Popychacze na nowe to nie wygladają - w silnikach PD przy naprawie vw od dobrych kilku lat zaleca montaż wzmacnianych popychaczy (zastąpiiły wcześniejszy model który już nie jest dostępny ) np INA 420020910 - dla odróżnienia że są utwardzane mają czarny kolor - twoje są srebrne i o ile od czoła jeszcze mógłbym przyjąć że się tak wytarły to boki i środek?...
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Skrzynie z silnikiem wywal,(będzie szybciej)Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.Napęd alternatora idzie z koła zębatego.
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Zatarty wałek rozrządu
Jak już boksujemy się, to dopowiem, moim polskim samochodom ufałem, bo je sam serwisowałem, więc znałem ich stan - to jedno, a drugie - to z reguły, gdy coś ma nawalić, to wcześniej jest to mniej lub bardziej dyskretnie sygnalizowane, wystarczy tylko na to zwracać uwagę i w porę reagować. Owszem zdarzyły mi się dwie takie niespodzianki w Polonezie,...
popierwsze sprawdz weze dopływ i odpływ .po drugie czxy czasami nie zatarty wałek pompki i czy nie ma zadnych smieci na wirniku (śmieci tzn. sznurków obkreconych)bo i takie cuda sie zdarzają.po trzecie sprawdz droznosc całego odpływu>A z tymi amortyzatorami to sie ten ktos nie popisał.POZDRAWIAM
a może masz zatarty wałek na karetce ? albo nie cofa ci sie blokada od głowicy ?
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
1.Albo pobrudziłeś dekoder - mało prawdopodobne 2.Albo źle skręciłeś i teraz karetka opiera się za mocno o kartkę - penie to właśnie. 3.Albo masz zatarty wałek prowadzący karetkę - kilka kropel oleju do maszyn 4. Albo wiele innych :-)
dziękuje wszystkim za pomoc--problem usunięty. Usterka baaardzo prozaiczna choć usuniecie jej zajęło mi mnóstwo czasu i przemyśleń Montrres dzięki za podpowiedz -choć w tym czasie gdy dopisałeś odpowiedź --do sprawdzenia pozostał tylko piec. wymontowywałem poszczególne moduły drukarki i uruchamiałem drukowanie -- okazało się że po prostu silnik nie...
Witam.Miałem zatarty wałek w tylnej wycieratczce.Mechanizm rozebrałem przesmarowałem i po złożeniu pióro wycieraczki nie schodzi do punktu zerowego tylko zostaje się na szybie.Podejrzewam że przestawiłem mechanizm i nie wiem jaka jest pozycia wyjściowa.Poszę o pomoc.
Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :) co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate Wystarczy samo dolne.
W moim przypadku po dokonaniu pomiarów oporności okazało się, że występuje problem z pompą myjącą, po jej demontażu okazało się, że wirnik zgrzał się (skleił, połączył trwale w wyniku tarcia) z korpusem. Chciałbym dorzucić od siebie tzw. "trzy grosze". W moim przypadku "Błąd C" wystąpił po długim postoju zmywarki. Po wykonaniu dodatkowej diagnostyki...
Może być zatarty ale nie musi wałek ppo zdjęciu koła obracał się paluszkiem,tu gdzie jestem wszystko mi chcieli wymienić łącznie z kompresorem Dodano po 2 A cena taka za usługę że mało z butów nie wyskoczyłem 😂🤣
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Witam ponownie, mam skuter Coliber Rhon (Koyot) kupiłem na zatartym sprzęgle i pasku 723,zmieniłem na nowe i normalny pasek 729 lecz sprzęgło trze talerzami o karter mimo że nie ma luzu na wałku,kupiłem drugie kąpletne bez rantu to samo jak by łożyska były za duże. Wjęc może są inne sprzęgła lub jak był zatarty ktoś tak wytarł ten wałek bo nie widaćwgłębień...
Szukam wałka (patrz zdjęcia) do hamulca postojowego Renault Grand Scenic 2005 1.9 dci . Ważne - gwint nie może być zatarty
Witam. Regenerację tego węzła proponuję zaczynać od zdjęcia wymiarów z uszkodzonej pokrywy. Technologicznie pokrywa jest bardziej prosta, posiada wewnątrz od zatarcia tylko rowki smarne. Przy demontażu pokrywy nie można uszkodzić wałka wewnętrznego. Zatarty wałek należy przeszlifować na taki wymiar, aby zminimalizować plamy po zatarciu. Następnie należy...
