A sprawdziłeś taką prozaiczną rzecz jak bezpiecznik centralnego zamka? Pod kierownicą w skrzynce bezpiecznik nr F11 - 20A Możesz też w zrobić po numerze VIN odkodowanie co ten samochód miał na wyposażeniu. Może będzie centralny zamek?
Przepusty do sprawdzenia, zwłaszcza w klapie
na włączonym zapłonie uderz czymś twardym w centralkę zamka.
Ja montowałem zamki centralne dedykowane do astry G mają one już ukształtowane cięgna które zakłada się pod te linki które tam są. a wygłąda to tak: http://obrazki.elektroda.net/18_12415195... . myśle że idzie to znaleść na polskim serwisie aukcyjnym(wiadomo jakim) nie bede tutaj go reklamował. Pozdrawiam Tomekkoszalin
Wymiana nie jest ciężka (dopóki da się otworzyć drzwi ;) ), ale moduł zamka jest nierozbieralny, tylko wymiana w całości. Wszystko jest przy "zatrzasku" zamka, nie ma żadnych zewnętrznych czujników ani siłowników.
w zamku pasazera :)
Jejku, jejku. przecież masz otwartą klapę. Naciskasz zamek tak jakbyś otwierał zamkniętą i ręcznie odciągasz zapadkę, jak nie ręcznie, to śrubokrętem. Jak nie idzie, wykręć zamek. Takie to trudne? Pisanie na forum nic nie pomoże.
Po co schemat, probówka w dłoń i sprawdzać kable idące do drzwi, podczas pracy zamka na dwóch kablach ma pojawiać się zasilanie naprzemiennie, wcześniej warto sprawdzić stan tych kabli bo lubią się łamać
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
musisz opuścić lub poniesc troche siłownik master(5 kabli). alarm otwiera zamek, ale siłownik master nie podnosi sie do konca i zamyka zamek
Rozebrać prawy próg aby dostać się do modułu zamka,wypiąć wtyczkę z niego,podać "'na krótko"zasilanie na siłowniki.Padł moduł w pozycji ryglowanie dlatego od środka nie otworzysz i dlatego wszystkie naraz prawdopodobnie.Zdarzały się takie przypadki ale jak wyżej napisałem łatwo otworzyć.Skrajny przypadek to zapieczone wszystkie siłowniki.
Nasmarować specjalnym smarem do zamków. Nie używać WD40 i podobnych bo całkiem wyzionie ducha po pewnym czasie.
Tak wygląda kompletny zamek i mam cichą nadzieję że da się go rozebrać. Bo jak nie to tylko sprawna używka.
Pewnie po prostu widzi kluczyk w stacyjce, wtedy z pilota nie zamknie.
Robiłem tak : Brązowy + cza.zółtym Czerwony + Czr.nieb To samo KLIK (ten chyba próbował zamykać ) Tu błąd bo miał być czarny z czerwonym nie z żółtym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto link do schematów autoalarmów Tytan Max dokładnie takiego jak na fotce. pozdrawiam
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku
Super komfortowo nie będzie, zwłaszcza jeśli nigdy jej nie zdejmowałeś. Moja rada, dla treningu zdejmij z drzwi pasażera a potem z doświadczeniem zabierz się za te od kierowcy.
podłącz z według rysunku C
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
Moduł pewnie padnięty,jest w prawym progu.Próbówką wszystko zdiagnozujesz jak poczytasz o zasadzie działania zamka sterowanego masą.Sprawdź też przewody w przepustach oraz tylnej klapie.
Niepokoi mnie ta dioda. On a nie powinna się żarzyć. Jeżeli odpiąłeś sterowanie od alarmu i jest ok stawiam jednak na alarm z powodu właśnie tej diody. Gdzieś wewnątrz centralki alarmu jest uszkodzenie. Pytanie nr1 czy alarm jest na gwarancji Pytanie nr2 czy nie dostała się do centralki np. woda.
Miałem tak samo, wypadła wtyczka z siłownika w drzwiach kierowcy.
