Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Witam, Citroen XANTIA 1.8 16V, 1996r. Auto się grzeje + jest wysokie ciśnienie płynu chłodniczego. Otwarcie korka (nawet na zimnym silniku łączy się z wybuchem płynu. Kiedy odkręcam odpowietrznik (ten przed nagrzewnicą) jest tylko delikatne syczenie i nic więcej. Ciśnienie na korku pozostaje bez zmian. Termostat sprawdzony. Korek zamówiony nowy - będzie...
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Wszystko do sprawdzenia w notach serwisowych. Osobiście oczekiwałbym na niskim przynajmniej 4 barów.
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
O ile wcześniej doczytałem się na jakimś forum to ciśnienie po jeździe jest czymś normalnym i związane jest z wysoką temperaturą płynu chłodniczego. Z wypowiedzi tamtejszych forumowiczy wywnioskowałem, że ciśnienie po jeździe nie jest niczym niezwykłym. Termostat się nie otwiera a załącza się wentylator, a temperatura skacze więc chyba coś nie tak,...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
https://obrazki.elektroda.pl/1998864100_... 1- Niesprawność układu hamulcowego 2 -Temperatura płynu chłodniczego za mała/za wysoka 3 -Za niskie ciśnienie oleju
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
możesz mieć zapowietrzony układ chłodniczy, przy jakiej temp. gotuje płyn problem może tkwić również w termostacie być może się nie otwiera
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Przed odkręceniem głowicy można jeszcze sprawdzić płyn chłodniczy na obecność spalin, upewnisz się czy zdejmować głowicę, mi sprawdzał znajomy w Oplu. Też miałem zdejmować głowicę i okazało się, że niepotrzebnie :) pozdrawiam
https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy... Plakiem nie pryskałem. Spróbuje. Przepustnice są dwie. Sprawdzę dokładnie lusterkiem. Jest tam kiepski dostęp. Przed wymianą pompy i filtra paliwa wszystko było ok. Zastanawiam się nad płynem chłodniczym. Cały czas dolewam i odpowoetrzam. Sporo litrów weszło. Tak jakby układ był pusty....
Mój ciągnik się grzeje pomimo że jes wyjęty termostat, pompa wodna pracuje.Zdiąłem głowicę kolega stwierdził że uszczelki są w porządku, woda nie dostaje się do oleju.W układzie chłodzenia stwarza się ciśnienie bo nawet jeżeli silnik nie osiągnął wysokiej temperatury to przy zgaszeniu płyn chłodniczy wydostaje się przez rurkę nadmiaru. Bardzo proszę...
Dzięki, czyli jeśli na trasie bez wentylatora chłodnica się schłodzi i ciśnienie spadnie to kompresor znowu będzie działać i na postoju znowu ciśnienie wzrośnie i się wyłączy i tak w kółko. Czy to prawda że w tych yarisach nie ma wskaźnika wysokiej temperatury płynu chłodniczego ?
Witam, mam problem z Manem TGA 410 03rok. Do płynu przedostaje się olej(nie wielkie ilości) ,powstaje wysokie ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn przez odpowietrznik. Płyn wyrzuca przy wiekszych predkosciach ponad 80km/h poniżej nie. Poza tym wyswietla błąd "Awaria hamulca silnikowego" a oleju nie ubywa w znaczącym stopniu ani z silnika ani ze skrzyni....
Witam, mam takie nietypowe pytanie czy płyn chłodniczy może wyciekać rożnymi szczelinami przy kroćcach, przewodach, wężach? Czy tylko w sytuacji podwyższonego ciśnienia w układzie? Mam u siebie wycieki w takich miejscach: https://obrazki.elektroda.pl/7024841500_... https://obrazki.elektroda.pl/2455958200_... i teraz...
