Witaj tak jak kolega powiedział,sprawdź czy nie dostały się inne obiekty,które mogłyby uszkodzić wiatrak wentylatora. u mnie w audi na 4biegu mocno szumi i buczy ale to wiem ze to przez to ze był on klejony już i nie jest on wyważony. Wystarczy że jedna łopatka pęknie,odwżnik spadnie z łopatki,to siła odśrodkowa sprawi że nie będziesz w stanie usiedzieć...
Dmuchawa porusza sie bez zadnego oporu. Kreci sie z 10 sek jak lekko rusze. Co to kurde moglo sie zrobic ? Dziala ale jak by nie dziala na full. Co odpowiada za wyższe obroty ?
To że na wyższych obrotach leci cieplejsze powietrze jest normalne. Po prostu dostarczasz więcej ciepła na nagrzewnicę, a będzie to widoczne szczególnie na wysokich obrotach dmuchawy.
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Okazało się że regulator nadmuchu był do wymiany. Sprężarka wyłączała się na wysokich obrotach dmuchawy. Kupiłem na próbę używany rezystor i bingo wszystko chodzi jak potrzeba. Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Dmuchawa najczęściej się nie załącza, co skutkuje ciągłym pobieraniem węgla z podajnika. Dmuchawa podłączona bezpośrednio do gniazdka jest oczywiście sprawna, po paru sekundach wchodzi na wysokie obroty, takie jakie były do momentu awarii. Przecierz napisałeś że tak działała? Przyczyną był kondensator ale w samej dmuchawie przy zasilaniu. Wymiana kondensatora...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Piec akumulacyjny ma pracować w nocy, gdy masz niższa taryfę, a oddawać ciepło cały czas. Włączanie go na godzinę lub dwie mija się z celem. Chyba, że to sterowanie jest do jakiejś dmuchawy, która tylko rozprowadza ciepło z niego w określonych godzinach. Ten regulator, który podałeś steruje obrotami dmuchawy w zależności od temperatury w pomieszczeniu....
Im większa wartość w mg/skok tym mniejsza dawka. Optymalna wartość dawki zawiera się w zakresie 3,5 do 4,0 mg/skok czyli musisz Twoją zmniejszyć. Sprawdzając wartość dawki pamiętaj aby wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu typu klima, dmuchawa, radio itp.
Miernik do łapki i szukamy zwarcia. A może zły tranzystor?
Dzięki za zainteresowanie tematem.Dzisiaj piecyk odpalił można by powiedzieć normalnie,z tym ,że podczas z chodzenia z wysokich obrotów dmuchawy zaczął nimi jakby falować,raz szybciej raz wolniej po chwili unormował obroty.Powietrze leci ciepłe regulacja temperatury działa.Kolego sp9svn zegarek mam ebera z 5 przyciskami i z pokrętłem ,nastawy robię...
U mnie podobnie z tym, że tak jakby miało tylko niskie obroty a wysokich nie. Kondensatora jeszcze nie wymieniałem. Dmuchawa DM40.01 Metrix AB Tczew. Posty z 2008 roku ale nie widzę czy znaleźliście rozwiązania tego problemu?
Witam, proszę o poradę, co może być przyczyną spadku obrotów dmuchawy powietrza. Przedtem miałem znacznie wyższe obroty silnika, a teraz nawet na ustawieniu przełącznika na 5 tą pozycję obroty są o wiele mniejsze niż były przed usterką. Z góry dziękuję za porady.
Witam. Mam identyczny przypadek. Sterownik Tech ST K1PV4. Sprawdziłem sterownik i kondensator (niebieski 1uF) miał ubytek pojemności. Wymieniłem na nowy (identyczny) kondensator 1uF 305V oraz tranzystor mosfet. Problem niestety nie ustąpił. Na wyświetlaczu dalej mam komunikat Temperatura mosfet za wysoka (blad 200). Dodam, że dmuchawa w trybie ręcznym...
Pewnie przerzuca ci powyżej nastawionej. Jeśli taki jest objaw to powód - zbyt silny cug komina, bądź zbyt krótka przerwa podawania i zbyt wysokie obroty (jeśli jest regulacja) dmuchawy. Możesz też przysłonić wlot powietrza na dmuchawie i skrócić czas podawania.