Wysłałem ci schemacik. Daj znać czy doszedł.
To jest dokładka więc programowanie oplowskie nic nie da.Sprawdż zasilanie i podłączenie przewodów do sterownika c.z. Dodano po 1 Użyj drugiego pilota .
Sprawdź czy prąd dochodzi do przyłączy w drzwiach. Jeśli dochodzi no to trzeba tapicerkę ściągnąć.
Ewidentnie masz błędy w montażu. Tu masz dokładną rozpiskę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Niestety całe okablowanie musisz zrobiś sam. Jak kupujesz alarm to ma on już wiązkę podłączeniową, tak samo jest z centralnym zamkiem. A masz już kupiony centralny i alarm czy dopiero zamierzasz kupić?
Zapoznaj się z informacją http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... może przybliży Ci rozwiązanie .
Jeśli jest master,to master. Ze słave,nie zamkniesz całego auta kluczykiem,tylko pilotem.
tak wygląda orginalny centralny zamek w mojej astrze sedan: https://obrazki.elektroda.pl/8867218600_... https://obrazki.elektroda.pl/4797538400_... https://obrazki.elektroda.pl/7441295900_... po prostu bolec wchodzi i blokuje możliwość wciśnięcia przycisku otwarcia klapy tylniej
W tym roczniku zamek centralny sterowany z pozycji elektryki centralnej bagażnika. Nieco młodsze miały zamki sterowane z modułu komory silnika. Nie spotkałem by CIM sterował zamkami.
Witam, mam ten sam problem ale nie mogę dostać się do bagażnika. Czy możecie podpowiedzieć jak się do niego dostać? czytałem, ze jest gdzies jakaś linka do pociągnięcia, ale nie wiem gdzie szukać...
Na kokpicie zamykanie i otwieranie działa, z zamka w drzwiach nie działa.
Niestety bez tego elementu centralny zamek nie działa Z moich notatek 12pF
Sprawdź czy wszystkie siłowniki się zamykją jak zamkniesz ręcznie to raz.Dwa jeśli jest to zamek oryginalny to master jest jeden w drzwiach kierowcy a od pasażera styki przy wkładce.Może to padło.Odłącz przelotkę od drzwi kierowcy i zamknij podaniem masy na przewód zamykający.Jak zamknie to jest odpowiedź.
Witam, od dawna mam problem z oryginalnym centralnym zamkiem w Astrze G 2002. Na czym ten problem polega? Chciałbym dołożyć uniwersalny zamek, lecz nie wiem gdzie i jak podłączyć. To nie jest zamek a sterownik.
Witam Panów. Wyciągałem bezpieczniki tak jak Panowie i niestety podobna sytuacja a mianowicie centralny przestał działać i tak naprawdę to nie ma innej możliwości zamknięcia samochodu, proszę o szybką radę bo samochód stoi przed domem a pojutrze są święta nikt mi go nie naprawi, jeśli ma ktoś schemat elektryczny to może na krótko uda mi się go zamknąć....
Dzięki za tą odpowiedź. Zadziałała. Padł u mnie bezpiecznik od otwierania klapy tylnej nr 38 i przy tej okazji przestał działać centralny zamek. Po wymianie bezpiecznika klapa zaczęła działać, lecz nadal nie działał centralny zamek. Jeździłem po elektronikach i wołali po podpięciu do komputera od 500 zł do 700zł za wymianę jakiegoś modułu. Dobrze że...
Sprawdź czy po włożeniu do slotu, blokada zatrzaśnie się do końca... zamek zasadniczo jest zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym.
Centralka odbiera każdy sygnał, ale wykonuje tylko prawidłowy.
witam, mam ten sam problem czyli tylne drzwi otwieraja caly centralny gdy sa otwierane z zewnatrz mimo ze powinny byc zamkniete. jakies sugestie..? pozdr tax
A więc tak, dzisiaj dotarł do mnie moduł REC. Po wymianie i programowaniu wszystko działa jak należy. Dziękuję za zainteresowanie tematem. POZDRAWIAM
Dziękuję
to zostaje tylko tech. Niektóre modele nie chcą się tak synchronizować. (30s to czas zbędny) klikaj od razu.
