Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
I jednak mam zawalony simering od strony sprzęgła bo odkryciem śrobke od nadmiaru czy coś takiego i wziąłem na palca i smierdzialo benzyna. Dodano po 1 Czym przykrecales? Wkładałem śrubokręt w magneto i zaczepialem o zapłon.
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Mam problem. Kupiłem nowy zapłon do Simsona SR50 i nie mogę ustawić iskry na nim. Czy to może być wina magneta, czy krzywka może być w innym miejscu? Może to magneto nie pasuje do tego zapłonu? Stary zapłon ustawiony na znakach, prawidłowo miał przerywacz na dole a ten nowy, po ustawieniu na znakach, przerywacz ma u góry. Jak to naprawić?
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Mam problem z silnikiem simka. Właśnie ustawiałem zapłon i gdy już wszystko ustawiłem chodził bardzo dobrze miał wysokie i niskie obroty i nawet nieźle się wkręcał. Przejechałem ok 2,5 kilometra i przyjechałem do domu i go zgasiłem i zostawiłem na dosłownie 5 minut. Po tym czasie chciałem go odpalić i coś się zablokowało bo wogule się nie chciało magneto...
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Witajcie :) Mam pytania do Was, może ktoś wie co może być nie tak. Silnik Peugeot 105 o którym wcześniej pisałem. Wszystko było ok, mianowicie Rozpędzał się od 12km/h i od tego momentu nie potrzebowałem pedałów, chyba że pod górkę. Uzyskiwałem na nim 50km/h na prostej drodze nie pod wiatr :) Świeca po dłuższej jeździe się grzała i puchła, musiałem zmienić...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
a wie ktoś z was może ile V na napięcie z uzwojenia pierwotnego? bo tak sobie jeszcze pomyślałem że skoro moduł obsługuje napięcie do 400V to można by dać trafo po drodze do styku 14, tylko nie wiem czy wtedy prąd z kondka nie spaliłby cewki w momencie wyzwalania iskry... Dodano po 2 teskot no wiem że jak koń pod górkę ;) co do statora to cewka powinna...
Więc kupiłem magneto i tak dalej, no i jest poprawa bo Simson jeździ (przynajmniej na razie, bo ma jakieś dziwne odbicia czasem). I mam jeszcze pytanie: jak mogę sobie ustawić zapłon bez tej lampy?
Witam jeżeli robiłeś remont to jak znam życie to masz zerwany klin na wale na który jest nabijane magneto i masz cały czas przestawiony zapłon lub popuściła ci się nakrętka na magnecie i radze sprawdzić szczelność filtra powietrza .Pozdrawiam
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Generalnie w 50cm niemcy zrobili kreski(magneto karter)są to kreski niejako fabryczne(mówią ze jezeli są w 1lini tłok ma do GMP 1,8mm nalezy rozróznic kreske fabryczna na karterze,zazwyczaj użytkownicy robią swoje i jest ich sporo)kiedy kreski sa w 1 lini(karter--magneto)wówczas platyny powinny zaczynac(nawet byc minimalnie juz otwarte)otwierać co daje...
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Wał korbowy WM Motor made in china za 60 zł + zestaw bibułek + jakieś łożyska i uszczelniacze. Czego oczekujesz? Jedyny trwały wał korbowy to MZA produkcji CM/ML. Nie mylić z wałem produkcji CKR, bo to mało trwałe korbowody. Wał MZA jest nieco inaczej wykonany niż DDR, posiada ciaśniejsze pasowanie pod łożyska (nawet lepiej zastosować C4), grubszy stożek...
Nie polecam przekładania samego elementu ze stożkiem - zazwyczaj nitowanie magneta nie przynosi pożądanego skutku, wystarczy popatrzeć na to co robiło się przy Rometach i Simsonach. Z którego roku był ten zapłon od GPR?
Witam :P Mam taki problem że co ustawie zapłon i platynki, trochę pojeżdżę to mi ginie przerwa na platynkach. I mam ustawione już wszystko na maksa nie mogę przesunąć bardziej zapłonu żeby mi się platyny otwierały na garbiku magneta. I mam pytanie czy to może być przyczyna skręcania się wału ???
