Płukać można i po mineralnym o ile był regularnie zmieniany i ma wysoki indeks płuczący nagary. Wypłukanie takiego jajka niespodzianki (który jeździł 30k na oleju) może się skończyć na lawecie. Można zatkać smok, zakleić filtr oleju i zawór go omijający, zakleić kanały w korbowodzie. W serwisie leją bo wiedzą co i kiedy było lane, ja bym takiego maczo...
Opis okresowych czynności obsługowych. Co 2 lub trzy godziny kilkaktotnie obrócić pokrętkę filtra grzebieniowego celem jego oczyszczenia.Co 8 godzin sprawdzić stan oleju i utrzymywać stan w skrzyni korbowej do znaku na miarce w pozycji max.Co 150 godzin pracy silnika nalaży wymienić olej na rozgrzanym silniku.gdyż wtedy razem z olejem spłyną zanieczyszczenia...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
... a jak zalepi smok? A jakby tak zaczęły pisać osoby które mają cokolwiek praktycznej wiedzy o zagadnieniu? Dodano po 2 Myślisz, że filtr to przetrawi? Mam obawy, że taki kawał syfu może zatkać kanały olejowe. Nic nie zatka, skoro do tej pory nie zatkało. Filtr też nie jest idealny - przepuszcza drobiny. O wiele lepsze były filtry odśrodkowe. Zrób...
No to sprawa wyjaśniona, wkręciłem manometr w miejsce czujnika czarnego manometr pokazuje 3kg/cm2 niby za duzo no ale ok, pomyślalem wkrece manometr zamiast zaślepki w głowicy a tu moje zdziwienie ciśnienie max 1kg/cm2 po wyłączeniu silnika powoli schodzi do zera około 5min w pierwszym momęcie pomyślałem zapchany kanał olejowy, no ale wpadłem na pomysł...
Idealne rozwiązanie na zatarcie silnika. Kontrolka może się zapalać z kilku przyczyn: - uszkodzenie czujnika (to najmniejszy problem) - uszkodzenie pompy oleju - odkręcony (poluzowany smok) - zatkany filtr oleju - uszkodzenie silnika Przy tych objawach to raczej może już nie być najciekawiej a dalsze uruchamianie silnika na bank go zabije. Na ten komputer...
Przez czujnik oleju przedmuchasz tylko kanał idący do klawiatury. Kanał do klawiszy przedmuchasz też wykręcając filtr oleju i dmuchając w środkową dziurę. Aby przedmuchać "na dół" trzeba się dobrać do otworów jaowatych na filtrze olej. zatkać część np kawałkiem gumy i dmuchać. Dodatkowo po spuszczeniu oleju można dmuchnąć w miskę olejową lekko blokując...
nie chodzi o rurę oo kolektora do filtra (ta też jest ważna ale ODME rurkę ok 20 cm biegnącą od wlewu oleju do silnika do rury łaczącej filtr powietrza z gażnikiem, ją trzeba odciąć 2 cm od górnej rury zatkać korkiem . a od wlewy oleju włożyć dłużsą i wyprowadzić gdzieś na dół lub zboku. Zrób tak i wtedy wymień lub wyczyść świece. Trzeba zacząć od najprostszych...
Dodatkowo. Zatkane filtry oleju mogą powodować takie problemy ?
Witam, Chciałem przedstawić mój kompresor podczas budowy. Ma to być urządzenie do drobnych prac w domu. Wszystko jest okey, oprócz jednej rzeczy. Dane kompresora: Silnik 3F (380V) 1,5 kW 1420 obr/min Sprężarka: Jelcz 2 cylindrowa pojemność skokowa 424 cm3, głowica chłodzona wodą, średnica cylindra 75 mm, skok tłoka 48 mm Poniżej zamieszczam dane sprężarki...
