Gaźnik zalewa świecę. Równie dobrze mogły pierścienie pęknąć podczas jazdy. Jeśli diagnoza co do słabej iskry (zbyt małej długości iskry) jest trafna, to w tym modelu jedynie z powodu cewki WN.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Brawo! Dzięki za wyjaśnienie.
Gdyby chińskie moduły były spoko, to po prostu bym kupił moduł WM. Problem w tym że te chińskie moduły są tak słabe, że działają gorzej niż uszkodzone oryginały. Kiedyś budowałem moduł AC CDI i był dużo lepszy niż chiński szajs. Do końca posiadania tamtego jednośladu, moduł działał niezawodnie.
"A zapomniałem, motor ma iskrę na zewnętrznym zapłonie na 12 v DC od 4t na 4 kable ale nie pracuje dobrze. Podłączałem dla testu." Ale moduł zostawiałeś ten sam? Jeśli tak, to widocznie jest sprawny, a jeśli inny - ja obstawiał właśnie jego jako winowajcę. Oczywiście świecę inną sprawdzałeś? Dla pewności możesz dokładniej przejrzeć instalację pod kątem...
Ale iskra jest nadal słaba?
Dobra. Sam zrobiłem konstrukcję ale niestety miałem słaby akumulator aczkolwiek iskra była. Muszę teraz poczekać i ponownie sprawdzić cewke na naladowany akumulatorze. Pozdrawiam wszystkich.
chce wykorzystać ten silnik do motoparalotni a wiem że ma on elektroniczny przestawiany zapłonu i musze wiedzieć o wszystkich słabych punktach tego motoru a internet przeszukałem
Czysto administracyjnie dopiszę dla potomnych, że miałem wtedy przebicie do masy ale zrobił mi to mechanik więc nie powiem dokładnie w którym miejscu wiązki/czujnika itp.. Druga rzecz na którą trzeba uważać to sprawny akumulator. Po tej zimie mój aku był już słaby. Mimo, że doładowany i ładnie kręcił rozrusznikiem to problem z odpalaniem podobny. Po...
ok poradze sobie z zamkiem alemam kolejny problem Dodano po 20 Mam skuter Yamaha Mint! I dziwnie się zachowuje a mianowicie strasznie szarpie jest słaby i strzela iskrami z tłumika!! po czym dusi sie i gaśnie! Czyli po zapaleniu "przejade"(to nie jest jazda) ok 5 metrów strzeli z tłumika i gaśnie a jak już strzela i jedzie to jest taki słaby że ledwo...
W woli ścisłości jaki jest kolor iskry na świecy nie jest przypadkiem czerwono- niebieski (świadczyło by to o słabej iskrze). Pierwsze co w gaźniku może się zapchać to dysza paliwowa w komorze pływakowej. Jeśli świeca nie jest okopcona ani zalana to może być lewe (bo dostaje wtedy nadprogramową dawke powietrza) Spróbuj przytkać nic nie kosztuje a zabieg...
Witam! Jestem na tym forum nowy więc witam wszystkich zacznę od początku w lipcu 2010r zakupiłem sobie yamaha tzr 125 BELGARDA z 1996r z przebiegiem 29666 km i po generalnym remoncie silnika. Po jakimś miesiącu pojechałem do sklepu i po wyjściu nie chciał odpalić ani z pycha ani z elektrycznego nic więc zacząłem go pchać do domu ale po 0,5 km spróbowałem...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu Dziękuję, bardzo Pan pomocny, po długich kopaniach, poprawianiu masy, iskra pojawiła się w dwóch kopnieciach i po tym już jej nie widać....
"Przez" cewkę to jedynie w tym sensie, że na skutek bardzo słabej iskry został zalany paliwem, może. Elektroniki nie powinna uszkodzić, bo te na 12V mają opór większy niż na 6V chyba że był nieodpowiedni opór cewki jekiejś specjalnej co Kolega włożył. Najlepiej wmontowywać albo oryginalne części albo chociaż takie które już ktoś wkładał, działa mu to...
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
oj nie jestem elektrykiem z pomiarami na mierniku to słabo tylko tyle co z internetu podpatrzę :) kable odcięte bo podmieniałem impulsator , to gdzie jest cewka rezystancji CDI ?co pisze BananVanDyk? pod magnetem ?
Mam również problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha XV 500. Ktoś maczał już w nim paluchy i na jednej świecy jest bardzo słaba iskra która czasami zanika. Jeśli uda ci się sprawdzić swój moduł to podziel się wiadomościami jak to zrobiłeś. Może wiesz kto ma do sprzedania taki moduł lub byłby w stanie go naprawić?
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
witam, mam pytanko, czy zna ktoś dobrze ten model? (yamaha tw 125) ponieważ Któregoś dnia chciałem sprawdzić układ zapłonowy, odkręciłem pokrywę układui okazało się że znajduję się tam olej- i tu ogupiałem (układ zapłonowy w oleju? nie spotkałem się nigdy z czymś takim) nie wiem jak się tam znalazł, zbladłem skręciłem jak było i jeździ do tej pory,...
Ok rozumiem.A co ze samym sprawdzaniem cewki?? Znalazłem w internecie sposób by jeden pin cewki zmasować,zmasować świece i delikatnie plusem dotykać drugiego pinu cewki.Wtedy powinna pojawić się iskra na świecy.U mnie się pojawiła jednak bardzo słaba,ledwo widoczna i nie za każdym podaniem plusa się pojawiała.Co wy na to? Moim zdaniem iskra powinna...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Witam mam problem z motorem Yamaha dt z silnikiem am6.6 mies temu wjechalem w spora dziurę od tamtego momentu zaczęła przerywać. Następnego dnia odpalila ładnie i chodziła tak samo jak wcześniej.Po zimie gdy chciałem ja odpalić iskry nie ma kombinowalem na różnych świecach.Zauwazylem że przy mocniejszych kopnieciach lub pchaniu iskra się pojawia lecz...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
słaby iskra yamaha iskra iskra yamaha
wózek inwalidzkiego meyra giełda elektroniczna katowice przedwzmacniacz gramofon phono
kosiarka akumulatorowa kosiarka akumulatorowa
Czy przycisk w Majster Polska MP-0006 ma wadę? Sprzęgło V w skrzyni ZF 4WG - funkcje i działanie