kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
czy przepływ za mały powietrza w stosunku do ilości paliwa mógł wpłynąć i tu można szukać przyczyny usterki Zdecydowanie tak. Ale zapieczenia tychże kierownic występują nawet, gdy wszystko z silnikiem itd. jest ok. Dzięki wielkie za odpowiedź. U mnie było tak,że błędów nie było ,ale np. Docelowe 1200 ,a u mnie 990,975 itd.. Na 2 biegu natomiast sypał...
To widzisz ,raczej zapieczone kierownice turbo.
Z logów wynika, że masz zapieczone kierownice na turbo + przepływka kończy swój żywot.... Te logi które twojemu koledze się nie podobają są ok, gorzej jakby były powyżej 100. P.S. verva nie jest polecana do pompowtrysków.... Kierownicami juz sie zajął kolega. Czyli przepływomierz do wymiany? Z tym podciśnieniem to jest tak ze albo jest słabe albo go...
w grupie vaga to bardzo czesto sie zdarza,zapieczona kierownica turbo i jak kolega z gory napisal przeladowuje silnik i wchodzi on w tryb awaryjny.wyczyszczenie turba powinno zalatwic sprawe
Zapieczone kierownice w turbo. Pozdro
Mam taki sam problem. Octi z 2005r 2,0TDi na pompowtryskach po przejechaniu ok 1000km od czyszczenia turbo znow wlacza sie tryb awaryjny (zapieczone kierownice na turbo) i zastanawiam sie czy przyczyna nie jest grucha przy sprezarce. Po rozruszaniu gruchy (bez wyciagania turbo) auto znow jest zrywne:D. Za jakis czas wymienie gruszke a jesli nic to nie...
Jutro sprawdzę to sztangę turbo ale jeszcze mam takie pytanie czy jak były by zapieczone kierownice turbo czy działo by się tak że 2 dni jeździ normalnie, można przekroczyć bez problemu 120km/h a powiedzmy 2 dni muł, nie można przekroczyć więcej jak 120 ? Nie wiem ale zdaje mi się że jakby były zapieczone te kierowniczki to było by tak cały czas że...
zapieczone kierownice w turbo
według mnie zapieczone kierownice w turbo:|
Turbina Ci przeładowywuje, albo uszkodzony N75, lub zapieczone kierownice w turbo.
IV. jw, ale wzrost wartości jest bardzo duży lub ciągły, po czym wartości w kolumnie 3 spadają na długo, lub całkowicie - mamy zapieczone kierownice (turbo do czyszczenia/regeneracji) , lub problem ze sterowaniem turbo (najczęściej uszkodzony zawór N75, pęknięty wężyk podciśnienia) Wszystko pięknie. Ale w tym przypadku nie ma kierownic turbo.
Zapieczone kierownice w turbo ,było miliard razy, co temat TDI 110KM ta sama usterka.
Raczej są to uszkodzone albo zapieczone kierownice w turbo pozdro :D
Czyli jest taka możliwość że te objawy nie wskazują na zapieczone kierownice w turbo?? Muszla nie miała rys. Ale dlaczego są złe wskazania na turbinie w bloku 011 i na przepływce 003??
Kiedy występuje ten brak mocy? Kiedyś miałem taki przypadek w swoim aucie (dokładnie ten sam model i silnik). Silnik nie wkręcał się powyżej 3000obr/min. Generalnie był wyczuwalnie słabszy. Problemem okazały się zapieczone kierownice w turbo. Silnik działał w trybie awaryjnym (tak się chyba nazywa ten tryb)
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
tu problem polega na tym że jechał lepiej przed wyczyszczeniem z zapieczonymi kierownicami ... niż teraz gdu turbo normalnie wstaje. nie ma bledu. ale cisnienie jest kiepskie wg mnie. Kierownice da sie złożyć tylko w jeden sposób. działają prawidłowo. na logu też cisnienie zmienia sie gdy kierownica sie przestawia więc jest dobrze.
mozliwe zapieczone kierownice w turbinie,poruszaj reką lub czyms sztange od turbo,zeby nie było oporów ,jak bedzie sie lekko juz ruszac przegoń auto gdzies na prostej,te silniki maja to do siebie ,że raz na jakis czas trzeba je przegonić,ja to nie pomoże turbina do zdjecia i czyszczenia łopatek. jak ogarniasz troche mechanikie to sam sobie to zrobisz,opis...
