Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Nie wiem, na jakiej podstawie dostales taka opinie. Z pomiarow to nie wynika. Symetria katow pochylenia kol, katow wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia swoznia jest niemal idealna (30' roznicy, to wiecej niz dobrze). Kat zniosu tez w normie. Nie ma tu zadnego problemu. To, ze katy wyprzedzenia zwrotnicy sa mniejsze niz w danych pojazdu, to nie problem....
Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Czy masz pomiary z geometrii, chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Łożyska Mc phersona są w porządku, często rdzewieją i występuje problem o którym piszesz.
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
Przy ściąganiu do sprawdzenia kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, w wielu markach nie regulowany. Czy auto miało naprawę blacharską?, czy tył samochodu był regulowany?
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
Dzięki za screeny :) chodzi o 19 wyprzedzenie sworznia zwrotnicy a wszystkie gumy są ok
Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
Do sprawdzenia zawieszenie pod kątem uszkodzeń (zgięcia drążka kier bądź amortyzatora). Druga sprawa to geometria. Są trzy podstawowe parametry geometrii w samochodzie, a są to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie kół i zbieżność. Do powracania kierownicy do jazdy na wprost największy wpływ ma wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Problem w tym, ze...
Najważniejsze to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i oczywiście przesunięcie kół. Reszta jak trochę poza wymiarem to da się ustawić by jechał prosto.
Witaj! Kąt pochylenia koła 1/+-20 /5,6mm podkładki wahacza górnego kąt wyprzedzenia zwrotnicy 9/+- 1 kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 5.30 zbieżność kół 0..2mm zbieżność kół tylnych pod obciążeniem 0...25 /0...4mm/
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
ciekawe jak ustawiałeś kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy .
Producent nie przewiduje regulacji tylko kąta wyprzedzenia zwrotnicy, pozostałe reguluje się.
nie wiem co kombinujesz, ale teoretycznie jeżeli cały wózek przesuniesz do przodu to zwiększysz kąt. problem w przesunięciu wózka. zresztą to tylko teoria, grzebanie w ten sposób przy zawieszeniu raczej nie skończy się dobrze. ps. auto powypadkowe i nie idzie ustawić?
Cześć! Używa ktoś tego typu urządzenia? http://www.narzedziaserwisowe.pl/produkt... Mam pytanie w jakim zakresie mogę mierzyć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgodnie z tą instrukcją: http://www.jonnesway.pl/pdf/1222.pdf Bo do kąta pochylenia koła mamy skalę na urządzeniu od -3 do + 3...
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
Coś nie tak masz z kątami wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie dość, że są różne, to jeszcze niewłaściwe. Pochylenie kół też masz różne po lewej i prawej... nie "zgniły" Ci czasem "sanki" pod silnikiem? Tzoku, ja Ciebie naprawdę bardzo proszę.... Raz - prawdopodobnie masz założone jakieś wieśniackie felgi, nie dość że za szerokie, to jeszcze ze złym...
Zaraz będzie pytanie - co to KWZ? Podpowiem - w tym przypadku nie chodzi o kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
I nie będzie jeździć prosto. Jest cofnięty z lewej. Można ustawić by jechał prosto. Niezgodne z danymi regulacyjnymi. Tylko na mokrym przy hamowaniu EPS będzie miał ci robić. https://obrazki.elektroda.pl/9811810700_... Nigdzie nie jest cofnięty. Po kolei na obrazku podane są parametry: wyprzedzenie sworznia zwrotnicy pochylenie koła...
tak sam sobie robię samochód i pierwszy raz mnie coś zaskoczyło pisze dlatego na forum ponieważ już sam nie wiem jedyne co mam do wymiany to przeguby ale czy to one wątpię tu bardzie chodzi o wyprzedzenie konta zwrotnicy może kielichy na amorach ?
