Dam tylko przykład niedawno podobne zdążenie Renault Scenik 2 1.6 16V też podmiana aku. auto zaholowane , odczyt - system kluczyka , no to do warsztatu. Jakie było zdziwienie w warsztacie --zatarty rozrusznik.
Dziś odkręcił em świece. Pomyślałem ze bez świec łatwiej będzie zakręcić silnikiem. Ale nic z tego. Zajrzałem do otworów od świec i co zobaczyłem, w trzech otworach widać tłoki, a w jednym nie widać denka tłoka, tylko jakby głębiej jest dziura. Widać połyskujące metalowe elementy. Czy to coś oznacza??? Pytanie do fachowców.
A co z silnikiem czy nie jest aby zatarty i dlatego rozrusznik nie może sobie poradzić z uciągiem ?
Odkręć obudowę rozrusznika i sprawdź po zdjęciu czy lekko działa, jeżeli rozrusznik działa to może silnik zatarty.
Trzeba sprawdzić, w jakim stanie jest akumulator? Bendix nie jest zatarty? Rozrusznik nie jest spalony?
Zatarty rozrusznik, chyba że silnik traci moc po nagrzaniu i gaśnie, po czym ciężko kręci. Czujniki zostaw w spokoju.
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Czy samochód pali na pych. Może silnik zatarty i rozrusznik nie daje rady.
To nie jest kwestia pojemności tylko prądu rozruchowego... albo akumulatory są już zasiarczone albo po drodze są duże spadki napięć (skorodowane/źle zaciśnięte/niedokręcone końcówki kabli, wypalone styki włącznika rozrusznika, zatarty rozrusznik).
filtr paliwa-wymienic,sprawdzic przewody paliwowe pod kątem szczelności,świece żarowe pod kątem działania, to są podstawowe rzeczy jakie należy wykonac,a co do reszty to wiem co pisze.To dotyczy silnika 1AD-skrzynia 6biegowa,bo jeżeli jest to silnik 1CD(stary typ ze skrzynią 5biegową)to ewentualnie może byc zatarty rozrusznik.
Był uszkodzony rozrusznik /zatarte łożysko i odklejona szczotka,
Witam, sądząc po przedstawionych objawach tzn.: zapaliła się kontrolka oleju, samochód zgasł, a rozrusznik nie miał już sił zakręcić silnikiem może oznaczać zatarcie się silnika. Skoro było bardzo mało oleju widocznie pompa nie miała już jak go zaciągnąć. Co do ubytku oleju nie mam pomysłu skoro brak wycieków. Zrób jak radzi kolega wyżej co pozwoli...
Jak zatarty silnik spalisz rozrusznik bo nie ma siły pokręcić silnikiem.
Rozrusznik jest ok.przyczyna leży w silniku,zatarty dlatego rozrusznik nie kręcił i wszystko gasło.Dzięki za zainteresowanie sprawą.
Rozrusznik, pewnie zatarte łożysko.
Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Czasem trafia mi się rodzynek w postaci zatartego rozrusznika, zwykle w starszych autach. Niby niewiarygodne ale taki cwaniaczek jak ty dorabia tulejki ze zwykłego mosiądzu. Myślisz że na ile odpaleń wystarcza ci takie smarowanie ?? Pytam tak z czystej ciekawości,...
Co do do typu silnika, to musiałbym lecieć do garażu, bo nie spisałem. Nóż oczywiście jest. Zawór ssący zdemontowałem i skróciłem, ale tak kopała, że masakra. Więc rozebrałem jeszcze raz i wróciłem do wymiaru poprzedniego. Nie sprawdzałem jeszcze tego klina, ale na pierwszy ani na drugi rzut oka nie wygląda na przestawiony. Mimo to sprawdzę to dogłębnie....
To może zacznij od naładowania tego akumulatora. 12V to za mało-powinien mieć prawie 13V bez obciążenia. Na akumulatorze samochodowym skuter odpala? Rozrusznik nie zatarty, uzwojenia nie przypalone?
