Do Stefek 206 Prezentowany regulator (jak podano RG 15K) jest przeznaczony do współpracy z prądnicami z (+) na masie, a prądnica malucha ma (-) na masie, oprócz tego ten regulator ma nieco inne parametry niż regulator przeznaczony do poprawnej współpracy z tą prądnicą. Jeśli jednak ktoś lubi eksperymentować, to podaję jak powinno się połączyć prądnicę...
Prądnca "przyhamowuje" bo zaciski uzwojeń nie są zwarte. Ja bym powiedział, że po zwarciu jej zacisków prądnica przyhamowuje.
Zaciski prądnicy łączysz z identycznymi oznaczeniami na regulatorze napięcia:10 z 10, 18 z 18 i 16 z 16 (10 jest połączony z masą)
Stachu_I dziękuję Ci za odpowiedź. Tak generator prądu stałego jest sprawny i działa, musiałem tylko szczotki rozruszać i poprawić styk. Rozumiem że pisząc F2 masz na myśli D1? Bo nie mam nigdzie oznaczenia F2. Jakoś muszę zasilić generator prądu stałego napięciem zmiennym aby wzbudzic i teraz nie wiem czy dobrze myślę że z zacisków wyjściowych 3 fazowych...
Nie pamiętam już jak wyglądała prądnica w maluchu, musiałem popatrzeć na zdjęcia. Wygląda na to, że posiada tylko dwa zaciski, natomiast masę łapie poprzez obudowę, wspornik do bloku silnika, montowana opaską. Jeśli silnik malowałeś porządnie np. lakierem proszkowym, to bardzo możliwe że nie masz połączenia z masą. Prądnica C-330 miała zacisk masowy...
Wiem że ta dioda zastępuje regulator. Czyli podłączyć akumulator i sprawdzić na aku. jakie jest napiecie, nic się nie stanie jeśli jest 30v? Dodano po 1 30V mam na przewodach do podłączenia akumulatora. Jak podłączysz akumulator, to raczej 30 V tam być nie może. Bo jaką wydajność musiałby mieć ta prądnica aby wytworzyć 30 V na zaciskach akumulatora?....
Tak jest, możesz jeszcze dodać amperomierz samochodowy z 0 po środku skali, lub lampke kontrolną ładowania, podłączoną do (16)a drugm zaciskiem do (+) akumulatora po stacyjce.
Obroty podkręcałem i to sporo (sprawdzałem pod kątem właściwych badając częstotliwość i przy okazji czy właściciel nie uszkodził regulatora obrotów uszczelniając wał silnika). Nie rozebrałem prądnicy ufając zapewnieniom właściciela, że mechanicznie nic nie uszkodził i nie zarysował. Poddałem się i oddałem agregat już jakiś czas temu. Na razie nikt w...
A tak generalnie, to w samolotach panuje napięcie 27V i jeśli ta prądnica ma znamionowe 24, to nie jest lotnicza
10-masa 16- szczotki 18-wzbudzenie
Przecież to prosty miernik można sobie rozrysować. [url=http://elektron.pol.lublin.pl/elekp... Co tam może się zepsuć? Oby tylko nie miliamperomierz i prądnica.
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Witam. Kolega poprosił mnie o pomoc w naprawie agregatu prądotwórczy trójfazowy Po wymianie szczotki na wirniku prądnicy wzbudzenia ,prądnica nie chce się wzbudzić .Po podłączeniu aku. 24v do zacisków prądnicy -generator podaje 235 V ,ale jak od łącze aku. to po chwili brak napięcia 235 V .Ta prądnica jest podłączona tylko do regulowanego opornika ....
Owszem kondensator filtrujący nie ma wpływu na wzbudzenie początkowe , jego zadaniem jest eliminacja zakłóceń.Długi postój może skutkować utratą magnetyzmu szczątkowego, a podanie napięcia na uzwojenie wzbudzenia odbuduje go ponownie.Jeśli po podaniu napięcia na wzbudzenie pojawi się napięcie na zaciskach U V W to prądnica OK. [uszkodzony ukł. wzb.]...
