Witaj tak jak kolega powiedział,sprawdź czy nie dostały się inne obiekty,które mogłyby uszkodzić wiatrak wentylatora. u mnie w audi na 4biegu mocno szumi i buczy ale to wiem ze to przez to ze był on klejony już i nie jest on wyważony. Wystarczy że jedna łopatka pęknie,odwżnik spadnie z łopatki,to siła odśrodkowa sprawi że nie będziesz w stanie usiedzieć...
To że na wyższych obrotach leci cieplejsze powietrze jest normalne. Po prostu dostarczasz więcej ciepła na nagrzewnicę, a będzie to widoczne szczególnie na wysokich obrotach dmuchawy.
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Okazało się że regulator nadmuchu był do wymiany. Sprężarka wyłączała się na wysokich obrotach dmuchawy. Kupiłem na próbę używany rezystor i bingo wszystko chodzi jak potrzeba. Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.
Dzięki za zainteresowanie tematem.Dzisiaj piecyk odpalił można by powiedzieć normalnie,z tym ,że podczas z chodzenia z wysokich obrotów dmuchawy zaczął nimi jakby falować,raz szybciej raz wolniej po chwili unormował obroty.Powietrze leci ciepłe regulacja temperatury działa.Kolego sp9svn zegarek mam ebera z 5 przyciskami i z pokrętłem ,nastawy robię...
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Witam, jesli zły dział proszę o nie usuwanie lecz przeniesienie. Pewnie nie raz był ten temat ale w Nissanie Primera p12 padła mi dmuchawa był to moduł po pedałem gazu wymieniłem bezpiecznik taki jaki był 120 stopni 2a 240v oraz z tranzystora nec k2500 na zamiennik. Dmuchawa chodziła 10 min i tylko są wysokie obroty i nie idzie wyłączyć co dalej?
U mnie podobnie z tym, że tak jakby miało tylko niskie obroty a wysokich nie. Kondensatora jeszcze nie wymieniałem. Dmuchawa DM40.01 Metrix AB Tczew. Posty z 2008 roku ale nie widzę czy znaleźliście rozwiązania tego problemu?
Witam Posiadam regulator temperatury KOMFORT i mam taki problem iż dmuchawa nie wyłącza się pomimo przekroczonej temperatury np. jest ustawione na 50 stopni, a jest 60 stopni i dmuchawa nadal działa na wysokich obrotach. Ratowałem się dzisiaj odłączeniem dmuchawy gdyż grzejniki całe drżały. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Pewnie przerzuca ci powyżej nastawionej. Jeśli taki jest objaw to powód - zbyt silny cug komina, bądź zbyt krótka przerwa podawania i zbyt wysokie obroty (jeśli jest regulacja) dmuchawy. Możesz też przysłonić wlot powietrza na dmuchawie i skrócić czas podawania.
Dmuchawa najczęściej się nie załącza, co skutkuje ciągłym pobieraniem węgla z podajnika. Dmuchawa podłączona bezpośrednio do gniazdka jest oczywiście sprawna, po paru sekundach wchodzi na wysokie obroty, takie jakie były do momentu awarii. Przecierz napisałeś że tak działała? Przyczyną był kondensator ale w samej dmuchawie przy zasilaniu. Wymiana kondensatora...
Im większa wartość w mg/skok tym mniejsza dawka. Optymalna wartość dawki zawiera się w zakresie 3,5 do 4,0 mg/skok czyli musisz Twoją zmniejszyć. Sprawdzając wartość dawki pamiętaj aby wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu typu klima, dmuchawa, radio itp.
Obrotomierz w takim dieselku jest sterowany z alternatora: mierzy on częstotliwość przemiennego prądu generowanego przez alternator przed prostownikiem. Albo nie podłączył kabelka, albo jest inna usterka, np dioda lub diody.. Zmierz najpierw napięcie w instalacji na wolnych, potem na wysokich obrotach, zarówno pod obciążeniem (światła, szyba, dmuchawa,...
Dmuchawa porusza sie bez zadnego oporu. Kreci sie z 10 sek jak lekko rusze. Co to kurde moglo sie zrobic ? Dziala ale jak by nie dziala na full. Co odpowiada za wyższe obroty ?
