Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Jak się wycierał pod kątem to prowadnice już maja dosyć , klocki na pewno były zapieczone . Co do mocowania zacisku / Jarzmo / to lewy i prawy taki sam / w tym przypadku / Koszt sztuki około 200zł / nowe / Nie wiem czy w tym przypadku też , ale ważny jest rozmiar felg , wskazane jest kupowanie ze starą sztuką / dla porównania /
Problemem były zapieczone klocki w jarzmach. Z prawej strony było jeszcze w miarę ok. Z lewej strony trzeba było użyć większej siły, aby wyciągnąć z jarzma. Po wyczyszczeniu z rdzy, założeniu nowych klocków jest bloga cisza🙂
Witam kolegów. Podpowiedzcie mi ile za naprawę zawieszenia tylnego w Pajero 2002r? Nowe tuleje wahacza dolny poprzeczny Poprzeczny górny Wzdłużny Nowe śruby regulacyjne Klocki okładziny Zapieczone prowadnice. Większość śrub to fleks i cięcie, jakaś katastrofa. Zostaje montaż tuleji, skręcenie i na koniec zbieżność. Robiłem jeszcze na przodzie sworznie...
A oglądałeś czy klocki hamulcowe mają luz. Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. Najprościej mówiąc wyjmij klocki i wyczyść rdzę. Wszystko musi luźno chodzić
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Moje autko to Trafic 1,9 DCI 80; 02" rok przebieg ok 180 tys. Od jakiegoś czasu są w nim bardzo słabe hamulce na przeglądzie wszystko ok ale ze stówki nie idzie sie zatrzymać. Tył nowe klocki fomar, tarcze, zacisk jeden nowy, drugi regenerowany [do tarły się, wymieniane wiosną]. Przód klocek lucas z nadrukiem renault. Zaciski sprawne działają nie zapieczone...
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Całe hamulce rozbierałem na części pierwsze i czyściłem. Nic nie jest zapieczone panie. I o jakich blaszkach piszesz? Bo pisałem że te prowadnice pod pina mam..
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
Okazało się, że zapieczone były prowadnice i klocki w jarzmie.
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
Witam Jak są zużyte klocki to znaczy od strony wewnętrznej i zewnętrznej. Jeśli bardziej zużyty jest od strony wewnętrznej / cylinderka/ to znaczy że zatarciu uległ tłoczek zacisku jeśli odwrotnie to system przesuwny. Sprawdź prowadnice Kocków czy czasem nie są zardzewiałe i nie zapieczone z klockami. Jeśli nigdy nie wymieniałeś uszczelniaczy w zaciskach...
Zgadzam sie ze podejscie autora do problemu wola o pomste do nieba - powodow moze byc wiele - moga byc zle dobrane tarcz i klocki ale nalezy zaczac od sprawdzenia stanu inastalacji, przy okazji mozna (napisalbym ze trzeba byloby) przeprowadzic pelna regneracje zaciskow bo zestaw naprawczy na strone to moze 30zl a efekty zapieczone tloczka/jarzma moga...
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Pooglądałem na YT jak to w innych modelach jest, i dopytałem pewnej osoby no i to rozebrałem. W prawym kole to wewnetrzny klocek jakby od dawna tak sie trzymał tarczy, dlatego tak po wodzie czy deszczu zapiekało, srubokretem musiałem wybic, w drugim kole zaś wyszło lekko, ale co z tego jak wewnętrzny klocek nie trzymał się razem tzn. okładzina odpadła,...
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
klocki wymienione były razem z tarczami klocki firmy TRW takie hamowanie było czuć już przed wymianą na tyle szczęk i cylinderków. bębny zostały przetoczone, na tyle cylinderki były zapieczone i nie było w ogóle hamulców był tylko ręczny więc myślałem ze stąd przyczyna takiego hamowania ale to nie pomogło
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Witam. Poszukuję odpowiedzi co jest przyczyną uszkodzenia tarcz w moim aucie. Tarcze posiadają zapieczone krawędzie po obu stronach tarczy (zdjęcia poniżej), skorodowane pod spodem. Łatwo się to odszczypuje. Pomimo że tarcze nie są nowe nie osiągnęły jeszcze minimum grubości (min 19 mm a moje mają powyżej 21, nowe 22 mm). Oba klocki mają ok 15 mm grubości....
Witam Po kilku latach postanowilem przejechac sie moja suzuki dr650 Motor odpalil odrazu wszystko ok lecz co mnie zdziwilo przedn hamulec byl bardzo twardy a kolo zablokowane, Myslalem iz moze rdza sie wzarla miedzy klocki a tarcze i dlatego "zlapalo" ale po odkreceniu sruby z przewodem hamulcowym sczeki "puscily" , dolalem nowego plynu odpowietrzylem...
. Auto lata od mechanika do mechanika Jeden wielki błąd, bo jeden nie wie co drugi robił i tak w kółko oraz nie wiadomo komu na reklamacje oddać. Choć z twojego opisu, masz zapieczone zaciski, a więc nadaje się do naprawy bądź wymiany. (Nie zwlekaj z tym, bo któregoś razu w ogóle nie będziesz miał czym hamować.) Tutaj należało spuścić płyn z zacisku...
Witam. Mam takie pytanie: Podczas jazdy słychać dziwny dżwięk jakby coś tarło, słychać to podczas prędkości od 60do 100 km/h gdy sie zwolni poniżej 60 ucicha, nawet jak wcisne sprzęgło lub wrzuce luz dalej słychac az sie zwolni. Zostało wymienione łożysko w przednim kole od strony pasażera, przednie klocki chamulcowe wraz z tarczami i dalej sie obiawia...