Co co jeszcze powinienem sprawdzić ? Diagnostyka komputerowa i ustalenie co powoduje zaświecenie kontrolki awarii silnika i komunikatu "Engine fault"... bo nie ma takiego błędu. Natomiast niskie ciśnienie oleju - awaria pompy oleju, zatkany filtr, paliwo w oleju albo koniec panewek.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Jeśli przed transportem była sprawna a po transporcie nie to sam nic nie zrobisz. Trzeb fachowca, wymieni filtr, nabije gazem i będzie OK. :D
Na tych narzędziach mogła się wypracować ? Nie koniecznie. Szum pompy oznaczać może kilka rzeczy. 1. niski stan oleju hydraulicznego. 2. gęsty olej hydrauliczny(trudności z jego zaciąganiem) 3. zatkany lub przytkany filtr oleju hydraulicznego(masz przy prawej nodze pod deklem aluminiowym). 4. łapanie powietrza przez pompę(zużtya pompa lub brak uszczelki...
Jak kolega wspomniał zatarty/zawieszony zawór pompy oleju+zatkane kanały olejowe.
co do pracy bez przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej to spokojnie jakiś czas możesz pracować. Proponuję otwór w obudowie filtra tylko zatkać. Co do czujnika oleju to niestety, żeby go wymienić trzeba dostać się do skrzyni korbowej silnika
ten na zdjęciu nie ma filtra odśrodkowego (ta płaska pokrywka to jest zaślepka).Filtr odśrodkowy ma podobną wysokość co główny filtr oleju. Zaślepki są stosowane w CF85 bo w XF105 powinien byc w standarcie. Dodano po 3 Jeżeli zapala się ciśnienie oleju po np. wyrzuceniu na luz zaraz po dłuższym obciążeniu silnika, to wina również może być w zatkanym...
Witam pana mam problem z fordem 8340 rok 93 skrzynia 16x16 pompa hydrauliczna z 3-ma filtrami. kupiłem ten ciągnik nie dawno miał niedziałający podnośnik ale poradziłem sobie z tym sugerując się wskazówkami pana na tej stronie, po rozłańczaniu komputera, wtyczek do czyszczenia ciągnik nie jeżdzi. Wyświetlacz ma elektroniczny złożony z trzech wyświetlaczy...
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
Moim zdaniem powodem jest uszkodzenie zaworu w pokrywie filtra oleju i zatkanie przez to kanałów olejowych
A może zatkany filtr na oleju w kieliszku.
do tego co wspominaja inni bo słusznie radza dodał bym wymiane filtra olejowego mialem taki przypadek SC ze sie zatkał po wymianie marki oleju na lepsza i objawy były podobne
Ważny jest odcinek pomiędzy pompą a zbiornikiem i czy olej się nie pieni. Pompa nie może zasysać powietrza i mieć zatkany filtr oleju przed pompą. Jeżeli usterka nastąpiła nagle trzeba sprawdzić klin i przeniesienie napędu na pompę.
To jest odpowietrznik zbiornika oleju, jego zatkanie może być powodem braku smarowania. Tak samo jak uszkodzona pompka, wytarty ślimak napędzający pompkę, zanieczyszczony filtr oleju.
czy dziala już Twoj cyklop u mnie było podobnie a winny był zatkany filtr w zbiorniku oleju
Tak po kolei - nie znaczy że wszystko sprzyja Twojej usterce 1. Zatkany DPF a to powoduje 2,3,4 2. Wysilona praca turbo 3. Przegrzanie, zbyt duże ciśnienie gazów 4. Rozrzedzony olej - częste dopalanie DPF 5. Szczątki świec żarowych 6. Brak smarowania, zatkany filtr oleju turbiny
Filtr w baku nie zatkany?? Stihle miały niekiedy kłopoty ze smarowaniem bo puchły wężyki od oleju i nie podawało oliwy. W tej nie widziałem jak jest zbudowany układ smarowania,ale pewnie jakiś wężyk jest.
A co ma odma do układu smarowania? Tyle co picie w szczawnicy i szczanie w piwnicy. Ewidentnie masz zatkany/ zasmarowany zawór redukcyjny w pompie. Oczyścić i zadziała
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
Trudno doradzić jednoznacznie. Ale warto wiedzieć, ze mamy filtry zgrubne i dokładne. Filtr dokładny charakteryzuje sie przeważnie znacżącymi oporami przepływu. I z tego powodu nie zaleca się montowania na ssaniu. Zatkanie takiego filtra doprowadzi do pracy instalacji prawie na sucho. Filtr oleju silnikowego jest z grupy dokładnych. Niezbyt skomplikowane...