1. Jeśli przy takim ubytku płynu pod samochodem nie ma kałuży płynu to przepalona uszczelka pod głowicą bądź pęknięty płaszcz wodny w głowicy/bloku silnika, 2. Np. mierząc kompresję ale w/g mnie w tym przypadku nie ma to większego sensu, 3. Nie, to nie jest normalne (ciśnienie musi być, ale płyn nie powinien się burzyć), 4. Tak, w korku zbiornika wyrównawczego,...
No to masz zatarty mechanizm elektromagnesu w rozruszniku. Rozebranie rozrusznika i porządne smarowanie powinno załatwić sprawę.
Witam. Po pęknięciu węża i dolaniu wody dalej jechałeś? Prawdopodobnie woda znowu uciekła i mogło dojść do zatarcia silnika. Wskaźnik temperatury tego nie pokaże. Spróbuj ręcznie przekręcić silnik, jak nie da rady to jest zatarty i rozrusznik też go nie pokręci.
Witam Ponownie nie będę zakładał nowego tematu, Przyczyną było łożysko jednokierunkowe rozrusznika było zatarte i blokowało całą skrzynie, Jednak teraz mam całkiem inny problem rozrusznik nie ma siły zakręcić robi po obrocie i nie daje rady, Akumulator jest nowy dobry, przewody sprawdzone dobre, rozrusznik sprawdzany jeden przez elektryka i drugi mam...
Co to znaczy nie kręci? Jest jakaś reakcja na rozrusznik? Wałem da się obrócić?
jeśli twój rozrusznik to prawdopodobnie kupiłeś zatarty silnik, spróbuj obrócić wałem i sprawdź przewody
Ale żeby on się spalił to musiałoby być potężne zwarcie w rozruszniku albo zatarty silnik.
To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa? Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony? Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co? Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany? W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń...
jaky byl uszkodzony elektormagnes to raczej by nie cykał rozrusznik. Problem leży w szczotkach albo komuntorze bądź też zatarte łożyska.
Wymontuj rozrusznik i popatrz co się stanie, czy dalej będzie "wył", czy przestanie. Bo może kona rozrusznik, może szczotki mówią papa, a może to wcale nie rozrusznik tylko wał się ciężko obraca. Jeśli byłby problem z obracaniem wałem, to najpewniej jest zatarty silnik. Może na tłoku, może na łożyskach. Czort wie.
Na początek podłącz miernik minus na silnik a plus na rozrusznik i zobacz czy spada napięcie - najlepiej taki z bargrafem - będziesz wiedział czy ginie zasilanie czy uszkodzone sterowanie rozrusznika, bo np. coś nie pozwala na rozruch. Wtedy wiesz gdzie szukać. Bo jeszcze jest 3 opcja że silnik zatarty i nie może obrócić.
Da się obrócić ale bardzo ciężko to idzie, rozrusznik robi tylko "cyk"...
To co terkocze to przekaźnik włączający rozrusznik. Będziesz musiał sprawdzić rozrusznik czy nie jest zatarty i czy nie ma zwarcia. Do sprawdzenia również bendix.
To trzymam kciuki żeby się nie okazało że jest zatarty na wałku rozrządu bo wyleciał brok z osi dźwigienek jak to bywa w 1.9tdi pd.
Czy ostatnio ustawiałeś rozrząd, może zawory uderzają w tłok i blokują obrót silnika. Jak zachowuje się silnik przy rozruchu z tzw. kopki tj., czy jest podobnie. Jeśli rozrząd jest właściwie ustawiony, silnik nie jest zatarty i akumulator oraz rozrusznik sprawny (i instalacja elektryczna), to rozrusznik powinien kręcić wałem silnika.
Po oględzinach mechanika okazało się że to zatarty silnik. Nic już nie zrobię , więc zamykam wątek. Dzięki za rady i niestety przesiadam się na autobus ;P Dodano po 59 Zatarty silnik
Sprawdź czy akumulator jest sprawny Jeśli tak to czy główne przewody prądowe nie mają oporności pasożytniczej. Na sam koniec sprawdź czy po prostu rozrusznik nie jest zatarty.