Atego 1218 2002r. wyrzuca płyn chłodniczy przez zaworek odpowietrzający w zbiorniczku wyrównawczym. Ewidentnie układ chłodzenia ma wysokie ciśnienie. Tester na obecność CO2 niczego nie wykrywa, sprawdzałem dzisiaj 2 razy, raz na chłodnym a raz na rozgrzanym silniku. Temperatura w normie, woda się nie gotuje, płyny się nie mieszają. Wystarczy zrobić...
Podnoszenie się płynu w zbiorniku wyrównawczym i poprawna praca przy jeździe(czyli wysokich obrotach silnika) może świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Układ się zapowietrza bo dostaje ciśnienie z cylindrów. Przy wysokich obrotach pompa wody jest w stanie przegonić pęcherze powietrza.
jest to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. Mechanizm jest taki - przy suwie sprężania powietrze próbuje .................. z cylindra gdzie tylko się da. Od góry trzymają zamknięte zawory, od dołu tłok i pierścienie. Więc jak tylko znajdzie się jakaś szczelinka w uszczelce głowicy (albo np. pęknięcie samej głowicy) sprężone powietrze pod znacznym...
Aż tak dokładnie to rur nie sprawdzałem. Chłodnica miała temperature podobna do temperatury zbiorniczka, dotykając na ułamek sekundy był czuć "gorące" - wiadomo że ręką inaczej i bezpiecznie tego nie mam jak sprawdzić .;) I co oznacza dokładnie kontrolka płynu chłodniczego pomiędzy zegarami na wyświetlaczu? Zbyt wysoka temperatura, zbyt wysokie ciśnienie...
Witam,co by nie zaśmiecać forum napisze tutaj,posiadam Tolka 1,8 95r,dziś sprawił mi psikusa,otóż,wywala mi płyn chłodniczy,gotuje i wywala zbiorniczkiem wyrównawczym,wymieniłem termostat ale nic to nie dało,przewody są miękkie,jedynie robi się ciśnienie na przewodzie od zbiorniczka wyrównawczego,temperatury wysokiej nie łapie,ok 90st. Mam nadzieję...
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie by to spowodowało.W tym wypadku w układzie chłodzenia powinien pojawić...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia . WYCIEKI PŁYNU . wiec tak samochód dostawiłem na noc przetarłem dokładnie co widziałem za slimaczone płynem chłodniczym . Rano sprawdziłem nie było wycieków , później byłem sie przejechać autem około 30 km . gdy wróciłem do domu sprawdziłem i były wyciek jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie skąd . temperatura...
Płyn chłodniczy ma kolor pomarańczowy jednolity, wycieków żadnych nie ma auto stoi w garażu świeżych plam nie ma, właśnie wróciliśmy od mechanika sprawdził ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach wykazało zwiększenie z normy 11bar na 16bar, więc to stosownie za dużo, mechanik mówi że prawdopodobnie pierścienie zgarniające są zapieczone i będą...
Co do serwisówki: https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4... Dziękuję. Ja do tej pory miałem taką książkę: https://obrazki.elektroda.pl/3678576600_... Dostałem ją od Pana, który mi sprzedał auto. To są bardzo popularne książki tutaj w UK gdzie mieszkam. Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją...
czujnik temperatury wody na wężu płynu chłodniczego Dodano po 5 lub zawór ciśnieniowy klimatyzacji odbiera za wysokie ciśnienie rozłącza sprężarkę i załącza wentylator
Jak włącze ogrzewanie to wyraźnie czuć zapach płynu. Oczywiście mechanik chce mi wymienić nagrzewnicę, jednak jest to tylko skutek zbyt wysokiego ciśnienia. Jak jeszcze nie wiedziałem, że to się dzieje to ciśnienie musiało być bardzo wysokie i szukało ujścia, najsłabszym elementem okazała się nagrzewnica i najprawdopodobniej woda ucieka przez nią tyle,...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia, a mianowicie po uruchomieniu silnika, gdy jest zimny, płyn chłodniczy jest wyciskany przez zbiorniczek wyrównawczy, a przewód od chłodnicy do termostatu robi się bardzo twardy. Gdy uruchomię silnik i odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego oczywiście przewód nie pęcznieje tak mocno lecz podnosi się płyn chłodniczy....