Witam. Do niedawna miałem Avensisa D4D i taki objaw występował tylko przy zimnym silniku. Po osiągnięciu trochę wyższej temperatury silnika , zanikał związek pracy dmuchawy z obrotami silnika. Przy ciepłym silniku praca wentylatora nie wpływała na obroty silnika
Witam Posiadam regulator temperatury KOMFORT i mam taki problem iż dmuchawa nie wyłącza się pomimo przekroczonej temperatury np. jest ustawione na 50 stopni, a jest 60 stopni i dmuchawa nadal działa na wysokich obrotach. Ratowałem się dzisiaj odłączeniem dmuchawy gdyż grzejniki całe drżały. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Witam mam problem z ogrzewaniem w Citroen Xsara 1999r. W samochodzie jest thermotronic ale słabo to grzeje w automacje jeszcze jakoś to jest ale tylko tak że przednia szyba nie paruje a w trybie manualnym przy wyższych obrotach dmuchawy...leci zimne powietrze przy niższych ( jak i na automacie ) da się wyczuć powiewy ciepła ale bardzo delikatne.
Witam jak w temacie Klimatronik z padniętym regulatorem obrotów przykręconym do obudowy dmuchawy na 4 przewody. Jakieś pomysły na zamiennik? Klimatronik steruje masą odwrotnie do obrotów silnika czyli im mniejsze napięcie tym wyższe obroty.
Witam. Problem polega na tym, że nie ma regulacji obrotów, nie reaguje na wyższe obroty ani niższe, dmuchawa została sprawdzona jest ok. Może ktoś miał podobny przypadek.
Wyższym napięciem trzeba by zasilić.
Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ? Oczywiście, mierzyli na wolnych obrotach czyli regulator masz dobry natomiast zapalanie kontrolek przy wyższych obrotach i falowanie dmuchawy ewidentnie wskazuje na alternator.P
Użytkując trzeci sezon sterownik proton pid nastąpił problem z startem dmuchawy, która po starcie buczy przez 20-30 sekund i wchodzi na wysokie obroty. Sterownik ten posiada płynną regulacje nastaw obrotów silnika. Na maksymalnych ustawieniach pracuje dobrze i startuje po kilkunastu sekundach natomiast, gdy ustawie mniejsze obroty silnika, dmuchawa...
To nie filtr. Przecież bez dmuchawy byłem tylko 3 dni. W poniedziałek padł oryginalny tranzystor, w środę wieczorem już wymieniłem na ten zamiennik i dmucha o połowę słabiej. Filtr ma dopiero nieco ponad 10tys km. To nie filtr - w ciągu trzech jazdy bez dmuchawy nic się z nim nie dzieje. Zresztą i na słuch słychać, że dmuchawa działa słabiej. Po spisaniu...
Witam. Okazało się, że problem nie został wciąż rozwiązany. Wymiana stacyjki nie pomogła. Byłem zmierzyć miernikiem napięcie i wygląda to tak: Napięcie na alternatorze normalnie: 14,5V Napięcie na alternatorze przy wyższych obrotach, włączonej dmuchawie i długich światłach: 12,7V Samochód po kilkominutowej jeździe na długich + dmuchawa, po zgaszeniu...
Zgadzam się, silnik ten ma zbyt wysokiej obroty jak na wykorzystanie go do napędzania bębna betoniarki, może się i nawet nadaję, ale życzę powodzenia w uzyskaniu odpowiedniego przełożenia. Co do podłączenia go w układzie pracy jednofazowej to musisz wziąć pod uwagę spadek mocy jaki chcąc nie chcąc uzyskasz i będziesz mniał mało realne szanse by go odpowiednio...
Miskę olejową włożyli większą bo nie od dziś wiadomo że silnik chłodzony powietrzem jest w dużej mierze chłodzony jego olejem, kółko alternatora większe, bo silnik w rajdowym sprzęcie kręci zdecydowanie wyższe obroty, a dmuchawa ma wystarczającą wydajność już na niższych obrotach. Edit: Przypomniało mi się jedno - w maluchu istotne było żeby silnik...
Obrotomierz w takim dieselku jest sterowany z alternatora: mierzy on częstotliwość przemiennego prądu generowanego przez alternator przed prostownikiem. Albo nie podłączył kabelka, albo jest inna usterka, np dioda lub diody.. Zmierz najpierw napięcie w instalacji na wolnych, potem na wysokich obrotach, zarówno pod obciążeniem (światła, szyba, dmuchawa,...
co do regulatora to na myśli miałem taki najprostrzy układ z potencjometrem w manetce...jak w załączniku... lub na mosfecie... silnik nie ma bardzo wysokich obrotów napewno niższe niż w dmuchawie silnika...
