500 razy o tym było-zapieczone na sworzniach.
Problem polegał na zapieczonych sworzniach osi wycieraczek, wyczyszczone, posmarowane i wszystko ok.
zapieczony w tulejkach sworzeń ramienia wycieraka .
zapieczone sworznie
Rozebrałem cały silnik,panewki bez śladów żużycia, Pierścienie jednak nie zapieczone, sworznie w tłokach dobre, luz na cylindrze jest całą przyczyna tych stuków. Można zobaczyć na nagraniu.
na moj gust to zapieczone sworznie albo nie nasmarowana listwa
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać? http://obrazki.elektroda.pl/9247169600_1...
Podzielam zdanie kolegi pioart. Zapieczony sworzeń będzie podobnie skrzypiał/pukał.
Mam taki problem w skuterze 4t 80 stary sworzeń mi się zapiekł. Wybiłem go zdjąłem tłok i zamówiłem nowy. Stary był zatarty. Nowy sworzeń nie chce przejść przez wał, ponieważ stary był zapieczony co mam zrobić?
Zapieczony sworzeń w zespole wodnym albo zapieczony zawór w zespole gazowym. Z zespołem wodnym można próbowac popatrzeć samodzielnie, z zespołem gazowym nie polecam zabawy bez odpowiedniej wiedzy.
W 90% zapieczony sworzeń. Powiedz kiedy ostatnio były smarowane. Jak coś wybijaj wszystkie po kolei. Dodatkowo powinno się wymienić tulejki na siłownikach.
Może się tylko zapiekła na sworzniu?
Witam, dziękuję wszystkim za pomoc i właściwe naprowadzenie na przyczynę usterki. Faktycznie okazało się, że są zapieczone sworznie w tulejach mechanizmu wycieraczek. Posiłkowałem się fotorelacją ze strony http://www.sgaf.de/node/253091 i problem opanowany.
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
Witam! Popukaj po membranie palcami, jak cewka będzie luźna to będzie brzęczeć, sprawdź wizualnie, czy resor nie jest poszarpany, no i powciskaj i powysuwaj membranę, czy nie jest zapieczony, czy nie ociera o sworzeń, jak coś nie tak, to do przewinięcia, one są tego warte, nie są może najlepsze, ale nie są i najgorsze, na pewno są warte naprawy, no...
no i niestety się nie udało...oczywiście mieliście rację...zapieczony sworznie gdzie umieszczone są na wieloklinie ramiona wycieraczek.Z jednej strony poszło dosyć dobrze natomiast z drugiej strony przy próbie wybicia obudowa w której chodzi wieloklin....pękła! :cry: W środku tragedia...wysypały się ze trzy taczki rdzy...Właśnie jestem w trakcie szukania...
Albo sworznie zapieczone ,albo spalony silnik. Wymontować i posprawdzać.P
Witam, kolega zbyszPek1 dobrze podpowiada. Jeśli popękały przewody hydrauliczne i strzelił łańcuch to nie jest to normalne. Nominalne ciśnienie z tego co pamiętam to 16MPa (160 bar). Do kontroli ciśnienia służy manometr - rysunek, pozycja 97. Umieszczony przy tylnych rozdzielaczach. Pozdrawiam W tym wypadku to było normalne. Przewód strzelił, bo był...
Gumowy przewód został założony raptem na dwie godziny aby sprawdzić czy sprężarka będzie w stanie wybić 8 bar. Tłok nie był porysowany tylko przegrzany, zapieczone były pierścienie i sworzeń ponieważ sprężarka pracowała ciągle w starze. W końcu zdecydowałem się na budowę kompresora ze sprężarki HS 17 filmik z budowy oczywiście do obejrzenia na moim...
Efekt jak w tytule. Padły wycieraczki przód, przełącznik wycieraczek obojętnie w jakiej jest pozycji uruchamia tylko tylną wycieraczkę, spryskiwacz nie działa. Wymieniłem przełącznik pod kierownicą - bez zmian. Po odłączeniu zasilania od silniczka spryskiwaczy, pojawił sie dziwny efekt, wycieraczki przód działają ale tylko gdy przełącznikiem wybieramy...