Hamulce sa bez abs-u i masz racje biora po przekatnej. Pedal bierze srednio wysoko bo zmienialem klocki jakis czas temu i nie zdazyly sie jeszcze zetrzec. Pompce raczej sie nie przygladne chyba ze z wieszku bo te rurki ktore z niej wychodza nie daja sie odkrecic zadnym kluczem tak sa zapieczone i zadna cola i inne dziadostwa tego nie ruszaja
Blokują mi przednie zaciski hamulcowe. Kupiłem klocki ,żeby przy okazji je wymienić.Przy próbie wciśnięcia tłoczków tak lewego jak i prawego -opór ,nie chce wejść. Użyłem nawet francuza bo sądziłem, że są zapieczone i na siłę wepchnę ,ale nie dało rady.Postanowiłem sprawdzić czy są zapieczone ,odkręcając lekko odpowietrzniki i wtedy lekko weszły do...
Witam serdecznie. Z racji tego, że jestem całkiem nowy na forum proszę o wyrozumiałość. Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Bravo 1,9 jtd 74KW (101KM). Problem pojawił się jakiś czas temu. Podczas odpalania auta zapala się kontrola hamulca standardowo komputer pewnie sprawdza podzespoły tak jak poduszki i całą reszta kontrolek, następnie wszystko gaśnie...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
Cześć chłopaki, podpowiedźcie radą w czym mam problem. 2 miesiące temu czyściłem tłoczki we wszystkich kołach, wszystko było OK, ostatnio słyszę cykanie/szemranie/dzwonienie metalu pod autem odchodzące z tylnich kół. Jarzma zacisków wyczyszczone i nasmarowane sm. grafitowym w miejscu gdzie chodzą klocki hamulcowe. Auto z góry ładnie zjeżdża (nie wygląda...
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Sprawdź koniecznie prowadnice zacisków, najprawdopodobniej któraś jest zapieczona(czytaj nie ruchoma), co skutkuje właśnie takim zużyciem klocków.
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Nie wiem jak jest w tym audi ale jeśli te blaszki zastępują luz między zaciskiem i klockiem to możesz jej nie dawać bo służy tylko po to by się nie zapiekł klocek, jak wiadomo zacisk rdzewieje a te blaszki mosiężne nie rdzewieją.
Gumki osłony są. Muszą być! Inaczej prowadnice szybko się zabrudzą i sworznie będą się blokowały w tulejach - czyli brak swobodnego pływania zacisku, co z kolei może powodować dociskanie klocków do tarczy. Swoją drogą zapieczony i nie cofający się tłoczek zacisku, też będzie powodował tarcie klocków. Pozdrawiam.
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Witam Po wymianie klokow hamulcowych z tylu w Seacie Leon 1p ktora dokonal mechanik. Zauwazyłem ze pedal hamulca strasznie miekko chodzi przy pierwszym hsmowaniu, dodatkowo z tylu z lewj strony strasznie grzeje sie tarcza, klocek i cala alufelga wrecz jest goraca i smierdzi spalenizna.Mechanik stwiwrdzil ze ta lewa strona byla zapieczona i nie dzoalala...
Przed wciśnieciem tłoczków dobrze jest je oczyścić, bo mogą z czasem ulegać zapieczeniu.
Zatarte prowadnice , bądź tak wyrobione że nie są ruchome, gdyby tłoczek się nie cofał był zapieczony to klocek przede wszystkim od cylinderka byłby zużyty i koła by się grzały. Tak czy siak bez demontażu się nie obejdzie, będzie widać od razu .
Pompa ABS została wymieniona. Hamulce działają elegancko i wszystkie kontrolki od hamulców z deski rozdzielczej zniknęły. Jeszcze dodatkowo był zapieczony tylny tłoczek aż klocek hamulcowy był zjechany i zpieczony że się kruszył.
Na bolcach pradopodobnie masz zawleczki zabezpieczające (oprócz tych na klockach) wyjmij je psiknij dobrze WD40 albo czyms od rdzy i wal młotkiem az wyjdą te bolce. Po tym zabiegu klocki same powinny wyjsc. Nie naciskaj hamulca po wyjeciu klocków.Jesli nowe klocki nie będą chciały wejsc podwaz czyms cylinderki bo mogą być zapieczone.
Po roku użytkowania zacisku przesmarowanego w taki sposób: ATE Plastilube https://obrazki.elektroda.pl/5283918200_... na elementy: https://obrazki.elektroda.pl/5436483200_... ATE Bremszylinder https://obrazki.elektroda.pl/3027001700_... na elementy: https://obrazki.elektroda.pl/2007362900_...
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. Gdy samochód dłużej postoi a jest na dworze wilgoć czy padał długo deszcz to tarcza się pokrywa...
Na tylnych kołach nie ma czujników w starszych modelach. Sprawdź klocki z przodu ponieważ mogły się zapiec tłoczki i zjechało jeden klocek z tej strony co jest podłączony kabelek. Trzeba najprawdopodobniej wymienić klocki i nasmarować tłoczki aby się nie blokowały.
Mianowicie fiat bravo 1.9 jtd 2007r Gdy kupiłem fiata zrobiłem nim jakieś 100 kilometrów wyskoczyło mi esp i nic po za tym po wyłączeniu silnika zgasło . Przy małych trasach po mieście nic sie nie działo . Lecz gdy przejechałem z 80 kilometrów w aucie zapiekły sie klocki z przodu i wyskoczył esp oraz twardy hamulec mechanik wymienił klocki i docisk...
zapieczone cylinderki zapieczone koła zapieczone pokrętło
pompa miele atmega sterowanie wyświetlaczem zawora wtryskowy
Odzyskiwanie kodów sterownika Opel Vectra C Jak skleić pęknięty korpus piły spalinowej?