Chciałbym zauważyć jedną rzecz o której nikt nie wspomniał. W klonie podczas pracy z maksymalną mocą (przy rozpoczęciu ogrzewania danego pomieszczenia) gdy ogrzewanie dochodzi do punktu górnej granicy temperatury pieca (przegrzania) pompka spowalnia, dmuchawa pozostaje na wysokich obrotach aż do momentu przestudzenia (około 20 st. C ) i znowu pompka...
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
Ok. Problem nadal jest,ale nowe dane: Akumulator i ładowanie w aucie ok-14,5V. Układ sterowania dmuchawą sprawne-podając napięcie na krótko dmuchawa działa. Wczoraj zrobiłem test. Odpaliłem piecyk przy uruchomionym silniku,trochę pojeździłem i stop.zgsilem silnik i pozwoliłem eberowi na pracę przez 1h. Pracował,grzał,ale strasznie kopcił. Rano i tak...
Zima tuż tuż a mój eber (B5W SC) zaniemógł kompletnie . Po włączeniu wygląda to mniej więcej tak :rusza pompa wodna później dmuchawa osiąga dosyć wysokie obroty przystaje na sekundę i znów lekko przyspiesza i wszystko zamiera . Wyświetla się błąd F30 . Rozebrałem tą nieszczęsną dmuchawę ale nie wygląda żeby była wyzuta raczej wszystko ok . Ten błąd...
impulsowo powinna chodzic pompa paliwa moze ktorys z czujnikow jest uszkodzony na piecu . jak chodzi dmuchawa na wysokich obrotach tzn ze jest jais blad ... sprawdz czy swieca nie jest przepalona i czujniki maja przejscie
Witam Od pewnego czasu mam problem z dmuchawą kotła na ekogroszek. Steruje nią moduł RecalArt Economic Premium, znajdujący się wewnątrz obudowy kotła (pracuje w dość wysokiej temperaturze). Problem polega na tym, że dmuchawa nie chce wejść na właściwe obroty, tak jakby próbowała startować, ale się to nie udaje - przynajmniej przez dłuższy czas, potem...
Wymieniłem tranzystor na IRFP2907PBF Tranzystor N-MOSFET 75V 177A 330W TO247AC - jak widać zdecydowanie wyższe parametry pracy jak oryginał no i dmuchawa chodzi raczej na takich samych obrotach. Zobaczymy jak długo.
Jak były poprawne wypróbowane już ustawienia na poprzednim sterowniku i masz go jeszcze, to podłącz go do zasilania i sczytaj z niego ustawienia. Oczywiście wcześniej zabezpiecz (zaizoluj) niepodłączone przewody. Co do proponowanych ustawień, to nie ma jakichś zalecanych, bo zależą od wielu czynników i trzeba czasem trochę popróbować, zanim się trafi...
Witam Ostatnio mam problem z dmuchawa ,która przy np przedmuchu nie chce ruszyć. Tak samo się też dzieje kiedy ją wlacze po napaleniu . Duchawa tak jakby chciała ruszyć ale nie może. Po pomocy jej drucikiem normalnie rusza. Średnio na 5 razy 4 się nie włączy :/ Kondensator czytałem że może to być ale czy napewno? Na wyższych obrotach chodzi na 6.
Można wstawić wściekle drogi opornik z samochodowych regulatorów obrotów. Opornik będzie się mocno grzał, więc powinien być w strumieniu zimnego powietrza zasysanego do nagrzewnicy. Opornik dobiera się do mocy sinika. Są oporniki dużej mocy do użytku ogólnego, więc ich cena jest niespecjalnie wysoka. Można zacząć od opornika 1Ω/25W lub większej...
Witam Dziś zaobserwowałem, że przy zmianie parametru (od 0 do 12) odpowiadającego za obroty dmuchawy w sterowniku Tango Negro, wentylator dziwnie się zachowuje. Po rozpaleniu pieca chciałem zmienić obroty z wyższych na niższe, ale nie dało to żadnego efektu. Przy ustawieniu od 1 do 5 dmuchawa ma czasem problem wystartować. Jak załączy się ją na wyższym...
