Skrzynie z silnikiem wywal,(będzie szybciej)Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.Napęd alternatora idzie z koła zębatego.
Albo łożysko zatarte w alternatorze.
Miałem ten sam błąd w audi a3 2.0tdi. Okazało się że koło alternatora było zatarte.
Pasek micro-v wibruje nie dlatego, że napinacz szwankuje, wina leży w zatartym kole wolnobieżnym alternatora
..że nie wspomnę o zatartych łożyskach...
Jak to jaki problem , zatarte lub brak sprzęgiełka na alternatorze.
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Pęknięty i zatarty alternator. Zdjąć lub poluzować pasek klinowy i zobaczyć czy zapali.
Zatarte wolne kolo alternatora.
Przecież może zobaczyć czy coś nie stawia oporów mechanicznych, jak zdjął pasek i zapaliło to może zatarty alternator? Albo to co częste w oplach-nie łączą kable z klemach.
Reasumując, przy wymainie paska, jeżeli będziesz to robił u mechanika - koniecznie poporś o sprawdzenie alternatora. Objawy o których piszesz jasno sugerują, że alternator się kończy lub już się skończył. Prawdopodobnie alternator stoi "zatarty" lub się zaciera, a pasek ślizga się i dymi... Kontolka ładowania akumulatora po odpaleniu świeci się czy...
Pudzianowski pewnie ma rację, zatarty alternator nie podaje prądu-silnik gaśnie, smród-pasek trący o rolkę. Alternator masz po prawej stronie silnika, na dole za obudową rozrządu.
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Brzmi mi to na zatarte sprzęgiełko alternatora. Spójrz na pasek, czyt sobie radośnie nie podskakuje w rytm tego stukania. szczególnie na odcinku od alternatora w "dół".
Rolka na alternatorze zatarta/do sprawdzenia ;)
Może zbyt mocno naciągnięty jest pasek alternatora albo zapieczone (zatarte) łożysko alternatora?? Stawiałbym jednak na zbyt osczędną mieszankę lub regulację przerwy na świecach.
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Sprzęgło alternatora zatarte. Dlatego takie hece się dzieją.
Witam, posiadam alternator 028903028E (BOSCH), muszę w nim wymienić regulator napięcie, niestety mam zatarty numer jego, ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma być w nim regulator z firmy BOSCH?
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
forumowicze dam pytanie ? dlaczego piszczy pasek. nie oczekuje odpowiedzi że lużny , i zatarte łożyska alternatora ,
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
Typ regulatora da się jakoś odróżnić z zewnątrz ? bo oglądałem i żadnych numerów na zewnątrz nie widać , nalepka zatarta i numery alternatora nie czytelne. Ze sterownika pewnie przebieg pwm - mierzył kolega może kiedyś ?
Obracasz reką koło alternatora?? Obraca sie wirnik? Jeśli nie to zatarty na amen
Posiadam Audi A4 B8 2008r. z silnikiem 2.0 TDI kod silnika CAGA. Potrzebuję pasek alternatora o odpowiedniej długości (krótszy) by pominąć zatarty kompresor sprężarki. Podpowiecie jaki zakupić? Czy odpowiedni będzie 6PK1264?
Zobacz czy alternator nie chodzi za ciężko,może zatarty.
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
koles jezdzii z zatartym sprzęgłem
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora, prawdopodobnie masz zatarte.
Sprawdź czy nie jest zatarta sprężarka klimatyzacji
To prawdopodobnie sprzęgiełko alternatora. Jest zatarte i zachowuje się jak sztywne kółko, przez co drga napinacz a co za tym idzie piszczy pasek.
Koło alternatora z wolnobiegiem może być zatarte, w 1,9ctdi Fiata często siadają.
Tak, strucel, ale na ogół awaria napinacza jest skutkiem. A przyczyną jest zatarte koło wolnobieżne alternatora, lub nawet jego brak w starszych rocznikach.
Kopać po pedele sprzęgła to tdi "lubią". Czy to wada czy objaw zbliżającej się awarii, tego bez wizji lokalnej(demontaż skrzyni i sprzęgła) jednoznacznie określić się nie da. Czasem zatarte sprzęgiełko alternatora potrafi nieźle poszarpywać i generować dziwne dźwięki. Ale to łatwe do zweryfikowania. Napinaczem trzęsie i pasek drży. Poduszka pod skrzynią...
