Albo źle ustawiony zapłon? Rozrząd?
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Moja Astra miała podobne objawy, z tym że wypadanie zapłonu było konsekwencją uszkodzonego czujnika położenia wału.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
A co tam jest do medytowania, wyciągsz czujnik wału, włączasz zapłon i majtasz przed czołem czujnika kluczem, słyszysz czy włącza się pompa i klikają szprycki. Jak tak jest to czujnik sprawny.
Zrób odcięcie na sondzie. Będzie dużo palił i złodzieje nie będą mieli za co zatankować wiec auto porzucą. Zrób na czujniku położenia wału. Check się nie zapali. Dodatkowo na rozrusznik by nie zmęczyć akumulatora. Pewnie nowe auto i przewrazliwiony jesteś. Pod blokiem ukradli jedne audi b4 z super zabezpieczeniami a kilka dni później drugie zostawili...
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
Witam ponownie kłopoty z odpalaniem minęły po wymianie czujnika cieczy chłodzącej dla komp. A teraz mam pytanie czy przez ten czujnik mógł się przestawić zapłon???? Bo jak był uszkodzony to zaczął głośno chodzić mechanik przestawił mi zapłon mówiąc, że ktoś tu kręcił. Po przestawieniu było w miarę ok., ale i tak była głośna praca potem zaczęło mi zalewać...
Miałem podobny przypadek, zaczynało brakować regulacji na aparacie, po prostu aby zapłon wyszedł ok aparat musiał być daleko poza otworami. Okazało się że obróciła się tarczka impulsowa , ktoś ją sciągał do wymiany halla i nie założył tego maleńkiego klina. Lewe obroty dostawała bo żeby zapłon wyszedł w znaki palec był prawie pomięcy cyckami w kopułce.
TPS/CPP Czujnik położenia przepustnicy
co do ERG to to co masz zrobione wystarczy. Podejrzewam po prostu że jeżeli masz czujnik walnięty to silnik, gdy jest gorący może dostawać zbyt bogatą mieszankę i to może być przyczyną jego gaśnięcia. sprawdzałeś jakie błędy widzi sterownik? http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Dodano po 18 sprawdź też ciśnienie sprężania i czy zapłon masz na...
Niee, sondy nie odpinałem, nic nie kombinowałem przy sondzie. Błąd sondy może powstał przez wypadanie zapłonu, albo to zapłon wypada przez sondę? A kod P0170 ma może jakieś powiązanie z czujnikiem między filtrem powietrza a przepustnicą? Bodajże jest tam czujnik temperatury, tak?
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Kolektor szczelny, sprawdzone odtłuszczaczem, nigdzie nie zasysa powietrza. Po odpaleniu samochodu na zimno auto pracuje prawidłowo i może tak chodzić 2 h i można gazować na postoju i jest ok. Natomiast kiedy zaczniemy jechać po przejechaniu ok. 300 m zaczyna delikatnie wypadać zapłon a jak będziemy jechać ok. 100 km/h na 5 biegu i odpuścimy gaz i znowu...
U mnie ten sam problem, wymiana sterownika od silnika nic nie dała, będę wymieniać czujnik wału korbowego oryginalny, mapowanie, ale zanim to zrobię, to będę sprawdzać jeszcze, czy odpali, jak mu włączę zapłon i wyłączę, czy wtedy będzie odpalać od strzału. Jeśli tak, to w pierwszej kolejności pójdzie ciśnienie paliwa, a czujnik ewentualnie, jak to...
A wcale ze nie sterownik tylko jeżeli wypada zapłon to moduł zapłonowy a jeżeli egr to tylko egr.Naprawione i samochód śmiga.:D Ale dzięki
można sprawdzić zwykłym miernikiem (jak? poszukaj na forum) Jest to czujnik podciśnienia w kol. ssacym
Jak pływał to weż się za czujnik halla. Miałem kiedyś taką jazdę w Golfie3.
A może by tak wywołać kody błędów w tym modelu przecież jeszcze można to zrobić.Chyba się zgodzicie że to pomaga w zlokalizowaniu usterki.Zewrzeć A i K w złączu diagnostycznym włączyć zapłon i liczyć.Opisy kodów można tu znależć.
Witam. Panowie samochód Opel Astra H 1.7 CDTI silnik DTR 2007r. Jakie powinno być ciśnienie paliwa w opcomie, na zapłonie, przy wyłączonym silniku? U mnie skacze od 006-035MPa. Czy uszkodzony jest czujnik?
