Piasta wymieniona wraz z łożyskiem? Obracając tarczę przyblizala się i oddalała na nowej piascie oczywiście do tego testu przykręciłeś na szpilkach tarczę do piasty?
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać? http://obrazki.elektroda.pl/9247169600_1...
taki ktoś nie powinien nazywać siebie mechanikiem... albo zapieczone bolce na których porusza się zacisk hamulcowy, albo zapieczony tłoczek w zacisku albo wężyk gumowy od tego zacisku spuchnięty w środku i blokuje powrót płynu. stawiam na wężyk
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Przejedź się kawałek i dotknij wszystkich felg bezpośrednio po jeździe, jak któreś będzie gorące, to znaczy, że zapiekł się zacisk i gotuje się płyn hamulcowy
Jeżeli linka zardzewiała lub coś ją trzyma to zacisk nie jest w stanie jej pociągnąć z powrotem po spuszczeniu ręcznego, a jak zacisk skorodował i się zaciera to nie jest w stanie sam siebie cofnąć a i linki przy okazji. Zaciągnąć ręczny i spuścić, jeżeli linka przy zacisku będzie luźna to zacisk, a jak będzie nadal napięta to linka. Można jeszcze pchnąć...
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Zapieczony zacisk hamulcowy, najszybciej. Choć jak znam elektrodę to zaraz się okaże że to zarąbane na amen łożysko. Zapieczony zacisk, zależy które to koło, przód czy tył. Ściąga przy mocnym hamowaniu.
Czy możliwe że przy tym zapieczonym zacisku od temp tarcza się skrzywiła? Po założeniu nowego zacisku i obracaniu tarczą czuć opór a za chwilę lżej bez tarcia.
Iveco Daily 3512 - Zacisk hamulcowy tył - wpisz w wyszukiwarkę. Jest łącznie z budową zacisku.
Korektor siły hamowania, zapowietrzony układ, zatkane przewody gumowe, usterka pompy hamulcowej zapieczone zaciski przednie. Zacząłbym od odpowietrzania i obejrzenia zacisków.
Może też koło blokowac,zapieczony zacisk hamulcowy.
A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
Pewnie felga by się grzała niesamowicie. Niekoniecznie, miałem zapieczony zacisk , do końca się nie przesuwał , skutek był taki że jeden klocek został szybciej starty a tarcza nawet zbytnio się nie rozgrzewała. W sumie dużo zależy to od konstrukcji zacisku, np. w RAV4 skończyło się wymianą zacisku bo sworzeń był tak zapieczony że nie było sensu regenerować,...
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Sprawdź koniecznie prowadnice zacisków, najprawdopodobniej któraś jest zapieczona(czytaj nie ruchoma), co skutkuje właśnie takim zużyciem klocków.
Ja tak miałem w swojej jak tylko ją kupiłem, tylne hamulce wogle nie działały bo były zapieczone zaciski(tarczowe). Ale za to jak mało palił dopóki nie naprawiłem bo strach było szybciej jechać. :D
No i? Jak linka chodzi lekko to są zapieczone w samym zacisku, albo mechanizm w nim uszkodzony. Zaciski do wymiany albo naprawy.
Jak się wycierał pod kątem to prowadnice już maja dosyć , klocki na pewno były zapieczone . Co do mocowania zacisku / Jarzmo / to lewy i prawy taki sam / w tym przypadku / Koszt sztuki około 200zł / nowe / Nie wiem czy w tym przypadku też , ale ważny jest rozmiar felg , wskazane jest kupowanie ze starą sztuką / dla porównania /
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Prawda jest taka, że robota z.....a zepsuta. Po wymianie koło powinno obracać się swobodnie a tarcza nie powinna się grzać. Reklamuj usługę. Powodem tego mogą być zapieczone zaciski lub za ciasno osadzone klocki.
Pompę wymieniłeś na nową czy używkę? Może przewody gumowe (te przy kołach) masz słabe i puchną ale auto młode więc mało prawdopodobne. Gorące felgi wskazywały by na zapieczone zaciski/skorodowane tłoczyska. Płynu w zbiorniczku Ci nie ubywa?
