A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Problemem były zapieczone klocki w jarzmach. Z prawej strony było jeszcze w miarę ok. Z lewej strony trzeba było użyć większej siły, aby wyciągnąć z jarzma. Po wyczyszczeniu z rdzy, założeniu nowych klocków jest bloga cisza🙂
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
A oglądałeś czy klocki hamulcowe mają luz. Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. Najprościej mówiąc wyjmij klocki i wyczyść rdzę. Wszystko musi luźno chodzić
Nie wiem jak jest w tym audi ale jeśli te blaszki zastępują luz między zaciskiem i klockiem to możesz jej nie dawać bo służy tylko po to by się nie zapiekł klocek, jak wiadomo zacisk rdzewieje a te blaszki mosiężne nie rdzewieją.
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Jak się wycierał pod kątem to prowadnice już maja dosyć , klocki na pewno były zapieczone . Co do mocowania zacisku / Jarzmo / to lewy i prawy taki sam / w tym przypadku / Koszt sztuki około 200zł / nowe / Nie wiem czy w tym przypadku też , ale ważny jest rozmiar felg , wskazane jest kupowanie ze starą sztuką / dla porównania /
Sprawdź koniecznie prowadnice zacisków, najprawdopodobniej któraś jest zapieczona(czytaj nie ruchoma), co skutkuje właśnie takim zużyciem klocków.
Moje autko to Trafic 1,9 DCI 80; 02" rok przebieg ok 180 tys. Od jakiegoś czasu są w nim bardzo słabe hamulce na przeglądzie wszystko ok ale ze stówki nie idzie sie zatrzymać. Tył nowe klocki fomar, tarcze, zacisk jeden nowy, drugi regenerowany [do tarły się, wymieniane wiosną]. Przód klocek lucas z nadrukiem renault. Zaciski sprawne działają nie zapieczone...
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Zatarte prowadnice , bądź tak wyrobione że nie są ruchome, gdyby tłoczek się nie cofał był zapieczony to klocek przede wszystkim od cylinderka byłby zużyty i koła by się grzały. Tak czy siak bez demontażu się nie obejdzie, będzie widać od razu .
Przed wciśnieciem tłoczków dobrze jest je oczyścić, bo mogą z czasem ulegać zapieczeniu.
Po roku użytkowania zacisku przesmarowanego w taki sposób: ATE Plastilube https://obrazki.elektroda.pl/5283918200_... na elementy: https://obrazki.elektroda.pl/5436483200_... ATE Bremszylinder https://obrazki.elektroda.pl/3027001700_... na elementy: https://obrazki.elektroda.pl/2007362900_...
Pompa ABS została wymieniona. Hamulce działają elegancko i wszystkie kontrolki od hamulców z deski rozdzielczej zniknęły. Jeszcze dodatkowo był zapieczony tylny tłoczek aż klocek hamulcowy był zjechany i zpieczony że się kruszył.
Na bolcach pradopodobnie masz zawleczki zabezpieczające (oprócz tych na klockach) wyjmij je psiknij dobrze WD40 albo czyms od rdzy i wal młotkiem az wyjdą te bolce. Po tym zabiegu klocki same powinny wyjsc. Nie naciskaj hamulca po wyjeciu klocków.Jesli nowe klocki nie będą chciały wejsc podwaz czyms cylinderki bo mogą być zapieczone.
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Może to nie problem, może to bzdura? Może każdemu uparcie cisnącemu w pedał hamulca w końcu opadnie. Pedał oczywiście. Pokaż mi jeden z drugim jakiej pompy nie "przepcham". Jak się dobrze zaprzeć to i ścianę grodziową można wygiąć. No na to wygląda, że to nie jest problem. Ktoś wspominał wcześniej o zapieczonych hamulcach - Fakt u mnie z tyłu obydwa...
