A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Stan płynu chłodzącego , zapowietrzenie układu!
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Visco powinno w przypadku dużego ciepła "zaskoczyć" i spowodować, ze wiatrak zacznie się kręcić szybciej - zgodnie z obrotami wału gdzie jest przyczepione. Często się uszkadza (w środku jest płyn, który twardnieje od wysokiej temperatury) co powoduje, ze wiatrak kręci się na biegu jałowym. Ale. Nie koniecznie to musi być przyczyną. Visco by się załączyć...
zapowietrzony układ chłodniczy samochodu albo po prostu brak płynu chłodzącego w układzie
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
bardzo rzadko w tych silnikach dochodzi to uszkodzeń uszczelki (metalowa) może układ jest zapowietrzony
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Częstą przyczyną przegrzania silnika jest zbyt uboga mieszanka (częste przy "budżetowych" instalacjach LPG przy większym obciążeniu silnika) lub utrata cieczy chłodzącej/zapowietrzenie układu chłodzenia (tu również instalacja LPG często się do tego przyczynia). Gęstszy olej tu nic nie pomoże, zwłaszcza że jak twierdzisz przy delikatnej jeździe silnik...
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
Problem rozwiązany no prawie gdyż auto w środę postawie u mechanika. Problem tkwił w wężach gdyż jeden wąż który wychodzi z nagrzewnicy jest złączony w takim miejscu że tego nie widać i to łączenie troszkę puściło, co skutkowało się do wycieku płynu nie jakoś wielkiej ilości ale układ chłodzący się zapowietrzył węże idą do wymiany i cały układ do odpowietrzenia...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Jeżeli jest tak jak piszę, czyli zapowietrzony, to wyjęcie termostatu może nic nie zmienić, chyba, że przy tej okazji zostanie odpowietrzony układ, a oprócz tego wolniej będzie się silnik nagrzewał.
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Sprawdź stan płynu chłodzącego, może jest mało albo układ jest zapowietrzony. Sprawdź czy chłodnica jest równomiernie nagrzana, bo byc może jest gdzieś niedrożna.
parownik jest gorąco, nie jest oszroniony. kiedys jak mi sie zapowietrzył układ chłodzący i był oszroniony to bynajmniej chodził samochód na gazie ale nie tak jak trzeba.
Silnik serii K ma bardzo małą przestrzeń cieczy chłodzącej w bloku, taki objaw wskazuje na zapowietrzenie układu chłodzenia. Pościągaj małe węzyki z króćcow po kolei, dmuchnij w zbiorniczek przez korek żeby wybił płyn i sprawdź czy pomoże.
Szukaj przyczyny w termostacie i w krązeniu - zapchana, niedrożna nagrzewnica, uszczelka pod głowicą - skoro się silnik przegrzewa, zapowietrzony układ , sama pompa też mogła ulec uszkodzeniu. Pozdrawiam
Ta oczywiście Ja powiedziałbym że masz dziurę pod głowicą i nic te wymiany płynów nie pomogą . Układ stale się zapowietrza i nie ogrzewa silnika . 1 Zapal silnik 2 lekka przegazówka niech pochodzi ..tak z 4 minuty 3 wyłącz 4 sprawdź gumowe węże czy są napuchnięte 5 delikatnie powolutku próbuj poluzować korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego...
Nie da sie wymienic plynu bez zapowietrzenia. Trzeba spuscic stary plyn, zalac nowym i odpowietrzyc. Wiem o tym. Może wyraziłem się trochę nie jasno. Chodzi o to co zrobić przy nalewaniu nowego płynu, by silnik się nie zapowietrzył, lub jak go potem odpowietrzyć. No i gdzie spuszczać, by zleciał cały płyn.
Zalałem płyn, silnik złapał temperaturę, otworzył się termostat, włączył się wentylator. Płyn w zbiorniczku opadł trochę, jest max na kresce. Wyłączyłem silnik i czekam jak ostygnie. Nie dmuchał jeszcze ciepłym powietrzem czyli nagrzewnica jeszcze nie odpowietrzona. Drugi obieg wody chłodzenie dolotu i turbiny zimny, też pewnie jeszcze zapowietrzony....
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
A pewien jasteś że to płyn? Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika. A...
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
Ile jest płynu gdy silnik jest zimny? Jeżeli płynu nie wywala na zewnątrz to by wskazywało na zapowietrzony układ chłodzenia, jeżeli wyrzuca płyn na zewnątrz to by wskazywało na przedmuchy do układu chłodzenia.
Warto regenerowac reduktory przy wykorzystaniu oryginalnych zestawów naprawczych. Robiłem to juz wielokrotnie i zawsze działają. Wartsztaty montujące gaz często skupuja "trupki" reduktorów i po wymyciu, dokłądnym wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek sprzedaja jako po kapitalnym remoncie. W wiekszosci w reduktorach zuzywają sie membrana oraz gumka...