Dzień dobry, dobry wieczór! Przychodzę do was z "usterką". Zacznę od początku. Jechałem sobie do pracy i najechałem na kamień, dosyć spory. Miska olejowa mi strzeliła, dużego dystansu bez oleju nie przejechałem lecz turbosprężarka mi zdążyła paść. Silnik tuż przed wymianą turbiny mi odpalał bez zarzutu, oczywiście nie zostawiałem go na długo gdyż wiadomo...
Akumulator sprawdź, napięcie czy trzyma po dłuższym postoju, a jak go odpalisz to zmierz napięcie ładowania z alternatora na akumulatorze po około 30 sekundach pracy silnika. Zmierz też przy włączonych światłach mijania. Domyślam się, że prądu rozruchowego nie masz czym zmierzyć? Może być też rozrusznik walnięty (zatarty, zaglucony smarem albo jakimś...
Proponuję sprawdzić rozrusznik . tez o tym myslalem ale to ladowanie mnie wytracilo z tego toku myslenia .. tylko pytanie drugie dlaczego jak naladuje baterie prostownikiem i jest pelna dlaczego przez tydzien odpala bez problemu a potem wariuje ? jakby rozrusznik byl suzkodzony badz zatarty to caly czas by swirowal ?
Wyjmij rozrusznik i sprawdź czy nie ma zatartych łożysk (możliwe że są ślizgowe). Napięcie akumulatora w stanie spoczynku i podczas rozruchu.
Witam, sprawdź czy nie jest zatarte pośrednie koło zębate przy rozruszniku. Nie wiem dokładnie jak to jest w peugeocie, ale w chińskich skuterach często się to działo. Rozrusznik kręcił, ale słabo i silnik nie mógł zaskoczyć.
Może być przetarty lub urwany jakiś kabel, uwalona stacyjka, jak by był zatarty silnik to bedzie słychać "szarpanie" rozrusznika.
Załóż mu porządną pewną masę na silnik i oczywiście plusowy do rozrusznika nie jest zaśniedziały w miejscu zaprasowanej końcówki z oczkiem.Jak rozrusznik sprawny i aku ok musi zagadać.Wałek i panewki nie mają nic do rozruchu-chyba że zatarty na amem.
Witajcie. Niedawno kupilem audi a4 1.8 +lpg. Auto kupiłem od znajomego z uszkodzonym silnikiem.Problem w tym że nie wiadomo czy silnik jest "przytarty" czy problem uruchomienia go wynika z jakiejs innej przyczyny. Wogule nie odpala! rozrusznik kreci ale silnik obraca sie i nie ma zamiaru odpalic. nie odpala również na gazie co wyklucza pompe paliwową....
Na ciepłym silniku po pierwszym rannym odpaleniu (jak się uda) pali idealnie tak jakby nie było problemu-może palić niezliczona ilość razy i zawsze odpali pięknie. Problem jest tylko i wyłącznie z tym pierwszym rannym odpaleniem. Jeśli chodzi o ten zimny olej, to zmieniany był w normie wiec nie powinien być bardzo gesty,ja raczej myślałem o czym innym-wydaje...
Masz rację z tą rolką, ale wtedy zgrzyt występuje podczas zapalania auta. . Jak jest spięta na sztywno (zatarta) to masz zgrzyt przy gaszeniu. . Wytłumacz mi jak rozrusznik nie wiem jak zatarty może zgrzytać przy gaszeniu auta, coś mi się wydaje że mylimy dwie usterki.
Wygląda to na spadek napięcia bo rozumiem że przy rozruchu tak się dzieje tzn. po odpaleniu, skoro błąd zacisku 30, woltomierz wsadź w akumulator pokręć pare razy rozrusznikiem, jeśli napięcie na akumulatorze spadnie do ok. 8V to albo akumulator dziadoski albo tuleje na rozruszniku są zatarte i ciężko auto ma zakręcić, obejrz bezpieczniki przy akumulatorze...