A jeżeli mam Simsona 12V i w nim akum jest już ładowany? Bo pod magnetem są 3 cewki: ładowanie akum, światła i zapłon. A mówicie że trzeba pociągnąć + do cewki ale do cewki butelkowej czy tej pod magneto??
W ostatnim czasie wymieniłem magneto(było oryginalne niemieckie) na jakieś "no name" kupione na allegro W jakim celu? Mój motor to Simson s51, instalacja 12v , zapłon platynki,brak akumulatora(światła sa zasilane bezpośrednio z cewki).Myślałem o wpięciu na przewód opornika tylko nie wiem jak go dobrać. Zacząłbym od założenia żarówki reflektora o wiekszej...
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
Ścięty klin na wale -> przestawione magneto względem wału.
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon sprawdzisz pod stroboskopem, kręcąc wałem korbowym przy pomocy wiertarki...
Założyłem dzisiaj stary iskrownik i magneto, zrobiłem zapłon z akumulatorem. Zapłon ustawiony z kontrolką, iskra jest. Sytuacja taka sama. Wykręciłem świecę i pomocnik trzyma ją mocno do masy, kopiąc szybciej (raz po razie) brakuje iskry, gubi iskrę na obu zapłonach. Patrzę na wał i jest lekko przekrzywiony. Wydaje mi się, że to będzie przyczyną bo...
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Dziekuje za wskazówki,swoją drogą liczyłem na szybką twoją odpowiedź,i nie zawiodłem się,na ciebie naprawdę można liczyc.Mój cały zapłon miał inne zachowanie,a mianowicie wizualnie czerwony przewód,od cewki nie iskrzył a kopa miał strasznego po depnięciu starterem zrobiłem to dla Damiana i trzymałen ten przewód reką.Nie iskrzył po dotknieciu do masy...
Simson S51 Enduro elektronik, 50cm3. Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka przy głowicy oraz połączeniach na rurze wydechowej . Po tych kilku sekundach świeca jest mocno mokra a po odkręceniu gaźnika widać ślady paliwa na łączeniu...
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
Rafał nie mam Twojego gg a mam prośbę,chodzi o zapłon elektroniczny,otóz kol. ma na sprzedaz caly zapłon ale magneto wyglada jak od starej trójki,ma 2 otwory m6 tak jak miały na wentylator,musiałbym obrócić płytke,ale problem w tym że ma jeszcze dodatkowo kostke na 2 wtyki do reg.obrotów i jeżeli tak jest to jakie przewody tam sie podłącza,czy te z...
Sorki jeszcze raz ale sądziłem że wystarczy wam to co pisałem wcześniej już uzupełniam. Otóż jest to simson sr 51 (electronic). Jest on produkcji niemieckiej, rok 83. częsci sa dostępne. tylko poprostu wymieniłem ta cewke bo stara już szwankowała. Aha i prad pochodzi z Magneta czyli jest tam kilka cewek dokładnie 3 jedna do zapłonu 2 do świateł a 3...
po 1 wymień świecę na inną ta może być zużyta pomimo tego że ma iskrę gdy robi się gorąca iskra raz jest raz nie. Raz u mojego kolegi nawet nowa świeca ze sklepu nie spełniała swojej roli. Po 2 czy u ciebie są styki(przerywacz) w tym modelu jeszcze chyba tak, wiec sprawdź ich rozwarcie ewentualnie przeczyść Po 3 czy masz w porządku pierścienie/uszczelkę...
Wiem ale tą cewkę też już wymieniłem i są na niej takie same objawy jak na tej którą zlutowałem. Nie wiem już co robić przewody są dobre bo jak odłącze od cewki butelkowej ten kabel z zasilaniem to pojawia się na nim prąd tylko tam myślę że może jest za mały i cewka butelkowa nie daje rady nagromadzić prądu i mam zamiar kupić trzrzecią cewkę do magneta...
