Odłącz przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy paliwo nie kapie po włączeniu zapłonu.
W autach tych nie ma linki prędkościomierza. sygnał prędkości pobierany jest z czujnika indukcynego umieszczonego na skrzyni biegów. Z zegara obrobiony sygnał trafia do ECU silnika i skrzyni. Dotyczy to zarówno zegarów VDO i Yazaki. Układ ABS w tym modelu jest układem niezależnym. Wspólnym jest natomiast (gdzie czujnik prędkości jest w tylnym moście)...
http://obrazki.elektroda.pl/4740116200_1... Sprawdź wszystko według obrazu. Na trzecim pinie musi być napiecie po włączeniu zapłonu.
Odpowiem dla pokoleń- o ile te auta jeszcze będą jeździć. Tak, bierze 0,3A. Natomiast zasilanie ICM wychodzi z CEM z przekaznika. Nie jest to zasilanie 30 ani 15. Zasilanie zanika po ok 1min od wyłączenia zapłonu.
Oryginalne radio z navi do Volvo 2012 r.
Czy po wyłączeniu zapłonu również się świecą?
Chyba w ustawieniach z deski można było zmienić Owszem, można było. Zapalały się od razu po przekręceniu zapłonu.
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;)
Słychać pompę paliwa po przekręceniu zapłonu?
Świece ? Z odpalaniem nie ma problemu. Pali nawet przy minusowych temp. Stoi na zewnątrz. Myślałem, że świece to jak problem z zapłonem...?
Sprawdź przepustnicę, czy się uchyla po włączeniu zapłonu
Wymień palec rozdzielacza zapłonu.
Może na początek sprawdź czy na jednym z pinów tego zaworu masz zasilanie 12V po włączeniu zapłonu,
Nie ma tam zadnego czujnika na chlodnicy. Bo czujnik nie jest na chłodnicy, czujnik do komputera jest gdzieś przy bloku silnika (nie wiem dokładnie gdzie jest przy tym silniku), i nie ma on nic wspólnego z wskazaniami na desce rozdzielczej, i działa nawet z wyłączonym zapłonem.
Witam. Czy może ktoś się orientuje jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w Volvo 440 1,9d z 1995r., silnik F8Q 90km?
Jaka wartość bezpiecznika? Problem pojawił się nagle ? Czy dysponujesz schematem elektrycznym? Czy bezpiecznik pali się przy jakiejś konkretnej funkcji czy od razu po włączeniu zapłonu?
Przeszukaj forum volvo będzie szybciej http://volvoforum.pl/index.php Do MODERATORÓW to nie jest reklama.
Jeśli to Pa-1: http://66e7c982f37033281683-0e029a5c02f5... Silnik wg danych dla samochodu, jak nie znajdziesz to w poniedziałek coś poszukam. Nie ruszaj poziomu paliwa, bo musisz mieć specjalny króciec do ustawienia (gwint calowy).
Dokładnie. ADR. Sygnał wejściowy. Zwarcie do BAT. (KOD: C1025 FMI: 12) Jest czasem jeszcze Magistrala danych VAN (Vehicle Area Network). Błąd magistrali CAN A. Utracony komunikat. (KOD: U0028 FMI: 87) Generalnie zauważyłem, że wszystko działa, tylko nie uruchamia ręcznego po wyłączeniu zapłonu, a Volvo tak chyba powinno robić.
Gaźnik na pewno sprawny?
Zimne luty. Szczególnie należy się przyjrzeć przy złączu.
Witam.Bardzo proszę o informację dotyczącą parametrów ustawienia zapłonu w VOLVO FL7 260KM z 1998 roku.(ILE STOPNI) Z góry serdecznie dziękuję.
Przy pedale sprzęgła jest miejsce typowo na czujnik takie wycięcie ( identyczne jak po stronie pedału hamulca) . Z wciśniętym pedałem hamulca nie odpala ale w parametrach widać reakcję gdy naciskam hamulec. Będę sprawdzał wiązkę przy sterowniku silnika, gdy ją ruszyłem po włączeniu zapłonu wskaźnik ECO idzie na zielone pole, wcześniej wskazówka nie...