Efekt jak w tytule. Padły wycieraczki przód, przełacznik wycieraczek obojętnie w jakiej jest pozycji uruchamia tylko tylną wycieraczke, spriskiwacz nie dziala. Wymienilem przelacznik pod kierownica - bez zmian. Po odlaczeniu zasilania od silniczka spryskiwaczy, pojawil sie dziwny efekt, wycieraczki przod dzialaja ale tylko gdy przelacznikiem wybieramy...
W sumie nei powinno być tego problemu. Przez ostatnie kilka lat serwisowałem Mercedesa gdzie winda tez opadała samoczynnie. Olej zalany ATF klient nigdy nie skarżył się na złe otwieranie. Miałem jedynie dwa przypadki, ale to latem: Rozwalony jeden z elektrozaworów, nie wracał olej przez niego. I winda zapieczona na sworzniach.
Witam mam taki mały problem a mianowicie po prawej stronie z przodu totalnie zjechała sie tarcza hamulcowa a klocek od wewnątrz aż się rozleciał całe szczęście ze kierowca się na zabił . Stwierdziłem zapieczony sworzeń prowadzący dolny przez to powstała usterka . wymieniłem tarcze na nowe i klocki , cylinderki sprawdziłem lekko chodziły , nasmarowałem...
To znaczy że są zapieczone. Bez wybicia sworznia się nie obędzie. Najlepiej wtedy nabić nowe tuleje. Są gotowe zestawy nawet z dedykowanym rozwiertakiem. To "cudo" nawet jak się o nie dbało to i tak po czasie się zapiekało bo dostawały się zanieczyszczenia.
Witam. Szczotki, elektromagnes- bendiks- czy jest kliknięcie po przekręceniu stacyjki na rozruch ? Jak jest to szczotki. Jak nie, to elektromagnes sprawdzić- jego zasilanie, może zapieczony, zabrudzony sworzeń. Brak zasilania ze stacyjki, tak jak podaje "tomasz0703". Warto także sprawdzić połączenie masy- silnik- karoseria- akumulator.
Witam Czy ktoś z forumowiczów zajmuje sie naprawą ww samochodów i chciał by się podzielić wiedzą na temat ściągacza do sworznia kulistego zwrotnicy . Chodzi mi o ewentualną podpowiedz w jaki ściągacz się zaopatrzyć aby rozdzielić sworzeń zwrotniczy od zwrotnicy . Zwykłe wybijaki takie jak [url=http://www.tynaxtools.pl/76-193-thi...
Dziś rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, poprzednia naprawa (zalanie chemią) nie była do końca skuteczna, znów zapiekły się sworznie w tulejach. Wszystko poczyszczone, przesmarowane, ale silnik wydaje teraz dziwne odgłosy i nie chce pracować. Musze go rozłożyć, bo podejrzewam uszkodzenie przekładni w samym silniku. Ale w każdym razie ogólnie to...
Ale Robku, on nie jest zatarty. On jest zapieczony, korozja elektrochemiczna piasty sworznia, zresztą w któryms temacie pisałem o co naprawdę tam chodzi.
Mam niewielkie doświadczenie, ale czasem coś tam sobie pokręcę przy aucie. Mam właśnie do wymiany dolne sworznie wahacza Honda Honda Civic VI - toż to trzeba rozkręcić w drobny mak całą okolicę z zapieczonymi śrubami ;/ [url=http://www.youtube.com/watch?v=tiwu... akurat Accord, ale nawet jak to oglądam, krzywię się z bólu przed tym, co mnie...
Chłopie,ile razy do mnie przyjeżdża klient z Golfem 4 albo borą,wycieraczki stoją jak dąb,a klient "paanie,a jeszcze wczorał tak ładnie chodziły" Potrafi się to zapiec z dnia na dzień.Czasami idzie tak ciężko że palniczkiem trzeba grzać aby wybic sworznie
Wszystko można sprawdzić . W tym przypadku wystarczy podnieść auto na podnośniku /lub w inny sposób sam przód pojazdu/ i kręcić kierownicą , a wnioski same się nasuną . Możliwe też że do wymiany są dolne sworznie / zapieczone / . To jest ciężkie auto z tym silnikiem .
