Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu? Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie......
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
MAP mierzy zupełnie co innego - masę powietrza można wyznaczyć w oparciu o MAP ale poza jego odczytem konieczna jest znajomość kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i budowy układu dolotowego - dopiero na tej podstawie można obliczyć to co MAF mierzy wprost (no prawie wprost). MAP mierzy tylko podciśnienie w kolektorze dolotowym - a to jest np....
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Sprawdź proszę czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym,przepływomierz. Miałem kiedyś kłopot z nadmiernym spalaniem,bo okazało się że podciśnienie sterujące ssało lewe powietrze.
A kto to wie. Nie znamy nawet przyczyny awarii. Rzucił byś jakimiś pomiarami, np podciśnienie w kolektorze dolotowym, na tej podstawie można wiele wywnioskować. Fanie by było też mieć wynik z analizatora spalin.
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Witam wszystkich forumowiczów ponownie. Wracam do tematu bo widocznie jako jedyny ogarnąłem ten problem a telefon dzwoni do mnie bardzo często od tamtej pory. Tak wiec: Wysokie podciśnienie spowodowane jest uszkodzeniem zaworka odpowietrzającego komorę olejową. Stojąc twarzą przed silnikiem, spoglądamy w dół pomiędzy pierwsze a drugie żebro kolektora...
witam, tak chodzi mi dokładnie o te przewody w stalowym oplocie,co jak po odkręcać by wyszedł kolektor z przepustnica i w ogóle jak ten układ działa bo o mechanicznym wtrysku szczerze mówiąc nie wiem nic,Wy macie już duuuużo więcej doświadczenia wiec jeśli ktoś mi nakreśli zasadę działania to będę szczęśliwy, coś mi świta samemu ale to nie jest to co...
Nie sądzę, żeby to miało wpływ gdyż widziałem instalacje z naprawdę długim przewodem do mixera i było wszystko OK. Wydaje mi się, że to co opisuje kolega erdaniel (czyli bezwładność układu) bardziej jest odczuwalne w zbyt długim kolektorze/układnie dolotowym (czyli od mixera do zaworów) - np. z OMEGA 2.6i Przy gwałtownym puszczeniu gazu dochodzi do...
Wydaje mi się że temat lewego powietrza przerobiłem dosyć dokładnie, dla pewności zamienię cały kolektor dolotowy gdyż mam drugi. Jeszcze raz sprawdzę podciśnienia chociaż nie wydaje mi sie ze to one są winne. Co do logów to nie wiem czy uda mi się je zdobyć, cieżko u mnie z komputerem diagnostycznym, ale popytam może jakiś znajomy będzie mógł mi pomóc...
Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator...
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
Mogę - serwo hamulca bierze podciśnienie z kolektora dolotowego, jeśli się rozszczelni to silnik będzie dostawał "lewe powietrze", zależnie od stopnia tej nieszczelności albo silnik wkręca się na wysokie obroty albo zaczyna się dławić. Zdejmij sobie wężyk z MAP-sensora i zobacz co się wtedy z silnikiem dzieje... Tak na marginesie - właśnie dlatego m....
Zły pomysł - jeśli to będzie szmata to ją wciągnie, ale zanim zdławi silnik to tak wzrośnie temperatura, że Ci przetopi tłoki. Ale bzdura, sam to wymyśliłeś z topionymi tłokami :D Próbowałeś kiedyś przyłożyć rękę do wlotu powietrza turbodiesla? Na biegu jałowym zgasiłem tak dłonią 4.0 diesla, na średnicy jakichś 60mm, maksymalna siła jaka mogła mi...
Paliwo do dyszy gaźnika nie jest podawane pod wysokim ciśnieniem, to podciśnienie powstające na skutek przepływu powietrza przez zwężkę zasysa je z dyszy (efekt Venturiego). W przypadku gaźnika LPG (zwanego mikserem) ciśnienie gazu podawanego do miksera jest regulowane przez reduktor w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.
Też się chętnię poduczę i dowiem o wadach Al-700 - takie opinie wcześniej o nim słyszałem, ale nie ukrywam, że dość długo go używam i również spotkałem się z opiniami na jego temat pozytywnymi. Sam jakbym miał go ocenić - nie mając zbytnio porównania to raczej wystawiłbym mu opinię DOBRY - mam go w dość ciężkim przypadku (modelu silnika) i spisuje się...
