Wydaje mi się że temat lewego powietrza przerobiłem dosyć dokładnie, dla pewności zamienię cały kolektor dolotowy gdyż mam drugi. Jeszcze raz sprawdzę podciśnienia chociaż nie wydaje mi sie ze to one są winne. Co do logów to nie wiem czy uda mi się je zdobyć, cieżko u mnie z komputerem diagnostycznym, ale popytam może jakiś znajomy będzie mógł mi pomóc...
witam, tak chodzi mi dokładnie o te przewody w stalowym oplocie,co jak po odkręcać by wyszedł kolektor z przepustnica i w ogóle jak ten układ działa bo o mechanicznym wtrysku szczerze mówiąc nie wiem nic,Wy macie już duuuużo więcej doświadczenia wiec jeśli ktoś mi nakreśli zasadę działania to będę szczęśliwy, coś mi świta samemu ale to nie jest to co...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu? Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie......
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Może ale LPG wprowadza takie anomalie że czasem trudno to racjonalne zrozumieć. A nie ma tam jakiegoś zaworu na magistrali benzynowej co reguluje ciśnienie i upuszcza nadmiar do baku. Często sterowane one są podciśnieniem z kolektora dolotowego i czy tam nie ma jakieś małej nieszczelności. A na wyższych obrotach podciśnienie większe i trzyma. To tylko...
Turbina pracuje cały czas, w silniku doładowanym powietrze jest wtłaczane do cylindra a nie zasysane przez tłok. Kiedy turbina pracuje to w kolektorze dolotowym jak najbardziej jest ciśnienie i to wyższe od atmosferycznego, nie ma w nim natomiast podciśnienia. Jakąkolwiek "dziurą" w kolektorze będzie wydmuchiwane powietrze pompowane przez turbinę, nic...
Jeśli uda mu się podnieś obroty to przy stałym otwarciu IAC podciśnienie wzrośnie/ciśnienie w kolektorze spadnie. Przy stałej średnicy kanału dolotowego im wyższe obroty tym większe podciśnienie.
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
22 - za wysokie napięcie na przepływomierzu 27 - za wysokie napięcie na MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) 72 - błąd zaworu EGR (recylkulacji spalin) 71 - błąd zaworu dodatkowego powietrza. Wszystkie te błędy mogą sugerować "dziurę" w układzie dolotowym, poszukam bym nieszczelności- gdzieś "łapie lewe powietrze".
Dobra, to inaczej. Co to jest odma? Inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli wnętrza sinika. Odma jest podłączona do podciśnienia w kolektorze dolotowym. W sprawnym silniku podciśnienie jest wyższe niż przedmuchy z cylindrów do środka silnika, dlatego jak odma jest podłączona, to we wnętrzu silnika powinno być podciśnienie. Nadciśnienie jest przy...
Poprzez pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym i porównanie go z wartością wzorcową, jeśli nie chce się koledze czytać.
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Sprawdź proszę czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym,przepływomierz. Miałem kiedyś kłopot z nadmiernym spalaniem,bo okazało się że podciśnienie sterujące ssało lewe powietrze.
MAP mierzy zupełnie co innego - masę powietrza można wyznaczyć w oparciu o MAP ale poza jego odczytem konieczna jest znajomość kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i budowy układu dolotowego - dopiero na tej podstawie można obliczyć to co MAF mierzy wprost (no prawie wprost). MAP mierzy tylko podciśnienie w kolektorze dolotowym - a to jest np....
Ja zacząłbym od sprawdzenia ciągłości rezystancji czujnika położenia przepustnicy, oraz czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym. Powiedz mi jeszcze, jak zachowuje się przy wysokich obrotach (powyżej 3000)?
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
A kto to wie. Nie znamy nawet przyczyny awarii. Rzucił byś jakimiś pomiarami, np podciśnienie w kolektorze dolotowym, na tej podstawie można wiele wywnioskować. Fanie by było też mieć wynik z analizatora spalin.
