oscyloskop pomoże ;-)
Układ może działać o jeden obrót "wstecz" czyli wyprzedzenie z obrotu nr1 daje iskrę przy obrocie nr2. Czyli jakby mamy wyprzedzenie 10° BTDC to uklad tak naprawdę "czeka" 350° i dopiero daje iskrę. Trochę to pokrętnie wytłumaczyłem. Takie rzeczy to tylko na mikrokontrolerze da się zrobić, opóźnienie musi zależeć od obrotów zmieniając się w szerokim...
Możesz jeszcze wyprzedzenie zapłonu obczaić.
Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Witam wszystkich ! Mój fiacik to palio 1.2 16 V, mam go od nowości. Po odpaleniu silnika są stuki ,powyżej 2400 obr/min są wibracje .Podczas jazdy z górki i ściągnięciu nogi z gazu jest cisza. Po dodaniu gazu znowu jest głośno. Auto ma przebieg 53000 km. To są wyniki po podłączeniu do komputera: ODCZYT PARAMETRÓW: Obroty silnika: 843 obr/min Wyprzedzenie...
Witam . Wyprzedzenie zapłonu 3,8-3,9mm . Świeca 0,6mm . Platyny 0,25mm . W pierwszej kolejności ustawiamy przerwę na platynach , następnie wyprzedzenie zapłonu . Dysza wolnych obrotów tak jak podaje kol .JAFO . Warto sprawdzić kondensator . Jeśli powyższe zabiegi nieprzyniosą pożądanego rezultatu Warto przeczyścić tłumik , zanieczyszczony powoduje podobne...
a jakby zastosować czujnik halla, który będziedawał impuls w miejscu, w którym będzie największe wyprzedzenie. obroty wału byłyby zliczane z tego właśnie czujnika, i wraz ze wzrostem obrotów jakiś uC opóźniałby uderzenie iskry (czyli zmniejszał wyprzedzenie zapłonu). tylko trzebaby wyliczyć sobie przy danej prędkości obrotowej wału ile układ musi poczekać...
To powinien być numer katalogowy 21171-2256. Na stronie internetowej podana ta sama cena, tyle że dostępność brak. Drogo, ale na obecną chwilę nie ma innej możliwości. Chyba że chcesz się dalej bawić z chińskimi zamiennikami. Po wszystkim warto byłoby wiedzieć, czy kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku i na tym module jest stały, czy regulowany cyfrowo...
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Zapłon, to że silnik ciągle próbuje utrzymać pracę, a że nie są przewidziane aż tak niskie obroty to wyprzedzenie zapłonu może spowodować że aż będzie chciał pracować "do tyłu".
potrzebuje chip do komputera w Audi B4 2.0 na jednopunktowym wtrysku paliwa. Komputer DIGIJET. Głownie chodzi mi o wyprzedzenie zaplonu przy wyzszych obrotach
To jest tylko podłączenie do diagnoskopu: obroty, wyprzedzenie zapłonu ew. praca sondy. Tam nie ma żadnych kodów błyskowych.
Na mój gust to wygląda na zbyt przyspieszony zapłon. Sprubój opóźnić zapłon o jakieś 3 mmm a następnie metodą prób i błędów przyspieszając go osiągnąć właściwe wyprzedzenie. Ja w takich wypadkach regulując zapłon na oko opaźniałem zapłon na tyle żeby silnik zapalił a następnie na rogrzanym silniku delikatnie przyspieszając go, następuje znaczące zwiększanie...
Porównałem to z moimi danymi z logu z PCMScan. U mnie na wolnych obrotach (628), rozgrzanym silniku (90 st.) przepływ powietrza jest 2 g/s (temperatura 40 st.), ale położenie przepustnicy jest 15%, wyprzedzenie zapłonu 6-9 st. Wartości są zaokrąglone do wartości całkowitych, więc tu przepływ może być również 1.6 g/s. Natomiat przy: - przy prędkości...