Kierownica w turbo zapieczona
Po objawach można podejrzewać, że turbina przeładowuje. 1. Uszkodzony zawór n75 i nie odcina podciśnienia. Odpal silnik i zobacz czy przesunie się dźwignia turbiny powinna wychylić się do maksymalnego wychylenia... i druga próba odpal silnik z odłączoną wtyczką od zaworu n75 i obserwuj dźwignie - nie powinna się poruszyć. 2.Zapieczone kierownice w turbo...
Bo moje audi jest troche zamulone na Vagu wyszedł błąd 00575 i z tego co czytam na forum to może być przez nieszczelność układu dolotowego zapieczone kierownice w turbo i chiciałem to sprawdzić czy tam jest wszystko ok a jak nie nie to będe szukał dalej Dodano po 5 A czy ktoś wie gdzie jest zawór N75 w audi???
Co do turbiny, uszkodzony może być zawór sterujący albo kierownica turbo zapieczona, lub uszkodzony czujnik doładowania, i sterownik "wyłącza" turbinę zęby nie uszkodzić silnika.
Np jeśli jest tryb awaryjny przez przeladowanie to auto ciągnie do około 2800 obrotów i odcina moc. Jeśli masz nie doładowanie to auto jest zawsze mulowate i powinno czarno dymić przy pełnym gazie. Zrobisz logi to się wszystko rozjaśni.W Silnikach afn prawie zawsze winę ponoszą zapieczone kierownice jeśli turbo szwankuje. Czyszczenie nie jest trudne....
Na 100% masz zapieczone kierownice w turbo. Możesz podłączyć VAG-COM jeżeli masz taką możliwość i sprawdzić ciśnienie doładowania w momencie przyspieszania (jak przechodzi w tryb awaryjny), są to bloki pomiarowe nr 10 i 11. Dokładnie przeczytasz o tym na http://www.forum.vw-passat.pl/
No to piszesz że zacięło się turbo bo bo ciężko jest ruszyć sztangą. więc po co komu te logi? Tym bardziej tak się nie sprawdza kierownic.
auto jeździ normalnie potem traci moc zgasisz auto odpalisz na nowo i znowu parę min dobrze chodzi. Nie parę minut, tylko do kolejnego przeładowania turbiny. pisior1987 , masz na 100% zapieczone kierownice spalin! Turbo do przeczyszczenia, lub jak ma już spore przedmuchy oleju to do regeneracji. Pozdro.
po świętach wziąłem się za sprawdzenie turbo były zapieczone kierownice problem rozwiązany.
Jeżeli to kierownice to tylko demontaż i czyszczenie. Ale najpierw trzeba sprawdzić czy zaworek działa prawidłowo, wężyki są nie uszkodzone i czy gruszka ciągnie sztangę. Jedno po drugim wykluczyć i będzie wiadomo. Jak najbardziej podzielam zdanie kolegi, najpierw sprawdź przewody podciśnieniowe i wszystkie połączenia, ponieważ czasem takie błędy i...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Ten element to siłownik podciśnienia (grucha ze sztangą). Sztanga ani drgnie bo kierownice się całkiem zapiekły. Turbo i tak jest do wyjęcia więc proponuję zalewać przed demontażem śruby dobrym penetratorem aby puściły.
czyli wygląda na to, że turbo zbyt wolno wstaje. Powodem może być: Zużyty wirnik turbosprężarki. Kierownice turbiny zapieczone i nie otwieraja sie w pełni Wyregulować sztangę turbo. Jest jeszcze sróbka maxymalnego położenia łopatek, zmnieejszyć ograniczenie.
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Nie jest to wina paliwa ani układu paliwowego. Dziś wymieniłem olej oraz wykręciłem zawór w pompie olejowej wyglądał ok odpaliłem silnik i dalej to samo więc sprawdziłem turbo i okazało sie że sztanga stoi w miejscu. Próbowałem poruszać nią ale tylko sie wysuwa zamiast wsunąć. Sprawdziłem też podciśnienie w wężu i niestety nie ma go wcale . Czy możliwe...
