Z tymi nakrętkami jest zawsze problem. A zabezpieczenie odgiełeś . Najlepiej podjechać do jakiegoś znajomego co ma dokrętak pneumatyczny. Bo inaczej będzie trudno. Ja jak odkręcałem rurką to się nieźle namęczyłem żeby odkręcić .
Na śruby to takie nożyce nadają się, ale na nakrętki już nie. Z zapieczonymi/zgrzanymi nakrętkami radzę sobie korzystając z przyrządu do rozłupywania nakrętek. http://www.uni-max.com.pl/zestaw-do-zdej...
Nic nie jest niebezpieczne,ta nakrętka(bo śruby tam nie ma) trzyma kolumnę do kielicha nadwozia. Dopiero po wymontowaniu amortyzatora z auta robi się niebezpiecznie podczas odkręcania nakrętki trzymającej elementy kolumny w kupie
Naciecie pomoglo tylko problem byl z nowymi w sklepach nie moglem jej znaleźć dopiero na szrocie po dlugim przekopywaniu sie w skrzyni ze przeroznymi srubami i nakretkami.
Chcę wymienić niesprawny wentylator w Civicu 7 generacji ale mam ogromny problem z dwiema śrubami ponieważ nakrętka jest w plastiku chłodnicy i śruby nie były prawdopodobnie od nowości odkręcane i są zapieczone albo zardzewiałe, nakrętka obraca się w plastiku uchwytu chłodnicy. Próbowałem psikać WD40 ale i śrubokrętem podważać aby puściło i nic, dalej...
Miałem podobny problem, ale poradziłem sobie za pomocą zwykłej 1/2’’ gazrurki, dł. ok. 0,5m i ciężkiego młota. Odkręciłem nakrętkę na dł. ok. 5mm (większe rozkręcenie mogłoby spowodować skrzywienie śruby) i po przyłożeniu rurki do nakrętki waliłem w nią młotem, aż puściło. Następnie znów odkręciłem nakrętkę o kilka obrotów i ponownie brutalna...
Najpierw spryskać jakimś środkiem do mycia łazienek "na kamień" sprawdzić najpierw czy nie wyżre wylewki. Potem wyszorować w koło starą szczoteczką do zębów i napuścić czymś penetrującym np wd40 i poczekać.
Trochę "prototypowy" ten ściągacz zrobiłeś. Konkretne płaskowniki na kant (nie na płasko), przedłużona nakrętka 2,5 cm - np. nakrętka koła od Żuka + śruba 10.8 drobnozwojowa M 14 x 1,5. 10.8 to oczywiście twardość śruby bo niekoniecznie wszyscy muszą to wiedzieć. Uwaga - nie kupować w markecie, normalnym sklepie bo tam twardość śrub to 5,8 czyli trochę...
Dospawanie nakrętki ( ukręca się na spawie) nie pomaga, grzanie wokół śruby - bez samej śruby oraz odkręcanie z dospawaną nakrętką - nie pomaga. Dużym prądem spawać i zmniejszyć wysuw drutu, a nie smarkać. Nakrętka ma być czerwona. I pójdzie. Dodano po 6 Jaki gwint M8? Jak tak to na wystający gwint założyć podkładkę i na to przyspawać nakrętkę M10.
Witam. W życiu każdej lutownicy przychodzi ten czas w którym to trzeba wymienić grot na nowy,czas ten nadszedł również i dla mojej lecz jak zwykle nie obyło się bez problemów nawet przy tak prostej czynności. Jak można było się domyślić zapiekła się nakrętka którą unieruchamia się grot w kolbie lecz po długiej i męczącej walce,użyciu barbarzyńskich...
"silnik bokiem biorę płaski giety, dosyć długi, zakładam i wale strzała kombinerkami na sam koniec klucza plaskiego" - tak zrobiłem i udało się odkręcić. Ale trafił mi się też silnik z tak zapieczoną nakrętką, że mechanik samochodowy miał problem z odkręceniem profesjonalnym kluczem udarowym.
