Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
Okazało się , że rozleciały się dwie zaślepki na kolektorze ssącym z tyłu pod przepustnicą i narobiły tego bałaganu.
Sprawdz czy przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Taki objaw miałem w Xsarze co ja się oszukałem a to byla pęknięta zaślepka w kolektorze ssącym.
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
pierwsza sprawa pompka paliwa sprawdz czy działa iczy prąd do niej dochodzi przy scenicu przyczyną którą robilem była uszkodzoda zaślepka podćiśniena przy kolektorze ssącym montują zaślepienie podćiśnienia chyba przy montażu gazu
-sprawdź czy jest iskra - na chodzącym silniku odłącz i lekko oddalaj przewód zapłonowy od świecy - jeśli słychać przeskok to zapłon jest ok. - warto by zczytać kody z kompa, niestety to troche kosztuje(może wtryskiwacz szwankuje) -jeśli możesz to sprawdź kompresję - - sprawdź wszelkie zaślepki w kolektorze ssącym, zwłaszcza przy trefnym cylindrze.
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
W kolektorze ssącym na 100%, wygląda no ze tam powinna być jakaś zaślepka albo czujnik
Ściągnij pokrywę i się przekonasz. Pewne wypadła zaślepka wałków pompowtrysków i zjadło hydroregulatory.
Witram. Panie kwantor,kolega na początku napisał jak zaślepić przewód dolotowy i wylotowy(ten od kolektora ssącego).Wtedy płyn wypelni egr cooler i bedzie zamkniety obwód płynu,zakładajac że zaślepki beda szczelne i nic nie dostanie się do kolektora ssącego!!!ale jak już zaslepiać to moze i spaliny i płyn,po co go napełniac.Ciekawe tylko jak to wpłynie...
Byłem w samochodzie i jest tam zaślepka, odlew aluminiowy a waz jest podłączony tylko do kolektora ssącego.
nieznam sie na tym,,niewiem gdzie szukać danych silnika,jest coś takiego jak regulator mieszanki z którego odprowadzone są przewody wysokiego ciśnienia jest jeszcze podobno kolektor ssący ....z kolektora wydechowego wychodzi przewód metalowy zakoncziny jakby zaślepką.
Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka.
Witam. Mam dokładniejsze informacje: chodzi o KOLEKTOR SSĄCY<ŚRODKOWY> i o zaślepki które w nim są- to je wywala. Najdziwniejsze, że podczas jazdy na benzynie. Dzięki
Dzięki za reakcje na moje pytanie ale nie zrozumieliśmy się. Jak napisałem silnik pracuje prawidłowo spalanie osiągi i moc prawidłowa tylko powietrze zasysa z kolektora ssącego pomijając filtr powietrza. Podejrzewam że jest gdzieś pęknięty kolektor ssący albo wyleciała jakaś zaślepka tylko że bez kanału trudno mi gdzieś podejrzeć a czytałem że zdarza...
co ja bym zrobił. zaślepił egr zaślepki do egr'a dostaniesz w ASO vw 038131925a za śmieszne pieniążki albo na allegro znajdź, pamiętaj że potrzebujesz dwie zaślepki i dwie uszczelki, na sam egr bądź kolektor ssący i na kolektor wydechowy. jeżeli nic się nie zmieni to podmienić Przepływkę
Witam Od pewnego czasu brat w audi A3 1,6 benzyna boryka się z problemem falujących wolnych obrotów i od czasu do czasu samochód podczas hamowania na luzie potrafi zgasnąć. VAG nie wykrył błędów, więc pozostaje mechanika. Zauważyłem, że podczas dodawania gazu słychać sykot zaciąganego powietrza z okolic kolektora ssącego. Na kolektorze ssącym od góry...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Po lewej stronie masz od góry wężyki, ale również powinny być tam zaślepki na króćcach, również po lewej stronie między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wężyk od odmy. Po prawej stronie masz wężyki z boku kolektora. Żaden nie może być popękany.
