Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Okazało się że winnym była zapowietrzony układ chłodzenia silnika. Na postoju przy wysokich temp na zewnątrz wskazówka temp silnika podnosiła się co powodowało, że klima w tym momencie wyłączała się. Pomogło odpowietrzenie .
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Sprawdź krążenie płynu w silniku, termostat, możliwe też zapowietrzenie układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć. Nie wiem czy problem jeszcze jest aktualny, ale w większości wypadków w tym silniku mazdy za falowanie obrotów odpowiada zapowietrzony układ...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ? ten motor jest bardzo wrażliwy na nie odpowietrzony układ chłodzenia
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Zobacz jeszcze w momencie samego powrotu na benzynę jak jest gorący - może przymarza bo jest układ chłodzenia zapowietrzony?
Witam. na mój gust to problem leż w układzie chłodzenia inwertera ,uszkodzona jedna z wielu pomp obiegowych lub zapowietrzony układ .Pasowało by podejżeć parametry bieżące temperatury silnika oraz inwertera .
Jeśli dochodzi do 75% to chyba jeszcze nic strasznego się nie dzieje. Gorsze chłodzenie może być spowodowane zanieczyszczonym lub zapowietrzonym układem chłodzenia.
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
Typowe objawy zapowietrzonego układu chłodzenia.
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Witam Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, niestety po nagrzaniu silnika nie otwiera się duży obieg. Przypuszczam, że jest zapowietrzony układ bo przed wymianą było wszystko ok. Czy ktoś wie jak go odpowietrzyć ?
Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
Układ chłodzenia jest w dalszym ciągu zapowietrzony przez co termostat nie jest zalany cieczą i nie ma skąd otrzymać czujnik 8nformacji o temperaturze.
Najprawdopodobniejszą przyczyną może być zapowietrzony układ chłodzenia silnika, w którego obieg włączony jest system podgrzewania rozprężającego się gazu lub zaśniedziałe styki na złączach elektrycznych instalacji. Sprawdź i oczyść wszystkie nasadki na elektrozaworach gazu: przy butli, reduktorze, na przewodzie doprowadzającym gaz /jeśli jest zainstalowany/,...
Witam Co może być? Na przykład - uszkodzona pompa wody - zapowietrzony układ chłodzenia - nie drożny układ chłodzenia
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Przyczyną może być ograniczona zdolność chłodzenia przez chłodnicę. Może zapchana brudem. Może zapowietrzony układ. Jak jest możliwość, to sprawdź czy po nagrzaniu silnika dół i góra chłodnicy ma taką samą temperaturę.
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
Jeśli było mało płynu w układzie chłodzenia silnika to zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrznik jest z lewej strony na podszybiu po otwarciu maski.
Więc zmierz temperaturę tego płynu w zbiorniczku... Robiłeś coś ostatnimi czasy z układem chłodzenia ? Może układ jest zapowietrzony ?
Częstą przyczyną przegrzania silnika jest zbyt uboga mieszanka (częste przy "budżetowych" instalacjach LPG przy większym obciążeniu silnika) lub utrata cieczy chłodzącej/zapowietrzenie układu chłodzenia (tu również instalacja LPG często się do tego przyczynia). Gęstszy olej tu nic nie pomoże, zwłaszcza że jak twierdzisz przy delikatnej jeździe silnik...
A czy nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
Nie chce się mądrzyć , ale tankuj gaz gdzie indziej i raczej na dobrych stacjach. Masz pewnie zanieczyszczony układ. Jeśli będzie ci zamarzał na trasie to masz też za mało płynu w chłodnicy lub zapowietrzony układ chłodzenia .
Dzięki za zaiteresowanie tematem. Sprawdzę to jak sugerujecie - i stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia, gdyż dość długo się rozgrzewa silnik. Ale o wynikach poinformuję.
Obstawiam uszkodzony termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprawdziłeś?
Układ chłodzenia w tym silniku nie może ci się "zapowietrzyć". Napisz co robiłeś (czy wymieniałeś płyn, sprawdzałeś drożność nagrzewnicy, czy szukałeś już na forum w innych tematach...) Ogólnie poczytaj najpierw forum bo temat poruszanych dzisiaj tylko był juz kilka razy...
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Witam przyczyną grzania się silnika może być przypchana chłodnica lub zapowietrzony układ całego chłodzenia. ale przy 16 normą jest temperatura ok 90 st. C
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
a może zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana rurka doprowadzająca płyn do "automatycznego ssania"
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Może jest po prostu zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam
Termostat do du... wyrzucenia( wśród nowych też się zdarza), może być jeszcze zapowietrzony, ale w tym modelu raczej mało prawdopodobne.
Witam. :D Według mnie sytuacja jest normalna. Ale być może po wymianie płynu masz zapowietrzony układ chłodzenia, wtedy może temperatura się tak podnosić. Zagrzej silnik włącz ogrzewanie na max i odpowietrz układ.
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Jeśli po zdjęciu wtyczki wentylatory się włączają na obie prędkości to albo silnik zbyt zimny albo układ chłodzenia zapowietrzony.