Zapomniałem napisać, że chodzi mi obrobione/zapieczone nakrętki. Optymalne byłoby coś w rodzaju małego klucza szwedzkiego z równoległymi szczękami v-kształtnymi, których ramiona byłyby nachylone pod kątem 120 lub 60 stopni (by objąć boki sześciokątnej nakrętki), a regulacja śrubą pozwalałaby zachować równoległość do siebie szczęk; ewentualnie patent...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Witam, użytkuję od 4 lat płytę indukcyjno-gazową Mastercook. Firma już upadła, niestety za nią nawaliła indukcja. Znalazłem serwisanta, który jest chętny naprawić uszkodzoną elektronikę. Jest jednak problem z rozkręceniem płyty górnej (ceramicznej). Przy dwóch palnikach gazowych są dwie nakrętki z nacięciem na jakiś specjalny klucz typu płaskiego. Nawet...
Dzisiaj wymieniłem mocowanie napinacza paska, ciśnienie nabite 8,5bar przy prądzie 8,7A. Na więcej nie pozwolił zawór bezpieczeństwa, który jest ustawiony na 7,9.Regulacja ciśnienia otwarcia zaworu, się nie udała, zapieczona jest nakrętką, dzisiaj potraktowałem chemią. W piątek jeszcze raz spróbuje. Jeszcze zostało dołożyć jakoś chłodnice powietrza...
Mógłbyś mi przybliżyć technikę odkręcania kluczem udarowym zapieczonych nakrętek z obracającego się wału ?
Ściągnąć gałki małe - są tak bardzo zapieczone . "Odkręcasz nakrętkę od gniazda mikrofonowego" - potrzebny klucz ?
Witam, po praniu z efektami piszczenia, zapiekło mi sie ułozyskowanie w/w prali. Czy ktos wie jak to rozebrać? Gdyz jest zapieczone prawie na "Amen" Sprzęt - zabytek klasy zerowej :wink:, ale jeśli masz nowe łożyskowanie (można jeszcze gdzieś dostać), to starą, zapieczoną nakrętkę śrubunku, traktujesz przy pomocy wiertarki (z wyczuciem) i na "chama"...
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Duża nakrętka i spawasz ale w środku nakrętki potem już powinno się odkręcić.
No tak. Faktycznie potrzeba było więcej siły. I faktycznie trzymał zardzewiały lewy amortyzator. Bęben wyciągnięty. Teraz przede mną kolejne wyzwanie. Wyjęcie łożyska. Póki co, walczę z zapieczoną nakrętką koła pasowego.
Odkręcisz rurkę to będziesz widział czy króciec odgnieciony czy dobry, przeciek pojawia się nagle to normalne. Napisałem, że na początek rurka może się okazać zapieczony wtryskiwacz (ale to rzadkość).
Ja ponieważ z dawnych czasów miałem jakieś komplety polskiej produkcji już niestety mocno zdekompletowane i zdecydowałem się pouzupełniać i powiększyć zakres rozmiarów pojedynczymi kluczami z "Kuźni". Nie używam ich zbyt intensywnie, ale widzę, że trzymają wymiary i nie obrabiają nakrętek przy odkręcaniu zapieczonych śrub. Oglądałem wcześniej te testy....
Jak pisałem wcześniej odkręcenie jednej lub drugiej nakrętki zaworu o około jeden obrót nie powinno zalać mieszkania. Poruszenie tymi nakrętkami może odblokować zapieczony grzybek zaworu. Woda będzie się sączyć spod popuszczonej nakrętki.
To ja wiem że tam jest "lewy" gwint. Rozbierałem pare razy HSQ. A w serwisie HSQ próbowali takim urządzeniem udarowym odkręcić sprzęgło i nie poszło. Ostatnio widziałem taką elektryczną nagrzewnicę np. do zapieczonych nakrętek, która w ciągu około 15 sekund może nagrzać nakrętke do około 350 stopni. Można by było spróbować nagrzać tak sprzęgiełko i...