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
W samochodzie Seat Cordoba 1.4 2004r (6L2) skanowanie błędów wykazało: 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28) P0322 - 35-00 - brak sygnału Pytanie, czy jestem w stanie wymienić sam ten czujnik? Gdzie dokładnie jest umieszczony i co trzeba zdemontować do wymiany? Między rozrusznikiem a blokiem cylindrów od strony sprzęgła i trzeba wymontować kolektor...
Witam Proszę o pomoc, właśnie wyczyściłem i zsynchtonizowalem gaźniki , wymieniłem komplet uszczelek, dysz oraz nowe kolektory ssące oryginalne. Wszystkie gazniki wyregulowane książkowo, po odłączeniu wakuometrow i założeniu zaślepek na 1 i czwartym gaźniku oraz na drugim wezyka od sterowania kranikiem mam problem z trzecim cylindrem. Po podłączeniu...
Czy ja wiem czy EGR potrzebuje katalizatora... oczywiście katalizator ogranicza przepływ spalin i tym samym zwiększa ciśnienie w kolektorze wydechowym, a zatem więcej spalin może pójść do kolektora ssącego. Ale to jest turbodiesel, a nie wolnossąca benzyna, więc jest tam turbina i ona powinna stawiać wystarczający opór.
To chińskie Delphi to może coś ogólnikowo sprawdzić o ile da radę.Merc ma to do siebie że żeby głębiej sięgnąć w diagnostykę to musi być SD. Odnośnie EGR to do merca nie widziałem w ofertach specjalnych zaślepek tego zaworu. Podobno zaślepienie daje trochę mocy kosztem gorszych spalin..Ja miałem tylko benzyny.
Miałem też coś takiego w Lagunie 2.0 F3R. Po wystrzale obroty na jałowym szły ostro w górę. Sprawdziłem chyba całą elektronikę, przepustnicę i.t.d.. Przyczyna była prozaiczna. Podczas wystrzału "zsadziło" zaślepkę z króćca który znajduje się na kolektorze ssącym. Ciśnienie spadało, z czujnika ciśnienia bezwzględnego szedł sygnał i komp. zwiększał obroty.
Witam To jest zaślepka , znając wymiar coś dostaniesz / dopasujesz/ , zardzewiała i dla tego była dziura , uszczelka powinna być . Pozdrawiam
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący. jorge ma rację, ten czujnik pod kopułką nie jest do niczego potrzebny, powinna tam być zaślepka. Ten samochód nie ma klimy więc nie wiem czemu o tym piszecie. Byłem wczoraj na regulacji gazu to zobaczymy ile teraz spali.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
piorun - pomyliłeś EGR z filtrem węgla aktywnego - w Matizie nie ma EGR'u. A filtra nie ma po co odłanczać. Bzdury , kolego. w matizie jest EGR na pewno. Można go zaslepić po przez włozenie zaślepki między kolektor wydechowy a głowicę w miejscu otworu którym przechodza spaliny do tyłu silnika do zaworu. drugie miejsce to metalowa rurka prowadzaca z...
Jeśli na rynku wtórnym taki kolektor jest tani to się kupuję drugi bez wkrętek i nawierca w poprawny sposób. Gdy jest drogi lub niedostępny wtedy kupujemy i odpowiednio dopasowujemy długość śrubek 6 mm najlepiej na imbus 5, można też skorzystać z usługi tokarza który dorobi na wzór wkrętek gazowych zaślepki z takim stożkiem nad gwintem. Gdy już mamy...
Jeśli zaślepka EGR to musisz wyłączyć go z obsługi ECU. Już pisałem gdy EGR się otwiera to ECU musi dostać sygnał że zmienia się przepływ powietrza z przepływomierza i/lub mapsenora. Gdy nie ma zmian masz check engine. EGR musi być oryginał, kolektor ssący czysty itp
Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem Cantera 2,8 z 2001 roku. i pojawił się problem a mianowicie podczas jazdy kiedy obroty silnika przekraczają 2 tyś. pojawia się głośny syk. Sprawdzałem przewody powietrzne turbiny są ok. Natomiast okolica z której słychać to syczenie wskazuje na zawór ciśnienia w kolektorze ssącym. Pytanie jak to potwierdzić...