Nieszczelność na wężach, może przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, sprawdzenie N75 w ostatecznym przypadku turbo do przeczyszczenia-zapieczone kierownice. Jeżeli masz kabelek do diagnostyki to zczytaj błędy, możesz prawdzić czy sztanga turbiny działa, wykonać LOGI do analizy. Bardzo popularny problem :)
tzn? :) bo jezeli oddam auto mechnikowi jakiemus to co by nie bylo bedzie czyscil turbo + wymiana zaworu n75 nawet jezeli to nie bedzie potrzebne bo byle by zarobic mozna stwierdzic czy sa zapieczone kierownice? bo wtedy oddam auto na czyszczenie turbo i tylko czyszczenie . Czy mozna stwierdzic ze to n75 ? bo wtedy sam kupie nowy i zamienie . czy moze...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Nie zbija ciśnienia, więc albo zapieczone kierownice, albo coś"nie halo" z gruszką. Twój problem to żaden ewenement.
sa kierownice, i zapiekaja sie, do turbiny jest przymocowana taka puszka metalowa do ktorej podlaczony jest wezyk, a z puszki wychodzi taki pret (sztanca), sprobuj nia poruszac (w strone puszki i turbiny) i zobacz czy wogole sie porusza?, jezeli ciezko to moze wskazywac na zapieczone kierownice
Witam, pacjent Espace 4, 2002 rok, turbo, LPG. Dziwnie działa kierownica. Jest pewien opór. Wydaje się, jakby wspomagania nie było. Nie wraca kierownica, nie wyłącza się kierunkowskaz- normalnie lekko wracało, kierunek się wyłączał. Tu działa jak w seicento bez wspomagania. Płyn w pompie jest . Ciśnienie w kołach ok. Pytanie: czy w takim Espace jest...
1. Turbo przeładowuje. (Grucha musi chodzić bez oporów i płynnie). 2. Zwalony MAF. Zaklejając przepływomierz zabrałeś mu część powietrza więc samochód zaczął jeżdzić, a uszkodzony MAF spowodował zapieczenie się sterowania turbo, jeżeli oczywiście masz w turbinie kierownicę, jeśli nie to przyczyna nie musi być tak oczywista.
Po odłączeniu wężyka od gruszki turbiny sztanga powinna opaść. Albo masz zapieczone kierownice albo gruszkę turbiny do wymiany.
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka.
Ja osobiscie czyscilem turbo zmienna geometra vnt i co bylo zapieczone kierownice po czyszczeniu chodzilo gladko i lekko Dokładnie. To jest najczęstszą przyczyną utraty mocy przez auto np po przekroczeniu jakiejś prędkości. Polecam analizę tematu i mój tutorial, który stworzyłem w wersji PDF z dokładnym opisem jak rozebrać i wyczyścić kierownice turbosprężarki...
problem jest powszechny w tych silniczkach. pierwsze podejrzenie pada na zawór sterujący praca turbiny, możesz przełożyć od kogoś dobry zawór i sprawdzić co się dzieje. trzeba sprawdzic też wężyki od zaworku czy nie są przetarte lub uszkodzone.kolejna sprawa to tak jak pisałeś zapieczone kierownice w turbinie.moża rozruszać cięgno ewentualnie wyciagnąć...
Należało by sprawdzić kierownice turbo, szczelność przewodów podciśnieniowych sterujących turbo i EGR, szczelność układu chłodzenia powietrza doładowanego, sprawność pompy vacum. Jeśli podciągasz ustami i gruszka się przycina, możesz mieć zapieczone kierownice w turbinie.
Witam na 100 proc będą to zapieczone kierownice w turbinie trzeba rozebrać turbinę przeczyścić i po kłopocie
Bardzo stary temat i fajnie że nie zamknięty. Chodź chłopaki błotem się poobrzucali, co wynika z naszej wschodnio europejskiej kultury to nie wytłumaczyli na czym polega różnica między N75 a N18. Bardzo dużo jest wypowiedzi, że są zamienne i nawet na alledrogo wciskają zaworki N18 jako N75, ale z tego co gdzieś wyczytałem to różnica podobno jest w średnicy...