Sprawdź gdzie jest awaryjne zwalnianie hamulca, ewentualnie jak to nie pomoże to odłączyć linki od zacisków z tyłu. Gorzej jak się zacisk zapiekł to wtedy trzeba rozebrać i zregenerować.
Prawdopodnie zapieczony cylinderek zacisku lub prowadzenie zacisku.
O wiele poważniejszym powodem do wymiany opony jest np. wjechanie w duży ubytek nawierzchni (tzw. dziurę) przy prędkości kilkudziesięciu km/h, a nikt tego nie robi, bo takim wypadku na oponie nie ma zwykle żadnego śladu, ale przerysowany napis na oponie, bo samochód otarł się o krawężnik przy kilku km/h, kwalifikuje ją bezwzględnie do wymiany... owszem...
Jeśli masz ręczny szukał sprawdził bym czy układ nie jest zapowietrzony. Jeśli nie masz ręcznego zawitał bym po nowe okładziny w sklepie.Najgorsze co może być ostatnie : ubywający płyn ( pęknięty przewód ), zapieczone zaciski, ewentualnie pompa. Dodam iż tył nie zawsze będzie blokować. Skocz na diagnostykę niech wezmą Cie na rolki
Witam. Ja uważam,że Ty masz jednak problemy z przednimi, a nie tylnymi hamulcami.Być może masz zapieczone zaciski i przednia oś ma zero hamulców, albo któreś koło troszkę lepiej bierze.Wypadkowa sił hamowania daje właśnie efekt zarzucania tyłu. Doprowadź najpierw przód do porzadku - wymień, ewentualnie daj do przetoczenia tarcze ( jak wydadzą), wymień...
wielkie dzięki za pomoc, potraktowałem go środkiem do zapieczonych zacisków hamulcowych i wyszedł. Tej podkładki to chyba nie wymienię bez zdjęcia pokrywy klawiatury, bo jakoś nie mogę jej ruszyć? Jeżeli tak to muszę zdjąć wszystkie wtryskiwacze, a to skończy się wymianą wszystkich podkładek, oringów i tulejek, bo w tym wyciągniętym wtryskiwaczu po...
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Wszyscy uczepili się tego korektora siły hamowania, a tymczasem wadą tylnego układu hamulcowego w wersjach GE europejskich (tarcze na tylnej osi) jest zapiekanie się zacisków. Problem nie dotyczy wersji USA Cronos (bębny). Po prostu wystarczy cały zacisk rozebrać, wyczyścić, zaopatrzyć się w zestaw gum naprawczych i po poskładaniu do kupy sprawność...
Udało się co nieco rozwiązać. Spalanie gazu zmniejszyło się do 7 litrów po naprawie hamulców z przodu. (zapieczone zacisku, krzywe tarcze). Po wymianie sterownika z BRC Elegant 51 na BRC Elite (trzeba tylko przepiąć wiązkę kabli z jednego do drugiego - są kompatybilne) ładnie przełącza się na gaz. Jeśli chodzi o wysoką temperaturę to zapowietrzone przewody...
Odpowietrz pompe i cały układ.Z opisu wygląda że jest zapowietrzony albo zapieczone prowadnice zacisków z przodu.[/list]
Za raz chyba szanowny moderator wkroczy bo zaczyna się robić laikowato:) Gdybaniem nic nie zrobi...nie pytaj czy masz odkręcić koło i posprawdzać, tylko już to powinieneś robić, jeśli nie jesteś pewien czy poradzisz sobie z problemem to jedź do mechanika. Wykluczyć można hamulce czy zapieczony zacisk skoro piszesz, że się nie grzeje. Jeśli sprawdziłeś,...
Po jeździe dotknij rękę wszystkich kół, czy któreś się nie grzeje, być może zapiekł się zacisk hamulca i gotuje się płyn
Są trzy opcje- nie odbija dźwignia ręcznego na zacisku, zapieczone prowadnice i klocki w jarzmie, zablokowany tłoczek w zacisku.
