Nie ma znaczenia ile cylindrów W tym przypadku może być nawet bez regulacji kąta
Już ci TU nie w kostce , kostkę odpinasz i po alarmie. Dla kosmetyki możesz potem usunąć okablowanie.
jeszcze mam takie pytanko: jak zdemontować aparat zapłonowy i czy trzeba po jego demontażu coś następnie ustawiać, czy wystarczy go (nowy)wmontować na swoje miejsce i nic się nie ustawia (zapłon)?
witaj - owszem istnieje taka możliwość ale jest to skórka za wyprawkę koszta sa nie małe a mozna powiedzieć wielkie 1 pasowe z wycienciami - jest inne niz posiadasz 2 czujnik opłożenie wału 3 koablowanie 4 komputer 5 układ zaplonowy - cewki 6 robocizna - a pracyjest sporo naprawdę nie warto SEBA
http://www.datasheetcatalog.com/datashee...
żółty podłączasz zarówno do plusa po stacyjce jak i do przekażnika natomiast podłączenie do czerwonych jest obojętne
do ustawiania zapłonu zmostkuj styki A-C złącza diagnostyki 12 pinowego
Zapłon ustawiony?
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
Zakup lampy stroboskopowej to był trafny wybór .Matiz bzyka jak złoto.Zamykam temat.
Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik ale pod co go podpiąć aby prąd dostawał tylko przy zapalonym silniku. Przy zapalonym silniku czy przy włączonym zapłonie ? ;) Bo jak to drugie, to próbnik 12V i lecisz po bezpiecznikach... (ostatecznie nawet w radiu masz plus po zapłonie).
czy zapłon wyregulowany ?
To jest bardzo prosty silnik[z TIKO tu dostał wtrysk] odepnij piny od wtrysku skoro ci zalewa gaz na maksa i pal jeżeli się odezwie to paliwo nie tak ,jak nic to iskra na bank zobacz jeszcze czyna1cyl. jak jest w cyklu GMP czy palec jest w kopułce na 1 jak strzela to zapłon
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
Zapłon wyłączony + MIO wyłaczone: cisza zapłon wyłączony + MIO wyłączone + podpięta ładowarka: cisza zapłon wyłączony + MIO włączone: cisza zapłon wyłączony + MIO włączone + podpięta ładowarka: cisza to raczej było oczywiste bo wzmacniacz włącza się tylko gdy zapłon jest włączony :) ale wolałem na wszelki wypadek napisać. zapłon włączony + MIO wyłączone:...
koledzy, czy aby wyczyścić ten czujnik optyczny trzeba rozbierać na tyle, że potrzebne jest ponowne ustawianie zapłonu?
Może padł komputer.... sprawdz diode z immobilizera (w Matizie gdzies na srodku deski) jesli sie swieci tzn. ze musisz szukać w immo....
programowanie wolnych obrotów: 1)przekręcasz zapłon na 10 sekund 2)wyłączasz zapłon 3)włączasz zapłon przekręcasz slinikiem przez rozrusznik ale tak żeby go nie odpalić 4)wyłączyć zapłon 5)odpalasz auto
Bateria w pilocie sprawna gdyż kiedy naciskam przyciski to świeci się czerwona dioda w pilocie, ale wogóle nie reaguje central zamek ani autoalarm. Dzięki za podpowiedź z bezpiecznikiem, który jutro sprawdzę gdyż wszystkie inne urządzenia elektryczne jak klakson , światła oraz zapłon działają
zapłonu nie ustawiałem . w momencie składania i regulacji zaworów . w momencie kiedy 1 tłok był w max położeniu u góry palec wskazywał iskrę na pierwszy. czy jesli zakręcę go na rozruszniku a aparatem pokręcę w góre w dół jest szansa ze załapie w jaki dokładny sposób ustawie zapłon
http://obrazki.elektroda.net/54_12345648... mostek A z C włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki
matiz ma taki myk że, wyjmij aparat włącz zapłon i porusz ośką iskra pyknie a pompa ma uruchomić się na około 7 kręcąc ośką wywołasz jego pracę , jak jest krócej 2 sek zrób kodowanie kluczyków. to poza aparatem i cewką 3 częsty przypadek
wymieniłeś świece ? :P ... ich zużycie obiawia się właśnie podczas dodawania gazu. Stawiam na wade zapłonu.