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Od wolnych obrotów ma mniejszą średnicę, strzelanie w gaźnik to raczej zapłon, wyprzedzenie 3mm przed GZP
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
Wczoraj byłem na szrocie i stała A 80 z silnikiem 1.9 z takim właśnie aparatem . Te zębatki to się ze dwie tygodniowo przekładało , bo nie było takiego dostępu do części jak dzisiaj . Co do zapłonu to nic prostszego , lampę stroboskopową klucz 13 i minuta roboty , na "0" jest górny martwy punkt na "I" masz wyprzedzenie na wolnych obrotach , najpierw...
kąt wyprzedzenia wynosi 5 +/- 1 przy 750/850 obrotów
..jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach ?..
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
nie jestem pewien czy to zda egzamin ponieważ silnik aby pracował równo potrzebuje odpowiedniego wyprzedzenia do odpowiednich obrotów. jeżeli wyprzedzenie będzie stałe silnik nie osiągnie żądanej mocy ani nie będzie też uzyskiwał wysokich obrotów
(at)moonchild Ale to co jest wyprzedzeniem zapłonu przy obrotach w drugą stronę będzie opóźnieniem ten kawałek koła zębatego gdzie jest szczerbate nie przypada w GMP. Jak się silnik kręci w jedną to będzie przed w druga będzie po.
Z komentarza wynika że musi być zachowany luz osiowy wału rzędu 0,2-0,3mm, oraz możliwość ruchu osiowego suwaków obrotowych (zołotnki) przy każdym osiowym położeniu wału. Wodę musisz podawać na dole płaszcza wodnego, a odprowadzać na górze, odbiór mocy nie może napierać osiowo na czop wału korbowego. Kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach mocy maksymalnej...
Dokładnie tak i tyle jak mówi instrukcja do tego silnika. Nie ma jednego kąta wyprzedzenia do wszystkich silników. Dodam, że przyspiesza się pod obroty, ale jako że jest to Twoje zajęcie stałe, napewno dobrze o tym wiesz.
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
to co pomożesz? czy wiesz tyle co ja... Podłączyłem dziś pod kompa i przy 2tys obrotów wyprzedzenie wzrosło na 25stopni a przy 3,5tys o 32stopnie
Jak w temacie i niby wszystko w porządku ale niepokoi mnie to, że po przekroczeniu ok. 4500,5000 obrotów wyprzedzenie zapłonu spada z 45 na 30 ,31 stopni. Proszę o poradę odnośnie diagnozowania tego poloneza. Proszę o cokolwiek zapisy z pracy silnika nie wiem własne spostrzeżenia. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Fabryczne cewkomoduły to badziew. Mają za duże wyprzedzenie zapłonu co powoduje szarpanie na wolnych obrotach i nadmierne grzanie się silnika. Jaguar jest o niebo lepszy. Mi zbudowany według wyżej pokazanego schematu działał bez problemów.
To są testy! W Kadecie miałem wyprzedzenie statyczne dla LPG ok 10 stopni. Stag w wykresie dla tego wariatora podaje przykładowe wyprzedzenie dla różnych obrotów silnika. Inny producent wariatora EG Dynamic ma trochę większe kąty. Nie mam chyba czujnika spalania stukowego w tym silniku ( muszę sprawdzić ) więc dobieram eksperymentalnie wyprzedzenie....
Problem może polegać również na podciśnieniowym regulatorze obrotów (jego uszkodzenie). Dobiera on właściwe wyprzedzenie zapłonu do obciążenia.
kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Wyprzedzenie zapłonu MALEJE wraz ze wzrostem obrotów?
Jeżeli drży, a obroty są w normie wtym czasie i silnik chodzi równomiernie to albo coś z zawieszeniem silnika, albo wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach jest za wczesne. Pozdrawiam.
Zapytam jeszcze czy wszystko od strony mechanicznej jest OK? Pewnie odpowiesz, że TAK! Większość tak odpowiada i to szczerze. Chciałbym jednak zasiać pewien niepokój w takie podejście. To co zaprezentowałeś na zdjęciach jest poważną katastrofą! Napisz co i jak robiłeś. Wygląda, że w ogóle nie zastanawiałeś się na przyczynami tej katastrofy. Może one...