Podłącze się do tematu :). Czy można podmienic wszystkie tłoki na używane ?? niby wymiar nominalny .Dodam że głowice mam po regeneracji mondeo 2 2,0 16 v . Stare Tłoki sie zapiekły na sworzniach i nie warto ich ratowac bo są wciskane na gorąco :( .Wiem że mozna wymienic silnik ale też nie wiadomo na co się trafi . Czy ktos wykonał taką operacje z podmianą...
Może sworznie zwrotnicze są zapieczone? Ściągnij no sobie drążki kierownicze przy piastach i sprawdź reką czy chodzą lekko czy ciężko.
Witam, proszę o sugestie lub podpowiedzi w związku z następującym problemem: winda Behrens otwiera się ale opada dość opornie trzeszcząc i zacinając się. Wyrażnie widać, że opór występuje po stronie lewego siłownika, żeby opadła trzeba po niej poskakać. Układ jest oparty na 4 siłownikach, dwa opuszczające/podnoszące siłowniki wyposażone są w zawory...
Miałem ten sam problem.W moim aucie zapieczony był sworzeń sprzęgła ten do którego podłączona jest linka sprzęgła a drugi koniec wchodzi do skrzyni biegów.Wszelkie próby odrdzewiania (wd40 itp)nic nie dały.Czy pedał sprzęgła chodzi dość ciężko?Po jakimś czasie pękła linka no i okazało się że trzeba zdjąć skrzynie bo inaczej nie można tego naprawić ,a...
Mam problem z wycieraczkami, mianowicie po krótkiej pracy zacinają się w jednym położeniu. Wycieraczki przednie, przeciwbieżne, pierwsza diagnoza to że zapiekły się sworznie, ale niestety pomimo nasmarowania problem powraca, poniżej film jak zachowują się siłowniki już po zdemontowaniu przekładni. Nr części 1T0 955 120A oraz 1T0 955 119B silniki szczotkowe....
Kolego z twojego opisu wnioskuje że paleciak jest zapieczony na sworzniach wahaczy, trzeba rozebrać i wyczyścić nasmarować i złożyć . Dodam że jest to częsty problem z paleciakami które stały długo nie używane pod chmurką . Co do agregatu to wyciąg tłoczysko, tłoczek ten ze sprężyną oraz zaworki ale tu zalecana ostrożności żeby coś nie wystrzeliło np...
Mam jeszcze takie pytanie, jak najlepiej włożyć sworzeń w tłok, bo słyszałem że najlepiej jest podgrzać tłok a sworzeń schłodzić i wtedy wszystko wejdzie jak należy bez użycia przemocy? No i czy sworzeń tłokowy po montażu powinien się lekko obracać w tłoku czy nie, bo słyszałem różne opinie na ten temat, a w moim władku kiedy zdejmowaliśmy tłoki z korbowodami...
Korpus zwrotnicy wygląda tak: https://archiwum.allegro.pl/oferta/korpu... Otwory są przelotowe - bez odsadzeń. Łożysko jest zapieczone w otworze. Spróbuj "puknąć" do wewnątrz, żeby ruszyć. Zwilż płynem hamulcowym. Dospawaj "koniobijkę". (sam zrobisz). Taki sciągacz - wyciągacz jest skuteczniejszy od...
Ktoś może wie co to konkretnie i czy możliwe jest usunięcie przyczyny bez udziału fachowców. Nikt ci tego nie powie.Skrzypieć to mogą nawet amortyzatory,końcówka,sworzeń, a nawet zapieczone łączniki.Niestety będziesz musiał pojechać od bidy na podnośnik czy SKP i niestety dać coś zarobić fachowcom.
Sworznie od siłowników są bardzo zapieczone to fakt, spróbuje je naoliwic i jakoś wybić, ten czujnik jest zaraz za dolną belka ?
Pewnie felga by się grzała niesamowicie. Niekoniecznie, miałem zapieczony zacisk , do końca się nie przesuwał , skutek był taki że jeden klocek został szybciej starty a tarcza nawet zbytnio się nie rozgrzewała. W sumie dużo zależy to od konstrukcji zacisku, np. w RAV4 skończyło się wymianą zacisku bo sworzeń był tak zapieczony że nie było sensu regenerować,...