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora przez alternator-wiem że napiecie ładowania powinno wynosić około 14V. W moim przypadku raz jest 12,5 V, raz 13,5V a czasami prawidłowo 14,1V. Jakiś czas temu ( 3-4 miesiące temu) pojechałem do elektryka--stwierdził że były zatarte łożyska alternatora,wymienił rzekomo na nowe i skasował 360 zł. Niestety po...
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
Nie którzy koledzy tu trochę się chyba za bardzo rozpędzili. Silnik zatarty owszem ale 9V na zaciskach akumulatora to stanowczo za mało więc i oczyszczanie klem czy kontaktów masy z alternatorem też w tym wypadku na nie wiele się przyda.
Sprawdź sprzegielko na alternatorze może jest zatarte, jak wygląda stary pasek czy jest ściany z jeden strony czy może pęka?
Problem rozwiązany, zatarte było sprzęgło na alternatorze. Zorientowałem się w momencie kiedy podczas pracy poza piskami pasek zaczął "strzelać " wychodził na ranty rowków i spadał. Po wymianie cisza, nic nie łapie nie szarpie.
enauto może mieć racje .alternator może być zatarty dlatrgo gaśnie po odpaleniu
Do tego służą defektoskopy - wyć może wszystko, od zatartej pompy wody, do alternatora ( w sensie łożysk). Tak samo rolki napinające obydwu pasków.
Jak masz zatarte, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora, to będzie piszczał, mało tego, nowy bardzo szybko zostanie wytarty/zniszczony
kolego sprawdz kolo pasowe alternatora,moze jest zatarte
traktor c300 który wychodził tylko z prądnicą zawsze miał biegun dodatni na masie i żeby założyć alternator musi zaznaczam musi być zmieniana biegunowość akumulatora na minus na masie innej opcji nie ma Po raz kolejny piszesz głupoty. C330M miały minus na masie. Dodano po 1 A ja tam polecam ruskie alternatory bezszczotkowe, zero problemów z szczotkami...
Zdjąć pasek uruchomić bez paska. Jeśli będzie cisza sprawdzić koło pasowe alternatora czy nie zatarte, za bardzo napinacz podskakuje.
Problem rozwiązany. Diagnoza dzięki wam kolejno : - zatarte sprzęgło alternatora - nieprawidłowo założony pasek - za krótki pasek o 5 cm, co uniemożliwiało jego poprawne założenie W związku z powyższym, napinacz praktycznie nie był napięty więc nie pracował poprawnie, zmarznięty i "zesztywniały zimnem " pasek zaczynał wesoło podrygiwać, zużył się a...
Wolne koło alternatora (sprzęgło jednokiernukowe) jest zatarte. Pozdrawiam
ja to odbieralem jakby bylo zatarte jakies łożysko, np. przy turbinie lub alternatorze, ale w juz 3 osoby powiedzialy aby szukac przy wydechu. Dzieki za odpowiedz :) Dam znac po sprawdzeniu
witam, moim zdaniem ten gwizd to nie jest elektronika tylko mechanika się kłania, jeżeli pisk jest podobny jak w starych rosyjskich fotograficznych lampach błyskowych z przetwornicą tranzystorową a częstotliwość nieco wyższa niż 1kHz to oznacza zatarte łożysko w alternatorze, częsty przypadek a objawy początkowo są właśnie takie jak opisane. te elementy...
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
Na deklu jest napisane, jak zatarte napisy do sam dojdziesz.
W kole pasowym alternatora może być uszkodzone - zatarte sprzęgiełko jednokierunkowe i to powoduje szarpanie paskiem i jego szybkie uszkodzenie.