Poziom oleju nie jest tożsamy z jego ciśnieniem. Jeśli poziom jest ok, to powodów może być kilka: Szwankuje zawór regulacyjny, Przewód od czujnika jest uszkodzony i robi gdzieś zwarcie do masy, Czujnik jest uszkodzony, Jakiś syf zatkał wlot pompy, albo filtr, Etc.
Filtr oleju w C330/C360 ma dwa zaworki. Pierwszy to oczywiście zawór bocznikowy w przypadku zatkania filtra. Drugi to zawór przeciw spływowi oleju, w tych filtrach wykonany w postaci podkładki gumowej pokrywającej otwory zewnętrznej części podstawy filtra. W filtrach do samochodów zdarza się zastosowanie trzeciego zaworka w centralnej części podstawy...
Po co zalewa się filtr oleju, ano po to że suchy filtr stanowi bardzo duży opór dla przepływającego oleju, wtedy może dojść do uszkodzenia maty filtrującej i zatkania wypływu z filtra. Bardzo ciekawa teoria.
Kolego podaj konkretnie jak rzeczywiście zachowuje się skuter, bowiem podany przez Ciebie opis może dot. kondycji silnika (słaby) jak również usterki przekładni automatycznej. Czy silnik wchodzi na obroty, lecz wolno jedzie - wówczas byłaby to wina przekładni (paska, sprzęgła lub wariatora), czy też słabnie silnik podczas jazdy tj. "spada" z obrotów...
Raczej montuje się filtry dokładne ( np oleju silnika z c360- c330 ) na wyjściu przed zbiornikiem oleju , gdyż zatkanie takiego filtra powoduje pracę pompy na sucho ,a także częściowe jego przytkanie powoduje spadek wydajności pompy . Na ssaniu pompy można jedynie zamontować filtr siatkowy zgrubny żeby był swobodny przepływ oleju do pompy .
Ciśnienie na pewno jest dobre o czym świadczy normalna siła cylindra poziomującego. Problem jest ewidentnie z przepływem, który jest albo zbyt intensywny i wobec tego nie ma ciśnienia albo jakieś brudy z oleju zatkały smok lub/i filtr oleju. Mogą być też zacięte zawory.
na vagu masz bloki wartości mierzonych sprawdź sobie ile turbina daje ciśnienia i porównaj z wartością jaka powinna być ;) sprawdź terz filtr powietrza jeśli bierze dużo oleju... miałem taki przypadek że przez zatkany filtr silnik brał ogoromne ilości oleju. Pozdrawiam ;)
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
To co zaznaczyłeś to zawór zwrotny powietrza. Śrubą reguluje się ciśnienie wewnętrzne w module. Nie kręć tym - nic to nie da. Zaczynasz się dobierać do rzeczy o których nie masz za bardzo pojęcia - łatwo spartolić sobie moduł. To cię może słono kosztować - te moduły są już nieprodukowane. Podstawa separatora to ta srebrna część przykręcona do tego czarnego...
Czyli jednak przyczyną był zatkany filtr.
Zapytam tak - czy są jakieś problemy z tym autem oprócz tego że jak ręką zatkasz dolot to jest brak reakcji? Jeżeli oprócz tego że jest olej na świecy nie ma żadnych innych objawów to zostaw to lewe powietrze (które jest wedle ciebie) w spokoju bo z autem jest wszystko ok. Druga sprawa jest taka - nie rób zagadek tylko pokaż co jest u ciebie w aucie....
Nie wpadł jakiś element filtra, cokolwiek w odpływ? Skoro jest aż takie uderzenie ciśnienia po odpaleniu, coś musi być zatkane.