Cudów nie ma. Albo tłoczek zapieczony w zacisku, albo dźwignia ręcznego nie odbija do końca. Jeśli dźwignia to można kupić zestaw naprawczy - sprężynę, którą zakłada sieę na dźwignię zacisku aby wspomagała odciąganie hamulca ręcznego. Tak miałem ostatnio w Golfie IV. Pomogło.
Najpierw sprawdź czy odbija dźwignia hamulca postojowego i czy linki nie są zapieczone.
Jesli chodzi o problem autora wystarczy sprawdzic w jakim stanie są zaciski /przewody i cała reszta. Wymieniam powiedzmy 10 kpl miesięcznie od hmm 10 lat i nie widziałem takich rzeczy żeby z jednej strony było prawie jak nowe a z drugiej blacha... Oczywiście zakładając że przyczyną miała by być krzywizna/łożysko etc. W takim razie teoretycznie mogą...
w głowie mi się nie miaści, że można było tak zaniedbać hamulce. W głowie to się nie mieści, że nawet tego nie sprawdziłeś na początku, doszukując się nie wiadomo czego. Owszem zdarza się zapieczony jeden zacisk - czuć to od razu. Ale wszystkie?
Tak tylko te jarzma to mają do tego tyle co nic. Problem mógł być z prowadnicami bo np krzywe. Tak chodzą lekko ale po skręceniu się klinują i zacisk chodzi ciasno. Druga sprawa sam zacisk zapieczony ,niedrożny przewód gumowy do zacisku albo problem z linką ręcznego. w takim stanie przy ciągłym blokowaniu i grzaniu tarczy wszystko szybciej "uległo"...
Naprawiałem ostatnio Twingo które za dużo paliło, winne były zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych. A mój już spala tylko 9l odkąd się ociepliło :D.
Jak jest zapieczony, skorodowany tłoczek/cylinderek/zacisk, to sama nic nie zrobisz, niestety trzeba to rozebrać.
Podjedż na stację diagnostyczną i sprawdź hamulce na rolkach. Większość stacji wykonuje to niodpłatnie. Sciąganie przy hamowaniu niekoniecznie pochodzi od osi przedniej, problem może tkwić na osi tylnej.Ważne jest też prawidłowe odpowietrzenie układu po naprawie. Co do spuchniętych przewodów giętkich to bardzo prosto sprawdzić. Spuchnięty prewód uniemożliwia...
na przykład zapieczone cylinderki,zaciski przód, lub prowadnice 50%różnicy i nie ściąga przy hamowaniu? jak z przodu tak wyszło to nie wierze,wyczyść zaciski ,sprawdz tłoczki czy lekko sie dają cofać i sprawdz cylinderki tył no i te opony
Ja dodam że mój pojazd 106 1.0 I r95 , pali jak smok... A dodam jeszcze to że gdy jest pogoda "sucha" to jedzie tak jak by go ktoś z tyłu trzymał i hamował , a gdy pada DESZCZ to CUD ! , pomyka jak Kubica. Zapieczone zaciski hamulcowe, jeden lub obadwa najprawdopodobniej ,z przodu. Po przejechaniu trasy około 10 km, lub więcej (tylko nie w ruchu miejskim)...
Na zapieczone zaciski nie ma nic lepszego jak rozebrać, rozruszać pompując pedałem hamulca i wciskająć np 2 łyżkami do montażu opon na kołach. Najlepiej robić to w dwie osoby: jedna pomuje a druga pilnuje, aby za daleko nie wyszedł tłok(bo można zapowietrzyć układ) i wciska go spowrotem Aby przedłużyć okresy międzynaprawcze (bo tego niestety nie da...
Sprawdz zacisk napewno zapieczony i silniczek czuje opor
Witam,po zapieczonym tylnim zaciski próbowałem odkręcić koło . Cztery śruby odkrecilem zaś piąta się obrobila...I nie mogę odkręcić....macie jakieś sposoby...w tym problem że to felga aluminiowa...ręcznie nie idzie i kluczem pneumatycznym też nie..