Mianowicie fiat bravo 1.9 jtd 2007r Gdy kupiłem fiata zrobiłem nim jakieś 100 kilometrów wyskoczyło mi esp i nic po za tym po wyłączeniu silnika zgasło . Przy małych trasach po mieście nic sie nie działo . Lecz gdy przejechałem z 80 kilometrów w aucie zapiekły sie klocki z przodu i wyskoczył esp oraz twardy hamulec mechanik wymienił klocki i docisk...
Na tylnych kołach nie ma czujników w starszych modelach. Sprawdź klocki z przodu ponieważ mogły się zapiec tłoczki i zjechało jeden klocek z tej strony co jest podłączony kabelek. Trzeba najprawdopodobniej wymienić klocki i nasmarować tłoczki aby się nie blokowały.
Nikt za Ciebie nie sprawdzi Tłoczek w zacisku nie zapieczony? Prowadnice nie zatarte? Klocek przesuwa się lekko w jarzmie? Wyczyść nasmaruj tylko to co trzeba
Przegladnij jeszcze układ hamulcowy. Klocki w jarzmach czy nie są zapieczone. I przesmaruj i przeruszaj tłoczki hamulcowe.
Witam kolegów. Podpowiedzcie mi ile za naprawę zawieszenia tylnego w Pajero 2002r? Nowe tuleje wahacza dolny poprzeczny Poprzeczny górny Wzdłużny Nowe śruby regulacyjne Klocki okładziny Zapieczone prowadnice. Większość śrub to fleks i cięcie, jakaś katastrofa. Zostaje montaż tuleji, skręcenie i na koniec zbieżność. Robiłem jeszcze na przodzie sworznie...
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Skrzywione prowadnice, do wymiany. Jak się wygięła? Bardzo prosto, wystarczy ze była zapieczona i w raz ze zużyciem klocka tłoczek odginał zacisk powodując wygięcie prowadnicy.
Łożyska nic do tego nie mają,sprawdź jak wyglądają,a jak w lewym. Różnica będzie widoczna (jedna strona stara,a druga nowsza). tłoczki może mają już dość,zapieczone?
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. Gdy samochód dłużej postoi a jest na dworze wilgoć czy padał długo deszcz to tarcza się pokrywa...
Przyczyną może być złe ciśnienie w kołach.Sprawdź czy klocki hamulcowe się nie zapiekły bo może one stawiają opór.Sprawdź czy pompka wtryskowa Ci nie cieknie.
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Witam Jak są zużyte klocki to znaczy od strony wewnętrznej i zewnętrznej. Jeśli bardziej zużyty jest od strony wewnętrznej / cylinderka/ to znaczy że zatarciu uległ tłoczek zacisku jeśli odwrotnie to system przesuwny. Sprawdź prowadnice Kocków czy czasem nie są zardzewiałe i nie zapieczone z klockami. Jeśli nigdy nie wymieniałeś uszczelniaczy w zaciskach...
Tak ale to działa pzry nowych zaciskach. jak masz stare i zapieczone to one własnie dociskaja klocek do tarczy i juz smar tu nic nie pomoze. Najpewniejsza naprawa to własnie naprawa zacisków. Darek.
Całe hamulce rozbierałem na części pierwsze i czyściłem. Nic nie jest zapieczone panie. I o jakich blaszkach piszesz? Bo pisałem że te prowadnice pod pina mam..
Prawda jest taka, że robota z.....a zepsuta. Po wymianie koło powinno obracać się swobodnie a tarcza nie powinna się grzać. Reklamuj usługę. Powodem tego mogą być zapieczone zaciski lub za ciasno osadzone klocki.
