Popychacze na nowe to nie wygladają - w silnikach PD przy naprawie vw od dobrych kilku lat zaleca montaż wzmacnianych popychaczy (zastąpiiły wcześniejszy model który już nie jest dostępny ) np INA 420020910 - dla odróżnienia że są utwardzane mają czarny kolor - twoje są srebrne i o ile od czoła jeszcze mógłbym przyjąć że się tak wytarły to boki i środek?...
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Skrzynie z silnikiem wywal,(będzie szybciej)Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.Napęd alternatora idzie z koła zębatego.
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Zatarty wałek rozrządu
Jak już boksujemy się, to dopowiem, moim polskim samochodom ufałem, bo je sam serwisowałem, więc znałem ich stan - to jedno, a drugie - to z reguły, gdy coś ma nawalić, to wcześniej jest to mniej lub bardziej dyskretnie sygnalizowane, wystarczy tylko na to zwracać uwagę i w porę reagować. Owszem zdarzyły mi się dwie takie niespodzianki w Polonezie,...
popierwsze sprawdz weze dopływ i odpływ .po drugie czxy czasami nie zatarty wałek pompki i czy nie ma zadnych smieci na wirniku (śmieci tzn. sznurków obkreconych)bo i takie cuda sie zdarzają.po trzecie sprawdz droznosc całego odpływu>A z tymi amortyzatorami to sie ten ktos nie popisał.POZDRAWIAM
a może masz zatarty wałek na karetce ? albo nie cofa ci sie blokada od głowicy ?
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
1.Albo pobrudziłeś dekoder - mało prawdopodobne 2.Albo źle skręciłeś i teraz karetka opiera się za mocno o kartkę - penie to właśnie. 3.Albo masz zatarty wałek prowadzący karetkę - kilka kropel oleju do maszyn 4. Albo wiele innych :-)
dziękuje wszystkim za pomoc--problem usunięty. Usterka baaardzo prozaiczna choć usuniecie jej zajęło mi mnóstwo czasu i przemyśleń Montrres dzięki za podpowiedz -choć w tym czasie gdy dopisałeś odpowiedź --do sprawdzenia pozostał tylko piec. wymontowywałem poszczególne moduły drukarki i uruchamiałem drukowanie -- okazało się że po prostu silnik nie...
Witam.Miałem zatarty wałek w tylnej wycieratczce.Mechanizm rozebrałem przesmarowałem i po złożeniu pióro wycieraczki nie schodzi do punktu zerowego tylko zostaje się na szybie.Podejrzewam że przestawiłem mechanizm i nie wiem jaka jest pozycia wyjściowa.Poszę o pomoc.
Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :) co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate Wystarczy samo dolne.
W moim przypadku po dokonaniu pomiarów oporności okazało się, że występuje problem z pompą myjącą, po jej demontażu okazało się, że wirnik zgrzał się (skleił, połączył trwale w wyniku tarcia) z korpusem. Chciałbym dorzucić od siebie tzw. "trzy grosze". W moim przypadku "Błąd C" wystąpił po długim postoju zmywarki. Po wykonaniu dodatkowej diagnostyki...
Może być zatarty ale nie musi wałek ppo zdjęciu koła obracał się paluszkiem,tu gdzie jestem wszystko mi chcieli wymienić łącznie z kompresorem Dodano po 2 A cena taka za usługę że mało z butów nie wyskoczyłem 😂🤣
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Witam ponownie, mam skuter Coliber Rhon (Koyot) kupiłem na zatartym sprzęgle i pasku 723,zmieniłem na nowe i normalny pasek 729 lecz sprzęgło trze talerzami o karter mimo że nie ma luzu na wałku,kupiłem drugie kąpletne bez rantu to samo jak by łożyska były za duże. Wjęc może są inne sprzęgła lub jak był zatarty ktoś tak wytarł ten wałek bo nie widaćwgłębień...
Szukam wałka (patrz zdjęcia) do hamulca postojowego Renault Grand Scenic 2005 1.9 dci . Ważne - gwint nie może być zatarty
Witam. Regenerację tego węzła proponuję zaczynać od zdjęcia wymiarów z uszkodzonej pokrywy. Technologicznie pokrywa jest bardziej prosta, posiada wewnątrz od zatarcia tylko rowki smarne. Przy demontażu pokrywy nie można uszkodzić wałka wewnętrznego. Zatarty wałek należy przeszlifować na taki wymiar, aby zminimalizować plamy po zatarciu. Następnie należy...
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Bardzo interesująco się temat rozwinął :) Podsumowując: - w większości firm w dziale UR automatyk jest połączeniem elektryka, elektronika, mechanika i pokrewnych zawodów - znam to niestety z autopsji. - kierownik UR to najczęściej mechanik nie mający o programowaniu zielonego pojęcia ale uważający, (w wielkim uproszczeniu) że każdą usterkę najprościej...
Jeszcze jedna kwestia. Co nakłoniło Cię do zbudowania tak zaawansowanego projektu ? P.S Wałek turbiny na 2 filmie wygląda na zatarty ;]
Witam. Zatarty silnik. Zdemontować pokrywę zaworów i zobaczyć w jakim stanie jest wałek rozrządu. Wymontować misę olejową po wcześniejszym spuszczeniu oleju i sprawdzić stan sita pompy olejowej.
Witam, mam problem dojściem jak zamontować tą czarną "osłonę" wałka balansowego od strony kolektora wydechowego. Mianowicie według ELSY ten plastik ma taki "czop", który ma się tam zablokować na końcu. W moim przypadku nic takiego nie widzę co ciekawe miejsce to wygląda jakby było oderwane i teraz moje pytanie jak ważna rolę spełnia ta "osłona" czy...