Witam Można się domyślać,że sluży do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach benzynowych.Mierzy też obroty silnika i jakość styku przerywacza.Czerwone lampki to z lewej bieg jałowy 1700 obr/min,a z prawej max.obroty na danym biegu.Mierzy też nap.akumulatora. Pozdrawiam
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Musiałbyś podać jaką próbkę dźwiękową lub video, jak silnik pracuje kiedy ma problem z mocą. Obecnie nie wiadomo czy problem leży po stronie układu paliwowego, czy jest coś ze silnikiem. Układ zapłonowy może mieć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika, czasami trafia się usterka cewkomodułów zapłonowych. Jak masz możliwość...
to jest zapłon do jakby "silnika magnetycznego " ;p a nie spalinowego.... i chodzi mi o to aby przy pewnych obrotach trochę wyprzedzić impuls .... chyba rozumiecie o co chodzi ; )
Zdjęć to ty robic nie potrafisz (albo aparat masz popsuty) ale wyraźny schemat z pełnym opisem jest tu (potwierdź że masz tą samą wersję modułu 1146.3734): http://sovek.com.ua/docum/11463734.pdf Podpowie ktoś co to X2 i X3 ?? W powyższej instrukcji masz opisane - służą do przełączania krzywych zależności wyprzedzenia zapłonu od obrotów, umozliwiając...
Tak jest,podwyższa jeżeli widzi impulsy prędkości. Obroty są poniesione poprzez wiekszą ilośc powietrza,jak i bazow wyprzedzenie zapłonu.
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
Tego silnika nie robiłem. Jednak przy wszystkich innych jakie robiłem, a miały Vanos to zawsze po demontażu i ponownym montażu trzeba było go ustawić- nowy czy stary. On działa jak aparat zapłonowy - w kierunku przyspieszenia, więc podczas zakładania na zablokowanym blokadami silniku ustawiasz go w stronę "do tyłu" - tak, żeby miał możliwość wyprzedzenia...
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
witam A co myśli pan o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu?? Czytałem gdzieć(nie wiem, czy to prawda) że w 4-sówach jest wyprzedzenie przy niskich obrotach 2mm, a wysokich ok. 4mm. Czy stosowanie czegoś takiego jest opłacalne, czy to bujda?? Jeżeli chodzi o ten zapłon ze strony http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm , to czy różni się on czymś ot...
To, że membrany masz całe wcale nie świadczy o tym, że temat paliwa zakończony! Filtr powietrza...... i skończywszy na przepływie paliwa ze zbiorników do gaźnika! Moduły dość rzadko padają, ale zdarza się. Wcześniej sprawdziłbym stroboskopem czy przerywa i czy moduł realizuje wyprzedzenie w funkcji obrotów. To łatwo sprawdzić - masz odpowiednie znaczniki.
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Tak naprawde chyba nie ma sensu w duże przeróbki dla podniesienia Vmax o 10km/h i przyśpieszenia o 2 sek. Ale mysle , że to ciekawy temat i wielu kierowców było by zainteresowanych prostym i łatwym w podłączeniu urządzonkiem, które dawało by dodatkowe wyprzedzenie na wysokich obrotach. Zaczeło się od skutera do którego założyłem cylinder Airsala 80cm...
Krótko-ten moduł będzie chodził bez sterownika silnika, ale kąt wyprzedzenia zapłonu będzie sterowany tylko w funkcji obrotów. Maksymalne wyprzedzenie 26 st. przed zz. Tak że silnik nie będzie miał nalezytej dynamiki. Jeżeli ten inny pojazd to jakaś lekka własna konstrukcja (plażowiec, ciągniczek) może tyle wystarczyć.