Przewody odkreciłem przy zacisku i przy pompie i nie leci płyn czyli coś z pompą musi być nie tak , pewnie może syf W pompie jest tak ciasno że nie ma miejsca na "syf". Prawdopodobnie uszczelnienia tłoczków w jednym obwodzie 'zapieczone' lub uszkodzone... e marcus
Nie no tarcze 288mm to koszt 200zł + klocki raz na 100000km .
prowadniki to nie wszystko, sprawdź czy linka wraca (odczep od dźwigienki przy zacisku i skontroluj łatwość przesuwania), następnie naciśnij dźwigienkę i zobacz czy jak ją puścisz to wróci do położenie wyjściowego (ma opierać się o kołek) jeżeli ok to trzeba przesmarować specjalnym smarem tłoczek a w ostateczności rozmontować cały zacisk i sprawdzić...
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
Problem możesz mieć gdy będzie zapieczony tłoczek lub suwaki. Reszta to nic trudnego tylko trzeba dokładnie się przyjrzeć co się chce zrobić.
Witam, mam problem ze zdjęciem zacisku hamulcowego z tarczy hamulcowej. Te dwie śruby z tyłu co trzymają zacisk odkręciłem zacisk chodził góra dół ale nie chciał zejść. Jakieś porady ? Próbowałem odkręcić te śruby dwie aby wymienić klocki hamulcowe ale niestety chyba się zapiekły,będę musiał się trochę pomęczyć.
Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk energii, a hamując biegiem zamiast ścierać klocki i tarcze doładowuję akumulator a zużycie paliwa wskazuje 0 Da się. Teraz te nowsze hybrydy z automatyczną skrzynią biegów, np. Toyoty, mają specjalną dodatkową pozycję...
Klocki do wymiany albo czujnik zużycia. Albo też coś nie tak z zaciskami, zapieczone, cylinderki słabo chodzą itp. Zapytaj kierowcy czy nie ma dziwnych odczuć przy hamowaniu.
Podjedż na stację diagnostyczną i sprawdź hamulce na rolkach. Większość stacji wykonuje to niodpłatnie. Sciąganie przy hamowaniu niekoniecznie pochodzi od osi przedniej, problem może tkwić na osi tylnej.Ważne jest też prawidłowe odpowietrzenie układu po naprawie. Co do spuchniętych przewodów giętkich to bardzo prosto sprawdzić. Spuchnięty prewód uniemożliwia...
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
Płyn wymieniony i odpowietrzone wszystko i co mocniej trzeba pedał wciskać niż wcześniej przed wymianą . Nic nie zapieczone wszystko chodzi dobrze . Mechanik mówił że za 4 tyś km wymienić wszystkie klocki . I co robić
Nie mam chińskiej tarczy tylko meteli. Sam dwa lata temu wymieniałem i regenerowałem zacisk. No ale znów przypomniał o sobie więc kupiłem nowy. Klocki ok. Tarczę też mam nowe daco po 40 zl Możliwe że od temp Piasta się skrzywiła... Bo tarcza opiera o klocki a jadąc słychać stukanie w kołach.
prawdopodobnie tłoczek hamulcowy zapieczony i się nie cofa,trzeba podnieść i sprawdzić które koło hamuje.
Pewnie felga by się grzała niesamowicie. Niekoniecznie, miałem zapieczony zacisk , do końca się nie przesuwał , skutek był taki że jeden klocek został szybciej starty a tarcza nawet zbytnio się nie rozgrzewała. W sumie dużo zależy to od konstrukcji zacisku, np. w RAV4 skończyło się wymianą zacisku bo sworzeń był tak zapieczony że nie było sensu regenerować,...
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Witam ! Mam problem z Golfem 4 ASV 2000r. Podczas gwałtownego hamowania, czyli takiego przy którym zawory sterownika ABSu zmniejszaja ciśnie zeby nie zablokować kół, samochód jest obracany wokół własnej pionowej osi. Wygląda na to ze jedno tylne koło jest całkowicie blokowane. Czujniki kół pokazują wiarygodną prędkość i wszystkie mają taką samą prędkość....