Witam. Szukałem nie znalazłem. Nie działa wycieraczka tylna, spryskiwacz tak. Prąd w kostce ok, masa ok, po zmostkowaniu pinów silnik działa czyli sworzeń nie zapieczony. Przełącznik wymontowany przeczyszczone styki, bez widocznych uszkodzeń. Prąd w kostce występuje na przewodzie fioletowo-niebieskim. Co mogę jeszcze sprawdzić zanim wymienię przełącznik?...
ze się lekko zapieka Oczywiście w korbowodzie się zapiekł i na którym cylindrze?
Kupiłem kiedyś najtańszy z al.... i do dziśiaj odpukać chodzi To tylko chwalić sprzęt :) . Kilka dni temu walczyłem z zawieszeniem i parę śrub musiałem potraktować kluczem oczkowym + 1m rura. W innych postach koledzy twierdzą, że te najtańsze z all .... mają słaby moment i można co prawda odkręcać koła itd, ale w przypadku bardziej zapieczonych śrub...
Załóż sobie jakąś suchą rękawicę i na pracującym silniku ściągaj na chwilę i zakładaj kolejno kabel ze świecy. Słuchaj czy po ściągnięciu danego kabla silnik się ucisza. Może to być któryś tłok(zużycie tłoka-zapieczenie, peknięcie pierścienia), sworzeń tłoka lub panewki na jego korbowodzie. Także nadpalony któryś zawór wydechowy(jego przylgnia lub gniazdo)....
Witam, mam mały problem z moim quadem (chińska 110 3b+wsteczny) , pewnego dnia jadąc na 2jce się przegrzał i że miał mało oleju to się zapiekł tłok na sworzniu, wybiłem ten sworzeń tłok ze sworzniem i pierścieniami wymieniłem na nowe, ustawiłem rozrząd itp, zalałem nowy olej 10W40 i odpaliłem, przejechałem się z 200m i po dojechaniu zostawieniu go na...
Czy regeneracja zacisków pomoże? Pomoże. Wielokrotnie i w różnych autach się o tym przekonałem - ostatnio w Accordzie. Nawet nieduże wżery na tłoczku, czy trzpieniu (sworzniu) mechanizmu ręcznego itp., mogą powodować taki problem, więc najlepiej użyć do regeneracji zacisków, kompletnych (z tłoczkami) zestawów naprawczych. Pozdrawiam.
Witam, przejrzalem forum ale nie potrafie odnalesc rozwiazania dla mojego problemu, prosze o pomoc. Dwa tygodnie temu, przednie wycieraczki zaczely chodzic wolniej...az stanely w miejscu. Od tego czasu, silniczek wycieraczek byl uzywany z 4 razy (proba rozruszenia wycieraczek). Rozebralem caly mechanizm - wina byla po stronie zapieczonego sworznia (prasa...
E tam od razu palnikiem nie ma co napierać. Ja mam taki myk, że daje radę gdzieś w 80% zapieczonych śrób. Palnik to ostateczność 😉
A po co tyle klepania klawiatury. Rdza jest śliska i się nie ściera i nie hamuje , czyli prędzej ci to odpadnie niż się zetrze. Tarcze i klockie do wymiany definitywnie. Prowadnice smarować TYLKO wazeliną inaczej ci guma spuchnie i po hamulcach. Oczywiście jarzma wyczyścić pilnikiem z rdzy i brudu w miejscu pracy klocka. Odkręcić srubę 13 zacisku tylnego,...
O Jezu, weź tłumacz. Owszem, sworznie trzymają, ale to nie polega na zapieczeniu. Powtarzam-samo wybicie ich i przeczyszczenie papierem ściernym to sknocona robota. Jeszcze nie wiesz na czym tam polega usterka? Nie przyglądałeś się temu?
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Jak mocno zapieczone to doraźnie raczej nic nie pomoże. Dlaczego cie odrdzewiacz odstrasza jak tak zwrotnica i tak jest do roboty? Co jej jeszcze może zaszkodzić?
Jak naj bardziej uszczelki pełnią bardzo ważna rolę jak kiedyś składałem jakiś silnik i między kartery dałem za cienka uszczelkę to tez nie mogłem wałem obracać Dodano po 3 A z tym sworzniem to dziwna sprawa nie powinien chyba być tak ciasno a jaki to quad bo nie pisałeś Dodano po 4 A mierzyłeś stary wał i nowy jaki ma skok może jakaś wada produkcyjna...