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
Poprawnie to nie wiem, ja acu 12V szeregowo z żarówką reflektorową auta tylko przeciągnąłem po zaciskach wzbudzania i od razu silnik zmienił obroty prądnica pracuje tzn wytwarza prąd.
Zacisk 30?
Napędzasz obrotami znamionowymi wirnik prądnicy i powinno być napięcie na zaciskach wyjściowych. Regulator napięcia wbudowany. Jeśli stała długo nie używana może nie dać napięcia na wyjściu - trzeba ją lekko "namagnesować".
Patrząc według schematu, prądnica jest wzbudzana masą, czyli musisz podać plus na zacisk D+, a minus na obudowę prądnicy oraz na zacisk DF Dodano po 1 Carrot ubiegłeś mnie o minutę
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Dzień dobry. Mam prośbę o pomoc w diagnostyce problemu z prądnicą w Ursusie c330. Po stwierdzenie braku ładowania, odłączyłem regulator i po zdjęciu paska podłączyłem prądnice przez zwarcie zacisku 16, 18 do "-". Prądnica obracała się płynnie, bez rozbiegania. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika, przy obrotach pow. 1200, napięcie mierzone na zacisku...
Jeżeli bezpiecznik jest między prądnicą a obciążeniem to daj cewkę przekaźnika równolegle do zacisków bezpiecznika = przekaźnik włączy się gdy bezpiecznik odpali. Oczywiście jeżeli bezpiecznik jest między prądnicą i akumulatorem to sprawa się komplikuje.
Właściwie to stosowny kolega powinien zerknąć do jakiejś książki do maszyn elektrycznych i oglądnąć wzory na prędkość obrotową. Są w miarę mało skomplikowane a wskazówki w zadaniu pozwalają olać całą "magię".
Zmierz rezystancję uzwojenia wzbudzenia i podaj je . Na zaciskach prądnicy podłącz znamionowe obciazenie, potem przy pomocy zasilacza z regulacją napięcia 0-12V w obwodzie wzbudzenia staraj sie uzyskać napiecie na wyjściu 230V przy znamionowym obciazeniu . Zmierz napięcie i prąd wzbudzenia. To ci wyjaśni jak zrobic zasilanie wzbudzenia z wykorzystaniem...
Witam! AVR , który zamontowany jest w Twoim agregacie kontroluje napięcie na głównych zaciskach prądnicy, wg Twego opisu- dwie fazy. Musisz zastosować regulator właśnie z taką kontrolą ,może być również kontrola trzech faz . http://a...............o.pl/regulator-na... Im większa pojemność kondensatora tym...
Oczywiście prawda, ale jak regler jest nierozbieralny, albo trudno dostępny, to wystarczy kawałek kabla, spięcie na krótko zacisków wyjściowych prądnicy i podłączenie jej do akumulatora
Akumulator 12V podłącz na chwilę zgodnie z oznaczeniami do zacisków wzbudzenia prądnicy. Jeśli prądnica jest sprawna to powinna od razu się wzbudzić.:idea:
atrix55 Jak sobie poradzić z regulacją napięcia w zależności od różnych obciążeń? Rozumiem, że wzrost obrotów silnika spalinowego zwiększy napięcie na zaciskach prądnicy, ale również i częstotliwość prądu? Co się stanie gdy przeciążysz prądnice? Tego typu prądnice są gdzieś powszechnie używane czy to już relikt przeszłości?
zacznijmy od prostych rozważań... aby otrzymać sensowną wartość napięcia z typowych prądnic potrzebujesz powyżej 1000 obr/min na wałku silnika, przy mocy dostarczonej koło 20 w aby odzyskać 7w... w grę wchodzą tu opory ruchu silnika komutatorowego oraz sprawność przetwarzania energii... Silniki z magnesami trwałymi do małych siłowni nie nadaje się wogóle...