Cały kolektor,podcisnienia,miejsce wkrecenia dysz gazowych sprawdzone.Nie ma nieszczelnosci.Dodam ze gdyby była nieszczelnosc to zwiekszyło by mi sie podcisnienie w kolektorze dolotowym,bo to objaw jak zaciaga lewe powietrze,ale wszystko jest ok.Samochod to corsa 1,2 z 97 roku.Na wysokich obrotach sonda pracuje i czasy wtrysku są w granicach 2,8-3,1...
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
Mało informacji... Co to za wersja - gaźnik polski/Weber czy ten japoński? Jest gaz? A rozkręcałeś kolektor dolotowy? Przewód do serwa i inne podciśnienia do sprawdzenia + przewody wysokiego napięcia. Gdzie konkretnie strzela- filtr powietrza czy z wewnątrz kolektora (dla sprawdzenia odłącz filtr)? Sprzęgło lub nawet jego brak nie spowodują takiego...
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Masz gdzieś nieszczelność układu dolotowego. Posprawdzaj podciśnienia, połączenie gażnika z kolektorem itp. Pozdrawiam.
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Nie sugeruj się wskazaniem MFA ono jest sterowane podciśnieniem w kolektorze dolotowym, może jakaś jest nieszczelność czy coś.Najlepiej zatankuj do pełna przejedz 100km i znowu na tym samym dystrybutorze zatankuj do pełna i zobacz ile Ci tam weszło. A i jeszcze powiedz jak świece czy są okopcone na czarno??
Nie za bardzo w normie, ma szansy na to, aby silnik na wolnych obrotach generował 580hPa podciśnienia w kolektorze dolotowym. Więc albo uwalony MAP sensor, co częste, albo zatkany katalizator, albo coś nie tak z rozrządem.
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Witam wszystkich forumowiczów ponownie. Wracam do tematu bo widocznie jako jedyny ogarnąłem ten problem a telefon dzwoni do mnie bardzo często od tamtej pory. Tak wiec: Wysokie podciśnienie spowodowane jest uszkodzeniem zaworka odpowietrzającego komorę olejową. Stojąc twarzą przed silnikiem, spoglądamy w dół pomiędzy pierwsze a drugie żebro kolektora...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Zły pomysł - jeśli to będzie szmata to ją wciągnie, ale zanim zdławi silnik to tak wzrośnie temperatura, że Ci przetopi tłoki. Ale bzdura, sam to wymyśliłeś z topionymi tłokami :D Próbowałeś kiedyś przyłożyć rękę do wlotu powietrza turbodiesla? Na biegu jałowym zgasiłem tak dłonią 4.0 diesla, na średnicy jakichś 60mm, maksymalna siła jaka mogła mi...
Tak jak napisałem jest i analiza spalin. Bieg jałowy HC 390 CO 0,66 Lambda 1,035 Obroty ok 2700 HC 92 CO 0,60 Lambda 1,013 Dodatkowo nagrałem filmik jak wygląda sprawa podciśnienia w kolektorze dolotowym: https://youtu.be/ZPuoIiegkdE Nie widać tego dobrze, ale wskazówka drży. Po prostu za mało fpsów żeby było dobrze widać.
Nie sądzę, żeby to miało wpływ gdyż widziałem instalacje z naprawdę długim przewodem do mixera i było wszystko OK. Wydaje mi się, że to co opisuje kolega erdaniel (czyli bezwładność układu) bardziej jest odczuwalne w zbyt długim kolektorze/układnie dolotowym (czyli od mixera do zaworów) - np. z OMEGA 2.6i Przy gwałtownym puszczeniu gazu dochodzi do...