Sawek nie zupełnie się z tobą zgadzam.No oleju opałowym pracowałem 15 lat i nigdy nie zatkała się dysza/ filtr siatkowy dyszy/. Zamulał się filtr na ssaniu pompy i czasami filtr pierścieniowy pompy i to wszystko. W zeszłym sezonie dwa razy czyściłem wkład siatkowy filtra do wody na ,którym osadził się jakby kisiel. Opiłki piasek i inny syf to chyba...
Zacząłbym od sprawdzenia filtra powietrza i stanu oleju w silniku. Może być tak, że gaźnik przelewa albo naturalnie nie dusstaje powietrza przez zatkany filtr powietrza.
Zatkany filtr powietrza będzie powodował przegrzewanie silnika.
Jeśli zdecydujesz się na zamianę miejscami wyjść i efektem tego będzie działanie układu kierowniczego a brak działania hydrauliki rozdzielacza to moim zdaniem pompa ma za mały wydatek ( zużyta pompa , zatkany przewód ssący , filtr oleju zabrudzony , piana , gęsty olej ). Kręcąc kierownicą na wyłączonym silniku jesteś w stanie ruszyć kołami , a przynajmniej...
Zatkany smok lub filtr.
Filtr oleju/płynu hydraulicznego może jest zatkany.
Udało się rozwiązać problem? Z dużego zbiornika przelewa się małego i leci odpowietrznikiem tak ze cała białoruska zalana olejem. Dla potomnych: Sprawdźcie filtr i zbiornik oleju. Ja miałem zatkany cały filtr i pół zbiornika parafiną i wtedy olej wywalało mi odpowietrznikiem. Widocznie poprzedni właściciel nie zmieniał w ogóle oleju i takie są tego...
Witam Posiadam maszynę leśna forwarder timberjack 810b Jest tam silnik Perkins 1004 4t AB Silnik po remoncie tuleje pierścienie tłoki głowica wał pierwszy szlif Problem występuje z ciśnieniem oleju w silniku a mianowicie wygląda to tak po wkręceniu manometru obojętnie czy silnik nagrzany czy zimny bieg jałowy 1 bar po dodaniu gazu kompletnie nie reaguje...
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot. ciśnienie na turbo i zatkać wąż od filtra powietrza? Dodano po 2 Jak dmucham w turbo to powietrze wali do oleju. Źle zrobiona turbina?
Minimalne ciśnienie to właśnie ok.2 bary na wolnych obrotach na gorącym silniku (C 330 rzadko ma problemy z ciśnieniem chyba, że jest skrajnie zużyty lub uszkodzona jest pompa olejowa,zatkany filtr, uszkodzony smok lub rurka pęknięta). Wszystko do weryfikacji po zdjęciu miski olejowej na początek wymiana filtru potem ewentualnie pompy.
Nie czytaliście że z rury wydechowej spaliny wydają się być normalne?? przecież przy takim stanie kompresji ten silnik nie dość że będzie miał problemy z odpaleniem to z tłumika będzie jak z "komina Batorego" podejrzewam że te 11bar to błąd pomiarowy... Sprawdź drożność to częsty objaw silników jak wyrzuca olej "zatkana odma" masz dwa rożne zawory....
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
No fajnie świece bedą czarne bo idzie za dużo oleju gdy, 1- pierscienie są popękane na tłokach 2- są rysy na gładzi cylindra (to akurat było u mnie 1 i 2 gar miały rowki) Zawory żle ustawione od razu słychać (sprubój na Allegro poszukać książki sam naprawiam ) osobiście korzystałem z tego typu literatury i 25 letni fiat 125 i 12 letni Poldek przez 5...
Czasami przyczyną jest zatkany przewód który wchodzi do górnej części zbiorniczka z płynem.Gęsta maź sugeruje na wytrącenie się gliceryny z płynu jest to efekt przegrzania powyżej 130 C Proponuje wylać to wszystko ,kupić uszczelniacz do układów chłodzenia oczyści i uszczelni.Jeżeli to nie pomoże to przyczyna może być w uszkodzonym wymienniku ciepła...
Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.