Troszke mało informacji, ale sprawdź immo, potem pompe paliwa(wydajność), czujnik polożenia wału, a sprawdź jeszcze hala przy wysokim napięciu
Jak przestawię kable według twojej podpowiedzi to i tak nic nie da bo wtedy palec przypadnie daleko przed pierwszym garem i trzeba by było aparat przestawić w drugą stronę do oporu i zapłon wyszedłby sporo przyspieszony. Zresztą na kopułce jest oznaczenie pierwszego cylindra.
Ponad osią rozrusznika, jesteś po diagnozie auta?Zapłon ,zasilanie w paliwo sprawne?
Sprawdź może najpierw rzeczy które są błahostką. Może po prostu zapchałeś gaźnik\wtrysk? Sprawdź czy nie przestawił ci się zapłon (mało prawdopodobne ale przy wibracjach możliwe).
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
Skoro było już u trzech mechaników jak sam piszesz, to coś mi tu nie pasuje. Żaden nic nie zauważył, nic nie powiedział? Może zapłon ustaw na początek, tak?
Problem rozwiązany Matiz pali wszystko wruciło Jednak dziwne to jest bo brakowało bezpiecznika w zapasowych jest jedno gniazdo i na zapłon i na światła z jednym pinem Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam ;)
jaki jest program diagnostyczny do matiza którym można regulować zapłon i ruch jałowy silnika itd
zwierasz 1 i 3 pin i przekręcasz stacyjke w pozycje zapłon . Wypluje 3 albo 2 błędy w zależności od rocznika . Potem odpalasz silnik i rozpoczyna sie test . silnik musi być ciepły .
tak, pompa jest w zbiorniku, wkład w pompie był wymieniony, co nic nie dało, a silnik na innej pompie jest w 100% sprawny W zasadzie to nic nie odpowiedziałeś co mogłoby być znaczące. Co uważasz "wkład w pompie"? Może przeglądnięcie tego Y/T video będzie pomocne.. https://www.google.com/url?sa=t&sour...
W dalszym ciagu poszukuje iskry.Czy jest mozliwosc sprawdzenia opto. Kody blyskowe nie wskazuja na aparat.Jak pisalem wczesniej cewka jest sprawna napiecie do cewki dochodzi.Co jeszcze moze odcinac zaplon???
Witam, mam problem z Matizem, mianowicie po włączeniu zapłonu pompka paliwa ledwo chodzi, nie działają światła, nawiew, kierunkowskazy, po włączeniu świateł awaryjnych coś brzęczy. Rozrusznik kręci. Gdy wyłączam zapłon, to żarzą się chwilę kontrolki i gasną. Dodatkowo wskazówka temperatury wyszła poza skalę. Powiem szczerze, albo gdzie zwarcie, albo...
witam,matiz nie chce odpalic po zgaszeniu,brak iskry na świecach ,nie słychac pompki paliwowej,nie zapala sie kontrolka check po przekręceniu zapłonu
Cz.wału nie istnieje w Matizie.Cz.potyczny jest w aparacie -nienaprawialny. Aparat można łatwo rozebrac. Jeśli masz oscyloskop to można łatwo na stole zrobic symulacje. Co to jest czujnik potyczny ? Drugie pytanie - w jaki sposób można oscyloskopem zasymulować sygnały z tego czujnika ? To bardzo ciekawe - chciałbym to wiedzieć ...
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
A z innej beczki to robiłem głowicę zrozwalonym zaworem wydechowym właśnie tak wyglądającym jak opisujesz w silniku który nie miał LPG.. Może to inna przyczyna ?:) Właśnie w gaźnikowcach i jednopunktowym wtrysku z LPG przeważnie zawory 2 i 3 cylindra. Wcześniej podobno silnik "przebierał" - czyli zapłon następował co któryś takt.
na tym starym nie mogę wyregulować zapłonu A jak ustawiasz zapłon?
Mam pytanie . Czy w Matizie można podmienić bez obaw Rozdzielacz zapłonu firmy DAC na MANDO
F5 i f6 oraz f13 brak napięcia na zapłonie
Witam . Chciałam wczoraj odpalić matiza a on nic , jak przekręcę zapłon wszystkie kontrolki się święcą . Czy to może być wina akumulatora ?
Swiece wymieniałem kiedy? Nigdy bo dobrze chodził ;) To wymień. I sprawdź po ciemku czy nie masz ulotów na WN. Przebieg o niczym nie świadczy- w matizie bardzo prawdopodobna też uszczelka głowicy (przebicie pomiędzy cylindrami) i/lub pierścienie. Jak nie pomoże naprawa zapłonu to sprawdź kompresję.
