witam.mam problem z zafirą z silnikiem y20dth z roku 2003. mianowicie chodzi o błąd 0070(błąd temp. powietrza otoczenia) którego nie moge skasować-silnik pracuje normalnie, drugi błąd 0400(błąd EGR-u) da się skasować ale powraca-silnik pracuje w "trybie awaryjnym". wyczyściłem kolektor ssący z klapkami bo był "zamulony", po wyciągnięciou EGR-u zawór...
Samochód jak w temacie,jak pochodzi dłużej (ok kilkanaście sekund) na wolnych obrotach zaczyna równomiernie bujać silnikiem.Jak pochodzi jeszcze dłużej wywala check-a,zapisuje błąd ubogiej mieszanki,sonda na wolnych stoi na 20mV. Po lekkim przysłonięciu dolotu obroty się stabilizują. Jestem przekonany iż problem leży w "lewym powietrzu" Ale rozkopałem...
Na zimnych końcówkach cewek przekaźników, czyli na tych, które ECU zapina do masy musisz między masą na gniazdem końcówki zobaczyć coś a'la dioda. Po prostu zobaczysz złącze kolektor-emiter tranzystora komutującego cewkę do masy. Nie będę ukrywał, że dużo zależy od miernika, jakie ma napięcie pomiarowe w funkcji diody. Użyj omomierza, możesz mieć wynik...
Witam serdecznie. Auto: Opel Zafira A prod 10/2003 1,8 (tylko bendzyna) 125km 92kw przejechane 197tyś km Błąd: P0340 Problem: Z odpalaniem "zimnego" silnika, rozrusznik kręci z 5sek i wyskakuje "Auto z kluczykiem" i podczas jazdy obroty max 4tys. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok-pali na dotyk i obroty podczas jazdy mogą być powyżej 4ty-kluczyk...
W moim przypadku wymiana lambdy pomogła. Terzaz sonda pracuje w pełnym zakresie napięć 0V-1V. Rzeczywiście przy gwałotownym dodawaniu gazu napięcie lata w pełnym zakresie. Przy przytrzymaniu na pewnych obrotach stabilizuje się między 0,8 a 0,9V. Niestety w Agili wymiana pierwszej sondy to sporo pracy. Trzeba odkręcić zderzak, czarną osłonę wyjąć rurkę...
Kolego z pewnością mówimy o EDC16 :) Wszystko fajnie tylko np. miedzy 100, 120, 150KM mamy duże różnice (przepustnice elektryczne, EGR, klapki w kolektorze...), podobnie jak miedzy Vectra a Astra/Zafira (czujniki temperatury zewnętrznej, CIM>ECU>rozrusznik). I żeby nam wszystkim poprawić humor dochodzi jeszcze kwestia z FAP/bez FAP :) Zapomniałem dodać...
W zafirach jeżeli masz taki błąd to sprawdź rurkę gumową (przy połączeniu rurki metalowej z gumową - zagięcie podłogi i ściany grodziowej). Miałem kilka razy albo urwaną albo pękniętą. Dokładnie tak było. Urwany przewód, nie jest on gumowy lecz plastikowy, coś w rodzaju łączeń podciśnieniowych serwa i kolektora.s Na chwilę obecną założony cały gumowy.
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Witam wszystkich.Mam poważny problem z Zafira 2.0dti 101 koni autko z rocznika 2001. Najpierw błąd przepływomierza i P0400 czyli niewłaściwy przepływ spalin przez układ egr. Wymieniłem przepływomierz wyczyscilem egr kolektor dolotowy też wyczyszczenie bo syfu było co niemiara. Klapki wyprostowane i sprawne - ładnie lekko chodzą. I niestety nic ale okazało...
Witam. W mojej zafirze jest elektroniczny egr. Auto odpala , równo pracuje, ma moc, Dopóki silnik nie wejdzie w tryb awaryjny. Czasem jest to po kilkuset metrach , czasem po kilku kilometrach. Po ponownym odpaleniu problem po chwili wraca. Przed wejściem w tryb awaryjny pojawia się na komputerze błąd świec żarowych choć są sprawne i wszystkie identyczne,...