Witam, możesz podać jaką masz instalacje gazową? jaki reduktor i wtryski? hmmm a gazownik sprawdził reduktor?? Dodano po 3 masz moze wykaz błędów z prostego interfejsu OBD? sprawdz czy nie masz wypadania zapłonu
Czy miał ktoś styczność z takim błędem :EFI-0036 Moduł sterujący silnika (ECM) z zapłonem, sygnał korekty - "Aktywacja zapłonu niekompletna".
Witam. Brakuje któregoś zasilania lub w radiu przekroczono limit błędnego wpisywania kodu. Pozostaw radio włączone na 1h nie zapominając włączyć zapłon.
Dzięki, i dziekuje za odpowiedz. Rozrząd był robiony dawno 8 lat temu, będę wymieniał na drugi tydzień. Rozrząd jest prawdopodobnie ok, bo chodziło dobrze i jest na punktach. Auto robiło 2k rocznie. Jest to cabriolet od starszej pary, ale mocno zaniedbany. Samochód kupiony w ostatniej chwili typowo do garażowej zabawy i uratowania przed zgniecenie....
marck1 Centralny cały czas działa z kluczyka bez problemowo, lecz z pilota się chrzani, tak jak pisałem. ociz Owszem jest siłownik na zamku drzwi, który jest podpięty pod wtyczkę z dwoma żyłami. Jeżeli nazywasz centralką czarną puszkę o nazwie Cartronic Bosch'a, to z tego co mi wiadomo to jest akurat sterownik zapłonu.
jeśli szczelina jest zbyt duża, krzywa tarcza impulsatora, czy luz na kole - to błąd nie powinien wyświetlać się cyklicznie? Prędkości kół podczas normalnej pracy muszą być jednakowe inaczej system nie mógłby pracować poprawnie.Podczas zarejestrowania takiej nieprawidłowości sygnalizowane jest to błędem aż do ponownego wył/wł zapłonu ,o ile chodzi...
Panowie podpowie mi koś jak mogę zasymulować włączenie zapłonu w Cem na stole? Chce złamać PIN i potrzebuje zęby cem miał włączony zapłon
Kiedyś miałem podobną sytuację w Lantrze, padł mi regulator napięcia (nie znam fachowej nazwy), który jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora, jednak nie doprowadził do tego że nieładował akumulatora, ale go przeładował, akumulator się gotował, niemalże wyparował i były prawie identyczne objawy.
Co mówią kody błyskowe dla sterownika zapłonu oraz wtrysku?
Nie pamiętam który to 30. Na tych żaznaczonych, po włączeniu zapłonu jest z tego co pamiętam ok. 5 -5.5v
Nie może ten silnik pracować poprawnie na komputerze od Turbo. Silnik turbo, nawet jeśli ma takie same wtryski, przepływkę itd to musi mieć inną mapę wtrysku i zapłonu. Hardware może być taki sam ale soft na pewno jest inny.
Kolego a słychać pompę jak włączysz zaplon
Volvo f12 kod silnika TD 122kke Witam wszystkich, szukam informacji na temat momentu dokręcenia korby po wymianie panewek oraz informacji, jak ustawić zapłon i pompę wtryskową. Silnik pochodzi z ładowarki, ale ten sam był montowany w Volvo f12. Dzięki, pozdrawiam.