Słuchaj HENIO Elektrita, natomiast powinieneś wiedzieć że w Oplu regulacja obrotów biegu jałowego odbywa się podawaniem fałszywego powietrza w sposób kontrolowany przez sterownik silnika do silnika krokowego; jak silnik krokowy się wysuwa to obroty rosną a jak wsuwa to odwrotnie. Jeden krok to 0,04 mm. Usterka nr 35 pomimo że wskazuje na silnik krokowy...
Wszędzie piszą, żeby regulować śrubką od mieszanki a u mnie ta śrubka nie chce działać( silnik nie gaśnie tylko jak jest całkowici wkręcona) Bo tak jest, ale powinno być odwrotnie - silnik powinien gasnąć przy całkowicie wkręconej śrubce od składu mieszanki. Jeżeli silnik chodzi, tak jak piszesz, przy wkręconej tej śrubce, a gaśnie przy jej odkręceniu,...
Koledzy, bez przesady, jazda na nie wszystkich pracujących garach jak tylko jest sprawne smarowanie i chłodzenie nie doprowadzi do zarżnięcia silnika. Trzeba jeszcze uwzględnić przyczynę braku pracy któregoś cylindra. Mnie się już dwa razy przytrafiło, że jechałem bez jednego cylindra. Raz ok. 250km na fso1500, jak na gwarancji siadł wałek rozrządu...
Witam, mam problem z moją renią - Renault Clio 1,2 z 1995r Jak go odpalam to jest wszystko OK ale gdy jest ciepły to zaczyna pobłyskiwać ciśnienie oleju - I tu myślałem ze to może pompa kaplica. Ale teraz jak wysprzęglam (do skrzyżowania) to gaśnie. Tematów wiele na ten temat juz czytałem ale nie owocne były. Mam pytanie odnośnie czujnika który jest...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Jeżeli nie masz błędów od egra, to zawór jest sprawny i należy go zostawić w spokoju. Problemem jest to, że soft jest tak zrobiony, że otwiera egr na jałowych obrotach, przez co spaliny idą w dolot, silnik nie ma dość powietrza i w momencie dodania gazu dławi się. Wyczyść kolektor, zaślep egr (wystarczy jedna zaślepka na wydechu, lub przy kol. ssącym),...
Witam posiadam Seata leon II 2.0 TDI 170 koni od 2 tygodni zaczął mi kopcić dosyć mocno na biało/niebiesko schodzi płyn chłodniczy i czuć że z wydechu pachnie ropą. Robiłem testy na nieszczelność głowicy/uszczelki pod głowicą i okazuje się że z zbiorniczka wyrównawczego lecą spaliny test pokazuje nieszczalną głowicę lub uszczelkę. Ale z tego co wiem...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie. A czym zaślepić ten kanał? Z c360 ta zaślepka będzie...
Witam mam problem z Pugiem gdyz wczoraj zrobiłem uszczelke pod głowicą i auto "kichnęło" na gazie i od tej pory szarpie na wolnych obrotach po czym gasnie. Tak samo na benz. jak i na lpg sprawdziłem podcisnienia i cały kolektor ssący czy czasem nie pękł ale jest cały wypadła tylko zaslepka od spodu kolektora zamontowalem ja z powrotem lecz bez zmian...
Z opisu usterki, sporo wskazuje na przeciekającą pompę wodną. Trzeba zdjąć plastikową pokrywkę rozrządu z lewej strony silnika (odkręcić 4 śrubki). Poświecić latarką nieco poniżej koła zębatego pompy (bliżej bloku silnika). W górnej części pompy jest niewielki otworek widoczny od góry, jeśli tam widać wycieki, lub zacieki, to pompa jest nieszczelna...