Witam! Jan już pracuje, przyczyną uszkodzenia był zatarty rozdzielacz który przy okazji uszkodził wałek główny. Wymieniono wałek główny, rozdzielacz, elektrozawór (profilaktycznie) i śmiga, nauczka na przyszłość nie próbować odpalać jeżeli nie ma pewności że w pompie jest paliwo. Dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Kupuje cały zestaw ( popychacze + łożyska oraz te aluminiowe w kształcie litery "u" ). Jeszcze sprawdzi mi oringi na wtryskach, aby ewentualnie je zmienić. /edit Czy zatarty ( nie do końca, na niektórych popychaczach ) wałek może robić problem z odpalaniem samochodu ?.
Panowie, sam nic nie naprawiałem, bo się g..wno na tym rozumiem i tylko przekazuje (w sumie nie wiedząc czy dobrze) to co mi człowiek naopowiadał. Szczerze mówiąc chyba jednak nieco "naściemniałem" albo "zostało mi naściemniane" i zrobione zostało co innego. Odnalazłem fakturę za naprawę i oto lista użytych elementów, może to rozjaśni sprawę i rozwiąże...
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Kolejne zdjęcia http://obrazki.elektroda.pl/4810317100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3903259700_1... Jak widać odkręciłem część ściany tylnej i włożyłem ją oddzielnie. Przy próbie drukowania widać jak kartka jest pobierana z zasobnika dojeżdża do pierwszego wałka który jest zakryty kawałkiem blachy (zdjęcie 2). Tam...
Witaj Krystian. Oj Krystian, Krystian.....zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... To co opisujesz, to ciągle to samo! Płyta zasilacza, zimne "lody", isaliśmy o tym już w tym poście, zacytuję: " Do Krystiana Krystian, jeśli jeszcze nie zrobiłeś tej swojej Affi 2003 to mam dla Ciebie pewne info. Zjawisko jakie się dzieje w tej kopiareczce...
Witam Zatarł się wałek rozrządu ssący na panewce. Wałek się zblokował. Pękł pasek rozrządu. Panewka na której się zablokowł była całkiem sucha. Trzy pozostałe panewki również prawie suche. Tak jakby cały wałek nie dostawał oleju. Drugi wałek - smarowanie bez problemu. Tak logicznie rzecz biorąc nie ma możliwości by ten wałek był smarowany. Jest otwarty...
jezdze od 60 tys km na lotosie 10w40 w brawie 1,4 i zadnych problemow a podobno ten silnik wymaga bardzo dobvrego oleju zeby nie zatrzec walka
Tak, masz zatarty wałek. Nie pamiętam dokładnie ale łożyska tam są chyba ślizgowe. Tak czy inaczej musisz całość rozebrać, wyczyścić i ocenić czy samo nasmarowanie wystarczy czy potrzebna wymiana. Przy rozbieraniu uważaj na te kulki żeby potem wiedzieć jak to poskładać. Obejrzyj zdjęcia z początku tematu.
Mógł być luźny i przeskoczył. Mógł się zatrzeć wałek rozrządu. Mógł być stary miał słabe zęby. Efekt jest taki że masz pogięte zawory. Czyli remont głowicy albo inna sprawna. Przy okazji wymiana uszczelki pod głowicą.
Nie zdradza bo to żadna innowacja. Nic co by nie było wymienione w tym poście. Nie wierzysz? Jedz do niego i niech Ci naprawi. Ja też mam 100% skuteczności na autach które robiłem. Pompę miałem padnięta tylko raz, walki zatarte 2 razy ale to w cfhc a tam przyczyną jest aluminium w oleju. Popychacze zmieniałem już w 6 autach.
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Pewnie do wnętrza dostał się developer i wałek się zatarł.
witam a nie miales czasami zatartego walka w glowicy!! moze dlatedo stracil cisnienie i walek stanol w miejscu i przeskoczyl pasek rozrzadu!! pzdr no i zawory poszly mialem taki przypadek u kumpla w aucie ale to byla 16 no iktos walki pomylil
Miałem podobną sytuację w seacie. Zatarł się wałek rozrządu.Zdejmij pokrywę zaworów i oglądnij wałek.
Wałek grzejny masz do wymiany i termistor jeśli widać aluminium. rolka grzejna - AE010061 termistor - AW100088 beben - pcu type 1515 Gdybyś chciał robić to na tip-top to jeszcze odrywacze,panewki wałka dociskowego,wałek dociskowy jednak przy tym przebiegu nie widzę takiej potrzeby. Po wymianie pcu jest przeznaczone na 45k ,piec na 90k W regenerację...
Dziękuje za odpowiedzi Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia oleju to może być problem , zatarł się wałek rozrządu i ścieło klinek i śrubę od koła pasowego wałka rozrządu . Proszę opisać w jaki sposób zdjąć wałek i sprawdzić kanały smarownicze . Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
I co w związku z tym zatrze mimośród wałek , nie wiem co to za pompa ,ale w środku za pewne ma mimośród, przynajmniej dowiedziałbym się co jest grane, sprawdzić tylko. Nawet nie włączać tylko sprawdzić czy nie przecieka. O jakich więcej szkodach mówisz. :?: :D
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
U mojej siostry w 206 zatarł się wałek ramienia wycieraczki, dziwiło mnie to że silnik się nie spalił bo było tak zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić. Mechanizm na zewnątrz i sam ocenisz co się sypło.
zatarty wałek rozrządu zatarty alternator zatarty wtrysk
monitor lusterko kamery moduł zigbee passat połączenie sterownik
suszarka siemens suszarka siemens
Jak sprawdzić sterownik hulajnogi elektrycznej miernikiem FAUN śmieciarka – cykl prasowania nie rusza po otwarciu łopaty, czujnik krańcowy, hydraulika