Być może https://www.forumsamochodowe.pl/opel-zaf...
Są wersje bez centrala.Miałem okazję się z takimi egzemplarzami spotkać.Co do uniwersalnego centrala to ktoś na forum napisał,że się da zamontować.Poszukaj.Ja osobiście dałem sobie spokój,jak mi klijent na zamek przyjechał.Są centrale specjalistyczne do odpowiednich modeli.Na forum to widziałem ale nie wiem gdzie.Po prostu szukaj :D
Usterką może być zamek w drzwiach kierowcy jak również wiązka łącząca drzwi z karoserią.
Czyżby jakaś krańcówka siadła?? Myślę że tak. Drzwi kierowca.
Problem rozwiązany. Wymontowałem zamek.Ten cylinderek (na zdjęciu z prawej) nie wracał do pozycji początkowej (na zdjęciu górnej pozycji). Przyczyną był ułamany pierscien w zamku. Kawalek pierścienia się oderwał i utkwił między zamkiem a tym cylinderkiem którego ramie popycha pręt do zwolnienia blokady.
Może warto zamek rozebrać i dostać się do tego mikrostyku,zobaczysz co jest grane wtedy.
Sprawdziłeś przelatkę między klapą a karoserią?
Akumulator nie trzeba ruszać. A do pomocy dobrze wziąć drugą osobę. Jedna dociska drzwi od zewnątrz, a druga stara się odblokować zamek.
witam mam podobny problem z centralką w opel astra f '95 naciskam przycisk na pilocie i tylko kierunki migają, i sie wogóle nie zamyka ani kluczykiem jak przekręcam zamek to też nic sie nie dzieje, od czego mam zacząć?? może to ten sterownik, gdzie on sie znajduje pomocy Regulamin Kolegi nie obowiązuje? 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających...
Są to przewody sterujące silnikiem siłownika.Jest na nich na stałe masa a w momencie podawania sygnału przekaźniki w cenralce ieniają polaryzację z - na + na jednym z nich w zależności od tego czy zamek zamyka czy otwiera.
To nie siłownik stanął tyko zamek się zaciął. Musisz zdjąć boczek.
Kolego Legendbojownik jest temat ładnie opisany na forum opla i jest nawet pokazane co i jak trzeba zrobić. Wystarczy poszukać. Pozdrawiam
A z tego co mi się wydaje, to powinien być mikro przełącznik z stykami NO i NC. Tak, powinien. Sprawdź silnik, krańcówkę i nic więcej nie zrobisz z tym zamkiem.
Spróbuj tego : 1. Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi, 2. Przekręcamy kluczyk w stacyjce do momentu zapalenia się kontrolek. 3. Przytrzymujemy w kluczyku guzik odpowiadający za zamykanie drzwi przez ok 3 sek. 4. W tym czasie drzwi zaryglują się i odryglują ponownie. 5. Kluczyk jest zaprogramowany.
Drugiego pilota nie mam, testera pilotów też nie mam.
Poczytaj trochę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... tematów już podobnych było już wiele .
nie mogę w ogóle zamknąć auta, jedynie zamykają się tylko drzwi od kierowcy Działa (zamyka/otwiera) przycisk w kokpicie ? https://obrazki.elektroda.pl/6182376100_...
no to jak przekręciłeś to ciąg w stronę nadwozia z sił wszystkich jaki masz. Jest jeszcze opcja że ktoś zamontował np centralny zamek i przewiercił złącze puszczając kable we środku. Albo inne licho.
panowie teraz to całkiem się z centralnym porobiło podczas zamykania auta auto zamyka się jedynie drzwi pasażera kierowcy i tylne prawda natomiast drzwi tylne lewe i klapa bagażnika już nie zrobiło się tak gdy chciałem aby drzwi tylne lewe się zamykały bo się nie zamykały a teraz jest tak ze ani te drzwi się nie zamykają ani klapa bagażnika się nie...