Temat jakże znany w internecie, jednak zgłębiłem go do samego końca tak mi się przynajmniej wydaje.... autko po odpuszczeniu gazu leci z obrotów i nie ma zamiaru się zatrzymać aż przy okolicy 600-700 obrotów (czasem zgaśnie) wtedy wraca do zadanych niespełna 900 i jest ok dalej nic się nie dzieje (nie faluje, nie zarzuca, nie dławi się). Może napiszę...
(at)kortyleski rozumiem że masz na myśli diagnostykę? Może być z tym problem bo aktualnie nie mam kasy żeby wziąć auto na takową a i nie mam znajomych którzy by mi mogli przeprowadzić (w sensie dostępu do sprzętu). A co do przepływki, i kolektora ssącego to i tak będę kontrolował je, bo generalnie mam jeszcze taki problem że czasami łapie 1000 obrotów...
Witam ! Jak odpalisz przesłona ssania nigdy nie będzie otwarta w pozycji pionowej . Przy rozgrzanym silniku uchylenie przesłony jest uzależnione od pracy sondy lambdy. Na początek sprawdź czujnik temperatury - do sterownika gaźnika . Można go też odpiąć - sterownik będzie wtedy pracował w trybie awaryjnym - podstawi stałą wartość . Od tego bym zaczął...
Witam! Mam Golfa II '88 GL. Oryginalnie miał w liczniku tylko prędkościomierz i zegar wskazówkowy (no i oczywiście kontrolki, wsk. paliwa i temp. wody :)). Ostatnio kumpel przywiózł mi z Niemiec licznik z obrotomierzem wskazówkowym i zegarem cyfrowym. Złącza pasują, obrotomierz chodził odrazu bez problemu i wszystkie kontrolki też ok. Jednak wokół...
Jest może taka opcja że ktoś tam grzebał i coś połączył na krótko? Jest, są emulatory, ale Lanosy odpalają na gazie z popsutym immo. Transponder jest pod zaślepką nad grotem kluczyka. Dlaczego rozładował się akumulator ? Jeśli był ładowany na samochodzie, to jest szansa samemu odczytać błędy, o ile wystąpiły. Jak ruszam bezpiecznikiem od klampki to...
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
Witajcie, Przeglądałem forum i dużo czytałem o błędach egr i o próbach jego dezaktywowania. Sam ten temat już zgłębiałam pare miesiącu i po wielu próbach udało mi się. Dlatego chciałbym się tym z Wami podzielić. Otóż jakis czas temu robiłem remont jednostki spod znaku VW jest to 1.4 16V o mocy 75 koni mechanicznych kodowo zwany BBY. Remont był spowodowany...
Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Nie chodzi mi, że to 110KM :) To wiem, bo jest napisane w temacie. Ten silnik 110KM nie występuje tylko w jednej odmianie. Podaj 3-literowe oznaczenie silnika. Oznaczenie można odczytać z przodu bloku silnika, tak na prawo od akumulatora podciśnienia (ta czarna kula z tworzywa), w zasadzie pod wlotem grubego węża z chłodnicy do silnika. Prawd. będziesz...
Witam-napisałem że problemy narastające:wyjaśniam dlaczego: pierwsze dziwne usterki pojawiły się w sierpniu -EGR-błąd P0400 oraz P034 czujnik położenia wałka rozrządu -samochód umarł.Po odstaniu ok 3-4 dni uruchomił się bez żadnych problemów ,po paru dniach wymieniłem czujnik i EGR (na wszelki wypadek jak już kupiłem),,,po przejechaniu ok 600 km błędy...
"Coś" ci się nie rozpłacze bo to coś to kolektor ssący, jak usuniesz ten elektrozawór i zostawisz wolny wężyk to będziesz miał tak jakby a raczej będziesz miał na pewno lewe powietrze w kolektorze. Jak go zaślepisz to problemu nie ma żadnego.