Witam, gdzie znajduje się czujnik ręcznego. Kontrolka zaczyna słabo świecić po 5 sekundach od włączenia zapłonu (po zgaszeniu pozostałych kontrolek).
volvo v70 2006 rok jak skasować komunikaty serwisowe z wyświetlacza -MOTORSYSTEM SERV. ERFORDRAS -SRS-AIRBAG SERVICE SNARAST BŁĘDÓW JUŻ NIE MA W KOMPUTERZE -- ZOSTAŁY WYKASOWANE są tylko na wyświetlaczu test -- 0 błędów błędy powstały w skutek chwilowego odłączenia sondy lambda i konsoli wraz z radiem i włączeniu zapłonu[/quote]
Mianowicie koleś przywlókł to autko . Zgrzebane. Mechaniczny wtrysk. Mam pytanko czy rezystory na nadkolu pasażera są od cewki czy czegoś innego? POzatym mam może ktoś schemat tego bo pompka sie nie włacza a przekażnik pompki 7 pinowy jest poskładany bez kostki z pojedynczych przewodów na pałę chyba. Czy tam jest sterownik bo moduł zapłonu zlokalizowałem.
Problem rozwiązany dzięki za pomoc wystarczyło poczekać 2h przy włączonym zapłonie
zobacz przekażniki od zapłonu i pompy paliwa,są pod schowkiem po stronie pasażera.
Po przekręceniu zapłonu nie działają zegary ,na 2przewody dochodzi prąd stały po przekręceniu zapłonu nie dochodzi prąd na inne kostki ,co może być za przyczyna?
Niema uderzeniowego. Spr. bezpieczniki, główny przekaźnik i.t.p
Sugerujesz, że ten błąd nie spada samoczynnie po ustaniu problemu. Jest wiele błędów któe nie znikają samoczynnie. Dużo tu zależy też od marki pojazdu/ filozofii producenta. np. W Fiacie bład od świec żarowych po wymianie na sprawne znikał pd 10-ciu zapłonach.
Masz nieszczelności za przepustnicą. Najczęściej problemy z odmą silnika.
ok zrobię i wrzucę
Bardzo wam dziękuję za podpowiedzi, przyczyną był zerwany przewód w peszlu przy kostce alternatora na pin 3. Jeszcze raz dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. To samo Volvo - po przekręceniu zapłonu zaświecają się światła postojowe i krótkie, w serwisie powiedzieli, że można to tylko wyłączyć przez podłączenie komputera, czy to prawda?
Czujnik halla przeważnie daje zero / masę/ i tym steruje wzmacniacz zapłonu. Wzmacniacz sprawdź , kluczując go masą , na pinie , który jest sterowany z halla.
Jedyne wyjście --> znaleźć centralkę --> zmostkować to co ktoś zabezpieczył.
wtyczka pompy abs nie zzieleniała? Zobacz jeszcze pobór prądu z aku jak auto stroi fochy oczywiście na zgaszonym zapłonie.
Tak z zieloną. To na zdjęciu to najwyraźniej termistor bo ma dwa przewody więc powiedziałbym że to czujnik temperatury powietrza zasysanego. Co do stacyjki to demontaż i do "kluczykarza", ten naprawi stacyjkę. Ta Ci nie jest zbytnio potrzebna do uruchomienia silnika. wyjmij kostkę stacyjki i przekręć ją śrubokrętem w pozycję zapłonu i później w pozycję...
Tam jest sterownik silnika , sterownik zapłonem i moduł zapłonu. Na pin 5 modułu zapłonu winno być kluczowanie ze sterownika zapłonu , sprawdz. Z pinu 1 jest sterowana cewka zapłonu minusem. Powiedz jak sprawdziłeś cewkę i moduł.?
Wciśnij powoli pedał hamulca do oporu , przytrzymaj 2 sek i puść.Oczywiście na włączonym zapłonie.
Trzeba diagnostykę wykonać bo przyczyn może być wiele. Czy już jak chodzi to nie słychać nic niepokojącego typu wypadanie zapłonów , nierówna praca ?
Witam, Jeżeli temat jeszcze nie zamknięty to może pomogę. Miałem ten sam problem w Volvo 850 2.5 TDI. Na mrozie za nic nie chciał odpalic (nawet po wymianie akumulatora i regeneracji rozrusznika). Pojechałem do mechanika z zamiarem wymiany świec żarowych, a mechanik nawet ich nie zmierzył tylko odrazu dociągnął napinacz paska rozrządu. Potem profilaktrycznie...