A ja stawiam na Tolka Banana :D Gimba i tak nie zna. W temacie: Podnieść samochód, rozpiąć końcówki drążków kierowniczych i ręczenie trzymając za jedną z końcówek pchając i ciągnąc sprawdzić, czy maglownica pracuje swobodnie. Postawić samochód /z odpiętymi drążkami/ i po kolei sprawdzić ręcznie jak pracują kolumny Mc Pherson'a. Teoretycznie /ale i praktycznie/...
W temacie piszesz o zbieżności , a pytasz o kąt pochylenia zwrotnicy . Pozostaje jeszcze ką wyprzedzenia zwrotnicy. Moja wiedza jest taka że pochylenia i wyprzedzenia nie ustawia się to stałe parametry geometrii układu jezdnego. A co do zbieżności to w samochodach z przednim napędem jest to 0.0 lub rozbieżne o ( chyba 3 mm.
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
sprawdze w poniedziałek kąt pochylenia koł, wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy ale jak wszystko będzie wporządku to co wtedy?
Zbieżność kół, przód0 +/- 1(mm)Pochylenie kół, przód-0° 24' +/- 30'(°)Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód2° 20' +/- 30'(°)Zbieżność kół, tył3 +/- 3(mm)Pochylenie kół, tył-0° 45' +/- 30'(°) do model od 2004roku
ale mam jakby uniwersalne mocowanie co to znaczy? Tam tylko możesz ustawić zbieżność bez kąta nachylenia i wyprzedzenia zwrotnicy. Dziwna dziwność ta zwrotnica.
Trzeba jeszcze pokombinować z wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy. Na oko ten fabryczny to około 30° co też przełoży się na łatwość skrętu.
Obrót lewo prawo policz kątowo i zobacz czy masz "na wprost " w połowie. Może coś skopane w ustawieniu, różne cuda już były. Skręcajac koła skręcasz sprężyny w zawieszeniu,one też same potem "szukaja" pozycji neutralnej dla siebie(może mocowanie jest zatarte na łozysku ,pęknięta sprężyna itp..) poza tym oczywiście kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
ewolutionVIII ma racje jest jeszcze cos takiego jak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to morze byc pzrzyczynom sciaganie wozu i scinanie gumek pozdro dla mechaników
Najpierw pomyśl o hamulcach sterowanych bez odrywania rąk od kierownicy. Potem o kącie wyprzedzenia zwrotnic układu kierowniczego, który przy napędzie pedałowym nie miał znaczenia. Dopiero potem o kasku i ubezpieczeniu obejmującym takie doświadczenia. Mam nadzieję że nie budujesz tego dla swojej pociechy? Ten wózeczek, nazwany przez Ciebie gokartem,...
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Nie prawda. Odchylenie osi jazdy od osi symetrii wynosi -7 minut, W normie. Nie ma sie czym przejmowac. Dodatkowo zbieżność kół w osi tylnej wynosi -00*16', a zalecane jest +00*41'. Zuzycie lub niewlasciwa regeneracja belki. Jesli rozbieznosc jest symetryczna (prawdopodobnie jest...
możliwe jest to do wyregulowania ale niestety tylko w nielicznych markach ,tj takich które posiadają regulacje kąta wyprzedzenia sworznia (chyba tak to się fachowo nazywa) Bardzo wiele marek samochodów posiadają regulację kąta pochylenia koła lub tak jak napisałeś fachowo kat wyprzedzenia sworznia np passat b3, audi 80 b2, b3, b4, golf 2 i jeszcze...
Częstą przyczyną oporów w powrocie kierownicy są zatarte łożyska mocowania górnego amortyzatora sprawdź je. Za powracanie kół do pozycji na wprost głównie odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy, czyli kąt pomiędzy osią zwrotnicy (w linii amortyzatora), a linią pionową idącą przez środek koła. Winne opisanej sytuacji mogą być amortyzatory (luzy powodujące...
Przyczyny mogą być dwie- zbyt mocno dokręcony kasownik luzów w przekadni kierowniczej- lub (co bardziej przwdopodobne) niewlaściwa geometria przedniego zawieszenia. Musisz podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o sprawdzenie wszystkich kątów (zbierzność, pochylenie kola , wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) . bez takiej diagnozy nie oszacujesz kosztów...