Witam Serdecznie. Było kilka tematów z takim problemem, natomias postanowiłem założyć kolejny dla potomnych, o mojej walce z błędem 0170 w samochodzie żony. Samochód to Opel Corsa GSI 1.8 Z18XE 125KM. Autko generalnie dobrze utrzymane, po zakupie pierwszy raz błąd pokazał się po 100km, potem róznie, raz po 40km, raz był po 300km, czyli generalnie nieregularnie....
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Wydaje się, że przepływka tnie dawkę. Jak masz możliwość, to podmień ją tylko nie na jakiś tani zamiennik (można też spróbować wyczyścić, ale według mnie rzadko jest znacząca poprawa). Jeśli nie będzie poprawy, ogólnie sprawdziłbym też katalizator oraz dolot, szczególnie od filtra do turbo. EGR zaślepiłeś, ale czy on sam i kolektor ssący są czyste?
W skrzyni korbowej jak nie będą wysysane opary to zacznie się pojawiać wszędzie olej. Więc lepiej założyć oryginał niech działa jak należy, przy okazji to wiedz, że każdy jeden zawór będzie minimalną ilość oleju przedostawał do kolektora ssącego. Jeżeli niema widocznego ubytku oleju to ja bym nie szukał problemu.
Masz wyjścia z kolektora do różnych podciśnień, np do serwa wspomagania hamulców, do zaworu EVAP, do jeszcze innych podciśnieniowych dupereli, nie pamiętam dokładnie jakich w tym konkretnym silniku. Trzeba je zidentyfikować i albo sprawdzić że sa na 100% szczelne albo odłączyć i zaślepić celem eliminacji problemu. Później na tapetę EGR i to wejście...
Podstawa to sprawdzić nieszczelności w układzie ssącym, często problemem są cienkie wężyki przy ścianie grodziowej. Następnie układ odmy - na czas diagnozy można ją odpiąć od grzebienia przy kolektorze, zaślepić otwory w kolektorze, a odmę puścić w atmosferę. Jeśli się poprawi - do wymiany separator odmy i rurki. Tylko niech Ci nie przyjdzie do głowy,...
Żadna teoria, po prostu zaślepiłem otwór w kolektorze ssącym do którego jest podłączony przewód z odmy i auto normalnie odpala i równo pracuje.
Tak turbina jest smarowana olejem silnikowym. Na glebie pod wydechem zostają sadze czarne? Jeżeli tak- jedz do speca na wymianę końcówek wtryskiwaczy. Od ręki mu przejdzie. Po wymianie o ile to możliwe przeczyść kolektor ssący, pewnie i EGR już dawno leży. Jak możliwe - zaślep. Przerabiałem zimą ten sam problem w wolnossącym Oplu. Dodano po 2 PS. Jak...
Witaj, szczerze ci powiem, że podciśnienia nie sprawdzałem i zaworka też nie... Powiedz mi, jakie wartości podciśnienia by musiały być... Pedał hamulca jest twardy... EGR zaślepiony...
Dodatkowo zauważyłem, że wężyk przy zawożę EGR jest przecięty, nie wiem czy było tak od zawsze. Po przyłożeniu palca czuć ssanie EGR jest uszkodzony (dziurawa membrana), zaślepianie spalin dochodzących do niego nic nie daje, bo nieszczelność jest od strony kolektora ssącego i ciągnie przez niego lewe powietrze. Możesz na próbę zaślepić ten króciec...
Sprawa rozwiązana, okazało się, że przy wymianie cylindra i tłoka popełniłem mały błąd, kolektor ssący przekręciłem do góry nogami, przez co mały otworek w cylindrze wzbudzający gaźnik był zaślepiony. Po poprawieniu tego kosa zapaliła od strzała i chodzi jak szalona.