Zapłon ustawia się przez obrót pompy wtryskowej,ale trzeba do głowicy pompy wkręcic czujnik zegarowy i według niego ustawiac.Wartośc 0,55mm w GMP.
ale jak by to był czujnik temperatury to wskazówka by się podnosiła nie? U mnie to był impuls (impulsowe uszkodzenie czujnika) i komputer na chyba 5min albo 10min blokował zapłon... ;) Wskazówka działała normalnie a jednak czujnik temperatury był uszkodzony ;)
NIe, nie gaśnie. Dopiero jak wyłacze zapłon. Potem znowu sie zapala po krótszym badź dłuższym czasie.
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Witam, Opel Astra F 1.4 C14NZ, jak wiadomo czujnik Halla w tym samochodzie ma 3 piny, 1 pin +12V, 2 pin sygnał i 3 pin masę. Jak włączę zapłon to mierząc napięcie na 1 pinie mam 12V ale jak wepnę żarówkę to nie pali się... O co chodzi ?? Oczywiście auto odpala bez problemu ale chciałem zrobić odcięcie zapłonu właśnie na ten przewód i niestety mam problem...
Witam serdecznie problem polega na tym że nie załącza się wentylator chłodnicy przy wysokiej temperaturze i płyn kipi. Jak odłącze przewód od czujnika temperatury cieczy ( w termostacie) i załącze zapłon wentylator normalnie działa. Czujnik temperatury wymieniony na nowy a usterka cały czas ta sama
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Ustaw zapłon na czujnik zegarowy0,90 i wałek rozrządu tez na czujnik (podniesienie 2 krzywki 0.53)jak dobrze pamiętam :-)
Skoro nie ma iskry na 2 świecach to raczej przewody można wykluczyć, ale je można przecież łatwo sprawdzić - wystarczy zamienić przewody przy cewce. To są 2 podwójne cewki we wspólnej obudowie. Albo padła jedna cewka albo uszkodziła się wiązka albo sterownik silnika. Zdejmowanie fajek ze świecy na pracującym silniku, w którym jest elektroniczny zapłon...
jasne, wymiana modułu pomogła, nie stać mnie na warsztat jeżeli moge zrobić coś we własnym zakresie więc pytam Was, myślałem jeszcze o czujniku temperatury który może odłączać zapłon, może ktoś miał podobny przypadek?
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
Z16XE. Zapłon nie został wyłączony, nawet jeśli by został to raczej na minus nie powinny pójść tylko do 0 spaść. A czujnik wału?
Martwa sonda, źle ustawiony zapłon, uszkodzony czujnik temperatury - diagnostyka prawdę powie. A tymczasem proszę doprowadzić pisownię swoich postów do kultury.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
no napisalem w pierwszym poscie...auto to opel astra1.4 C14NZ monowtrystk aparat zaplonowy z czujnikiem halla, bede wdzieczny za pomoc bo jakos podlaczanie pod stacyjke zeby odciac rozrusznik mi sie nie podoba wolalbym tak jak powinno byc czyli odciecie zaplonu, pozdro
Prawidłowo ustawiony wałek rozrządu to podniesienie 2 krzywki o 0,53 +- 0,03mm (czujnik zegarowy z podstawą płaską opierasz na powierzcni uszczelki pokrywy zerujesz czujnik na 3 krzywce a potem przenosisz czujnik na 2 krzywkę i ustawiasz wymiar j.w. oczywiście wał w pozycji OT) Dodano po 3 punkt OT z koła zamachowego i jeszcze nasz do ustawienia zapłon...
a rozrządu przypadkiem teraz nie wymieniałeś? rozrząd zmieniałem jakoś w lutym tego roku, objawy wystąpiły po około 2 miesiącach pózniej- myslisz ze zapłon sie przestawił?? albo nie dokrecone koło pasowe i sie klin wyrobił??
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Wracam do tematu bo dopiero dziś moja asterka mnie zawiodła od tego czasu. Zamieniłem moduł zapłonowy nic nie pomogło również cewke i dalej nic. Elektryk ze mnie nie jest i że tak powiem pojęcia nie mam na ten temat wedle regulaminu nie powinienem pewnie tu pisac ale prosze was bardzo o pomoc ponieważ mam dosyć tego problemu i nie mam kogos kto może...