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Bardzo interesująco się temat rozwinął :) Podsumowując: - w większości firm w dziale UR automatyk jest połączeniem elektryka, elektronika, mechanika i pokrewnych zawodów - znam to niestety z autopsji. - kierownik UR to najczęściej mechanik nie mający o programowaniu zielonego pojęcia ale uważający, (w wielkim uproszczeniu) że każdą usterkę najprościej...
Jeszcze jedna kwestia. Co nakłoniło Cię do zbudowania tak zaawansowanego projektu ? P.S Wałek turbiny na 2 filmie wygląda na zatarty ;]
Witam. Zatarty silnik. Zdemontować pokrywę zaworów i zobaczyć w jakim stanie jest wałek rozrządu. Wymontować misę olejową po wcześniejszym spuszczeniu oleju i sprawdzić stan sita pompy olejowej.
Witam, mam problem dojściem jak zamontować tą czarną "osłonę" wałka balansowego od strony kolektora wydechowego. Mianowicie według ELSY ten plastik ma taki "czop", który ma się tam zablokować na końcu. W moim przypadku nic takiego nie widzę co ciekawe miejsce to wygląda jakby było oderwane i teraz moje pytanie jak ważna rolę spełnia ta "osłona" czy...
Witam! Jan już pracuje, przyczyną uszkodzenia był zatarty rozdzielacz który przy okazji uszkodził wałek główny. Wymieniono wałek główny, rozdzielacz, elektrozawór (profilaktycznie) i śmiga, nauczka na przyszłość nie próbować odpalać jeżeli nie ma pewności że w pompie jest paliwo. Dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Kupuje cały zestaw ( popychacze + łożyska oraz te aluminiowe w kształcie litery "u" ). Jeszcze sprawdzi mi oringi na wtryskach, aby ewentualnie je zmienić. /edit Czy zatarty ( nie do końca, na niektórych popychaczach ) wałek może robić problem z odpalaniem samochodu ?.
Panowie, sam nic nie naprawiałem, bo się g..wno na tym rozumiem i tylko przekazuje (w sumie nie wiedząc czy dobrze) to co mi człowiek naopowiadał. Szczerze mówiąc chyba jednak nieco "naściemniałem" albo "zostało mi naściemniane" i zrobione zostało co innego. Odnalazłem fakturę za naprawę i oto lista użytych elementów, może to rozjaśni sprawę i rozwiąże...
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Kolejne zdjęcia http://obrazki.elektroda.pl/4810317100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3903259700_1... Jak widać odkręciłem część ściany tylnej i włożyłem ją oddzielnie. Przy próbie drukowania widać jak kartka jest pobierana z zasobnika dojeżdża do pierwszego wałka który jest zakryty kawałkiem blachy (zdjęcie 2). Tam...
Witaj Krystian. Oj Krystian, Krystian.....zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... To co opisujesz, to ciągle to samo! Płyta zasilacza, zimne "lody", isaliśmy o tym już w tym poście, zacytuję: " Do Krystiana Krystian, jeśli jeszcze nie zrobiłeś tej swojej Affi 2003 to mam dla Ciebie pewne info. Zjawisko jakie się dzieje w tej kopiareczce...
Witam Zatarł się wałek rozrządu ssący na panewce. Wałek się zblokował. Pękł pasek rozrządu. Panewka na której się zablokowł była całkiem sucha. Trzy pozostałe panewki również prawie suche. Tak jakby cały wałek nie dostawał oleju. Drugi wałek - smarowanie bez problemu. Tak logicznie rzecz biorąc nie ma możliwości by ten wałek był smarowany. Jest otwarty...
jezdze od 60 tys km na lotosie 10w40 w brawie 1,4 i zadnych problemow a podobno ten silnik wymaga bardzo dobvrego oleju zeby nie zatrzec walka
Tak, masz zatarty wałek. Nie pamiętam dokładnie ale łożyska tam są chyba ślizgowe. Tak czy inaczej musisz całość rozebrać, wyczyścić i ocenić czy samo nasmarowanie wystarczy czy potrzebna wymiana. Przy rozbieraniu uważaj na te kulki żeby potem wiedzieć jak to poskładać. Obejrzyj zdjęcia z początku tematu.