Zbieżność się nie zmieniła, raczej kąty jeśli już :D Pozdrawiam kolegę. E, kolego, jedno z drugim jest nierozerwalnie związane - wide kolejność regulacji zawieszenia - wpierw wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, potem kąta pochylenia zwrotnicy, na końcu regulacja zbieżności.
Nie przyłożyłeś w nic kołem? Bo zbieżność zbieżnością, ale koło ma jeszcze dwa parametry ustawienia - kąt pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenie dolnego sworznia.
http://obrazki.elektroda.pl/8627673000_1... Nie wiem czy zrozumiesz schemat bez opisu, ale nie mam w tym momencie natchnienia by go opisywac, bo jestem po imprezie urodzinowej i o rok starszy. :-( Sadzac z twoich postow, znasz dzialanie pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy kol pojazdow, wiec powinienes to w mig zrozumiec. Glownie chodzi...
chciałbym wykonać obrotnic do kół do ustawiania zbieżności. Żartujesz? Dla samej zbieżności nie są potrzebne. Potrzebne są dopiero do pełnej geometrii - czyli pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy. Do tego muszą być ustawione na jednej wysokości i posadzka musi być super równa.
Zbieżność, to tylko kwestia jak najbardziej równoległego ustawienia kół. A geometria, to jeszcze do tego co najmniej dwa parametry - pochylenie koła i wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy. Na płycie najazdowej można tylko z grubsza ocenić samą zbieżność, do regulacji pozostałych parametrów służą specjalistyczne przyrządy.
witam, miałem dzis na warsztacie samochód z podobnymi objawami , opel corsa ale to nie istotne i ściagał na prawą strone przy hamowaniu i bardzo prozaiczna sprawa, po wymianie przegubu wachacza nie ustawiono karosarzu( wyprzedzenie, pochylenie sworznia zwrotnicy ), po ustawieniu i sprawdzeniu zbieznosci prowadzi się jak panienka z dobrgo domu :), powodzenia
coś jak odpowiednik zbieżności kół w samochodzie To nie od zbieżności zależy tylko j.w. głównie od kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Robiona była pełna geometria, przód i tył, wszystko w normie lewa strona jak i prawa takie same wartości. Jedynie ten kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wybiega poza normę.
Mamy - full geometria, z pomiarem kątów i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sama zbieżność to nie wszystko.
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Auto jeździło normalnie i nagle zaczęło ściągać , czy ściąganie narastało powoli , podczas ustawiania zbieżności sprawdzony został kont wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
jest przechylony troszke wiec może to być tez sprawa amortyzatora Amortyzator nie ma wpływu czy auto stoi prosto . Powodem może być pęknięta lub "udeptana" spirala . Sworznie wahacza sprawne? Do sprawdzenia również przeguby drążków kierowniczych, Te luzy łatwo sprawdzić bo są dobrze widoczne ale mało kto sprawdza metalowo-gumowe tuleje wahaczy .Gdy...
zbierznoiść, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy. to są regulacje w przednim zawieszeniu. sama zbierzność może nie wystarczyć. zwrotnica była nowa czy używka, może z jakiegoś rozbitka i jest zgięta. ps. reguluje sie też tylne zawieszenie /do przedniego/
Tico chyba wspomagania nie miało, więc za dużo nie zrobisz... Do sprawdzenia geometria, bo np kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wpływa na siłę potrzebną do skrętu. Sprawdzenie czy sworznie nie są zatarte, czy poduszka lub łożysko amortyzatora nie jest zatarte (nie pamiętam jak tam jest), czy sama przekładnia i kolumna nie stwarza jakiś dodatkowych...