Jednak perpetum mobile... :lol: Fizykaaaaaaaaa! Straty energii są zawsze! Choćby w "fabryce ciekłego azotu". Jeśli nawet (teoretyzując) udałoby się całkowicie pozbyć strat energii w samej prądnicy to uzyskałbyś co najwyżej prądnicę o sprawności przetwarzania energii mechanicznej równej 100%, czyli tyle mocy ile przyłożyłbyś na wał mógłbyś odebrać z...
To są prądnice samowzbudne więc mogą działać bez akumulatora. Podłącz ją do regulatora według schematu i powinna działać. Przy pierwszym uruchomieniu i po dłuższym postoju może wymagać wzbudzenia poprzez chwilowe podłączenie napięcia stałego do zacisków.
Zmieniłem trochę temat żeby wszystko było jasne, bo chodzi mi o schemat sterowania wzbudzenia. A jeśli chodzi o szafę to na pierwszy rzut oka widać że nie jest kompletna bo niektóre przełączniki są nie podłączone. Może ktoś to uprościł , nie twierdzę że źle, ale może ktoś mi powie gdzie podłączyć wzbudzenie czyli punkty F1 i F2 i do czego służy zacisk...
podlacz plus 12v do zacisku szczotek a do zacisku wzpudzenia podaj rownoczesnie prad poprzez zaroweczke5- 10 Wat ,jesli da sie prad bezposrednio to nie bedzie chodzic
Zamówiłem nowy regulator napięcia z Allegro. Będzie we wtorek. Jak nie będzie dalej ładowania, jadę do serwisu, który regenerował prądnice. Dodano po 2 Jednak nie mogłem wytrzymać i sprawdziłem w opisany przez Was sposób prądnice, podając jej napiecie z akumulatora na zaciski 51 i 67. Prądnica ani dygnie, iskrzy przy podłączaniu. Regulator mam elektroniczny...
Analizując zdjęcia: Jest to ewidentnie przerobiona prądnica od dźwigu w której wykorzystano tylko uzwojenie prądu stałego prądnicy wzbudzającej. Prądnice CELMY (ta pochodzi prawdopodobnie z wczesnych lat sześćdziesiątych XX w. - potem produkcje przejęły WZE w Warszawie) miały uzwojenie trójfazowe w gwiazdę nawinięte na wirnik a nie na stojan, jak to...
Cześć.Nie podajesz o jakiej średnicy ta rura i z jakiej wysokości przelewała by się woda.Zwykły silniczek od dziecięcej zabawki morze pracować jako prądnica.Będziesz kręcił ośką a na zaciskach silniczka pojawi się napięcie.Myślę,że to można wykonać właśnie w taki sposób.
Pradnica ma 2 zaciski-15 (albo B+) oraz 67(albo DF).Łaczy się je z odpowiednimi zaciskami regulatora napięcia.Regulator prądnicy jest całkiem inny niz do alternatora!!!!!!!
Można np. w taki sposób jak na schemacie. Jeżeli chodzi o źródło zasilania nie da się ustawić tak przekaźników aby było zwarcie. Gorzej z silnikiem. W momencie gdy oba przekaźniki są wyłączone (albo włączone) zaciski silnika są zwarte. Gdy silnik się obraca i odłączymy od niego źródło zasilania - zachowuje się jak prądnica. No a gdy zewrzemy jej zaciski...
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Witam wszystkich. Planuję złożyć sobie mikro elektrownię wodną w oparciu o prądnicę trójfazową na magnesach neodymowych. Chciałbym uzyskać moc 2,5kW i prąd jednofazowy o dobrej jakości tj. sinus 230 V 50 Hz aby można zasilać wszystkie odbiorniki. Problem stanowi sama prądnica, tj. Wysokość napięcia zależy od przyłożonego do zacisków obciążenia oraz...