Dzięki za podpowiedz problem z falowaniem obrotów oraz z szarpaniem silnika został rozwiązany. Gdzieś poprosru w kolektorze dolotowym lub w samej uszczelce pomiędzy kolektorem dolotowym a głowica był łapał lewe powietrze. Rozebrałem kolektor ssący wyczyściłem wszystko uszczelniłem na nowo dałem nową uszczelkę pod kolektor i przepustnice ( dodatkowo...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
Witam, posiadam Zafirę 2.0 DTL 82 km, mam problem z odpalaniem auta. Sam wymieniłem filtr paliwa, wszystkie świece na nowe Bosh, znajomy elektromechanik wymienił mi bendiks w rozruszniku. Po tych zabiegach auto ładnie kręci, ale długo odpala po nocy. Dałem auto do mechanika, aby sprawdził co je boli, wspomniałem o możliwym zapowietrzaniu się układu....
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Zasyfiony EGR i kolektor dolotowy do czyszczenia. Aż się zdziwisz jak mało światła będzie w kanałach.
Kup sobie środek do mycia tarcz w spray-u i na opalonym silniku psikaj po kolektorze, przewodach pod ciśnienia tylko nie po kolektorze wydechowym i jego okolicy !!! WAŻNE ! PSIKAJ MAŁYMI PARTIAMI "DELIKATNIE" JEST TO ŚRODEK ŁATWOPALNY !!! w miejscu gdzie psikniesz i obroty wzrosną szukaj nieszczelności, ponieważ środek jest zasysany do komora spalania...
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij Kolektor czysty bo rozbierałem. Czujnik map również czysty bez zabrudzeń i ten błąd prawdopodobnie związany jest z przepływomierzem lub czujnika map. Odpięcie przepływomierza lub czujnika map, EGR wówczas pozostaje zamknięty i nie reaguje, dopiero po wpięciu kostki od przepływomierza lub...
Czołem, ma następujący problem. Kupiłem Zafirę 1.6 CNG i przerobiłem ją na LPG. Auto słabo pali mi na zimnym silniku ( start na benzynie) muszę z 2-3 sekundy dłużej kręcić aż zapali. Zdażyło się już, że kręciłem z 30 sekund i nie zapalił. Zostało sprawdzone/ wymienione: A. Listwa wtryskowa benzynowa B. nowa cewka C. nowe świece D. Ustawienie rozrządu...
Cześć, silnik pracuje na 3 cyl od samego rozruchu. Dodatkowo faluje na obrotach, potrafi zgasnąć, ciśnienie w kolektorze ok 650mbar. Odpinając czujnik ciśnienia w kolektorze nie gaśnie. Nie ma pracy na cyl.4. Co już do tej pory wymienione, przez innych/mnie: - wtryskiwacz na 4 cyl. - cewka delphi - świece komplet Jak dostałem auto, to już miało zamontowane...
Witam Wszystkich! Tak jak w temacie, mam problem z autem Opel Zafira 1,8 16V+LPG z 2000 roku, zapalała się kontrolka check engine, po podłączeniu kompa: P0130, dodam że wcześniej kolektor nie był szczelny, naprawiłem i dalej to samo. Sonda wymieniona i kilka dni był spokój, teraz problem powrócił, auto po odpaleniu pracuje jakby na 3 cylindry, słabo...
Zafira 20DTL wyrzuca błąd P0400. Wyczyszczony kolektor,przepustnice,EGR sprawny a błąd wiąż jest. Pomierzyłem podciśnienie i na wolnych obrotach ma 0,3 a po dodaniu gazu około 0,5. Czy to nie jest trochę za mało. Po pedale hamulca nie czuć objawów walniętej wakum pompy.
Witam. Mam problem ze znalezieniem instrukcji wymiany pompy w moim aucie Zafira 2002r diesel z pompą wtryskową Bosch PSG16 (dwuwtykowa). Mój problem polega na tym, że auto stoi pod domem i chciałbym samodzielnie ją wymienić, ale nie wiem jakich kluczy muszę użyć i co w jakiej kolejności robić. Czytałem na różnych forach, mniej więcej się orientuję,...