Kolego, cały trapez kierowniczy składa się tam z trzech kątów: -kąta pochylenia koła ( nie wiem czy regulowane) -kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( regulowane) -zbiezności kół ( regulowane) Jak chcesz do jasnego pierona ustawic to w domowych warunkach?
na tych zwrotnicach nic nie zrobisz... punkt zamocowania drążka kierowniczego powinien być bliżej koła... przyjrzyj się teraz punkt zamocowania drążka kierowniczego jest bliżej pojazdu niż oś w płaszczyźnie której obraca się zwrotnica podczas skrętu... szukaj zwrotnic od malucha lub jeżeli chcesz mieć na siłę tarcze z przodu to szukaj zwrotnic od forda...
qbuś- nie tyle zbieżność co kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. co do przekładni to brud i resztki zardzewiałego przewodu mogły dostać się do obiegu i maglownica zaciera się lub blokuje się coś w przepływie płynu, ale to tylko taka moja sugestia zresztą mało prawdopodobna, ale może też mieć wpływ na cięższe kręcenie kierownicą.
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
Witam! Do kompletu do tej zwrotnicy potrzebne są jeszcze: łącznik wahaczy,sworzeń zwrotnicy,łożysko oporowe zwrotnicy,podkładki dystansowe( kilka sztuk),wąs zwrotnicy(potrzebny do przykręcenia końcówki drążka)Oczywiście na obie strony wszystko razy dwa.Z łącznika wahaczy trzeba odciąć niepotrzebną część dolną i górną,a środkową przyspawać do belki(najlepiej...
Dokładnie jest to 18 minut a nie 18 stopni - jest to różnica kilku centymetrów!! musisz sprawdzić pozostałe wymiary samochodu, zależy też gdzie samochód został uderzony. Podejrzewam że w tą stronę gdzie jest odchylenie wymiaru. Może być krzywy wahacz, zwrotnica, amortyzator.. Jeżeli samochód ściągało po kolizji to na pewno coś się skrzywiło. Być może...
poczytajcie wszyscy dokładnie pierwszego posta ,gość szuka cos" bardziej praktycznego niz szkolnego"kijewski ,orzechowski to raczej podręcznik dla szkół mechanicznych, cos praktycznego w/g mnie to jak wymienć olej w oplu astra ,filtr powietrza ,klocki hamulcowe a nie jaki jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy albo pasowanie sworznia
Właśnie zrobione były pomiary geometrii i mam mętlik z głowie. Okazało się że na tylnej osi wszystkie pomiary mieszczą się w normie. Tylko na przedniej osi trochę za duży kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ale to raczej nie ma nic do tego. Teraz mechanik wysuwa teorię że to może tulejki metalowo gumowe na belce są temu winne. Mimo że wyglądają nadal...
Przed wizytą u doktora sprawdziłem geometrię na własny użytek. Stwierdziłem dużą rozbieżność (ok. 6 mm) i różne kąty pochylenia kół (o ok. 2*). Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - podobne (jednakowy rozstaw osi po obu stronach). Doktor przebadał zawieszenie, stwierdził, że jest wszystko dobrze, trzeba tylko ustawić zbieżność. Z tym, że on nie ustawia,...
Jeśli pojedziesz na komputerową diagnostykę geometrii to panowie powinni oprócz zbieżności pomierzyć także kąty nachylenia kół, kąty wyprzedzenia swożni zwrotnicy itp. Wtedy powinieneś wiedzieć coś więcej. Nic nie napisałeś o samochodzie to nie wiadomo nawet jakie masz zawieszenie. Może drążek kierowniczy się skrzywił, stabilizatory, amortyzator (szczególnie...
Witam. W pierwszej kolejności należny obciążyć samochód dwoma osobami siedzącymi na przednich siedzeniach. Następnie ustawić zbieżność przednich kół na 1,5 - 2 mm. Należało by przed tą regulacją sprawdzić też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ja ustawiałem zawsze na około 5-7stopni) oraz kąt pochylenia koła 1 -1,5stopnia. Dodano po 5 Zapomniałem...
witam, wyglada to na złe katy karosarzu, czy były robiona zbierzność z uwzglednieniem kół tylnych i jak koledzy wczesniej pisali, trzeba sprawdzić geometrie karoserii samochodu, na np. car-line, takie efekty jak piszesz dają złe katy wyprzedzenia i pochylenia zwrotnicy, powodzenia
Wrecz konieczne. Do pomiaru zbieznosci rowniez... Do zbieżności nie, bo i po co. Za to do kąta pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia również. Chociaż ten ostatni parametr już jest nie spotykany jako regulowany.