Klocki do wymiany albo czujnik zużycia. Albo też coś nie tak z zaciskami, zapieczone, cylinderki słabo chodzą itp. Zapytaj kierowcy czy nie ma dziwnych odczuć przy hamowaniu.
Witam. Możecie podpowiedzieć jakiś patent na wyjęcie z otworów tego drutu od tylnego zacisku o numerze: "Sprężyna, zacisk hamulca ATE 11.8116-0340.1" W drugim zacisku się udało po długim czasie go wydostać, w tym zacisku tak jest ''zamurowany", że boję się że go urwę po po prostu. Chce wymienić je na nowe przy okazji wymiany tarcz.
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
Mały silnik - "ciężka buda" niestety ale wydaje mi się że nie wiele da się zrobić. Choć na bank trafi się ktoś, kto będzie bajki opowiadał że jemu pali 7,5 L w mieście. 1. Wykombinuj coś by silnik nie zasysał gorącego powietrza z komory - to ważna sprawa. 2. Sprawdż czy auto lekko się toczy (zapieczone zaciski hamulcowe, i tym podobne szumiące łożyska...
Bodajże C5 i śruby mocujące zaciski ham. tylnych ? Śruba przechodzi przez cały zacisk i fajnie się potrafi zapiec.
Obserwuję dalsze dyskusje i śmiem stwierdzić że kolega Arjo sam naprawia i nie da rady sam naprawić, bo nie wierzę żeby mechanicy z tym mieli problem. Ręce mi opadają. Nikt nie umie tego ogarnąć. Bo nie oddajesz do mechanika i próbujesz sam na własną rękę robić i tyle w temacie. Z Twojego opisu jasno wynika, że problem masz w zaciska hamulcowym (zapieczone...
Z tyłu zacisku powinna być sprężyna i ona powinna wystarczyć najlepiej byłoby rozebrać zacisk i sprawdzić czy druga strona zacisku się nie zapiekła na youtube jest filmik jak to rozebrać krok po kroku tyle ze trzeba sobie dorobić specjalne szczypce segera zeby rozebrać wszystko jest na filmie
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Kup zacisk nie zapieczony na a...... i zamontuj z NOWYM przewodem.
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Prowadniki zacisków nie są zapieczone?
Kolego mechanik, trzeba sprawdzić skok roboczy siłowników, często uszkodzona jest grzechotka (tki) i nie podciąga. Zużyte bębny, luzy na tulejach rozpieraków I tu trzeba szukać, jeśli jest na bębnie. To samo dotyczy modelu z zaciskami, zapieczone lornety w zaciskach (nie podciąga samoregulacja) itp. trzeba napisać jaki rok, model, czy EBS. Na końcu...
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
W takim razie sprawdż zaciski i prowadnice zacisków. Nie pamiętam, czy jest tam zawór obciążenia do tylnich hamulców. Jeśli jest, to też można sprawdzić, czy nie zapieczony i czy sprężyna nie spadła.
Nie wiem jak jest w tym audi ale jeśli te blaszki zastępują luz między zaciskiem i klockiem to możesz jej nie dawać bo służy tylko po to by się nie zapiekł klocek, jak wiadomo zacisk rdzewieje a te blaszki mosiężne nie rdzewieją.
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Witam.Ostatnio Przerabialiśmy to w vw crafterze.Były zapieczone tłoczki w zacisku, tak że brały jedną stroną.Ale koledzy też mają rację bo w moim przypadku pomogła wymiana tarcz i klocków i zastosowanie odp.smaru na tłoczki bo niemiaszki zastosowali jakąś białą wazelinę
Ja czasem w renówkach po wymianie pompy włączałem komputerem odpowietrzanie a odpowietrzników nie ruszałem, i samo się naprawiało :) ciekawi mnie czy ma to związek z ABS-em a nie jest usterka mechaniczna, jakiś wyciek albo zacisk zapieczony.