Tzn. że mam odłączyć czujnik i ustawić 6 stopni przy obrotach między 2000 a 2500 ? :( Coś mi to nie pasuje , bo przy takich obrotach już wyprzedzenie się dość zmienia . :)
ja mam soft do wariatora bułgarskiego Jetman czy jakoś tak, i jak najbardziej ustawia się wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów. Trochę tak jak korekcję mapy wtrysków lpg
Iskrę wywołuje rozłączenie cewki. Wyprzedzenie zapłonu zależy od obrotów silnika. U Ciebie przyjmij np. 8 stopni obrotu wału przed górnym zwrotnym położeniem tłoka.
Po podmianie MAP-a problem rozwiazany w 70%. Nie wiem jak bedzie z odpalaniem rano gdy zimny ale na pb można już jeżdzic. Pozostaje kiepskie wkrecanie się do 1500 obrotów, charakterystyczne dudnienie jakby zapłon zbytnio wyprzedzony i lekko niestabilne wolne obroty. Zastanawiam się czy to nie świece?
Obroty silnika: 936 RPM Wyprzedzenie zapłonu: 33,00 ° Ile przy tych obrotach? 8-O
1000zł to taka wersja mało optymistyczna Mi się udało złożyć całość za ~450zł , kończę jeszcze wiązkę i wkładam do auta. Wyjściowe mapy zapłonu można by "przekopiować" seryjne, tylko trzeba mieć dostęp do takiego ciekawego urządzenia jak np. LM1 + AUX box i wtedy mozna by pojezdzić i logować wyprzedzenie zapłonu, obroty, i ciśnienie. Myśle że jak chesz...
Zaczałbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu, luzów zaworowych aż po statyczny kat wyprzedzenia zapłonu.
W vagu wybierasz silnik póżniej 04 nastawy podstawowe i 000 druga pozycja od lewej -tam ustaw na 55-60.Ale warość w polu 9-tym musi być wyższa od 120.(temperatura paliwa-jest to wartość wyliczana przez sterownik.Rzeczywista temp.paliwa wynosi wtedy ok 40stopni) Koło pompy z obrotami-wartość idzie w góre.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Co z tego że ustawisz sobie 10 stopni na wolnych obrotach. W aparacie jest przyspieszacz zapłonu działający na siłę odśrodkową. Wyprzedzenie zapłonu zależy od obrotów i użytych sprężyn ,masy ciężarków (te raczej są stałe, ale sprężyny już wyciągają się z czasem). Chcesz ustawić w punk kup lampę stroboskopową zaznacz na wale białą kreską 10 stopni przed...
Przewżnie na kole pasowym jest wycinek, a gdzies na bloku punkt. Pokrycie się oznacza GMP. Wczasie pracy silnika, wycinek (w swietle lampy) przemieszcza się w kierunku przeciwnym do obrotu wału (wyprzedzenie zapłonu). Cziężko oszacować ile to stopni. Dlatego kręcisz na lampie tj. opóźniasz błysk lampy. Jak wycinek na kole się pokryje z punktem, to odzytujesz...
Witam, czy ktoś z Państwa jest w stanie podać poprawną wartość kąta wyprzedzenia zapłonu w samochodzie Kia Ceed 1,6 benzyna z 2010r. jaka jest : -na wolnych obrotach, -podczas przyspieszania, -w czasie jazdy 80-100km/h Dziękuję.
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
A jak wyprzedzenie zapłonu,sprawdzałeś.
Zapytam się przy okazji tematu 1.9 TDI seat tolego 2001 r w KTS wyprzedzenie zapłonu wynosi na wolnych obrotach około 36 czy to dobrze ?
01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
Wyprzedzenie zapłonu 2,8-3,0mm przed GMP, przerwa na platynkach 0,3-0,4mm. Przerywacz w trakcie obrotu wału musi się zamykać, iskra pojawia się w momencie rozwarcia. Jeśli dobrze (szczelnie) poskładałeś silnik to musi palić. Jak nie z kopki, to na pych. Nie piszesz nic o gaźniku, a on też może być winnym tego, że silnik nie pali. PS Możesz jeszcze sprawdzić/podmienić...