Dobra amorki wymienione. Z drugiej strony półoś dało radę wyjąć ręką ale tu mechanik, który wymieniał mi łożysko posmarował smerm miedzianowym wieloklin. Mam jeszcze pytanie odnośnie nakrętek na półosie otóż mądra książka pisze aby je wymienić za każdym razem ale widzę że moje są takie ładne i one są takie samo blokujące więc jest sens nowe kłaść? Drugie...
sprawdziłem dokładnie i nie ma żadnych pęknięć pod chłodnicą . jak zrobi się trochę cieplej na zewnątrz to odpowietrzę dokładnie i kupię nowe tarcze i klocki , tłoczek się nie zapiekł wszystko pracuje elegancko, założę tez nowe opony i udam się na regulację zbieżności kół . jeśli to nie pomoże to spróbuję wimienić pompę wraz z przewodami i wtedy zobaczymy...
Dzień dobry, Pojazd: Peugeot 307 Problem polega na słabym lewym ręcznym hamulcu (hamulce tarczowe typu TRW/Lucas, najbardziej popularne). Siła hamowania jest o połowę mniejsza z lewej strony. Hamulec nożny działa bardzo równo, bez różnicy między prawą a lewą stroną. Na razie zostały sprawdzone linki i chodzą bardzo lekko. Po dźwigniach od ręcznego na...
Pooglądałem na YT jak to w innych modelach jest, i dopytałem pewnej osoby no i to rozebrałem. W prawym kole to wewnetrzny klocek jakby od dawna tak sie trzymał tarczy, dlatego tak po wodzie czy deszczu zapiekało, srubokretem musiałem wybic, w drugim kole zaś wyszło lekko, ale co z tego jak wewnętrzny klocek nie trzymał się razem tzn. okładzina odpadła,...
Przecież wyczyściłem prowadnice po których przesuwają się klocki. A może to być wina tłoczka? W prawym kole skubaniec był tak zapieczony że za chiny nie umiałem go wkręcić, na wajche przyrządu do wkręcania tłoczków musiałem nałożyc długą przedłużke a i tak ledwo ledwo po ogromnej gimnastyce w końcu ruszył, może dziad nie odbija dobrze? Oczywiście przy...
Kolego.Bolec w uchwycie U musi chodzić lekko!!(przyłóż sam bolec do U bez wbijania i poruszaj nim). Bolec jest mocowany na sztywno na początki i na końcu(tam musi wchodzić ciasno) Zacisk nie będzie się sam przesuwał na zakrętach!!(trzyma go dwie sztuki prowadzeń). Bicia tarczy same odsuną klocki od niej!!(Jeśli zacisk ani cylinderek nie będzie zablokowany...
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
wszystko było wyczyszczone z rdzy i prowadnice i prowadzenia klocków nasmarowane dobrym smarem bezkwasowym Boscha Ale zacisk był rozbierany? Pewno nie. tłoczek jakby nie wracał, próbowałem go wypchać hamulcem nożnym do pewnego momentu, by sprawdzić czy nie jest zapieczony i póżniej go wciskałem Trochę zawiłe ale chyba chodzi o to, że wypychałeś tłoczek....
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Klocki nowe i tarcze, ręczny działa prawidłowo linki nowe, brak nadmiernych luzów w zaciskach tłoczki pracują poprawnie(nie zapieczone) .Auto po przeglądzie sprawne (wymieniony korektor hamowania)
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Mam identyczny problem z Punto jtd 2000r. Po wymianie klocków i tarcz ABS włącza się o wiele za wcześnie przy prędkościach poniżej 40 km/h. Sprawdziłem już chyba wszystko i nadal nic. Zaciski na pewno nie są zapieczone, tarcze nie biją, montaż poprawny, czujniki sprawne, test abs na euroscanie pozytywny.
Witam. Najpierw w polonezie (tył tarcze, nie lukasy) blokowało mi tylne koła. I standardowo - cylinderki smarowanie, wymienione gumki wszystko super. Przejechałem jakieś 60km i znowu zablokowało tylne koła. I teraz - nie zapiekły się cylinderki! Chodziły elegancko. Tylko tarcza i klocki były rozgrzane. Więc wymieniłem zaciski na tyle, klocki i płyn....