Owik ja spotkałem tylko zatarte albo rozpadnięte ,puszczających nie spotkałem.P
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. A to niby czemu? To dość trwałe alternatory były. Zdychały jedynie regulatory napięcia. No i zatarte tylne łożysko niszczyło obudowę. Więcej usterek chyba nie bywało. W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Kiedyś PnP wlepiałem zelmotowskie altki z...
sprawdź koło pasowe z alternatora. może być ze sprzęgłem, które jest zatarte
Jazda z kontrolka oleju kilka km nie wróży dobrze panewkom od razu łapią zatarcie jak nie ma ciśnienia oleju. Wrzuć 2,3 bieg i pchaj samochód czy da radę go przepchnąć, trzeba patrzeć czy się alternator będzie się kręcił. Jak nie to zatarty silnik.
To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa? Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony? Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co? Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany? W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń...
Uszkodzony główny bezpiecznik (rozrusznik i alternator). Przyczyna to zatarty silnik na panewkach. Wczoraj gdy go przywieźli na lawecie miałem już zamknięty warsztat, myślałem że będzie to coś poważniejszego ponieważ został przywieziony od "kogoś tam". Właściciel mówił że przekładali akumulatory, ale to nie pomogło (jak miało pomóc). Dziwne że na taką...
Witam wszystkich! Mam problem podobny do opisywanego już wcześniej. Posiadam smarta jak w temacie, przyjechał na lawecie z Niemiec jako uszkodzony(zatarty). Po sprawdzeniu okazało się, że nie jest zatarty silnik lecz alternator. Chciałem regenerować lecz były popękane obudowy i nie było warto gdyż zupełnie nowy dostałem za 300zł. Nowy zamontowany i...
Masz całkowitą rację-coś zza Odry. Myśle że nie Mo (pewnie oznaczenie zatarte) tylko Mp (mittelpunkt-punkt środkowy,czyli środek gwiazdy)
Sprzęgło zatarte i szarpie paskiem na wolnych, standard, daj alternator do regeneracji bo sam możesz sobie nie poradzić z wymianą sprzęgiełka, a regeneracja nie zaszkodzi.
Zmeczenie materialu poprostu ..mozesz sprawdzic sprzeglo alternatora jesli jest. Lub rolka napinacza zatarta lub sam napinacz zrzuca pasek bo moze juz byc wyrobiony na tulei i rwie na krawedzi rolki.Wiecej raczej nie wplywa na zerwanie paska..
Jeżeli masz sprzęgielko na alternatorze to ono może czynić takie spustoszenie, oczywiście wtedy gdy jest zatarte.
Odpowietrzenie układu wspomagania to kilkukrotne kręcenie do skrajnych położeń kierownicą na odpalonym silniku na wolnych obrotach i uzupełnianie poziomu płynu w zbiorniczku . Większość została już napisana do sprawdzenia cały układ pasowy głównie sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze (koło - czy nie jest zatarte) napinacz , rolki i czy pasek pracuje...
Problemem okazało się zbieg różnych zdarzeń. Po pierwsze, padł moduł wentylatora klimatyzacji, co powodowało duży opór sprężarki. Po drugie, wtyczka była już uszkodzona i nie łączyła dobrze. W sprężarce nie było opiłków, ale było bardzo mało oleju - tylko 10g! Uzupełniłem go, wymieniłem moduł, wtyczkę i założyłem nowy pasek. Przy okazji zauważyłem,...
Witam. Przy tym objawie-nie trzeba miernika,należy sprawdzić stan szczotek (albo są za krótkie,zatarte-stoją lub za duży luz na łożyskach.)
Witam Mam pytania odnośnie tego alternatora ze zdjecia: http://obrazki.elektroda.net/62_12436185... jest to zdjęcie bez tej plastikowej obudowy z alternatora wychodzą trzy kable typ alternatora : 37.003.121754 (chyba bo zatarte) Moje pytanie brzmi jaki to typ alternatora?? Ilu diodowy, gdzie są diody wzbudzenia w nim, jaki regulator tam powinien...
W życiu nie sparzyłem się obudową alternatora,gdziekolwiek by była zamocowana i jak długo by pracował silnik.No chyba że nie czuje ręką temperatury 190 stopni przy których topi się cyna.Coś ten mechanik ma sporą fantazję :D (pomijam oczywiście przypadki gdy faktycznie alternator był gorące przez zatarte łóżyska lub gdy wirnik "bił"w stojan przy skrzywionej...