Witam. Sprawdź rozrusznik może się zaciera? albo któraś z panewek jest zatarta.
przyjrzę się rozrusznikowi który najwidoczniej będzie świrował Jest takie coś jak cęgowy miernik prądu. Pomierz na głównym kablu rozrusznika prąd pobierany w czasie rozruchu i może dużo się wyjaśni. Sto lat temu miałem podobny problem w "kancioku"/"kredensie" - starsi wiedzą o czym piszę :) i się okazało, że rozrusznik miał zatarte panewki i pobierał...
Objawy zablokowany silnik. Po wyłączeniu nie idzie przekręcić wałem ani do przodu ani do tyłu To o co idzie z "odkręconym automatem"? Po co odkręconym? Sam się odkręcił? Opisz dokładniej... Jeśli sam się odkręcił to trzeba wybudować z samochodu rozrusznik i zbadać jego stan, mozliwe że wał jest zatarty w pozycji zazębionej z kołem zamachowym.
rozrząd na pewno nie przeskoczył bo by wcale nie chodził albo byle jak, ale na wszystkie cylindry odepnij przewody od pompy wtryskowej i zakręć go rozrusznikiem - jeśli nie ma kompresji na jednym garku to będziesz słyszał chwilową różnicę w pracy rozrusznika (jeśli nie spręża to rozrusznik kręci z dużo mniejszym oporem) jeśli już zdejmowałeś dekiel...
Powinni tych śmieci zabronić. Mniej towaru na rynku = wyższe ceny, również tych obecnie lepszych producentów, więc zastanów się 2x zanim sformułujesz takie "życzenie". To się naprawdę łatwo składa, tylko trzeba chwilę pomyśleć jak to działa. Chińczyk na złożenie tego na taśmie produkcyjnej ma kilkanaście sekund i jakoś daje radę. Łapki mają sprężynki,...
System identyczny jak w moim Porsche, czyli system K -Jetronic - mechaniczny układ wtryskowy. Tutaj masz link o zasadzie dzialania : https://pl.wikipedia.org/wiki/Bosch_K-Je... Silnik może być zatarty, na co wskazuje brak ciśnienia oleju. O ile pamietam, tam jeszcze jest bezposredni manometr, a nie uklad elektryczny. Po kilku próbach ani drgnie....
Wałek główny to wałek po którym przesuwa się bendix, tam idzie biały smar. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie masz zatartego sprzęgła jednokierunkowego.
Mogą być zatarte tulejki-łożyska w dodatku wirnik może być zaklinowany poprzez opiłki stojana . Więc rozrusznika jak nie rozbierzesz tak się nie dowiesz w czym problem, a tu można wyliczać: -Stojan -Wirnik -Szczotki, komutator -Tuleje, łożyska -Automat Przy okazji sprawdzisz wieniec i bendiks
Po pierwsze akumulator o prądzie rozruchu 540A, to absolutne minimum do diesli. Wiec jak przyjdzie Ci do wymiany to zainwestuj w coś od 70ah. A po drugie, mimo wszystki dwulatek powinien dobrze kręcić, wieć być moze masz zatarte tuleje w rozruszniku + zbyt gęsty olej (zapewne mineralny) co daje razem duzy opór i w konsekwencji znaczne zużycie prądu....
Z tej strony, nie widać tej kolizji, nie znamy historii auta, więc pytam, czy silnik nie jest zatarty. Zatarte też nie chcą się obracać, mimo że niby wszystko jest ok.
Zawieszony , zatarty bendix . Demontaz i sprawdzic . Nie ma bezpiecznika w ukladzie rozrusznika .Sprawdz czy wwychodzi napiecie zasilania ze stacyjki .Sprawdzic czy czasami gdzies masa karoserii i silnika do akumulatora jest cala i poprawna .
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
Niech mechanik wykręci świece żarowe i wtedy spróbuje obrócić rozrusznikiem. Jeśli nadal nie obróci to zatarty silnik. Możliwe że diesel dostał się do oleju i ten przestał smarować.
Pojemność aku to nie wszystko, liczy się także prąd uderzeniowy. W cc rozrusznik ma 0,8kW a w Polonezie 1,5kW. Prądy rozruchu są zdecydowanie różne. Jeśli woda gotuje się przy rozruchu, a rozrusznik nie wydaje niepokojących dźwięków to obstawiałbym na za mały (ew. uszkodzony) aku. Istnieje opcja, że rozrusznik zatarty jest na tulejkach ale wtedy nie...