Mógł być luźny i przeskoczył. Mógł się zatrzeć wałek rozrządu. Mógł być stary miał słabe zęby. Efekt jest taki że masz pogięte zawory. Czyli remont głowicy albo inna sprawna. Przy okazji wymiana uszczelki pod głowicą.
Nie zdradza bo to żadna innowacja. Nic co by nie było wymienione w tym poście. Nie wierzysz? Jedz do niego i niech Ci naprawi. Ja też mam 100% skuteczności na autach które robiłem. Pompę miałem padnięta tylko raz, walki zatarte 2 razy ale to w cfhc a tam przyczyną jest aluminium w oleju. Popychacze zmieniałem już w 6 autach.
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Pewnie do wnętrza dostał się developer i wałek się zatarł.
witam a nie miales czasami zatartego walka w glowicy!! moze dlatedo stracil cisnienie i walek stanol w miejscu i przeskoczyl pasek rozrzadu!! pzdr no i zawory poszly mialem taki przypadek u kumpla w aucie ale to byla 16 no iktos walki pomylil
Miałem podobną sytuację w seacie. Zatarł się wałek rozrządu.Zdejmij pokrywę zaworów i oglądnij wałek.
Wałek grzejny masz do wymiany i termistor jeśli widać aluminium. rolka grzejna - AE010061 termistor - AW100088 beben - pcu type 1515 Gdybyś chciał robić to na tip-top to jeszcze odrywacze,panewki wałka dociskowego,wałek dociskowy jednak przy tym przebiegu nie widzę takiej potrzeby. Po wymianie pcu jest przeznaczone na 45k ,piec na 90k W regenerację...
Dziękuje za odpowiedzi Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia oleju to może być problem , zatarł się wałek rozrządu i ścieło klinek i śrubę od koła pasowego wałka rozrządu . Proszę opisać w jaki sposób zdjąć wałek i sprawdzić kanały smarownicze . Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
I co w związku z tym zatrze mimośród wałek , nie wiem co to za pompa ,ale w środku za pewne ma mimośród, przynajmniej dowiedziałbym się co jest grane, sprawdzić tylko. Nawet nie włączać tylko sprawdzić czy nie przecieka. O jakich więcej szkodach mówisz. :?: :D
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
U mojej siostry w 206 zatarł się wałek ramienia wycieraczki, dziwiło mnie to że silnik się nie spalił bo było tak zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić. Mechanizm na zewnątrz i sam ocenisz co się sypło.
Miałem już przypadek, gdzie "zjedzony" ciuch zablokował bęben na tyle skutecznie, że nie szło go ręcznie ruszyć nawet o milimetr. Łożyska nawet zatarte po chwili walki da się ruszyć, choć czasem jest to juz na pograniczu połamania przewałów.
Masz najpewniej uwalony moduł tonera. Podejrzewam zatarte mieszadło lub wałek podający toner. Podmień na początek kasetę z tonerem. C.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
A nie zatarł Ci się wałek napędowy przez co daje opór? Znam takich co go nigdy nie konserwują... Filtry też posprawdzaj jak napisałeś - widuję zalane olejem... Ale u Ciebie to faktycznie jak dodasz obrotów to w zbiorniku paliwa kotłuje się paliwo? Czy dobrze zauważyłem? Jakieś powietrze czy paliwo wraca z powrotem do zbiornika paliwa? Dziwny objaw......
Ale co kolega dziwnego tu widzi ? Poza tym że wałek jest już skończony [zatarty!?] to udziwnień nie widać. Jego skończenie również nie jest niczym dziwnym ;0 Poniekąd silnik pracuje normalnie - jeszcze. Za chwilę będzie po zaworach i Pan Bóg raczy wiedzieć czy nie czymś jeszcze... Zużycie wygląda jakby było spowodowane złym dobraniem oleju albo jego...
Wałek się kręci?
Zatarcie jest na dole krzywki. Tam siły nie działają.
Wie pan o co mi chodzi, z tego auta Mercedesa nie zrobi. Sąsiad miał Golfa 4 kupił od gościa, który jeździł na mineralnym, chciał zrobić silnikowi dobrze i wlał syntetyka, nowy olej zaczął płukać silnik i zatkało kanał olejowy idący do głowicy, zatarło wałek rozrządu. Wolę pozostać przy 15w40 i nie robić jednak płukanki. Cerateca już zakupiłem i zastanawiam...