Chciałbym zauważyć jedną rzecz o której nikt nie wspomniał. W klonie podczas pracy z maksymalną mocą (przy rozpoczęciu ogrzewania danego pomieszczenia) gdy ogrzewanie dochodzi do punktu górnej granicy temperatury pieca (przegrzania) pompka spowalnia, dmuchawa pozostaje na wysokich obrotach aż do momentu przestudzenia (około 20 st. C ) i znowu pompka...
impulsowo powinna chodzic pompa paliwa moze ktorys z czujnikow jest uszkodzony na piecu . jak chodzi dmuchawa na wysokich obrotach tzn ze jest jais blad ... sprawdz czy swieca nie jest przepalona i czujniki maja przejscie
Witam. Mam identyczny przypadek. Sterownik Tech ST K1PV4. Sprawdziłem sterownik i kondensator (niebieski 1uF) miał ubytek pojemności. Wymieniłem na nowy (identyczny) kondensator 1uF 305V oraz tranzystor mosfet. Problem niestety nie ustąpił. Na wyświetlaczu dalej mam komunikat Temperatura mosfet za wysoka (blad 200). Dodam, że dmuchawa w trybie ręcznym...
Użytkując trzeci sezon sterownik proton pid nastąpił problem z startem dmuchawy, która po starcie buczy przez 20-30 sekund i wchodzi na wysokie obroty. Sterownik ten posiada płynną regulacje nastaw obrotów silnika. Na maksymalnych ustawieniach pracuje dobrze i startuje po kilkunastu sekundach natomiast, gdy ustawie mniejsze obroty silnika, dmuchawa...
Ok. Problem nadal jest,ale nowe dane: Akumulator i ładowanie w aucie ok-14,5V. Układ sterowania dmuchawą sprawne-podając napięcie na krótko dmuchawa działa. Wczoraj zrobiłem test. Odpaliłem piecyk przy uruchomionym silniku,trochę pojeździłem i stop.zgsilem silnik i pozwoliłem eberowi na pracę przez 1h. Pracował,grzał,ale strasznie kopcił. Rano i tak...
Mam problem sharan 2001 tylni wentylator chodzi ale nie leci powietrze z nawiewow w podsufitowce dodam że jest climatronik wentylator chodzi płynie na niskich i wysokich obrotach a w nawiewach zero
Zima tuż tuż a mój eber (B5W SC) zaniemógł kompletnie . Po włączeniu wygląda to mniej więcej tak :rusza pompa wodna później dmuchawa osiąga dosyć wysokie obroty przystaje na sekundę i znów lekko przyspiesza i wszystko zamiera . Wyświetla się błąd F30 . Rozebrałem tą nieszczęsną dmuchawę ale nie wygląda żeby była wyzuta raczej wszystko ok . Ten błąd...
Normalnie jest stosowana regulacja fazowa. Zgadzam się z kolegą wyżej, regulacja fazowa wprowadza sporo zakłóceń jeśli w sterowniku nie zostanie zainstalowany odpowiedni filtr (dławik). Większość sterowników do kotłów c.o. ich nie posiadają - przy dmuchawie pracującej na częściowej mocy odbiór radia na falach średnich i krótkich jest niemożliwy, tym...
Witam Posiadam ciężarówkę z ogrzewaniem Eberspacher airtronic, wymieniłem sterownik oraz dmuchawę na nowe, sprzęt nadal nie chce się włączyć. Napięcie jest, masa jest, pompka paliwa sprawna, sygnał D+ jest. Po włączeniu dmuchawa chodzi z przerwami, tzn. wysokie obroty, niskie i tak około 10 sekund i się wyłącza. Napięcie nie spada, cały czas jest 24V....
Wymieniony czujnik wysokiego cisnienia od klimatyzacji i po temacie.
Mam problem. Dmuchawa nawiewu do kabiny działa cały czas. Jak wyłączę klimatronic to cały czas dmucha na wysokich obrotach. Nie da się zmienić prędkości. Jedynie co mogę zmienić to temp. nawiewu i gdzie ma dmuchać. Bardzo proszę o pomoc. Wcześniej miałem jakiś czas objawy tego typu, że na niższych obrotach pracowała głośno i zacinała się. Tylko na wysokim...
Tam są tranzystory jak działa tylko na jednych-maxymalnych obrotach to są uwalone .
a dmuchawa na którym stopniu wtedy jest??
Witam Posiadam piec Zębiec 23 Kw i Sterownik GECO G-406-P08 Problem polega na tym że po uruchomieniu pieca dmuchawa od razu wskakuje na wysokie obroty zanim nawet uruchomię przycisk rozpalania działa non stop bez uwagi na ustawioną temperaturę, np mam ustawione 60 st a ona bije bez końca .Na pewno to nic w ustawieniach bo nic nie zmieniałem ,nawet dioda...