Witam Tak wygląda z przodu skrzynka sterowania, wg starych pracowników z Warszawskich Zakł. prądnica powinna się kręcić w prawo. Natomiast teoretycznie kierunek wirowania powinien być dowolny. Ja sprawdziłem przy prawych i przy lewych obrotach prądnica nie dawała napięcia natomiast po podaniu przez kilka sek. napięcia stałego 12 V z akumulatora na zaciski...
Nie inaczej, zawsze trzeba zewrzeć zacisk szczotek z zaciskiem wzbudzenia, najwyżej będzie się kręciła w drugą stronę
Silnik idukcyjny może się wzbudzić i pracować jako prądnica trzeba tylko podłączyć do zacisków wejściwych kondensatory albo specjalny falownik.
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Witam. a prądnice to sie tak sprawdza że sciągasz pasek klinowy, odkręcasz kabelki i zasilasz ją z akumulatora - jak jest sprawna to zaczyną sie kręcić (jak silnik elektryczny) - poza tym taki zabieg może czasem "naprawić" prądnice w przypadku straci swój wewnętrzny magnetyzm szczątkowy :) To jest jeden ze sposobów. drugi to połącz zacisk łączący szczotkę...
Daj zdjęcie tego alternatora od strony zacisków (przeciwnej niż koło pasowe).
.Czy ta prądnica ma regulator napięcia AVR , jeżeli ten problem wystąpi powtórnie to jak napisałem trzeba zmierzyć napięcie na zaciskach uzw. wzbudzenia w skrzynce zaciskowej prądnicy woltomierzem analogowym (wskazówkowym ) wtedy wachnięcia nap. są bardziej zauważalne .Pozdrawiam AVR wymieniony,
Podłącz żarówkę 2W/6V między + po zał. stacyjki a zacisk D szczotka prądnicy, jeśli nic nie skopałes po drodze to powinno działać.
Witam . To może od początku F1 , F2 to zaciski wejściowe uzwojenia wzbudzenia [ F1 - plus , F2 - minus , oznaczenia jak dla generatorów bezszczotkowych] więc napięcie na nich będzie takie jak z akumulatora [żródła napięcia] z którego prądnica będzie wzbudzana. Napięcie szczątkowe mierzymy na zaciskach głównych prądnicy [ U , V , W] rozpędzamy generator...
Do marcek_bydzia Jakie napięcie daje ta prądnica? Jeśli jest to napięcie do 230V i prąd obciążenia max 10A, to proponuję następującego sposobu. 1. Potrzeby będzie akumulator 48V lub szereg 4 po 12V i pojemności min. 32Ah każdy. 2. Należy sprawdzić kierunek wirowania prądnicy, w czasie gdy napędza ją silnik 3. Po zatrzymaniu, odłączyć przewody od zacisków...
dziś sprawdziłem multimetrem, pomiędzy (-)akumulatora a obudową prądnicy a właściwie zaciskiem -D napięcie 0V wiec raczej - na obudowę, przy zastosowaniu regulatora RG15C pomiędzy zaciskami D+ i D- napięcie wynosi 0, czy bez obciążenia czyli tylko układ prądnica regulator i akumulator jest to stan normalny? napięcie pomiędzy zaciskami akumulatora 12,7...
Witam W żurawiach samojezdnych ŻS4 z którymi miałem do czynienia w przeszłości te prądnice miały zwarte zaciski obwodu rezystora w obwodzie wzbudzenia (brak regulacji napięcia wyjściowego) . Po kilkuletnim postoju prądnica może być rozmagnesowana . Stan przewodów i rezystora jest tragiczny . Kilka lat temu w 5 min. uruchomiłem agregat PAD 16 samojezdny...
