Okazało się , że rozleciały się dwie zaślepki na kolektorze ssącym z tyłu pod przepustnicą i narobiły tego bałaganu.
Sprawdz czy przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Taki objaw miałem w Xsarze co ja się oszukałem a to byla pęknięta zaślepka w kolektorze ssącym.
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
-sprawdź czy jest iskra - na chodzącym silniku odłącz i lekko oddalaj przewód zapłonowy od świecy - jeśli słychać przeskok to zapłon jest ok. - warto by zczytać kody z kompa, niestety to troche kosztuje(może wtryskiwacz szwankuje) -jeśli możesz to sprawdź kompresję - - sprawdź wszelkie zaślepki w kolektorze ssącym, zwłaszcza przy trefnym cylindrze.
pierwsza sprawa pompka paliwa sprawdz czy działa iczy prąd do niej dochodzi przy scenicu przyczyną którą robilem była uszkodzoda zaślepka podćiśniena przy kolektorze ssącym montują zaślepienie podćiśnienia chyba przy montażu gazu
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
W kolektorze ssącym na 100%, wygląda no ze tam powinna być jakaś zaślepka albo czujnik
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Witram. Panie kwantor,kolega na początku napisał jak zaślepić przewód dolotowy i wylotowy(ten od kolektora ssącego).Wtedy płyn wypelni egr cooler i bedzie zamkniety obwód płynu,zakładajac że zaślepki beda szczelne i nic nie dostanie się do kolektora ssącego!!!ale jak już zaslepiać to moze i spaliny i płyn,po co go napełniac.Ciekawe tylko jak to wpłynie...
nieznam sie na tym,,niewiem gdzie szukać danych silnika,jest coś takiego jak regulator mieszanki z którego odprowadzone są przewody wysokiego ciśnienia jest jeszcze podobno kolektor ssący ....z kolektora wydechowego wychodzi przewód metalowy zakoncziny jakby zaślepką.
Witam. Mam dokładniejsze informacje: chodzi o KOLEKTOR SSĄCY<ŚRODKOWY> i o zaślepki które w nim są- to je wywala. Najdziwniejsze, że podczas jazdy na benzynie. Dzięki
Byłem w samochodzie i jest tam zaślepka, odlew aluminiowy a waz jest podłączony tylko do kolektora ssącego.
Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka.
Dzięki za reakcje na moje pytanie ale nie zrozumieliśmy się. Jak napisałem silnik pracuje prawidłowo spalanie osiągi i moc prawidłowa tylko powietrze zasysa z kolektora ssącego pomijając filtr powietrza. Podejrzewam że jest gdzieś pęknięty kolektor ssący albo wyleciała jakaś zaślepka tylko że bez kanału trudno mi gdzieś podejrzeć a czytałem że zdarza...
Witam Od pewnego czasu brat w audi A3 1,6 benzyna boryka się z problemem falujących wolnych obrotów i od czasu do czasu samochód podczas hamowania na luzie potrafi zgasnąć. VAG nie wykrył błędów, więc pozostaje mechanika. Zauważyłem, że podczas dodawania gazu słychać sykot zaciąganego powietrza z okolic kolektora ssącego. Na kolektorze ssącym od góry...
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
Po lewej stronie masz od góry wężyki, ale również powinny być tam zaślepki na króćcach, również po lewej stronie między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wężyk od odmy. Po prawej stronie masz wężyki z boku kolektora. Żaden nie może być popękany.
co ja bym zrobił. zaślepił egr zaślepki do egr'a dostaniesz w ASO vw 038131925a za śmieszne pieniążki albo na allegro znajdź, pamiętaj że potrzebujesz dwie zaślepki i dwie uszczelki, na sam egr bądź kolektor ssący i na kolektor wydechowy. jeżeli nic się nie zmieni to podmienić Przepływkę
Ściągnij pokrywę i się przekonasz. Pewne wypadła zaślepka wałków pompowtrysków i zjadło hydroregulatory.
W samochodzie Seat Cordoba 1.4 2004r (6L2) skanowanie błędów wykazało: 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28) P0322 - 35-00 - brak sygnału Pytanie, czy jestem w stanie wymienić sam ten czujnik? Gdzie dokładnie jest umieszczony i co trzeba zdemontować do wymiany? Między rozrusznikiem a blokiem cylindrów od strony sprzęgła i trzeba wymontować kolektor...