Mam problem. Dmuchawa nawiewu do kabiny działa cały czas. Jak wyłączę klimatronic to cały czas dmucha na wysokich obrotach. Nie da się zmienić prędkości. Jedynie co mogę zmienić to temp. nawiewu i gdzie ma dmuchać. Bardzo proszę o pomoc. Wcześniej miałem jakiś czas objawy tego typu, że na niższych obrotach pracowała głośno i zacinała się. Tylko na wysokim...
Z tabliczki znamionowej wynika : Dwie pierwsze linijki to informacje typu: symbol, model sprzętu jak również wewnętrzne normy dopuszczenia do obrotu na terenie byłego ZSSR :D w trzeciej linijce > Zasilanie to 220 Volt, częstotliwość sieci zasilającej 50 Herców, Moc urządzenia 1,28 Kilo-Wata W ostatniej linijce : wydajność wentylatora to 1,6 metra sześciennego...
Dokładnych pomiarów jeszcze nie przeprowadzałem. Myślę, że ok pół litra. Spalanie zależne jest od mocy dmuchawy, jeśli obroty są nastawione wysoko, wówczas webasto chodzi pełną parą bez zwalniania. W wolnej chwili wezmę menzurkę i sprawdzę spalanie ;). Do garażu został też zakupiony czujnik tlenku węgla, licho nie śpi, a sygnalizator dobrze mieć.
Witam, Mam problem ze dmuchawą do kotła C.O. mianowicie po włączeniu sterownika włącza się dmuchawa, która buczy. Po podniesieniu ją na wyższe obroty przestaje buczeć ale już nie da rady zmniejszyć jej obrotów (nie reaguje na zmiany liczby w sterowniku). Kocioł to SAS a sterownik to Tech St- 30 ( lub ewentualnie 50 dziwnie zapisane). Sprawdziłem też...
Normalnie jest stosowana regulacja fazowa. Zgadzam się z kolegą wyżej, regulacja fazowa wprowadza sporo zakłóceń jeśli w sterowniku nie zostanie zainstalowany odpowiedni filtr (dławik). Większość sterowników do kotłów c.o. ich nie posiadają - przy dmuchawie pracującej na częściowej mocy odbiór radia na falach średnich i krótkich jest niemożliwy, tym...
Mam problem sharan 2001 tylni wentylator chodzi ale nie leci powietrze z nawiewow w podsufitowce dodam że jest climatronik wentylator chodzi płynie na niskich i wysokich obrotach a w nawiewach zero
Popatrz w parametry w czasie rzeczywistym mogące być odpowiedzialne za sterownie obrotami, jak np. położenie pedału gazu i zobaczy czy jak włączasz wiatrak to się zmieniają. Pomyśl czy klima się razem z wiatrakiem nie załącza, bo to potrafi podnieść obroty, oczywiście nie aż tak wysoko. ps 14,1V to napięcie, nie prąd. A to że masz tam dobrze, nie znaczy...
Witam Posiadam ciężarówkę z ogrzewaniem Eberspacher airtronic, wymieniłem sterownik oraz dmuchawę na nowe, sprzęt nadal nie chce się włączyć. Napięcie jest, masa jest, pompka paliwa sprawna, sygnał D+ jest. Po włączeniu dmuchawa chodzi z przerwami, tzn. wysokie obroty, niskie i tak około 10 sekund i się wyłącza. Napięcie nie spada, cały czas jest 24V....
Wymieniony czujnik wysokiego cisnienia od klimatyzacji i po temacie.
Naprawdę nikt nic w temacie? Pomyślałem więc sobie, żeby pomierzyć napięcia na początek, które idą do dmuchawy, zauważyłem że są tam 2 grube i 2 cienkie przewody, czy mógłby ktoś podrzucić, jakie powinny być napięcia na tych przewodach? Z racji że mam problem z wyższymi obrotami, domniemam że powinienem szukać problemu w grubszych przewodach, czy mam...
obrót dmuchawa dmuchawa obrót wysoki obrót wolne obrót
lexia sterowniki interfejsu temperatury bojlerze klocki hamulcowe wymiana
irfz44n to220 podsłuch policji
Nice Spido 6000 – brama po zamknięciu sama się otwiera, samoczynny rewers, fotokomórki, krańcówki Renowacja felg aluminiowych 17" – stan oddania, przetarcia, opony, demontaż