Witam serdecznie, Ściągnąłem samochód z Niemiec, wracając do polski zero problemów, po powrocie rozsadziło mi chłodnicę i pod autem była kałuża. Mechanik założył nową chłodnicę i uznał (ponieważ te wewnętrzne węże były spuchnięte), że idzie ciśnienie z głowicy. Zrobili test Co2 i kolor zmienił płyn. Dodam, że nie ma innych objawów uszkodzonej uszczelki...
Oddałem do naprawy, zobaczę jak wróci czy ogrzewanie się polepszyło. Czy możliwe że zbyt wysokie ciśnienie zniszczyło pompę??? (płyn lał się z wału na którym zamontowane było kółko co napędzane przez pasek i wzdłuż uszczelki/ połączenia). Ostatnio kupiłem nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego, bo nie wiedziałem czy poprzedni jest sprawny. (100zł za...
Jakie temperatury odczytuje sterownik silnika? To co jest na wskaźniku na desce może być już uśrednione. Jak jest uszkodzony parownik i wysokie ciśnienie LPG przedostaje się do układu chłodzenia taka sytuacja może wystąpić - ALE co jest ważne to wywala tylko na gazie, na benzynie jest normalnie. Gazownik uważa że to nie ma nic wspólnego no ale moje...
A co ten tłok taki podziobany? Połóż głowicę do góry zaworami i nalej mleka. Jak szybko spłynie to umyj po wysokim ciśnieniem, rozbierz głowicę, dotrzyj zaworki i wymień uszczelniacze. Robisz dla siebie. Ruszałeś świece czy mi się wydaje że dwie są mniej wkręcone?
tak, z powodu przebrania butelki. W moim przypadku jest dokładnie odwrotnie na wysokich obrotach poziom płynu delikatnie zmniejsza się, a na niskich powraca do właściwego poziomu (pompa pracuje, normalne sprawa). Po wyłączeniu silnika poziom płynu wzrasta. Prawdopodobnie reduktor do wymiany wszystko pasuje. Po wyłączeniu silnika elektrozawory odcinają...
Jeżeli przy odkręcaniu korka na gorącym silniku ( czego nie powinniśmy robić) :arrow: słychać wyraźny syk ( uchodzi ciśnienie które jest naturalne, bo to układ ciśnieniowy) :arrow: poziom płynu chłodniczego się nieznacznie podniesie ( co jak słusznie zauważyłeś jest spowodowane wysoką temperaturą) :arrow: W czasie stygnięcia płynu zmniejsza on swoja...
W sobotę robiliśmy jeszcze kilka testów. Ostatecznie wyjęliśmy termostaty z chłodnicy powietrza doładowania (tego przy misce oleju) i mamy taki efekt, że silnik się już nie grzeje. Temperatura podczas jazd próbnych maksymalnie 70-80. Czekamy na nowe termostaty, jak je założymy to napiszę czy problem rozwiązany. Nawiązując jeszcze do moich pytań o obieg...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
pierwsza sprawa jaki silnik, druga sprawdź czy nie ma wody w oleju, a trzecia to sprawdź czy na rozgrzanym silniku przy otwartym termostacie (Jeżeli sie otwiera)na wolnych obrotach przewody chłodnicy gumowe powinny być Miętkie na wysokich troszkę bardzie twarde ale jeżeli są jak tzw. kamień to ciśnienie bije w układ chłodzenia, a potem do sprawdzenia...
Po rozgrzaniu bardzo mocno bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym (wydaje mi się że bąble lecą z dolnego węża - grubego), strasznie szaleje poziom płynu chłodniczego - raz max, za chwile zapala się kontrolka o niskim stanie. Po dwóch dniach stania, na zupełnie zimnym silniku, cały czas jest wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (podczas odkręcania jest...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia! Co do ciśnienia to albo wentylator chłodnicy niedziała (sprawdzić dlaczego?), albo uszczelka głowicy wydmuchana i ciśnienie z cylindra-ów jest pompowane do układu chłodniczego. Wstępnie możesz ją sprawdzić (na oko nie na 100%), że zalewasz układ płynem,...
