W skrócie zasila on m.in. wtryskiwacz rozruchowy. Rozbierz i przelutuj go i sprawdz też bezpiecznik.
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W tym miejscu umieszczę wszystkie informacje jakie udało mi się zdobyć na temat płytki SCR UNIT, podzespołów użytych do jej budowy itp. https://obrazki.elektroda.pl/2283783800_... Schemat blokowy: https://obrazki.elektroda.pl/4827650100_... Selective Catalytic Reduction (SCR) Jak działa blok SCR Blok SCR steruje pompą,...
Nie napisałeś co było przyczyną zapowietrzenia - czy wtryski były regenerowane i jak? Czy były nadawane im kody? Jeżeli były nadawane kody po regeneracji, to we wtryskach jest sporo paliwa i nie zatrą się nawet po długim kręceniu rozrusznikiem czy nawet samostartem (plakiem). Przy samodzielnej wymianie zaworków (i ewentualnie rozpylaczy) jest nieco...
Zapchany układ paliwowy, filtr, rurki, a zacznij od sprawdzenia ciśnienia z pompki mimo że nowa, sprawdź napięcie na wtryskiwaczach jeżeli niskie sprawdzić cały układ zasilania, styki, bezpieczniki.
Po co? masz przecież iskrę. Zasilanie wtryskiwacza sprawdź, 12V po stacyjce (KL15), masę ECU
A mój A190 dzisiaj zastrajkował .Wczoraj przyjechał do domu bez problemów a dziś rano klops. Na 3 cylindrze - wypadanie zapłonów , nie ma mocy.Sprawdziłem pcmscanem .Przejechałem 10 km i bez zmian. Czy jedna cewka zasila 2 cylindry i czy jeśli padnie , to silnik nie powinien pracować na 2 garach i pokazać wypadanie na 2 i 3 cylindrze ? Czy jest jakiś...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Wtyczka X58 sterownika silnika (ta od strony chłodnicy): - pin 29 - wtrysk 1, przewód brązowo-czerwony - pin 61 - wtrysk 2, przewód brązowo-biały - pin 44 - wtrysk 3, przewód brązowo-czarny - pin 12 - wtrysk 4, przewód brązowo-zielony Jest jeszcze przewód czerwono-niebieski który zasila każdy wtryskiwacz plusem. Zasilanie to idzie z przekaźnika K16,...
Podjedź do Bosch Service na Miałkim Szlaku (za renault zdunek) i powiedź, że jesteś studentem i potrzebujesz takich danych.
Sprawdź na rezystancjię ciągłość obwodu wtryskiwacz-ECU.Może to działanie przekaźnika odłączającego wtryskiwacz?Ten model ma jeszcze opornik 3 omy który zasila wtryskiwacz "od góry"-skontroluj go.
Do samozapłonu potrzebne jest paliwo. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że energia z kosmosu zasila wtryskiwacz i pompę paliwa?
Ze sondą, czy bez , były dwa rodzaje. Masa sterująca do przekaźnika z pinu 25 ze sterownika, podawana podczas kręcenia rozrusznikiem. Na włączonym zapłonie nie sprawdzaj, bo nic tam nie będzie. Przekaźnik zasila pompę, wtryskiwacz i sondę lambda
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
Zewrzyj przewody zasilania pompy w przekaźniku, ten sam przekaźnik zasila wtryskiwacz i grzanie sondy. Zakładam, że napięcie z akumulatora na przekaźnik jest? A może centralka gazu odcina pompę i wtrysk?
I jak Kolego udało Ci się wytropić przyczynę tej ustwrki? U mnie i błąd i wszystkie obiawy są dokłanie takie same...
tak. kable sprawdzone Dodano po 8 kable od wtryskiwaczy idą bezpośrednio do ECU, tak? I przez ecu LPG. Może, właśnie gdzieś zginęło zasilanie na wtryskiwacze jeśli jest wspólne? sprawdziłeś to ?
Po podłączeniu OBDELEVEN wyswietla błąd "zasilanie wtryskiwaczy A przerwa " Wtryskiwacze A to wtryskiwacze 1 i 4 sprawdz wtyczki ,podoginaj piny.