Zgadzam się, silnik ten ma zbyt wysokiej obroty jak na wykorzystanie go do napędzania bębna betoniarki, może się i nawet nadaję, ale życzę powodzenia w uzyskaniu odpowiedniego przełożenia. Co do podłączenia go w układzie pracy jednofazowej to musisz wziąć pod uwagę spadek mocy jaki chcąc nie chcąc uzyskasz i będziesz mniał mało realne szanse by go odpowiednio...
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000) Ładowanie bez...
Witam Od pewnego czasu mam problem z dmuchawą kotła na ekogroszek. Steruje nią moduł RecalArt Economic Premium, znajdujący się wewnątrz obudowy kotła (pracuje w dość wysokiej temperaturze). Problem polega na tym, że dmuchawa nie chce wejść na właściwe obroty, tak jakby próbowała startować, ale się to nie udaje - przynajmniej przez dłuższy czas, potem...
Witam, Mam problem ze dmuchawą do kotła C.O. mianowicie po włączeniu sterownika włącza się dmuchawa, która buczy. Po podniesieniu ją na wyższe obroty przestaje buczeć ale już nie da rady zmniejszyć jej obrotów (nie reaguje na zmiany liczby w sterowniku). Kocioł to SAS a sterownik to Tech St- 30 ( lub ewentualnie 50 dziwnie zapisane). Sprawdziłem też...
Piec akumulacyjny ma pracować w nocy, gdy masz niższa taryfę, a oddawać ciepło cały czas. Włączanie go na godzinę lub dwie mija się z celem. Chyba, że to sterowanie jest do jakiejś dmuchawy, która tylko rozprowadza ciepło z niego w określonych godzinach. Ten regulator, który podałeś steruje obrotami dmuchawy w zależności od temperatury w pomieszczeniu....
Dlaczego poruszyłem zagadnienie liści wiosną? Bo dopiero teraz odkryłem ten problem i to przypadkiem. Poprostu myślałem że to tylko u mnie coś takiego się dzieje ,że może w serwisie mi jakiejś osłony nie założyli. Zwyczajowo co 30tys.km w serwisie wymieniliby filtr i nawet bym nie wiedział. Nie wnikam czy filtr jest w zakresie obowiązkowych przeglądów...
Witam, już drugi sezon jesienno-zimowy zmagam się z brakiem ogrzewania. Gorący płyn dociera do nagrzewnicy tylko przy wysokich obrotach i wtedy przez chwilę z dmuchawy leci ciepłe powietrze. Dwa razy już ściągałem deskę. Wymienione do tej pory: - nagrzewnica - zawór przed nagrzewnicą (chociaż stary również działał przy zmianie temp. climatronikiem),...
Podłączasz miernik i obserwujesz wskazania: 1- zaraz po odpaleniu(bez dodania gazu) 2- na wysokich obrotach 3- przy włączonych urządzeniach "prądorzernych" - światła drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, wentylator chłodnicy ... i kombinacje powyższych.... wskazania powinny być około 14,4 - zawsze!
Zgadzam się! temat powinno się oflagować. Mam sterownik EL880 z PID i już drugi tydzień się męczę. Wyłącza się piec, piszczy alarm "temp. mosfet za wysoka". Szukałem pomocy u producenta- przy tym alarmie proponuje naprawę dmuchawy, a jak nic nie da to sterownika. Dzięki Wam zaoszczędzę kilkaset złotych. A swoją drogą, co za jakość kondensatorów, że...
te ogrzewania charakteryzuja sie tym ze jezeli ma blad to wentylator dmuchawy chodzi na wysokich obrotach i pompa obiegowa wody tez dziala ... prawidolowo to agregat powinien ruszyc z pompa do 20 sekund na chwile powinien zmiejszyc obroty na bardzo niskie jakby mial sie wylaczyc a za chwile zwiekszac obroty i powinno byc slychac taktowanie pompki paliwa...
Witam mam problem z ogrzewaniem w Citroen Xsara 1999r. W samochodzie jest thermotronic ale słabo to grzeje w automacje jeszcze jakoś to jest ale tylko tak że przednia szyba nie paruje a w trybie manualnym przy wyższych obrotach dmuchawy...leci zimne powietrze przy niższych ( jak i na automacie ) da się wyczuć powiewy ciepła ale bardzo delikatne.
Podpinali się z urząedzeniem diagnozującym. Dmuchawa jak się rozkręci to aż gwiżdże więc obroty są dość wysokie. Dodano po 48 Jest to auto z 1997r. 1.9 TDI
Z tabliczki znamionowej wynika : Dwie pierwsze linijki to informacje typu: symbol, model sprzętu jak również wewnętrzne normy dopuszczenia do obrotu na terenie byłego ZSSR :D w trzeciej linijce > Zasilanie to 220 Volt, częstotliwość sieci zasilającej 50 Herców, Moc urządzenia 1,28 Kilo-Wata W ostatniej linijce : wydajność wentylatora to 1,6 metra sześciennego...