22 - za wysokie napięcie na przepływomierzu 27 - za wysokie napięcie na MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) 72 - błąd zaworu EGR (recylkulacji spalin) 71 - błąd zaworu dodatkowego powietrza. Wszystkie te błędy mogą sugerować "dziurę" w układzie dolotowym, poszukam bym nieszczelności- gdzieś "łapie lewe powietrze".
Może ale LPG wprowadza takie anomalie że czasem trudno to racjonalne zrozumieć. A nie ma tam jakiegoś zaworu na magistrali benzynowej co reguluje ciśnienie i upuszcza nadmiar do baku. Często sterowane one są podciśnieniem z kolektora dolotowego i czy tam nie ma jakieś małej nieszczelności. A na wyższych obrotach podciśnienie większe i trzyma. To tylko...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Zepsute Servo nie wyłącza hamulca. Wtedy tylko pedał hamulca robi się bardzo twardy i trzeba mocno naciskać, ale hamulce działają. Dodano po 3 Jak istotny jest to element w samochodzie mógł się przekonać każdy, kto siedział za kierownicą holowanego pojazdu, w którym nie pracował silnik lub też próbował wyhamować auto, w którym zgasł motor. Wówczas nawet...
Jeśli uda mu się podnieś obroty to przy stałym otwarciu IAC podciśnienie wzrośnie/ciśnienie w kolektorze spadnie. Przy stałej średnicy kanału dolotowego im wyższe obroty tym większe podciśnienie.
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia w kolektorze dolotowym do silnika jezeli silnik...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Silnik 1,6 i - jednopunkt,typ C1,6NZ Objawy tego typu: Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45. Co zrobiłem: Wymienione przewody...
Turbina pracuje cały czas, w silniku doładowanym powietrze jest wtłaczane do cylindra a nie zasysane przez tłok. Kiedy turbina pracuje to w kolektorze dolotowym jak najbardziej jest ciśnienie i to wyższe od atmosferycznego, nie ma w nim natomiast podciśnienia. Jakąkolwiek "dziurą" w kolektorze będzie wydmuchiwane powietrze pompowane przez turbinę, nic...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Witam . Wiem nie jestem specjalistą w temacie ale.... Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Podciśnienie w kolektorach benzynowych jest mniejsze niż w dieslach. Czy w takim razie dąży się do zmniejszenia do minimum zawirowań? Czytałem o polerowaniu kolektorów na wysoki połysk celem swobodnego ruchu cząsteczek powietrza, węże prowadzi się optymalnie aby po drodze było jak najmniej "zakrętów". Z kolei I zasada termodynamiki mówi, że przyrost...
Dobra, to inaczej. Co to jest odma? Inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli wnętrza sinika. Odma jest podłączona do podciśnienia w kolektorze dolotowym. W sprawnym silniku podciśnienie jest wyższe niż przedmuchy z cylindrów do środka silnika, dlatego jak odma jest podłączona, to we wnętrzu silnika powinno być podciśnienie. Nadciśnienie jest przy...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Ja zacząłbym od sprawdzenia ciągłości rezystancji czujnika położenia przepustnicy, oraz czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym. Powiedz mi jeszcze, jak zachowuje się przy wysokich obrotach (powyżej 3000)?
Poprzez pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym i porównanie go z wartością wzorcową, jeśli nie chce się koledze czytać.
Mało informacji... Co to za wersja - gaźnik polski/Weber czy ten japoński? Jest gaz? A rozkręcałeś kolektor dolotowy? Przewód do serwa i inne podciśnienia do sprawdzenia + przewody wysokiego napięcia. Gdzie konkretnie strzela- filtr powietrza czy z wewnątrz kolektora (dla sprawdzenia odłącz filtr)? Sprzęgło lub nawet jego brak nie spowodują takiego...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Masz gdzieś nieszczelność układu dolotowego. Posprawdzaj podciśnienia, połączenie gażnika z kolektorem itp. Pozdrawiam.