Nie wiem jak tam jest, ale jak wymianiali skrzynie biegów to możliwe że była potrzeba zdemontowania dolnej belki, które z zasady są pływające i została zamontowana w złym punkcie. Na wydruku z geometrii miał byś wtedy znaczną różnicę w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy lewego i prawego koła. Jak chcesz to spróbuj zamienić koła prawe<->lewe z przodu...
Koledzy mam taki problem na geometrii nie mogli ustawić mi jednego kąta dokładnie po lewej stronie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ponieważ w b4 się tego nie reguluje i z tego co mi powiedzieli wynika ze mam albo krzywą kolumnę albo wahacz przez to ściąga mi w prawo. Moje pytanie to czy jak wymienię kolumnę albo wahacz albo to i to, to będzie dobrze...
W makulaturze przypadkiem znalazłem stary numer Traktora nr.22 z 83 roku. Na str. 17 na trzech rysunkach poglądowo pokazane jest przednie zawieszenie. ( niestety nie mam skanera ) Pokazano: kąt pochylenia koła (przy jeździe na wprost górą na zewnątrz) kąt wyprzedzenia (zwrotnica ma pochylenie górą do tyłu , koło "wyprzedza " zwrotnicę ) kąt pochylenia...
Muszę cie zmartwić, że nie wyobrażam sobie, na ustawienie tego domowym sposobem, trzeba znać dane pochylenia, wyprzedzenia kątów zwrotnic, nawet gdy będziesz je znał, to do czego się odniesiesz, jak to ustalisz? zakładajac, że będziesz jeszcze wiedzial, gdzie dokonuje sie regulacji. Daj zarobić temu co umie i ma czym, zaoszczędzisz na ogumieniu. Nie...
musisz podać dla jakiego pasma jest ta zwrotnica, jeśli do głośnika basowego to "f" to częstotliwość powyżej której głośnik nie będzie grać, jeśli do głośnika wysokotonowego, to częstotliwości poniżej "f" będą odcinane. np głośnik basowy mógłby pracować w częstotliwości <400hz a wysokotonowy np. >4Khz Dodano po 1 o, juz mnie wyprzedzono
Na moje oko to temat jest prowokacją :) cena (czyli grosze) jest w sprzeczności z jakością, no chyba że jest to tzw. okazja np. trup we wnętrzu pojazdu przez poł roku. Wystarczy popatrzeć jak obecnie produkuje się samochody ot chocby brak regulacji zbiezności i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w większości nowych pojazdów. Co się stanie z pojazdem po...
Piszesz kolego sam nie wiesz o czym widzę. Zbieżność, to zbieżność - polega tylko i wyłącznie na ustawienia kół jak najbardziej równolegle do siebie z określoną odchyłką na "+" bądź "-" w zależności od rodzaju napędu. Do tego są jeszcze dwa istotne parametry - oczywiście zakładając że samochód nie jest pokolizyjny i nie ma przesuniętych punktów mocowania...
Witam, byłem ostatnio na zbieżności kół, auto lekko ciągnęło w prawo. Diagnosta stwierdził pochylenie lewego przedniego koła górą do mcpersona. Ustawił zbieżność, ale dalej minimalnie ciągnie w prawo, powiedział, że mcperson mógł się odchylić? Miał rację czy jakiś inny element zawieszenia? Da się wyregulować pochylenie w Lagunie II? Witam, I "diagnosta"...