Witam Mam problem z Oplem Zafira B 1.9cdti, mianowicie podczas przyspieszania tak jakby odłączało turbo i auto zwalnia i zaświeca się kontrolka awarii silnika, po chwili kontrolka gaśnie i znowu zaczyna przyspieszać, po wpięciu tech2 wyskakuje błąd P0243 Boost Pressure Valve Circuit Open. Przeczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, ten przy kolektorze...
Hejka. No i sobie wymigalem. Ten numer z hamulcem i gazem przeszedl. pojawilo mi sie ECN 190158 Co oznacza ponoc, ze gdzies w okolicach kolektora ktoras z plastikowych/gumowych rurek jest albo zlamana, albo peknieta/nieszczelna. podjade z tym do jednego takiego magika, ktory mniej wiecej wiedzial o czym mowie, i mowil, ze mial juz cos takiego w jakiejs...
No to policz koszt sensownej instalacji gazowej, do tego pękające kolektory, elektronika która średnio nadaje się na polskie drogi, awaria układu śledzenia toru jazdy (lampa do wymiany), uszkodzenia instalacji elektrycznej, zawieszenie przednie od auta, o 100 koni słabszego i 300 kg lżejszego. Z letem ma wspólną bazę mechaniczną, ale nie materiałową....
Witam koledzy, przy wykręcaniu kolektora dolotowego w Zafirze A 1.8 125km Z18XE nie wiedziałem, że trzeba spuścić wodę z układu chłodzenia i woda z górnego otworu do którego bokiem widać króciec przepłynęła (nie wiem w jakiej ilości) do otworu niżej. Ten otwór niżej to odma korbowa (czy jak to się tam nazywa). Domyślam się, że woda dostała się do oleju...
Przez elektrozawór nie wciąga bo cały czas jest błąd. Czy nie powinno być tak że jak świeci się auto z kluczykiem czyli ustawienia awaryjne to nie będzie wciągał tej gruchy? Jak pominę elektrozawór to cały czas jest napięte cięgno i wydaje mi się że częściej wyłącza tryb awaryjny. Ma takie chwilowe napady a jak wszystko podłączone to praktycznie cały...
Witam, jestem nowy takze z góry przepraszam jeżeli nie ten dział, bądź cos robie nie tak. Zafira 2.0 dti, po czyszczeniu kolektora dolotowego ( nie zbędne zdemontowanie przewodów wtryskowych) nie mogłem odpowietrzyc układu, w końcu sie udało , niestety auto nie trzymało wolnych obrotów oraz nie reagowalo na gaz. Kts pokazał najpierw p1631 błąd pompy,...
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Witam posiadam samochód marki Opel zafira 2009r 1.7 cdti otóż mam problem od wymiany do wymiany bierze mi olej tak z 3 litry nie ma żadnych objawów typu moło mocy czy kopci itp lecz gdy odłączę weż z odmy nad pokrywy zaworów to pojawia się biały dym a w układzie dolotowym przed turbina pojawia się Olej który zapewne turbina zasyca do kolektora, a i...
Ja mam pełen przelot w tym aucie, katalizator jest odłączony . Zrobiłem tak, że wrócę do serii w każdej chwili to w wydechu nic nie blokuje. Dodano po 15 Tylko że jak wyłączysz zapłon to sonda wykryje zbyt bogatą mieszankę i zuboży momentalnie. Może by to zrobić tak żeby oszukać sygnał z lambdy, na moment podawać 0,1 V żeby sterownik wzbogacił? Jak...
Witam. Dziś udało mi się dorwać drugie auto które szło na złom ze względu na korozję budy więc wyciągnąłem z niej przepływomierz, zawór egr, pedał gazu, czujnik na kolektorze ssącym(czujnik map) i podmienić. Po podmianie nadal jest to samo co i było więc wadliwy pedał gazu można wykluczyć. W okolicach pedału gazu również nie znalazłem żadnego czujnika...
Krótko-muszę go wymontować, to ten: siedzi na amen. Ma ktoś jakiś sposób aby go wymontować, czy nie łudzić sie-odkręcać kolektor i moczyć go w nafcie?
Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym. W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.
witam .w mojej zafirce coś jest nie tak i nie odpala rano, po pierwszym obrocie lapie i zaraz kręci bez zadntch sladow zycia a mieszanka dochodzi bo czuje z rury,swiece tez grzeją ale tylko trzy bo jedna jest ukrecona, dopiero jak psiukne w kolektor to odpali.czy to wina tej swiecy chyba nie bo powinien na trzech lapac i odpalic.a tu zadnej reakcji.prosze...