Odkręć tą metalowa rurkę i wyciągnij ją z głowicy. Odepnij cewki i pokręć chwilę rozrusznikiem. Jak zacznie wypływać z tego otworka olej w znacznych ilościach to może być rurka zatkana. Jeśli olej nie będzie wypływał to na 100% masz uszczelkę założona odwrotnie. Miałem takie przypadki ze dwa razy. Dlatego tak się dzieje, że kanał olejowy w bloku jest...
A może tarcze sprzęgłowe trochę utrudniają ruch "jałowy" dlatego ciężko się kręci. Jeżeli mogę prosić o poradę to po czym stwierdze że silnik jest na 100% zatarty?
Sprawdziłem dokładnie elektrykę i wtryski. Wyjąłem jeszcze raz całą listwę na wierzch i kręcąc rozrusznikiem okazało się, że wszystkie trzy wtryski pięknie sikają więc wydaję się, że układ paliwowo zapłonowy jest sprawny. Niestety auto nadal nie odpala Podejrzenia padły na rozrusznik. Ten według instrukcji powinien kręcić silnikiem 300 obrotów tymczasem...
akululator mierzyłem miernikiem przed 12.54. Świece wykręcone. No ok jeśli zatarty silnik to możliwe ze w poprzednim sezonie na koniec normalnie kosiłem nic mi nie gasł ładnie odpalał i tak z niczego by się zatarł?
Słaby akumulator (albo słabe połączenie z masą) lub zwarcie na rozruszniku objawiałoby się przygasaniem lampek na tablicy (w opisie usterki nic autor nie wspomina). "Trykanie" :D świadczy o braku zazębienia się zębnika rozrusznika z wieńcem koła zamachowego, czyli najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa cewka bendiksa (lub zatarte jego tuleje) - ale to...
Ocieplenie napewno nie zaszkodzi, ale koniecznie zmierz napięcia ładowania, zmierz napięcie przy rozruchu, a może rozrusznik płata jakiegoś figla? Zatarte, zużyte tulejki itp., sprawdź też połączenie minusa baterii do masy i gruby przewód +, od baterii do samego rozrusznika. Acha jeszcze masa silnika- taka miedziana plecionka do sprawdzenia.
Silnik się nie zatarł? Rozrusznik sprawny? Świeca dobra? Paliwo świeże? (po długim postoju wyparowują oktany i nie można odpalić samochodu) Olej dobry?
Siema, mam problem z opel vectra b 1.6 8v. Temperatura dochodzi do 90 stopni , silnik gaśnie i rozrusznik ciężko chodzi tak jakby zatarty , jak ochłodnie to zapala normalnie .
Diagnoza: Silnik do remontu podobno. Chociaż jest nadzieja, bo mechanik powiedzial, ze hamować mogła sprężarka. Odciął pasek byl caly spekany, sprezarka zatarta. Do tego jeszcze rozrusznik zaczal zwierac do masy i nie drgnie nawet. Dzisiaj rozrusznik bedzie robiony i dalsze prace, lepiej zeby to tylko sprezarka. Także dzieki chłopaki za porady, ale...
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
Sprawdź, czy linka nie uszkodziła szpulki rozrusznika. Zbadaj też stan sprężyny, może trzeba przesmarować, a może silnik zatarty.
Wygląda na to , że kończy ci się pompa (zatarty przyspieszacz kąta wtrysku). Zastanawiam się co rozumiesz przez stwierdzenie: Podejrzewałem opad paliwa, jednak ta wersja została wykluczona.