Mam książkę sam naprawiam albea, siena i palio weekend WKŁ. Wtryskiwacz jest zasilany przez podwójny przekaźnik zasilający, natomiast sygnał kluczujący wychodzi z 18 pinu sterownika. Dodano po 1 W momencie zadziałania podwójnego przekaźnika, (II SEKCJA) zasilanie idzie także na cewki, sondę, pompę paliwa i elektrozawór par paliwa. (I SEKCJA) zasila...
Prawdę mówiąc liczyłem na jakąś pomoc a nie krytykę - stąd moje zapytanie. Drutu dodatkowego nie dostawiłem bo wziąłem + po stacyjce który zasila wtryskiwacz i myśle że nie jest to błąd bo w wielu samochodach widziałem takie rozwiązanie bo po co szukać innego plusa jak ten już jest pod ręką. Chyba że ktoś wie w czym problem , ze spada napięcie jak obciążą...
Dzięki za porady, każdy pomysł będzie sprawdzony. Raz na drodze zdarzyło się że zgasł i nie chciał odpalić przez kilka minut. Pompę było słychać, iskra była i przypadkowe poruszanie przekaźnikiem od załączania pompy mimo że klapał i pompa pracowała auto odpaliło i znów trzeba było pojeżdzić by to się stało ale już nie chciało zepsuć się na dłużej. Nie...
To już młotkiem i przecinakiem mniejsze szanse że szkód narobisz niż ciągając za ten króciec. Jak już koniecznie chcesz coś tam wkręcać to na 90% gwint będzie m14x1.5.
Takich miejsc jest kilka, np. zasilanie wtryskiwaczy czy cewkomodułu.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Jeśli masz SC SPI to czerwony przekaźnik pod maska odpowiada za zasilanie układu wtryskowego (pompa , wtryskiwacz cewki itp). Nie ma nic wspólnego z kierunkowskazami. Z kierunkowskazami powiązany jest bezpiecznik za akumulatorem 40A (IGN) ale on nie zasila czerwonego przekaźnika.Zobacz kontrolką żarówkową tudzież multimetrem czy przy przekręconej stacyjce...
Jak to dzieje się dość regularnie, to sprawdź sobie czy wtedy masz iskrę i pracuje pompa paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. Prawdopodobnie masz brak zasilania, jak podczas kręcenia nawet silnik nie chce dać znaku że miałby ochotę zapalić. Pompa może włączać się po przekręceniu stacyjki na zapłon na kilka sekund. Następnie już gdy kręcisz silnikiem,...
Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
To tak, najpierw sprawdzasz ciśnienie paliwa, potem wysterowanie i zasilanie wtryskiwaczy, na koniec sprawdzasz, czy w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie spada zasilanie. I wszystko stanie się jasne.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
w takim rozwiązaniu jakość wtrysków jest praktycznie bez znaczenia, pomysł do zrealizowana ale pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Nawet najgorsza sekwencja będzie lepsza od tego rozwiązania , które jest krokiem wstecz a dodatkowo grozi strzałami w kolektor i układ zasilania powietrzem - czyli ma wszystkie wady mieszalnika. Każdy cylinder będzie zasilany...
Możliwe usterki: leje wtryskiwacz rozruchowy leje regulator ciśnienia paliwa i zasila silnik paliwem przez wężyk podciśnieniowy zacięta klapa w przepływomierzu
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Wedle schematu to przekaźnik pompy palia zasila też wtryskiwacze,pompę wtórnego powietrza,przewietrzanie zbiornika.Myślę że temu przekaźnikowi styki się upaliły.Ewentualnie jego sterowanie bądź zasilanie styku.
Tak, prąd jest stały, równe 12V ale podłącz sobie oscyloskop elektrit - tam jest pulsacja natężeniowa. Dużo amperków, mniej i zero i znów to samo jak zasila sie cylinderek kolejny Bo o to chodzi by paliwko cykało sobie.
Nie mam przed sobą schematu ale zakładam, że jest jakiś przekaźnik który zasila wtryskiwacze i gdzieś w nim albo jego sterowaniu będzie problem.