Może, dla pełni szczęścia, jeszcze obroty maksymalne?
jeszcze mam pytanko bo juz w zasadzie wszystko rozumiem procz jednego...na czym polega zmiana predkosci takiego silniczka ?? jezeli chce zwiększyc obroty to zwiększam wyprzedzenie przełączania cewek czy w jakis inny sposób sie to robi ?? i to samo lecz ze zmniejszaniem obrotów mnie interesuje.
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Hej, Mam drobny kłopot z obrotami. Co może być przyczyną tego ,że jak jade i chce wyprzedzić kogoś samochód nie przyspiesza nawet nie mam mozliwosći wciśniecia pedału gazu do konca bo obroty idą maksymalnie do gory i nie ma jak wyprzedzić. Jesli delikatnie przyspieszam jest ok i rozpedzam się ale jesli chce przygazować nie idzie poprostu obroty faluja....
Trzeba sprawdzić wszystko:zapłon wyregulować /przerwa i wyprzedzenie/.Poziom paliwa i skład mieszanki na wolnych obrotach ,aby równo i spokojnie pracował.Powinien odpalać ciepły bez dodawania "gazu".
Lampa wg mnie super czech wygrał kilka konkursów cena kilka lat temu ok 600zł Fakt jest tam lekki problem z dostrojeniem ale jak dojdzie się do wprawy to ciekawa zabawka oczywiście benzyne tez robi ma wyświetlacz pokazuje obroty, wyprzedzenie. Jak chcesz mogę poszukać gdzieś jego adresu to pojedziesz pooglądać gość bardzo wporządku zademonstruje, jak...
Na gazie (1/2 gen) nie uda mu się podnieść obrotów (nie zwiększy dawki paliwa). Na benzynie zresztą też mu się nie udaje... Może zwiększyć obroty manipulując kątem wyprzedzenia zapłonu? Obroty na pewno nie wzrosną ponad wartość wyjściową przy odłączonym IAC. Więc możemy założyć: stałe obroty, stałe otwarcie IAC, większe obciążenie. Jaki mechanizm w...
potrafią mierzyć... obroty silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu! teraz takie ktoś robi? :D Nie kąt wyprzedzenia zapłonu tylko kąt rozwarcia styków przerywacza (pośrednio przerwy przerywacza) Teraz takich nikt nie robi bo też nikt nie robi samochodów z przerywaczem. A do tych starych co są wystarczą te stare mierniki co są :)
Wydaje mi się że to skutek samozapłonu/spalania stukowego/detonacyjnego. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika Piaggio/Derbi, serwisówki różnie podają, 20–22° przed GMP, 1.2 lub 1.8 mm przed GMP. Zbyt duży kąt wyprzedzenia negatywnie wpływa na pracę silnika na wysokich obrotach.
witam jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach w tym aucie ,silnik X18XE1 1,8 16v, po wymianie rozrządu (oczywiście dobrze zalożony)cdif2 pokazuje jakieś 28, stopni dodam ze wymieniany był czujnik wałka z siemens 5wk96060 na jakiś tam zamiennik i pewnie dlatego takie wartości co o tym sądzicie?
Przepraszam dth.
A jak z ciśnieniem paliwa? Jak będzie za małe to silnik aby utrzymać obroty będzie zwiększał czas wtrysku i KWZ. Jak wyprzedzi KWZ to siłą rzeczy wzrośnie podciśnienie w kolektorze. Paliwo dobre?
Panie rychu, czy ten regulator to jest to? Regulator odśrodkowy aparatu zapłonowego (centrifugal spark-advance control, Fliehkraftverstellung) - system umożliwiający zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości obrotowej silnika (im wyższe obroty, tym wyprzedzenie musi być większe ze względu na czas spalania mieszanki). Działa na zasadzie...
4 pole wskazuje na: poz1.temperatura silnika poz2.obroty silnika poz3.wyprzedzenie kąta zapłonu poz4.obciążenie silnika Ustwienie kąta zapłonu wykonuje się następująco-laptop-VagCom-Elektronika silnika-nastawy podstawowe(04)-kanał000.Następnie w warunkach domowych należy posiadać lampę stroboskopową z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu.Przy nastawach...