Jeśli problem przed wymianą rozrządu nie występował a jest po wymianie to czym prędzej bym wracał z reklamacją do mechanika i dodatkowo nastraszył że pokryje wszystkie koszta związane z usunięciem problemu. Pytanie czy była wymieniana pompa wody i na jaką, czy została prawidłowo zamontowana. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, w korku zbiornika...
Pritarder jest zintegrowany z układem chłodzenia i płyn chłodniczy jest płynem roboczym hydrauliki. Nie ma żadnych dodatkowych wymienników, ani chłodnic.
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Cześć samochód to Man Tgm euro 5 2010 znam już trzy Mamy z takim objawiem czyli powietrze dostaje się do układu chłodzenia jest wysoka temperatura silnika i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem bezpieczeństwa. Podobno jakaś wada tych silników i objaw jaki ma to że jak z ziemnego wystartuję to to właśnie tak się dzieje temperatura silnika i płyn chłodniczy...
Sprawdzę jazdę bez zaworu wariatora i jeszcze zmierzę ciśnienie oleju. Dźwięk stukania jest podczas przyspieszania, ale na biegu jałowym jest to słyszalne, lecz tylko przy mocnym i gwałtownym dodaniu gazu i jest to słyszalne tylko przez pół sekundy. Nawet wtedy, jak trzymam na wysokich obrotach, to nie ma tego dźwięku (czyli jak potrzeba nagłej większej...
Tak z ciekawości cytat: "Przyczyną awarii i zatarć silnika są ubytki płynu chłodniczego, który ucieka przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Wskutek opuszczenia się tulei powstaje szczelina między głowicą a blokiem silnika. Ma ona zwykle ok 0,02 do 0,1 mm. Przez tę szczelinę wydobywa się ciśnienie, które przechodzi do układu chłodzenia i wypycha płyn....
Płynem na obecność spalin nic nie zrobisz w tym konkretnym przypadku ,chyba że przegonisz auto na trasie i to pożądnie.Sprawdzone przeze mnie.Wymieniona pompa wody ,termostat, wypłukany układ i dalej to samo.Pomogła wymiana uszczelki,po oględzinach ledwo zauważalne wypalenie na krawędzi płaszcza wodnego,dlatego sadzi ciśnienie dopiero przy wysokich...
Witam od 3tygodni jestem posiadaczem VW passat B5 1.9tdi 74kw 2001 problem z bardzo szybko znikającym płynem chłodniczym ...zaczęło się od tego że auto nie miało mocy i poduszka silnika była uszkodzona po naprawie parę dni było ok jednak w dłużej trasie na autostradzie zapaliła się kontrolka od oleju i auto nagle zgasło akumulator się rozładował brak...
Układ chłodzenia miał wlany 0.5 roku temu odkamieniacz taki do czajników i później 2 krotnie plukany wodą a następnie wszystko zlane cały syf i zalany płynem chłodniczym i tak przejeździł zimę. W zimie nie widziałem rudego koloru a auto jeździło codziennie tylko normalny kolor płynu, teraz na wiosnę nie dawno zmienił kolor na rudy nie wiem kiedy i wywalił...
Mam problem z moim Dafem 105, jak auto jest załadowane jedząc po wzniesieniach pojawia mi się czerwone ostrzeżenie silnika. Czasem jest to mignięcie a innym razem dłużej się świeci. Według mechanika błąd oznacza zbyt wysoką temperaturę oleju. Co ciekawe temperatura cieczy i ciśnienie oleju jest w normie. Wymieniliśmy czujnik temperatury oleju ale to...