W takim przypadku próby z kręceniem rozrusznikiem dają duże szanse na spowodowanie dalszych uszkodzeń i takie działania szczerze odradzam. Niewiele to obecnie zmieni, ale trzeba było zacząć od np. wykręcenia wtrysków i prób pokręcania wałem kluczem założonym na nakrętkę koła pasowego alternatora albo w podobny sposób. Dalsze używanie rozrusznika do...
Kolego łożyska się zatarły w alternatorze i chyba się spalił.
Pasek wieloklinowi poszedł, możliwe że zatarł się alternator ale to już będzie do wglądu.
Bicie koła pasowego ,zatarte/blokujące się sprzęgiełko kółka alt. jeśli jest.
Jaki to golf jak 4 to może wiskoza na alternatorze. 1-Nic takiego tam nie ma 2-Ile widziałem uszkodzonych tych sprzęgieł ,zawsze były zatarte ale to już inne objawy. Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Ale mam nadzieje że oczywiście instalacje wyeliminowałeś...
Wymiana amortyzatora napinacza paska alternatora
Częstą przyczyną spalenia paska osprzętu jest zatarcie wirnika alternatora,szczególnie przy braku osłony bocznej.
Nie mam zdnych numerów, wszystko zatarte. Chciałem dzisiaj wyjechać, ale nic z tego nie wyjdzie. Robiłem próby z tym alternatorem delco który mi przysłali, nie ładuje. Jutro mam załatwiony wirnik, to rozwiaze problem.
Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach. W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego. Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze...
Szkoda że autor nie ma fotek tego paska. Bo co znaczy "pękł", jak w poprzek, wzdłóż, rozwarstwił się, wyszedł z niego oplot ? Dzisiejsze paski wielorowkowe nie mają prawa pęknąć . Ostatnio robiłem jakiegoś fiata i tam zatarł się alternator. Gdy już odpalił to z paska szedł dym jakby się samochód zapalił. Po zdemontowaniu paska tylko ząbki były ciut...
Pasek firmy DAYCO koszt 60 PLN myślę nad kupne napinacza paska jak go lekko doduszę breszką to nie ma takich drgań i jak pytałem to za napinacz chcieli 100-120 zł. A jak ściągałem pasek to ruszałem alternatorem i sprzęgło na pewno nie jest zatarte w jedna stronę trzyma a w druga się ślizga.
ciagle szukam tego co pod deska mi piszczy/swierszczy. Po któryms tam mechaniku, - przestalem ich juz liczyc - jest kolejny podejrzany. Zasilacz dający prąd na ekran wyswietlacza i licznika. Nie wiem juz co o tym sadzic: przypomne diagnozy innych "znawców": 1 - swierszczy dioda w alternatorze 2 - piszczy pasek wieloklinowy 3 - zwarcie w stojanie alternatora...
Zmierzylem z ciekawosci amperomierzem prąd ladowania przy samym alternatorze i przy wylaczonych wszystkich odbiornikach wynosi ok 6A zaraz po odpaleniu, ale z uplywem czasu maleje, więc to na pewno nie jest wina zadnych zwarc w instalacji. Sprawdzilem tez jak sie zachowuje wakupompka przy zimnym silniku i z tego co widze to predzej rogrzewa sie sam...
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
Do takiego zużytego silnika olej 5W30 jest zbyt rzadki. U mnie VW Golf 2 1,3 klekotał do momentu przytrzymania na najwyższych obrotach z powodu braku ładowania alternatora i słabego akumulatora. Połamała się zębatka pompy oleju bapędzana łańcuchem. Wtedy zrobiło się gķośno. Później przejecał 10 km i trzeba było przycìągnąć do domu. Na najgęstszym oleju...
Matiz - wymiana wezy przy nagrzewnicy... makabra.. A 170CDI - Demontaz rozrusznika .... kazdy wie o co chodzi... Opel Antara 2.0cdti 2009r ktos widzial zeby po 90tys dzwigienki popychajace pod walkiem pekly od tak sobie...? MM obudowy alternatorow.... Turbiny w vw 1.9 - zatarte kierowniczki... Heh no skomplikowanie Matiza porównywać do np. wymiany...