Astra F 1995, od razu otwiera i zamyka.
W drzwiach jest złącze wielostykowe - konkretnie między zawiasami. Jeżeli drzwi były demontowane to może styki są zabrudzone. Rozebrać gniazdo z wtyczką przeczyścić - gorzej na pewno nie będzie. Problem jest tylko jeden -mało tam miejsca na takie czynności.
skorpion ma sterowanie centralnym , bodajże zielony i niebieski ,wychodzą na nich impulsy masy .W ASTRZE znajdż na progu kierowcy przy słupku A kable brązowo-biały(otwieranie) i brązowo-czerwony(zamykanie) , zchodzą one z progu na podłogę 0,5 mm2 . central sterowany jest masą tak że żaden iterfejs nie będzie potrzebny
witam , kiedyś miałem podobny problem byłem u speców z mojej okolicy i każdy rozkładał ręce, koszt naprawy w aso przekroczył 300 zł. zdecydowałem się wiec poszperać w sieci i znalazłem przyczynę. a więc wymiana samego siłownika master niestety nie wystarczy , rzecz w tym że prawdopodobnie nie była to nawet wina siłownika . jeśli nie działa ani manualnie...
nie mam drzwi tylnych , chyba że masz na myśli klapę bagażnika
Witam ,należy zmienić wkładkę zamka .W zależności od modelu cena nie jest wygórowana ,ewentualnie poszukaj na szrotach ....czasami pozwalają znaleźć i samemu wymontować! .powodzenia
1. Co przeczytałeś i czego się dowiedziałeś do tej pory w swojej sprawie? 2. Co sprawdziłeś?
Wykazałbyś odrobinę wysiłku i polazł na pierwszy lepszy szrot, prosząc żeby pokazali Tobie ten zamek?
W czasie włączenia alarmu zamyka się centralny zamek w trzech drzwiach, i zaraz otwiera się . Czwarte drzwi od kierowcy nie zamykają się . Kluczykiem zamykam te czwarte drzwi i w tym czasie zamykają się wszystkie . Pilotem od alarmu później mogę otworzyć wszystkie. proszę o poradę
Centralny zamek fabryczny czy "dokładany"? A jak wygląda teraz sytuacja "zamykania" samochodu guzikiem od wewnątrz?
Samochód w ostatnią sobotę poszedł do mechanika i po trzech godzinach był naprawiony. Temat rozwiązany, zamykam.
Witam, proponuję zacząć od sprawdzenia zasilania (bezpieczniki, masy, itp.). W załączeniu schemat tego zamka.
Witam:niestety musisz zdjac panel dzrzwi i sprawdzic zamatowanie zamka . To jest zamek sterujacy i dlatego masz problem ze wszystkimi zamkami.
Witam. Jak kupiłem asterkę to miałem takie same objawy. Rozebrałem zamek w tylnych lewych drzwiach wyczyściłem, nasmarowałem i zamek chodzi. w pozostałych drzwiach drzwiach wystarczyło zdjąć tapicerkę i zamek spryskać WD-40. Zamki działają do dzisiaj.
A co za problem zamiast siłowników podłączyć żarówkę 21W i zobaczyć czy świeci pełnym światłem? Zapewne jest zaśniedziałe zasilanie sterownika zamka.
B3130 - Odryglowanie drzwi - zakłócenie działania
Nie rozumiem tego ostatniego zdania o centralce. ??
Dzieki za info. Na razie muszę poszukać tego zwarcia, ale to dopiero w następnym tygodniu. P.S. I jeszcze mam prośbę. Jakbyś mógł mi to mniej więcej rozrysować. Jak ten switch jest połączony z kabelkami prądowymi od silniczka w siłowniku (wnętrze siłownika). Byłbym bardzo wdzięczny :-) P.S.2 I do czego są pozostałe kabelki przy module ? (czarny cienki...
Witam Tutaj znajdziesz pomoc w zdjęciu tapicerki w Astrze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... Pozdrawiam powodzenia
Masz masę na jednym z przewodów (brązowy, biały) przy siłowniku master, wtedy gdy jest zamknięty.