Test spalin w zbiorniczku wyrównawczym wyeliminuje podejrzenie uszczelki. Miękkie węże, przelewanie się płynu - prawdopodobnie układ chłodzenia jest zapowietrzony. Po rozgrzaniu silnika (otwarciu termostatu) sprawdź ciepłotę i twardość węży na wejściu i wyjściu z chłodnicy. Układ powinien się sam odpowietrzyć, ale uniemożliwia to np. uszkodzona pompa...
Objawem typowego zapowietrzenia układu są twarde przewody na gorącym silniku (im bardziej zapowietrzony układ tym twardsze i twardość rośnie ze wzrostem temperatury), ale po ostygnięciu silnika miękną. Przy przedmuchach do układu chłodzenia przewody szybko twardnieją (jeszcze przed osiągnięciem przez silnik właściwej temperatury) i raczej po ostygnięciu...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Witam. Jak zalewałeś płynem, to zawór od nagrzewnicy był otwarty na maksa?Może masz zapowietrzony układ.
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Jeśli czujnik jest sprawny to poziom płynu w zbiorniku wyrownawczym opada niemal do dna lub bardziej. Jeśli nkesprawny to dla bezpieczeństwa silnika napraw. W tym aucie układ chłodzenia wariuje przy usterkach, wyciekach lub zapowietrzeniu, ta kontrolka nie jest niepotrzebnym bajerem.
Prawdopodobnie układ chłodzenia masz zapowietrzony, trzeba go odpowietrzyć. Nie mozna odkręcać korka przy włączonym silniku
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Płyn jest ? Nie zapowietrzony układ chłodzenia ? Chłodnica nagrzewa się równomiernie od początku pracy silnika ? Może układ nie drożny ? Może brak obiegu ? Załącz zimny silnik i rękoma kontroluj czy rośnie temperatura przewodów do chłodnicy i parownika wraz z temperaturą silnika.
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia nie puchłyby ci przewody a poza tym to raczej silnik wyposażony z zbiorniczek wyrównawczy sam powinien się ew. odpowietrzyć.
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
No głupotę roku popełniłeś wymieniając nagrzewnicę na nową bez uprzedniego płukania całego układu... Renówki są znane z tego ze fabryczny płyn zastosowany w układach chłodzenia zasyfia skutecznie cały układ chłodzenia. Nagrzewnice to początek, później lecą uszczelki pod głowicą bo silnik się notorycznie grzeje. Odnośnie zapowietrzenia... to by się objawiło...
Rozrząd wymieniałem już raz w ASO przy 120 000 (bo 5 lat mineło). Takie zalecenia producenta. Samochód z odpowietrzonym silnikiem (zimny) po zapaleniu - układ chłodzenia zostaje zapowietrzony ponownie. Wystarczy max 3 min i temat wraca.
Na pierwszy "rzut oka" wygląda to na zapowietrzony/niedrożny układ chłodzenia. Czyniłeś jakieś wysiłki w tym kierunku ?
Tak na prawdę prawidłowo to wentylator powinien się załączać zdecydowanie ponad 1/2 skali, w okolicy kreski 3/4. Niestety, przynajmniej w Puntach (ale to en sam silnik), normą jest zmiana charakterystyki czujnika z upływem czasu. Wahania wskazówki na wysokich obrotach mogą mieć dwojakie podłoże - zapowietrzony układ chłodzeniu lub problem ze stabilizacją...
Ja ci polecam uzupełnić płyn chłodniczy włączyć ogrzewanie na maksa, opalić silnik i czekać aż się zagrzeje. Podczas zmiany uszczelki pod głowicą mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia. Jeśli termostat by nie puszczał to chłodnica będzie cały czas zimna.
Nieewiem jaka temperature powinien posiadac twuj silnik ale możesz miec dwie przyczyny które powodują takie zachowanie. Pierwsza to taka ze możesz miec uszkodzony termostat a druga to taka że masz zapowietrzony układ chłodzenia. Ponieważ czujnik temperatury znajduje sie w innym miejscu niż termostat to w wyniku zapowietrzenia możesz miec przegrzewany...
Możliwe uszkodzenie uszczelki pod głowicą, przez to są przedmuchy do układu chłodzenia i wrażenie gotowania lub mocno zapowietrzony układ. Dobry mechanik jest to w stanie sprawdzić bez rozbierania silnika. Przy uszkodzonej uszczelce możliwy wyciek płynu na tłoki. Na mokrych świecach samochód nie odpali, dopóki się nie osuszą.
Sprawdź wydech czy jest szczelny, zobacz czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, jak to będzie ok to zaprogramuj sobie wolne obroty.
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
na 100% masz cos nie tak z układem chłodzenia,to sa objawy zapowietrzonego 2-giego ukladu
Ile jest płynu gdy silnik jest zimny? Jeżeli płynu nie wywala na zewnątrz to by wskazywało na zapowietrzony układ chłodzenia, jeżeli wyrzuca płyn na zewnątrz to by wskazywało na przedmuchy do układu chłodzenia.