Mój samochód (Golf III TDI) powoli zaczyna upominać się o wizytę w warsztacie w związku z czym chciałbym się dowiedzieć ile pieniążków muszę sobie uzbierać na to: 1. Diagnostyka i kasowanie błędów oraz inspekcji serw. 2. Wymiana zawieszenia i hamulców (klocki+tarcze) <- tu części zakupione przeze mnie 3. Ustawienie kąta wtrysku 4. Czyszczenie zapieczonego...
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
klocki wymienione były razem z tarczami klocki firmy TRW takie hamowanie było czuć już przed wymianą na tyle szczęk i cylinderków. bębny zostały przetoczone, na tyle cylinderki były zapieczone i nie było w ogóle hamulców był tylko ręczny więc myślałem ze stąd przyczyna takiego hamowania ale to nie pomogło
Witam mam taki mały problem a mianowicie po prawej stronie z przodu totalnie zjechała sie tarcza hamulcowa a klocek od wewnątrz aż się rozleciał całe szczęście ze kierowca się na zabił . Stwierdziłem zapieczony sworzeń prowadzący dolny przez to powstała usterka . wymieniłem tarcze na nowe i klocki , cylinderki sprawdziłem lekko chodziły , nasmarowałem...
Witam wszystkich. Wymiana klocków hamulcowych zazwyczaj jest prosta, ale nie tym razem. Grzeją się i blokują tak jakby tłoczek nie wracał. Wymieniłem na nowe zaciski ,pompę, wężyki elastyczne, reduktor hamowania na belce myślę jeszcze o serwie jarzma chodzą leciutko nic nie zapieczone. Przed wymianą było ok. Pomocy może ktoś miał ten sam problem????
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Witam, mam taki problem w naczepie Wielton - mega,coilmulda z 2007r z osiami mercedesa. Blokuje koła w naczepie przy lekkim przychamowaniu, lub po pauzie nie chcą się kręcić. Poszło już parę opon.Prowadnice wszystkie zrobione, chodzą lekko,klocki i tarcze wymienione jakiś rok temu (zaraz po kupnie),przed wymianą też blokowało. Co może być za przyczyna?
Witam brat ma Lublina ostatnio klocki dojeździł do końca jeden klocek wypadł i zniszczyło tłoczek od zacisku, wymieniłem tarcze i klocki i założyłem Nowy zacisk ze szrotu okazało się że jest zapieczony mimo że zapsikałem to sprejem, kupiłem zestaw naprawczy i na nowych uszczelkach poskładałem niby się cofa ale za mało koło nie obraca się tak jak powinno...
To ja też się dorzucę z małą statystyką, mamy Octavie z silnikami jak w temacie w firmowej flocie i moja opinia jest taka (piszę o rocznikach około 2011-2013r). Silnik posiada bardzo dobrze wyczuwalną dynamikę, wydaje się większa niż podane 140KM, jest to nowoczesny diesel więc z punktu widzenia napraw i kosztów z tym związanych nie będzie tanio, to...
Witam. Mam problem z hamulcami. Około 4 dni temu po przejechaniu kilku kilometrów (bez ostrej jazdy) poczułem zapach klocków hamulcowych. Sprawdziłem, tarcze były gorące, wszystkie cztery. Powtarza się to co dziennie, robię tylko po kilka kilometrów. Gdy ruszam spalanie jest w normie po kilometrze wzrasta niemal dwukrotnie. Jest to objaw normalny przy...
Witam. Przeprowadzam małą renowację skrzyni od traktorka MTD, i mam w związku z tym dwa pytania. Poniżej jest schemat tej skrzyni : http://obrazki.elektroda.pl/2798496100_1... 1. Ze skrzyni wystaje na zewnątrz taki talerz (nr 37 na schemacie), cały ten mechanizm był zapieczony/zardzewiały, pytanie czy można nasmarować takie tłoczki (nr...