Mam problem z moim Dafem 105, jak auto jest załadowane ( ok 20 ton) jedząc po wzniesieniach pojawia mi się czerwone ostrzeżenie silnika. Czasem jest to mignięcie a innym razem dłużej się świeci. Według mechanika błąd oznacza zbyt wysoką temperaturę oleju. Co ciekawe temperatura cieczy i ciśnienie oleju jest w normie. Wymieniliśmy czujnik temperatury...
Facet jezdzi parę lat raczej korki rozróżnia,w pierwszej chwili tez tak pomyślałem jak ty ,ale on upiera się ,że czuje ad-blue w zbiorniczku płynu chłodniczego .Może mu ktoś jakieś jaja zrobił.Te układy mają ze sobą styczność tylko w zbiorniku ad-blue,a ciśnienie wyższe jest po stronie płynu chłodniczego, to raczej prędzej on dostał by sie do ad-blue.
Witam, Xsara I, 2000 r. Silnik 1,8 8V. Usterka objawia się następująco: po zagrzaniu silnika, temp od ok. 80 st. C (nigdy nie występuje przy zimnym silniku) przy wysprzęgleniu lub jeździe na niskich obrotach ok 800-900 obr/min zapalają się następujące kontrolki : ciśnienia oleju, STOP, przegrzanie silnika, Kontrolka poziomu płynu hamulcowego. Nie włączają...
Sprawdź chłodnicę spalin. Jeśli ją masz. Robi się wyższe ciśnienie w układzie?
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Witam serdecznie, moim nieszczęściem jest C4 Picasso, 1,6HDi, 2007r. Poważne problemy z uruchomieniem silnika. Komputer po wymianie czujnika płynu chłodniczego i czujnika wałka rozrządu pokazał błędy: P0104 - przepływomierz powietrza - obwód otwarty, zwarcie z przewodem dodatnim lub masą P0087 - Ciśnienie w rampie paliwa systemowe - za niskie, P0118...
Można jeszcze pokusić się o wymianę wkładu osuszacza powietrza i sprawdzenie węża od kompresora od strony osuszacza czy nie jest zabity. Ogólnie mówiąc czy ten układ jest drożny i nie powoduje za wysokiego ciśnienia w kompresorze i przebijania go do układu chłodzenia.Mógłby wtedy występować problem z ciśnieniem powietrza na przykład w zawieszeniu.
Witam. Mam problem z samochodem Opel Corsa B 1.2 benzyna 1993r. Podczas normalnej jazdy ok. 90km/h nagle moc samochodu spadła i samochód nie dał się rozpędzić więcej jak 80km/h. Temperatura silnika była w tym momencie w okolicy 95oC. Zatrzymałem się więc. Silnik dalej pracuje, pedałem gazu rozpędzam silnik normalnie na wysokie obroty. Nic się nie urwało,...
BRYS nie rób ze mnie kretyna. Olej jest świeżutki, dopiero wymieniony na LM 10W40 półsyntetyk. Świeczki NGK (niepotrzebnie- w ubiegłym roku założone długodystansowe BERU, ale nie kapnąłem się, że ich dziwny wygląd to tak ma być) nowe przewody wysokiego napięcia BERU(jakiś pech, albo co-przewód 4 cylindra przebicie na kolanku przy aparacie-aktualnie...
domex32 bardzo dziękuje za odpowiedz czyli teoretycznie można się go pozbyć przejściówką ale nie będzie prosto. piwkooo nie potrzebuje tego do sprawdzania, reszty twoich odpowiedzi nie rozumiem, myślę że moje pytanie było jasno zadane. Ps: domex32 ale jeśli układ jest przystosowany do wysokich ciśnień (teoretycznie szczelny) to nie widzę tu problemu...
Witam! Mam problem z moją Corsą 1.2eco(+LPG), mianowicie gdy dodaje gazu podczas jazdy moc gdzieś ucieka, za uwarzyłem ten problem kilka dni temu ale dzisiaj, moc mojego silnika spadła tak bardzo, że ledwo co wróciłem na parking. Problemy zaczęły się od jazdy polną drogą, kiedy to najechałem niechcący na jakiś kamień który uderzył mocno w podwozie....