Ok, rozumiem Cię, spoko. Decyzja na dziś zapadła taka że zamówiłem zestaw uszczelek i będę uszczelniał tą kupioną pompę. Ryzyk-fizyk głównie ze względu na to że nie mogę trafić na kolejną pompę z "moim" numerem. W ramach ćwiczeń zacząłem dziś demontować tą zatartą pompę, faktycznie wałek jest ukręcony i zatarta głowiczką. Nie mam pojęcia jak ją ruszyć...
Rzeczoznawca nie opisał, zostanie zlecone sądownie... Że tez chcesz stracić jeszcze wielokrotność wartości tego samochodu w chwili zakupu? Toż to jest walka z wiatrakami. Nie masz szans.
Witam, Np przykładowa aukcje z allegro na alledrogo nie kupuje się łożysk 😂 To po pierwsze. Po drugie - łożysko wahliwe nie ma wchodzić ciasno na wałek, tylko lekko pobijasz dookoła i samo ma wchodzić. Po to są te wkręty na imbus, które nie tylko ustalają położenie łożyska na wałku, ale zapobiegają jego przesuwaniu się. Po trzecie - luz wahliwy po to...
Wałek jak się nie zatrze czy nie wleci nad wymiar w blok to jest nie do zdarcia.
Witam,mam podobny problem,to znaczy zatarte łożysko na wałku zdawczym. Czy można zdjąć koło zębate przekładni kątowej z walka bez rozbierania silnika? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Wyglada jakby toner nie docierał do wywoływaczki . Musiałbyś zdemontować bęben , wyjąc wywoływaczkę i zobaczyć czy wałek magnetyczny jest pokryty równomiernie tonerem. Jeżeli nie , upewnij sie że toner wylatuje z kasety i mieszadło nie jest zatarte i naped kasety z tonerem działa . Potem pozostaje wejść w kody i wykonać U130 . Trwa to Ok. 10 min. Wywoływaczka...
Wałek rozrządu się kręci? Może zatarty.
Opiszę dwa przypadki. Może naprowadzą cię na trop. 1. zatarte łożysko wałka sprzęgłowego - to w kole zamachowym. Efekt - sprzęgło ciągnie. 2. to przypadek z władimirca. Nie ustawili tarczy w osi a skręcili sprzęgło i w trakcie "zjeżdzania " wałek nie wskoczył w tarczę. Została szczelina pomiędzy silnikiem a skrzynią. Zaczęli go skręcać na siłę. Wałek...
Będzie pracował normalnie,ale do czasu aż zatrze się wałek i silnik stanie.Normalnie to są na to procedury,ale w przypadku auta przy którym rozważasz oddanie na złom można się pobawić w druciarnię. Zdejmij miskę ,wyczyść smok,poruszaj korbami (poproś kogoś oblatanego niech zobaczy) jeśli jest duży luz osadzenia na wale to odkręć jedną stopkę i pokaż...
Czy tekst możesz zmazać ręką? czy przy wymianie teflonu wymieniono łożyska? jaki jest docisk(zatrzymaj kartkę w piecu zostaw na chwilę i sprawdź szerokość grzania) wyjmij wałek dociskowy(czerwony) zdejmij łożyska i sprawdź osie jak zatarte to do wymiany wałek czy była regulowana elektroda ładująca? Mało informacji
Sprawdź łożyska czy się nie zatarły i czy się luźno wałek obraca , spróbuj załączyć silnik bez obciążenia .
Wałek kompletnie wytarty, brak smarowania - syf.... Ostatnio z astry wyjąłem 1,6 8V to tam aż wałek ukręciło, tak zatarty... Czego to wina??
zobacz, czy wałek metalowy ma dobry docisk do rolki dociskowej, ewentualnie, czy nie zatarł się na tulejkach. Stawiam na ten wałek ( normalnie estawiałbym na toner, ale piszesz, że oryginał, więc odpada)
Pompki włożone, wszystko ustawione ale nie odpala.. nie daje rady przewalić. Wałek kręci się cholernie ciężko. Zatarta?
