Golf 6 1.4tsi cavd po zrobieniu softu z serii na 200 km po jakimś czasie zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze przy 6k rpm i wtedy odłącza cylinder świeci się epc i check. błędy wtedy były wielokrotne wypadanie zapłonu deaktywacja cylindra wypadanie zapłonu cyl2 podmieniłem świece cewki dalej to samo ostatnio zmieniłem wtryski dalej to samo teraz doszło...
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
Rozumiem ale może zapytam inaczej. Czy nie jest tak że jak się ustawi rozrząd na I cylinder to palec ma wypadać na I cylinder? Dodano po 28 Kręcąc rozrusznikiem silnik nie odpala, jak odpuszczę kluczyk z pozycji rozrusznik to strzela w dolot.
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Mam wypadanie zapłonu na 2 4 cylinder .Jestem po wymianie silnika kupiłem motor który nie chodził na gazie ciśnienie było od 11.8 do 12 po odpaleniu było ok po 100 km zaczęły wypadać zapłonu we wcześniejszym silniku tez miałem problem z 2 i 4 jeździłem na czterech garach aż zajechalem motor mam sharana 2.8 v6 co sprawdzić
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Krzywa korba
Nie tylko klienta, narobisz sie a to wróci. to bumerangi.
Nie 50 ale 2 i to całkowicie się od siebie różniące. Tak? A bądź uprzejmy opisać czym konkretnie? -zawory (nagar) -masa powietrza. To wazne w tym siemensie. Masa powietrza w każdych warunkach. Równie dobrze może jeden cylinder wypadać z pracy, co w sumie jest najbardziej prawdopodobne.
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
Czy usterka została zdiagnozowana i naprawiona? Jakie koszty? Co było zrobione?
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
jakie auto ?? model ??
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
Omomierz raczej nie wiele da...
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Wypadanie zapłonu cylinder 1.Cewka,kabel,wtryskiwacz,świeca,słabe sprężanie,uboga mieszanka.Wybierz sobie.
Ciśnienie na cylindrach jakie?
Z tymi błędami to bywa różnie . Jak masz trochę cierpliwości i nie chcesz bez potrzeby wydawać kasy to zamień cewkę nr 3 z jakąś inną pojeździj trochę i sprawdź błędy . Jak wskazanie pójdzie za cewką to masz werdykt . Zdarza się że wypadający cylinder "zakłóca" spaliny , wtedy sterownik koryguje dawkę , spaliny są wtedy w normie a praca silnika do kitu...
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz...
Witam jestem bardzo ciekaw czy problem z wypadajacym zaplonem zostal rozwiazany, u mnie dzieje sie to samo. Bylbym wdzieczny za podpowiedzi. Mam taki sam silnik i tez zagazowany.
proponuję zamienić wtryski miejscami i sprawdzić czy zapłony zaczną wypadać na innym cylindrze.
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Proszę sprawdzić jeszcze kompresje
P1654 - czujnik temperatury/poziomu oleju P0304 - wypadanie zapłonu cylinder 4 Co do body to nie mam pewności: 063E - napięcie akumulatora 021A - napięcie odniesienia
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Czy wypadanie jest tylko na wolnych czy też przy wyższych obrotach?Czy sprawdziłeś dokładnie świece?Jaki kod błędu dokładnie?
Proponuję odwiedzić gazownika i poprosić o wyłączenie tego jednego wtryskiwacza LPG z 3 cylindra (Stag ma taką możliwość i Lpgtech zapewne też). Zróbcie wtedy rundkę i sprawdźcie czy się coś poprawiło. Przy cewce możesz podmienić też fajki na tej samej parze uzwojenia (cewka 2+2) i sprawdzić czy nie zmieni się cylinder wypadania zapłonów.
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Wieczorem zrobię, ale z tego, co pamiętam, wypadanie zapłonu cylinder 2 sporadyczne.
Cewka do wymiany.
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Odnośnie wypadania zapłonu na cylindrze , błąd należy interpretować : spalanie nie nastąpiło , więc wchodzi jeszcze w grę kompresja, wtryskiwacz i jego obwód.
Sterownik głupieje, bo wypadają zapłony na 4 cylindrze, niedopala mieszanki. Czego byś nie robił, to wszystko na nic, 10,5 bara to granica pewnego zapłonu w cylindrze. A waść masz 9, a nawet ponizej.
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Witam, temat zamykam. Przyczyna to nieszczelny zawór na dolocie. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc
Zostaje paliwo czyli wtrysk.
Jeszcze kabel można podmienić.
Wszystkie te błędy mogą być spowodowane brakiem ciśnienia oleju więc pierwsze co to pomiar manometrem tego ciśnienia, po drugie jak widzisz masz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze dlatego może kuleć na jałowym.
Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.
No może być jak kolega wyżej napisał, ale może być też w drugą stronę. Zwłaszcza, że najmniejsza kompresja jest na 3 i wypadanie też na 3 cylindrze.
pozakładaj nowe śruby podkładki i uszczelnienia i pewnie ożyje.. pozdrawiam
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Vin: VF36EXFVJ21150994, a błędy P0353 - cewka zapłonowa C, usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym; P1339 - wypadanie zapłonu cylinder 3.
Mam nadzieję że problem rozwiązany przyczyną wypadania zaplonow i telepanie autem jest odma i jej przewody. Po demontażu kolektora wszystko widać wstawiam zdjęcie. A i kompresja zmierzona na wszystkich cylindrach pokazuje około 18 bar. Zamawiam odme przewody i po zamontowaniu dam znać czy chodzi poprawnie.
Nie będę sie powtarzał-pewnie wypada jeden z cylindrów /tłumok który twierdzi ze na benzynie ciśnienie nie ma znaczenia , jest "pseudo mechanikiem".
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Wyraźnie widać że wypada cylinder nr 2. Wymień świece,zamień cewki 2 z 3 ,skasuj błędy i pojeździj trochę a potem ponownie odczytaj błędy.Jeśli pokaże cewkę nr 3 to znaczy że to wina cewki i masz odpowiedź. Cewka nr 2 w rym silniku to druga od strony skrzyni.
Opis czynności z niecałych 2 miesiecy w skrocie,nadal brak przyczyny. Odpalam zimny silnik – nierowno chodzi--przelaczam na gaz jest ok.--przelaczam na Pb i kuleje—przelaczam na lpg jest ok.—powrot na Pb kuleje -–vcds cylinder pierwszy wypadanie zaplonu-zamieniam cewki i swiece pierwszego i drugiego cylindra-nadal wypadanie na pierwszym-zamieniam wtryski...
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Wątpię żeby katalizator to powodował. Komputer nowy też bez sensu jeżeli zmieniałeś i wszystko masz wgrane od nowa. Ja też mam problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze, wszystko sprawdziłem, świece cewki wtryskiwacz, pozamieniałem miejscami, sterownik sprawny a problem dalej występuje. W moim przypadku to problem leży w samym cylindrze ale nie naprawiam...
Potwierdzam, uwalony sterownik, możesz zaobserwować np. diodą led wpiętą we wtyczkę wtryskiwacza, że w momencie gdy rejestruje wypadanie zapłonu na danym cylindrze wyłącza kluczowanie wtryskiwacza (celem ochrony katalizatora)
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
czy możliwe, że stan minimum płynu powodował mylne działanie czujnika temperatury i miganie Engine? Nie. Z wypadającymi zapłonami powinien być chyba słabszy, o brak mocy z któregoś cylindra, i jakieś szarpanie powinno być Wypadanie zapłonów, nie oznacza, że cylinder nie działa; on może działać ale nie za każdym razem. Nawet szarpanie nie musi być wyczuwalne,...
Nowe wtryski założone, rezultat jest taki, że liczba wypadania zapłonu na cylindrze 3 zmniejszyła się do ok 10 ale zaplon zaczął rownież wypadać na cylindrze 4 również w ilości ok 10...
Mogę podać Tobie z własnego doświadczenia że przez wyciągnięty łańcuch będą działy się takie rzeczy. Co prawda stwierdzone to nie na tym samym silniku, ale wymiana łańcucha pomogła.
Jeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko na 4 cylindrze to na próbę zamień miejscami wtryski gazu i zobaczysz czy to coś zmieni.
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Ogólnie to masz wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i istotny błąd P1554 to coś jak brak synchronizacji między czujnikiem wału a czujnikiem wałka. Wygląda na uszkodzenie czujnika wałka , ale to trzeba poszukać coś więcej o tym błędzie. Wypadanie zapłonu to raczej jego efekt.