Strzały w dolot to za uboga mieszanka czyli z reguły za mało paliwa ew. przestawiający się zapłon co na razie w wypadku twojego układu zap. pominiemy.Opel stosuje regulacje krańcową szyny zasilania ,problem może być nie w ciśnieniu a w wydajności pompy paliwa.Sprawdz ciśnienie paliwa podczas pracy silnika.
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
Oleju ubywa? Dodano po 1 Zapłon i aparat nie mają nic do rzeczy.
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
Każdy zapłon kiedyś łapie odcięcie. Zależne też jest to od wystrojenia tłumika oraz gaźnika (wtrysku). Zapłon może osiągać nawet 15 tys. obrotów, ale przez to, że np. dostaje za mało paliwa, za mała przepustowość filtra powietrza czy niskie wystrojenie tłumika może blokować i nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów.
Hej Sam też potrzebowałem zmodyfikować zapłon, mało tego wywaliłem wtrysk i wsadziłem gaźnik. W miejsce zaślepki nad pompą olejową wstawiłem aparat zapłonowy a jako moduł zapłonowy posłużył mi APE05. http://obrazki.elektroda.pl/4186608500_1... Całoś działa poprawnie. Pozdrawiam Miras
Zauważyłem, że gdy mam podpięty moduł nawet bez cewki WN na wyjściu trafa jest do 12V czy za mało, a z podpięta cewką WN 0V. Musi być to wina trafa. Dawałem trzy różne mawet na takim 60W to za mało.
Przepraszam że po tak długiej przerwie. Autko było poprostu zalane i po wymianie świec ożyło. Do tego znajomy mechanik ustawił mi zapłon i nie mam już żadnych problemów. Kolego makaron1971 wszystko co słyszałeś o MANDO to prawda. Jeśli będziesz zmieniał to pamiętaj że musi być komplet tzn. kopułka i palec też.
Witam. Wyjątkowo dziwny objaw. W trakcie pracy silnika pali się kontrolka ciśnienia oleju oraz Stop. Po wyłączeniu zapłonu silnik pracuje nadal i deska rozdzielcza działa jakby kluczyk nadal był w pozycji zapłon. Mało tego, można wyjąć kluczyk, odłączyć akumulator a silnik działa nadal. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje wyłączenie silnika i...
Tak. Zapłon + czerwony mniejszy przycisk. Jeśli chodzi o marginesy, to kiedyś robiłem je ołówkiem w zeszycie. :D Tak na serio, to pamięć alarmu o przyczynie ostatniego wyzwolenia. Po naciśnięciu większego zielonego przycisku przy załączonym zapłonie: 1 impuls - czujnik drzwi, bagażnika, komory silnika 3 impulsy - czujnik zmiany napięcia (potocznie prądowy)...
Powiem ci kolego że od jakiegoś czasu walczę też z tą samą przypadłością. Wymieniłem sondę bo stara trochę świrowała, podciśnienia i cały układ ok. zapłon sprawdzony, przepustnica wyczyszczona, czujnik temperatury sprawny w sterowniku żadnych błędów, teraz czekam na nowy silniczek krokowy choć stary niby jest ok, ale dla pewności wymienię zaprogramuje...
Na pewno jest w stanie serwisowym. Musisz mieć gdzieś przycisk serwisowy poprostu sprawdź czy się nie przełączył. To też zależy od modelu bo w niektórych modelach wyłącza się włączając zapłon i naciskając górny i dolny przycisk pilota na 3 sekundy.
Matiz z roku 2001 Ja to robiłem tak. Przy wyłączonym zapłonie zwarłem piny 1 i 3 albo jak kto woli A i C w gnieździe diagnostycznym. Następnie włączyłem zapłon i policzyłem błyski lampki Check. Cyfra zero to dziesięć błysków. Kody są czterocyfrowe.
Na moje oko zalewa go jak zapłon jest ok... Na matizach się nie znam to ci wiele nie powiem... Jeśli ten samochód ma ECU a pewnie ma to posprawdzał bym po czujnikach temperatury powietrza dolotowego, cieczy itp i zwrócił uwagę na lambdę ale to tylko przypuszczenia...
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
po pierwsze oleju nie jest za mało?? Hondy mają często pływak który odcina zapłon jak jest za mało oleju żeby nie rozwalić silnika poza tym możesz od cewki zapłonowej odłączyć taki cienki kabelek i wtedy odpalić to nie powinien gasnąć, bo ten kabelek to gaszenie (zwieraniem do masy) jeśli i tak gaśnie to paliwa nie dostaje - sprawdzić czy leci paliwo...