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
Witam. Wskazywało by na któryś z czujników halla ale one bardziej lubią "nie pracować" ciepłe. Skoro piszesz że LPG zakręcone. A na pewno dokładnie zakręcony zaworek na butli? Na parowniku jest jeszcze taki cienki wężyk idzie do kolektora ssącego. Zdejmij go a od strony kolektora zaślep czymś na próbę. Pozdrawiam.
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
Zaślep na próbę ten wężyk który idzie od kolektora ssącego do elektrozaworu evap (pochłaniacz oparów paliwa)
Problem inny ,nie mechaniczny. ? przepustnica sama w sobie uszkodzona ? Czemu nie schodzi poniżej tych 1000rpm nawet gdy jest w pełni rozgrzany. Oddme zaślepiałem i wygląda że to nic nie zmienia. Korek oleju zassysa b. mocno jakoś nie pamiętam by tak było w tych silnikach. Pociśnienie mówisz że prawidłowe te 380mBar? Też mi się pamieta może zle że...
Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający. W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika. Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności...
Witam jeżeli ktoś decyduje się na zaślepienie EGR w silniku z16xep to niema najmniejszej potrzeby zostawiać jakiejkolwiek dziurki (nawet najmniejszy otwór powoduje w razie zadziałania zaworu przelot spalin do kolektora ssącego i jego zabrudzenie). Można go całkowicie zaślepić bez żadnych konsekwencji dl silnika.
Weź mu na próbę zaślep evap (wężyk do pochłaniacza oparów paliwa), od strony kolektora ssącego oczywiście Druga rzecz, to pomiar ciśnienia paliwa manometrem
Jaki pacjent ma kolektor ssący bo stary fiatowski kolektor trzeba nieco zmodyfikować do polonezowskiego gaźnika . Konkretnie chodzi o zaślepienie króćca i grzybka pod gaźnikiem który jest w kolektorze ssącym , to są elementy które pracują ze starym typem gaźnika .
Zmierz ciśnienie na listwie w trakcie pracy, a nie ile pompa da radę. Domyślam się że powinno być 3,5 bara względem ciśnienia w kolektorze ssącym, na pewno nie więcej, nie mam gdzie w tej chwili sprawdzić dokładnej wartości. Nie kombinuj z zaślepianiem powrotu bo 6 barów to tam stare spróchniałe węże porozrywa.
To było tak że zaślepiłem kolektor ssący usunąłem klapy wirowe później zaślepiłem EGR i odpiąłem wtyczkę, 8 miesięcy auto jeździło normalnie a odcina była przy 5.5 tysiąca obrotów czyli wszystko idealnie, oczywiście do tej pory nie wylogowałem z komputera EGR ani klap wirowych, czy jest duże prawdopodobieństwo że to przez to że nie wylogowałem tych...
Ciężko się od kolegi dowiedzieć o co chodzi- wpinane jest w kolektor ssący. Jak ktoś nie zaślepił powinno być gdzie założyć. Bywało różnie- kawałek "nypla" z rurką do założenia węża na opaski zaciskowe lub na ful wypas zaprasowana końcówka z oczkiem. Wąż musi być zbrojony, sztywny żeby się nie zapadał przy podciśnieniu.
Zaślep wyjście na serwo i zobacz, czy praca silnika się unormuje.
Ateraz pewnie jest zaślepiony i go nie ma. Silniki DR miały egr na pewno .
Proszę EMS 5127 Tytuł Objętość recyrkulowanych spalin Usterka Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie tłumika lub zbyt niskie ciśnienie siłownika...
równie dobrze możesz po kolei każdy dorabiany wężyk z instalacji lpg do silnika odłączać i zaślepiać i próbować odpalać zimny i zobaczysz kiedy będzie w końcu dobrze i tam już szukać problemu ale równie dobrze też mógł któryś wężyk sparcieć i pęknąć np tuż przy kolektorze ssącym i tam ssie lewe powietrze co zaburza skład mieszanki, choć przez to raczej...