Cześć, czy ktoś był w stanie znaleźć nowy silnik pompy? W moim obecnym silniku pękły tuleje i silnik się zatarł. Przede wszystkim trzeba zdobyć nowy simering, który uszczelnia wałek silnika. To przez jego zużycie adBlue dostaje się do wnętrza pompy. Dlatego najpierw jest zalewany silniczek, a później cała elektronika. Niestety nie udało mi się nigdzie...
Zanim założysz z powrotem głowicę wydłub z kanału olejowego zaworek jednokierunkowy z kulką, bo zrobił się z niego zaworek dwukierunkowy i dlatego wałek się zatarł
U mnie wygląda to że kiedyś komuś chyba zatarła się rolka na końcu pompy i wytarła wałek bo wytarta jest tylko jedna krzywka. Ktoś zamontował druga pompę i po problemie. Ale czy jedna wytarta krzywka ograniczy tak moc?
Jeżeli silnik chodził i zapaliła się kontrolka oleju to już świadczy raczej o awarii pompy oleju (może tylko smok zatkał się jakimś większym farfoclem) lub sporym luzie na którejś/którychś panewkach ewentualnie wtrysk się zawiesił/zawieszał i masz paliwo w oleju. stąd mocno rozrzedzony olej ,ale raczej ciśnienie oleju było biskie zeru i zatarło pewnie...
Toner oryginał? Na opakowaniu z góry powinny być wytłoczone numery pat... cośtam. Sprawdź okablowanie czujnika toneru. Jest jeszcze jedna możliwość, zębatka napędzająca wałek magnetyczny jest osadzona na ośce i odpychana od obudowy sprężynką w stronę wałka magnetycznego. Miałem przypadek że zębatka się zatarła na ośce i pozostała wepchnięta do tyłu...
Witam Panowie mam następujący problem: Wymieniłem głowicę w moim matizie ponieważ w poprzedniej zatarł się wałek. Zakupiłem używkę z drugiego końca Polski w "okazyjnej" cenie niestety osoba która ją demontowała mało profesjonalnie podeszła do tematu, przypuszczam, że chcący odkręcić koło pasowe zablokował z drugiej strony wałka czymś płaski naciętą...
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. bo zawory wyglądały na OK
A to nie czasami ten z wycierającym się napędem pompy. Dość znana usterka. Miska w dół, kleszcze do segerów i nowy wałek pompy. Wymiana tego to nie lot w kosmos. O ile nic się nie zatarło 🤔
Może zatarła się. Ja bym spróbował zdjąć i nasmarować wałek.
Można wiedzieć czego użyłeś do oliwienia tulej wałka górnego? To ma wytrzymać 200°C, uważaj, żeby się znowu nie zatarły.
Witam. Jak w tytule. Szukam sprawnej wywoływaczki do IR2018. W obecnej wałek magnetyczny zjechany przez zatarte łożysko, pęknięte rolki dystansowe. Na fakturę.
Walek ma tylko 3 biegi! A zatarł się bieg 1. Walek będzie pasować bez problemu ale trzeba zwrócić uwagę na moduł zębów biegu 3 jeśli walek pochodzi z pierwszej połowy lat 90. Oczywiście nakretka końcowa nie będzie pasować, trzeba zakręcić starą. Jedyna różnica to ta nakretka, pomijając modernizacje synchronizatorów jakie występowały w czasie produkcji.
Wałek strugarki - pasek na napinacze od strony obudowy - wałek frezarki . Jak zauważył trojan12 nie jest to bezpieczne rozwiązanie , ponieważ pracują obydwa wałki na raz . No i łożyska na napinaczach najlepsze lata mają za sobą (zapewne zatarte ) nie wspominając o samym pasku
Mógł się kręcić luźno ze względu na zerwane sprzęgło - innymi słowy - czy koło pasowe, przenosiło napęd na wałek kompresora. Jeśli kompresor się zatarł i opiłki poszły do układu, to nowy kompresor wkrótce podzieli jego los.
Mogło być tak, że wentylator chłodnicy klimatyzacji (bądź wspólny z chłodnicą cieczy) nie załączał się odpowiednio szybko. Sprężarka sprężając czynnik chłodniczy jest w stanie "ubić" w układzie ciśnienie , rzędu 30 bar. Wentylator na skraplaczu tj. chłodnicy klimatyzacji ma za zadanie obniżyć temperaturę sprężonego czynnika na tyle , aby jego ciśnienie...