Magic3 nie jest ideałem ale z zapychaniem się nie spotkałem.mam jeszcze pytanie o podłączenie aktualnego reduktora czy są podłączone oba króćce do kolektora dolotowego? Były podłączone oba króćce do kolektora dolotowego ale jeden zaślepiłem ten od zaworu bezpieczeństwa reduktora. To jaki możesz mi polecić ten reduktor? Co się dzieje że to ciśnienie...
Zrób diagnostykę to wyjdzie czemu się zapala,a profilaktycznie to kolektor ssący i klapki zawirowań do czyszczenia,i posprawdzać podciśnienia czy się gdzieś nie powypinały
miałem to samo wykręś zaworek do którego dochodzą węzyki cisnieniowe w poblizu turbiny ( z lewej strony) przedmuchaj z wykorzystaniem sprężarki, następnie oczysć zawo EGR chyba sie na zywa na kolektorze ssącym taki okrągły, plastikowy, i oczyść czujnik (dopełnienia chyba)z prawej strony kolektora ssącego. (podobny do czujnika temperatury) Samochod bedzie...
i usterka rozwiązana... błąd P0960 oznacza czujnik regulacji ciśnienia oleju i niestety nie był to żaden czujnik w pompie ani na listwie CR.. padł czujnik ciśnienia nastawiacza oleju który znajduje się pod pompą wysokiego ciśnienia (ledwo widoczny w tej wersji silnikowej, dostać się do niego można jedynie zdejmując kolektor ssący i listwie CR) Skutek...
skyliner91 jak by się rozjechały mapy to chodził by na benzynie a nie chodzi i na pb i lpg. a tak do servislaser, sprawdź ( nie pamiętam jakie czujniki ma ) map sensor( czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) , czujnik temperatury płynu, szczelność kolekrora ssącego, przepływomierz , i czujnik tem. pow. zasynanego. i jeszcze jedno, morze ci podawać gaz...
tłumik za sondą nic do niej nie ma, ale np pęknięty kolektor wydechowy już tak.
(...) Jedynym odczuwalnym objawem jest nieco wyzsze spalanie oraz brak ciagu/glosna praca powyzej 3tys obrotow.(...) Nieszczelny wydech/wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym?
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Witam Problem jak w temacie, sprawdziłem błędy brak, ciśnienie paliwa pompki w baku 4bar`y. W parametrach rzeczywistych zadane ciśnienie na rail`u to 30 mi dobija po dość długim kręceniu do 30 zapala chodzi jakby na dwóch i gaśnie. Ma ktoś pomysł. Jeszcze jeden szczegół, po zapłonie pompka w baku doś długo chodzi tzn. powinna ze 3sekundy a chodzi jakieś...
Wyczyść kolektor ssący,może nie mieć powietrza na któryś cylinder,anie raz się zdarza że niema otworu tak jest załadowany.
W 2001 r. dostosowano silnik X18XE1 do normy emisji spalin Euro 4. Tak powstał Z18XE. Najważniejsze zmiany jakie przeprowadzono to: przeniesiono czujnik prędkości obrotowej silnika w okolice 4-tego wykorbienia wału korbowego, zastosowano kolektor wydechowy zintegrowany z katalizatorem, dodano drugą sondę lambda dbającą o stan katalizatora, wprowadzono...
Auto jak w temacie. Odpala dość ciężko, a jak odpali to pochodzi kilka sekund i gaśnie. Samochód stopniowo tracił moc. Po odpaleniu są tylko kulejące wolne obroty. Gdy zgaśnie to z kolektora ssącego wydobywają się białe spaliny. Gdy tracił moc to strasznie kopcił. Brak błędów.
Czym diagnozowane? Poza tym jak to nic tych rzeczy które wymieniłeś (jak to sprawdziłeś?) to zostaje ostateczna opcja-klapy zawirowania i cały kolektor zabity czarnym smalcem.