VW Lupo 3L 1.2 TDi, rocznik 1999/2000, poza ABS kompletnie goły (brak klimy, centralnego zamka, elektrycznych szyb, itd). Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala: na desce nie zaświeca się spiralka świec, pedał hamulca nie reaguje. Pedał hamulca reaguje dopiero po drugiej próbie przekręcenia zapłonu, ale spiralki świec nadal brak, rozrusznik nadal kręci,...
Witam Serdecznie, Posiadam również silnik ASV 110 KM w Seacie Ibiza 2001. Bardzo proszę o zerknięcie na LOG zrobiony podczas jazdy, z tego co widzę, turbina daje cały czas większą ilość powietrza niż powinna, czy to może być temat zapieczonych kierownic ? Od czego zacząć, aby nie rozbierać od razu turbo. Przy ok 4300 obr/min turbo zostało "odcięte "...
Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
Panowie a co powiecie o notorycznie stających dęba kierownicach w turbosprężarkach w grupie vw. Jak dotąd raz mi się zdarzyło mieć w łapach turbinkę z 2,2 dci z zapieczonymi kierami, w toyotach to się chyba wcale nie zdarza a tak to tylko w koło grupa starszych vw. Czy to jest wada w konstrukcji czy w pracy EGR czy ki diabeł, że babka turlajaca się...
Witam. Pewnie tamat wałkowany kilka razy, ale wyszukiwarka akurat nie działa, więc zakładam temat. Auto muli się strasznie. Dopiero kiedy silnik osiąga około 2200 obr/min zaczyna ciągnąć, ale nie tak jak powinno. Test drogowy wyklucza przepływomierz (odczyt przy 3000 obr. na poziomie 1000), zresztą klient podstawiał drugi i było tak samo, potencjometr...
Witajcie, mam problem w Focusie 1,8 TDCI 115KM z 2006 roku. Swieci sie czerwona kontrolka kola zebatego z wykrzyknikiem w środku. Wg instrukcji jest to usterka silnika. Auto wkreca sie max do 3 tysiecy. Wydaje sie, ze turbo w ogole nie pompuje, jakby byl w trybie awaryjnym. Mam jako takie doswiadczenie z TDI i tam sprawa jest w miare jasna, czyli przeplywka,...
Turbina luzów nie ma, a jeśli chodzi o kierownice spalin to przy ruchu cięgna gruszki nie są wyczuwalne jakieś opory. Oraz to, że jak by była zapieczona w jakimś miejscu problem raczej był by aktywny od samego odpalenia silnika, a nie dopiero po rozpędzeniu auta, jak i powinny pojawić się jakieś błędy, oczywiście mogę się mylić.
widze, ze nie bardzo znasz sie na tym wiec z wymiana bedziesz mial duze problemy jesli chodzi o turbo. z podanego przez ciebie bledu wynika, ze cienienie doładowania odbiega od wymaganego trudno na odleglosc wyrokować ale przyczyna moze byc od banalnego problemu po padnieta turbine najpierw sprawdz dolot czy jest caly, z tych zdjec sprezarki, ktore...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Witam dzięki koledzy za pomoc. Co się okazało to problem był bardziej złożony ponieważ składał się z 2 powodów. 1. podczas testów na komputerze u kolegi przyjechał do niego inny kolega i okazało się że tankowaliśmy paliwo na tej samej stacji i praktycznie w ten sam dzień, i po tym tankowaniu jemu tez się coś takiego działo tyle że on ma 307 i jemu wyskoczyła...
Bez vag-a ciężko tak, jak kolega wyżej napisał. Możliwe przyczyny - uszkodzony N75, nieszczelność na wężykach, przycinająca się sztanga, zapieczone kierownice turbiny. Nie trzeba zaglądać w zawartość 29F400, żeby się przekonać czy coś było grzebane, wystarczy że kolega zrobi logi.
kolega Sztomel widac ze zna sie na rzeczy. EGR zaslepiony, sztanga rzeczywiscie przycina sie w jednym miejscu, tylko teraz nie wiem czy gruszka ktora ja steruje jest do wymiany, czy czyscic turbawke. Zreszta bez wyjecia turbo i tak sie nieobejdzie. Dzieki za rady:D raczej kierownice sa zapieczone, mozna sprubowac to rozruszac ale najlepiej bedzie rozebrac...