Skoro tarcze parzą i następuje tak szybkie zużywanie tylnych klocków to przecież logiczne że hamulce się blokują, najprawdopodobniej problem leży w zaciskach - zapieczone tłoczki nie odpuszczają, może też problem leżeć w przewodach elastycznych (kiedyś w Fordach potrafiły puchnąć od wewnątrz i hamulce nie odpuszczały do końca) lub co mniej prawdopodobne...
Witam.Ostatnio Przerabialiśmy to w vw crafterze.Były zapieczone tłoczki w zacisku, tak że brały jedną stroną.Ale koledzy też mają rację bo w moim przypadku pomogła wymiana tarcz i klocków i zastosowanie odp.smaru na tłoczki bo niemiaszki zastosowali jakąś białą wazelinę
Witam, starł mi się całkowicie klocek zewnętrzny w prawym tylnym kole, więc postanowiłem wymienić klocki i tarcze, po wymianie kolo silnie się nagrzewa podczas jazdy, duża różnica w porównaniu z prawym kołem. Wymieniłem zacisk na nowy, nadal to samo, wymieniłem gumowy wężyk - nadal to samo. Myślę jeszcze nad wymianą prowadnic zacisku, jedna była zapieczona,...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Dzięki wielkie kolego! Zrobiłem właśnie tak jak pisałeś. Wkręciłem w te małe otworki śrubki 8m na kluczyk 13 i wkręciłem jej przez co ładnie wypchnęło mi tarcze i zeskoczyła jedna i druga bez najmniejszego problemu. Mam jeszcze pytanie, bo zapiekła mi się prowadniczka w jarzmie hamulcowym przez co w prawym kole szybciej starło klocki niż w lewym. Muszę...
A to co pisze kolega cefaloid... hmm. Ile to auto wogole stało nieużywane? Nie słyszałem nigdy zeby rdza mogła zetrzeć klocki hamulcowe. Tarcze hamulcowe oczywiscie szybko zachodzą rdzą ale jest to baaardzo cienka warstewka, wrecz pomijalna. Co ma nierówne starcie klocka do bicia kierownicy? Bo ja mówię o sytuacji jak auto stoi kilka miesięcy a Ty...
Witam, w czasie jazdy poczułem zapach jak by się coś paliło. Po zatrzymaniu okazało się że tylni lewy zacisk hamulcowy był zaciśnięty aż z klocka szedł dym. Felga była gorąca. Puknąłem młotkiem w zacisk i blaszkę przy lince od ręcznego. Można powiedzieć że się poprawiło. Co było tego powodem?
czyli na siłę? Niekoniecznie. Spróbuj najpierw opukać pokrętło kawałkiem klocka drewnianego. Użyj kwasku cytrynowego, żeby usunąć jak najwięcej kamienia. Potem spryskaj preparatem penetrującym (WD40, CX90, nafta, itp.) i odczekaj kilka godzin. Po odczekaniu znów opukaj i spróbuj zdjąć pokrętło. Jeśli będzie ciężko schodzić, to cały czas delikatnie...
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma...
wydech ? tzn co może się z nim dziać ? no ale co miało by wspólnego hamowanie z wydechem ... Nie wiem czy to klocki bo to coś obciera jak jadę ..jak ruszę hamulce to obcieranie jakby się wycisza ... A może coś się dzieje z tarczami od hamulców ? mogło się coś gdzieś mi zapiec w ich okolicach ?
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Pytanie co jest z tyłu tarcza czy bęben Z tyłu jest tarcza, jakieś 3 m-ce temu robiłem u mechanika hamulce, przód wymieniałem tarcze oraz klocki (na jednej tarczy była skaza i czuć było bicie przy hamowaniu) Z tyłu nie było żadnych problemów, skończyło się na rozebraniu, przesmarowaniu i złożeniu. Tłoczki nie były zapieczone.