Na obiegu nagrzewnicy nie ma żadnego zaworu. Jeżeli słabo grzeje to: -zapowietrzony układ chłodzenia -za mało plynu w chłodnicy -uszkodzony termostat, silnik może nie osiągac prawidłowej temperatury (nic o tym nie napisaliście) -zamulony układ, ale wtedy albo płukanie w aucie, albo kłopotliwy demontaż ( twardziele potrafią to zrobić bez demontazu deski)
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
Wymieniałem pompkę w Touranie. Nowa w serwisie kosztuje 700, na serwisie aukcyjnym 150-200, u przedstawiciela producenta dałem 300. Mój Touran nie grzał w kabinie, mimo nagrzanego silnika. Aby włączyć grzanie musiałem się zatrzymać, odkręcić korek od chłodzenia i popiłować silnikiem do 3-3,5 tys. obrotów. Pomagało czasami na 10 minut a czasami na tydzień....
Silnik serii K ma bardzo małą przestrzeń cieczy chłodzącej w bloku, taki objaw wskazuje na zapowietrzenie układu chłodzenia. Pościągaj małe węzyki z króćcow po kolei, dmuchnij w zbiorniczek przez korek żeby wybił płyn i sprawdź czy pomoże.
SQ24 też nie miały takiej możliwości dopiero po zmianie na SQ24MY07 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Miałem kiedyś Kadetta z pierwsza generacją, odpalał i jeździł tylko i wyłącznie na gazie bo zbiornik paliwa był przegniły a mechaniczna pompka paliwa na silniku rozwalona. Jedynie musiałem porobić wycieki w układzie chłodzenia bo jak...
Witam. Napisałeś że silnik trzyma prawidłową temperaturę, więc układ chłodzenia jest drożny i sprawny. Pozostaje więc niedrożna, zapowietrzona lub uszkodzona nagrzewnica. Skąd wiesz że jest sprawna? Uszkodzonej przegrody przecież nie widać gołym okiem. Dodano po 13 A i powiedz mi jeszcze czy kiedy silnik jest nagrzany to czy węże od nagrzewnicy są gorące....
Napisałem że w tradycyjny sposób się nie uda. Podciśnieniowo uda się w 100%. Bo przecież jak ma się zapowietrzyć jak z układu zostało odessane powietrze. . Nie zostało odessane w dalszym ciągu tam jest fizyka na poziomie szkoły podstawowej się kłania.
Witam, wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia..... I najpierw wymien korek na zbiorniku wyrównawczym,bo on robi takie psikusy....10 zł
Dzięki przed chwileczką zaczęło lecieć ciepłe powietrze ale wentylator nadal się nie załącza. Wczoraj sprawdzałem na wodzie i wszystko było ok. dzisiaj nalałem płynu i problem się pojawił. Może poczekać aż silnik przestygnie i spróbować powtórzyć zabieg.
Jeżeli z układem chłodzenia nie było w ostatnim czasie nic robione, żeby układ mógł się zapowietrzyć, a temperatura silnika jest normalna, to nienormalny jest objaw wydobywania sie bąbli powietrza (gazu) w zbiorniku wyrównawczym. Bąble gazu pojawiać się będą wtedy gdy dojdzie do wrzenia płynu (temperatura b. wysoka), w przypadku początków przedmuchania...
a czy jest możliwe, że układ chłodzenia jest zapowietrzony czy powinien sam się odpowietrzyć po tym jak zalałem płyn?
Niestety temat powraca jak bumerang. Pisałem jakis czas temu o mojej merivie 1.4 turbo. Wtedy skończyło sie na wymianie silnika. Stary rozkręciłem na części pierwsze. Niestety nie znalazłem podejrzanego pęknięcia, odkształcenia, ani też miejsca, które mogło przepuszczać spaliny do układu. Po wymianie silnika wszystko działało jak należy. Auto sprzedałem....
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Na pierwszej stronie tego tematu jest post użytkownika z linkiem do pobrania "manuala" ogrzewania "Eber" Jest budowa różnych wersji,schematy,sposoby diagnozowania i napraw. A w odpowiedzi na pytanie. Tak - po trzech nieudanych próbach uruchomienia następuje blokada sterownika. Wystarczy zrestartować wyjmując bezpiecznik główny piecyka,chociaż z własnego...
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący jak górny,
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Na pierwszy "ogień" sprawdż układ chłodzenia. Dokładnie odpowietrz i zobaczymy. W BMW już kilka razy tak miałem właśnie i albo układ był zapowietrzony, albo pompa wody padła. Sprawdż i opisz efekty. Pozdrawiam.
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Korek nie ma nic do tego - gdyby był uszkodzony to auto mogłoby się zagotować przy normalnej pracy, korkiem mógłby wylecieć płyn przy pracującym ciepłym silniku. Zapowietrzony? Tyle że ten układ sam się odpowietrza. Ubywa płynu?
zapowietrzony układ chłodzić zapowietrzony układ chłodzić objaw zapowietrzony układ
philips pfl6007 inwertor samsung płyty przerywają
ekspres nespresso instrukcja dragon
Renault Midlum 270 DCI DXi7 – ustawienie luzu zaworów, wartości, procedura, momenty dokręcania Renault Midlum 270 dCi DXi7 – numeracja cylindrów i ustawienie zaworów