Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Poprawa!!!! I'm sorry web translator. nyemi http://obrazki.elektroda.net/70_12679431...
Nie te czasy, aby dekompresator był na linkę. Jeśli jest, to automatyczny na wałku rozrządu. Nie wiadomo który to rocznik, a Yamahy po 2000 roku często miały zapłon typu DC-CDI. Zapłon DC-CDI lub TCI wymaga sprawnego akumulatora, spadek napięcia może powodować zanik iskry. W starszych modelach był zapłon AC-CDI, czyli niewymagający obecności akumulatora....
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Wszystkie z zielonym i do masy, może być to sam silnik. Stacyjka będzie gasiła zapłon podając masę na czarny przewód, oryginalnie w DT125 jest chyba odwrotnie.
Silnik jest na gaźniku czy na wtrysku? Który rok produkcji? Na szybko znalazłem serwisówkę z rocznika 2004, silnik na wtrysku. W instalacji elektrycznej są specjalne złącza rozdzielcze w których są blaszki-zworki rozdzielające zasilanie i masy na poszczególne przewody i odbiorniki. Jeśli problem dotyczy tylko braku zasilania (+12V po stacyjce) na cewkę...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Na tym statorze nie ma uzwojenia zasilającego CDI. Tak samo jak w Yamaha TZR50, zapłon DC-CDI. Nie podłączysz do niego cewkomodułu Ducati energia.
Jakiej produkcji jest alternator? Yamaha TZR50 jako jedyna z motorków z silnikiem AM6 posiada zapłon typu DC-CDI. Z tego powodu mógł zostać założony moduł DC-CDI do Kymco.
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Żadna kontrolka ani check engine się nie zaświeciła, więc coś tam tego oleju jeszcze zostało, A niby co miało się tam zaświecić ? Nie ma kontroli poziomu oleju,nie ma też kontrol ciśnienia oleju bo to łożyska toczne,sterownik silnika odpowiada za zapłon i wtrysk ,nie zajmuje się olejem więc czujniki nie obejmują smarowania. Zarżniesz silnik i nic sie...
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Musisz tak założyć łańcuszek aby znaki i zapłon się zgadzały, a jednocześnie łańcuszek był napięty po stronie czynnej. Można to zrobić tak aby znaki się zgadzały na rozrządzie a tłok był przed GMP. Gdy obrócisz wałem i tłok znajdzie się w gmp, a łańcuch będzie napięty po stronie czynnej, to napinacz nie zmieni ustawień.
tam są dwie cewki jedna na zapłon druga ładowanie i światła (4 przewody z cewki ładowania i świateł) a ładowanie to siedzi tam jakiś regulatorek pod zbiornikiem ale w jednej sztuce co robiłem to padł założyłem zwykły mostek i chodziło ja trzeba
witam Mam problem ze skuterkiem . Kilka dni temu nagle przestał wchodzić na wysokie obroty, przy pełnej manetce się mulił ,nie było słychać zapłonu tylko charakterystyczne "Buuu" tak jakby nie dostawał paliwa albo coś nie tak z iskrą... Raz lepiej wkręcał się na obroty raz gorzej ,albo nie miał mocy . W tej chwili jest wymiony filtr paliwa wężyki ,wyczyszczony...
Problem jest następujący sprawdzałem głośnik wysoko tonowy na tym wzmacniaczu i po chwili słuchania na nim coś strzeliło nie było dymu ale śmierdziało czyli cos sie spaliło no potem załączam ten wzmacniacz i zauważam ze kanal na ktorym sprawdzalem ten glosnik nie daje pelnej mocy i trzeszczy co jest przyczyną ? i jak to naprawic? prosze o szybką pomoc...
Witam. Mam mały problem wyższej rangi, mój skuterek bardzo ciężko odpala na zimnym silniku jak już odpalę to chodzi ok troszkę przerywa i gdy zgaszę i chcę odpalić pali pięknie, ale jak postoi tak z 15 minut to znów ciężko pali, słychać jakiś dziwny szum dochodzący od wariatora z komory chłodzenia. wcześniej tego szumu nie było. Mam tylko nadzieję że...
Przecież to jest zapłon typu DC-CDI. Nie będzie napięcia na cewce zapłonowej, a nawet przy sprawnym zapłonie nie zmierzysz tego miernikiem, jedyna szansa to zobaczenie impulsu oscyloskopem. Na początek należy sprawdzić czy działa przetwornica, czy buduje napięcie na kondensatorze CDI. Warto sprawdzić też diody i tyrystor w układzie CDI. Posprawdzaj...
https://www.olx.pl/oferta/modul-zaplonow...
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
Witam. Ostatnio wziąłem się za remont skutera Yamaha Jog RR z 2007. Po wymianie tłoka i próbie odpalenia wsadzało mi dawkę paliwa w gaźniku (zauważyłem po wydobywających się spalinach). Jak mogę przestawić zapłon iskry, aby wszystko grało?