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
Witam serdecznie ! Ostatnio w moim aucie pojawił sie problem, nagle z dnia na dzien auto straciło moc, mało tego po zgaszeniu i odpaleniu moc powraca ale jest to moze z 60% tego co było. Jadąc ok 60 - 70 km/h na 3 biegu przy ok. 3000obr/min odłacza moc juz calkiem i auto juz wcale nie jedzie. Gdy tylko pojawił sie problem pojechalem do fachowców wykryli...
Tu masz wszystko pokazane, spróbuj rozrusza dzwignie sprężarki, bo zapewne jest zapieczona, a jak masz czas rozkręc ja i wyczyść i będzie wszystko smigać. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...
Czy zasugerować można coś innego na podstawie logów jak uszkodzony N75 lub zapieczone kierownice?? Czytając różne posty i analizując wypowiedzi forumowiczów na tym i innych forach nie potrafię nic innego wymyślić. Przeczyszczę w najbliższym czasie N75, turbo już rozbierałem i czyściłem. Złożyłem i sztanga pracowała płynnie, nic się nie przycinało przed...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu uciążliwego problemu w moim aucie. Silnik 2.5 TDI BAU 2004 rok (A6 C5 Q) + Tiptronic Od dłuższego czasu brakuje mu mocy w dolnym zakresie obrotów. Wykluczam pompę i skrzynię - te były sprawdzane, zresztą 0 błędów na VAG-u Ruszając z miejsca i wciskając gaz w podłogę auto powoli toczy się i bardzo opornie przyspiesza....
To ja przekornie "wrzucę kamyk" do Twojego problemu. A może samochód ma teraz taką moc, jaką powinien mieć??? Jeżeli po naprawie nie ma żadnych błędów, nie wpada w tryb awaryjny i teoretycznie wszystko jest sprawne to może ma te swoje 100 KM. Jeździłeś chwilę z zapieczonymi kierownicami turbiny co skutkowało przeładowaniem - ECU żądał np 1,7 bara a...
Witam serdecznie mam takie 2 pytania do Szanownych kolegów, Posiadam Audi A3 1.9TDI AHF 110KM Przeładowuje mi Turbo i oczywiście po przeczytaniu dużo informacji na Forum Elektroda na 99,8% zapieczone są kierownice geometrii. Logi też to pokazały z Vaga. Wsadziłem Rękę i próbowałem ruszyć sztanga od kierownic i ani drgnie( Dodam że na zgaszonym silniku)...
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Zapewne kierownice w turbinie zapieczone są, lub jakiś błąd związany z turbiną. klasyczny przypadek w VW które mają problemy z turbiną, 120km/h i góra 3000tys. obr. Sprawdź węzę łączące turbinę z IC, kierownice w turbinie, auto dymi? Oleju ubywa, lub wycieka jakimś wężem od turbo? W jakim stanie jest samo turbo?
Witam! Pozwoliłem sobie założyć nowy temat gdyż problem, który u mnie występuje - notlauf - jest dość nietypowy. Wcześniej przy pomocy tego forum starałem się zlikwidować notlauf, niestety bez rezultatów. Problem: Na 5 biegu przy prędkości ok 180 km/h auto zaczyna co jakis czas łapać notlauf (zbytnio niewyczuwalny). Za to od predkości 190km/h (4000obr)...
Finalnie. Okazało sie że to nie turbina była problemem (prawdopodobnie wszystkie 3 były dobre). Diagnoza była następująca. Stara turbina przed uszkodzeniem wirnika miała zapieczone łopatki. Tak więc nie pompowała w całym swoim zakresie a jedynie bardzo słabo - do czego się po prostu przyzwyczaiłem. W między czasie miałem wymieniane sprzęgłow i podczas...
Sprawa wygląda tak turbo nie ładuje tego co powinno do 3000 rpm. Zdrowe turbo powinno osiągnąć zakładane doładowanie już przy 1800rpm. Powody mogą być dwa albo kierownice z jakiegoś powodu nie przymykają się na tyle by rozpędzić wirnik i tym samym dać więcej doładowania. Może to być spowodowane słabym podciśnieniem lub dziurawa gruszka lub zapieczenie...