Witam. Kupiłem agregat prądotwórczy PAD-20-3/400/R z wojska, jednak agregat nie posiada żadnego pulpitu sterowniczego ponieważ pracował w komplecie z innymi. Agregat zasilany jest silnikiem spalinowym. Silnikowi zrobiłem remont i pracuje bez zarzutu. Posiada alternator i rozrusznik elektryczny na 24V. Problem pojawia się przy prądnicy. Prądnica posiada...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
W ciągniku (Ursus z nie oryginalnym silnikiem) nie mam ładowania. Sprawdziłem prądnicę i się okazało, że na jej wyjściu nie ma napięcia. Poniżej obrazek pokazujący jakie są napięcia przy wyłączonym silniku oraz załączonym wzbudzeniu. Niestety nie wiem co to za prądnica oraz nie znam funkcji poszczególnych zacisków. Czy te zaciski po lewej to nie czasem...
Rozumiem, że na zaciskach prądnicy i regulatora nie ma żadnych oznaczeń? Rozumiem, że schematów działania prądnic nigdzie nie ma? Rozumiem, że opisu działania regulatora prądnicy i jego poszczególnych sekcji też nigdzie nie ma? Za to nie rozumiem, jak ze specjalizacją Elektryka maszyn rolniczych i trochę samochodów możesz zadawać takie pytania.
Witam Może nie do końca ten post jest w temacie, ale temat "Silnik 1.1kW jako prądnica" został zamkniety a ja muszę wprowadzić małe sprostowanie dla usera jendruch7, może to przeczyta. Pamięć mnie zawiodła bo dawno temu wykonywałem doświadczenia z prądnicami asynchronicznymi i udzialając odpowiedzi napisałem, iż kondensatory dołączone do zacisków prądnicy...
czyli jak mam + na masę to muszę zastosować prądnice P20c i do tego regulator napięcia RG15-c? Dodano po 23 prądnica sprawna sprawdzona100% regulator RG15-c założony i nic.... podłączone według tego rysunku oczywiście z opcją prądnicy i pod zacisk 16 podłączona kontrolka
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Witam Przy uszkodzonym wirniku prawie zawsze pada regulator napięcia. A prądnicę można sprawdzić podłączając 16 i 18 zacisk do + ( oczywiście na wyciągnietej prądnicy) i musi kręcić się jak silnik. Pozdrawiam
. Co mogę sprawdzić ? Zewrzeć zaciski A i C na samej prądnicy, ale wcześniej zmierzyć tam rezystancję. Po zwarciu w/w zacisków i wzbudzeniu, uzwojenie główne powinno wygenerować 230VAC. Prądnica wzbudzenia jest w tym generatorze szeregowo- równolegą prądnicą DC, samoregulującą, pracujacą na obciążenie rezystorem Rr i ,,przedwzbudzana" podaniem impulsu...
Witam Tak nie trzeba, silnik klatkowy pracując jako prądnica nie musi być podłączony do sieci. Wystarczy rozpędzić go do obrotów nieco wyższych niż jego obroty synchroniczne i wtedy podłączyć równolegle do uzwojenia naładowaną baterię kondensatorów, wtedy na zaciskach pojawi się napięcie o wartości wynikającej z jego danych nawojowych, jeżeli wzbudzenie...
Dodano po 55 dokładnie to bęben robi tylko jeden obrót A czy ten jeden obrót jest wykonany z normalną prędkością? Czy jest to jeden szybki obrót bębnem i koniec pralka stoi? Jeśli tak sprawdź sobie wszystko, co jest związane z tacho-prądnicą na silniku, czyli: - tacho-prądnicę, - połączenie pomiędzy zaciskami prądnicy, w kostce silnika a wejściem modułu,...
Dzień dobry. Pytanie Kolegi jest bardzo zasadne w przypadku zasilania pieców kondensacyjnych z elektrodą jonizującą, która wymaga potencjału "0" na jednym zacisku, a zatem czystego N. Bez czystego "N" na jednym zacisku w gnieździe, piec będzie zgłaszał błąd i nigdy nie odpali. Ten sam problem występuje w przypadku zasilania pieca z UPS, który nie ma...
