Alaska w naszym klimacie w opinii producenta staga do 90KM, informacja producenta reduktora zdecydowanie zawyżona , może na południu Włoch daje radę? U nas tylko na upały. Poczytaj wytyczne producenta staga i porównaj z wykonaniem swojej instalacji http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf piszą o doborze reduktora , ale i pokazują jak perfekcyjnie zainstalować...
Chciałbym się dowiedzieć jak wyczyścić kolektor dolotowy bo nigdzie nie mogę znaleźć do tego informacji? Gdy mu się depnie na gaz to dostaje muła i przy zapalaniu. Chodzi nierówno tak jakby się dusił. Wymieniłem już cewkę zapłonową i wyczyściłem przepustnicę. Proszę o pomoc.
Pojawił się błąd katalizatora oraz zaczął przy dodawaniu nagłym gazy tak cykać, okazało się że popękał kolektor ,a po wyjęciu go również popękany i zapchany katalizator. Wymiana kata nie strumiennicy na nowy i auto odżyło. zamykam temat.
Ja mam pełen przelot w tym aucie, katalizator jest odłączony . Zrobiłem tak, że wrócę do serii w każdej chwili to w wydechu nic nie blokuje. Dodano po 15 Tylko że jak wyłączysz zapłon to sonda wykryje zbyt bogatą mieszankę i zuboży momentalnie. Może by to zrobić tak żeby oszukać sygnał z lambdy, na moment podawać 0,1 V żeby sterownik wzbogacił? Jak...
Odepnij wszystko od kolektora i zaślep, ma być tylko kolektor i przepustnica. Jak się poprawi to pokolei podpinaj i zobacz co psuje.
Cześć. Sprawdź cały układ odpowietrzenia silnika, już kilka razy koledzy podpowiadali. Rury odmy pod kątem drożności i szczelności, kolektor dolotowy, czy nie ma pęknięć i samą membranę odmy. Jak nie masz dostępu do urządzenia, które wytwarza dym, szybko to sprawdzisz prostą metodą, używając plaka. Przy odmie powinien być taki mały otwór, zatkaj go...
Silnik Z19 DT 8V 120km 1.9 JTD Fiata stosowany w wielu modelach Punto, Dablo, Stilo, Croma , Astra H , Zafira B jest wersja DTH 16V150m lecz tu na dzień dobry wymienić kolektor na taki bez klap wirowych. Ogólny dostęp części.
Witam. Mam ten sam problem nieszczelności układu mechanik stwierdził że kolektor odlotowy i wirujace łopatki czy dobrze ponoć jest zapsuty
Mówisz, że mało prawdopodobne żeby przez zawalony kolektor był ten brak mocy ?
Witam po przerwie, temat do zamknięcia bo autko jeździ jak dawniej. Naprawa co prawda po łepkach, jej koszt to nie całe sto zł, ale może do końca roku dojeździe. Oraz mieliście rację ze śrubami od wydechu, co prawda odkręciłem jeszcze kolektor od wydechu i tam musiałem jedną śrubę rozwiercać bo się ukręciła, ale ku mojemu zdziwieniu, te w głowicy od...
Czerwony kolektor to przeważnie zatkany wydech w miejscu gdzie temperatura spada. Możliwe też że jest za późny zapłon. PS Nie strzela w wydech?
Witam nie mogę nigdzie znaleźć swojego problemu. Mianowicie przy gwałtownym wciśnięciu gazu do 3tys, i puszczeniu. Słychać cykanie z okolic kolektora dolotowego. Słychać to na luzie . Gdy dodam powoli gaz i powoli puszcze nie ma tego. Kolektor dolotowy szczelny, przepustnica wymieniona, zawór jak i membrana na kolektorze sprawna. Auto ma moc i jeździ...
Diagnoza TECH2. Podciśnienia sprawdzałem miernikem podciśnienia'MityVac'. Kolektor względnie czysty,klapy pracują.
Witam przewody sprawdzone brak oleju w wężu czyli turbina ok dymi na taki siwy czuć spalony olej wyczyszczony kolektor ssący bo był zabity ale to też nie pomogło we wtorek wymieniam jeszcze odmę i bembramę jeśli to nie pomoże to nie wiem ...
Witam Wszystkich! Tak jak w temacie, mam problem z autem Opel Zafira 1,8 16V+LPG z 2000 roku, zapalała się kontrolka check engine, po podłączeniu kompa: P0130, dodam że wcześniej kolektor nie był szczelny, naprawiłem i dalej to samo. Sonda wymieniona i kilka dni był spokój, teraz problem powrócił, auto po odpaleniu pracuje jakby na 3 cylindry, słabo...
Zawalony EGR ,to pierwsze co trzeba zrobić, wyczyścić go, i najlepiej kolektor dolotowy również, skasować błędy i zobaczyć czy jest ok.