No z całym szacunkiem, to odbywa się jednak inaczej:)) To jaki kolwiek ruch dostarczany z koła kierownicy który napotyka jakikolwiek opór uruchamia działanie hydrauliki, jak to już nie istotne, mniejsza o te kulki i kanaliki. I analogicznie siła działajaca na ślimak dostarczona od zwrotnic tak samo uruchamia hydraulikę, tak właśnie działa powrót układu...
Działanie jest trochę inne niż opisałeś. Pracowałem kiedyś w szkole na takim przyrządzie i do obliczeń nie trzeba komputera jak się umie dodawać i odejmować. Tabliczki - skala przy kołach tylnych służą do wstępnego ustawienia kół do jazdy na wprost. Do odczytu zbieżności służą dwie listwy z skalą umieszczone przed i za przednią osią w jednakowej odległości...
Panowie mój kropek bardzo po puszczeniu kierownicy skręcał w lewo. wiec pojechałem do mechanika z polecenia który jest przy salonie fiata i wymienili mi końcówkę drążka kierowniczego mieli mi ustawić zbieżność i wyeliminować skręcanie:) Dane pomiarowe przednia oś: Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy przy krecie o 10 st. przed regulacją lewy +2.44 prawy +3.18...
Popatrz na grubość 'przewodu' na zwrotnicy - nie ma potrzeby kasy marnować :) Dodano po 59 Kolega już mnie wyprzedził :)
Chyba niezbyt dokładnie opisałem problem. Otóż zdarza się taka sytuacja, że po kilku dniach nieużywania autka koło kierownicy zachowuje się tak jakby ktoś potraktował klejem "kropelka" wał kierownicy-pełna blokada. Dopiero po użyciu siły puszcza i da się autkiem sterować-ale jest to mało komfortowe. Wyraźnie odczuwalne hamowanie koła kierownicy przy...
Cześć, miesiąc temu wymieniałem końcówki drążków i sworznie wahaczy w Citroenie Xsara, po czym ustawiono mi zbieżność kół na oponach zimowych (Hankook) 185/65R15 - samochód jechał prosto. Po zmianie kół na letnie (Dębica Presto) 195/60R15 (trochę szersze ) samochód zaczął lekko ściągać w prawo. Oto protokół geometrii kół i osi: https://obrazki.elektroda.pl/2183105900_...
to coś co w wikipedii nazwano surround sparciało doszczętnie. To się zawieszenie nazywa. jeden głośnik zaczął mi ostatnio pobzykiwać w tle. Bo nie ma zawieszenia. ale znalazłem takie: Chińskie głośniki, nie warte uwagi. czy jeśli jest większej mocy, to mogę go tak po prostu podmienić? Pal licho z mocą, wymiana głośnika na inny niż oryginalny, zdemoluje...
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat założony na jakimkolwiek forum. Zaczynam budowę pojazdu elektrycznego jednoosobowego. Na pomysł wpadłem w zeszłym roku i od tamtego czasu gromadzę narzędzia oraz różne elementy , które mogłyby się do czegoś przydać. do tej pory udało mi się zgromadzić już prawie wszystko(przynajmniej tak mi się...
To miflex MKP 14 więc cudów nie zrobi tym bardziej na wysokich.. ale dla eksperymentu można zeskrobać.. Gdyby Kolega mnie z tym wyprzedził proszę napisać czy przyniosło jakieś efekty. Obecnie skupiam się już na innych kolumnach ( budowa zwrotnicy od AE Evo 1. na lepszych podzespołach i szukam schematu z wartościami cewek bo nie mam jak ich zmierzyć....
Skoro kolega nadmienił o lampach w tym temacie, to pragnę nadmienić, że od półtora roku używam takich samych kolumn jak te wspomniane w tym temacie, oparte o GDN16/10 i wspomniany wyżej GDW, z oryginalną zwrotnicą. Napędzam to to wzmacniaczem z PCL86(Tak więc góra 2,5W) i powiem Wam, że szukam jakiegoś następnego zestawu, lub pomysłu na nowy...i jakoś...