Rzuuf napisał : - A może byś tak najpierw spróbował elektrowni wiatrowej w mniejszej skali Masz rację, muszę chyba tak zrobić, ale chcę spróbować z 1 kw. A co do stabilizacji napięcia to może wystarczyłby AVR - coś w podobie : AVR 6 kW – automatyczna stabilizacja napięcia na zaciskach prądnicy niezależnie od obciążenia na zaciskach prądnicy niezależnie...
Tyle rozpisywania na sprawdzenie na sprawdzenie prądnicy mój znajomy rolnik sprawdzał kiedyś to tak z zdejmował pasek i podczepiał napięcie pod nią (ma chodzić jak silnik). Lub podczepiał pod zaciski żarówkę, jak wiadomo prądnica to samowzbudne urządzenie i żarówka powinna się zaświecić
Mam prądnicę 3-fazową, synchroniczną, o mocy 18 kW(taka jak była montowana przy dźwigach na samochodach Star), lecz niestety nie ma przy niej regulatora i po uruchomieniu prądnicy nie wzbudza sie prąd 380V. Zaciski są oznaczone R.S.T. 0, oraz dodatkowe 2 zaciski, prawdopodobnie do wzbudzenia. Robiąc doświadczenie do tych zacisków podłączyłem akumulator...
Chciałem sprawdzic prądnice czy działa , z mostkowałem zacisk 16 i18 i do niego doprowadziłem minus a plus do zacisku 10 , podczas podpinania do akumlatora pojawiło się iskrzenie tak jak by było zwarcie gdzieś w prądnicy , a prądnica nie ruszyła może wiecie jak sprawdzic miernikiem poszczególne części prądnicy ?
Kupiłem prądnicę synchroniczną Celma GCE 74 Producent CELMA. Prądnica samowzbudna o stabilizowanym napięciu na zaciskach. Typ GCe 74. Moc 20 kVA, Praca C, 1500 obr./min., Rok prod. 1963, Nap. 400V, Prąd 29A, cos fi 0,8 Wzbudz. 40V, 8,3 A, Fazy 3, 50 Hz, Temp otocz. 35 st. C, delta t uzw. 65 st. C, Jzol. kl. A, Ciężar 260 kG i po oczyszczeniu, przeglądzie...
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
I nic więcej nie potrzebujesz aby generować energię elektryczną. Na pewno tylko to wystarczy. aby mieć napięcie na zaciskach silnika?
Jeżeli chodzi o ilość zwojów, to w chwili obecnej jest 580 zwojów na stojanie i po 20 na wirniku. Niestety nie pamiętam jaka tam była rezystancja. Ile było wcześniej zwojów? BTW - tam są obie szczotki izolowane od masy (w sensie - da się zamienić połączenia szczotek z masą i zaciskiem "JA"?
Jeżeli opisane zjawisko występuje podczas pracy prądnicy z regulatorem w układzie ładowania ciągnika, to winny może być rozregulowany lub uszkodzony regulator napięcia. Jeśli chodzi o pracę silnikową prądnicy, to należy połączyć razem zaciski 16 i 18 prądnicy i połączyć je z minusem akumulatorów, a masę zacisk 10 z plusem. Jeśli prądnica nie jest poważnie...
Posiadam Fergusona 140 i jest brak ładowania. Sam regulator wygląda w tragicznym stanie wiec podejrzewam jego usterkę - ingerencja trzeciej osoby. Nie byłem w stanie znaleźć zdjęcia idealnie odwzorującego moją prądnicę. Opisze po krótce: Do prądnicy dochodzą dwa przewody od regulatora napięcia - jeden jest na jego końcu, drugi (gdy prądnica jest zamontowana)...
