Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Możesz użyć akumulator żelowy, tyle tylko, że po zainstalowaniu pofatyguj się zmierzyć parametry - prąd ładowania i napięcie w funkcji obrotów i obciążenia. Tyle tylko, po co Ci on ? Zapłon bateryjny ? Zrób sobie CDI. Światła pozycyjne ? Kierunkowskazy?
Układ jest dobry, pod warunkiem, że zapłon nie jest przerabiany na bateryjny. Założenie akumulatora, bez jego ładowania również mija się z celem.
Mam rometa i przerobiłem zapłon na bateryjny z cewką od cz250 i z tego co pamiętam to to Ci raczej nie zadziała bo tam cewke niskiego napięcia do zasilnania cewki wysokiego napięcia masz nawinięta jedną na drugą po drugie jest napięcie przemienne. P.S. lepiej wymyśl lub znajdz coś lepszego. Chetnie pomogę.
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Zapewne uszkodzony akumulator lub słabe połączenie przy akumulatorze. Niemniej zapłon to tam nie jest bateryjny, ale pewnie przez spadki napięcia za słabo kręci i dlatego nie pali z rozrusznika.
Witam! Mam problem z moim kołem magnesowym w ogarze 200. W zeszłe lato przerobiłem mojego rometa na zapłon bateryjny, ponieważ nie chciał odpalać z powodu słabej iskry. Po dwóch tygodniach jazdy z akumulatorem 6V i ładowaniem jednopołówkowym wpadłem w dziurę i od tamtej pory zaczęły przepalać mi się żarówki 24V, lecz po podłączeniu równolegle cewek...
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
wszystkie są dobre ale stopień trudności ich wykonania znacząco się różni. Osobiście posiadam oryginalny iskrownik, zapłon bateryjny z modułem na irf840. Co do czujnika halla to jedynie wtedy kiedy na serio chcesz ztuningować ten silnik i osiągać wysokie obroty, takie w których młoteczek nie nadąża ;) Pozdrawiam!
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Ona pochodzi dokładanie z rozbiórki motoroweru Romet Ogar 900, tak pracowała ona w zapłonie CDI I module 5 pinowym.Trudno udam się na zaprzyjaznioną stację demontażu pojazdów I poszukam cewkę ze starego Fiata 126p.
andseg Tam są dwie cewki zasilania świateł. sp3ots Czyli schemat ma wyglądać tak? http://obrazki.elektroda.pl/3603506600_1... Jaki cel ma zastosowanie akumulatora ? Zastosowanie bateryjnego układu zapłonowego i innych bajerów takich jak mikrokontrolerowy przerywacz kierunkowskazów. A sam rozwiązałem problem za niskiego napięcia :D Jak...
Witam posiadam rometa ogara 200, z silnikiem jawki 50. Ogar przeszedł kilka modyfikacji związanych z elektryką. Założone zostały kierunkowskazy,stop i akumulator(6V). Ogar posiada teraz zapłon bateryjny. I mam pytanie jak można by było zwiększyć trochę moc cewek świetlnych aby duża żarówka 6v15/15 świeciła pełnym światłem? Część prądu z cewek oświetleniowych...
Jeśli chcesz mieć tylko ogranicznik - to tylko układ w żółtym polu. Mam takie wrażenie że przy tej diodzie (6V8) napięcie ograniczenia wynosi 7.5V... Jeśli chcesz przerabiać na akumulator i 12V - nie twierdzę że to nie jest możliwe, tylko że jest czasochłonne, trzeba wyłożyć trochę kasy co przy takim motorowerze jakim jest Romet Ogar 205 lekko mija...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Witam potrzebuje w swoim motorowerze zamontować akumulator (romet ogar 200) wiem jak podłączyć prostowniki ale mam problem z układem zapłonowym. A wiec chcę aby można było motorower odpalić bez problemu jak na zapłonie bateryjnym ale ukł. zapłonowy pożera dużo prądu więc po odpaleniu żeby ten prąd był brany z prostowników ale akumulator będzie żelowy...
http://obrazki.elektroda.pl/4497876800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4490931300_1... [url=http://www.jawa50.fora.pl/elektryka... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.jawa50.cba.pl/kierunki.h... [url=http://www.jawencja.fora.pl/elektry...
No to przyspieszalem mu zaplon kilka razy - az do 6,5 - 7mm przed 'ZZ' tloka i dopiero wtedy zaczal jezdzic 48 - 50 km/h i ani razu nie 'odkopnal pedalami' przy zapalaniu, ani nawet nie 'kichnal w gaznik' - czyli '7mm przed ZZ' jest w nim dobrze ustawione do benzyny '95 Okt'. - idealnie teraz chodzi i ma idealne wolne obroty. Chyba coś nie tak masz...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
a zapłon ustawiałem według tego poradnika http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea... Do dupy poradnik zawiera błędne treści w szczególności z ustawieniem przerwy platynek . Ustawienie przerwy 0,4 mm platynek gdy tłok jest 1,7mm przed GMP jest błędem . To jest początek otwierania styków czyli punt inicjowania iskry , a pełne otwarcie przerywacza...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
zapłon bateryjny romet zapłon zapłon bateryjny simson
odkurzacz uszkodzony bosch agregat prądotwórczy ibiza uszczelniacz
uniden ubc125xlt myphone hammer
Różnice między układami TOP223P a TOP223PN Claas Celtis 446 - brak wskazań prędkości, diagnostyka i naprawa