Podaj mu napięcie na rozrusznik innym kablem aby ominąć ten oryginalny tak na próbę, a i filtr oleju mógł się zatkać, ale ja stawiam na kabel jak nie plusowy to minusowy
Dziwne rozumowanie.. Ciśnienie spada bo mechanicznie jest coś nie tak.. Albo pompa, albo panewki, ewentualnie zatkany filtr
Wydaje mi się że problem jest łatwy do rozwiązania, jednakże problem ten jest niebezpieczny gdyż grozi rozszczelnieniem silnika. Najprawdopodobniej zatkany jest wąż odpowietrzania skrzyni korbowej, tzw. odma. Biegnie on gdzieś od pokrywy zaworów lub bloku silnika do filtra powietrza. Sprawdź czy nie jest on zagięty. Ewentualnie może być zapchany nagarem...
Z foto można wywnioskować iż olej wydostaje się z pod pokrywy zaworów.Ja mając taki przypadek zdemontowałem pokrywę zaworów i odtłuściłem rozpuszczalnikiem uniwersalnym gładż głowicy i pokrywy zaworów i przed założeniem nowej uszczelki na obie gładzie położyłem warstwy silikonu o wytrzymałości temperaturowej 500 st i całość zmontowałem.Efekt gwarantowany.Nie...
to oznacza, że albo za dużo oleju i go jakoś wychlapało tam, albo, że kompresja ucieka do miski, ale dziwne, że tak nagle. Może po prostu się ten olej tam zbierał i zbierał w tym filtrze aż go zassało odmy nie musisz podłączać do filtra, dla silnika to będzie nawet lepiej, że tego syfu ssać nie będzie, to jest eko-oszołomowy wynalazek, kiedyś normalnie...
Witam posiadam opla corsę d 1,3 cdti i nie wiem co się stało wymieniłem rozrządu, olej i filtry i jak przy rozrządzie miska musi być zdjęta wszystko poskładałem i teraz kontrolka oleju zaczyna późno zasnąć jakieś 5sek po odpaleniu a tak wcześniej nie było może przy montażu miski silikon coś zatkał i stąd ta przyczyna ???? może wina filtra oleju ????...
Witam,na początek trzeba sprawdzić czy poziom oleju jest prawidłowy,prawidłowy mam na myśli czy nie za wysoki,spotkałem się z swojej karierze że ludzie potrafią nalać nawet 6 litrów oleju do silnika kiedy ma być tylko 4. Jeśli głowica była robiona w profesionalnym serwisie to napisz co zostało zrobione z cylindrem przy wymianie pierścieni ,czy cylinder...
kolego jaki masz poziom oleju czy dojście powietrza do filtra nie e=jest zatkane ? Bo wygląda że jest
Jeżeli ten otworek w odmie zatka się to potrafi nieźle walić olejem do filtra. Podobny otworek w podobnym (nie takim samym jak na zdjęciu silniku, ale jaki typ to nie pamiętam) spotkałem, było to chyba w jakimś 3,5 konnym silniku Briggsa w klapce zakrywającej popychacze zaworów, ale nigdy bym nie pomyślał że to "zawór odmy", zawsze wychodziłem z ałożenia...
Witam. Po wymianie oleju wraz z filtrem świeciła się kontrolka oleju tylko na wolnych obrotach po wciśnięciu gazu gasła. W poszukiwaniu usterki odkręciłem jeszcze raz filtr oleju i gdy go zobaczyłem była urwana końcówka plastikowa na samym końcu (taki trzpień z oringiem ) . Filtr wyrzuciłem i założyłem z powrotem stary i już się kontrolka nie świeci...
poważnie pytasz ? A ty jak? A co gdyby filtra powietrza nie było? Czy jesteś producentem/dostawca filtrów? Ustosunkuj się jednak (jeśli masz kompetencje) do sedna sprawy. Jak musiałby być zatkany filtr, żeby wpływa na relacje ciśnień w układzie?