Akumulator sprawdź, napięcie czy trzyma po dłuższym postoju, a jak go odpalisz to zmierz napięcie ładowania z alternatora na akumulatorze po około 30 sekundach pracy silnika. Zmierz też przy włączonych światłach mijania. Domyślam się, że prądu rozruchowego nie masz czym zmierzyć? Może być też rozrusznik walnięty (zatarty, zaglucony smarem albo jakimś...
Chyba spróbuje założyć normalną rolkę bo coś nie mam szczęścia do tych sprzęgiełek. Jedno po zakupie auta piszczało tak, że uszy się odwracały, elektryk stwierdził, że zatarte, więc kupiłem nowe i się okazuje, że to przepuszcza i też delikatnie popiskuje po załączeniu się alternatora. Sprawdzę co się będzie działo gdy założę zwykłą rolkę, jak będzie...
Na alternatorze wtyczka jest ok, bo ostatnio go wyciągałem żeby wymienić kółko pasowe (zatarte) i odrazu wymieniałem szczotkotrzymacz bo był koniec szczotek ;) i nic tam strasznego nie widziałem. Złącze przy rozruszniku muszę sprawdzić bo nie sprawdzałem. Czytając już różne przeboje wyczytałem że może to być też masa co jest gdzieś przy głowicy przykręcana...
Też wymieniałem niedawno. Alternator został ze sprintera, ponadto musiałem wymienić przedni dekiel rozrządu, bo łapa pompy serwa była inna, pompa wody nie pasuje, dekiel zaworów jest inny. Miska olejowa i pompa została z osobówki (miska jest mniejsza), ale nie chciałem montować pompy oleju z zatartego silnika https://obrazki.elektroda.pl/4115870300_...
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
Dzieki Jan Nojszewski czy wiesz ktory przewod to srodek gwiazdy? mam literki P lub F (moze B nie wiem dokladnie bo sa zatarte) potem na srodku W i D lub0 ale raczej D . Bogdan w moim przypadku to jest najwygodniejsze rozwiazanie .
tzn tam klin to jest jeden odlew z kółkiem zębatym napędzającym rozrząd, dlatego kupiłem to kółko nowe. Myślę że frezu na wale nie wyrobiło, kółko weszło dość pasownie, zresztą gdyby przestawiał się na rozrządzie myślę że nie pracował by tak idealnie równiutko, bo naprawdę po za tym metalicznym stukotaniem fajnie chodzi. No właśnie ten dźwięk mam wrażenie...
Standardowo ścięty klin na dolnym kole rozrządu. Dlatego nagle poluzował ci sie pasek alternatora. Ponadto dałeś się zrobić w przysłowiowego konia - jesli pompa by była zatarta, to samochód albo by nie palił, albo nie miał mocy, fachowcy od pompo Boscha różne rzeczy wmawiają żeby zarobić. Zniszczona turbosprężarka objawia się silnym niebieskim dymieniem...
Analizując zdjęcia jakie wysłałeś mogę jedynie ze swojej strony powiedzieć że ten silnik nie stanął z powodu współpracy tłoka z cylindrem. Zapytaj jeszcze o alternator. Miałem taki przypadek że alternator zatarł się na łożyskach. Rozrusznik jedynie wyrzucał bediks i nie miał siły obrócić- nie obracał w ogóle. Nie oglądałem tego filmu
Myślę że jeszcze dużo pojeździ, blachy zdrowe bez rdzy, silnik z przebiegiem 150k... tak jak pisałem użytkuję go nietypowo, służy mi do wypraw międzykontynentalnych, Armenia, Iran, Islandia i inne dziwne miejsca. Podzespoły są narażone na pył wulkaniczny, piasek pustynny, zanurzanie w wodzie gdy trzeba przez strumień przejechać itp. Moze dlatego alternator...
zatarty wtrysk zatarty krzyżak zatarty wózek
regulacja sprężyny koło pasowe pralki lampa peugeot
Zasilacz do odbiornika R-311: Wybór i budowa Czy PMS7003 działa z Adafruit_PM25AQI.h przez I2C?