Przełącznik sterowania jest na 100 procent sprawny.Proble jest mego zdania w silniku nawiewu,bo jak silnik był w położeniu poziomym przełączniki były nieruchome i regaowały prawidłowo.Po wyjeciu i odizolowaniu od samochodu podłaczenie 12V bezposrednio do silnika ,silnik powinien pracowac na wysokich obrotach a zachowuje sie jakby pracował na I biegu
Nie rób tego !!! Co prawda nie wpłynie to na pracę silnika, ale uszkodzi klimę. Temperatura parowania freonu R134a wynosi ok. 0st. Jeśli powietrze, które odbiera ciepło od parownika będzie miało poniżej 5st. istnieje niebezpieczeństwo zamarznięcia parownika i uszkodzenia sprężarki. Wg mnie masz zagrzybiony parownik i to jest przyczyną parowania szyb....
Może być przytkany zawór rozprężny. Sprawdź ciśnienia na wolnych obrotach i zobacz ich wartość przy dodawania gazu (dmuchawa na 2 bieg,włączony obieg wewnętrzny)
Kontrolka check engine nie świeci się wogóle co do dmuchawy próbowałem i nadal to samo.Wiec co radzicie może spróbować podmienić komputer i może wtedy coś się wyjaśni???
Witam. Posiadam Citroena Berlingo II z 2004r. 2.0HDI (MFRHY). Wentylator chłodnicy działa na krótko, odpala tez w lexii na niskich jak i wysokich obrotach, wszystkie przekaźniki są jak nowe, bezpieczniki wszystkie ok, czujnik klimatyzacji jest nowy oraz opornik - rezystor silnika dmuchawy też nowy. Co może być przyczyną że wentylator się nie włącza...
Po podlączeniu przweodów do zasilania zegar sterujący dziala prawidlowo,zalącza webasto za pomocą ustawionego czasu lub przycisku plomienia.Po zalączeniu uruchamia się pompka paliwa,wodna oraz dmuchawa na wolnych obrotach,po ok 35-40 sek.przelącza się na wysokie obroty i po ok.1,5min.wylącza się,pracuje tylko pompka wody.Webasto nie odpala ani nie zadymi.Co...
Witam Wiem że ten temat był już poruszony na forum. Lecz nie znalazłem 100% odpowiedzi na mój problem. Oto on: Posiadam samochód citroen xsara i mam potężny problem z parowaniem szyb(wszystkich) w samochodzie. Potrafią zaparować nawet przy minimalnej wilgotności zewnętrznej. Samochód nie posiada klimatyzacji. Oto co już zrobiłem i sprawdziłem: Wymieniłem...
A ja podłączę się z podobnym tematem. Co może być powodem wyłączania się wentylatora, gdy ten pracuje na maksymalnych obrotach, w wysokiej temperaturze otoczenia? Po około minucie, dwóch, wiatrak włącza się by potem ponownie się na chwilę wyłączyć.
Zaraz sprawdzę multimetrem. Przedstawiam opakowanie po regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/5032882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5145490300_1... Dodano po 1 Pomiary wyszły tak : Wolne obroty : bez obciążenia : 15,63V ze światłami mijania 15,75V światła mijania + dmuchawa 2 bieg 14,80V Po przejechaniu...
Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem Witam forumowiczów .Zacznę od tego ,że jest to klimatyzacja dwu strefowa .Mam problem z ustawieniem w tryb "AUTO " tzn. nie mogę włączyć tego trybu .Pozostałe funkcje działają .Może ktoś miał podobny przypadek i wie jak sobie z tym poradzić . Może to tylko kwestia w podłączenia...
Uzupełniasz płyn, odpalasz auto, włączone ogrzewanie na max i dmuchawa na max, czekasz, aż się zagrzeje silnik do normalnej temperatury pracy, dajesz parę razy wysokie obroty i powinien sam się odpowietrzyć! Uzupełniasz płyn, zamykasz korek, i ponownie obroty, po trzech czterech razach jest odpowietrzony :) a Ty cieszysz się ciepłem :)
No nie wiem niby cela uszkodzona a napięcie 12,56v po całej nocy na mrozie, podczas odpalania około 9V , odpalony z dodatkowym obciążeniem : światła długie , radio, dmuchawa, awaryjne 2tys obrotów wynik : 14,57V czyli alternator ok , trochę za wysokie te wykresy jak na uszkodzoną cele !!! z racji że to jest diesel podejrzewam że na benzynie nie było...