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Miałem też coś takiego w Lagunie 2.0 F3R. Po wystrzale obroty na jałowym szły ostro w górę. Sprawdziłem chyba całą elektronikę, przepustnicę i.t.d.. Przyczyna była prozaiczna. Podczas wystrzału "zsadziło" zaślepkę z króćca który znajduje się na kolektorze ssącym. Ciśnienie spadało, z czujnika ciśnienia bezwzględnego szedł sygnał i komp. zwiększał obroty.
Witam Proszę o pomoc, właśnie wyczyściłem i zsynchtonizowalem gaźniki , wymieniłem komplet uszczelek, dysz oraz nowe kolektory ssące oryginalne. Wszystkie gazniki wyregulowane książkowo, po odłączeniu wakuometrow i założeniu zaślepek na 1 i czwartym gaźniku oraz na drugim wezyka od sterowania kranikiem mam problem z trzecim cylindrem. Po podłączeniu...
Słuchaj HENIO Elektrita, natomiast powinieneś wiedzieć że w Oplu regulacja obrotów biegu jałowego odbywa się podawaniem fałszywego powietrza w sposób kontrolowany przez sterownik silnika do silnika krokowego; jak silnik krokowy się wysuwa to obroty rosną a jak wsuwa to odwrotnie. Jeden krok to 0,04 mm. Usterka nr 35 pomimo że wskazuje na silnik krokowy...
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Witam To jest zaślepka , znając wymiar coś dostaniesz / dopasujesz/ , zardzewiała i dla tego była dziura , uszczelka powinna być . Pozdrawiam
Koledzy, bez przesady, jazda na nie wszystkich pracujących garach jak tylko jest sprawne smarowanie i chłodzenie nie doprowadzi do zarżnięcia silnika. Trzeba jeszcze uwzględnić przyczynę braku pracy któregoś cylindra. Mnie się już dwa razy przytrafiło, że jechałem bez jednego cylindra. Raz ok. 250km na fso1500, jak na gwarancji siadł wałek rozrządu...
Czy ja wiem czy EGR potrzebuje katalizatora... oczywiście katalizator ogranicza przepływ spalin i tym samym zwiększa ciśnienie w kolektorze wydechowym, a zatem więcej spalin może pójść do kolektora ssącego. Ale to jest turbodiesel, a nie wolnossąca benzyna, więc jest tam turbina i ona powinna stawiać wystarczający opór.
To chińskie Delphi to może coś ogólnikowo sprawdzić o ile da radę.Merc ma to do siebie że żeby głębiej sięgnąć w diagnostykę to musi być SD. Odnośnie EGR to do merca nie widziałem w ofertach specjalnych zaślepek tego zaworu. Podobno zaślepienie daje trochę mocy kosztem gorszych spalin..Ja miałem tylko benzyny.
Wszędzie piszą, żeby regulować śrubką od mieszanki a u mnie ta śrubka nie chce działać( silnik nie gaśnie tylko jak jest całkowici wkręcona) Bo tak jest, ale powinno być odwrotnie - silnik powinien gasnąć przy całkowicie wkręconej śrubce od składu mieszanki. Jeżeli silnik chodzi, tak jak piszesz, przy wkręconej tej śrubce, a gaśnie przy jej odkręceniu,...
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący. jorge ma rację, ten czujnik pod kopułką nie jest do niczego potrzebny, powinna tam być zaślepka. Ten samochód nie ma klimy więc nie wiem czemu o tym piszecie. Byłem wczoraj na regulacji gazu to zobaczymy ile teraz spali.
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Witam mam problem z Pugiem gdyz wczoraj zrobiłem uszczelke pod głowicą i auto "kichnęło" na gazie i od tej pory szarpie na wolnych obrotach po czym gasnie. Tak samo na benz. jak i na lpg sprawdziłem podcisnienia i cały kolektor ssący czy czasem nie pękł ale jest cały wypadła tylko zaslepka od spodu kolektora zamontowalem ja z powrotem lecz bez zmian...
Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem Cantera 2,8 z 2001 roku. i pojawił się problem a mianowicie podczas jazdy kiedy obroty silnika przekraczają 2 tyś. pojawia się głośny syk. Sprawdzałem przewody powietrzne turbiny są ok. Natomiast okolica z której słychać to syczenie wskazuje na zawór ciśnienia w kolektorze ssącym. Pytanie jak to potwierdzić...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Dodatkowo zauważyłem, że wężyk przy zawożę EGR jest przecięty, nie wiem czy było tak od zawsze. Po przyłożeniu palca czuć ssanie EGR jest uszkodzony (dziurawa membrana), zaślepianie spalin dochodzących do niego nic nie daje, bo nieszczelność jest od strony kolektora ssącego i ciągnie przez niego lewe powietrze. Możesz na próbę zaślepić ten króciec...
Jeżeli nie masz błędów od egra, to zawór jest sprawny i należy go zostawić w spokoju. Problemem jest to, że soft jest tak zrobiony, że otwiera egr na jałowych obrotach, przez co spaliny idą w dolot, silnik nie ma dość powietrza i w momencie dodania gazu dławi się. Wyczyść kolektor, zaślep egr (wystarczy jedna zaślepka na wydechu, lub przy kol. ssącym),...
Witam ! Jak odpalisz przesłona ssania nigdy nie będzie otwarta w pozycji pionowej . Przy rozgrzanym silniku uchylenie przesłony jest uzależnione od pracy sondy lambdy. Na początek sprawdź czujnik temperatury - do sterownika gaźnika . Można go też odpiąć - sterownik będzie wtedy pracował w trybie awaryjnym - podstawi stałą wartość . Od tego bym zaczął...
piorun - pomyliłeś EGR z filtrem węgla aktywnego - w Matizie nie ma EGR'u. A filtra nie ma po co odłanczać. Bzdury , kolego. w matizie jest EGR na pewno. Można go zaslepić po przez włozenie zaślepki między kolektor wydechowy a głowicę w miejscu otworu którym przechodza spaliny do tyłu silnika do zaworu. drugie miejsce to metalowa rurka prowadzaca z...
Witam! Mam Golfa II '88 GL. Oryginalnie miał w liczniku tylko prędkościomierz i zegar wskazówkowy (no i oczywiście kontrolki, wsk. paliwa i temp. wody :)). Ostatnio kumpel przywiózł mi z Niemiec licznik z obrotomierzem wskazówkowym i zegarem cyfrowym. Złącza pasują, obrotomierz chodził odrazu bez problemu i wszystkie kontrolki też ok. Jednak wokół...
Przekładka jest jak najbardziej możliwa.Oto,co trzeba zamienić: linka ssania (aisan ma dużo dłuższą, starą linkę można skrócić z pancerzem) linka gazu ( inny kąt wygięcia prowadzenia linki) termostat (aisanowy ma 3 króćce, fosowy i weberowy tylko 2) trójnik wody (trzeba wykręcić zawór dwudrożny a na jego miejsce wstawić czujnik temperatury-wykręcony...
Temat jakże znany w internecie, jednak zgłębiłem go do samego końca tak mi się przynajmniej wydaje.... autko po odpuszczeniu gazu leci z obrotów i nie ma zamiaru się zatrzymać aż przy okolicy 600-700 obrotów (czasem zgaśnie) wtedy wraca do zadanych niespełna 900 i jest ok dalej nic się nie dzieje (nie faluje, nie zarzuca, nie dławi się). Może napiszę...
"Przepustnice ssania" w kolektorze. Człowieku, nie wiesz -> nie pisz bzdur. "Karnister recyrkulacji spalin" -> kolejna bzdura. Fakt, filtr z węgla aktywnego jest w środku. Ale nie ma on nic wspólnego ze spalinami. I uwierz mi, nie ten nieszczęsny pochłaniacz par paliwa był problemem w twoim przypadku... W zasadzie bez niego (tylko z zaślepionym wężykiem)...
