Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
WYMIANA WĘŻY I TERMOSTATU I WŁAŚCIWE ODPOWIETRZENIE
Mam dokładnie ten sam problem w moim audi. Odpowiedz co faktycznie było przyczyną tej usterki.
Musisz odłączyć wentylator i czekać aż prawie dojdzie do czerwonego ,zgasić poczekać -tak kilka razy aż puści termostat.Te cholery normalnym oczekiwaniem jest ciężko odpowietrzyć.
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
kolego to moze byc kopnięta uszczelka pod głowicą a jeśli wcześniej parownik ci zamarzał to sprawdz czy nie jest zapowietrzony układ pozdro
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Nie jestem silny z mechaniki, lecz miałem "prywatne" przeboje z płynem w Polo - to prawie to samo. Tu, w tym wypadku, prawdopodobnie zapowietrzony jest układ a dodatkowo mała wydajność pompy płynu (lepsza praca po dodaniu "gazu"!). Przy pracach z układem chłodzenia waże jest, by nie zapomnieć, że pokrętło ogrzewania MUSI być w pozycji pełnego otwarcia...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Potrzymaj go trochę na obrotach na zmkniętym korku,ogrzewanie na max i dmuchawa i zobaczysz sam się odpowietrzy.Zacznie po jakimś czasie lecieć ciepłe powietrze to znaczy że jest ok.W golfach nie ma odpowietrzników na wężach ani chłodnicy.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Układ chłodzenia jest w dalszym ciągu zapowietrzony przez co termostat nie jest zalany cieczą i nie ma skąd otrzymać czujnik 8nformacji o temperaturze.
Witam. na mój gust to problem leż w układzie chłodzenia inwertera ,uszkodzona jedna z wielu pomp obiegowych lub zapowietrzony układ .Pasowało by podejżeć parametry bieżące temperatury silnika oraz inwertera .
jeśli jesteś pewny, że pompa jest sprawna... to możliwe są następujące przyczyny; 1. układ pompa V50 - sterowanie jest sprawne, ale układ jest zapowietrzony i stąd masz błąd: górna skrajna wartość przekroczona, pompa "idzie" na sucho a układ chłodzenia w 3.0 TDI jest dość paskudny, i nie tak łatwo go odpowietrzyć... 2. uszkodzenie sterownika (ale to...
Prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia - możliwy jakiś przedmuch.
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Witam wszystkich. Problem rozwiązany. Przyczyna: zapowietrzony układ chłodzenia. Skuteczna metoda jego odpowietrzenia: -wjechać przodem auta na wzniesienie, tak aby przód auta był wyżej, przy odpalonym silniku odkręcić korek i patrzcie czy od dołu ze zbiorniczka wyrównawczego wylatują duże bąble powietrza. U mnie tak było . Dzięki wszystkim za rady....
układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ? ten motor jest bardzo wrażliwy na nie odpowietrzony układ chłodzenia
a może zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana rurka doprowadzająca płyn do "automatycznego ssania"
Nie badalem chodzi o to ze najprawdopodobniej uklad jest tylko zapowietrzony przez wymiane nagrzwnicy z przodu wczesniej bylo wszystko w porzadku.
No trzeba rozkręcać obieg chłodzenia przy samym reduktorze - tam gdzie jest najwyżej. Zapomnij że sam się układ odpowietrza - odpowietrzyłby się gdyby reduktor był znacznie niżej niż zwykle jest montowany lub przy braku reduktora oczywiście. Choć nie wiem czy to będzie miało wpływ bo obieg duży powinien chodzić tzn termostat powinien się otwierać. Ale...
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odpowietrznik jest przy nagrzewnicy. Jeśli płyn nie był wymieniany i nic nie było robione w układzie chłodzenia to raczej termostat obstawiam.
Panowie, dziękuję za taki odzew. Odpowiadam na pytania. Gdzieś jest korek powietrzny, płyn z tego powodu się nie przemieszcza i w danym obszarze silnika dochodzi do miejscowego wzrostu temperatury i zagotowania płynu Na chłopski rozum to mam takie same przemyślenia. Tylko naprawdę odpowietrzałem go na wszystkie możliwe sposoby (mimo, że jak wspominasz...
Witam. Mam zapowietrzony układ chłodzenia w audi moje pytanie to jak można go odpowietrzyć ????
Wiesz kolego możliwe że masz zapowietrzony układ chłodzenia i wystarczy go odpowietrzyć skoro tyle razy demontowałeś ten element.Powstaję poduszka powietrzna w nagrzewnicy i tyle pozdrawiam i miłej jazdy
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
jak dla mnie masz zapowietrzony układ chłodzenia, żeby spuścić pływ wystarczy jakiś wąż odkręcić co się znajduje najniżej !
Już wszystko jasne. Odpaliłem auto rano i czekałem aż się nagrzeje, chodził przez 15 min na benzynie a 90'C osiągnął po 8 min i przez ten czas nie przełączył się na gaz. Sprawdziłem czy reduktor i dalej był zimny tak samo z nawiewu nie leciało ciepłe powietrze. Pojechałem do gazownika i powiedział że mam zapowietrzony układ chłodzenia i faktycznie tak...
Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
prawdopodobnie, zapowietrzony układ, na razie jest ok.
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkany przepływ do nagrzewnicy.
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
xsantia 1,8 96r wywala płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego ,czy może być zapowietrzony układ chłodzenia
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Witam Co może być? Na przykład - uszkodzona pompa wody - zapowietrzony układ chłodzenia - nie drożny układ chłodzenia
Na pierwszej stronie tego tematu jest post użytkownika z linkiem do pobrania "manuala" ogrzewania "Eber" Jest budowa różnych wersji,schematy,sposoby diagnozowania i napraw. A w odpowiedzi na pytanie. Tak - po trzech nieudanych próbach uruchomienia następuje blokada sterownika. Wystarczy zrestartować wyjmując bezpiecznik główny piecyka,chociaż z własnego...
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia ewentualnie uszkodzona uszczelka pod głowicą. Czy w samochodzie działa ogrzewanie, czy auto ma gaz?
Witam Możliwe uszkodzenia: - wydmuchana uszczelka pod głowicą (po takim przegrzaniu silnika przy wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy), - zapowietrzony układ chłodzenia - częściowo zatkana chłodnica Pozdrawiam
Zapowietrzony układ chłodzenia i /lub czujnik załączający wentylator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
ja miałem zapowietrzony układ chłodzenia odpowietrzyłem rurki od nagrzewnicy i już jest very hooot!
Okazało się że winnym była zapowietrzony układ chłodzenia silnika. Na postoju przy wysokich temp na zewnątrz wskazówka temp silnika podnosiła się co powodowało, że klima w tym momencie wyłączała się. Pomogło odpowietrzenie .
zapowietrzony układ chłodzenia objawy zapowietrzony układ chłodzenia silnika zapowietrzony układ
wymiana grzałki pralka odległości pomiędzy przewodami przepływomierz calibra
skontroluj układ wydechowy renault skontroluj układ wydechowy renault
Kody błędów pralki Mastercook PFD 104 - lista i opis Ikona odkamieniacza świeci po odkamienianiu - co robić?