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
DAF xf105 460 2010r automat. Witam wszystkich-od dluzszego juz czsu borykam sie z wysoka temperaturą na wskazniku plynu chłodniczego. Jazda po płaskim wszystko cacy wskaznik w pionie, jak tylko temp. Na zewnątrz podskoczy do 24-26c wskaznik notorycznie wędruje na drugą połowę zegara , pare dni temu 24t ładunku lekkie górki 30c na zewnątrz wskazówka...
Witam, mam problem z układem chłodzenia w renault megane z silnikiem 1.6 (8V, 90KM). W układzie chłodzenia po nagrzaniu silnika wydaje się być zbyt wysokie ciśnienie - rozerwało już jeden przewód cieczy chłodzącej oraz nastąpiło niewielkie uszkodzenie przy chłodnicy. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika przez chwilę trzyma temperaturę po czym...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Mam wyciek ropy z webasta, która dogrzewa płyn chłodniczy. Czy tutaj może być problem z odpalaniem? Jak odpalę auto, to idzie powietrze z filtra do pompy wysokiego ciśnienia.
Znam kilka sposobów, z pewnością nie wszystkie. 1. detektor jest mało sprawny/wydajny. 2. piana z płynu do mycia naczyń sprawdza się tylko po stronie wysokiego ciśnienia. 3. filtry z fosforem czy też innym pierwiastkiem fluorescencyjnym. Wyciek jest widoczny po jakimś czasie pracy w świetle UV dla układów tzw. nofrost z dostępnym parownikiem. 4. dla...
Witam, stało to się w czasie jazdy, na początku zaczęła migać kontrolka wtryskiwacza ( z różną częstotliwością ) ale auto jechało normalnie. Po dojechaniu do domu i ponownym odpaleniu auto zaczęło nierówno pracować na wolnych obrotach jak i na wysokich. Co już sprawdziłem: wymieniłem świece i przewody WN i dalej to samo. Po zdjęciu kabla na pracującym...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
To "cholerstwo"powinno być szczelne:) i się nie wyjmuje raczej.Sprawdz czy nie masz za wysokiego ciśnienia(możliwe uszkodzenie uszczelki pod głowicą).Albo kup inny zbiorniczek.
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Jestem posiadaczem T25 z silnikiem 2AZ-FSE, R4 2,4 l (2362 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni, skrzynia automatyczna. Przebieg auta 146.000 km. Olej wymieniany co roku, jazda raczej na niskich obrotach z powodu A/T. Od 9 lat silnik zalewałem mineralnym olejem Mobil. W zeszłym roku zastosowałem półsyntetyk Motul Synergii 6100+ i silnik zaczął zjadać...
Prawdopodobnie może być uszkodzona chłodnica oleju co powoduje przedostanie się oleju do płynu bo ciśnienie oleju jest wyższe i go wypycha , gzieś jest dziura.
"Wlałem płyn chłodniczy do baku Volvo ...." "... mąż wlał płyn chłodniczy ..." Jesteś mężem swojego męża? :) Co zaś problemów to trudno powiedzieć. Pompa wysokiego ciśnienia, wtryski to bardzo delikatne i wrażliwe elementy, bo olej napędowy zapewnia im odpowiednie smarowanie. Bez dobrego smarowania mogło się coś zatrzeć, ale niekoniecznie. Żona męża...
Może przyczyną jest pompa wody.Niedawno przerabiałem temat z tej dziedziny ale w Alhambrze 115 Ps.Zdarza się,że koło pompy obraca się razem z paskiem klinowym lub rozrządu a łopatki pompy wewnątrz są luźne na ośce i pompa jest mało wydajna.Jeśli temperatura jest tak wysoka to owszem może być uszczelka pod głowicą(będzie bąblić w zbiorniczku nadmiarowym)ale...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
a czy da się "załatać" w jakiś sposób taką dziurę np nie wiem zaspawać zakleić jakimś silikonem do wysokich temperatur, czy jedyny sposób to wymiana
Przyjedz te 12 km, zatrzymaj się sprawdź twardość węży układu chłodzenia, upuść ciśnienie, i zrób te same 12 km zatrzymaj się i sprawdź twardość węży oraz ciśnienie.