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Nie sugeruj się wskazaniem MFA ono jest sterowane podciśnieniem w kolektorze dolotowym, może jakaś jest nieszczelność czy coś.Najlepiej zatankuj do pełna przejedz 100km i znowu na tym samym dystrybutorze zatankuj do pełna i zobacz ile Ci tam weszło. A i jeszcze powiedz jak świece czy są okopcone na czarno??
Nie za bardzo w normie, ma szansy na to, aby silnik na wolnych obrotach generował 580hPa podciśnienia w kolektorze dolotowym. Więc albo uwalony MAP sensor, co częste, albo zatkany katalizator, albo coś nie tak z rozrządem.
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Tak jak napisałem jest i analiza spalin. Bieg jałowy HC 390 CO 0,66 Lambda 1,035 Obroty ok 2700 HC 92 CO 0,60 Lambda 1,013 Dodatkowo nagrałem filmik jak wygląda sprawa podciśnienia w kolektorze dolotowym: https://youtu.be/ZPuoIiegkdE Nie widać tego dobrze, ale wskazówka drży. Po prostu za mało fpsów żeby było dobrze widać.
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
To znaczy, tak to było zrobione fabrycznie- wyjście z kolektora, trójnik, jeden przewód na silnik wycieraczek (nota bene, straszna padaka- jeżeli już działał, to najszybciej na wolnych obrotach, średnio podczas jazdy a zatrzymywał się podczas podjazdów pod góry albo wyprzedzania), a drugi- do przełącznika umieszczonego na desce rozdzielczej (choć raczej...
Cały kolektor,podcisnienia,miejsce wkrecenia dysz gazowych sprawdzone.Nie ma nieszczelnosci.Dodam ze gdyby była nieszczelnosc to zwiekszyło by mi sie podcisnienie w kolektorze dolotowym,bo to objaw jak zaciaga lewe powietrze,ale wszystko jest ok.Samochod to corsa 1,2 z 97 roku.Na wysokich obrotach sonda pracuje i czasy wtrysku są w granicach 2,8-3,1...
Mam problem z CJ0, zachowuje się jakby dostawał ubogą mieszankę - po mocniejszym otwarciu przepustnicy, dławi się, dźwięk silnika jakby nie pracował na wszystkie gary. Pompa i filtr paliwa wymienione na nowe i pojawiła się poprawa na chwilę, później problem wrócił. Pomyślałem, że może regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej jest walnięty, ale...
Jak nie ma przepływki to powinien być czujnik podciśniennia w kolektorze dolotowym i to on pośrednio określa przepływ powietrza.
0400egr błąd przepływu 1125 zawor ciśnienia doładowania 1100 błąd krytyczny systemu 0105 ciśnienie w kolektorze dolotowtm Dodam że nie jestem mechanikiem, uczę się na bieżąco. Dodano po 1 Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju
Elektryczne czyli czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza, czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym, czujnika temperatury zasysanego powietrza, sonda lambda. Ale to akurat może pokazać komputer. Mechaniczne to zła praca silniczka krokowego, nieszczelność układu dolotowego i dostaje się lewe...
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
A skąd pobierane są dane do czasu wtrysku?? czy to na ciepłym czy to na zimnym przygasa na biegu jałowym, trzeba go przytrzymać na gazie, ale wtedy chodzi na wysokie obroty, nieraz nie chce z wysokich obrotów wogóle schodzić, jakby coś sie zacieło. Przy gwałtownym dodaniu gazu silnik strzela nie wkręca się do końca , Ja bym poszukał właśnie w układzie...
powodów może być kilka: przyjarany silnik krokowy dozujący powietrze do kolektora dolotowego( tutaj nie wiem czy dymi ci na czarno, biało czy raczej na wysokich obrotach w czasie duszenia się wcale) świece i przewody odpadają na 100 procent bo na wolnych ci chodzi równo. Rozbierz filtr powietrza, zobacz czy nie ma CIAŁ OBCYCH;) ewentualnie może być...