Witam. Na początek zajżyj do baku, tzn. wymontuj zespół pompy z czujnikiem pozimu paliwa.Zobacz czy nie jest dziurawy pływak ,oraz sprawdź scieżki na potencjometrze. Jak tu będzie grało to zobacz na stan przewodów i konektora przy zbiorniku.(podejżewam jednak przerwe w potencjometrze często pada lub słabo kontaktuje, a jak bedziesz sprawdzal na włączonym...
Witam. W matizie jest problem ze sterowaniem silniczkiem krokowym,brak reakcji. Gdy ściągnę klemę i założę to przy włączonym zapłonie zadziała ,ale gdy się wyłączy zapłon i ponownie włączy to już silniczek nie ruszy . Robiłem też próbę w taki sposób że silniczek wymontowałem zatkałem palcem kanał powietrzny i matiz był zapalony też zero reakcji ,i zastanawia...
Tak, przekaźniki sprawdzałem i podmieniałem, nie dało efektu. Odpięcie czujnika ma włączyć wentylator na odpalonym silniku? Bo na wyłączonym i zapłonie to nie startuje jak odpinam.
Sprawdź świece zapłonowe, jeśli jedna ma słabą iskrę, to już wystarczy, aby silnik zaczął szarpać. Sprawdź też rozdzielacz zapłonu... Pozdrawiam
Macie rację znalazłem ale nie byłem zbyt pewny czy to jest on. Aleksnder_01 napisał: "przed ponownym założeniem silniczka grzybek musi być max. wsunięty, inaczej możesz uszkodzić silniczek wraz z przekładnią" ale jak sparwić by był max wysunięty. Próbowałem ręczne poruszać grzybkiem do przodu i do tyłu ale nie rusza się, i czy mogę po wykręceniu przekręcić...
Mam wrażanie że ktoś wymieniał w ciemno te elementy naciągając cię przy okazji. Jest zasilanie na cewce po włączeniu zapłonu?
Poczytaj błędy jeżeli jeszcze jest komunikacja
U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić...
Pierwszy od góry przekaznik jest od zapłonu , po kluczyku.
Witam. Chce pomóc kumplowi w regulacji w/w motorku lecz nie wiem jak działa tam zapłon. Znalazłem mało czytelne schematy tj: http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_17... oraz: http://obrazki.elektroda.net/86_12729687... Wydaje mi się że jest tam prądnica prądu stałego. Po co potrzebny jest akumulator do odpalenie oraz...
(at)koleskit zapłon ustawiony na lampie i nie odpala, przyśpieszy się aparatem i odpali na chwile, plakiem sprawdzane, nie odpalił Pozdr
prawidłowy reset: należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny! Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika...
Witam. Kolega utrudnił sobie sprawę, znam patent który polega na wstawieniu oryginalnego alternatora zapłon z jawki 50. Mało roboty a efekt równie dobry! :)
wg moich wstępnych oględzin zapłon jest ok. Co Wy o tym myślicie? co to znaczy ? Gdzie jest pompka paliwowa? Bo nie mogę jej znaleźć? Sprawdzę jeszcze filtr paliwa. w zbiorniku a filtr z prawej strony obok zbiornika
Kolego wg tego co piszesz usterka lezy po stronie elektryki. Sprawdz połączenia bezposrednio przy gniazdach bezpiecznikowych. dodatkowo mozesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz odcięcia zapłonu zrobionego przy pomocy radia (czesto sciągnięcie panela blokuje zapłon) Jak to sprawdzisz to sie odezwij
pytasz o ustawienia rozrzadu a piszesz ze silnik ustawiasz na znaki i niepali,po co wogule przestawiałes rozrzad? jak dobrze pamietam na dolnym kole jest znak i na silniku tez jest,na górnym kole tez jest znak ale z znakiem na obudowie róznie bywa,ale powinien byc.moze problem lezy w zapłonie?
Witam mam problem z moim Matizem taki że gdy uruchomię zapłon i przycisne pedał hamulca włączają się swiatła mijania i nie gasną dopóki nie zgaszę silnika pomocyy dziękuję. :?: w tym momencie przełącznik swiateł nie reaguje na zmianę ani wyłączanie
A sprawdziłeś chociaż jakie są błędy w sterowniku? Po wymianie aparatu nie zapomnij ustawić kąta wyprzedzenia zapłonu.
po pierwsze to nie jest rysunek pozycji elementow a tylko przebiegu wiazek elektrycznych po drugie zamiast krytyki w stylu mechanik ksiazkowy radze bardziej sie przyłozyc w matizach starszej generacji rzeczywiscie czujnik połozenia wału był w aparacie i czesto były z nim problemy w nowszych matizach z silnikiem 4 cylindrowym a takie tez jezdza po naszych...