Zawór evap powinien mieć 21.4 ohma w/g książki sam naprawiam wyd WKŁ. Przekaźniki mają więcej. Ty masz układ na dwóch przekaźnikach przy sterowniku wtrysku czy na jednym zespolonym? Pompę uruchamia sterownik tzn załącza masą przekaźnik który zasila plusem pompę ,zawór evap ,cewki zapłonowe wtryskiwacz i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli pompa pracuje...
Jak odepniesz kalkulator silnika i podasz zasilanie na wtryskiwacze to działają? Cudów nie ma, coś musiałeś źle sprawdzić.
Sterownik, instalacja albo zdychają wtryskiwacze. Z racji tego, że problem jest po rozgrzaniu raczej wtryski siadają.
raczej nie ale możesz sprawdzić przepływkę czy się nie blokuje i masy do ecu (na kolektorze ssącym), zasilanie wtryskiwaczy (czy jest ok 11V przy rozruchu)
A juz wiem o co chodzi , ale powiem szczeze spotkalem sie z tym tylko w nowszych samochodach nie tak wiekowych . Sprobuj prześledzic pin 52 (sygnal) gdzie prowadzi . Drugi to (+) ten sam co zasila wtryskiwacze .
Przejrzałem swoje dane i powiem szczerze żę na moich schematach nie ma tego rezystora o którym piszesz, a sam wtryskiwacz zasilany jest 12V.
Te wężyki to najprawdopodobniej dodatkowe chłodzenie wtryskiwaczy, podobne rozwiązanie było stosowane w starych silnikach R5 Audi zasilanych KE Jetronic-em
Włączę się, chociaż to było dawno temu i poldka miałem gaźnikowca. W poldku przed zagazowaniem miałem izolatory i elektrody w świecach mocno obrośnięte, ale kolor tego narostu był biały a na ostatnim cylindrze jasna kawa z mlekiem. Po założeniu gazu po jakich 15-20 tys.km ten narost znikł, kolor izolatorów pozostał mniej więcej taki sam. Znikły również...
Nie wykluczone, że to zbieg okoliczności, że się wysypało przy okazji. Niewykluczone, koledze padł przekaźnik odłączający wtryskiwacz benzyny na gazie, masz lpg ? Żeby było śmieszniej, niebawem spaliła się i sama pompa... Przekaźnik pompy masz może na prawym słupku ? Słyszysz pompkę ? Zapodaj plaka lub samostartu, benzyny bezpośrednio w dolot, jak...
Jak jest z zasilaniem wtryskiwaczy- IDM wystawia plusa na stałe czy w określonej sytuacji, np kręcenie rozrusznikiem (czyli jak są impulsy wału)? W tej chwili jest jakieś 2,6V na mierniku i zanika nawet jak się probierkę podepnie. W PCM nie ma żadnych błędów.
Przy przełączaniu z gazu na paliwo występuje brak zasilania eletrycznego wtryskiwacza. Instalacja gazowa zawory tomasetto, uklad elektroniczny mini lecho. Wtrysk jednopunktowy. Co moze być powodem tego i jak mam sobie z tym poradzić? Wykluczyłem już złe dzialanie centralki, uszokodzenie przewodów zasilających wtryskiwacz. Wtryskiwacz jest w pelni sprawny
Pamiętam że wtryski i pompa są zasilane z tego samego przekaźnika. Numeru niestety nie mogę sobie przypomnieć. EDIT. Przekaźnik 372 o ile nic nie jest zmienione.
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
Świeca mokra od płynu wygląda całkiem inaczej niż świeca zalana paliwem. Świeca z cylindra, do którego dostaję się płyn chłodniczy jest wręcz bardzo czysta, wygląda jak nowa. Takie przypuszczenia sprawdza się bardzo łatwo, wykręcając daną świecę na zimnym silniku, odpinając zasilanie wtryskiwaczy. Kręci się rozrusznikiem uważając jednocześnie żeby nie...
zasila wtryskiwacz benzyna zapowietrzający wtryskiwacz wtryskiwacz zetor
licznik przejechać kilometr różnica ciśnień klima ekspres krups konserwacja
sterownik turbiny wiatrowej firmware 17mb230
Zamiennik woofera dla JVC S-PX3: Kluczowe parametry Czy można oszukać czujnik poziomu Eolys rezystorem?