Więc tak zrobie. Odkręcę ten przewód od serwa i zaślepie na kolektorze ssącym. A z gazem to chyba musze udać sie do warsztatu, bo coś za szybko zużywam ten gaz. Wczoraj zalałem za 20zł przejechałem 50km i już mi brakło. Chyba za 20zł to troche więcej powinienem przejechać, i to jeszcze na ciepłym silniku bez załączonego ssania.
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Wymieniłem przepływie. Brak efektu. Bylem u kilku diagnostów i mechaników, u ostatnich mechaników podmieniano: Oba vanosy, cewki, świece. Zdejmowali pokrywę zaworów bo też twierdzili że może się coś urwał o lub złamało. Wszystko pod pokrywą jest ok. Pod komputer podpinane nic nie znaleziono. Mam pytanie gdzie jest egr w n46. Chcę go sprawdzić. Szukałem...
To co pisze ociz to prawda a że nie będzie chodził w gazie to mity trzeba przerobić parownik przyłączyć wąż podciśnieniowy i odpowiedni mikser a co do generacje lpg pierwsza będzie ok dwa przyciski jeden czerwony drugi czarny z możliwością punktu 0 czyli 1,0,2 pamiętaj aby wąż zaworu ssania podpiąć do miksera a nie do gumy łączącej filtr z kolektorem...
Gdybyś napisał wcześniej, że z mixerem czy bez masz te problemy z gaśnięciem silnika, uniknąłbyś wiele niepotrzebnych pytań. Takie informacje podaje się zaraz na początku tematu. Trzeba szukać dalej. Odnośnie pytania zaślepionego wężyka od termostatu-mam zaślepiony, pomimo tego, że i tak mam zdjętą rurę która od osłony kolektora podaje ciepłe powietrze....
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
Witam, panowie mam problem z obrotami w hondzie civic 1,5ILS VTEC 1996r. Problem wygląda tak: motor zimny ssanie działa prawidłowo, silnik ciepły w trakcie jazdy wyrzucamy na luz i obroty spadają do 1000 następnie rosną do 1500 i spadają do 1100 a po zatrzymaniu pojazdu powracają do wartości prawidłowych. Dokonałem następujących zabiegów – wyczyściłem...
Na asfalt nie gubi... (teraz cały czas stoi w garażu a więc coś bym zauważył) z wydechu leci czarny dym a benzyna na 100% do oleju się dostaje bo ostatnio na miarce przybyło dobry centymetr i śmierdzi benzyną, przed zrezygnowaniem z dalszej jazdy samochodem długo chodził na ssaniu a po rozgrzaniu się kompletnie tracił moc i gasł na biegu jałowym Dodano...
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie. A czym zaślepić ten kanał? Z c360 ta zaślepka będzie...
Witam serdecznie. Otóż posiadam silnik od fiata 125p 1500 który jest w dosyć dobrym stanie lecz mam problem z podłączeniem gaźnika gdyż nie wiem do czego są następujące króćce. W związku z tym mam kilka pytań. 1. Na zdjęciu poniżej widać dół gaźnika. W kolektorze ssącym zamontowany jest tłoczek i do tego tłoczka podłączony jest wężyk którego nie wiem...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze? na automatycznym ssaniu na benzynie przez chwile pod odpaleniu auta (np. z rana) - tak, wtedy chodzi poprawnie i trzyma stabilne ok 800 obr/min na biegu jałowym. Ale tylko chwilę chodzi dobrze.. Wiec radzicie bardziej...
Dobra to opisze co zrobiłem żeby zmniejszyć spalanie. 1. Po pierwsze wywaliłem ten parownik LOVATO wraz z wężykiem który wchodził w kolektor. Zaślepiłem otwór po nim tak aby było szczelnie. 2. Ze złomu dostałem za "flaszkę" inny używany parownik firmy BRC model TECNO 100kw. Rozebrałem go na części pierwsze, okazało się że gumki w nim są w bardzo dobrym...
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
zaślepka kolektor mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot
przyczyny usterki sondy lambda centrala hipath zamiana źródła prądu
mikrokomputer cobra1 samsung ww60j4063lw
Bosch GOP 185-LI – nagrzewająca się głowica, przyczyny i diagnostyka Nissan Qashqai B1049 – przerwa w obwodzie poduszki powietrznej kierowcy, taśma spiralna SRS