Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
W żaróweczce, w instalacji.... Dotknij przewód D+ czyli ten od kontrolki przy alternatorze do masy i sprawdź czy się zaśweieca.
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Jak nie podasz kl15 to się nie wzbudzi. Więc nic mu nie będzie.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Cienki kabelek do masy i sprawa kontrolki się wyjaśni a kontrolka musi być żeby alternator się normalnie wzbudził. Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki ale trzeba przygazować do 5tys.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Witam, nie wiem jak to jest w skodzie z tego rocznika ale normalnie to w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest sprawna.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Dziękuję Bardzo za podpowiedz,ale schematy za wiele mi nie mówią,więc jeśli podam cały czas napięcie na wzbudzenie alternatora przez kontrolkę a ona zgaśnie po uruchomieniu ,to wystarczy aby z zacisku wyjścia zasilania alternatora popłyną prąd ?
A czy w tym samochodzie wzbudzenie alternatora jest poprzez kontrolkę??
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Ładowanie powinno się pojawiać po przegazówce do 3000-3500 rpm i utrzymywać się do zgaszenia silnika jeśli alternator jest sprawny. Najczęściej to urwany przewód z wtyczki dwupinowej alternatora do modułu centralnej elektryki. We wtyczce alternatora jeden pin to 12v na wzbudzenie alternatora i kontrolkę a drugi jest sygnałem z alternatora o jego aktualnym...
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Ale dlaczego deska ,wszystkie kontrolki są zasilane przez wzbudzenie alternatora/kontrolkę/.P
To jest spalona żarówka w desce lub uszkodzona wiązka (przewód od kontrolki). Można wzbudzić alternator poprzez zapięcie kontrolki do + akumulatora oraz do wzbudzenia alternatora.
bo będzie prościej - podłączasz do alternatora tylko kontrolkę wzbudzenia (druga noga żarówki do + po stacyjce) i gruby plus do akumulatora i tyle
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Niestety to chyba cisnienie oleju. Odlaczylem wzbudzenie alternatora i kontrolka sie nie zapalila. Czujnik cisnienia oleju jest faktycznie chyba jakos ukryty. Niedlugo jednak i tak autko idzie do mechanika z hamulcami to przy okazji zobaczy gdzie ten czujnik jest i czy lampka jest od niego. Dam znac Dziekuje za pomoc.
a do tzw wsuwki podłączasz wzbudzenie alternatora. Czyli kontrolkę.
d+ to wzbudzenie alternatora i ma iść do kontrolki poprzez stacyjkę tylko jak to podłączyć czy potrzebny jest przekaźnik? Ma iść przez żaróweczkę od 2 do 5 wat, po stacyjce.
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
Dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie El Tomasso. Alternator wzbudził się, kontrolka zgasła, ładowanie 14,5 V.
Dobra Panowie problem rozwiązany. Posiedziałem nad schematem kabli w aucie i zauważyłem, że przewód biegnący od zacisku D+ (wzbudzenie) alternatora do kontrolki ładowania w zegarach przebiega wraz z innymi w bardzo łatwo dostępnym miejscu w kabinie. Postanowiłem, że na próbę podłączę się do niego i zasilę nim cewkę przekaźnika. Okazuje się, że wszystko...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
fakt kontrolka do masy, dziękuje bardzo. Ten alternator ma już zainstalowany regulator. ... Wzbudzenie to nie jest + który idzie przez żarówkę? Dokładnie tak. Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
marian11(at), a jak chcesz wzbudzić alternator?
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach. Nie mieszaj!!! Ten alternator nie potrzebuje kontrolki jako wzbudzenia!!!
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
schemat ci nic nie da, jest prosty-deska->zacisk DFM alternatora.
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Większość alternatorów wzbudzi się bez kontrolki, kwestia tylko przy jakiej prędkości obrotowej to zrobi - niewielki magnetyzm szczątkowy wirnika.
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Standartowo jest 2W im dasz większa tym szybciej wzbudzi się alternator. D+ do kontrolki.
nie udało się mi sprawdzić patentu bozo86 z podłączeniem bezpośredniego napięcia z akumulatora do wzbudzenia, bo wcześniej wymontowałem alternator niż przeczytałem wypowiedź . Zanim go wymontowałem podłączyłem jeden koniec żarówki do minusowego pinu wyjścia z alternatora (drugi jest plusowy ) a drugi koniec żarówki do plusa. żarówka zaświeciła się ,...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Wzbudzenie alternatora podawane jest po włączeniu zapłonu, przez kontrolkę +12V, jak przepali się kontrolka to alternator się nie wzbudzi, później alternator sam zapętla sobie wzbudzenie, takie trzy diody mało prądowe, kontrolka gaśnie na zasadzie +12V z akumulatora i +14V z alternatora, dwa plusy bez minusa i kontrolka gaśnie, czasem może żarzyć (bardzo...