Mówię o wirniku dmuchawy. Wzdłużny luz na wale jest usuniety i wirnik bez napięcia chodzi bezszelestnie. Dopiero w momencie uruchomienia dmuchawy pod napięciem następuje problem. Przy wysokich obrotach na sucho również jest ok. Pod napięciem blokuje się tak jakby był przyciągany z jednej strony przez element ten co jest w koło wirnika. Nie wygląda nic...
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Kolega Bogo zadał ważne pytanie a ja dodam, że na pewno wentylator ma za wysokie obroty. Takie ustawienie skutkuje wyrzucaniem ciepła wytworzonego w kotle do komina. Na pewno masz ciepły albo nawet gorący komin. Oczywiście nie da się uniknąć strat, ale 75% mocy dmuchawy to stanowczo za dużo. Jeszcze nigdy nie ustawiałem takich parametrów w żadnym z...
Podpinam się pod temat, gdyż w VW Pasacie ma ten sam problem, a "Oktavia" należy do rodziny VW. W moim przypadku uległ awarii włącznik dmuchawy - przegrzały się styki, w tym również we wtyczce łączącej silnik dmuchawy z włącznikiem. Z uwagi na wysoki koszt włącznika i robocizny postanowiłem zdobyć "używkę" na szrocie i kiedyś będę musiał go zamontować....
Przed regulacją do sprawdzenia/wymiany filtr powietrza ,paliwa w zbiorniku. Odpalamy pracujemy aż się zgrzeje. Ustawiamy Śrubą T obroty tak by nie gasła. Potem kręcimy w prawa Śrubą L aż obroty zaczną spadać i ustawiamy na granicy by były jak najwyższe obroty na jałowym. Teraz prze-gazówka czy dobrze się zbiera z jałowego jak tak to zostaje, jak nie...
Witam,mam problem z dmuchawa kabinową i regulacją temperatury a raczej jej brakiem.Poniżej opiszę jak te regulacje działają. Dmuchawa działa tylko na niskich obrotach jeżeli zwiększę jej obroty (dość wysokie) to w bardzo krótkim czasie 10- 15 sekundach się wyłącza.Muszę wtedy wyłączyć silnik pokrętło dać w pozycji 0 ,ponownie uruchomić motor i znów...
Spróbuj na początek wymienić rezystor R7 - 68k (dużej mocy) . W tym sterowniku regulacją obrotów zajmuje się układ wykonawczy złożony z optotriaka moc3021 i triaka BTB 12 (ale ich uszkodzenie nie powoduje tego błędu). Aby płynnie regulować moc i nie powodować zakłóceń użyto układu detekcji zera składającego się z transoptora CNY 17-4, 4 diod, i rezystora...
Zmieniłem świece i przewody wysokiego napięcia. Nieszczelności nie stwierdziłem. Samochód zyskał wyraźnie na mocy, ale problem pozostał ten sam. Najlepsze kopyto ma zaraz po odpaleniu, gdy chodzi dmuchawa dodatkowego powietrza (obroty jałowe trzyma wtedy na ~1200 RPM). Gdy zaczyna się nagrzewać to stopniowo robi się bardziej mulasty. Czy niesprawny...
Witam. Problem polega na tym, że nie ma regulacji obrotów, nie reaguje na wyższe obroty ani niższe, dmuchawa została sprawdzona jest ok. Może ktoś miał podobny przypadek.
Witam, od kilku dni mam problem z dmuchawą w moim volvo v40 z 98 r 1,9td Na pewno nie jest to wina rezystora ktory często pada, poniewaz byl sprawdzony i równiez sprawdzałem na innym. Wiatrak na krótko działa na wysokich obrotach wiec jest dobry, bezpieczniki też są okej. Juz sam nie wiem w czym tkwi problem, moze ktos tak miał ? Dziekuje za każdą pomoc...
Witam, posiadam auto jak w temacie i mam kilka pytań.Była w nim wymieniana uszczelka pod głowicą, bo ciekł płyn. Po złożeniu silnik ma ciut za wysokie obroty ok 1000RPM - wcześniej miał 900RPM( sprawdzone w programie od Bingo S) Następnie chciałem się spytać jak powinny być podpięte przewody od podciśnienia ? ja mam na chwilę obecną ten od klapki zimnego...
To nie filtr. Przecież bez dmuchawy byłem tylko 3 dni. W poniedziałek padł oryginalny tranzystor, w środę wieczorem już wymieniłem na ten zamiennik i dmucha o połowę słabiej. Filtr ma dopiero nieco ponad 10tys km. To nie filtr - w ciągu trzech jazdy bez dmuchawy nic się z nim nie dzieje. Zresztą i na słuch słychać, że dmuchawa działa słabiej. Po spisaniu...
