym większe i rzadsze zaskoki),a swoją drogą to nie wyobrażam...
Posłuchaj starego praktyka , żadne przetwornice tu nic nie pomogą, z pustego w próżne nie nalejesz, mocy masz tyle ile masz a tymi sposobami co tu czytam można tylko część mocy stracić. Moc prądnicy, alternatora, dynama wynika z dwóch czynników ;siły pola magnetycznego i obrotów,w twoim przypadku prawdopodobnie magnesy straciły część swej początkowej...
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony,...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Co za różnica czy alternator czy prądnica liczy się bilans.
troszkę odgrzebiemy , ja załalem swojego olejem z ciezarówki 10W-40 juz któryś raz z kolei , wymiana raz w roku ponieważ duzo mgh nie robi ale nie ma problemu z motorem , pamietam zawsze zima na superolu był problem zeby zapalic , teraz tego problemu nie ma , jeden aku 90Ah malo nie wyrwie tak rozrusznik kręci , oczywiście zamiana prądnicy na alternator...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Mam problem z regulatorem napięcia. Po włączeniu świateł napięcie w instalacji spada do 11,8 V. Przy wyłączonych odbiornikach maksymalnie (przy podniesieniu obrotów) osiąga 12,5 V. To nie jest problem tylko normalne zachowanie prądnicy pod obciążeniem. Prądnice były w czasach gdy nie było obowiązku jazdy w dzień na światłach. Natomiast dłuższa jazda...
Witam. Zamierzam się z zakupem nowych akumulatorów oraz wymianę prądnicy na alternator w traktorze Ursus c-360, od razu zaznaczam ze jestem kompletnie zielony w dziedzinie elektryki. Proszę o rade czy alternator c-360 14v 45a gmp za 167,90zł to rozsądny wybór spośród tych zamieszczonych na tej stronie: http://www.sklep.mizar.com.pl/c360-c-7_9...
Cześć. Posiadam wózek widłowy Suchedniów Rak z silnikiem od C330. I teraz mam 3 sprawy odnośnie tego sprzętu. 1. Jakim napięciem powinien być zasilany ten wózek? Jak dostałem go w swoje ręce to były tam 2 akumulatory po 12V czyli był na 24V, później taki miejscowy mechanik przyszedł i powiedział, że c330 jest na 12V i jeden z tych akumulatorów wywalił...
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
Panowie. Szukacie "po wsi" a autor tematu ma pewnie odbłyśnik 30 letni.... Jego wymiana + HS1 załatwi sprawę. Montaż całego wagonu elektroniki wręcz nie przystoi temu knedlowemu sprzętowi. :D Poza tym każda przetwornica ma jakąś sprawność. na 100% mniejszą od 1 ! I... kolejne waty uciekają. :cry: Jak chcesz zmniejszyć pobór energii przez światła, to...
Niestety elektryka w maluchu, a szczególnie w starym maluchu, to opłakana sprawa. Zanim zaczniesz grzebać przy prądnicy (wymień sobie za grosze na alternator - kupisz na szrocie razem z obudową wiatraka - inne otwory na śruby mocujące), to zrób gruntowny przegląd elektryki. Zacznij od złączy i przewodów (wymiana każdego podejrzanego lub wręcz wszystkich...
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie Chciałem się pochwalić moim najnowszym "dzieckiem" - regulatorem napięcia zbudowanym wg schematu z Radioelektronika...
A da się to jakoś sprawdzić co jest nie tak? Ja obstawiam ten regulator. Są tam jakieś szczotki w tym wynalazku? Masz jakąś wiedze na temat mechaniki w tym sprzęcie? Chodzi mi o podstawy, czyli wymiana oleju, filtra itd.
Witam Mam problem z 20 letnim motorem WSK 175 KOBUZ mojego dziadka. Problem tkwi w ładowaniu akumulatora i słabo świecących światłach. Co do akumulatora to jest to 4 Ah 6V nowy akumulator świeżo ładowany za każdym razem jak go włoże do motora to dziadek pojeździ trochę i motor nie odpala na kopę bo akumulator jest wyładowany. Jeżeli w tym czase podepnę...
Kiedys pokonywalem polske tym pojazdem i mialem pradnice i faktycznie zadnych oznak nie doladowania akum.,mimo ze zarowki byly 75/75W,jak jest sprawna to wszystko ok.Ale wymiana na alternator jest dobrym krokiem.
Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale chodzi mi po głowie w moim C-330M z prądnicą P20C i plusem na masie zrobić tak aby minus był na masie. Nie chce jednak bawić się z wymianą na alternator bo prądnica w zupełności wystarcza. Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora...
Witam szanowne grono zapaleńców. Czytam Wasze poczynania od jakiegoś czasu i dopiero postanowiłem coś napisać, wymiana doświadczeń przynosi same plusy w końcu. Odnośnie baterii akumulatorów i ich łączenia, które było poruszone kilka stron wcześniej, opieram się na doświadczeniu o akumulatory do sam. ciężarowych. W takim przypadku łączymy je szeregowo...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Witam, z doświadczenia wiem, że w WSK są słabe koła magnesowe i raczej dużo więcej się nie wyciągnie. O ile pamiętam tam cewki światła łączone są równolegle, tak?? Na pewno nie zaszkodzi założenie akumulatora i prostowników tak jak w jawie. Niemniej jednak dużo lepszym rozwiązaniem byłaby wymiana iskrownika na alternator. WSK "LELEK" bodajże miała właśnie...
Tyle, że w MZ prądnica (to też istotne- prądnica, nie alternator) jest na wale, nie wiem jak w Jawie. Więc może się najnormalniej w świecie nie dopasować :( Inna alternatywa to wymiana magnesów na stojanie na neodymowe, ale to jest w zasadzie kupa kasy, więc jest to zupełnie bezcelowe gdy istnieją inne sposoby a nie ma realnej konieczności posiadania...
Niestety szału nie zrobisz, masz prądnice bezpośrednio na wale silnika, gdzie w autach są przekładnie min. 2:1. Zerowy bilans energetyczny uzyskujesz gdzieś przy około 2000 rpm. Więc podnoszenie obrotów nie ma sensu. Masz dwie drogi, minimalizować pobór prądu (ledy których jestem przeciwnikiem) lub wymiana na alternator.
https://obrazki.elektroda.pl/9434130900_... Alarm złożony został z gotowych modułów zakupionych na portalu akcyjnym, z przeznaczeniem do zamontowania w motocyklu. Źródłem zasilającym urządzenia jest akumulator motocykla, a dodatkowym awaryjnym zasilaniem są trzy ogniwa typu 18650 o sumarycznej poj. ~7500 mAh. Oczywiście awaryjne zasilanie...
Witam! Mam pytanie odnośnie podłączenia do Ursusa C-328 altka od Forda Transita z 95' roku tzn. co musze ewentualnie zmienić przy alternatorzę (głównie chodzi mi o mechaniczne elementy ponieważ co do elektryki to już chyba wszystko zostało napisane na tym forum) Nadmienię że obecnie mam zamontowaną prądnice - która to prawdopodobnie przestała działać...
właśnie wymieniam prądnice na alternator, i z tego co widzę przewód "+" miał 2,5 mm na forum wyczytałem że zmieniając na alternator wszyscy zalecają wymianę przewodu zasilania alternator - rozrusznik na minimum 10mm stąd to pytanie.
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
Też szedł bym w kierunku wymiany prądnicy na alternator i poodwracaniu wszystkiego co niezbędne dla minusa na masie. Zalety: - możesz bez problemów podłączyć każde urządzenie elektroniczne przystosowane do minusa na masie (radiotelefon, przetwornik sygnałów, kogut elektroniczny ...) - zawsze będziesz miał akumulator w pełni naładowany, nawet jak na...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Witam pięknie wszystkich i każdego z osobna! Kupiłem dzisiaj alternator, aby założyć go w ursusie C-360 w miejsce prądnicy. Najpierw okazało się, że sprzedawca pomylił się i sprzedał mi do C-330. Na szczęście gościu jest bardzo równy i wymienił mi bez problemu. Mimo wszystko ten alternator jest jakiś dziwny. Nie widzę regulatora, nie wiem jak z polaryzacją....
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
Z całym szacunkiem. Czy wiesz jak działa alternator, zakładam że wiesz. Więc co mają obroty silnika do niedoładowania twojego aku?? To nie prądnica w Ursusie. Twój altek powinien dać sobie rade. Chyba że wozisz w bagazniku 500W- towy (realnej mocy nie P.M.P.O) subwoofer. Kolega <Viper555> dobrze ci podpowiada że wymiana altka może nie rozwiązać...