Chodzi ci o elektronic czy platynowiec (przerywacz) :idea: normalnie odkręcasz prawy dekiel i patrzysz pod magneto oczywiscie bez ściągania go i albo widzisz przerywacz albo taką plastikową prostokątną kostkę..... :D
Usterka ustalona magneto do wymiany było
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Jaka odległość impulsatora od magneta? Ustaw prawidłowo zapłon stroboskopem i wyreguluj porządnie gaźnik, nieprawidłowe zestrojenie gaźnika jest bardzo odczuwalne na tym zapłonie. Jak zachowuje się zapłon pod stroboskopem? Czy instalacja jest prawidłowo podłączona? Na alternator nie idzie czasem napięcie z akumulatora, albo nie ma zwarcia na obwodzie...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Efekt stroboskopowy występuje, gdy poruszające się ciało ( w tym wypadku magneto z oznaczeniami T i F) oświetlane jest migającym światłem. W przypadku ruchu obrotowego ciała lub ruchu o powtarzającym się wzorze następuje nieprawidłowe wrażenie zwolnienia, pozornego zatrzymania. Jest wykorzystywany celowo do obserwacji ruchu ciał szybko poruszających...
hmm, przy wyższych obrotach słychać stukanie jakby w środku jakieś kamyki były, ale skoro pierścienie ok, to przypuszczam ze łożysko do wymiany, i tu kolejne pytanie, żeby je wymienić muszę silnik na pół rozebrać?? czy jest dostęp zdejmując magneto/sprzęgło?? bo simery tak idzie chyba wymienić prawda?? a co do świecy, jak będę miał czas to może i nawet...
Mam problem ze swoim simsonkiem sr 50. Otóż jak go kupiłem to strasznie mulił, więc wymieniłem gaźnik 16n3-2, niestety wiele to nie dało więc wymieniłem magneto, było krzywe, przerywacz, kondensator i cewkę zapłonową w iskrowniku, iskra jest teraz taka, że "konia by zabiła" ale niewiele to pomogło. Później zaczął strzelać, regulowałem zapłon ale nic...
Witam jestem nowy na tym forum,dlatego pozdrawiam wszystkich.Wiec mam problem.Jak wiadomo kazda wsk 125 tzw trojka posiadam elektryke 6v i ladowanie 6v(ktore czasem nie starcza)Sek w tym ze chcialbym przerobic wszystko na 12v i zrobic ladowanie na 12v.A po co?chce dodac modul zaplonowy,obrotomnierz,kontrolki ladowania itd,inne bajery ktore dzialaja...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
Dyszy ssania nie ruszaj, bo przecież na ssaniu się nie jeździ. Główną można wymienić na 70, ale nie jest to konieczne, bo skoro fabrycznie dawali 67, to chyba ma to jakiś sens. Po prawej stronie gaźnika (od strony magneta) jest śrubka (nie ta na sprężynce. Wkręć ją na maxa i odkręć o jakieś 2-2.5 obrotu. Im więcej odkręcasz, tym bardziej bogacisz mieszankę...
Witam wszystkich, otóż mam problem z moim znajomym, jego Simson gaśnie podczas najmniejszej próbie dodania gazu. Jednak gdy zatka mu się o około 2/3 dopływ powietrza reaguje na tyle, że da się nim jechać ale przez około 3 km, po czym gaśnie i już nic nie pomaga ani zwiększenie dawki powietrza ani zmniejszenie. Iskra taka, że konia by zabiła i zapłon...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Wymieniana była cała podstawa z cewkami. Czyli rozumiem masz nowy przerywacz i nowy kondensator. Jeśli tak (i zamontowane jest wszystko prawidłowo) to podejrzena koncentrują się w okolicy cewka butelkowa - przewód - fajka - świeca. Pokaż zdjęcie cewki butelkowej i jej podłączenia, pokaż zdjęcie magneta ze zdjętym kołem magnesowym, najleepiej z połączeniem...
Magneto jest właściwe od elektronicznego zapłonu tylko ma nie które magnesy popękane i musiałem wszystkie podokręcać.