Witam, proszę o poradę, co może być przyczyną spadku obrotów dmuchawy powietrza. Przedtem miałem znacznie wyższe obroty silnika, a teraz nawet na ustawieniu przełącznika na 5 tą pozycję obroty są o wiele mniejsze niż były przed usterką. Z góry dziękuję za porady.
Witam! Potrzebuję zmniejszyć obroty minimalne dmuchawy w sterowniku Huragan. Sam sterownik ma 7 stopni regulacji, ale najniższy stopień jest dla mnie za wysoki. Sterownik jest do kotła miałowego, a ja chcę zastosować do kotła węglowego, gdzie potrzebuję niższych obrotów. W kwestii programowej raczej nic nie zmienię, więc zostaje próba modyfikacji elementów...
Witam. Okazało się, że problem nie został wciąż rozwiązany. Wymiana stacyjki nie pomogła. Byłem zmierzyć miernikiem napięcie i wygląda to tak: Napięcie na alternatorze normalnie: 14,5V Napięcie na alternatorze przy wyższych obrotach, włączonej dmuchawie i długich światłach: 12,7V Samochód po kilkominutowej jeździe na długich + dmuchawa, po zgaszeniu...
Miskę olejową włożyli większą bo nie od dziś wiadomo że silnik chłodzony powietrzem jest w dużej mierze chłodzony jego olejem, kółko alternatora większe, bo silnik w rajdowym sprzęcie kręci zdecydowanie wyższe obroty, a dmuchawa ma wystarczającą wydajność już na niższych obrotach. Edit: Przypomniało mi się jedno - w maluchu istotne było żeby silnik...
Witam Serdecznie posiadam samochód marki Renault Scenic 1.9 cdi 2000 r. Otóż mam taki problem z dmuchawą klimatyzacji czytałem dużo postów ale nic nie znalazłem co by mogło mi znacznie pomóc Zacząłem od wymiany wentylatora nie zadziałało później przeczytałem o rezystorze napięcia wentylatora kupiłem nowy wymieniłem ale też nie pomogło .... Więc spróbowałem...
komputer wyswietla "anomalie electriqe" , ktory pojawił się po wyczyszczeniu wszystkich pinow w skrzynce komputera, nie ma regulacji obrotow dmuchawy , chodzi jedynie na max. obrotach przy załączaniu manualnym, gasną kontrolki i wyświetlacz temperatury na panelu sterowania szczegolnie latem przy wysokich temperaturach trzeba wylączyc silnik raz lub...
Mnie obecnie trafiła się ta historia. A że obecnie nie dostanę na rynku nowej dmuchawy - niemały problem. Zamienników nie ma w handlu, a u Opla oryginał ponad 1000PLN. Wszystko co można na dniach dostać ma gniazdo 3-stykowe. Nie jestem zorientowany do końca w materii dokładnego wyposażenia w wentylatory, ale pewnych rzeczy udało mi się dowiedzieć. W...
Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ? Oczywiście, mierzyli na wolnych obrotach czyli regulator masz dobry natomiast zapalanie kontrolek przy wyższych obrotach i falowanie dmuchawy ewidentnie wskazuje na alternator.P
Jeśli są plomby to raczej nie sugeruję otwierania. Prawdopodobnie sterowanie jest na triaku to najtańsze i chyba najczęściej stosowane rozwiązanie choć nieco nie stosowne dla silników. Ale do rzeczy ja również zrobiłem sterowanie na triaku nie jest ono aż tak mocno skomplikowane. Jedyne co będziesz potrzebował to badanie prockiem poprzez jakiś optoelement...
Przy aktywnym z grzałką, komputer sam steruje temperaturą silnika za pomocą takiego termostatu. Tak ? Kwestia kiedy mają włączyć się wentylatory - czy 110C będzie za mało, czy nie. Ile to ma być w tym audi ? Kiedy tam gotuje się płyn ? U mnie byłby zapas kilkunastu stopni, nie byłoby to za mało ? Te informacje interesowałyby autora, bo w moim silniku...
Witam jestem świeżakiem w dziedzinie elektryki znam podstawy i to na tyle. Posiadam piec CO z nadmuchem który wyposażony jest w silnik 3 biegowy. Aktualny sterownik 20 letni przestał działać. Zakupiłem nowy mikroprocesorowy sterownik IEC 24 z możliwością łagodnego rozruchu i płynną regulacją obrotów. Pytanie następujące: Pod który zaczep podpiąć zasilanie...