Najlepszą radę jaką mogę dać to jedź do kogoś kto ma pojęcie na ten temat. Nie chodzi o wymądrzanie ale a wiedzę na ten temat który jest bardzo szeroki i laboraty można o tym pisać. Jak masz wiedzę i przypuszczasz gdzie leży problem to wystarczy multimetr do podstawowego zdiagnozowania tego problemu, z komputera wyczytasz tylko czy są błędy no chyba...
Tutaj ewidentnie cos sie dzieje z iskrą szukaj w zapłonie
Nie spotkałem się jeszcze z lampą ,która działa wyłącznie po can Najnowsze Volvo FM ma światła po CAN. Co ciekawe nie jest puszczony osobny, tylko wspólny dla Powetrain CAN (P-CAN) , tzn. silnika, itd... Czyli na chłopski rozum usterka świateł ma prawo wywołać unieruchomienie silnika. Ja taką usterkę właśnie robiłem w tym samochodzie. Tak wymyślają...
Sprawdzić napięcie na przewodach rozrusznika, czy na tym cieńszym dochodzi +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon".
Witam, potrzebna pomoc, mam Volvo S60 z 2003r. w którym po odpaleniu silnika cały czas chodzą wycieraczki przedniej szyby, dodam że po włączeniu zapłonu bez odpalania wszystko jest ok., pozdrawiam.
Osobiście mam reno clio i tam pompa załącza się na moment po załączeniu zapłonu a potem po odpleniu chodzi już na stałe, a w tym volvo nie chodzi pompa po włączeniu zapłonu nawet na moment i to mnie dziwi, koleś podjedzie jutro więc sprawdzę przekaźnik pompe i i sterowanie no i ciśnieie może dowiem się dlaczego ciężko pali.
Witam Mam problem z samo włączającymi się wycieraczkami przednimi w Volvo v 50 niezależnie czy podczas jazdy czy na postoju przy włączonym zapłonie same właczają się wycieraczki i w tym samym momencie zapala się komunikat o potrzebie serwisu DSTC. nie reagują wtedy żadne przełączniki nie można włączyć kierunkowskazów po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu...
Pkt. 3 - włączyć zapłon.
Jakoś po wymianie w premiumce nic nigdy nie kalibrowałem, wymiana i po ponownym włączeniu zapłonu miałem na diagu nowe parametry :D
Witam. Po pierwsze piszemy wszystkie potrzebne informacje jak typ instalacji, model itd. Po drugie jeżeli jest na benzynie dobrze nie oznacza to że będzie dobrze na gazie, gaz ma większe wymogi co do stanu instalacji elektrycznej jak cewka, kable WN, świece. Czy były wymieniane kable? świece? takie objawy występują bardzo często przy przebiciach na...
Problem z odpaleniem się rozwiązał ,auto stało 2 dni z odłączoną klemą i o dziwo odpaliło.
Witajcie problem volvo xc60 2015r 2,0 na przód napęd. po włączeniu zapłonu napisane słabe ładowanie akumulatoa taki komunikat. w czasie jazdy nie ma tego. dodatkowo na postoju na zapłonie jak włącze rado komunikat na radiu że rozłączy radio ze względu na słaby stan akumulatora. próbowałem doładować prostownikiem wszystko ok praktycznie nie przyjmuje...
Temat zamykam.
Ja bym zaczoł od 1.stacyjka( cz rozłącza prąd za zapłonem) czyli kostka stacyjki 2. przekaźnik zapłonu w konsoli bezpiecznikowej (czy nie skleja) ITD.
Błąd wyskakuje tuż po uruchomieniu , tuż po dodaniu gazu, po jeździe czy może wystarczy tylko włączyć zapłon?
Sprawdź kabel według schematu a przekonasz się sam. Przeważnie problem leży w kablu.Po wypięciu kabla sprawdź rezystancje do masy i podaj w poście. Jaśli jest ok to rezystancja powinna być na pinie 2 prawie zero a na pinie 1 rzędu kilka kilo omów.Na wyłączonym zapłonie.