Korek łatwo sprawdzić po jeździe jak cały układ rozgrzany. Ręka na wąż a druga na korek. Przy luzowaniu korka powinno syknąć i wąż zmięknie. Inna sprawa jak zawór w korku wytrzymuje zbyt wysokie ciśnienia. Prawidłowo powinien puszczać w okolicy 1 bara w zależności od modelu auta.
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
Skoro cisnienie wzrasta i wywala plyn - to musi byc przedmuch z glowicy. Nic innego nie ma.
EMS 4116. Błąd odpowiada za zbyt wysokie ciśnienie powietrza w układzie adblue (takie info znalazłem). Ciśnienie powietrza w układzie SCR. Ciśnienie powietrza w układzie SCR jest za wysokie. Przyczyna Usterka może wynikać z jednej z następujących przyczyn: Tworzenie się kryształów w końcówce wtryskiwacza lub w przewodzie między dozownikiem reduktora...
Witam miałem podobny problem w mazda 323f 1,8 benzyna też wywalało płyn też była sprawdzana głowica i wymieniana uszczelka a problem tkwił w uszkodzonym korku chłodnicy i samej chłodnicy-uszkodzona przylgnia korka który działa jak zawór zbyt wysokiego ciśnienia otwierał się po lekkim nagrzaniu silnika i wywalał płyn po wymianie korka i chłodnicy wszystko...
Spotkałem sie owymi kilkoma przypadkami, nie życze tego nikomu, no chyba że silnik bez kolizyjny to spokojna głowa ale to mało prawdopodobne z nowszymi, w twoim tylko by zaklekotało i z opisu historycznego jego całkiem nie opłacalne byłoby do naprawy. Zjeżdżone motory zawsze będą chłeptały oliwe, bardzo kopci na niebiesko przy przygazówce i stan płynu...
Temperatura wrzenia płynu chłodniczego jest wyższa niż 100 st.C A poza tym układ jest pod ciśnieniem co też podnosi jego temp. wrzenia. 95 st. nie zagraża silnikowi
Witam, proszę o podpowiedź bo trochę błądzę od mechanika do mechanika, a każdy ma inną teorię. Trochę będzie esej, ale się trochę zamieszało. Żona posiada Chevroleta Cruze 1.8 benzyna 140km z 2012r - silnik A18XER - popularny ECOTEC Euro 5 (przebieg 240kkm) Po odpaleniu zawsze trochę klekotał przez parę sekund. Na forach wyczytałem, że zawory olejowe...
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Jak sama nazwa wskazuje na zegarach jest tylko "wskaźnik" temperatury, a nie termometr; w związku z tym z powodu fabrycznego skalowania tego wskaźnika różnica pomiędzy 90°C a 99°C może być nie zauważalna. Co do drugiej części pytania to w sprawnym pojeździe ta wskazówka potrafi dojść do końca skali przy awarii, więc skoro tak się nie dzieje to szukałbym...
Jedź so dobrego pompiarza niech sprawdzi wtryski. Może otwierają przy za dużym ciśnieniu. Pompa nie ma regulacji dawki rozruchowej w zależności od temperatury płynu chłodniczego. To zwykły diesel. Spala dobrze mój ma tak samo. Jak wtryski hałasują znaczy że się zacinają i otwierają przy za wysokim ciśnieniu. Szkoda czasu na eksperymenty z czujnikiem...
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie chłodniczy wyrzuca płyn chłodniczy
szczotki alternatora mazda podłączenie komputer honda accord obroty silnika renault
blokowanie numeru telefonu radio figaro
Radio Becker BE7950 - Kod odblokowujący i numer seryjny Jak zrobić izolację jak w lodówce? Materiały i techniki