Opel Zafira C Tourer 1.4 Turbo A14NET. Test szczelności dolotu powietrza: z jednej strony zatkana rura powietrza — odłączona od filtra powietrza, z drugiej strony zatkana rura odłączona od przepustnicy i tam została zaślepiona. Przez wentyl jest wtłaczane powietrze, które ucieka przez silnik, czyli po wyjęciu bagnetu poziomu oleju pojawia się ciśnienie....
przyczyną może być filtr oleju i na starym też tak mogło działać ponieważ zatkał się. Filtry firmy Filtron nie są najlepsze kup oryginał kosztuje nie wiele i będziesz miał 100 % pewność, miałem podobny problem. Czujniki łatwo sprawdzić jeden jest zwarty a drugi otwarty.
Witam mam ten sam problem. Silnik CGLC zrobione to co mozna było łącznie z wymianą pompy na pasek. Z usterka zrobione około 50 tys km. Ostatnio w upale mocna jazda po autostradzie i postój ponad 2 godz w korku ale silnik pracuje normalnie i nie widać nic nie pojacego. Na filtrze nie widać opiłków. Zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki silnika ponieważ...
zakładam więc, że jeśli smok olejowy byłby zatkany, to w serwisie by go udrożnili Czy kolega zlecił taką czynność? Wymieniono, sprawdzono działanie i do kasy. Z tym rozrządem występuje wiele zdarzeń. Pasków tam stosowano kllka rodzajów a do tego inne zmiany zakończone ostatnio zastosowaniem łańcuchów. Nic nie wyczytamy o własnościach oleju?
?? ten syf po ziemniakach? tam w nim jest pelno skrobii, od razu zatka filtr... Przed zalaniem pofrytkowego oleju przefiltrowywuje sie go i dopiero luu do baku
Widzę że potrzebujesz raczej nowej obudowy filtra powietrza, bo tej nie ma już jak przykręcić i z tego powodu masz problemy ze spadaniem z gaźnika. Jak zatkasz otwór nr. 1 to skąd silnik będzie brał powietrze do przyrządzenia i spalenia ładunku? Wkład filtra powietrza (gąbkę) można umyć w benzynie, tyle że chińskie gąbki puchną od benzyny i muszą one...
Biodiesel ma właściwości reagowania z pewnym rodzajem gumy.Wezmy pare rękawiczek lateksowych,wystarczy zanużyc w bio i zostawić na kilka dni. Rękawiczki rozpuszczą się bardzo szybko. Dalatego na początku lat 90tych zastosowano w uszczelnieniach silników Viton.Rodzaj gumy odpornej na to działanie. Z mojego doświadczenia np.Chrysler po roku używania musialem...
Zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Zalej benzyna z olejem we wlasciwych proporcjach, ustaw sklad mieszanki nastepujaco. Srube dyszy powietrza wkrec na max odpal simsona i powoli wykrecaj srube az silnik zdecydowanie zmniejszy obroty, w Jawkach to bylo jakies 2 i pol obrotu. Pod warunkiem ze gaznik jest sprawny i nie zatkany. Sprawdz rowniez...
Hej Ja też wymieniałem zestaw chłodnicy i podstawy filtra. Ten zawór o którym mówisz to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania się chłodnicy ;) Taki sam zawór jest w zakretce obudowy filtra na wypadek zapchania się filtra oleju. Ale spoko też myślałem że to zawór zwrotny :) Sprawdziłem to na schemacie układu chłodzenia. https://obrazki.elektroda.pl/8351949400_...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Zatkany filtr ssący jak jest, wtedy by pompa głośno chodziła. Grzeje Ci się olej? Masz chłodnice oleju?
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Nie spotkałeś przypadków nadmiernego pobierania oleju silnikowego w przypadku zatkanego filtru. Przecież oczywiste jest że olej dostał się z turbiny lub częściowo z odmy jeżeli budowa na to pozwala. Całokształt wypowiedzi sprowadza się do tego wniosku. Rozbieganych silniczków kilka robiłem i wiem co się może stać z tłokami i wtryskami.
Pewno jednak to pierwsze. Z możliwością popękania pierścieni lub innych związanych z przegrzewaniem. A filtr zatkany właśnie osiadaniem zanieczyszczeń na tym oleju. [syntax=cfm]Kolego mike_pi. Czy aby faktycznie? A co jeśli w komorze korbowej występuje ciśnienie? [/syntax]
Zatkać powietrza możesz nie zdążyć, otwórz maskę, odepnij puszkę filtra i spróbuj czymś to zatkać, lepiej właśnie próbować zadusić ale to też trzeba uważać żeby sprzęgła nie zajechać.