Auto jak temacie problem polega na nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,auto po wypadku ,przy wypadku kable od sondy przedniej były zwarte do korpusu silnika,powiem od razu że nie miałem dzisiaj za dużo czasu bo klient zabierał auto do lakiernika,okablowanie jest posprawdzane i naprawione po szybkiej diagnozie oto błędy których nie da się skasować:...
Żeby gazownik wiedział ( i Ty też) czego od niego oczekujesz zaprezentuj mu wytyczne montażu . Zwróć uwagę , że w celu prawidłowego nawiercenia kolektora należy go zdemontować - gazownicy tego nie robią i niechlujnie wiercą jak popadnie . [url=]wytyczne montażu stag
Witam Ja bym zaczoł od wyjęcia i wymycia kolektora dolotowego i klapek i to samo z egrem i sprawdzeniem czy aby membrana nie dziurawa (otwiera ,zamyka i trzyma w danej pozycji
wszystkie wezyki ok. pryskalem plakiem po kolektorze i nic nie wiciaga. uszczelka pod przepustnica nowa. pewnie zostaje zdejmowanie kolektora i szukanie gdzie moze byc nie tak. Troche mnie to dziwi, bo zawsze skutkowało pryskanie plakiem, a tu nic.
Witam wszystkich, mam problem z oplem zafirą 2.2dti 2004r pompa wtryskowa na dwie duże kostki samochód nie odpala ,startuje tylko z placka puki psikam w kolektor. Błąd : P0340- błąd czujnika położenia wałka rozrządu Wymieniłem czujnik prędkości wału korbowego nie pomogło, zawiozłem pompę do gości od pomp wymienili mi czujnik w pompie położenia wałka....
Witam Dwa miesiące temu naprawiałem Zafire 1.8b w którym ecu przykręcone jest do kolektora sącego. Miał dziwne objawy i usterki i po rozebraniu okazało się że druciki które są polutowane z obudowy ecu do płyty ecu były ułamane. Polutowałem je i auto jeździło dwa miesie i znowu EKG się zapaliło... okazało się że dwa luty puściły...Pytanko brzmi jaką...
Alaska w naszym klimacie w opinii producenta staga do 90KM, informacja producenta reduktora zdecydowanie zawyżona , może na południu Włoch daje radę? U nas tylko na upały. Poczytaj wytyczne producenta staga i porównaj z wykonaniem swojej instalacji piszą o doborze reduktora , ale i pokazują jak perfekcyjnie zainstalować wkrętki w kolektor i wtryskiwacze....
Skoro sonda jest sprawna (zamiast wymieniać wystarczyło zrobić analizę spalin) to znaczy, że sterownik silnika nie może utrzymać właściwego składu mieszanki. Możliwości jest wiele - ułatwiłoby stwierdzenie czy mieszanka jest uboga czy bogata. Mogą nie pracować wszystkie cylindry (problem z iskrą, wtryskiem, kompresją), może być nieszczelny układ wydechowy...
Z tym plakiem to powinieneś podejść wprost do kolektora ssącego.Zdejmij gumowe kolanko z kolektora jest skręcone metalową opaską.Następnie ktoś musi kręcić rozrusznikiem a ty ostrożnie wpuszczaj plaka do kolektora.Najlepiej krótkimi seriami a nie jednostajnie bo jak dasz go za dużo to silnik się zadławi.Powinien złapać.
Witam. Problem po odpaleniu,auto odpala normalnie jak dodam troche gazu i przytrzymam na 10000tys obr. lub wiecej pedal w jednej pozycji, silnik tak jakby sam sobie dodawał gazu czyli szarpie obrotami lub jak kto woli gazem. po rozgrzaniu silnika usterka znika. przy ruszaniu na 1,2, szarpie jak bym pierwszy raz wsiadl do niego podbija gazem. auto ma...
niuniu, co ty piszesz, zazwyczej wina w dziurawej membramie siłownika, to 60% przypadków, 25% to uwalony elektrozawór EGR lub klap zawirowania, 10% to zawalony kolektor czarnym smalcem, i reszta to przepływomierz albo przetarty szlauchik koło akumulatora.
Witajcie, Mam prośbę do osoby posiadającej silnik Z18XE o podanie wartości korekty długoterminowej (LTFT) silnika. Zależy mi, żeby nie było to auto zagazowane (LPG) i 100% sprawne. Ciekawi mnie na jakim poziomie LTFT jest w sprawnej Zosi bez LPG. U mnie jest w okolicach +10,2% (zbyt ubogo) i niżej zejść nie potrafię, nie ma nigdzie lewego powietrza,...