Nie mam tylko metody na kąty osi sworzni zwrotnic Też jest, musisz mieć obrotnice. Koła skręcasz o 20 st. - mierzysz kąt pochylenia koła, potem cofasz o 40 st. znów mierzysz. I odjęcie tych wartości to kąt wyprzedzenia sworznia.
Jeżeli będzie to jakoś grało to można spróbować. Będzie, jeśli tylko będzie odpowiednia zwrotnica. Zawsze można się pobawić w budowę zwrotnic. Czegoś się chyba naucze. Nie masz wiedzy podstawowej, więc o dobrej zwrotnicy zapomnij. Czemu nie polecasz Tonsili? Bo to muzeum. Żadne wysokotonówki nie grają a cewki w głośnikach są słabe. STX wyprzedził Tonsila...
Ja też pomyliłem dyżurnego z dróżnikiem - pewnie powtarzając za kimś innym... Myślę, że istotne jest, jaka anomalia powinna powodować podjęcie natychmiastowych działań w celu wyjaśnienia jej przyczyn, zamiast działań dla ominięcia jej skutków. Tu, o ile się orientuję, zauważono co najmniej trzy anomalie: (1) dyżurny, który przełożył zwrotnicę w Starzynach,...
Wszystko sie zgadza. Dwa głośniki po 80W=160W+20W strat na zwrotnicy i inne głośniki (nie, no trochę przesadziłem). Moce zawsze są zaokrąglane w górę :) Co do twojego pytania to odpowiem - możesz przyłożyć 160W ale przebiegiem sinusoidalnym o częstotliwości środkowej pasma głośników basowych (lub 1kHz w zależności jak mierzył głośniki producent). To,...
Witam wszystkich Z mniejszymi lub większymi trudami udało mi się , -wymienić rozrząd i miskę olejowa , uwaga na miskę bo lubi pękać na rogu od strony rozrządu bliżej kabiny , moment 11nm dla mniej wtajemniczonych żeby wymienić miskę olejowa w mondeo 1.8td mk2 należny , rozebrać pół samochodu najwygodniej ściągnąć oba kola zwrotnice , wyciągnąć belkę...
Dzięki za rade , ale niestety tym razem nie posłucham ponieważ przerabiałem te silniki lotnicze w wielu nietypowych przypadkach i powiem ,że są świetne i pomimo iż nie mają zbyt dużych obrotów ale za to jaki moment. Jeden z tych silników napędza moją fortunkę do szlifowania wałków na mojej tokarce którą sam wykonałem na łożyskach skośnych precyzyjnych...
Czy bezsensem jest malować fornir dębowy lakierobejcą koloru machoń?? Taki kolorek pasował by mi do pokoju trochę wyprzedzam pytaniami stan rzeczywisty kolumn?? Pozdro forumowicze!!
Witam ponownie. Chyba jednak powinienem poszerzyć i zilustrować moją argumentację w pierwszym poście. Powstrzymała mnie obawa przed zanudzeniem czytelników. Gdybym tak zrobił od razu, wyrażone przez dj-MatyAS i zetdeel obawy, byłyby być może rozwiane, zanim zostały wygłoszone. Proszę więc bardzo, potraktujcie ten suplement nie - jako polemikę, lecz...
Specjalnie dla Ciebie zaktualizowałem mój wpis: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... zapoznaj się proszę z sekcją dotyczącą pomiarów znajdziesz tam odpowiedzi na twoje pytania gdzie i co jak ustawić. Do symulacji zwrotnic proponuje jednak VitixCAD wersja 2. Zdecydowanie wyprzedza XSima pod względem funkcjonalności i jest bardzo dokładny...
Witam Mam kłopot jak w temacie z tulejkami w tych zwrotnicach , wymieniłem na nowe bo były już tak zużyte że kręcąc kierownica w prawo nie było równoznaczne z jazdą w prawo ( to tak żartem ) kupiłem nowe , założyłem i w krótkim czasie było to samo , więc zleciłem wykonanie tokarzowi wykonanie tych tulejek , niestety też materiał z którego zrobił tulejki...