Czy regeneracja zacisków pomoże? Pomoże. Wielokrotnie i w różnych autach się o tym przekonałem - ostatnio w Accordzie. Nawet nieduże wżery na tłoczku, czy trzpieniu (sworzniu) mechanizmu ręcznego itp., mogą powodować taki problem, więc najlepiej użyć do regeneracji zacisków, kompletnych (z tłoczkami) zestawów naprawczych. Pozdrawiam.
Kojarzysz coś takiego, jak zacisk? I nieodbijający (zapieczony) cylinderek? Jeśli nie, to jednak odwiedź mechanika.
Stary płyn się gotuje w niższej temp. Jak trochę pohamujesz przez te 10km to w zaciskach jest gorąco i pojawiają się bąbelki pary i stąd efekt zapowietrzenia. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Druga przyczyna to wspomniany wcześniej "trzymający" zacisk - nagrzewa się i efekt ten sam. Sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone i wymienić płyn - po...
Witam. W Skodzie Felicia 1.3 1997r. potrzebuje wymienić elastyczne przewody hamulcowe przednie. Trochę korozja zrobiła swoje z racji wieku auta. Pierwsze co to oczyszczę dokładnie połączenia i odrdzewię gwinty i zostawię na noc dobrze nasączając płynem hamulcowym. Zastanawiam się tylko alby trochę podgrzać po obwodzie przewód, który idzie do zacisku....
Chcesz mi powiedzieć że zrobiłem ponad 40tyś km na zapieczonych prowadnikach , tłoczkach czy cylinderkach i tego nie sprawdziłem? Na zapieczonych tłoczkach nie ujedziesz 4km a my rozmawiamy o 40tyś . Ależ oczywiście. Możliwe, że przewód hamulcowy jest już spuchnięty w środku na przykład. Prowadnice zacisku są tam specyficzne - ich się nie smaruje ale...
Pierwsze to zaczął bym od doprowadzenia serii do stanu fabrycznego. Za dużo golfów 4, octavii 1 itp widziałem z hamulcami w stanie dramat (tarcze hamujące ułamkiem powierzchni i zapieczone prowadnice oraz zaciski). W O1 do 1.8T były co najmniej tarcze 280 mm wentylowane i tarcze lite na tył. Jak są sprawne to hamuje to przyzwoicie . Co do podsterowności...
Skoro koło obraca się raz, prowadnice sprawdziłeś to na 90% masz zapieczony tłoczek w zacisku. Gdzie dokupisz blaszki? Jak nigdzie nie ma, to musisz się udać do ASO (do lokalu producenta). Jeśli to co na foto, to jest zacisk do twojego skutera i faktycznie taki sam siedzi w yamasze aerox, to możesz zamówić to sobie tu https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-...
Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
Nikt za Ciebie nie sprawdzi Tłoczek w zacisku nie zapieczony? Prowadnice nie zatarte? Klocek przesuwa się lekko w jarzmie? Wyczyść nasmaruj tylko to co trzeba
Witam, mam problem ze zdjęciem zacisku hamulcowego z tarczy hamulcowej. Te dwie śruby z tyłu co trzymają zacisk odkręciłem zacisk chodził góra dół ale nie chciał zejść. Jakieś porady ? Próbowałem odkręcić te śruby dwie aby wymienić klocki hamulcowe ale niestety chyba się zapiekły,będę musiał się trochę pomęczyć.
Chwila, procedurę powtórzyłeś 3 razy i nagle się odpowietrzniki zapiekły?
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
kolego Mychatel domyślam się że to zacisk z przodu jest zapieczony a w takim przypadku sprawa wygląda tak: przy normalnym hamowaniu (sprawny ukł. ham.) siłą hamowania są głównie obciążone przednie koła i tak spokojnie wyhamowujesz auto ze 100km/h na 100m ale jeśli jedno koło nie hamuje to a ty chcesz hamować tak samo, to jedno hamujące koło przejmuje...
Widocznie ręczny się nie cofał, mógł być wadliwy zacisk (ślimak od ręcznego) jak prowadnice były dobre, to linka zapieczona w pancerzu. Na allegro za 130 zł masz kompletny oryginalny zacisk, wymieniłbym go w całości.