Uprzedził mnie kolega wyżej ;) Ale myślę, że porównanie mocy Dzisiaj podłączyłem prostownik - do masy a + do kabelka od cewki i iskrzyło tak jakby było przebicie czy tak powinno być? Pod magnetem w zależności od wersji zapłonu jest kilka cewek, jedne połączone z podstawką iskrownika inne nie, wiec trudno stwierdzić którą cewkę wybrałeś i jaki masz układ...
mam magneto od simka i chodzi mi czy zapłon od ogara 205 będzie pasował zamiast simsonowskiego ???
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
2,5 uf papier , ja taki układ zmontowałem z 10 lat temu do s50 i działa rewelacyjnie do tej pory mam sima enduro s51e i wałaśnie na takim układzie . Wykozystałem tyrystor produkcji rosyjskiej i diody wysokiego napiecia od tv kondensator mam jeden o pojemnosci 2uf na 400v a z tym oznaczonym na niebiesko to jest ok tylko ktoś nie miał odpowiedniego kondensatora...
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Witam, potrzebuję pomocy, ostatnio przerobiłem instalację w simsonie z 6V na 12V z zapłonem elektronicznym(wymieniłem m.in. magneto i cały układ zapłonowy) i po złożeniu wszystkiego, odpaleniu i dodaniu gazu spaliła mi się żarówka od stopu, która jest zasilana z cewki po mostku graetza, spaliło mi również żarówkę(25W/25W) od świateł drogowych i mijania,...
ODPOWIEDZI na wyżej zadane pytania : 1. Do prób cewki miałem cewkę od świateł i sprawdzałem ją z tego miejsca co była zamontowana, to jest ta na dole i nie przekładałem jej w miejsce cewki zapłonowej. 3. Stopka izolacyjna przerywacza wygląda dobrze, nie jest wytarta, a styki przerywacza otwierają się jest szczelina, ale w trakcie obracania koła magnesowego...
Witam ponownie. NIe zawiozlem simsona bo strasznie padalo :P Dzis jest fajna pogoda to go rozkrecilem chociaz w niedziele nie wypada. Znalazlem ten oznacznik na magnecie, tylko nie wiem gdzie jest na karterze i iskrowniku. Magneto mam oryginalne DDR, karter i iskrownik chyba tez. Jesli moglibyscie prosilbym tez o jakies fotki. Z Góry dzieki :)
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Witam! na początku chciałem przeprosić że założyłem temat chyba w nie odpowiednim dziala, ale nie moge znajść nić co by odpowiadało motorom :( temat tez nie jest za bogaty poniewaz nie wiem co można dodać, chyba tylko tyle że chodzi o simsona 4 biegowego :/ Mój problem polega na tym że nie ma oświetlenia w motorze. jakiej mocy powinny być żarówki? Czy...
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Kolego Jack63 nie przekręciłem kondensatora a to dlatego bo założyłem nowiusieńki iskrownik. Ale szanowni forumowicze powracam z dobrą nowiną!!! :) Udało się odpalić w końcu motorek. Jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory, przerywacze, poprawiałem masę, oraz zmieniłem cewkę butelkową, kilkadziesiąt razy sprawdzałem zapłon ustawiałem, przestawiałem,...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Witam ponownie po prawie 6 latach jazdy na zapłonie PVL. Pojawił się problem wg. mnie właśnie z nieszczęsną cewką. Czasem simson pali idealnie i chodzi ładnie na wolnych obrotach, ale jak zgaśnie jest problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar napięcia podczas kopania i jest bardzo słabo - miernik ledwo drgnie. Mierzyłem rosyjskim miernikiem analogowym który...
W silniku siedzi cylinder z dodatkowymi kanalami pluczacymi czyli 50/4. Tak więc oryginalny gaznik tu nie pomoze , jest zamaly do dlubanego cylka wiec montuje uzywany popularny 16n3-4 z Simsona ;) Tak sobie wyobrazam zaplon w Romecie : http://obrazki.elektroda.net/70_12486373... Mam pytanko czy wiecie na jakie napiecie musi byc ten kondensator...