Jak by był walnięty czujnik temp, wyskakuje błąd na desce. Zobacz wężyki podciśnieniowe do turbiny i do sprawdzenia klapy na kolektorze ssącym, jak puszczają u góry na oringach to warto je wywalić i zaspawać otwory. A co do egr-u, to że na kompie widać jego pracę, nie oznacza że pracuję dobrze.
Wtryskiwacze to jakaś bardzo niska półka i pewnie już puszczają gaz do kolektora. Musisz sprawdzić dokładnie jaka nazwa bo nie widać (Rail lub Esgi) i dobrać inne o takie samej oporności cewek. Jeśli to któreś z tych dwóch to mają oporność 3omy. W takim przypadku może dać np. Reg Fast (w żadnym razie Valtek, tak pewnie będzie gazownik radził). Trzeba...
Witam. Pozwolę dodać swój problem. Niedawno kupiłem Zafirę 1.8 b 2002r. dodam że ok. rok stała w niemieckim komisie, spora korozja podwozia od stania. Na początku silnik dziwnie chodził. Przy zmianie biegów przyśpieszały na krótko obroty (tak jakbym za późno zdejmował nogę z gazu ). Potem zauważyłem olbrzymie zużycie paliwa rzędu 11l. Zapaliła się kontrolka...
za ok 4 h będę wiedział(mam taką nadzieje co Zosi jest :) Dodano po 5 Już wiadomo. Kolektor ssący lekko zaje... zabrudzony i łopatki sie nie otwierały jutro ma przeczyścic i bedzie chyba chodzić jak ta lala. na komputerze nie pokazało żadnego błędu.Dzięki wszystkim za checi jutro napisze co i jak :)
Witam Was - pierwszy mój post więc proszę o wyrozumiałość. Problem opiszę od początku;najpierw było niewielkie szarpanie silnika i zapach gazów(ale nie spalonego paliwa tylko inny - co ciekawe zawsze go czuć gdy jadę z uchylonymi oknami),ale bez wyskakujących żadnych błędów i bez checka.Gdy założyłem instalację gazową szarpania silnika stały się bardziej...
Jak czyściłeś EGR to nie był zalepiony nagarem? Bo w DTI całe kolektory się zapychały.
Silownik przepustnicy kolektora szczelny ?? Przewody podciśnienia też.?
Na przykład z niskiego ciśnienia paliwa. Mało go siknie to i ubogo. Ale to można zmierzyć. Podcisnienie w kolektorze też może zainteresować. W połączeniu z masą powietrza.
Witam. Korzystając z gościnności na tym forum chciałem zasięgnąć rady, a nawet szukać pomocy. Od pół roku jestem posiadaczem Opla zafiry B z silnikiem 1,9 120km Mam duży problem z moją zafirą, obroty lekko falują ale też z tłumika słychać takie falujące buczenie. Może inaczej jak buczy to spaliny jak by miały lekko i nie buczy to leci mniej spalin....
Witam, Chciałbym odświeżyć trochę temat związany z EGR (elektroniczny) w silniku 2.0 dti. Mianowicie jakiś miesiąc temu czyściłem kolektory dolotowe wykorzystując sytuację chciałem również przeczyścić EGR niestety jest tak zapieczony że nie da się go wyjąć (macie może na to jakieś sposoby?). Jednak przez otwory w kolektorze trochę go poczyściłem i było...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
... może ktoś pomorze nawet go od czasu do czasu zadławi na gazie . Ja niestety małopolska. A w kwestii błędu - na pewno coś w instalce skopane. Błąd sondy powinien się wiązać ze zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciem na sondzie (i wtedy komputer wywala błąd jak dostanie taki odczyt). Jeżeli zbyt niskie napięcie - do sprawdzenie wiązka albo sama sonda....
Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa....
Jak już pisałem zawór EGR wymieniony i wyczyszczony cały dolot czyli kolektor ssący z przepustnicami i jest szczelny. Pompa jest z jedną wtyczką ale przepływka była ta dużo droższa założona 0 281 002 428 i taką kupiłem nową. Czujnik doładowania też wyczyszczony z sadzy. Jedyne co mnie dziwi to Autocom pokazuje 1 bar na czujniku doładowania w trakcie...