Kontrolka ładowania powinna być ,gdyż pomaga przy wzbudzeniu alternatora,jak również kontrolka ciśnienia oleju.
Prawdopodobnie jest to zbocznikowanie obwodu wzbudzenia alternatora. W przypadku usterki kontrolki ładowania umożliwia on rozpoczęcie ładowania. Często spotykany układ w starszych licznikach.
W dieslu jest jeden do wzbudzenia a kontrolka aku nie ma nic wspólnego z alternatorem.
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Na pokrywie nie ma naklejki z oznaczeniami? Może być po kluczyku i kontrolka.
15 prąd po stacyjce S prąd stały z klemy plus L kontrolka W obrotomierz możesz pominąć Dfm sygnał obciążenia do ECU też możesz pominąć.
Przy wymianie regulatora elektromechanik mówił, że szczotki, pierścienie ślizgowe i łożyska są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany. Regulator nowy, kupiony w agromie. Gdy alternator się wzbudzi kontrolka gaśnie całkowicie i zaczyna się żarzyć przy wolnych obrotach.
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Słuchaj,sprawadź alternator,ile ładuje.ABS tam działa wtedy,jeżeli pojawi się napięcie za zacisku kontrolki,a więc kiedy alternator się wzbudzi.
Kontrolka w obwodzie wzbudzenia alternatora nie może być zamieniona na diodę LED a to z tego powodu że nastąpi brak ładowania akumulatorów.Prąd płynący przez żarówkę jaka jest fabrycznie przypisana powoduje wzbudzenie alternatora a za tem ładowanie akumulatorów.Jeżeli włożysz kluczyk do stacyjki zapali się kontrolka ładowania i przez tą kontrolkę następuje...
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Czyli L to wzbudzenie 2 wsuwka na kontrolkę.?
Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Byłem wczoraj u innego gościa i powiedział że diody wyglądają na sprawne i jest ewidentny problem ze wzbudzeniem A czasem nie przywiera ci niebieski kabelek wzbudzenia- na kostce rozrusznika?
W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
jezeli podajesz wzbudzenie np kontrolka do bezpiecznikow i alternator normalnie ładuje i twoja kontrolka gasnie, to jest wszystko z alt ok. Sprawdź wzbudzenie od deski do altka. Po wypieciu z altka kontrolka na desce gasnie, a po podpieciu do masy ma swiecic.
Witam.Jeśli brakuje tylko kontrolki ładowania a pozostałe są to stacyjka odpada.Bez kontrolki nie wzbudzi się alternator i nie będzie ładowania,zacznij właśnie od sprawdzenia czy nie jest przepalona jeśli będzie to wymień jeśli nie to daj znać.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
ale nie zaświeci bo ma rąbnięty licznik nie jest ważne czy LED na liczniku świeci czy nie. Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. podaj na niego 12v przez kontrolkę Można też podać tak jak Ty napisałeś...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Kontrolkę od ładowanie podepnij do plusa po stacyjce a drugi koniec do alternatora na wzbudzenie Drugi koniec kontrolki na D+ to właściwe określenie, gdyż D+ to diody wzbudzenia, nie wzbudzenie. Wzbudzenie z wirnika jest podłączone bezpośrednio z regulatorem napięcia.
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
W golfach mk I i II były kontrolki na led-ach i żeby wzbudzić alternator był zamontowany w zegarach opornik 100Ω/2W
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Sprawna C330-stka potrafi pykać na 400 RPM i niestety bez mniejszego koła pasowego kontrolka będzie mrugać co by nie robić.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Kontrolka powinna byc bo alternator szybciej sie wzbudzi, bez kontrolki potrzebuje wyzszych obrotow; dwa wieksze konektory to B+, trzeci to L, do L mozesz wpiac zarowke (np 5W 12V) w sposob szeregowy. pozdrawiam
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
a on odpowiada też za wzbudzenie alternatora ?
Z diodą od ładowania tak ma być, inaczej nie wzbudzi się alternator.
Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Do tego numeru podwozia ma być A0131541002 Jeżeli chodzi o połączenia alternatora, to jest ich kilka co najmniej. W początkowych autach był zwykły kabel "z kontrolką" na wzbudzenie, później weszła komunikacja LIN i już było inaczej. Niektóre mają jeden kabelek, inne dwa - musiałbym przestudiować. Nawet jest...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
witam koledzy! mam problem lecz nie znajduję rozwiązania. Pokrótce: 1. po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie wzbudzenie alternatora następuje dopiero po dodaniu gazu do 2000 obr/min alternator daje 14.2V kontrolka ładowania nie gaśnie 2. po wypięciu wtyczki z alternatora (3 pin) po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie wzbudzenie alternatora...
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora corsa
podłączyć telewizor philips router mikrofalówka klawiatura hamulec silnika schemat elektrycznego
radio internetowe ecc85 przestrojenie
Kontrolka nadmiernej prędkości w MZ ETZ 250 Subaru Forester Boxer - problem z kluczykiem i centralnym zamkiem