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
A jest możliwe to że właśnie od zapieczonych kierownic w turbinie lub niesprawnego zaworu N75 autem szarpie ? Czy jest to tylko przyczyna wchodzenia auta w tryb awaryjny a szarpanie bierze się całkiem z czegoś innego ? Pozdrawiam Dodano po 1 Dzisiaj sprawdziłem zawór N75 (tzn. połączyłem ze sobą te dwa przewody od turbo) i auto nadal szarpało i wpadło...
Teraz jestem na 80% że moja kobieta jeżdżąc nim nie dawała mu odpowiednio po pedale gazu. Zbyt delikatna jazda na odcinku 12km doprowadziła z pewnością do zapieczenia kierownic. Całkiem możliwe. [url=http://wiki.ross-tech.com/wiki/inde... [url=http://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...
Diesle wolnossące lub turbo na zwykłej turbinie WG kręcimy jak nam pasuje czyli nawet i do 1500obr lecz od czasu do czasu wypada go przebutować aby sadza z wydechu wyleciała... Jeśli mamy turbinę VNT musimy regularnie przepalić go do 4tyś bo kierownice nam się zapieką od dziadkowatej jazdy i trzeba będzie ją czyścić... Dlatego też reasumując każdy silnik...
Klasyczne nawarstwienie się problemów. Te podróbki przepływomierzy mają to do siebie że trochę zawyżają masę powietrza, stąd odczuwalny przyrost mocy (widać to na logach). Teraz temat turbo, na szybko bez kompa: jeden chwyta sztangę turbiny, drugi odpala auto - sztanga powinna się płynnie schować (pójść do góry), gasimy auto - sztanga płynnie opada....
ale jakby byla ona padnieta to ten samochod naprawde nie chcial by jechac...to by byla zawali droga jakies 65 koni na poltorej tony masy...wiec turbo laduje ale cos innego to blokuje...<= przynajmniej ja tak to walsnie kminie Że turbinka chodzi to wcale nie znaczy, że ładuje do wymaganych wartości. A jak kierownice, albo dźwignia zaworu podcisnieniowego...
Witam. Proponuje zregenerować turbinę. W golfach IV był montowane turbiny ze zmienną geometrią kierownic (łopatek). to właśnie zapieczenie tego elementu jest odpowiedzialne za Twoje problemy. Niemcy wkładali dwa typy turbin GARRET 1 oraz KKK. Regeneracja Garretta to koszt od 850 zł netto, gorzej jest z KKK tej turbiny się nie regeneruje. Koszt nowej...
Mam Passata 1,9TDi i mam taki problem że jak mu przycisne to w pewnym momencie tak jakby tracił moc ... Problem ustępuje jak wyłącze silnik i odpale go ponownie. "ten zaworek" o którym tu mowa to N75 - zawór ograniczający ciśnienie doładowania. W przypadku Jarana komputer pojazdu wpada w tryb awaryjny, podstawia zastępcze wartości przepływu powietrza...
Witam. Mam problem z paszczurem swoim. Wpada w tryb awaryjny, po przekroczeniu swoich obrotów, restart komputera pomaga aż do przekroczenia ponownie tych obr... Panowie co robić ? Zacząłem od wężyków, były średnie wiec wymieniłem wszystkie na nowe. Notlauf dalej. Czas podpiąć vag-a i zrobić logi i teraz pytanie do speców, co mu dolega ? ( zapieczone...
Hyundai h100, diesel 2.5l, bez bajerow, brak intercoolera, brak turbo. prosty prymitywny silnik;] Po zimowej usterce, o ktorej pisalem pare miesiecy temu (spalenie rozrusznika przez sklejenie automatu rozrusznika, wymiana rozrusznika, itp). Przy okazji mechanik robil wspomaganie, bo na zimnym silniku pasek od wspomagania niemilosiernie piszczal. Zrobil...
Witam. Mam auto jak w temacie. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Jak sie rozgrzeje przechodzi w tryb awaryjny, brak mu mocy. Odcina turbo. Sztanga turbiny jest wtedy w pozycji jak na wylaczonym silniku. Po ponownym uruchomieniu jest ok, sztanga jest juz w innej pozycji. Problem nie wystepuje przy przyspieszaniu tylko podczas puszczenia gazu, silnik...