Przerabiałem temat parę lat temu aczkolwiek nie koniecznie to to samo... W tych motorkach lubi spadać "wodzik" sterowanie klapami wirowymi - patrz między silnikiem a kolektorem dolotowym. Ściągnij pokrywę silnika i w głębi za świecami ujrzysz podłużną blachę która nie koniecznie jest na swoim miejscu na filmiku widać poprawnie zamontowaną
Witam, Mam problem z moim Oplem. Problem : - silnik odpala bez problemów, zimny pracuje równo, dopiero po rozgrzaniu silnik zaczyna kuleć tj zaczyna nim szarpać jakby pracował na 3 garach ( nie gaśnie). Problem jest tylko na wolnych obrotach ( biegu jałowym ), podczas ruszania samochód reaguje normalnie. Zauważyłem również, że jak załączę klimatyzację...
Witam, W aucie zapala się kontrolka po przejechaniu 1-2 km w ecu błąd P0068 nie prawidłowa pozycją przepustnicy, przepustnica wyczyszczona zrobiona adaptacja, czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniony, przepływki ten model nie posiada. Przerabiał ktoś podobny temat? Mam podejrzenie samej przepustnicy ale używki nie mogę nigdzie namierzyć w okolicy na...
Otóż od jakiegoś czasu (nie długiego) jestem posiadaczem Opla Zafiry, z silnikiem 2.0 DTI.. Na początku wszystko okej, aż nie dostała paliwa do pełna. Od tamtej pory zaczeły się następujące problemy: - Co jakiś czas wyskakiwał check, następstwem checka było: * maksymalnie wkręcała się do 1500 obrotów, kiedy próbowałem przejść przez tą granicę, z tyłu...
zastanawiam się od czego wypaliło zawory Najszybciej to lewe powietrze pod uszczelką kolektora lub przy wtrysku. wyjdzie czy masz teraz dawkę w normie czy ubogą Nie wyjdzie jeśli lewizna będzie tylko na jednym garze.
Możliwe że klapy wirowe mają duże luzy na sworzniach i tam jest nieszczelność kolektora - wtedy należy wymienić kolektor (protezy w zaspawywanie , zaślepianie nie mają sensu bo po czasie i tak się zemści ..)..
Witam Wracam z nowymi wieściami Miałem nowe przygody z autem. Już miała być kasacja (2001 r) Tym razem sobie jednak poradziłem a efekt był nadspodziewany. Objawy: Stopniowy dalszy spadek mocy pomimo odpiętych klapek. Kontrolka z kluczykiem po każdym przekroczeniu 3.2 t obr. na dłużej niż 5 s. Ok 120 -130 km/h na 5 biegu , na czwartym przy wysokich obrotach...
To chyba dobrze że tak wyszło, faktycznie by była lipa jakbyś głowicę zrobił a zaraz dół poszedł. Co do przekładki silnika to nie wiem czy jakbyś ściągnął kolektory to może uda się rozłączyć ze skrzynią i wyjdzie górą? Nie miałem zafiry to nie mogę sobie wyobrazić jak tam jest z miejscem pod maską, zawsze sedany a tam nie było nigdy problemu z wyciągnięciem...
Dwa doloty z kolektora ssącego do każdego cylindra?
Dzisiaj rozebrałem 2 przepustnice,ścieżki wydają się być dobre.przeszukałem inne fora,nawet inne auta z tymi objawami,bo na przepustnice to nie wygląda,objawy z dużymi obrotami tylko na zimnym.w tygodniu sprawdzę dokładniej kolektor dolotowy, i uszczelniacze zaworowe bo słyszałem ze też mogą zaciągać lewe powietrze,
Kolego sprawa banalna, zakrec gaz na butli lub sciagnik wsowke z elektrozaworu wyjezdzij resztke az sam przelaczy na benzyne. I rano zobaczysz czy sie poprawilo, bardzo szybka diagnoza. Reszta postow srednio pomocna. każdym razem kręcenia rozrusznikiem przez dokładnie 8 sekund. widocznie tyle gazu masz w kolektorze.