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
Witaj, Mam podobne objawy w swoim Scenic'u II 2008r z hamulcem, a odczytując informację o sile hamowania, pokazuje mi wartości ujemne siły (-229 Newtonów) przy wartości 840N jako wyliczonej siły (algorytm siły rozciągającej i kąta pochylenia pojazdu 2 * (stopni). Nie rozbierałem jeszcze tego badziewia, ale na razie teoretyzując po wykresie, obstawiał...
owik , nie no, jesteś niezawodny - wiesz w czym ;) Patrzyłem jak pracują, tłoczki pracują i blokują koło, ale nie sprawdzałem jeszcze siły hamowania na stacji, sprawdzę dziś po pracy :) Ręczny po regulacji działa prawidłowo. Jeśli ja nie mam pojęcia, to co mam powiedzieć o dwóch warsztatach znanych w Bydgoszczy jako dobre i polecane, z których jeden...
Sprawdź, czy nie zapiekł się któryś tłok w zacisku z przodu, i nie gotuje się płyn (po chwili jazdy koło będzie gorące)
Co wymieniłeś za pierwszym razem? Może być cylinderek zapieczony albo zdejmij cały zacisk, oczyść go z rdzy , nagaru i innych zabrudzeń, wszystko musi ładnie się przesuwać i cofać po puszczeniu pedału hamulca.
Witam, chyba mam mały problem z hamulcami w swojej Omedze B 2.0 16v. W lipcu w lewym tylnym kole zapiekł mi się zacisk hamulcowy. Felga była strasznie brudna i gorąca. Kupiłem zestaw do regeneracji zacisku, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Parę dni temu zauważyłem, że jedna felga jest wyraźnie brudniejsza od pozostałych - akurat mowa o...
Witam W zasadzie to nie wiem po co się tyle rozpisywać . Osoby znające temat i doświadczające problem z nagminnie zapieczonymi prowadnicami w tylnich zaciskach dobrze wiedzą , że trzeba nasmarować to „ustrojstwo” za każdym razem podczas naprawy , bo następnym razem będzie problem . I chyba nie ma znaczenia jakim smarem się to natłuści /...
Jeżeli jedno z kół jest zapowietrzone to będzie słabiej hamować. Wtedy ściąga w tę stronę, gdzie jest koło nie zapowietrzone i mocniej hamuje. Proste. Ford1991 pisze, że raz go ściaga w lewo, a raz w prawo. Może być pompa hamulcowa. Jak zapieczony jest cylinderek w zacisku to cały czas hamuje, tak? Przy lekkim hamowaniu zapieczone koło hamuje bardziej,...
No to trzeba wymontować zaciski i zweryfikować. Mogą być zapieczone czy zardzewiałe tłoczki. Warto wymienić przewody elastyczne.
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
Kolego są dwie szkoły , jedni twierdzą że się smaruje drudzy że nie. Jak prowadnice ładnie chodzą w zacisku to Ja to tak zostawiam i nic nie smaruję. Jak są zapieczone to je czyszczę i delikatnie smaruję smarem miedziowym.
Hamulce-oczyścic zaciski, może się tłoczki zapiekły?. Oleum-1 literek na 10000? - to wcale nie jest dużo. Na 1000 to można by się przejmować...
Witam, Posiadam Renault Safrane 2.5 dT w aucie były zapieczone linki oraz zaciski hamulców z tyłu. Linki zostały wymienione, natomiast zaciski zregenerowałem teraz chodzą płynnie. Kolejnym problemem był wpadający do końca pedał hamulca po czym została zregenerowana pompa hamulcowa. Układ został odpowietrzony niestety pedał hamulca bardzo nisko zaczyna...
zapieczone cylinderki zapieczone koła zapieczone pokrętło
opinie graphite zablokowane kapilary ustawic dekoder polsatu
Instrukcja obsługi Webasto w samochodzie Scania Lokalizacja przekaźnika świateł mijania w Peugeot 3008