Wyłącz sterownik na moment. Potem trzymając przycisk "zatwierdz" włączamy regulator. Ta operacja przywróci ustawienia domyślne. Ponownie wyłączamy sterownik. Tym razem trzymając przycisk "start stop" (czerwony) włączamy regulator. W ten sposób w ustawieniach otrzymamy więcej pozycji. Na początek zmieniamy wg. pozycji: 1. Czas przerwy 40 sek. 2. Moc...
Witam wszystkich. Mam problem z regulatorem obrotów silnika dmuchawy, uległ uszkodzeniu. Samochód tak jak w temacie Mercedes W210 95r. 3.0D climatronic. Cena nowego lub nawet używanego jest wysoka i w związku z tym mam pytanie, czy można zastąpić to jakimś układem elektronicznym, który będzie sterowany napięciowo (napięcie regulacyjne z climatronicu...
Witam też miałem takie problemy z obrotami na ssaniu. Regulację obrotów przeprowadzamy po nagrzaniu silnika, nigdy na zimnym silniku. Regulację ssania na zimnym silniku, nigdy na gorącym. Jeśli regulację ssania mamy za sobą to obroty ustawiamy przy włączonych światłach drogowych i wentylator na maksymalny zakres i wtedy ustawiamy tak żeby kontrolka...
co do regulatora to na myśli miałem taki najprostrzy układ z potencjometrem w manetce...jak w załączniku... lub na mosfecie... silnik nie ma bardzo wysokich obrotów napewno niższe niż w dmuchawie silnika...
Najprawdopodobniej napięcie lub prąd bramki tego triaka jest za wysokie. Wszystko zależy od czego jest ten optotriak. Może to Ci jakoś pomoże bo ja nie bardzo rozumiem jaką i w jaki sposób mierzysz rezystancję. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Te dmuchawy tak mają. Sterownik ma napięciową regulację obrotów. Dmuchawa ma określoną moc, chyba 70 wat. Obniżając procentowo obroty dmuchawy obniżamy napięcie. Kondensator zamontowany w dmuchawie powoduje przesunięcie w fazie, co powoduje że silnik w ogóle kręci. Bez niego silnik nie będzie się obracać. Kondensator ten dobrany jest ściśle do napięcia...
Witam jak w temacie Klimatronik z padniętym regulatorem obrotów przykręconym do obudowy dmuchawy na 4 przewody. Jakieś pomysły na zamiennik? Klimatronik steruje masą odwrotnie do obrotów silnika czyli im mniejsze napięcie tym wyższe obroty.
Jak pisałem, nie wiem dokładnie jak taką przeróbkę wykonać. Zresztą koszt takiej przeróbki, koszt napędu, czas... Jeżeli wymagania co do pracy zaliczeniowej nie są zbyt wysokie, to może kolega obniżyłby loty i zrobiłby coś podobnego z silniczkiem od dmuchawy na 12V DC napędzającym małą prądniczkę (tachoprądnicę, lub nawet dynamo od roweru). Silniczkowi...
Witam, u mnie po odpaleniu silnika i zostawieniu na biegu jałowym (po rozgrzaniu go) zachowuje sie niepokojąco, mianowicie gdy wszystko mam wyłączone to silnik chodzi ładnie, po włączeniu dmuchawy i świateł silnik z obrotów 900 spada na 800 po czym zaczyna sobie sam gazować. Sprawdziłem silnik krokowy na krutko działa w obydwie strony, co może być przyczyna...
A mi się włacza wentylator od chłodnicy raz na kiedy i nie chce się wyłaczyć co mam zrobić? W mojej 406 2.0 wentylator potrafi się załączyć na wysokich obrotach i już się nie wyłącza! Dopiero zauważyłem, że jak wyciągnę 40A bezpiecznik ze skrzynki z bezpiecznikami i przekręcę klucz w stacyjce a następnie wsadzę zpowrotem bezpiecznik to przestaje się...
Witam! Nie wiem czemu z tymi renówkami są takie problemy. Ja mam cały czas problemy z renówką ale kiedy się wziełem w końcu za naprawę wszystko po kolei to powstaje nowy problem. Miałem problem z silnikiem jak inni stukanie przy pasku rozrządu, problem ze skrzynia albo pojawiało się na liczniku problem AUTO,a później blokada skrzyni czy wysokie obroty...
Akumulator wytrzymał miesiąc po czym znowu zaczyna się rozładowywać, a raczej nie doładowywać. Dokonałem dokładnych pomiarów na wyjsciu z alternatora jak i bezpośrednio na akumulatorze. Spadek napięcia pomiędzy akumulatorem a alternatorem to około 0,03 V Pomiary: - bieg jałowy z włączonymi wszystkimi odbiornikami tj. światła drogowe, kierunki, dmuchawa,...