0,08V na wolnych obrotach i zagrzany silnik . Jak pierwsza zasteruje korekte to jest koło 0,7V Te napięcia nie są ok. Poodpinaj z kolektora ssącego wszystkie rurki, odmę, serwo, evap i zaślep. Tak żeby tylko silnik ciągnął powietrze i nic więcej. W drugiej kolejności zostały ci tylko wtryskiwacze.
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Na początek sprawdż pod względem obcego powietrza. Nieszczelność będzie niewielka i trudno będzie ją zlokalizować. Wszystkie wężyki od kolektora ssącego odłączaj i zaślepiaj itd. Szukasz pomiędzy przepustnicą i silnikiem.
Zamień wtryski miejscami,sprawdź szczelność kolektora ssącego,odepnij i zaślep otwór po odpowietrzeniu skrzyni korbowej(masz przedmuchy?)
Ja bym nie zaślepiał, ale pamiętaj że tam też jest membrana i on działa na podciśnienie więc jak by kiedyś vacuum samochód gubił to też może być przez EGR Ogólnie co do EGR'u to są różne szkoły - jedni zaślepiają a inni nie. Zawsze część spalin jak poleci w kolektor ssący to mniej idzie do turbiny i oczywiście dbamy o środowisko
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Jeżeli masz sekwencję to odłącz te 4 wężyki idące z wtrysków LPG i zaślep je - jak będzie zapalał za każdym razem to gazownik ma rację. Jeżeli puszczają to właśnie będą takie objawy. Gaz pozostający pomiędzy listwą wtryskową a elektrozaworem przedostaje się przez wtryskiwacze do kolektora ssącego.
najprosciej i najszybciej jak kolega wyzej napisac to zmienic kolektor ssacy.
Rozgrzany silnik przełącz na gaz,kolejno zaciskaj płaskimi szczypcami przewody gumowe z wtryskiwaczy gazu do kolektora,w ten prosty sposób sprawdzisz który wtryskiwacz jest niesprawny.Przy niesprawnym wtryskiwaczu po zaciśnięciu nie będzie różnicy w pracy silnika lub będzie minimalna.Wtryskiwacz do wymiany.Dla upewnienia się co do kondycji wtryskiwacza...
witam, Panowie sorry że odgrzewam kotleta,ale wierze że u was znajdę podpowiedź,więc posiadam leona 1.9 tdi ARL 2003r i podlaczam wskaznik boost wpinając się w egr.I tu zaczeły się schody bo po odkręceniu egr,zobaczyłem jak jest zawalony nagarem,więc zaczynam akcje z egr-em czyli podwójne zaślepienie,czyszczenie,zmiana bloku 3 w vag-u na max. Przy okazji...
Zmiana kolektora ssącego i całego dolotu, kolektora wydechowego i zaślepienie kanałów olejowych smarujących turbinę i gotowe. Efekt - auto się muli i nie chce jechć a koszty podobne do kupienia turbiny np po regeneracji
Jest to seat cordoba 97r Przewód podciśnienia odłączony i zaślepiony od strony kolektora ssącego Benzyny przybywa tylko podczas jazdy na benzynie, silnik działa ok
witam, udało Ci się rozwiązać problem? przerabiałem temat ostatnio u siebie w samochodzie... okazało się, że pojawiła się nieszczelność w układzie dolotowym (kolektor ssący) i dokładnie takimi samymi błędami sypał. Znalazłem nieszczelność, zaślepiłem i problem zniknął. Daj proszę znać jak u Ciebie się temat rozwiązał.
zaślepka kolektor zdjąć kolektor ssać kolektor ssać laguna
volvo silnika rezystancja uzwoić pierwotny małe obroty wentylatora
falownik anenji falownik anenji
Candy pralka – czerwony symbol odważnika na wyświetlaczu: przyczyny, modele, diagnostyka Jak rozłożyć parownicę Philips 7000 Series?