Do usuwania uszkodzonych lub zapieczonych nakrętek bez uszkadzania gwintu służy specjalne narzędzie "nut splitter" Czytałeś pierwszego posta? To musiałeś widzieć zdjęcie, przecież to jest nakrętka kołnierzowa . Żaden przecinak nie wchodzi w rachubę. Należy ją odkręcić jednym z podanych w wątku patentów mogących ją złapać uzębionymi czy też radełkowanymi...
Chciałem się zapytać jak mogę najprościej, tymczasowo uszczelnić zawór do przyjazdu fachowca (kilka dni)? Zdjąć pokrętło, na osi zaworu jest duża nakrętka. Trzeba ją odkręcić. Pod nią znajduje się taka rurka z kołnierzykiem, wciśnięta na oś zaworu. Można ją spróbować dokręcić -właśnie tą dużą nakrętką. Ale często nie da się, bo wszystko jest zapieczone....
Witam, jak w temacie. Chciałem ustawić na stacji obsługi zbieżność i gość z obsługi powiedział mi, że muszę podjechać do mechanika i podgrzać palnikiem drążek czy końcówkę i poluzować końcówkę. Mój mechanik nie wiedział jak się do tego zabrać i tylko z oporem niszcząc prawie zapieczoną nakrętkę kontrującą parę razy ją na siłę odkręcił kilka razy i z...
Skoro rozgrzany metal świeci to ma ok 550C - mniej więcej tyle ile da radę wyciągnąć niezła opalarka (mierzone termoparą). Co do nagrzewnicy to nie miałem osobiście z taką do czynienia - takie porachunki załatwiam palnikiem ołówkowym:) Skuteczniejsza jednak będzie bez wątpienia jeśli po nagrzaniu zapieczonej nakrętki, wkręconą weń nagwintowaną rurę...
Usunięcie elementu blokującego obrót bębna, to dość prosta czynność. Grzałka jest mocowana jedną nakrętką, znajdującą się w środku pomiędzy wyprowadzeniami, do których podłączone są przewody. Czasem, po odkręceniu, grzałka nadal trzyma się mocno. Powodem jest stwardnienie uszczelniającej gumy. Pomaga psiknięcie środkiem do luzowania zapieczonych nakrętek....
Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura. No to tak jest to escort. Przewody...
Odkręca się. W głowicy jest taki bolczyk, na który nakręca się ta nakrętka. Może coś się zapiekło albo ktoś na chamca skręcił. Musisz delikatnie próbować.
no taką sknerą to nawet ja nie jestem ;) bez przesady, nowe tarcze tylne 70zł https://obrazki.elektroda.pl/6259810700_... napewno chińskie, ale i tak lepsze niż popękane, zrysowane i zgnite te które masz (może zresztą też chińskie) jeśli o mnie chodzi to widziałem spękane od środka do zewnątrz tarcze które jeździły i nie słyszałem żeby...
wentylator jest trzymany nakrętką i osadzony na ośce silnika, możliwe że z racji wieku się zapiekło bo wątpię żeby ten boluszek blokujący tulejkę zablokował wiatrak
Dospawać kawał nakrętki i dalej wiadomo.
ciekawe czy jako namiastka nagrzewnicy indukcyjnej do odkręcania zapieczonych śrubek by pomogła. czasami jak nie dawało się rozgrzać nakrętki porządnie to po rozgrzaniu gwałtownie schładzałem wodą. Też pomagało
gwintu nie ma, "zapieczone" trzeba stukać ale by nie uszkodzić gwintu na ośi należy wkręcić odpowiednią nakrętkę ak by gwint z niej nie "wychodził"
Dospawaj nakrętkę lub śrubę. Temperatura sprawi, że odkręcisz bez kłopotu.