Witam. Do kolegi wola ja zrozumiałem tylko tyle z odpowiedzi na moje pytanie Dobre i to. Kondensator, który "przyłączyłeś" do zacisków U1, W2 ma być "przyłączony" do zacisków U1, U2. Czyli kondensatory mają być wpięte w "czarne linie". Następnie mostkujesz zaciski jak w poście 4 dla trójkąta. Zresztą; narysuj trójkąt równoboczny. Boki trójkąta to "twoje"...
Poszukaj na elektrodzie gotowego analogowego rozwiązania. Jeżeli PWM z arduino to podawany na IGBT poprzez układ RC, który będzie przetwornikiem D/A. W emiterze tranzystora umieszczasz niewielki opornik, bocznik dzięki, któremu zmierzysz prąd. To będzie sygnał błędu dla zadajnika prądu wzbudzenia. Sterowanie ciągłe w odróżnieniu od PWM-a nie powoduje...
Kolego ANKOT nie upieraj się przy swoim błędzie.Chester ma rację. Prądnica asynchroniczna pracująca indywidualnie wzbudza się zawsze oddając moc czynną do dołączonego obciążenia, oczywiście pod warunkiem dołączenia odpowiednich kondensatorów do jej zacisków i odpowiedniej prędkości obrotowej (często znacznie przekraczającej prędkość synchroniczną).magnetyzm...
Witam, W Ursusie C 360 zauważyłem problem z ładowaniem - kontrolka czasami się zapala, następnie gaśnie, nawet przy wyższych obrotach. Jest tam założona prądnica wraz z regulatorem napięcia. Mam pytanie, jak multimetrem zweryfikować, co jest powodem - prądnica czy regulator? Schemat poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1181124600_... Jeśli...
Witam, mam pytanie odnośnie wzbudzenia prądnicy synchronicznej. Na labolatoriach z maszyn elektrycznych badaliśmy trójfazową prądnice synchroniczną 3,2[kW], In=5,8[A]. Un=400[V], cosφ=0,8 Usz=30[V, nie wiem jaki jest znamionowy prąd wzbudzenia. wzbudzana była przez taki układ autotransformator-układ prostowniczy-uzwojenie wzbudzenia. Poprzez regulacje...
Tak zwany magnetyzm szczątkowy. W niektórych egzemplarzach jest tak słaby że po jakimś krótszym lub dłuższym okresie nieużywania zanika i prądnica się nie wzbudza. Wtedy jedynym sposobem jest podłączenie na chwilę pod zaciski wzbudzenia prądu stałego np. z akumulatora samochodowego.
Na powyższej prądnicy jest strzałka wskazująca kierunek wirowania prądnicy. Stojąc przodem do osi wychodzącego wału – w lewo (czyli przeciwnie do wskazówek zegara). Jeżeli napędzę prądnicę w prawo to nie będzie napięcia na zaciskach wyjściowych RST (czyli po prostu brak 400V). Da się coś zrobić żeby napędzając ją w prawo generować napięcie jak...
Udało sie . Silnik zagadał. Do rozruchu wykorzystałem wkrętarkę akumulatorowa ( na leniucha ) Odpalił. Podczas naprawy musiałem zdemontować skrzynkę nad prądnicą no i samą pradnicę i teraz mam kolejny problem. Na listwie podłączeniowej zaciski przewodów są opisane 1,2 U,V - zaciski prądnicy, oraz A,B - zaciski wzbudzenia ale : o ile na zaciskach prądowych...
N roboczy jest na + szczotce wirnika. Prądnica została zaprojektowana do zasilania agregatów chłodniczych, gdzie odbiornikami są silniki trójfazowe a nie odbiorniki jednofazowe. Wyprowadzony przez producenta zacisk to PE a nie N. Próba z transformatorem wyszła pozytywnie, tylko pojawił się kolejny problem, nowy regulator podnosi się dopiero od ok 10V....
