Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Układ może działać o jeden obrót "wstecz" czyli wyprzedzenie z obrotu nr1 daje iskrę przy obrocie nr2. Czyli jakby mamy wyprzedzenie 10° BTDC to uklad tak naprawdę "czeka" 350° i dopiero daje iskrę. Trochę to pokrętnie wytłumaczyłem. Takie rzeczy to tylko na mikrokontrolerze da się zrobić, opóźnienie musi zależeć od obrotów zmieniając się w szerokim...
Gdy odkręcasz(wkładasz śrubokręt i kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę zaznaczoną niebieską strzałką to wzbogacasz mieszankę wolnych obrotów. Stoisz normalnie oparty o zderzak i jesteś skierowany do przedniej szyby. Wkręcasz to zubożasz. Razem z tą operacją musisz korygować obroty śrubką zaznaczoną czerwoną strzałką. Gdy silnik jest...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
żeby zobrazować. Wybuch wulkanu przyśpiesza, zapadlisko spowalnia . Wiem. Wybuch Krakatau (zniknęła wyspa, resztki zapadły się) mógł przyśpieszyć obrót Ziemi, ale inny wybuch mógł spowolnić; zapadnięcie się jaskini przyśpiesza. Tu nie ma odpowiedzi na moje pytania. Być może go nie zrozumiałeś. najwyraźniej muszę to jakoś narysować W Wikipedii masz...
Czyli moment spada bo sa wysokie obroty i mieszanka niedostatecznie dlugo się spala co generuje mniejszą siłę.Dobrze rozumiem. Niedobrze. Fakt, że do spalenia mieszanki potrzeba czasu, ale istnieje coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu, aby ten proces dał jak najwiecej mocy. Jeszcze raz podkreślam, przez silnik (wraz z filtrami, kolektorami, katalizatorami...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Dziękuję koledzy za zwrócenie uwagi na niektóre aspekty,ale mnie dziwi to że pod obciążeniem ślicznie pracuje.Iskra jest mocna, wyprzedzenie ustawiałem mechanicznie za pomocą przyrządu( śruba w świecy wkręcając jeden obrót mam skok gwintu 1,5 mm) długości iskry nie sprawdzałem,stan gaźnika jest OK może coś z wydechem choć mam oryginalny. Sprawdzę jeszcze...
Ciekawe gdzie ten impulsator się znajduje i na co reaguje? Jaki jest schemat połączeń? Jaka długość osiągana iskry? Nawet jak będzie w odpowiednim momencie ale "słaba" to ...kicha. Na razie jest tak na 2,5mm ustawione przed GBP. Ciekawe też jest, jak udało się zmierzyć wyprzedzenie zapłonu bez lampy stroboskopowej i to w mm??? Kolejne z pytań bez odpowiedzi...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
Innaczej. Ten segment który ma słabszy kontakt z drutem uzwojenia zaczyna sie grzac i podnosi sie, podczas gdy jego przeciwny segment mając dobry kontakt nie nagrzewa sie pozostając niezmieniony. Przy przeciążeniu lub zbyt długiej pracy wszystkie pary segmentów nagrzewają sie jednakowo i przy uszkodzeniu jednego segmentu jego przeciwny (do pary) segment...
A może lepszym rozwiązaniem jest zmajstrowanie własnego modułu zapłonowego ?? W nowszych wersjach cały układ zapłonowy wygląda tak: http://images.google.pl/imgres?imgurl=ht...
Nareszcie mi się udało. Miałeś recje grzestv cała procedura jest podobna, tylko w UNI-CHECK'u nie jest dokładnie opisana. Dynamiczny początek wtrysku musi wynosić ok. 50. Dla zainteresowanych zamieszczam opis Kiedy regulować: Po naprawie lub zamontowaniu pompy oraz regulacji faz rozrządu. Warunki regulacji: Silnik na biegu jałowym, termostat musi zacząć...
1.Jak ustawić zapłon w Golfie 2 (musiałem wymienić aparat - bardzo duże luzy osiowe i dobrze by było sprawdzić ustawienie zapłonu) za pomocą lampy strob. Nigdy tego nie robiłem dlatego prosiłbym o krótki instrukterz fachowców, którzy robią to często (znaki, podłączenie lampy, korekcja - chyba przez obrót aparatu jak w innych?, na co zwrócić uwagę)?...
Będę testował z głowica, a jak nie ruszy to wezmę od punciaka. Mam natomiast jeszcze jedno pytanie OT o czujnik halla posiadam jeszcze inny silnik spalinowy (tym razem od samochodu ale goły bez elektroniki) w którym iskra sterowana jest czujnikiem halla. Po małych eksperymentach z diodką LED stwierdziłem że rozdzielacz zapłonu jest sprawny - diodka...