Możliwe, że niejasno napisałem. Kocioł złożony. Po wyjęciu silnika i "ręcznym" przestawianiu zaworu działa CO i CWU - kocioł grzeje CO i jest ciepła woda, tyle, że "ręcznie włączana". Zawór chodzi lekko, nie wygląda na zapieczony. Silnik nie reaguje na to, co się dzieje w kotle - jakby nie dochodził do niego prąd. Nic z niego nie słychać i nie ma ruchu...
Nie sądzę by sworzeń miał aż taki luz z braku gumy że powoduje aż takie stuki lecz nie wykluczam. Jeśli chodzi o sam koszt wymiany sworznia to nie jest to takie proste. Bywa i tak że nawet po nagrzaniu palnikiem nie idzie go wycisnąć i wtedy wahacz jest DEAD. Jest jeszcze prasa lecz ostatnio wymieniałem w Nissanie N14 sworznie i były tak zapieczone...
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
No właśnie nie wiem jak mocno jest to skomplikowane, ile rzeczy i co trzeba odkręcić (sworznie końcówki kierownicze łącznik(i) stabilizatora itd. Druga sprawa to odkręcenie, czy nie jest to zapieczone i jak się odkręca. Dzisiaj próbowałem czyścić klimatyzację, zajrzałem pod samochód ale nie miałem czasu na dokładne obejrzenie. Na pierwszy rzut oka jest...
stawiam na samoregulatory Dobrze kolega stawia. Na pewno są zapieczone na szczękach podkładki cierne (zarośnięte rdzą) oraz brak luzu między gniazdem samoregulatora i sworzniem który w nim siedzi (również rdza). Ja w swoich maluchach przy pierwszej kontroli stanu szczęk hamulcowych, lekko pokrywałem smarem powierzchnie współpracujące ze sobą szczęki...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Przemo, zauważ, że do wymiany końcówki drążka potrzebny jest ściągacz którego pewnie nie ma, no chyba, że ma opanowaną technikę dwu młotków; pewnie też nie. Dlatego średnio widzę dla niego sens samodzielnego zabierania się za tą pracę. Mam ściągacz do sworzni kulistych , ale nim można tylko wybić sworzeń ze zwrotnicy . Czy są ściągacze do całych końcówek...
Witam kolegów. Podpowiedzcie mi ile za naprawę zawieszenia tylnego w Pajero 2002r? Nowe tuleje wahacza dolny poprzeczny Poprzeczny górny Wzdłużny Nowe śruby regulacyjne Klocki okładziny Zapieczone prowadnice. Większość śrub to fleks i cięcie, jakaś katastrofa. Zostaje montaż tuleji, skręcenie i na koniec zbieżność. Robiłem jeszcze na przodzie sworznie...
Szukałem czegoś, a widzę że temat jeszcze wisi na forum. W międzyczasie dowiedziałem się to i owo. Fabrycznie w Ursusach stosowano zwykłe pierścienie olejowe, tzn. bez powłoki chromowej. Takie pierścienie mają dość ograniczoną żywotność, dlatego potrzebne były dwa pierścienie na tłoku. Stosowanie nadmiarowej pierścieni celem ograniczenia spalania oleju...
Podczas jazdy na LPG pompa MUSI być wyłaczona. Stwierdzam z to przykrością ale niestety nie masz za grosz racji. Jeżeli pompa nie pracuje to wcześniej czy później ulegnie zatarciu. We wszystkich układach zasilania jest coś takiego jak przelew służący do oddawania nadmiaru paliwa spowrotem do baku. Podczas jazdy na gazie banzyka krąży sobie w obiegu...
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... #21 12 Lip 2021 22:19 Zwrotnice nie są zapieczone ? #22 12 Lip 2021 22:25 Co do zwrotnic to trudno mi powiedzieć. Smaruję je regularnie przynajmniej 2 razy do roku. Przód był remontowany 3 lata temu. Jak miałem podniesiony przód i nie było siłownika to koła latały sobie swobodnie prawo lewo. Wystarczyło...