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
Zdejmin cylinder i zobacz czy tłok nie jest zatarty oraz sprawdz ustawienie rozrzadu jesli to czterosuw.A na koncu mozesz spojrzec do rozrusznika i jego okablowania czy przewody sa ok
Jeśli masz zastrzeżenia do stanu technicznego silnika, to na początek spróbuj ręcznie (z wyczuciem) obrócić wałem silnika, nasłuchując ewentualnych hałasów dochodzących z silnika. Silnik może być zatarty, lub z urwanym korbowodem i startowanie z rozrusznika może tylko powiększyć szkody. Proszę zwrócić uwagę na inne podzespoły, które mogą blokować uruchomienie...
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Pęknięty i zatarty alternator. Zdjąć lub poluzować pasek klinowy i zobaczyć czy zapali.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
może tylko rozrusznik się zawiesił... Weź klucz i spróbuj ręcznie zakręcić silnikiem... jak stoi to będziemy zagłębiać sie dalej w temat...
Uszkodzony główny bezpiecznik (rozrusznik i alternator). Przyczyna to zatarty silnik na panewkach. Wczoraj gdy go przywieźli na lawecie miałem już zamknięty warsztat, myślałem że będzie to coś poważniejszego ponieważ został przywieziony od "kogoś tam". Właściciel mówił że przekładali akumulatory, ale to nie pomogło (jak miało pomóc). Dziwne że na taką...
według mnie najpierw zawory, jeśli chodzi o zatarcie silnika to napewno był by słabszy, albo wogóle by nie chodzi. Czy wogóle ktoś z was widział jak wygląda silnik po zatarciu. Ludzie przeciez tam się korbowdy urywaja!!!!!!. A jeśli chodzi o rozrusznik - co ma wspólnego rozgrzanie silnika z tulejami w roruszniku. Przecież to już jest śmieszne. ciekaw...
Jeżeli w czasie jazdy nie świeciła Ci kontrolka ciśnienia oleju to nic nie powinno sie stać. Uzupełnij olej i spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeśli zakręci z taką prędkościa jak zwykle, zatarty nie jest. Pozdrawiam
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Kręciłeś rozrusznikiem czy mostkowałeś pompę do pomiarów? Miałem niedawno taką B4 i na rozruszniku wtryskiwacze podawały nierówno, mimo sprawnego akumulatora, a na zmostkowanej pompie było ok w każdym położeniu ramienia w dzwonie. Sprawdzałem na zmostkowanej pompie. Dodano po 3 Jeśli nierówno podaje to coś na tłoczku lub szczelinach. Rzadka usterka...
Silnik tracący moc, problemy z uruchomieniem i dymiący rozrusznik to trochę brzmi jak zatarcie silnika.
Wrzuć 3 bieg i bujnij samochodem dosyć mocno. Powinieneś zobaczyć czy silnik się obraca, jeśli nie to silnik do wymiany. Napisałeś: "po przejechaniu 600 metrów" Po prostu obroty silnika przekroczyły 1900 rpm, od tego momentu układ zaczyna pokazywać brak ciśnienia oleju. Moim zdaniem, jechałeś bez ciśnienia od początku. "po przekręceniu słychać charakterystyczne...
A jednak kolega wypisuje bzdury - gdyby w pełni naładowany akumulator obciążyć tak żeby napięcie na jego zaciskach spadło do 10V to by ci go rozsadziło. Akumulator ładuje się do gęstości elektrolitu 1,28mg/l i wszystko. A stukanie?. Pęknięty wał, zatarta panewka, pasek rozrządu... . To że rozrusznik kręci na krótko, a pod obciążeniem nie ma siły, to...
Nie udało mi się odpalić. Ani ze wstrzyknięciem paliwa do komory ani z gazem.... Może ten gaźnik jest trefny... częściowo nie jest rozbieralny - nie da się wyjąć tej dyszy głównej. A da się jakoś pominąć gaźnik... np. zdjąć gaźnik i napylać paliwo spryskiwaczem bezpośrednio do komory? Dodano po 6 ...Jeżeli silnik się nie odezwie może być zużyty. a Zużyty...