Wyższym napięciem trzeba by zasilić.
WIęc,Jestem po drugiej wymianie krokowca i czujnika polozenia przepustnicy.po zamontowaniu oczywiscie reset,odpalenie bez dotykania gazu,właczenie sie dmuchawy zgaszenie silnika i jazda probna.po przejechaniu 6 km obroty schodziły idealnie.postawiłem auto wieczorkiem wyjechałem na miasto i znowu ten sam problem.obroty stoja na 2,2tys ale gdy sie zatrzymam...
witam. panowie powiedzcie czy napiecie 14,7 na wolnych obrotach jest ok? gdy powlaczam co sie da czyli swiatla, dmuchawe, grzanie szyby itd to spada do 14,4. czy 14,7 to nie za wysokie napiecie? jezdze tak juz od roku i w sumie nic sie nie dzieje ale zastanawiam sie czy nie katuje tym akumulatora. alternator i akumulator rok temu zalozylem nowe i od...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
faktycznie w nastawach serwisowych jest możliwość ustawienia załączenia pompki.co do ustawień to nie bardzo rozumiem dlaczego taki wysoki próg załączenia. stały nadmuch wydaje mi się powoduje efektywniejsze spalanie opału.z tąd parametr zakres pracy ciągłej co by nie przeganiał za mocno powyżej temperatury zadanej a pracował na min. obr. dmuchawy.
Klemy i punkty masy wyczyszczone i zapryskane dla poprawy przewodzenia i konserwacji. Napięcie ładowania 14.4 V , przy obciążeniu ( dmuchawa, oświetlenie, podgrzewanie szyby ) 14.1 V. Pasek do wymiany ale naciąg odpowiedni ( to stwierdził mechanik ). Próbowałem diagnostyki pedał gaz - hamulec ale nie działa, ten ze zworką do przetestowania ale check...
A więc jednak podłączyłem op coma i wszedłem w funkcje układu klimatyzacji i wyświetliło mi błędy 00012 - Ssący motor dmuchawy, za słabe wejście Obecny 00011 - Ssący motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie Obecny ale tych błędów nie było do puki nie została włączona klimatyzacja która krótko chodziła na postoju w temperaturze 26stopni. Gdy silnik się...
Witam, Mam problem z naprawą dmuchawy Partnera z gaźnikiem Walbro WT-875. Kupiłem Chiński zamiennik i nie mogę ustawić wolnych, na wysokie wchodzi zaraz o odpaleniu. Po puszczeniu gazu gaśnie. Czy to winna taniego Chińskiego zamiennika? Czy można zastosować inny model gaźnika który by pasował otworami? Pozdrawiam
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
Witam, mam dmuchawę GERMAN (nie można odczytać jaki to model) gaśnie od razu po puszczeniu gazu. odpala normalnie na ssaniu z lekkim dodaniem gazu, gdy się pusci gaz od razu gaśnie, gdy wyłącze ssanie idealnie wkręca się na wysokie obroty a gdy puszcze manetke od razu zdycha, nawet ciepłą musze uruchamiać na ssaniu , prosze o pomoc gdyż jest to nie...
hmm, teoretycznie tak, gdyz przy wiekszych obrotach dmuchawa pracuje szybciej, powietrze przez owe dziury przelatuje z wiekszasila, co moze wlasnie buczec, ja jednak robilem w kolegi maluszku takie dziurska i problemu takiego nie ma. Sproboj maxymalnie wygladzic powierzchnie jakby na 'obwodzie dziur" tak aby nie przypominala klina, aby byla max gladka...
Mam problem z ogrzewaniem d5ws. Mam do niego programator z odczytem błędów, które opisze niżej. Rozebrałem całe ogrzewanie i na pewno sprawny jest wentylator (8,4V - pracuje na bateryjce 9v bez problemów) i świeca żarowa. Podłączyłem wszystko z powrotem i wyniki: 1. Silnik zimny- błąd nr 030, 031, czyli coś z silnikiem dmuchawy i nic więcej- nie startuje....
regulator obrót wysoki obrót wysoki obrót wolne obrót regulator obrót dmuchawa
bascom input bajty format karty rejestrator pług odśnieżanie
electrolux ew6s406bpi electrolux ew6s406bpi
Upalenie wtyczki zasilającej Webasto w VW Touran - przyczyny i rozwiązania Jak rozebrać żelazko Tefal FV3970 - instrukcja krok po kroku