Proszę o analizę logów. Turbo przeładowuje, samochód wchodzi w tryb awaryjny. Turbina wyczyszczona miesiąc temu, geometria chodzi płynnie, więc wykluczam zapieczone kierownice, gruszka też w porządku, przy obserwacji sztangi w grupie 011 basic settings, sztanga chodzi w górę i w dół płynnie bez przycięć. Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. linki...
Witam!!! mam Passata 1,9 tdi 90ps i mam ten sam problem. Na warsztacie wymienił mi przepływomierz i twierdził że to przyczynna ale nie. Prawdopodobnie to turbina wymaga regeneracji. Pozdrawiam wszystko zależy jaką masz turbinę, w 90 % turbina nie wymaga regeneracji a jedynie demontażu i przeczyszczenia pierścienia i kierownic zmiennej geometrii łopatek...
Witam Potrzebna Pomoc Logi Do oceny Otóż Panowie jest jakiś problem z turbo. Nie włącza się na 3 i 4 oraz 5 biegu i czasami też na 2. Co może być nie tak?? wydaje mi się że to nie zapieczone kierownice bo nie łapie błędu notlaufa Dodam jeszcze że od dłuższego czasu męczę się z błędem: 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference...
Zrób jeszcze logi z tym vacum na krótko, 010 grupę. Wtedy powiem co dalej. Jeśli była tylko czyszczona geometria to po co chcesz skracać cięgno od gruszki? Vacum jest na tyle duże ze przy 3 tys musi pompowac jak trzeba. Ja cały czas obstawiam nie szczelność podcisnien, a jest tam sporo miejsc. Właśnie może to była przyczyna, że mi się te kierownice...
Witam, mam pytanko bo sam nie daje sobie rady , mam wyciek z dołu turbiny ( specjalnie myłem ją wielokrotnie aby zauważyć skąd ) wydaje się że jest miejsca łączenia przewodu odpływowego oleju .Ale juz sam nie wiem bo wymieniłem ten przewód oraz 2 razy orginalną uszczelkę , zakładałem też z klinkierytu i też nic nie dało. Pierwsze ślady oleju pojawiają...
Witam. Wiem, że tematów podobnych jest sporo, jednak już sami nie wiemy co jest. Otóż rodzice mają Leona w TDI, 1.9 110KM, 2003 rok. Problem zaczął się po około roku po kupnie, gdy podczas jazdy od około 2tys.obrotów zabierało mu moc i czasem wracała przy 3.5 a czasem nie, i auto jakby miało z 60 koni nagle. Niebezpieczne przy wyprzedzaniu. Wymieniony...
Witam!!! Jestem posiadaczem samochodu VW Golf-a IV ASZ 130KM 2004r. Niestety mam następujący problem. Turbinę odłącza mi tak przy około 120 km/h i auto traci moc. Zawór N75 mam sprawny, podmieniałem z samochodu sprawnego. Miałem zapieczone kierownice w turbinie lecz została wyczyszczona i chodzi lekko. Gruszka została również wymieniona. Przewody od...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
Ale na pewno autor wciska do dechy gaz i jeździ tym turbo dieslem jak powinien czy jak P...... Kierownice jak działają to są niezapieczone.
Kolego proponuje wstawic to autko, do servisu Audi. Jezeli faktycznie byles u mechanika i on nie wykonal naprawy nalezycie, servis wystawi ci dokumentacje naprawy na podstawie ktorej mozesz dochodzic sadownie zwrotu poniesionych kosztow, zarowno za jego naprawe jak i naprawe po nim. Jezeli masz problem z jezykiem w "Goncu" znajdziesz mase ogloszen prawnikow...
skoro masz silnik AHH to czujnik podwójny G62/G2 znajdziesz pod pompą podciśnienia w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy : http://obrazki.elektroda.net/72_12403333... http://obrazki.elektroda.net/32_12403333... czujnik jest 4-ro pinowy i z pinu nr 3 idzie sygnał do ECU o wartości temp. i na kabelku z tego pinu szukaj opornika. Jezeli...
zapiec kierownica spaliny kierownica turbo czyścić kierownica turbo
wzmacniacz stagg volvo silnika wtyczka angielska
kuchenka amica 53gg5 43zptgn p0481 boxer
Konica Minolta Bizhub C451i - Nie uruchamia się Błąd "Err" na prostowniku PowerTech SDC10 - przyczyny i rozwiązania