Ok okazało się że instalacja potrzebuje imitatora zapłonu ;] wszystko poszło
Tutaj masz opis złącza do wzmacniacza [url=https://www.tehnomagazin.com/Auto-r... W tym temacie z lepszym rysunkiem. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... +12 po zapłonie.
Możliwe że nie mam racji bo już sprzedałem swoje Volvo i nie mogę sprawdzić zresztą było młodsze. W zależności od rocznika mogą tu być przyciski wyłącznie monostabilne a podtrzymanie realizuje CEM, Po zgaszeniu auta wszystko się kasuje i trzeba wszystko włączyć ponownie -jeśli w tym aucie już to jest to w manetce też nie ma żadnego mechanicznego zatrzasku....
Witam,czy ktoś wie morze w jakim samochodzie był stosowany moduł zapłonowy z mapą zapłonu,lub sterownik z samochodu na gażniku, najlepiej by był to dwucylindrowiec,ale nie koniecznie. Z tego co wiem to w volvo było coś takiego.dzięki
Działa tak samo dobrze, jak włączenie i wyłączenie zapłonu. Głupotą jest robienie tego przy 80km/h. :D
Witam. Mam nietypowy problem. Ponieważ radio mi zaczyna bardzo szumieć i zakłócać zaraz po włączeniu zapłonu. Bez odpalania silnika. radio to uniden 520 i Samochód volvo s40 diesel. Wyłaczałem po kolei bezpieczniki i okazało sie że gdy wyłącze bezpiecznik licznika ( kontrolki gasną) to po chwili zakłócenia giną. Czym to może być spowodowane i jak temu...
jak w temacie, jak pominąć fabryczną blokade zapłonu w volvo 440 ostatni pilot umarł samochód jeżdzi od warsztatu do warsztatu na sznurku :) no i trafił do mnie czy ktoś prerabiał podobny problem ? prosze o pomoc
Miałem podobnie z v40 brata. W Octavii działało, a minute później w Volvo juz nie. Moduł za 40zl z portalu aukcyjnego. Po wykonaniu bliżej nie określonej sekwencji resetòw telefonu, Odłączeń modułu i zapłonu zaczęło działać, a przestało w octavii. To chyba jakiś problem z tymi modułami...
Szwagrowi w Volvo od cieknącej turbiny pomimo wyłączonego zapłonu silnik tak się rozbujał , że korbowód wyszedł bokiem .
Witam otóż od miesiąca męczę się z usterką TPS w moim Volvo przepustnica jest mechaniczna z potencjometrem od Boscha . Objawy takie że zaczyna migać strzałka od automatycznej skrzyni biegów i biegi wskakują na lekko wyższych obrotach . Dodam też że wymieniłem potencjometr przepustnicy i sprawdziłem wszystkie połączenia do komputera i napięcia . Druga...
Witam. Owszem ma on powiązanie ale czujnik został zmieniony i nadal wygląda na to że jakby za mały prąd dopływa i nie otwiera elektrozaworu na zimnym silniku podciśnienia aby przyspieszyć zapłon
To musisz obadać co jest przyczyną, wypadanie zapłonów czy usterka przepustnicy czy coś innego. Co to jest kt?
Volvo fabrycznie montuje kontrolę przepalenia żarówek stop. Już w samochodach z lat '80-tych widziałem to rozwiązanie. Może warto zaadoptować taki gotowy układ? W samochodach nowszych ten układ jest wmontowany w centralny moduł sterujący i pewnie ciężko go będzie wydobyć. W starszych jest to pewnie osobny układ. Można poszukać schematów elektrycznych...
W volvo S 70 miałem podobne objawy, wypadanie zapłonów .Pomogła wymiana cewek.5szt. :|
Jak podpinasz kompa to w parametrach masz wszystkie odczyty? Sterowniki wabco od ebs mają tryb awaryjny i jak cały układ nie jest sprawny nie da się skasować błędów.Do modulatora napięcie dochodzi cały czas czy tylko chwile po zapłonie?