Witam. Spróbuj wcisnąć do dechy dwa pedały (hamulca i gazu-do oporu) i przekręcić zapłon-nie odpalać silnika. Mi mruga, tylko nie mogę znaleźć co to za błąd. Mi pokazuje błąd 040 :(
Inne zamki Ci działają normalnie (czyli otwierając kluczykiem drzwi kierowcy reszta się otwiera?) Bo w Astrze G nawet zaryglowane (a nie tylko zamknięte zamki) i tak da się otworzyć za pomocą klucza gdy się przekręci na otwarcie zamek drzwi kierowcy. Możesz spróbować funkcji bezpieczeństwa - na włączonym zapłonie zasymuluj zderzenie - czyli zdejmij...
Jak włączysz zapłon kontrolka ma świecić.Zapalasz silnik,pare sekund kontrolka musi zgasnąć.Jeżeli nie zgaśnie to Wyłaczasz silnik(zapłon) i mostkujesz styki A i B.Włącz zapłon , komputer ma podać kod .Myśle że masz ksiażke.Trzy razy 12.Potem ALDL podaje usterki.Lambda uszkodzona daje kod 13 albo 14.
no to tak jak inni piszą - judłaj rozrusznikiem i psikaj plakiem/samostartem w dolot (jak nie masz nic takiego to "kielonka benzyny w gardziołko" , jak zapali no to masz problem z paliwem, jak nie zapali to problem z iskrą (często padają czujniki położenia wału przy kole pasowym, cewki też dość często ale wtedy przerywa, szarpie a nie zdycha na amen)...
Ta dzwignia tylko przyśpiesza zapłon ,(a nie dodaje paliwa) by silnik równiej pracował na "zimno" .A wałek rozrządu ustawiony na czujnik czy też na ucho?
Witam, wielkie dzięki za wszystkie informacje. Luzu w aparacie nie ma, już sprawdzałem, wszystko sztywno i na miejscu, oczywiście zapłon ustawiałem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku ale na zimnym jest tak samo, co to jest ten multec czy dls? Mógłbym prosić trochę jaśniej bo taki figo-fago to nie jestem. Ktoś na tym forum pisał że może to być...
Mozesz sciagnac kostke z tego czujnika właczyc zapłon w aucie i spr.miernikien powinno tam byc tak do 5volt jak nie to trzeba przedzwonic kable do sterownika.
Witam.Lewy pin to przewód w którym znajdziesz przewód z napięciem 5V po zapłonie,prawy pin to tam gdzie będziesz miał masę i ostatni na środek.
Sugeruję sprawdzić układ zasilania paliwem (filtr,pompa,ciśnienie), dodatkowo czujnik temperatury silnika. Podaj oznaczenie silnika (np. C16NZ), bo nie wiemy nic o tym silniku (wtrysk np.?) Pozdrawiam.
jak masz oscyloskop to wykorzystaj go do obejrzenia przebiegu na czujniku GMP w trakcie jak jest iskra i gdy już jej nie ma . Ja miałem podobny przypadek z KIA shuma dwie czy trzy iskry przy kręceniu i po chwili brak iskier , wymieniałem czujnik GMP na nowy i nic stwierdziłem i koledzy z elektrody też że immo odcina zapłon chociaż kontrolka od immo...
Jak nie będzie chciał samochód odpalic to sprawdzę czy z zapasowego kluczyka odpali. u nas w Skierniewicach jest niezły magik od elektroniki. Niedawno też samochód nie chciał zapalic - poszedł czujnik mocy. U mnie faktycznie rozrusznik kręci ale może odcina zapłon, tylko dziwne że z zaciągu odpala.
Tydzień już szukam usterki w Asterce i nadal lipa. Nie chce odpalić. Zachowuje się jak by miała przestawiony zapłon. Paliwo jest podawane z wtrysków, iskra na wszystkich garnkach, czujnik Halla sprawdzony (sygnał podaje na wtrysk). Rozrząd idealnie w punktach.
Nie do mechanika tylko do elektryka jechać. Sprawdzić uzwojenie, mostek i wirnik. Jak sprawne to regulator zostaje i tyle. Czujnik temperatury grzania świeć i przekaźnik do sprawdzenia. Było pisane o tym na forum.
parametry w porzadku Tak? No to pokaż te parametry na zapłonie z tego czujnika.
JA swego czasu oszukiwałem ten czujnik w następujący sposób - odpalasz auto, zapala się check engine, wkręcasz na obroty, wyłączasz zapłon, włączasz zapłon (tak, aby silnik nie zatrzymał się) i zawsze pomagało;]
Podsumowując - auto gasło tak, jakby coś nagle odcinało zapłon. Raz jeździłem kilka dni i nic się nie działo, innym razem gasło dwa, trzy razy dziennie. Nie było zasady. Zauważyłem, że gaśnie zazwyczaj wtedy, kiedy łapie temperaturę (ok. 80 stopni). Komputer pokazał "czujnik położenia wałka rozrządu" ale wymiana na nowy nic nie dała. Dodatkowa masa...
Witam, poczytałem troszku te posty i tak, sprawdż jakie masz zasilanie czujników powinno być 5V, po drugie to ciśnienie sprężania ma być 14-16 bar twój wynik prawie 18bar jest za wysoki i albo żle zmierzony(manometr oszust lub sterowanie zaworami zdechło), jeżeli jest prawidłowy pomiar to zachodzi dużo prawdopodobieństwo spalania stukowego(samozapłon)...
Witam. Mam taki problem w ASTRZE F, otóż pewnego razu, chcąc odpalić auto i przekRącając kluczyk na zapłon, nie pojawiły się żadne kontrolki, ale samochód odpalił bez problemu. Wkazówka paliwa leży, podobnie jak od temperatury płynu, świeci się jedynie brak ładowania akumulatora, lecz ten jest ładowany, bo sprawdzałem miernikiem. O co tu chodzi? Wyjąłem...
Jeżeli świece są ok. to sprawdz czujnik tęperatury. 1.Odłącz świece. 2.Podłącz w miejsce jednej z nich żarówkę 12v. 3.Odłącz czujnik cieczy chłodzacej (masz ok -50 stopni C) 4.Załącz zapłon. 5.Obserwój czy świeci czy nie.
Odcięcie przewodu "po stacyjce" jest banalnie proste do ominięcia. Wystarczy podać zasilanie na dowolny odbiornik, który jest zasilany w ten sposób (np. silnik wycieraczek). A może by tak czujnik halla, albo układ sterowania wtryskami? Tylko tu trzeba trochę się pomęczyć i dać trochę elektroniki. Efekt murowany.
Silnik 1,4i po odpaleniu idzie przez chwilę i gaśnie. Paliwo jest ale brak iskry,czujnik poł. wału OK .Zapłon MULTEC bezrozdzielaczowy rocznik 93. W aucie jest alarm - SUPERALARM GTI 9090nie wiem jak minąć odcięcie zapłonu może to jest przyczyną -pomocy autko pilnie potrzebne!!
jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika położenia wału korbowego w oplel astra G 2.o dtl przewód czujnika 3 żyłowy. Na środkowej nóżce przewód szaro czarny jest masa dwa pozostałe czarny i szaro czerwony brak napięcia, zapłon oczywiście włączony. Czy można podpiąć napięcie bezpośrednio z akumulatora do zasilania owego czujnika jak tak to do którego...
Zapłon ustawia się stroboskopem. To auto ma aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Na wolnych obrotach wskaźnik na kole powinien zgadzać się z tym na obudowie. Jakie to obroty powinno być w serwisówce. Nie ma potrzeby wyłączać wyprzedzenia które działa przy wyższych obrotach. Gdzie znalazłeś taka instrukcje ustawiania zapłonu w samochodzie?
więc skąd takie wartości?czyżby czujnik wałka siedział?rozrząd na znakach ,pasek mierzony taka sama długość jak stary wszystkie rolki ,uszczelniacze nowe ,sprawdzałem to już cztery razy,tam naprawde niema co spierdol.. czy może jakiś inny czujnik np air flow, bo tylko taki błąd siedział może wpływać tak bardzo wpływać na wyprzedzenie zapłonu?
B0575=Przerwany obwód lub za wys. nap. czujnika poziomu paliwa C-016 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa Test Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: konfiguracja pojazdu Czy następująca informacja dotyczy tego pojazdu? Pojazd z REC (tylna centralka elektryczna) Tak: T002 Nie: T007 T002 Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego •Zapłon...
. Wyczytałem na forum, ze jak sie ściągnie wtyczke z aparatu zapłonowego oraz jak sie zewrze środkowy pin poprzez zarówke do masy (podawanie impulsów) to powinna iskra przskakiwać. A gdzie zwierasz przy aparacie w kostce ,czy w tej od instalacji? piny przy module 1-do cewki 2-masa 3-plus 4- impulsy z komputera
witam ja miałem kiedyś taki problem, takie objawy w tych samochodach często daje czujnik halla raz iskra jest raz niema ale w moim przpadku to był zwykły alarm który odcinał zapłon wyciołem go i wszystko działa jak należy pozdrawiam.
Witam Wszystkich zainteresowanych! Otóż miałem problem z pracą silnika w/w auta. Rozebrałem "pół" samochodu co się okazało że przerwy na świecach zapłonowych były zbyt małe. Dlatego uczulam wszystkich żeby zacząć naprawę od sprawdzenia podstawowych rzeczy , podzespołów , mechanizmów itp. Żyjemy w czasach jeżdżących komputerów , nafaszerowanych czujnikami...
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie? To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz 4. Chodzi o ten od ECU. Na lpg może pracować, ponieważ...
Zdejmij wtyczkę z aparatu przekręć zapłon przewód z cewki zbliż do masy i zmostkuj kilka razy styki w wtyczce 0 i - powinna przeskoczyć iskra wtedy będziesz wiedział że jest uszkodzony czujnik poruszane wiele razy.P
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
To tak wygląda jakby stacyjka, tak jakby wracała na zapłon skoro wszystko zaczyna świecić na desce. Nie wiem czy on ma zwykły kluczyk czy kartę czy jeszcze inny start stop ale ja bym zlecił przejrzeć to pod kątem elektrycznym. To może być pierdoła. Chwilowy zanik prądu na jakiś przekaźnik i cyk gaśnie. Po chwili wraca i możesz odpalić i znów to samo....
nie jestem pewien czy ten silnik posiada czujnik stukowy wiem ze astra posiada. Czujnik sutkowy jak będzie to znajduje sie pod kol ssącym i do niego będzie podpięty przewód, objawy wskazują na zły zapłon a on tez odpowiada na przyspieszenie zaplonu. Czy auto posiada gaz??? Dodano po 4 aaaa jeszcze jedno czy auto posiada lampkę check??? jeżeli tak to...
Kolego jest coś takiego jak wypadanie zapłonów, i czujnik wtedy reaguje. Pozdrawiam.
Kolega podaje że ma to na wyłączonym zapłonie, nie gdy silnik zapalony.Więc nie widzę powiązania z czujnikiem oleju lub jego poziomem.
No mnie też nie pasowało te podciśnienie bo tam jest aparat na czujniku halla podajże... A które dokładnie piny należy zewrzeć możesz to mniej więcej wyjaśnić??? http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Pozdrawiam!
Nie ma wysterowania na moduł albo sam moduł jeden i drugi uszkodzone. Czujnik sprawdź jak pisał Kolega MakroSerwis
Ten od Astry F to prawdopodobnie X16SZR a w Astrze G masz Z16SE który powstał jako następca silnika X16SZR. Powstał on przez połączenie zaadaptowanego kadłuba silnika X16XE i zmodyfikowanej głowicy od C16SE. Kolektory powinny pasować od jednego do drugiego ale pewności nie mam. Jedyne co to czujnik wału jest w innym miejscu i innego typu więc byś musiał...
Przyczyn może być wiele np. uszkodzona kostka przy stacyjce, czujnik położenia wału, przerwa w instalacji najlepiej odczytaj błędy będzie wszystko jasne.
kolego w aparatach zapłonowych opli z tych lat występują czujniki indukcyjne (cewki) lub czujniki halla wydaje mi się ze chodzi ci o ten pierwszy czujnik jeżeli tak to po stronie aparatu którą wchodzi w głowice jest sworzeń który należy wybić po czym wyjmujemy wałeczek aparatu i odkręcamy chyba dwie śrubki na 7 i już prawie jest w naszych rękach reszty...
W tym silniku, tak jak pisałem, jest założony nowy moduł. Ciśnienie mierzone na zimno i na ciepło. Wtryski zamieniałem miejscami i dalej na czwartym wypada. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wałka lub wału. Znajomy mi mówił, żebym czujnik temperatury do eku zmienił. A może komputer padł? Co do podciśnienia, to już zaślepiałem wężyk, a...
1-szy cylinder jest od lewej strony(od strony paska rozrządu) prawdopodobnie bo właśnie nie jestem pewien jak to ma iść, raz to pracuje tak raz tak, może też cewkę będę musiał zmienić a to droga impreza będzie :/ to czyli jak to powinno być po kolei wg. książki jak by ktoś jasno i klarownie napisał bo ogłupieć można z ta elektryką.. Po za tym z czytałem...