Dwie opcje: -dopasować inny przerywacz tak jak radzą koledzy -reanimować stary co jest trudne aczkolwiek wykonalne, ale raczej nie ma sensu można by wrzucić jakiś moduł na hallu i po sprawie (o ile instalacja 12V)
Do pomiarów potrzebny oscyloskop. Może jeszcze radioteleskop :D Zasadnicze i pierwsze pytanie - zapłon bateryjny, iskrownikowy czy CDI ?
Też mi różnica czy motocykl przewróci się na lewą czy prawą stronę... Leży to leży, gasisz, wyłączasz zapłon, czy olewasz temat, wszystko zależy od tego w jakim jesteś stanie. Jak OK, podnosisz motocykl i już, jak jesteś połamany, to bez różnicy czy paliwo leci z gaźnika, z odpowietrznika czy też pękniętego zbiornika. A jak masz takie wizje, to wystarczy...
Właśnie mam plan taki zamówić, ale ten zapłon da radę jakoś podłączyć? I wydaje mi się, że nie mam silnika od TZR, bo w TZR jest rozrusznik, a ja nie mam w obudowie miejsca na rozrusznik.
Hipoteza: zapłon się poprzestawiał.
Witam w mojej Yamaha majesty 125 wymieniałem czujniki hamulca i przez moją nie uwagę robiłem to na zapłonie doszło wtedy do zwarcia. Teraz Yamaha nie reaguje w ogóle na zapłon podświetla się tylko deska i tyle co może byc zrobione i przy okazji jest bardzo duży pobór mocy z akumulatora. Sprawdzałem 2 bezpieczniki które wiem gdzie są i jest ok prosił...
Witam W moim quadzie Yamaha YFZ450 zniknęła iskra. A mianowicie zaczęło się od przerywania i strzelania w wydech podczas jazdy. Ledwo dojechałem do domu tylko na niskim biegu, przy dodawaniu gazu, gdy tylko chciałem przyspieszyć, quad zaczynał szarpać. Sprawdziłem na wstępie iskrę i iskra była. Potem, myśląc, że to może być coś z zaworami, sprawdziłem...
Nie da się tego podpiąć. Yamaha TZR50 miała swój własny zapłon Moric z modułem DC-CDI, pozostałe AM6 zapłon Ducati Energia. Rozwiązaniem jest przełożenie całego alternatora tj. statora i koła magnesowego. Silniki CPI (czyli chińska klon AM6) ma jeszcze inny alternator i części nie pasują wzajemnie.
Witam, jestem tu nowy, więc chciałbym się przede wszystkim przywitać i z góry podziękować za pomoc. Mianowicie mam motocykl marki Yamaha R1, który ma fabrycznie problem z odpalaniem z powodu m.in. akumulatora. Jest to problem złożony, gdyż jest to litrowy silnik 4-cylindrowy w układzie "Bigbang" (suwy pracy są nierównomierne, więc jak silnik ustawi...
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
Witam mam problem . Odcina mi zapłon przy 10 000 obrotów mimo że skala jest do 12 000 . Co może być przyczyną?
W każdym pojeździe jest ;) . Nawet w nowych autach da się poprawić kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź to, bo bez tego nie pójdziemy dalej. Poza tym, skoro magneto było wymieniane, to mniemam że na jakiś chiński szajs, bo za oryginalny zapłon od Yamahy to byś się pewnie zapłakał przez cenę. A chińskie guanowe zapłony bywają fabrycznie spierniczone. Ba,...
Ta Yamaha to żaden składak, a zapłon to elektronik
Yamaha TZR 50 posiada zapłon DC-CDI. Chyba że został tam zainstalowany tuningowy zapłon.
Witam, mam problem z brakiem iskry zarówno świecy i na samym przewodzie zapłonowym. Nie wiem co może być przyczyną, kiedyś motorek kiepsko palił, zapłon włączał się i wyłączał przy ruchach kierownicy i do tego miał problem z kręceniem rozrusznikiem i falowaniem obrotów. Nie chciałem się bawić w ustalanie przyczyny więc za śmieszne pieniądze kupiłem...
Też bym nie psuł instalacji- niemniej z tym nieszczęściem w przypadku motocykla to tak chyba nie jest. Czujnik stopki odetnie zapłon gdyby przypadkiem był wbity bieg, najwyżej od wibracji silnika kiepsko postawiony motocykl się przewróci...
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
Sprawdź klin na wale lub cofnij zapłon
Jak możesz sterować elektronicznie zapłonem??? jack63 jak długą iskrę generuje ? piszesz że nie równa praca silnika delikatnie przerywa zrób fotkę magneta zobaczy się jaki masz zapłon i zaczniemy od nowa .Ale stawiał bym na zapłon.
Mianowicie pali mi się moduł. Pytanie czy to wina nieoryginalnego modułu, cewki czy czego? Zapewne wina cewki zasilającej CDI, sugeruję zapłon zrobić na wzór Yamahy.
Możliwe że właśnie moduł zapłonowy szlak trafił. Bo zapewne masz zapłon DC CDI, zasilany z akumulatora. Więc jak moduł ostro pokręciło to może właśnie rzuca takim napięciem na cewkę zapłonową :/ . No ale tego pewnym być nie można do póki nie wykluczysz impulsatora. Impulsator nie musi być koniecznie od tego pojazdu. Bardzo często ten sam silnik jest...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Witam mam yamaha skyliner 125 w pewnym momencie już nie odpalił co moze być gaznik jest wyregulowany wszystko ok jest z nim ktoś mi powiedział że może się przestawił zapłon czy to jest możliwe do końca chodził zgasiłem go i już nie odpalil Dodano po 3 Witammam yamaha skyliner 125 skuter chodził do końca w pewnym momencie już nie odpalił wyciągnęłam...
Jest to silnik 2 suwowy, (taką informacje znalazłem w necie). Tutaj podobne objawy daje "lewe powietrze". Spróbuj przytkać wlot powietrza od filtra mniej więcej do połowy jeśli się poprawi to znaczy że to lewe. A grzeje się silnik mocniej niż było? Zapłon też wchodzi w gre jak i przytkany gaźnik. Ale najpierw spróbuj z tym lewym i opisz efekty.
Na silniku znajduje się tylko czujnik położenia wału. Obrotomierz podłącza się po przez obwinięcie kabla w około kabla wysokiego napięcia na pierwszym cylindrze. Licznik nie fabryczny tylko uniwersalny motocyklowy. Dodano po 4 Wszystko podobno się rozwiązało, dzwonił do mnie kolega i ktoś podpowiedział żeby prze gazował po czym wyłączył i włączył zapłon...
Zanim będziesz bardziej kombinował w zapłonie, zdejmij charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów silnika. Potrzebny jest stroboskop i skala (plus wyznaczenie GMP). Zapłony od skuterów kręcą się w przeciwnym kierunku. Jedynie zapłon od innej biegowej 80tki, Hondy lub Yamahy ze starszej wersji chłodzonej powietrzem (na przerywacz). Albo...
W mojej klin wymieniałem wczoraj (to nie bajka to się dzieje).Zapala dobrze,zero ducha,nie wkręca się na obroty pow.4tyś kicha.Wszyscy pseudo mechanicy gaźnik,membrany,moduł,cewki,świece,paliw... Skoro tak się dzieje po przeciągnięciu( tylko) to inna bajka. A moduł po przeciągnięciu opóźnia zapłon wątpię. Paliwo nie dopływa dobrze.Rurki...
Jedna cewka z tego zespołu jest cewką odpowiedzialną za zapłon (ta duża). Sam raczej nie zamierzałem się za to zabierać bo tak już uważacie, uważam i ja, że mam za mało wiadomości na ten temat. Czyli jeżeli mechanicznie cewka z innego zapłonu Yamahy mogła by wejść w to miejsce, miało by to rację bytu i działało? Jakia może by być różnica w liczbie zwojów...
W CDI masz 6 pinów (pinout w google). Masa (przeważnie razy 2), cewka ładująca, impulstor, gaszenie, zasilanie. Może by i dało się to przekombinować na ten motor, ale nie jestem stanie zagwarantować czy cewka ładująca da wystarczające napięcie, oraz czy zapłon będzie w odpowiednim momencie.
Witam! mam następujący problem moja yamaha jest słaba przy starcie nie mogę nią ruszyć pod większą górę. Słaba jest tylko do 4tyś obr. później dostaje dużego przyśpieszenia. Czyściłem gaźnik wymieniłem świece. Czy to może być problem z mieszanką paliwa i powietrza? Czy może zapłon mi się przestawił?. Yamaha jest z 90r.
Witam, posiadam motor mam w niej zapłon TCI mikroprocesorowy sygnał na iskrę daje czujnik na magnecie i tutaj moje pytanie jak zrobić żeby przy pewnych obrotach (impulsach) odcinało zapłon jak w tym filmie Motor nie ma blokad i spokojnie wkręca się na 10tyś. obr. (przy 8tyś czerwone pole) ja chciałbym zrobić blokadę żeby nie wkręcał się wyżej jak 8000-8500...
Okej, kombiuję tak samo jak ty kolego i od tygodnia przeglądam twój temat. U mnie sprawa trochę czytelniejsza ale mimo wszystko chcę zmienić moduł na ten pochodzący z Yamaha YBR125. Dlaczego? Moduł z XT ma rozpisaną mapę do 8k rpm później zapłon jest cofany do 10000rpm nawet o 15stopni. Pewno chcieli wydłużyc życie silników pracujących w terenie. Znalazłem...
yamaha zapłon yamaha podłączyć zapłon ustawić zapłon yamaha
drabinki rezystorowe volvo silnika brudne paliwo
altus zwrotnica sterownik pompy ciepła
TL494 – regulacja czasu martwego, ustawianie dead-time, pin 4, dzielnik, soft-start FreeRTOS STM32: co wywołuje przerwanie xPortPendSVHandler, kontekst, PendSV, scheduler