Tak będzie, układ zapłonowy.Do wymiany przewody wn. i świece. Na gazie przerywanie jest bardziej odczuwalne dlatego że gaz potrzebuje do zapłonu iskry o większej energii niż benzyna.
prędkość przejazdu.Co jakiś czas odcina obroty i wkręca się do 1200 i brak wtedy tempomatu i nie działa górski, więcej nie pójdzie dopóki się nie wyłączy zapłonu w czasie jazdy .albo same wskoczą po jakimś czasie
Znaleźć 12V po zapłonie i kupić rezystor 4,7k to nie problem ale jak znaleźć bazy trzech tranzystorów? Ma ktoś może jakiś schemat tego radia? A czy może być tak, że brakuje jakiegoś przewodu w kostce od podświetlenia? albo coś w niej jest nie tak podłączone? Radyjko zaczyna świecić słabo po włożeniu i przekręceniu kluczyka ale przed zapłonem, może coś...
To złącze 3-pinowe przy zespole przepustnicy to właśnie od czujnika położenia przepustnicy sprawdzałeś ten czujnik? Możesz mieć zwarcie w instalacji ew. przerwe lub któryś zacisk chwilami nie łączy.Jednak jeśli cpu wykrywa awarie już po włączeniu zapłonu to wygląda na stałe uszkodzenie.
Podaj dokładny błąd. Jeśli masz LPG to sprawdź sprężanie na cylindrach. Problemy z zapłonem biorą się z różnych powodów - zmieniałeś cewki, a świece zapłonowe ?
Masz +24 v na pinie 3 "15" po zapłonie? Może bezpiecznik
Wersja na Szwecję ma przerobiony włącznik aby światła były po zapłonie zawsze.
Dlaczego jak jadę na 4 lub 5 jakieś 60-80km/h i nagle szybko dodam gazu lub odejmę to mocno szarpie tak ze lewarek od biegów lata. Albo wyeksploatowane poduszki silnika albo gubi zapłon.
Co może jeszcze się dziać przy uszkodzonej glowicy? Chce tam zajrzeć w ostateczności, dodam iż od wymiany plynu chlodniczego w sierpniu nie ubyło go ani kropli, oraz jest czysty jak łza, samochód czasami dymi na biało, ale to raczej wina gazu oraz malej temperatury powietrza, na benzynie spaliny są prawie niezauważalne. I obiecane poranne "puf puf puf"...
Jak masz gaz i bęzyne i na wszystkim tosamo to masz problem z prądami zapłonem aparat kopułka świece i nie wiem ci tak jeszcze jest w tym aparacie.
Cześć! Volvo 850 2.0 chyba 136km sama benzyna. Pali na strzał. Problem i obserwacja. PRoblem: Na ciepłym na jałowych mocne i wyczuwalne wypadanie zapłonu, na wyższych obrotach i podczas jazdy jest ok. Świece i kable nowe. Miał ktoś taki problem i czy udało sie rozwiązać? Obserwacja: Za lekko kręci. Wsadziłem aku co nie radził odpalić polo 1.4, a tu...
Teraz mam źle ustawiony rozrząd o jeden ząbek ale auto chodzi o wiele lepiej i ciszej. Do czasu.. Z tego co piszesz przyjrzał bym się popychaczom hydraulicznym.
Jeżeli mogę coś wtrącić... Coś mi świta, to może być Problem z czujnikiem położenia wału (Sugestia odnośnie wariowania obrotomierza), do tego sprawdź kostkę stacyjki, i rozrząd. Pytanie: Czy jak już zapali pracuje prawidłowo tzn: wypadanie zapłonów, jakieś inne wskazania obrotomierza np skoki jak przy rozruchu, no i oczywiście zapłon(czy jest iskra...
skoda zapłonem zapłonem vectra astra zapłonem
rozrusznik wymiana tulejek trzaski lampy amplituner stereo onkyo
Lokalizacja mikrowłącznika w piecu Junkers ZW 20 Smar do klocków hamulcowych w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi