Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapoznaj się z tematem.
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Po co błędy drzwi podajesz?Wychodzi że 1 i 4 .Moze to być tylko cewka.W parametrach zobacz jak szybko zlicza te wypadanie.Zdrowo nie jest lać benzynę i jej nie spalać.
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Oglądałem twój film, porównywałem u siebie i częstotliwość tych "uskoków" jest podobna a "wahnięcia" wskazówki trochę mniejsze (ledwie zauważalne), na słuch nie ma szans tego wychwycić, żadnych drgań silnika. Myślę że jeśli wszystko z autem jest OK nie masz się czym przejmować. Czy można emulować sondę NOX - nie wiem czy dostępne są emulatory. [url=http://lepard.eu/emulator-katalizat...
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Krzywa korba
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
https://www.google.com/search?q=thp+-+Wy...
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Wymień jeszcze parę rzeczy na pałę a na końcu świece..... Przecież mają minimum 13 lat to muszą być dobre to na pewno wina przewodów cewki czujników lub innych spraw.
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Ma sens. Dlatego podjedz na dobry warsztat i niech przeglądną wtrysku reduktor i ustawienia sterownika.
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Cewkę, driver cewki
Cewka do wymiany.
Omomierz raczej nie wiele da...
Mi mechanik chciał wymienić cewkę za 700 zł a pomogły świece GM za 70 zł, ople mają czasami kaprysy co do zamienników, więc nie kombinuj tylko wydaj około 100 zł za 4 szt. bo jak pojedziesz do mechanika to popłyniesz na kilkaset złotych.
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Witam, Ja w moim citroenie, wszelkie naprawy z równomierną pracą silnika rozpoczynam od rozpięcia wszystkich wtyczek i potraktowania ich "kontaktem do styków". Dużo z nich znika po czymś takim, nigdy nie zaszkodzi sprawdzić. Pozdrawiam Andrze
O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
Jak ma sterownik hybrydowy na silniku to częstymi objawami jego niesprawności są właśnie takie usterki jak brak reakcji na gaz , wypadanie zapłonów , ale może być również instalacja , jej uszkodzenie lub zamoknięcie .
Na próbe zakręć gaz w butli i doprowadź auto do porządku na benzynie. Nie raz problemem okazywała się instalacja (nieszczelny wtryskiwacz/ uszkodzony parownik) i potrafi przylewać (silnik chodzi na benzynie i na gazie jednocześnie). Jeżeli po zakręceniu butli auto będzie śmigać, winny jest gaz.
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Tech2, Op-Com.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Jest to możliwe,ale sprawdź najpierw sygnaly z czujnika wału i rozrządu .
albo ma przerwy w sterowaniu Tu bym szukał. Wiązka. Jest jeszcze możliwość, że nie jest właściwie zasilany w gaz. Coś gdzieś się przytkało.
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Zostaje paliwo czyli wtrysk.
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
Wzmacniacz cewki według mnie nie działa poprawnie na jednym z nich bo iskra jest mniejsza, ale jest( to ten co ma mokrą świecę) ale po wyjęciu każdej cewki z tej głowicy, nie robi prawie żadnej różnicy, To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. Jak tylko ta "końcówka mocy" jest zwalona to...
Witam.Wygląda na cewko moduł.Wymiana nie jest trudna,zobacz wizualnie czy nie jest pęknięty.
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Miałem podobnie w tej samej skorupie, tyle że zaniżona kompresja na 2 cylindrze wywalała błędy wypadania zapłonów na wolnych obrotach. Powyżej 2000 dało się jechać. Przyczyną była głowica.
Wydech jest drożny / sprawdzony ?
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Czy wypadanie jest tylko na wolnych czy też przy wyższych obrotach?Czy sprawdziłeś dokładnie świece?Jaki kod błędu dokładnie?
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Proszę sprawdzić jeszcze kompresje
Moja Astra miała podobne objawy, z tym że wypadanie zapłonu było konsekwencją uszkodzonego czujnika położenia wału.
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Szczelność kolektora, ciśnienie paliwa. Tak na początek.
witam sprawdz klin na wale od rorzadu to typowe uszkodzenie bylo na forun
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
Jak masz sterownik IAW 4AF coś tam np. IAW 4af.ss to standardowa usterka, jak coś naprawiam takie komputery cena 200 zł.
Zalece sie do instrukcji i bede wedle niej postępował przez najbliższe dni po czym podepne pod ten inny program i bede na bierząco informował o pestępach, skoro inni teżmajątakąusterke. Zakupiłęm przewody postaram je sie wymienić w najbliższym czasie i zobaczymy czy to coś da,
Przeskoczenie rozrządu o 1 nic nie zmieni, przeskoczenie o kilka coś zmieni, ale nie tak, jak opisałeś. Tu masz ewidentne wypadanie zapłonu. A wypadanie zapłonu to jak wyżej koledzy opisali.
Zauważyłem spory wyciek do świec, wymieniając świece. Zacznij od tego.
Renówki benzynowe cierpią na problem z cewkami zapłonowymi.
Witam, udało się ustalić, co było powodem, bo mam identyczne objawy na 2-cylindrze w 2.0 FSI BLR w VW Jetta.
Trochę wieści z placu boju. Pompa paliwa w całości, wężyki nie popękane, ale nie daje ciśnienia na listwę i wydaje dziwne odgłosy, więc na ten moment w ogóle nie pracuje na benzynie. Zamówiłem nową i zobaczymy co będzie po wymianie. Wtryski po wyjęciu okazały się zawalone nagarem, w średnim stanie. Wymyte w izopropanolu i zamontowane z powrotem, ale...
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
I jak, udało się rozwiązać problem? U mnie głównie na zimnym silniku wypada zapłon na 4. cylindrze. Wymieniłem wszystkie świece i czekam na cewkę, jeśli to nie pomoże, trzeba będzie zajrzeć na wtrysk, a na koniec nieszczelność w dolocie i zawory. Czy taki współczynnik korekty wtryskiwaczy coś mówi ? https://obrazki.elektroda.pl/3489334600_...
Ogólnie to masz wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i istotny błąd P1554 to coś jak brak synchronizacji między czujnikiem wału a czujnikiem wałka. Wygląda na uszkodzenie czujnika wałka , ale to trzeba poszukać coś więcej o tym błędzie. Wypadanie zapłonu to raczej jego efekt.
Wypadanie zapłonu to jest, nie brak adaptacji czegokolwiek. Miganie informuje, że właśnie teraz ono występuje, dokładnie w tej chwili.
Hyundai i20 1,1CRDI Samochód odpali i chodzi normalnie wszystko jest extra i nagle po ponownym zgaszeniu i odpaleniu zaczyna się wypadanie zapłonu i auto przygasa. Po przegazowaniu i utrzymaniu go na wysokich obrotach w miarę się to uspokaja i auto znowu normalnie pracuje. Ewentualnie po zgaszeniu i odczekaniu 2-3 minuty odpala i chodzi normalnie.
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Wszystkie te błędy mogą być spowodowane brakiem ciśnienia oleju więc pierwsze co to pomiar manometrem tego ciśnienia, po drugie jak widzisz masz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze dlatego może kuleć na jałowym.
Cześć Samochód Peugeot 807 2,0 l benzyna–gaz, automat, 2005, wypadanie zapłonu przy jeździe na nierównościach (np. kostka brukowa), w czasie puszczenia pedału gazu – zjazd z górki. Silnik wtedy pracuje jakby na dwóch cylindrach, mocno szarpie. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika objaw zanika, można jechać dalej. Awaria zarówno na zimnym, jak...
Dawniej np golf 2-3 nie ECU nie wykrywało wypadania zapłonu i wtedy niespalona mieszanka rozgrzewała kata do czerwoności jak kierowca cisnął dalej. Dlatego w nowszych wersja ECu rozpoznaje wypadanie zapłonu i zapobiega temu przez odłącznie wtryskiwacza na tym cylindrze. Ba nawet przez to że często był to jedno punkt nie było jak tego zrealizować. W...
Dziękuję tym co próbowali pomóc. Po konsultacjach wysłałem sterownik do naprawy i nie wiem co zrobili bo auto śmiga jak nowe nawet pierwszy bieg wentylatora działa i w końcu można jeździć więc polecam od tego zacząć bo szkoda kasy i nerwów na daremne wymiany.
Wymienione świece, kable, cewka. Zdarza się czasami, że silnik "przyfaluje", ale nie wpływa to na codzienne użytkowanie.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
W moim przypadku problem rozwiązała wymiana świec na irydowe NGK. Wcześniej wykluczyłem świece, bo zapłon wypadał tylko na 5 cylindrze, mimo zamiany świec i cewek miejscami. Wymieniłem na irydowe NGK i teraz na każdym biegu jadę do odcięcia, zapłon nie wypada, problemy z mieszanką też zniknęły.
https://obrazki.elektroda.pl/7866474700_...
Nie jak go zgasze i odpalam to za każdym razem rusza z 6 garów dziś sam sprawdziłem taki parametr jak czas ładowania cewki i wszystkie maja po 1.71ms a 3 wacha się miedzy 2.05 a 1.85ms i zastanawiam się czy nie spróbować z innym elektronikiem
Tym razem chcę podjąć temat W203, 1.8 kompresor. Otóż wypada zapłon na jednym cylindrze, do tej pory wymieniłem wtryski, łańcuch rozrządu, tu wałek wydechowy opóźniał się ok. 6 stopni do znaków OT, kompresja ok. 12 at. Cewki były zamieniane miejscami, dalej pracuje na trzy, pomocy, pozdrawiam AI: Na którym cylindrze występuje wypadanie zapłonu? na pierwszym...
Witam, mam problem z Citroenem C2 1.4 benzyna-gaz 70 KM, wypadający zapłon tylko na benzynie. Czy miał ktoś podobny problem i czy coś pomogło? Wymieniłem już wtryskiwacz i świece.
A po polsku to co to jest Warsa?
Z tego, co wiem, to sprawdzał ciśnienie i jest podobno w porządku. Wiem jeszcze, że wspominał o jakiejś pompie wysokiego ciśnienia.
U mnie też występuje falowanie obrotów, czy problem został rozwiązany?
Jeszcze nie sprawdzę i dam znać Dodano po 3 Tylko p0420 czyli w zasadzie nic nie znaczący założyłem emulator na sondę i na razie checka nie ma
Po dłuższej przerwie, części doszły i auto naprawione. Powodem całego zamieszania była pompa wysokiego ciśnienia. Dodano po 46 Temat uważam za zamkniety.
czy wymiana nadmienionego koła VANOS rozwiąże problem? Potrzebna dokładna diagnoza . Do rozwiązania daleka droga. Nad problemem, powinien pochylić się specjalista.
Witam, czy problem został rozwiązany ? Mam podobny problem, tyle, że wypadanie na 2 i 3cim. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z VW Polo 9N 1.4 16V BBY. Problem polega na wypadaniu zapłonu na 2. cylindrze. Kompresja jest: 1/10, 2/12, 3/11, 4/12. Na wolnych obrotach słychać, jak strzela w wydech. Wtryski podmieniane miejscami, cewki, świece – to samo. Przepustnica czysta, rozrząd sprawdzony, pasuje idealnie. Błędy tylko o wypadaniu zapłonu. Może ktoś miał...
Witam, zostałem właścicielem Kia Rio II 2005 1.4 benzyna. Kupując go, świecił się check. Po podpięciu kompa wyszło wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze. Wymieniłem wszystko na nowe, czyli świece, kable, cewkę. Dostała świeży olej z wszystkimi filtrami i po przejechaniu dzisiaj 30 km znowu się zapalił check. Nie wiem, co jeszcze mogę zrobić. Przychodzi...
Masz błędy wypadało by odczytać co sternikowi silnika się nie podoba jeśli nawet pokaże wypadanie zapłonu to doprecyzuje czy to konkretny cylinder/y czy losowo. PS Kompresja była mierzona?
z tym Ciśnieniem na drugim to może hydraulika? a ten błąd co ci wywala to nie jest czasem błąd zapłonu cylinder 2? miałem już taki problem z audi 1,9 ajm było wyrobione gniazdo w głowicy wtrysk się troszkę ruszał i uszczelniacze założone na nim i podkładka przepuszczały kompresje i wydmuchiwały mu paliwo z kanalików i nie chodził na jeden właśnie a...
Bądź poważny. Wypadanie zapłonu to bardzo wiele przyczyn. Sam opis jest nie poprawny. Bo, nie napisałeś w jakich warunkach to wypadanie występuje. Czy podczas przyspieszania ,na wolnych , przy stałym obciążeniu czy stale? Do tego czy jest to konkretny gar czy ogólne. A do tego nie podałeś czy są jakieś błędy. No i co co teraz ?
panowie zrobilem jeszcze jedna probe cisnienia sprezania na goracym silniku ale na odpietym silmiku nastawnika faz i okazalo sie ze jest tylko 3 bary wiec problem zostal rozwiazany dziekuje wszystkim za sugestie i pozdrawiam
A może serwo jest nieszczelne , i stąd tak niskie podciśnienie ?
Świeca cewka wtrysk kompresja masy na silniku do sprawdzenia
CO.Możliwe,że w twojej butli została woda. I w"cudowny" sposób objawia się ona na zewnątrz listwy i filtra? Winny jest parownik, gaz nie jest dostatecznie ogrzany i różnica temperatur powoduje skraplanie. Przerabiałem ten temat pół roku temu. Wypadanie zapłonu przy dynamicznej jeździe w ogóle objawy jak wyżej. Na benzynie jeździł na gazie nie. U mnie...
Powiem Ci, że z wywalaniem błędu bywa różnie i często zdarza się, że nie pokazuje błędu, lub sygnalizuje co innego. Tak to każdy kupił by sobie interface i w domu robił większość usterek a warsztaty by nie istniały. Tak to trochę z przymrużeniem oka napisałem, ale reasumując komputer nie zawsze pokaże prawdę. W rzeczonym focusie nie było żadnych błędów...
wypadanie zapłonu peugeot wypadanie zapłonu p0300 wypadanie zapłonu punto
kodowanie linków regulator napięcia renault alternator ładowanie lampy solarnej
thomson dvbt2 instukcja serwisowa pixma
Odważniki przeciwwagi w Peugeot 307 CC - funkcje i znaczenie Citroen C5 II: Lokalizacja motoreduktora temperatury kierowcy