Moja wersja nie ma czujnika ciśnienia , ma przepływomierz. O dziwo część silników Z18XER ma czujnik temp na dolocie i MAP sensor w kolektorze a część ma po prostu przepływomierz.
kolektor ssący lub dolotowy To jest to samo. Zafirze b, 2006, 1.8 benz jest filtr paliwa Jak w każdym aucie zasilanym benzyną, olejem napędowym, gazem . Dodano po 3 Jak się okazało 400zł wydane na marne. Bo pisałem wcześniej abyś podjechał do serwisu BRC . Sam miałem ZAFIRĘ 1.6B z instalacją BRC, nie miało mocy i podobne usterki. Co się okazało ? Że...
pewnie egr się otwiera i zawiesza lub klapy zawirowań, w tych silnikach był duży problem z kolektorem dolotowy zapychał się i z egierem, sprawdź czy turbo nie wywala oleju
Tam 9 na 10 pada pompa vac i słabe podciśnienie idzie na zawory wykonawcze. Jeśli oczywiście membrany egr i siłownika kolektora tudzież węże podciśnieniowe są ok. To pierwsza kolejność sprawdzenia/naprawy.
Z tym EGR musisz sprawdzić czy membrana trzyma. Lekko wciskać zawór i przytrzymać palcem wlot podciśnienia. A i jeszcze warto sprawdzić stan klapek w kolektorze ssącym. Jeśli syf w EGR to i tam także.
Masz ból głowy przez moją wypowiedź? Sam się zdziwiłem - gdy zobaczyłem to lata temu akurat przy tym silniku - jak jeszcze pamiętasz w oryginalnym przeplywomierzu masz dwa przewody który jeden jest podgrzewany A drugi zimny na skutek tego ten właśnie ''C ieplejszy'' częściej jest przepalony nie dający po zdjęciu kostki zmiany wlasnie w pracy silnika...
Zawalony EGR ,to pierwsze co trzeba zrobić, wyczyścić go, i najlepiej kolektor dolotowy również, skasować błędy i zobaczyć czy jest ok.
Witam ponownie długo mnie nie było, ale troszkę z ciśnieniem pogrzebałem i problem się troche zmniejszył ale nie znikł. Dzisiaj mam wyciągnięty kolektor wydechowy i widać wkrętki w kolektorze, możecie mi odpowiedzieć czy są ok zrobione bo naczytałem się ze powinny być umieszczone tak żeby strumień gazu przepływał przez środek okna, i najbliżej zaworów....
Proste auto prosta instalacja i mega zagadka. Zafira A 2004r. silnik 1.8 Z18XE instalacja LPG Bigas N (listwą wtryskowa z wtryskami do kolektora dolotowego). Auto chodzi na benzynie super. Odpalam na benzynie w pozycji przełącznika benzyna i chodzi rewelacyjnie. Samochód przełącza się na gaz w momencie osiągnięcia temperatury przez reduktor 40st. i...
Czyli trzeba wymieniać przekaźnik tak to rozumuję morze wspólnie damy radę naprawić to auto ale z drugiej strony ten który diagnozował problem powiedział że to sterownik popsuty miał z tym już do czynienia ale może się mylić bo już kiedyś się pomylił odnośnie kolektora wydechowego więc się radzę dziękuję i pozdrawiam
Witam, czy można zrobić test ciśnienia paliwa na kolektorze wtryskiwaczy? Przydarzyło mi się to samo i była to zła pompa paliwowa.
Witam przewody sprawdzone brak oleju w wężu czyli turbina ok dymi na taki siwy czuć spalony olej wyczyszczony kolektor ssący bo był zabity ale to też nie pomogło we wtorek wymieniam jeszcze odmę i bembramę jeśli to nie pomoże to nie wiem ...
Witam nie mogę nigdzie znaleźć swojego problemu. Mianowicie przy gwałtownym wciśnięciu gazu do 3tys, i puszczeniu. Słychać cykanie z okolic kolektora dolotowego. Słychać to na luzie . Gdy dodam powoli gaz i powoli puszcze nie ma tego. Kolektor dolotowy szczelny, przepustnica wymieniona, zawór jak i membrana na kolektorze sprawna. Auto ma moc i jeździ...