Hybrydy Toyoty mają przekładnie eCVT, które utrzymują obroty silnika (i jego obciążenie) w optymalnym zakresie. W jakiś bardzo specyficznych warunkach może i taka "pulsacyjna" jazda miałaby szanse dać niższe spalanie niż nieumiejętna płynna jazda. Nie da się jechać ekonomicznie nie obserwując podciśnienia w kolektorze dolotowym, ew. nie patrząc na wskazania...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Non e vero italiano Map sensor był podmieniony, a teraz już wymieniony, bo ułamał mi się. Oringi na map-sensorze są i jest szczelnie. sigwa18 : Czujnik temperatury pracuje, sonda przed katem teraz pokazuje 200-300mV za katem , aktualnie zdemontowana, ale jak była to było tak samo. Przed katalizatorem już jedna nowa mi się spaliła chyba od nadmiaru paliwa....
Dziękuję. Dokładniej opisałem wszystko i... nie wysłało się :(( Regulator ciśnienia paliwa w silniku benzynowym z wtryskiem wielopunktowym paliwa (np. Ford Transit 2.0i z 1994 r.) jest z przodu. Coś czuję, że wtryskiwacze. Dodano po 6 Zobacz wężyk podciśnieniowy łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym, ma w nim nie być paliwa ! Sprawdzałem...
Witam. Posiadam mercedesa 190 rocznik 1991, który miał do tej pory silnik 1.8. Niestety olej zaczął przedostawać się do płynu chłodniczego, co skłoniło mnie do zmiany silnika. Kupiłem silnik o pojemności 2.3 od mercedesa w124 (wersja 982 z pompą nivo). Przełożyłem go razem z oryginalnym "komputerem" i silnik odpala, jednak mam problem z wolnymi obrotami,...
Nie znam tego silnika ale nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego z powodu sondy silnik miałby wchodzić na wysokie obroty. Najczęściej winę za coś takiego ponosi awaria czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia (i jest to tryb awaryjny na okoliczność braku lub niestabilnego odczytu tego parametru), nastawnik obrotów biegu jałowego (jeśli jest),...
słuchaj czujnik ciśnienia bezwzględnego bo chyba o taki ci chodzi,to ten który jest przykręcony prawdopodobnie o ile dobrze pamiętam do nadwozia dwoma śrubkami z wyjściem 3 pinowym i przewodem podciśnieniowym łączącym ten czyjnik z kolektorem ssącym .ustala on ciśnienie panujące w układzie dolotowym i sygnał przekazuje do sterownika.objawem jego uszkodzenia...
Cześć, Pokrótce napiszę jakie poczynania zostały podjęte od mojej ostatniej wizyty w tym temacie. Obecnie auto jest po: - pełnej diagnostyce mechanicznej i komputerowej, - kapitalnym remoncie głowicy, - wyrównaniu powierzchni bloku, - naprawie kółka rozrządu (napawanie pierwszego wypustka dla czujnika położenia wałka), - trzykrotnym montażu i ustawieniu...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
właśnie wróciłem od elektryka i wydrukował mi z Vaga błędy tj 00741 Kontrola pedału hamulca 27-00-Niezrozumiały sygnał 00523 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42) 31-00- Przerwa / Zwarcie z masą 00553 - Miernik masy powietrza (G70) 31-00 - przerwa / zwarcie z masą 00575 - Ciśnienie w kolektorze ssącym 11-00 - Granica regulacji nieosiągnięta...
zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę. Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami. A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia...
Może to jeszcze ten Map sensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym? Jak go sprawdzić, da się pomierzyć na nim jakieś oporności jak w innych czujnikach? Mierz wiązke, jak dobra wymień kalkulator silnika. Dodano po 1 Żebym tylko miał takie banalne przypadki. Podejrzewasz zwarcie w wiązce, więc czy mógłbyś podać piny na sterowniku lub schemat?...
Dzięki za wypowiedź! Dziś kombinowałem dalej, bo zauważyłem, że silnik nie tylko schodzi na niskie obroty ale i wchodzi na zbyt wysokie (dodam czasami) tak na 2000 obr. Tak więc odkręciłem "pierdułke" pewnie to cewka, która otwiera zawór powietrza biegu jałowego, by wyeliminować zawieszanie się tego elementu! Zaworek domknięty na 100%, wczoraj wyczyszczona...