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
Sxil - nie słuchaj i nie czytaj bzdur . A niby dlaczemu nie wolno dolać wody do płynu chłodzącego ? Każdy płyn jest produkowany jako koncentrat . [ rozcieńczany wodą ] Co do Twoich problemów z silnikiem to masz problemy z układem chłodzenia. Może to tylko zapowietrzenie , a może też ubytki płynu z węży [ dokładnie oblukaj ] Najgorsze co może być to...
Sterownik podaje impulsy na wtryskiwacze dopiero gdy ciśnienie przekroczy minimum, np 200 bar(wartości nie jestem pewien). Odłączonych wtryskiwaczy na nie pracującym silniku sterownik nie pokaże. Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila...
No w zbiorniku nie ma pompki :) Co do dymienia nie znika Ci płyn chłodzący? Bo tam z tyłu silnika nad skrzynią biegów jest chłodniczka EGR baaaaaaaardzo kiepsko się ją wymienia. Może to przez nią. No chyba, że czuć nie spaloną ropę.
Co to ma być to B/C? Tak masz "wyrzeźbiony" obwód włączenia reduktora? To nic dziwnego, że nic tamtędy nie leci. Reduktor ma być wpięty równolegle z nagrzewnicą ew. szeregowo z nią ale między silnikiem, a nagrzewnicą. Z odkręconym korkiem na pracującym silniku to tylko zapowietrzysz bardziej układ. Czy wąż między silnikiem a nagrzewnicą nie robi się...
Moje skromne uwagi na ten temat. Przy stosowaniu właściwego płynu w układzie chłodzenia (w ostateczności wody przegotowanej), praktycznie niemożliwe jest wytrącanie się kamienia lub szlamu powodującego niewydolność chłodnicy. Efektem obecności pęcherzy gazowych (zapowietrzenie) w układzie chłodzącym jest twardnienie przewodów gumowych ze wzrostem temperatury....
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Informację o ciśnieniu oleju a tym samym o smarowaniu silnika na pewno sterownik nie otrzymuje a jazda przez kilometr bez pracującego silnika to fikcja. Auto stanie.Pytanie jest takie dlaczego nie wykorzystuje się danych z czujnika ciśnienia oleju.Dlaczego dopuszcza się do pracy w temperaturze niszczącej w konsekwencji uszczelkę pod głowicą,prowadzącej...
Mam taki problem. Ostatnio uszkodził się rezystor wentylatora chłodnicy i zagotował się płyn w układzie chłodzącym. Wymieniłem teraz owy rezystor i wentylator chodzi jak należy jednakże wywala płyn ze zbiornika ( po zagotowaniu dolałem około 1,2 litra). Temperatura dochodzi do 95-100 stopni, wentylator chodzi na najwyższym biegu, po zgaszeniu silnika...
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
Zacznij od wymiany korka na chłodnicy i przepłukaj cały układ bierzącą wodą.Wywal termostat. Ogrzewanie musi być sprawne,układ nie zapowietrzony i sprawne wentylatory chłodnicy. Jeśli nadal wywala płyn to albo uszkodzona pompa wody,albo "nie pali na wszystkie gary"albo ma zatkany układ wydechowy albo niestety pęknięty blok silnika. Przy jakiej temperaturze...
Pytanie z innej beczki, czy na zimę ciągnik był zalany płynem chłodzącym, czy wodą? W Ursusach często spotykałem się z tym, że ludzie zalewali wodą i na zimę nie spuszczali i tak pękały im głowice w silnikach. Jeżeli przed zimą był sprawny, to nie doszukiwałbym się awarii mechanicznej. Zapewne układ zapowietrzony, a zadymił resztkami paliwa, które się...
Piszesz, że wycieku nie było ale nie wiadomo, czy napełniony układ chłodzenia. Przyznaję, że AX już dawno nie kojarzę i nie wiem, czy lamka oznacza niski poziom, czy też przegrzanie silnika. Ale zakłądam, że chodzi o poziom płynu, czyli układ jest zapowietrzony co jakby potwierdza brak ciepła na nagrzewnicy. A skoro tak to dolewanie, odpowietrzanie...
zapowietrzony układ chłodzić zapowietrzony układ chłodzić objaw zapowietrzony układ
zapowietrzony układ chłodzić silnik błędny pomiar testy akumulatorów
sygnał ciśnienie turbo sygnał ciśnienie turbo
Sterowniki USB dla myPhone Halo C - jak podłączyć? Procesory ARM i platformy FYT/TS10 w radiach samochodowych