Opiłki metalu na wolnych obrotach mieszają zapłonem. A siedzą na dolnym czujniku, czyli czujniku wału a biorą się z niedokładnego czyszczenia po zerwaniu łańcucha, ujedziesz 2, 5, 10km i takie jaja.
teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Możesz jeszcze wyprzedzenie zapłonu obczaić.
Witam . Wyprzedzenie zapłonu 3,8-3,9mm . Świeca 0,6mm . Platyny 0,25mm . W pierwszej kolejności ustawiamy przerwę na platynach , następnie wyprzedzenie zapłonu . Dysza wolnych obrotów tak jak podaje kol .JAFO . Warto sprawdzić kondensator . Jeśli powyższe zabiegi nieprzyniosą pożądanego rezultatu Warto przeczyścić tłumik , zanieczyszczony powoduje podobne...
Witam wszystkich ! Mój fiacik to palio 1.2 16 V, mam go od nowości. Po odpaleniu silnika są stuki ,powyżej 2400 obr/min są wibracje .Podczas jazdy z górki i ściągnięciu nogi z gazu jest cisza. Po dodaniu gazu znowu jest głośno. Auto ma przebieg 53000 km. To są wyniki po podłączeniu do komputera: ODCZYT PARAMETRÓW: Obroty silnika: 843 obr/min Wyprzedzenie...
Porównałem to z moimi danymi z logu z PCMScan. U mnie na wolnych obrotach (628), rozgrzanym silniku (90 st.) przepływ powietrza jest 2 g/s (temperatura 40 st.), ale położenie przepustnicy jest 15%, wyprzedzenie zapłonu 6-9 st. Wartości są zaokrąglone do wartości całkowitych, więc tu przepływ może być również 1.6 g/s. Natomiat przy: - przy prędkości...
Od wolnych obrotów ma mniejszą średnicę, strzelanie w gaźnik to raczej zapłon, wyprzedzenie 3mm przed GZP
a jakby zastosować czujnik halla, który będziedawał impuls w miejscu, w którym będzie największe wyprzedzenie. obroty wału byłyby zliczane z tego właśnie czujnika, i wraz ze wzrostem obrotów jakiś uC opóźniałby uderzenie iskry (czyli zmniejszał wyprzedzenie zapłonu). tylko trzebaby wyliczyć sobie przy danej prędkości obrotowej wału ile układ musi poczekać...
Zapłon, to że silnik ciągle próbuje utrzymać pracę, a że nie są przewidziane aż tak niskie obroty to wyprzedzenie zapłonu może spowodować że aż będzie chciał pracować "do tyłu".
potrzebuje chip do komputera w Audi B4 2.0 na jednopunktowym wtrysku paliwa. Komputer DIGIJET. Głownie chodzi mi o wyprzedzenie zaplonu przy wyzszych obrotach
To jest tylko podłączenie do diagnoskopu: obroty, wyprzedzenie zapłonu ew. praca sondy. Tam nie ma żadnych kodów błyskowych.
..jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach ?..
Wczoraj byłem na szrocie i stała A 80 z silnikiem 1.9 z takim właśnie aparatem . Te zębatki to się ze dwie tygodniowo przekładało , bo nie było takiego dostępu do części jak dzisiaj . Co do zapłonu to nic prostszego , lampę stroboskopową klucz 13 i minuta roboty , na "0" jest górny martwy punkt na "I" masz wyprzedzenie na wolnych obrotach , najpierw...
to co pomożesz? czy wiesz tyle co ja... Podłączyłem dziś pod kompa i przy 2tys obrotów wyprzedzenie wzrosło na 25stopni a przy 3,5tys o 32stopnie
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
W vagu wybierasz silnik póżniej 04 nastawy podstawowe i 000 druga pozycja od lewej -tam ustaw na 55-60.Ale warość w polu 9-tym musi być wyższa od 120.(temperatura paliwa-jest to wartość wyliczana przez sterownik.Rzeczywista temp.paliwa wynosi wtedy ok 40stopni) Koło pompy z obrotami-wartość idzie w góre.
Fabryczne cewkomoduły to badziew. Mają za duże wyprzedzenie zapłonu co powoduje szarpanie na wolnych obrotach i nadmierne grzanie się silnika. Jaguar jest o niebo lepszy. Mi zbudowany według wyżej pokazanego schematu działał bez problemów.
To są testy! W Kadecie miałem wyprzedzenie statyczne dla LPG ok 10 stopni. Stag w wykresie dla tego wariatora podaje przykładowe wyprzedzenie dla różnych obrotów silnika. Inny producent wariatora EG Dynamic ma trochę większe kąty. Nie mam chyba czujnika spalania stukowego w tym silniku ( muszę sprawdzić ) więc dobieram eksperymentalnie wyprzedzenie....
kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Wyprzedzenie zapłonu MALEJE wraz ze wzrostem obrotów?