Najczęstszą przyczyną jest fałszywe powietrze. Ja zdejmowałem magneto i sprawdzałem simmering. Przy okazji była naprawa/regulacja zapłonu. Gaźnik (jaki? czy podróba?) też do sprawdzenia regulacji? Czy silnik był "remontowany" ?
Miałem (dawno temu) podobny problem o takich samych objawach w dwóch motorowrrach - dwusuwowym Simson S51 oraz czterosuwowym Kymco Activ 50. W kazdym z nich przyczyna była nieco inna, aczkolwiek dająca ten sam skutek. MOze moje przypadki nakierują Cię, jakim tropem iść: - w Simsonie przyczyna było rozklekotane koło magnesowe (stare, poluzowane nity...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Ja rozumiem że chodzi o luz osiowy. W takim przypadku dwie opcje: 1. Wybite czopy na wale korbowym - często to występowało w wałach DDR które były spasowany na niezbyt ciasny wcisk. Obecne wały korbowe mają dużo bardziej ciasny wcisk. 2. Wybite gniazda łożysk w karterach, dodatkowo spowodowane brakiem prawidłowego zdystansowania podkładkami. Wówczas...
Rysunki zapożyczyłem od dwóch najpopularniejszych opracowań o tuningu 2t: Performance tuning - Graham Bell oraz Two stroke tunner handbook - Gordon Jeninngs. Oprócz tego serwisówki do Simsona podałem w temacie na simsony.net: http://simsony.net/showthread.php?t=3329... Co do łożysk z koszykiem poliamidowym, to w starej instrukcji napraw (do S51) są podane...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym opisać problem, z którym mecze się od kilku tygodni. Otóż nabyłem skuter jak w tytule, silnik w tym modelu jest dwucylindrowy, dwusuwowy. W związku z tym posiada zdublowany zapłon firmy Iskra Polrad Made in Slovenija 12v 150W. Już przy zakupie wiedziałem, że nie ma cewki impulsatora. Udało mi się dokupić podobną,...
Zamontuj iskrownik tylko z cewką zapłonową i zobacz czy też będzie ciężko się obracać
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Jeżeli wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne, to czemu iskra jest słaba??? Chyba jakaś sprzeczność nie sądzisz.? Jak sprawdzałeś iskrę. Opisz. Zdejm magneto i podstawę iskrownika. Sprawdź a najlepiej wymień simmering na wale. Musi być TWARDY, ale elastyczny. Sprawdź, a najlepiej zrób nową, masę silnika. Kabel-oczko pod wkręt pokrywy sprzęgła...
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia...
Rozwiązanie problemu jest proste. Opisze to w kilku zdaniach. 1.Odkręcasz dekiel z lewej strony 2.Znajduję się tam koło magnetyczne(magneto) i aparat do zmiany biegów. 3.zapewne wypadła ci kulka. ostrożnie zdejmij dekiel. 4.Kiedy znajdziesz kulkę wsadź ją w odpowiednie miejsce(tam będzie takie miejsce połapiesz się) 5.Kiedy wsadzisz kulkę zakładasz...
Witam, czytałem dużo postów związanych z tym tematem jednak nic ciekawego nie znalazłem Mam simsona S51 wersję elektronik 12V simson zaczął przewywać przed wysokimi obrotami nie przejąłem się tym i jechałem dalej, aż nagle zaczął przerywać na każych obrotach i zgasł odczekałem 5min i na niskich obrotach ledwo co do domu dojechałem. Następnego dnia kupiłem...
Witam naprawiam dziadkowi staremu Simsona s51 źle palił kupił nowy gaźnik i cewkę choć stary gaźnik był dobry. Gdy założyłem nową cewkę zauważyłem że magneto jest krzywe bo tarło, i nowym magnecie nie mogłem ustawić zapłonu bo krzywka była za daleko jakieś 3,4mm ale to mały problem bo musiałem rozwiercać klina bo stary z cięło. I tu mam teraz pytanie...
magneto simson simson magneto zapłon magneto
z18xe wymiana silnika pendrive odzyskanie partycji transformator ozonatora
Sonda szczytowa detekcyjna: zasada działania i zastosowania Błąd po rozładowaniu baterii w Delta DVP-12SA