Trze tylko punktowo - tylko w jednym miejscu na tarczy, zaciski już regenerowałem więc kwestie z tym związane jakby coś było zapieczone ogarniam. Jakbym miał czujnik zegarowy to bym pewnie każde koło sprawdził ale brak. Te włosy murzyna to wydaje mi się mało agresywny środek i nie wedrze się w metal tak jak np. listkowa, więc chyba nic bym nie zdarł...
Kilka lat temu zapiekła się dolna prowadnica tylnego prawego hamulca, górna prowadnica przesuwała się lekko. Doszło do całkowitego starcia jednego klocka aż do metalowej płytki, drugi klocek był częściowo zużyty. Wymieniłem tarcze i klocki w obu kołach a zatartą prowadnicę wyczyściłem i nasmarowałem smarem wysokotemperaturowym Ate. Hamulce dobrze działały...
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
Trzeba przyspawać coś do klocka, kawal łoma i wantować bez litości na chama. potem trzeba zacisk wymontować i rozebrać. Zapiekły się prawdopodobnie lornetki. Palnik i woda, czyszczenie i smarowanie. Takie rzeczy robi się na okrągło, są zestawy naprawcze, uszczelniacze, tuleje, łożyska igiełkowe itp. Możesz jeszcze próbować jakimiś knipeksami wkręcać...
kupiłem go z niemiec, mniał wymnieniane tarcze i klocki hamulcowe. Podczas jazdy biegi niechciały się zmieniać, na luzie zwalniał. mechanik stwierdził,że zapiekły się tłoki. Po naprawie przejechałem 3km i znowu to samo, wymieniłem płyn hamulcowy jest lepiej ale dalej hamuje. Dodam że gdy udeżę w pedał to jest poprawa ale tylko na chwie a potem znowy...
Temat niby dość prosty. Wymiana tarcz hamulcowych tył Mazda 6. Wszystko po jednej stronie udało się wymienić niemal katalogowo.Tarczę i klocki. Po drugiej stronie niestety nie daję rady.Konkretnie doszedłem do momentu odkręcenia dwóch śrub mocujących starą tarczę do piasty.Na śrubokręt krzyżakowy.Tu poległem.W żaden sposób nie dają się ruszyć te dwie...
Witam. Mam takie pytanie: Podczas jazdy słychać dziwny dżwięk jakby coś tarło, słychać to podczas prędkości od 60do 100 km/h gdy sie zwolni poniżej 60 ucicha, nawet jak wcisne sprzęgło lub wrzuce luz dalej słychac az sie zwolni. Zostało wymienione łożysko w przednim kole od strony pasażera, przednie klocki chamulcowe wraz z tarczami i dalej sie obiawia...
Witam, chyba mam mały problem z hamulcami w swojej Omedze B 2.0 16v. W lipcu w lewym tylnym kole zapiekł mi się zacisk hamulcowy. Felga była strasznie brudna i gorąca. Kupiłem zestaw do regeneracji zacisku, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Parę dni temu zauważyłem, że jedna felga jest wyraźnie brudniejsza od pozostałych - akurat mowa o...
Blokują mi przednie zaciski hamulcowe. Kupiłem klocki ,żeby przy okazji je wymienić.Przy próbie wciśnięcia tłoczków tak lewego jak i prawego -opór ,nie chce wejść. Użyłem nawet francuza bo sądziłem, że są zapieczone i na siłę wepchnę ,ale nie dało rady.Postanowiłem sprawdzić czy są zapieczone ,odkręcając lekko odpowietrzniki i wtedy lekko weszły do...
zapieczone cylinderki zapieczone koła zapieczone pokrętło
rezystor hamowania falownika czujnik wzorcowy cylindra livebox router bezprzewodowo
radmor5412 przestrojenie amica pa4560a420
Błąd po rozładowaniu baterii w Delta DVP-12SA Trzaski w kamerze monitoringu na kartę SIM