Witam , mam problem z centralnym zamkiem w astrze H z 2005 , przestał działać na pilota oraz na przycisk w konsoli środkowej , pomaga reset na akumulatorze lecz można tylko raz otworzyć zamknąć i dalej nie działa, wiązki w przelotkach sprawdzone kabelki nie połamane , bezpiecznik 38 tez jest ok
Sprawdź wiązkę przewodów pomiędzy drzwiami kierowcy a słupkiem.
Odłącz centralkę alarmu i zamknij samochód kluczykiem - i już będziesz widział co głupieje. Wiem co głupieje. Pytam czemu ? Bez alarmu centralny działa normalnie.
Najprościej, gdy użyjesz takiego sterownika: http://www.sklepdioda.pl/photo/_pdf/zams... http://www.alarmy-gerard.pl/index.php?pa... Podłączenie do Astry F: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Co on przełącza?Skąd wiesz czy to zamek fabryczny?
Może być centralka , zamek kierowcy lub wiązka karoseria -drzwi karoseria-klapa . Do sprawdzenia .
Wszystko to zrobiłem, ale nie pomoglo
no i niestety , mrozy znikneły a zamki nie działają i będę musiał jednak rozbierać tapicerke :(. Może mi ktos podpowiedzieć jak te kable po kolei idą ? z których drzwi do których, i czy do każdego siłownika są podpięte równolegle czy idą oddzielne przewody do każdych drzwi?
Chyba astra 3. Diagnostyka zamka.
Rozwiązane. Przyczyną była wkładka kluczyka. Samochód widział kluczyk w stacyjce.
witam , mam problem z centralnym zamkiem , nie działa nawet jeśli przekręcam kluczyk , nie ma żadnej reakcji , co może być przyczyną , proszę o jakąś podpowiedz , albo nawet o kontakt na numer 519868758 z góry dziękuje za pomoc
Witam. Bezpiecznik od centralnego zamka sprawdziłem, jest dobry.
Forum,moduł prawa strona,analiza sygnałów.Lub na szybko odepnij wtyczkę każde drzwi przód plus zobacz przepust z bagaznika i wysteruj na próbę. Prosiłem o poradę "po chłopsku", tak dla "słabego" elektryka... :wink: Z tych dwóch zdań niewiele rozumiem... :cry:
Witam, W związku z tym iż to jest mój pierwszy post na formum, to witam wszystkich forumowiczów. Mianowicie wracając do tematu. Mam Opelka Astrę F, rok 1997, pojawił mi się problem z zamkiem centralnym. problem polega na tym iż nie chce on zamykać drzwi z pilota, we wczesnym stadium, raz na jakiś czas zamykał, teraz już nie chce, po wciśnieciu na pilocie...
O ile sobie przypominam to procedura kodowania(synchronizacji kodu) pilota po wymianie baterii wygląda w ten sposób: wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi, przekręcamy kluczyk w stacyjce do momentu zapalenia się kontrolek. Przytrzymujemy w kluczyku guzik odpowiadający za zamykanie drzwi przez ok 3 sekundy, w tym czasie drzwi zaryglują się i odryglują...
Zastanawie mnie jeszcze jedno,gdy pozostawie kluczyk w stacyjce zamek potrafi się sam zamknąć,a pochwili otworzyć,dodam że dzieje się tak gdy niewystępują żadne np.drgania które mogły by też takie coś spowodować.Momentami głupieje od czego mam zacząć,dziś przez większość dnia korzystałem z auta,często zamykając,otwierając.Działa bez sprawiana jakichkolwiek...
astra zamek zamek klapy astra centralny zamek astra
ekspres bosch wyczyść zaparzacz elektrozaczep dioda prostowniczy oznaczenie lampa przedni
schematy elektryczne sterowania agregat prądotworczy
Czarne paski na marginesach w drukarce laserowej Gdzie kupić silnik do pralki Candy GO4 106/1-16S?