Problem może polegać również na podciśnieniowym regulatorze obrotów (jego uszkodzenie). Dobiera on właściwe wyprzedzenie zapłonu do obciążenia.
Wyprzedzenie zapłonu 2,8-3,0mm przed GMP, przerwa na platynkach 0,3-0,4mm. Przerywacz w trakcie obrotu wału musi się zamykać, iskra pojawia się w momencie rozwarcia. Jeśli dobrze (szczelnie) poskładałeś silnik to musi palić. Jak nie z kopki, to na pych. Nie piszesz nic o gaźniku, a on też może być winnym tego, że silnik nie pali. PS Możesz jeszcze sprawdzić/podmienić...
Jeżeli drży, a obroty są w normie wtym czasie i silnik chodzi równomiernie to albo coś z zawieszeniem silnika, albo wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach jest za wczesne. Pozdrawiam.
Tak jest,podwyższa jeżeli widzi impulsy prędkości. Obroty są poniesione poprzez wiekszą ilośc powietrza,jak i bazow wyprzedzenie zapłonu.
Obroty silnika: 936 RPM Wyprzedzenie zapłonu: 33,00 ° Ile przy tych obrotach? 8-O
nie jestem pewien czy to zda egzamin ponieważ silnik aby pracował równo potrzebuje odpowiedniego wyprzedzenia do odpowiednich obrotów. jeżeli wyprzedzenie będzie stałe silnik nie osiągnie żądanej mocy ani nie będzie też uzyskiwał wysokich obrotów
Iskrę wywołuje rozłączenie cewki. Wyprzedzenie zapłonu zależy od obrotów silnika. U Ciebie przyjmij np. 8 stopni obrotu wału przed górnym zwrotnym położeniem tłoka.
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
To, że membrany masz całe wcale nie świadczy o tym, że temat paliwa zakończony! Filtr powietrza...... i skończywszy na przepływie paliwa ze zbiorników do gaźnika! Moduły dość rzadko padają, ale zdarza się. Wcześniej sprawdziłbym stroboskopem czy przerywa i czy moduł realizuje wyprzedzenie w funkcji obrotów. To łatwo sprawdzić - masz odpowiednie znaczniki.
to jest zapłon do jakby "silnika magnetycznego " ;p a nie spalinowego.... i chodzi mi o to aby przy pewnych obrotach trochę wyprzedzić impuls .... chyba rozumiecie o co chodzi ; )
Ten element idzie bezpośrednio z mostka plus kondensator filtrujący w zasilaniu, więc nie odpowiada za kierunek obrotów silnika. Ja bym obstawiam, że ten komponent jest czymś w rodzaju bezpiecznika lub termistora. Możesz tam wstawić zworę i szukać dalej co jest nie tak ze sterowaniem silnika. Ten obwód to zasilanie stałe, wiec nic nie ma wspólnego ze...
A jak wyprzedzenie zapłonu,sprawdzałeś.
Przewżnie na kole pasowym jest wycinek, a gdzies na bloku punkt. Pokrycie się oznacza GMP. Wczasie pracy silnika, wycinek (w swietle lampy) przemieszcza się w kierunku przeciwnym do obrotu wału (wyprzedzenie zapłonu). Cziężko oszacować ile to stopni. Dlatego kręcisz na lampie tj. opóźniasz błysk lampy. Jak wycinek na kole się pokryje z punktem, to odzytujesz...
Tzn. że mam odłączyć czujnik i ustawić 6 stopni przy obrotach między 2000 a 2500 ? :( Coś mi to nie pasuje , bo przy takich obrotach już wyprzedzenie się dość zmienia . :)
Trzeba sprawdzić wszystko:zapłon wyregulować /przerwa i wyprzedzenie/.Poziom paliwa i skład mieszanki na wolnych obrotach ,aby równo i spokojnie pracował.Powinien odpalać ciepły bez dodawania "gazu".
jeszcze mam pytanko bo juz w zasadzie wszystko rozumiem procz jednego...na czym polega zmiana predkosci takiego silniczka ?? jezeli chce zwiększyc obroty to zwiększam wyprzedzenie przełączania cewek czy w jakis inny sposób sie to robi ?? i to samo lecz ze zmniejszaniem obrotów mnie interesuje.
wyprzedzenie sworznia wyprzedzenie rozrzadu wyprzedzenie zwrotnica
wymiana rolki oznaczenia zmywarce ferrytowy toroidalny
instrukcja obsługi electrolux odkurzacz rozebrać
Texalarm 3059 – zmiana kodu PIN, instrukcja krok po kroku, kody użytkowników Żarówka tylnej lampy – brak światła pozycyjnego, diagnostyka i naprawa VW, Opel, Ford