Dzięki za przeniesienie , rzeczywiście zamieściłem nie tam gdzie trzeba. >Krzysztof - zgadza się, popełniłem czeski błąd-:) - powinno być 3S-FE Napisze krótko co się dzieje - przy gwałtowniejszym przyspieszeniu na wysokim biegu i niewielkiej prędkości (ale jeszcze mieszczącej się w tolerancji biegu) auto zaczyna szarpać i nie przyspiesza, troche tak...
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
koledzy bardzo prosiłbym o pomoc w walce ktora trwa juz 3 miesiace i nadal problem nie rozwiązany a mianowicie posiadam astre H z silnikiem 1.7 cdti Z17DTH przy zwykłej jezdzie w chwili gdy chce przyspieszyc i silnik dostaje wiekszego obciązenia z nizszych obrotow po krótkiej chwili (ok.6-10 sekund takiego przyspieszania) zapala sie kontrolka z kluczykiem...
Witam, Szukam klucza dynamometrycznego do zastosowań garażowych tzn. posiadam dwa pojazdy Audi A3 oraz Punto 2. Za jakiś czas muszę zabrać się za czyszczenie turbiny oraz wymianę gruszki podciśnienia w A3. Przydałoby się również odpowiedni Nm do zakręcania kół samochodowych. Myślę że klucze o wartościach 20-200Nm można włożyć w bajki a w większości...
Witam Wracam z nowymi wieściami Miałem nowe przygody z autem. Już miała być kasacja (2001 r) Tym razem sobie jednak poradziłem a efekt był nadspodziewany. Objawy: Stopniowy dalszy spadek mocy pomimo odpiętych klapek. Kontrolka z kluczykiem po każdym przekroczeniu 3.2 t obr. na dłużej niż 5 s. Ok 120 -130 km/h na 5 biegu , na czwartym przy wysokich obrotach...
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się modułem zapłonowym do mojego poczciwego fiata 125p. Juz od dawna chciałem zrobić układ, który umożliwi mi sterowanie zapłonem w funkcji obrotów wału oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Założenia jakie postawiłem były dość proste: - wyeliminować przerywacz mechaniczny; - wyeliminować rozdzielacz wysokiego napięcia...
Witam wszystkich mam następujący problem. Mój silnik to 1,6 tdci 90KM Najpierw ciekawostka Po odłączeniu wszystkich czujnków przy silniku EGR, Przepływka, 3 na kolektorze dolotowym, grzanie paliwa i jakiś pod pompą Vacum, samochód chodzi równo ładnie i tak jak wcześniej czyli jeździ bez turbo A teraz fakty z pomiarów: Próba1 Po rozłączanym silniku jw...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
Witam. Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM. Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307. Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy...
Na przepływomierzu pin 4 i 5, albo inaczej 2 pierwsze od reflektora to piny do czujnika temperatury powietrza, przy temperaturze 20 *C powinny wskazywać 2,2 do 2,8 kOhm, patrz fotka http://images21.fotosik.pl/366/b6bf269fd... Wcześniej kolega pisał że przy odłączeniu przepływomierza chodzi jak przed odłączeniem więc tym się zasugerowałem, ale...
Witam szanowne grono. Mam problem w Diagnostyce Peugeota 207 1.4 8V 75km z 2008r. Autko od 3 lat w rodzinie i zostało ono kupione z problemem z szarpaniem silnika na zimnym rozgrzewającym się silniku. Po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni i dalej podczas jazdy silnik pracuje prawidłowo. W zimę efekt jest dużo gorszy. Poniżej przedstawiam swoje dotychczasowe...
Witam, Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił. Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu...
Witam, po chwilowej przerwie temat ruszył, podrzuciłeś Jacek bardzo dużo informacji więc odniosę się do nich w kolejności: - dysze oryginalne czyli jakie :?: miałem chyba 2,8mm, gaziarze mieli problem z ustawieniami, po konsultacji podobno z Landi zalutowali i zmniejszyli na 2,4mm - ja po wielu próbach doszedłem do wyrównania czasów wtrysku przy dyszach...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
wysokie podciśnienie kolektor kolektor dolotowy wysokie podciśnienie
głośniki liniowe przerwanie delay netgear switch
amplituner yamaha przyciski samsung qe55q80
Czujnik temperatury w pompie Wilo Yonos PARA ST15/7 PWM2 Behringer PMP1280S - Diagnostyka i Naprawa