To znaczy, tak to było zrobione fabrycznie- wyjście z kolektora, trójnik, jeden przewód na silnik wycieraczek (nota bene, straszna padaka- jeżeli już działał, to najszybciej na wolnych obrotach, średnio podczas jazdy a zatrzymywał się podczas podjazdów pod góry albo wyprzedzania), a drugi- do przełącznika umieszczonego na desce rozdzielczej (choć raczej...
A ja bym zaślepił ten EGR tak na próbę. Niektóre miały jeszcze przepustnicę na kolektorze dolotowym która była sprzężona cięgłem z dzwignią gazu na pompie wtryskowej i ta przepustnica sie czasami nie otwierała jak należy. Przepustnica - sterowana od krzywki pedałem gazu - jest tylko po to, aby wytworzyć podciśnienie w kolektorze służące do sterowania...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Paliwo do dyszy gaźnika nie jest podawane pod wysokim ciśnieniem, to podciśnienie powstające na skutek przepływu powietrza przez zwężkę zasysa je z dyszy (efekt Venturiego). W przypadku gaźnika LPG (zwanego mikserem) ciśnienie gazu podawanego do miksera jest regulowane przez reduktor w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.
Kolego maximus77 Twoja turbina ma kierowniczki tak jak inne z tym że u ciebie do sterowania tymi kierowniczkami służy tak zwana gruszka na podcisnienie. Ona steruje tymi kierowniczkami przewód od gruszki łączy się z kolektorem dolotowym i podcisnienie steruje gruszką wsuwa ją lub wysuwa. Łatwo sprawdzić czy jest dobra przy pomocy dużej strzykawki. Ale...
Mam problem z CJ0, zachowuje się jakby dostawał ubogą mieszankę - po mocniejszym otwarciu przepustnicy, dławi się, dźwięk silnika jakby nie pracował na wszystkie gary. Pompa i filtr paliwa wymienione na nowe i pojawiła się poprawa na chwilę, później problem wrócił. Pomyślałem, że może regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej jest walnięty, ale...
Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator...
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
Elektryczne czyli czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza, czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym, czujnika temperatury zasysanego powietrza, sonda lambda. Ale to akurat może pokazać komputer. Mechaniczne to zła praca silniczka krokowego, nieszczelność układu dolotowego i dostaje się lewe...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Cały układ dolotowy popsikałem dookoła samostartem i silnik nie zareagował, uszczelkę pod kolektorem wymieniłem, nawiew nie ma nic wspólnego do działania silnika, wężyki podciśnień sprawdzone a według mnie sonda lambda ma wielki wpływ na działanie silnika ponieważ steruje silnikiem krokowym a to przechodzi do kompa
Mogę - serwo hamulca bierze podciśnienie z kolektora dolotowego, jeśli się rozszczelni to silnik będzie dostawał "lewe powietrze", zależnie od stopnia tej nieszczelności albo silnik wkręca się na wysokie obroty albo zaczyna się dławić. Zdejmij sobie wężyk z MAP-sensora i zobacz co się wtedy z silnikiem dzieje... Tak na marginesie - właśnie dlatego m....
Też się chętnię poduczę i dowiem o wadach Al-700 - takie opinie wcześniej o nim słyszałem, ale nie ukrywam, że dość długo go używam i również spotkałem się z opiniami na jego temat pozytywnymi. Sam jakbym miał go ocenić - nie mając zbytnio porównania to raczej wystawiłbym mu opinię DOBRY - mam go w dość ciężkim przypadku (modelu silnika) i spisuje się...
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia w kolektorze dolotowym do silnika jezeli silnik...
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
wysokie podciśnienie kolektor kolektor dolotowy gruszka podciśnienie dolotowy
volvo silnika przełącznika kierunkowskazów ładowanie ogniwa lifepo4
myjka ultradźwiekowa myjka ultradźwiekowa
Podświetlenie pokrętła temperatury w piekarniku Amica - diagnostyka i naprawa Skoda Octavia 2 1.6 MPI CAN bus przewody CANH i CANL