Polecam podłaczyć sie pod lapka by sprawdzic czujnik temperatury cieczy .Manualnie czy na pompie (zawór odblokowujacy )w momencie przekrecenia na zapłon pojawia sie prąd.za mało mamy danych by sugerowac konkrety
Tak „po całości” to strzały do tłumika wskazują na niepełne spalanie mieszanki w cylindrze. Czyli za dużo paliwa, za mało powietrza, niewłaściwy zapłon (szczególnie zbyt późny)
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Na diodzie widac czy imo działa czy jest zablokowane. Po przekreceniu kluczuka w pozycje zapłon dioda ma zgasnąc. Jezeli swieci sygnałem ciągłym to zablokowane imo
tak jest nie tylko w tym autku , większość samochodów tak ma że jak wyłączysz zapłon i wyjmiesz kluczyk to odrazu lub po ustalonym czasie zostaje odłączone zasilanie od podnośników szyb. Jeśli nie masz alarmu i centralki połączonej z szybami to najlepiej podepnij podnośniki na "sztywno" do zasilania . Oczywiście pamiętając o odpowiednim zabezpieczeniu...
Przepływka na wolnych ok. 9-12kg/h To za mało, na każdy litr pojemoności skokowej ma byc 6 kilo. Jak sobie nie da rady to zapraszam.
Może ktoś z obecnych ma pomysł co jest nie tak z matizem. Ciężko zapala i ledwo jedzie.Nowe : świece ,przewody,czujnik w aparacie ,palec. Przy zdejmowaniu przewodów ze świec na 3 cylindrze czuć różnicę na 2 pracuje lepiej bez iskry na 1 bez różnicy z przewodem czy bez. Cisnienie na wszystkich cyl. po 13 atm. iskra jest.Wtryski wszystkie rozpylają przy...
Witam! Napięcie tak, ale jakie max 24V , a to jest za mało na "zapłon łuku" na elektrodzie spawalniczej. Pozdrawiam.
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
nie mam podłaczonej lampy, chyba jutro się przejadę do wujka bo on ma komarka i pożyczę zapłon, bo ja wiadomo mało ludzi ma już komarki
Niekoniecznie. W większości aut wskaźniki spadają na zero, gdy zapłon jest wyłączony.Musiałby wiedzieć, że w Daewoo jest inaczej.Skoro to kogoś uszczęśliwi to -czemu nie :)
To normalne w matizach, jeśli jest aparat DAC. Ustaw zapłon na lampę stroboskopową a problem może ustąpić (o ile sonda działa poprawnie) . Możesz przy okazji zrobić kontrolę stanu kopułki i palca bo to też stały temat w tych autach
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
Pomogło odłączenie akumlatora na 20 sekund , na wszelki wypadek włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie"
Zapłon na 10° przed ZZ a za czujnik temperatury daj mu na ciepłym 100Ω rezystor
Oczywiście piec daje iskrę nawet gdy nie odpala i tutaj jeszcze taka mała anomalia, wystarczy delikatnie dmuchnąć 🌬 w iskrownik i piec odpali 😑. Wydaje mi się tu masz również odpowiedź, jeżeli ta anomalia występuje zawsze gdy nie chce się gaz zapalić. A wg mnie jest ona taka, że jest źle ustawiony iskrownik (miejsce przeskakiwania iskry)...
Stary był całkowicie popsuty nie było iskry i kupiłem używany na auto złomie .Pali na nim ale tak strzela z wydechu psyka jak maluch właśnie z rozwalonym aparatem zapłonowym . A jak mógłbym sprawdzić ten aparat bo nowy jest bardzo drogi ,a nie mam innego urzywanego żeby podmienić nawet na próbe .
Kopułki jeszcze nie ruszałem, Skoro iskra jest dobra, zwłaszcza że przy przebiegu 160 tyś nie powinno nic jeszcze sie z zapłonem dziać.
No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest...
Problem rozwiazany.Wypadl transponder w stacyjce.Przerwa na immobilizer byla.Pozdrawim wszystkich.
matiz zapłon matiz przekaźnik zapłon czujnik zapłon matiz
evohome honeywell wentylatora mercedesa resetowanie pojemnika tuszem epson
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Linki nie otwierają się w Messengerze na Huawei Schemat instalacji elektrycznej Kingway Coliber 50