Te kolumny są za małe. Jak to za małe? Mają takiej samej wielkości woofer jak ty wybrałeś z STX-a... A kolumny które podałem są na seasach i vifach i chyba nie muszę pisać że jakościowo będą lata świetlne wyprzedzać to co ty wybrałeś. Ale twoja kasa, twój problem...
JA JESTEM NA NIE, Z WYMIENIONYCH PONIŻEJ POWODÓW !!! Mam wrażenie, Kolego Andrzeju, że wy też się czepiacie tendencyjnie. ;) Po pierwsze: "Wprost" to nie jest pismo techniczne, a wymaganie od większości dziennikarzy precyzji technicznej jest równie wykonalne jak oczekiwanie na zamarznięcie piekła (który to czas może się wydłużyć o czas powstawania...
Jeśli dobrze zrozumiałem docelowo chcesz uzyskać w jednym pokoju dwa sygnały sat+radio+DVB-T a w dwóch pozostałych po jednym sygnale sat+radio+DVB-T. Jeśli tak to potrzebujesz konwerter quad + sumator sat+DVB-T np http://www.eltrox.pl/sumator-tv-sat-dvbt... , zwrotnice DVB-T+radio i musisz dodatkowo położyć dwa przewody od anteny...
Mnie się wydaje ze to do zrobienia oczywiście teoria toerią a praktyka swoje. Pomysł jest taki: Złóżmy ze tasma to autostrada w stanch 8 pasów lub wiecej kazymy pasem zaiwaniają male niebieskie palstykowe autka My chcemy żeby te autka jeździły po polskiej drodze i to najlepiej z ciągłą linią pośrodku i z zakazami wyprzedzania. Trzeba tą autostradę skierowac...
Powiem wprost - to nie był przemyślany zakup, a "facet" nie zna się na rzeczy. Tak najprościej wystarczy kupić dwa kondensatory nie elektrolityczne 2,2 uF i jakiś rezystor 5W (trzeba dobrać na słuch, np 3,3R) po sprawie - koszt razem to jakieś 10-15 zł. A sprzedawca musi się nieco dokształcić, bo gdy tweeteer dostaje zbyt dużo mocy to powinno się ją...
DLS Ultimate zbyt wygórowane ceny a moc ta sama... Powinieneś chyba poczytać o tym co to jest "klasa jakościowa wzmacniacza" , bo teraz chyba moc papierkową odbierasz jako wyznacznik jakości. Pytanie czy podłączać przedni zestaw DLS UP6i do jednego kanału ze zwrotnicą czy pominąć zwrotnice Tu natomiast koniecznie polecam PRZESTUDIOWAĆ , a nie tylko...
Typowo na kolumne podaje sie do 50% mocy. Nieprawda, lub zbyt duży skrót myślowy. Typowo wzmacniacz powinien dysponować nawet większą mocą RMS niż kolumna. Dlaczego? Dlatego, że groźniejsze dla kolumny jest przesterowanie niż podanie na nią odrobinę większej mocy niż znamionowa. Nikt nie karze Ci przecież słuchać tego cały czas na 100% głośności, ale...
Kolumny wyglądają bardzo ciekawie. Szkoda, że tylko w najdroższej wersji w odcieniu heban dostępny jest tylko fornir ale myśle warto dołożyć. Jeśli zwrotnica jest dobrze dopracowana nie jak z wcześniejszych kolumnach STX w większości uniwersalna to te kolumny naprawdę mogą świetnie zagrać. Przetworniki te są bardzo cenione przez konstruktorów Diy mam...
wyprzedzenie sworznia wyprzedzenie rozrzadu wyprzedzenie hamowania
sterować klimatyzacja peugeot znajduje filtr oleju silnik szczotkowy
class zapowietrza dławik przypalony
Parametry diody z dwoma niebieskimi paskami Jak włączyć monitory DVD w zagłówkach BMW E60?