Witaj. Nie sprawdzałeś jak do tej pory wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź żarówką wyprzedzenie zapłonu (nacięcie na kole pasowym 7-10 stopni) a w razie zaskoczenia silnika lampą stroboskopową wyprzedzenie i stałość wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika (czy nie pływa).
nic z nich nie kumam. Ma być okolo 6 st przed ZZ na wolnych
Założyłem dzisiaj moduł PROGCDI 3.2 PLUS zamiast modułu jaki jest tam zamontowany. Sytuacja znacznie się poprawiła, a więc być może źródłem problemów jest (był) np. stały kąt wyprzedzenia (dla małych obrotów za duży) plus np. mała energia iskry przy niskich obrotach... może tak być?
Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu komputera wtrysku którys pin moze byc przysniedziały. Tak samo z modułem zapłonowym. Nalezy sprawdzic połacznia wezykami gumowymi z tyłu wtrysku. Połaczenia te służa do wyprzedzenia zapłono przy wiekszych obrotach. Sparwdz tez kat wyprzedzenia zapłonu lampa. Dodano po 12 Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu...
Chodzi mi o silnik gpx600 i nei bende kupował do niego komputera za 300 zł i instalacji i innych pierdół Więc nie będzie on pracował prawidłowo. Inne kąty wyprzedzenia zapłonu, inny zakres obrotów. O ile w ogóle odpali bo tam chyba impulsy z czujników wcale nie były w gmp.
Wyraźnie trzeba coś pogrzebać przy wyprzedzeniu zapłonu i chyba przy mieszance paliwo-powietrze w gażniku. Może masz za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Pozdr.J.
Trochę mętne te uzasadnienie problemu. Moduł zapłonowy podczas odpalania ma statyczne wyprzedzenie zapłonu (powiedzmy do 10stopni) Podczas przyśpieszania następuje wyprzedzenie zapłonu w funkcji obrotów do np 30stopni. Nie bardzo rozumiem jak może się przestawiać zapłon na wolnych obrotach jakie występują podczas kręcenia rozrusznikiem. Kolega opisujący...
Prościej zapewne będzie naprawić sterownik, komputer steruje wyprzedzeniem zapłonu, w zależności od obrotów i obciążenia silnika.
Trzeba mieć świadomość iż kąt wyprzedzenia zapłonu jest fnkcją obrotów silnika.
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu
Wyglada na to ze autko ma podkrecone obroty, może na pompie, może kat wtrysku wyprzedzony za bardzo. Przez te kilka sekund na poczatku cos bierze duzy prad i altek chamuje silnik?
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
Jak sprawa wygląda z zaworami , Czy były regulowane ? Jeżeli tak to sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach . To wiele wyjaśni . Można też pokusić się i wyregulować wyprzedzenie zapłonu . :| [/code]
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Witam, po odłączeniu jednego wtryskiwacz benzynowego, dostaje mniej paliwa i sonda skacze dobrze, tak wiec sondy, wiązki ok. po ominięciu sterownika od gazu jest to samo. czas wtrysku na rozgrzanym bez korekty 2,4 z korektę 2,9. przepływomierz za pierwszym odpaleniem 4,5, na rozgrzanym 2,4. po przegazowniu rośnie do ok 75. Nie wiem jakie parametry powinna...
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinen być 5 stopni przy ok. 900 obr./min. Może też zasysać lewe powietrze na jednym cylindrze (uszczelka kolektora ssącego, serwo).
ylko że ma za dużo obroty co zrobić by je zmniejszyć... Zmniejsz napięcia zasilania, a zmniejszą sie obroty. EDIT: Oj dowodca wyprzedził mnie o minutke :D
wyprzedzenie sworznia wyprzedzenie rozrzadu wyprzedzenie hamowania
bd243 bd244 wzmacniacz mikrotik firewall filter zamiennik pilota alarmu
Wyskakujące biegi szosowe w Ursus 1201 - przyczyny i rozwiązania Karta SIM działa w innym telefonie, ale nie w moim - co robić?