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Oryginalnie w "ciapku" instalacja jest 12V z biegunem "+" na masie. Po pierwsze odłączyć akumulatory, zdemontować prądnicę, dorobić mocowanie alternatora oraz dopasować koło pasowe do szerokości paska klinowego. Przewód 6mm2 z zacisku B+ pociągnąć do rozrusznika. Zdemontować oryginalny regulator napięcia i zabezpieczyć przewód prądowy. Na jednym z zacisków...
Witam. Nie sprawdziłeś rezystora w zasilaczu co z nim? Jest największy rezystor (ze względu na moc). Sprawdź obwód prądnicy na płycie modułu i rezystor włączony z nią w szereg.Chodzi mi o to czy z zacisków modułu rezystancja prądnicy nie wzrosła (w takim przypadku złe połączenia ). Powodzenia POLO2
Kolego prądnica wzbudza się sama , tylko musisz zmostkować przewodem zaciski co są na części stojana [to są ,wystające śrubki fi 5 , jedna masowa a druga + ] oczywiście żeby prądnica się nie spaliła najlepiej podłączyć regler. Pozdrawiam
Witam . Jak wygląda ta prądnica ,ile przewodów z niej wychodzi ,czy są zaciski ,czy jest podobna do prądnicy KUBOTA. Dodano po 6 Jest coś takiego[url=https://traktor.com.pl/pl/cz...
Masz jakiś pomysł? Warto by było w Twoim urządzeniu dokonać bilansu mocy napędu z mocą na zaciskach cewki. Były takie pomysły z zespołem silnik - prądnica , ocierające się o PM. Może dopatrzymy się jak skierować wektory sił trójkąta ? :idea: :arrow: Para i muzyka.
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
W wersjach maluchów z prądnicami przy zerwaniu paska chłodzenie silnika można był uzyskać przez włożenie 1 zł (stare) pomiędzy dwa zaciski regulatora napięcia.Prądnica pracowała jako silnik można było przejechać kilkadziesiąt km Z tym się zgodzę sam miałem taki przypadek. No ale to już jest odbieganie od tematu.
OK, czyli jeżeli na obydwu zaciskach silnika pojawi się zero, to oznacza że silnik hamuje. Raczej dopiero jak silnik stanie. W czasie hamowania silnik działa jak prądnica. Ale skoro zaciski są zwarte do masy przez dolne tranzystory, to napięcie z prądnicy praktycznie się nie pojawi. Gdyby pojazd toczył się napędzając kołami niewysterowany silnik, to...
Witam, a na prądnicy jakie masz oznaczenia?Może zrób tak odepnij kabel od zacisku 18 na prądnicy i zacisk 18 połącz z zaciskiem (10) odpal traktor i dodaj gazu jak zacznie ładować to regler nie ten trzeba założyć regler od 60-tki (RG 15d).Gazu dodawaj delikatnie max do1500 obr. bo przy zmostkowanym 10 z 18 prądnica jest pozbawiona regulacji napięcia.
Podłączenie jest prawidłowe.
Mam poważne wątpliwości, co do zapisu U=E. Wprawdzie prąd w obwodzie jest obliczony poprawnie, ale napięcie U na zaciskach prądnicy nie jest równe 120V, tylko 120 woltów- 1om*8 amperów. Zadanie to można było rozwiązać bardziej elegancko: Napięcie na zaciskach prądnicy: U=E-IRw zaś prąd w obwodzie: I=U/R1+R2 stąd: I(R1+R2)=U przyrównując z pierwszym...
zacisk wzbudzić prądnica zacisk asxsn zacisk atego
płytka stykowy atmega wypoziomowanie pralki bosch pilot uniwersalny emtec
Uziemienie punktu rozdziału przewodu PEN na N i PE - czy jest konieczne? Migające kontrolki w ekspresie DeLonghi - przyczyny i rozwiązania