Gdybyś chciał to zamontować i jeździć to rozbiórka w drobny pył umyte do białej kości .Wymyte kanały smarujące ropownikiem i składamy wszystko na czysty olej silnikowy.Jeżeli wymyjesz panewki wałka ekstrakcyjną benzyną ona wysusza a nie złożysz na oliwkę to nim dojdzie tam ciśnienie oleju to wałek jest zatarty.
I siłownik z cięgnami, może być niesprawny lub zatarty. Nie ma tam czegoś takiego Zamek ma siłownik, a od zamka do klamki wewnętrznej prowadzi cięgno Bowdena.
Zdejmuj pokrywę i zobacz czy wałek rozrządu nie zatarty. na tym na wale tam jest taki ala klinik minimalny luz i tak będzie Mylisz silniki, TDI ma "ścięcie" zamiast klina. W TD się tylko ciągle kółka i wał uszkadzają.
Witam! Jeżeli wszystkie zębatki napędu są całe to faktycznie może być wina zespołu bębna. Ewentualnie sprawdziłbym jeszcze wałek grzejny , czy nie jest zatarty.
Zacierają się w korpusie czy trzymaje je uszczelki? Najprawdopodobniej problem jest w wirniku, od strony pompy wyrobił się wałek w łożysku i wirnik się źle obracał. Dzisiaj założę nowe łożysko i wkleję wałek na klej i zobaczę jaki będzie tego efekt.
No to wygląda na to , że mam problem bo wałek nie daje się obrócić. Czyżby zatarcie sprężarki ?
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
Witam:) Mam problem z seatem leonem 1.6 16v 2000r. Auto kupiłem jakieś pół roku temu, wszystko było ok, wymieniłem rozrząd i olej. Przez jakieś 2 miesiące po wymianie sprawował się bez zarzutu. Jednak podczas ostatnich mrozów ( nie jest garażowany) odpaliłem go rano i za bramą mi zgasł. Okazało się, że zatarł się wałek rozrządu, bo prawdopodobnie nie...
dokładnie! jak mechanik twierdzi ,że wałek pompy sie zatarł bo co jakis czas stawia opór to znaczy ,że pompe widzi pierwszy raz! więc jak wierzyć ,że sprawdził rozrząd. Może też diesla vw widzi pierwszy raz!
Wygląda jakby był problem z przepływem. Sprawdź filtr czy jest czysty. Jeżeli filtr czysty to należy sprawdzić pompę. Najpierw trzeba wyłączyć kocioł, spuścić wodę, odłączyć wtyczki od pompy, zabezpieczyć elektronikę jakąś folią aby jej nie zalać, odkręcić korpus pompy (4 śruby imbusowe), zdjąć korpus pompy, sprawdzić czy wirnik swobodnie się kręci....
Kolego rys57 kombinujesz dobrze ale nie do końca przez prawie calą dlugość kartki A4 pcha ją walek registra dopiero przy samym końcu kiedy kartka już opuszcza register zaczyna ja pchać walek bębna współpracując z wałkiem transferowym i tu jest " pies pogrzebany" zatarta rolka elektrody transferowej działa jak hamulec zwlaszcza na kopiach z duzą ilością...
Jeśli to nie łapa i nie łożysko i nie jest to sprawa ustawienia linki to zostaje tylko wałek sprzęgłowy oparty o koło zamachowe albo zatarte łożysko prowadzące wałka jeśli występuje, tylko że w takim przypadku raczej wałek obróci się w łożysku. Faktycznie masz problem. Ja już nie mam pomysłów - musiałbym zobaczyć.
A tak dla przypomnienia w pile spalinowej jest kółko które w oryginale napędza zębatkę które regularnie trzeba smarować żeby się nie zatarło gdzie jest dostęp do tego smarowania ,no nie ma wiec zrobione urządzenie na 1 godzinę pracy bo potem zatrze się wałek wyjściowy z piły i rozleci się wał silnika ,tyle mam w tym temacie do powiedzenia ale na czas...
zatarty wałek rozrządu zatarty alternator zatarty wtrysk
dźwięk laptop przez bluetooth komputer wolno stojący citroen licznik
Yamaha A-S1000 - Samoczynne włączanie przycisku Mute Bęben obciera w pralce, suszarce, drukarce - przyczyny i rozwiązania