Witam Was - pierwszy mój post więc proszę o wyrozumiałość. Problem opiszę od początku;najpierw było niewielkie szarpanie silnika i zapach gazów(ale nie spalonego paliwa tylko inny - co ciekawe zawsze go czuć gdy jadę z uchylonymi oknami),ale bez wyskakujących żadnych błędów i bez checka.Gdy założyłem instalację gazową szarpania silnika stały się bardziej...
tłumik za sondą nic do niej nie ma, ale np pęknięty kolektor wydechowy już tak.
Typowe dla silnika DTI że zapchany sadzą kolektor ssący.
i usterka rozwiązana... błąd P0960 oznacza czujnik regulacji ciśnienia oleju i niestety nie był to żaden czujnik w pompie ani na listwie CR.. padł czujnik ciśnienia nastawiacza oleju który znajduje się pod pompą wysokiego ciśnienia (ledwo widoczny w tej wersji silnikowej, dostać się do niego można jedynie zdejmując kolektor ssący i listwie CR) Skutek...
Dzięki kolego Maniek za informację. Czy mógłbyś napisać Którą sondę wymieniałeś? Kolektor czy ta druga, oryginał czy zamiennik? Jakiej firmy przepływomierz zamawiałeś? oryginał czy zamiennik? Bo zastanawiam się czy ten HELLA brać czy dołożyć i szukać siemensa.
Pękniecie membrany. Czasem też reduktory mają "zawór bezpieczeństwa" i przy za dużym ciśnieniu zrzucają nadmiar ciśnienie właśnie do podciśnienia. Wtedy zależy gdzie jest podłączony wężyk w kolektor ,ale zdarza się że całość/większość gazu ze tego wężyka trafia na jeden cylinder. Wtrysk potrafi się też uszkodzić tak że jego zamknięcie następuje za wolno...
Prawdopodobnie reduktor LPG do regeneracji zdejmij wężyk podciśnienia między reduktor a kolektor ssący i spryskać pianką do sprawdzania szczelności jak bąbli a pewnie tak to masz przyczynę
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Witam ponownie długo mnie nie było, ale troszkę z ciśnieniem pogrzebałem i problem się troche zmniejszył ale nie znikł. Dzisiaj mam wyciągnięty kolektor wydechowy i widać wkrętki w kolektorze, możecie mi odpowiedzieć czy są ok zrobione bo naczytałem się ze powinny być umieszczone tak żeby strumień gazu przepływał przez środek okna, i najbliżej zaworów....
P0400 - Za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR. Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij :)
witam.mam problem z zafirą z silnikiem y20dth z roku 2003. mianowicie chodzi o błąd 0070(błąd temp. powietrza otoczenia) którego nie moge skasować-silnik pracuje normalnie, drugi błąd 0400(błąd EGR-u) da się skasować ale powraca-silnik pracuje w "trybie awaryjnym". wyczyściłem kolektor ssący z klapkami bo był "zamulony", po wyciągnięciou EGR-u zawór...
Wyczyść kolektor ssący,może nie mieć powietrza na któryś cylinder,anie raz się zdarza że niema otworu tak jest załadowany.
Dzisiaj rozebrałem 2 przepustnice,ścieżki wydają się być dobre.przeszukałem inne fora,nawet inne auta z tymi objawami,bo na przepustnice to nie wygląda,objawy z dużymi obrotami tylko na zimnym.w tygodniu sprawdzę dokładniej kolektor dolotowy, i uszczelniacze zaworowe bo słyszałem ze też mogą zaciągać lewe powietrze,
Skoro sonda jest sprawna (zamiast wymieniać wystarczyło zrobić analizę spalin) to znaczy, że sterownik silnika nie może utrzymać właściwego składu mieszanki. Możliwości jest wiele - ułatwiłoby stwierdzenie czy mieszanka jest uboga czy bogata. Mogą nie pracować wszystkie cylindry (problem z iskrą, wtryskiem, kompresją), może być nieszczelny układ wydechowy...
Dzięki za podpowiedz problem z falowaniem obrotów oraz z szarpaniem silnika został rozwiązany. Gdzieś poprosru w kolektorze dolotowym lub w samej uszczelce pomiędzy kolektorem dolotowym a głowica był łapał lewe powietrze. Rozebrałem kolektor ssący wyczyściłem wszystko uszczelniłem na nowo dałem nową uszczelkę pod kolektor i przepustnice ( dodatkowo...
Witam. Mam problem ze znalezieniem instrukcji wymiany pompy w moim aucie Zafira 2002r diesel z pompą wtryskową Bosch PSG16 (dwuwtykowa). Mój problem polega na tym, że auto stoi pod domem i chciałbym samodzielnie ją wymienić, ale nie wiem jakich kluczy muszę użyć i co w jakiej kolejności robić. Czytałem na różnych forach, mniej więcej się orientuję,...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
Tak prawde mowiac to moze byc wszystko np. uszkodzenie sondy(trzeba by sprawdzic), uszkodzenie zaworu recyrkulacyjnego spalin jakies 250zl, uszkodzenie elektronbicznego nastawnika przepustnicy taki jak na zdjeciu jest u ciebie na 100% takze zdejmij sobie kolektor dodlotowy powietrza i odpal silnik po czym zobaczy co sie bedzie dzialo czy przepustnica...
Otóż od jakiegoś czasu (nie długiego) jestem posiadaczem Opla Zafiry, z silnikiem 2.0 DTI.. Na początku wszystko okej, aż nie dostała paliwa do pełna. Od tamtej pory zaczeły się następujące problemy: - Co jakiś czas wyskakiwał check, następstwem checka było: * maksymalnie wkręcała się do 1500 obrotów, kiedy próbowałem przejść przez tą granicę, z tyłu...
Zasyfiony EGR i kolektor dolotowy do czyszczenia. Aż się zdziwisz jak mało światła będzie w kanałach.
W 2001 r. dostosowano silnik X18XE1 do normy emisji spalin Euro 4. Tak powstał Z18XE. Najważniejsze zmiany jakie przeprowadzono to: przeniesiono czujnik prędkości obrotowej silnika w okolice 4-tego wykorbienia wału korbowego, zastosowano kolektor wydechowy zintegrowany z katalizatorem, dodano drugą sondę lambda dbającą o stan katalizatora, wprowadzono...
niuniu, co ty piszesz, zazwyczej wina w dziurawej membramie siłownika, to 60% przypadków, 25% to uwalony elektrozawór EGR lub klap zawirowania, 10% to zawalony kolektor czarnym smalcem, i reszta to przepływomierz albo przetarty szlauchik koło akumulatora.
Zrób diagnostykę to wyjdzie czemu się zapala,a profilaktycznie to kolektor ssący i klapki zawirowań do czyszczenia,i posprawdzać podciśnienia czy się gdzieś nie powypinały
Ostatnio bylem z trasie swoim dieslem zafira 2.0 dti84km, w trasie po przejechaniu jakies 25 km na swiatlach zapalily mi sie 2 check signing I taki z ludzidziem czytalem niby od ukladu chlodzenia, po czym obroty zaczely wariowac od1500 do zero czasami do 2000 pozniej pojawil sie problem z ruszaniem chwilowe braki reakcj na gaz I przeszedl w Stan awaryjny...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Witam wszystkich.Mam poważny problem z Zafira 2.0dti 101 koni autko z rocznika 2001. Najpierw błąd przepływomierza i P0400 czyli niewłaściwy przepływ spalin przez układ egr. Wymieniłem przepływomierz wyczyscilem egr kolektor dolotowy też wyczyszczenie bo syfu było co niemiara. Klapki wyprostowane i sprawne - ładnie lekko chodzą. I niestety nic ale okazało...
Witam spróbuj pomóc mu Plakiem dozując do kolektora ssącego.
witam .w mojej zafirce coś jest nie tak i nie odpala rano, po pierwszym obrocie lapie i zaraz kręci bez zadntch sladow zycia a mieszanka dochodzi bo czuje z rury,swiece tez grzeją ale tylko trzy bo jedna jest ukrecona, dopiero jak psiukne w kolektor to odpali.czy to wina tej swiecy chyba nie bo powinien na trzech lapac i odpalic.a tu zadnej reakcji.prosze...
Witam, Mam problem z moim Oplem. Problem : - silnik odpala bez problemów, zimny pracuje równo, dopiero po rozgrzaniu silnik zaczyna kuleć tj zaczyna nim szarpać jakby pracował na 3 garach ( nie gaśnie). Problem jest tylko na wolnych obrotach ( biegu jałowym ), podczas ruszania samochód reaguje normalnie. Zauważyłem również, że jak załączę klimatyzację...
Witam, Mam pytanie czy ktoś demontował kolektor ssący w Zafirze A 1.8 Z18XE ? Problem jest taki, że nie mogę go wyjąć w całości. Wygląda na to, że trzeba demontować pokrywę zaworów ? Pozdrawiam
Odpowietrzyłem układ tzn. na powrocie z pompy założyłem swoją dodatkową zewnętrzną pompę paliwa elektryczną,przegoniłem układ paliwem.Dałem placka w kolektor odpaliłem ,przestałem psikać placka i zgasł ,bez niego nie chodzi. Szukam dalej usterki :/ Dodano po 14 Podłączyłem kompa sprawdziłem obroty i tak kręciłem rozrusznikiem obroty silnika z wału korbowego...
Jak już pisałem zawór EGR wymieniony i wyczyszczony cały dolot czyli kolektor ssący z przepustnicami i jest szczelny. Pompa jest z jedną wtyczką ale przepływka była ta dużo droższa założona 0 281 002 428 i taką kupiłem nową. Czujnik doładowania też wyczyszczony z sadzy. Jedyne co mnie dziwi to Autocom pokazuje 1 bar na czujniku doładowania w trakcie...
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
zafira kolektor ssący przepływ kolektor przepływ kolektor kolektor słoneczny kolektor słoneczny
doładowanie turbo renault blokada ekran galaxy dźwięk słuchawka bluetooth
ultra power akumulator skoda scala
Bauknecht suszarka z pompą ciepła nie suszy – czyszczenie, diagnostyka, typowe usterki High-Frequency High-Voltage Transformer Design: Ferrite Cores, Insulation, Topologies, Safety