Witam. Jestem już po wymianie amorków. Zajęło mi to 4,5 godziny. Jedna wielka porażka. Największy problem oczywiście odkręcenie nakrętek górnego mocowania. Próbowałem różnych sposobów, jeden okazał się najskuteczniejszy. Meselek, młoteczek i naprzód!!! Oczywiście pocharatane nakrętki-szmelc. Z deka zapieczone śruby, ale poszło. Jedna rada: Dużo samozaparcia,...
Sprawdź czy tarcza dokładnie przyjega do piasty, często śruba którą się przyłapuje tarczę do piasty jest zapieczona i najczęściej się ją rozwierca. Nie zawsze do końca i to ta właśnie pozostałość potrafi nieźle namieszać. Bicia w sumie nawet nie widać, ale przy hamowaniu nieźle talepie kierownicą.
Trochę paruje, nie przejmuj się tak ma być. nikt normalny nie napisze ci jakie sa koszty nawet w przybliżeniu to nie wymiana turbo w 1.9 tdi, tylko 3 pierścienie razy 6, uszczelka, zapieczone wtryski pewnie będą po naprawie, tuleje, uszczelnienie - takie gumki na tych tulejach, tłok- tłoki, sworznie, będziesz zmieniał też wałek rozrządu? pewnie już...
W samochodze Opel Astra I (classic) kombi rok 2001 mam problem ze sterowaniem wycieraczek. Do niedawna wszystko działało ok. Potem wicieraczki zaczęły chodzić jakoś wolniej i wolniej. Rozebrałem sworznie, na których pracują wycieraczki i jeden był mocno zapieczony. Wyczyściłem, nasmarowałem i wydawało mi się, że będzie ok. Objawy są następujące: - przy...
Wszystko zdjęte, sworzeń, końcówka drążka, amortyzator. Ta śruba o rozmiarze 36 odkręcona. Zwrotnica dookoła się obraca z piastą. Nie mogę zdjąć przegubu z półosi, nie mogę wyjąć też tej wielorowkowej części przegubu z piasty (chyba się zapiekło ostro). Zabieram się teraz do wyjęcia całości razem z półosią i zaopiekowania się tym w imadle.
Tematy o maluchach dużych fiatach i polonezach czytam trochę z nostalgii, tęsknotą za starym dobrymi, bo młodymi latami. Na dwóch maluchach przejechałem prawie 200kkm. Serwisowałem je sam, jak również później FSO1500 i Poloneza. W maluchach nie miałem żadnych problemów z układem hamulcowym poza pękniętym, a w zasadzie przetartym przewodem na tylnym...
Witam wszystkich Pisałem już o tym problemie, ale jestem zmuszony napisać jeszcze raz. Podczas hamowania można powiedzieć że samochód "pływa" tzn. kierownicę ciągnie w prawo, a samochód idzie w lewo. Nie ma żadnych luzów na zawieszeniu (tuleje, sworznie gumy itd wymienione ), klocki i tarcze nowe, wężyki gumowe w idealnym stanie, zbieżność OK, tłoczki...
Ja sądzę, że bez względu na stan .........bierz go stary!!!!!! Jeżeli stał w garażu to wcale nie musi być w tragicznym stanie. Niech sobie ma zwrotnice zapieczone, przecież to proste w naprawie. A im wcześniejszy rocznik tym bardziej odporny. Będziesz musiał parę groszy włożyć....ale za to jaka radocha:-D Też bym go brał - z sentymentu, ale ... Ja...
Witam:) mam problem z moim yarisem...ostatnio trochę przy nim popracowałem, wymieniłem: sworznie, wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora. Po wszystkim postanowiłem pojechać na ustawienie zbieżności. Po ustawieniu zbieżności niestety słychać stuki... dźwięk jakby totalnie wywalony sworzeń w wahaczu - wiem bo kiedyś w tico miałem taki sworzeń więc znam...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Witam, takie pytanko, zawiozłem swoje auto (Golf IV) do naprawy - wymiana oleju z filtrem, nowy korek oleju, wymiana filtra paliwa i wymiana odmy Części były moje. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że całkowity koszt to prawie 800 zł!!!! I teraz niech mi ktoś wytłumaczy, miałem do wymiany korek miski bo z niego ciekło, kupiłem, go ale serwis...