Sprawdź czy na plaku pali (oczywiście delikatnie) , jakie jest ciśnienie na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem ??? No i ew. inne do sprawdzenia (obroty wału na liście danych i czy EGR nie jest otwarty i zatarty)
Ta ja mam maluszka. Duż nerwów mi zjadł rozrusznik. Najlepiej na sam pocz ątek rozbiesz go... (wiem że go ciężko wyciągnąć, za pierwsazym razem z teściem wyciągałem go przez ok 45min teraz samemu zajmuje mi to ok 5min ale używam przegubowej 13'nastki) Wyczyść proszek który ztarł się ze szczotek. Sprawdź luzy na tulejkach( no chyba że masz łożyskowany)...
zrobiłeś wszystko dobrze rozumiem że prąd na zawór do gaszenia jest podczas kręcenia rozrusznikiem najlepiej wyjmij środek zaworu spręrzynkę i tłoczek auto powinno odpalić wtedy bez prądu tylko nie będzie można go zgasić,lub zatarta pompa wtryskowa wtedy musiałbyś zdjąć tylnu dekiel z pompy przykręcany na 4śruby i pokręcić rozrusznikiem i patrzeć czy...
Nie przed wymianą szczotek też nie kręcił, ale wiesz sprawdziłem miernikiem i wydaje mi się że na wejściu przewodu cienkiego w rozruszniku jest jakieś zwarcie, bo według miernika jest tam minus a jak podłączam do niego drugi przewód żeby wywołac rozruch to przewód bardzo się grzeje, a jest to gruby przewód bo od kabli rozruchowych Jak miałeś go na...
Witam. Z mojego skromnego doświadczenia (2 lata) usterki rozruszników podzieliłbym na dwa rodzaje 1. usterki (awarie) spowodowane naturalnym zużyciem elementów - szczotki, tulejki (łożyska), komutator wirnika, styki w automacie, bendix 2. pozostałe - które są skutkiem złej jakości materiału, złego montażu itd. Przykładowo nagminną usterką w D6RA jest...
Z tego co wiem byl remont silnika( cylinder i tlok) 2000km temu robiony ma innych forach czytalem ze moze to byc przekaznik rozrusznika bylem u znajonego mechanika samochodowego i on mowu ze na motocyklach sie zbytnio nie zna ale ze wedkug niego to zatarty silnik, co sądzicie?
Kiedy czyściłeś przepustnicę?? Od kupna samochodu nie była czyszczona. Nie było tam zaglądane. Krokowiec pewno zatarty? Nie wiem. Powiedz czy Ciebie rozrusznik parzy w rękę, czy nie wiesz jak to trzeba robić? Rozrusznik mnie nie parzy. Samochód odpalam normalnie, puszczam rozrusznik wtedy jak usłyszę, że silnik załapie a w tym przypadku słychać i widać,...
No był gorący, jakieś 3 godz koszenia. Próbowałem kluczem z kawałkiem rury i łyżką za tryb po odkręceniu rozrusznika nie chce się ruszyć w ogóle. W sumie nie powinno, ale na jednej lub dwóch panewkach mogło go i przyłapać..
Jak dla mnie to uszkodzony akumulator... tym bardziej jak "nie iskrzy" a poza tym za duży spadek prądu na zaciskach przy obciążeniu. CO do akumulatora to tu masz co i jak: Rozróżnijmy dwie rzeczy napięcie ładowania i napięcie akumulatora pod obciążeniem. Aby poprawnie zdiagnozować akumulator należy zbadać: -napięcie jałowe (V) co najmniej 2 godziny...
(at)mazi_dg Konstruktywny komentarz juz napisał (at)robokop . Ja się dołączę. Wybudować pompę, podłączyć do akumulatora (zwracając uwagę na polaryzacje !). Jeżeli nie zadziała, to klucz w dłoń (8 albo 10), rozebrac tą pompę i zweryfikować stan szczotek oraz komutatora i łożysk. Wesołych Świąt. :D A po Świętach kupić nowe części. Rozrusznik-węglowe,...
zatarty alternator zatarty wtrysk zatarty krzyżak
flybox orange spalić lutownica ładowanie baterii wyłącza
wspomaganie caddy wspomaganie caddy
Renault Megane II 2006 z szybami z 2004 roku - dlaczego? Błąd "E PRZERWA" w przepływomierzu ENKO MPP-600