Witam tak jak wspomniałem nie ja jestem właścicielem tego pojazdu i co do tego co ma zamontowane nie mam nic do powiedzenia, poproszono mnie aby ogarnąć elektrykę widocznie ktoś kto zaczynał zrezygnował albo co -nie wnikam. Zastałem Warszawkę w stanie następującym rozłączona elektryka silnik wyjęty - górnozaworowy posiadał wówczas prądnicę powiedziano...
Nie poprawi to sytuacji. Większy akumulator będzie się dłużej ładował jeśli prądnica nie poda więcej prądu. Napięcie będzie rosło jeszcze wolniej. Naładuj tę baterię do 7,5V i uruchom silnik. Napięcie powinno szybko wzrastać do 7,5V. Prądnica ogranicza prąd ładowania, więc mamy do czynienia z metodą ładowania stałym prądem do maksymalnego napięcia....
Akumulator zasila kierunkowskazy, rozrusznik, kontrolkę od kierunkowskazów, światło stop i sygnał a reszta idzie z alternatora. No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania. To w takim razie gdzie mam mierzyć napięcie i czy konieczna jest wymiana regulatora napięcia?
poszukam ( bo jak dla mnie to regulator mono oznacza tyle iż regulacja odbywa się tylko na jednym biegunie a drugi na stałe wpięty do źródła wzbudzenia ) bo skąd wie ze przekręcono stacyjkę ale może mam za mało wiedzy ja znam tylko dwa rodzaje prądnic samowzbudne te z malucha z syreny itp. i obcowzbudne (alternatory) ogólnie stosowane w motoryzacji...
Mój wentylator nawiewu bierze max 6A co daje mniej niż 100W, prądnice w benzynie 1.0 mam około 600W, przy normalnym użytkowaniu auta mam gdzieś 150W na lampy, dajmy na to z 50W na nawiew, do tego kilka A na sterowanie wtryskami, cewką WN, radiem i licznikiem i myślę, że tu kolejne 150W się uzbiera co daje łącznie 300-350W podczas normalnej pracy, tak...
Twoja wsk robiła 40 tys na łańcuchu nawet jeśli to: jeździłeś powiedzmy ze średnią prędkością 50 km/h czyli na 40 000 to musiałeś jeździć 800 godzin to się zgadza ale te 800 godzin to nie są 3 lata pracy elektrowni wiatrowej tylko najwyżej 3 miesiące tu ci się troszkę pomieszało. Jeszcze jedno jak często naciągałeś ten łańcuch i smarowałeś w swojej...
Bardzo ci dziekuje za odpowiedz i cieszy mnie to ze się nie zatrze w koncu oleju nie bierze masz sluszna racje tylko sam fakt ze się zapala ta kontrolka jest troche wkurzajacy ale liczy się to ze jezdzi ;-) Miałem to samo, po wymianie oleju na inny (nie pamietam jaki, bo od dawna nie jezdze maluszkiem, ale chyba lotosa 20W40, moze nawet city byl jakis...
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
(...) nie byla zbyt dluga okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik 20A ten kolo stycznika , wymienilem bezpiecznik , traktorek znowu swietnie odpalil ale bezpicznik ponownie wystrzelil . bardzo prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna? regulator kupilem tani zamiennik -czy to moze byc powodem takiej sytuacji? Cześć! Wydaje się, że masz do czynienia z...
Ja bardziej myślałem o zastosowaniu skrzyni biegów CVT Multitronic. Jest to skrzynia działająca trochę jak wariator, z tym że średnica kół jest sterowana ciśnieniem oleju. Mógłbym przerobić elektronikę tak , aby sterować potencjometrem przełożenie . Nie zastanawiałem się tylko jak działa tam sprzęgło bodajże hydrokinetyczne. Pomysł z alternatorem nie...
Wiec tak. Weż prosty miernik napięcia stałego i zobacz ile jest na akumulatorze gdy silnik pracuje. To taka prosta sprawa że ten znajomy elektronik powien (no chyba że mu się nie chciało) zejść z Tobą do auta i zmierzyć to. Powinno być od 13,8V do 14,6V (typowo 14,2-14,4V) w zależności na jakich obrotach silnik pracuje. Następna sprawa którą dość łatwo...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
alternator prądnicy wymiana prądnicy zmiana prądnicy alternator
koszt roboczogodziny taśma touchpad naprawa brother gruby papier
prostownik tyrystor neotec magnus
Jak sprawdzić system kominowy w Junkers Cerasmart Modul ZBS? Satel Micra, Perfecta – alarm sabotażowy często się uruchamia, fałszywe wyzwalanie tampera