Kolego.Bolec w uchwycie U musi chodzić lekko!!(przyłóż sam bolec do U bez wbijania i poruszaj nim). Bolec jest mocowany na sztywno na początki i na końcu(tam musi wchodzić ciasno) Zacisk nie będzie się sam przesuwał na zakrętach!!(trzyma go dwie sztuki prowadzeń). Bicia tarczy same odsuną klocki od niej!!(Jeśli zacisk ani cylinderek nie będzie zablokowany...
Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji. W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące: 1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny...
Silnik wiekowy, nie wiadomo w jakim stopniu zużyty i rozregulowany. Znając życie kompleksowy przegląd by się przydał. Gaźnik może mieć źle ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, zabrudzone dysze, ciągnąć lewe powietrze na wyrobionej osi przepustnicy. Nieszczelne uszczelniacze wału lub luzy na jego łożyskach to następne miejsce na lewe powietrze...
Witam, zacząłem rozbierać silnik od pocketa i natrafiłem na parę problemów po drodze typu zapieczone śruby z którymi się uporałem, natomiast gdy mam wał na rękach, nie potrafię ściągnąć tego trzpienia co wystaje na klinie od sprzęgła, przez co mam dalej jedno łożysko od wału na wale gdyż wyszło z obudowy z wałem bo się zaparło o to:D Próbowałem metody...
Hmnn kolego amerykańscy badacze flory i fałny morskiej chcieli zbadać jak się ma populacja wielorybów. Łowili je, mierzyli, zapisywali pomiary, po czym wypuszczali zpowrotem do morza. Pewnego dnia złowili okaz mierzą i jakież ich zdumienie... Od głowy do ogona wieloryb ma 14 metrów a od ogona do głowy tylko 13 metrów. Mierzą i mierzą i oczom swoim...
Witam Mam problem z wymianą wahacza górnego( jest to całość wraz ze sworzniem) -chodzi o wyjęcie dwóch śrub mimośrodowych, jedna z nich zaznaczona na czerwono -rysunek. Nakrętki w miarę łatwo dało się odkręcić, ale same śruby zapieczone są w tulejach i nie ma jak ich wyjąć/wybić. Próbowałem podgrzać śrubę grzejąc łeb śruby tak na różowo zgrzewarką transformatorową,...
Witam Chciałbym pokazać odbudowę kompresora WAN-DW z pompą S2P-80 kompresor dosyć rzadko spotykany ale mający sporą wydajność. Kompresor zakupiony w kiepskim stanie, miał duży luz na sworzniu tłoka drugiego stopnia, nie oryginalne pierścienie i duży luz w cylindrze, jednym słowem walił nie miłosiernie podczas pracy. Rozszczelniona była chłodnica miedzy...
A od kiedy moi mili przegub zewnętrzny(jak i wewnętrzny) należy do elementów zawieszenia-przecież to jest element układu napędowego i nie ma wpływu na stuki w zawieszeniu. Jeśli jest zużyty to będzie się odzywał wpierw na skręcie, a w skrajnych przypadkach przy jeździe na wprost(trekot, a nie stuk). Teraz dla fanów ocynku-po tylu latach w cieniasie...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam Zaprezentuję poradnik jak naprawić uszkodzone lusterko w SKODA OCTAVIA 2FL I SKODA SUPER B , lusterko zamyka się elektrycznie, ale przy otwieraniu przegina się w drugą stronę. Używane lusterko el. z pamięcią to koszt nawet 700-900zł, warto zadać sobie trochę trudu i to naprawić w domowym warsztacie przy użyciu tradycyjnych narzędzi. Stopień trudności...
Zacznijmy od tego ze zostalem poproszony przez babke o naprawe jej maszyny do szycia Lucznik KL82. Pierwsze co zauwazylem to to ze glowne kolo zamachowe ktore napedza cala maszyne nie jest sprzezone z glownym korbowodem - caly mechanizm byl zapieczony podczas gdy kolko krecilo sie wolno. Po rozkreceniu wydaje mi sie jakby to wszystko bylo zlaczone na...
sworzeń wahacz sworzeń wahacz zapieczony gwint zapieczony termostat
czujnik wałek rozrząd mercedes dobry elektronik gliwice silnik krokowy chrysler
zmywarka simens programy zmywarka simens programy
Bezpiecznik sygnału cofania w Passacie B5 - numer 31 Podłączenie licznika Toyota Corolla 2005 na stole