Sprawny amortyzator pracuje ze sporym oporem a zużyty czasem wręcz wpada i wypada z cylindra: https://youtu.be/vGJc0zOKTq8?si=aWGC7pl8...
Witam kolego. Mam dokładnie ten sam problem od jakiegoś miesiąca i nie moge sobie z tym poradzić. Nowe świece cewki sprawdzane i podmienianie. Nawet gdzieś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy to tez wymieniłem i nic. Daj znać czy i jak sobie z tym poradziłeś.
ECU widzi wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Skoro ciśnienie sprężania ok. To zamienił bym wtryskiwacze miejscami. Czyli z pierwszego cylindra z np 2. Czy wypadanie przeskoczy za wtryskiwaczem.
Witam, udało się ustalić, co było powodem, bo mam identyczne objawy na 2-cylindrze w 2.0 FSI BLR w VW Jetta.
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach w TSI, w dodatku w takiej ilości by wywołać kod usterki, jest niepokojące. Sugeruje to silne zanagarowanie układu dolotowego.
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Wymieniłem świece wymieniłem kable i dalej to samo. Ale już doszedłem co jest przyczyną jest to wtrysk na 1 cylindrze.
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Glowica zrobiona. Jest lekka poprawa pracy silnika ale wciąż wypada zaplon i ciśnienie jest bardzo małe ma II cylindrze
Byly zamieniane miejscami i cały czas pokazuje wypadanie na 4 cylindrze
Tym razem chcę podjąć temat W203, 1.8 kompresor. Otóż wypada zapłon na jednym cylindrze, do tej pory wymieniłem wtryski, łańcuch rozrządu, tu wałek wydechowy opóźniał się ok. 6 stopni do znaków OT, kompresja ok. 12 at. Cewki były zamieniane miejscami, dalej pracuje na trzy, pomocy, pozdrawiam AI: Na którym cylindrze występuje wypadanie zapłonu? na pierwszym...
Właśnie obawiam się czy remont pomoże . U mnie na benzynie i na LPG po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna czasami chodzić bardzo nierówno (na trzy cylindry). Wyskakuje błąd P1338 "Wypadanie zapłonu cylindra 2" . Cewka sprawdzona ,wtryskiwacz raczej nie bo na gazie też jest błąd. A ile kosztował remont bo nie wiem czy nie taniej wyjdzie kupić silnik...
Na pewno to masz iskrę ale nie w cylindrze tylko na zewnątrz.
Witam wszystkich posiadam Kia Sorento 2003r3.5 wyskakuje mi bład tylko na gazie wypadanie na drugim cylindrze może jakaś podpowiedź pozdrawiam
20nm 90stopni
Masz błędy wypadało by odczytać co sternikowi silnika się nie podoba jeśli nawet pokaże wypadanie zapłonu to doprecyzuje czy to konkretny cylinder/y czy losowo. PS Kompresja była mierzona?
Dołączam do tematu,ta sama sytuacja i auto co u autora postu,czy autor może się podzielić co było przyczyną w jego przypadku ?
W moim przypadku problem rozwiązała wymiana świec na irydowe NGK. Wcześniej wykluczyłem świece, bo zapłon wypadał tylko na 5 cylindrze, mimo zamiany świec i cewek miejscami. Wymieniłem na irydowe NGK i teraz na każdym biegu jadę do odcięcia, zapłon nie wypada, problemy z mieszanką też zniknęły.
Nie pomyliłem się. A czemu tak sądzisz?
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Problemem jest czasami sam sterownik. Czasami EGr i wadliwe Vaku. Zdecyduj się który wypada cylinder i czy masz lpg/?
panowie zrobilem jeszcze jedna probe cisnienia sprezania na goracym silniku ale na odpietym silmiku nastawnika faz i okazalo sie ze jest tylko 3 bary wiec problem zostal rozwiazany dziekuje wszystkim za sugestie i pozdrawiam
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
wypadać cylinder popychacz wypadać zapłon cylinder wypadać cylinder zimne
rosyjski miernik analogowy karta pamięci xperia dht22 wilgotność
żarówka piekarnik bosch peugeot expert schemat
Heli CBD16J – błąd E4-29: sygnał manetki, czujnik Hall, potencjometr, objawy i naprawa Ford Mondeo błąd airbag B0001 po wymianie poduszki kierowcy – akcja Takata, clockspring, złącze