Około 100m kwadratowych. Uszkodzony, albo nie dokręcony, albo zapieczony ( zastany ) termoregulator może przepuszczać wodę. Odkręć srebrną nakrętkę pod regulatorem, woda nie poleci na pomieszczenie, popatrz czy wystający bolec jest czysty bez kamienia. Spróbuj go wciskać do środka, on musi się dawać wciskać.
Trzeba odkręcić erg jest na 3 śrubach, jedna jest od spodu i to z nią jest największy problem, brak ruchu. Wyciągasz też rurę do której podłączone są woda i spaliny. Zasilanie świec też trochę skopane bo na nakrętki (mogło by być na wcisk) Jeśli świeczki nie są zapieczone to wykręcenie ich jest proste i szybkie, ale zrobienie do nich dostępu już nie...
Powinny być mniej więcej tak, jak czerwona kreska. Zresztą jak dasz wycieraczki na dół, to ramię samo ustawi się jak trzeba. Luzujesz nakrętkę, klucz 13, podwadzasz jakimś śrubokrętem żeby zeskoczyło z wieloklina, przestawiasz wycieraczki w pozycję spoczynkową i dokręcasz nakrętkę. Miejsca będzie mało, bo nachodzi od góry łącznik, ale płaskim kluczem...
Próbowałem dwóch pasków od różnych producentów: węższy i szerszy — podobnie się zachowują (szerszy trochę lepiej). Dziwne, że na starym, postrzępionym jeździł normalnie, a nie widzę, by był on krótszy niż te dwa. Nie ma opcji, by wyjąć przegub napinacza, bo blokuje go od góry podłoga traktora. Inny sposób to odkręcenie śruby bolca do pedała, ale niestety...
...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Wyjąłem od góry urywając trzy śruby 5.8 za katalizatorem, są nie do odkręcenia, u góry obudowa filtra trzeba wyjąć i zrobić miejsca, większość nakrętek jest niestety do zerwania tak są zapieczone, zwłaszcza dwie od EGR szkoda urywać więc lepiej ukręcić za katem i wyjąć bez rury.
Odłącz żyrandol od prądu, usuń klosze odkręcając nakrętki z oprawek będzie łatwiej manewrować przy tych oprawkach.
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Dospawać nakrętkę. Klucz udarowy. Po spuszczeniu oleju, poprawić gwint. Nowy korek i nowa podkładka. Dokęcać zawsze kluczem dynamometrycznym!
Po ostatnim uzupełnieniu soli (kilka m-cy temu) nie jestem w stanie odkręcić korka do pojemnika z solą. Nie chcę działać "fizycznie" żeby nie zniszczyć zmywarki. Czy ktoś zna metodę na odkręcenie tak zablokowanej nakrętki? Dziękuję za odpowiedzi.
Noooo taki to może i przy Twoim kompresorku pochula zapotrzebowanie na powietrze ma wg. sprzedającego 150l/min ale zapieczonej śrubki może nie ruszyć a np odkręcanie nim kół to czysta abstrakcja bawiłem się kiedyś takim i max jak dla mnie to M8 ale z tego co czytam Twoje zapędy idą w dobrą stronę - elektryczny klucz udarowy wcale nie są takie drogie...
Jakiś czas temu zakupiłem w Chinach 2szt przetwornic indukcyjnych z nadzieją, że mimo prosto wyglądającej konstrukcji i naprawdę niewielkiej ilości elementów będzie można użyć tego urządzenia w warsztacie np. jako pomoc przy odkręcaniu zapieczonych śrub czy np. przy procesie hartowania niewielkich metali. 120W mocy to niestety bardzo mało jak na tego...
zapiec hamulec zapiec koło zapiec rdzeń
napiecie karoserii uruchomić terminal komputerze kalkulator graficznym
kalibracja hydrostatu aktualizacja canbus
Renault Laguna 2 - trudne wchodzenie biegów i sprzęgło do oporu Błąd A5 w zmywarce Indesit - przyczyny i rozwiązania