Problemy z zapłonem - dużo opcji jeśli chodzi o zapłon. Opiszę Ci kilka z nich, z którymi miałem problem. Świece - jeżeli dawno nie wymieniałeś to pomyśl o tym. Przez brak iskry może Ci źle odpalać. Czujnik położenia wału rozrządu: Krótki manual na sprawdzenie czy czujnik jest sprawny: Zaczynając od początku: - Jeżeli pali Ci się check i po zczytainu...
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
Witam. Mam problem z moja Astra. Może już go rozwiązałem ale nie jestem pewien. Otóż po odpaleniu jej i po dodaniu gazu nie wchodziła na obroty ( miała takie pewne miejsce co się przydusiła , a silnik się trząsł jakby chodził na 3 gary a nawet i mniej) ale jak złapała rytm to szla normalnie. Na wolnych obrotach chodziła równo. Podejrzewałem zapłon i...
Z tego koła czujnik zczytuje położenie wału i reguluje zapłon i pewnie też wtrysk paliwa. Po zmianie bloku z Z16XE na X16XEL i przerobieniu czujnika na ten zczytujący sygnał z koła pasowego wyglądało na to że zapłon jest za późno i dlatego zrobiłem to koło i przestawiłem je o 3 zewnętrze ząbki do przodu, nie wiem jaki to jest kąt ale i tak będę to jeszcze...
działo się że coś przerywało odcinało zapłon 1s podczas jazdy ale poruszałem wtyczkami na silniku i to ustało wcześniej mechanik nie znalazł żadnej przyczyny tego i skasował mi błędy dzisiaj jak podpiąłem kompa widziałem że ten błąd się pojawił ale check nie świeci wogóle podczas jazdy więc tylko z ciekawości zapytałem
Kolego, sprawdź jeszcze czy nie przestawiło Ci się koło pasowe wału, napędzające alternator. Jak odkręcisz śrubę od koła tam zobaczysz, że na kole jest wycięcie a na zębatce wału silnika po której pracuje pasek rozrządu jest wypustka. One muszą ze sobą pasować. Ja tak miałem takie same objawy okazało się, że albo ja źle przykręciłem koło pasowe albo...
Zrób test cewki zapłonowej, jeśli poda napięcie to szukamy dalej, zestaw startowy w tym oplu to komputer immobox plus pastylki.
OK. Wyjaśnię jeszcze raz. W moich poprzednich samochodach (Opel Astra I, Renault Megane Classic) po przekręceniu stacyjki na zapłon zapalają się czerwone kontrolki od ciśnienia oleju ,,oliwiarka" i od ładowania ,,akumulatorek". Gasną zaraz po uruchomieniu silnika. Tymczasem w tej skodzie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon bez uruchamiania silnika,...
Zasilanie na cwkę,moduł,czujnik halla do sprawdzenia.Jakie oznaczenie silnika?
w itam... z awsze jak zapalam samochód po chwili zapala mi sie kontrolka silnika i po sczytaniu okazuje się że to kod 42 - brak impulsu zapłonowego...wymieniłem juz modół i czujnik indukcyjny (ten pomiędzy palcem a modułem)...co może być przyczyna??? a wogóle przy rozrychu wskazówka obrotomierza szaleje...
a jak jest sterowany wtryskiwacz bez komutera, nie mówiąc o innych peryferiach np. odczyt z czujników i sterowanie biegiem jałowym? Nie pomyśl że się wymądrzam, ale może to nie sterownik silnika odłączyłeś.
No proszę cię 30zł nowy zamiennik!!. Dla gazu tez to ma znaczenie w korekcji zapłonu.
Witam .Dzwoniłem do gościa który to naprawiał i twierdzi że nie ma takiej możliwości bo maszyna niby najpierw testuje zapłon i gdyby coś było z czujnikiem wtrysku to wogóle dalej by nie ruszyła .Gość twierdzi że coś jest żle ustawione na pasku. Ale samochód przed padnięciem pompy żadnych tego typu problemów nie miał.Rozrząd mam ustawiony tak: Wał ma...
zapłon astra astra zapłon zapłon przycisk astra
działa wkrętarka gniazdka angielskie minolta 1600w
Toilet Not Flushing: Dual-Flush Buttons Work, No Water in Cistern – Fluidmaster, R&T, Torbeck Fill Valve Issues Błąd ETC F166 w pojazdach Iveco - przyczyny i diagnostyka