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
miałem dokładnie tak samo. a sprawa była błacha - przy korku (wlew) oleju jest taki wężyk idzie on do takiej wiekszej rurki i do filtra powietrza i właśnie ok 4 cm od korka cały ten wężyk był dziurawy i łapał powietrze i dlatemu tak sie działo. na oko nie było widać ale pomacałem pomacałem a tam dziura na 2 palce polecam wymiane ale to ok 80 zł albo...
Smok nie zatkany? Magistrala olejowa z pompy do filtra nie zatkana, przedmuchana? Śruby-łączniki przewodów nie mają zatkane otworki? Pompy maja wpusty na wałkach napędowych?
Nie wiem jakie mają być ciśnienia ale już widać że mało. Dobra wiadomość jest taka, że silnik mimo wszystko miał jakieś tam smarowanie i jest szansa że nie ucierpiał. Tym niemniej do mechanika jedź na lawecie. Zła, że masz usterkę, najprawdopodobniej układu smarowania (skrajne zużycie silnika w takim stopniu że nie idzie nabić ciśnienia oleju wychodzi...
Sprawdzasz iskrę jak masz zdejmujesz filtr powietrza i wtryskujesz na otwartą przepustnice 1cm3 benzyny i palisz, jak zaskoczy masz zatkany gaźnik filtr paliwa wtedy rozbierasz gaźnik. Lecz mimo wszystko przed "zaskoczeniem" pozwoliłbym aby benzyna z olejem nasmarowała ścianki cylindra oraz tłok wraz z pierścieniami.
Witam.Posiadam Rieju z 2009 i miałem identyczny problem . Sprawna elektryka , układ paliwowy -brak podciśnienia i smarowania z pompy oleju. Nowe świeca i filtr powietrza. Problem zatkany wydech dyfuzor i wydech wyczyszczony ( wypalony palnikiem) i śmigam do tej pory.
Chodzi oto że syntetyk wypłukuje osad z silnika I może zatkać już i tak brudny stary filter. I potem ten przestanie przepuszczać olej. I masz zatarty silnik. co do konkretnej marki oleju sie nei wypowiem bo to wg mnie marketing i tyle. co do filtra powiem tylko tyle ze wszystkie stosowane filtry oleju maja By-Pass czyli jak sie zatka wklad filtrujacy...
U mnie puszczał niebieskie chmury podczas przyspieszania. I notorycznie podwyższone obroty miałem bo co chwilę go odpalał. Żadnych kontrolek nie zgłaszał o zapchanym filtrze. Ale pod kompem było że poziom sadzy w filtrze był już sporo przekroczony. Rurkę od odmy tez miałem mokra. A ona idzie od razu prawie do turbiny. Musisz podjechać do kogoś kumatego....
Zastanawiamy się, czy nie jest gdzieś zatkany, ponieważ w filtrze były kawałki plastiku czy silikonu. Ja bym jeszcze zdjął miskę olejową i zobaczył czy coś tam nie zalega i nie przytyka smoka.
Witaj Kolego, możesz wymienić uszczelniacze na wale bo z opisu jaki zamieściłeś to by wszystko wskazywało na to że zassany olej do skrzyni korbowej nie został całkowicie spalony i został uszkodzony/wywinięty/ uszczelniacz ,to by się mogło zgadzać co do braku wolnych obrotów,natomiast raczej nie jest przyczyną dymienia wydaje mi się że z powodu poluzowanych...
Sprawdź czy filtr powietrza nie jest zatkany, bo to jedyna opcja aby taki silnik w takim czasie wypił tyle oleju, ale najczęściej do tego połączenia musi przyczynić się dziura w tłoku, albo popękane pierścienie.
Mylisz się, nie jest lepszy. Tak filtr ma zawór przelewowy na dnie, ale ten zawór otwiera się na krótko. Jak nie gazujesz na zimnym, to się nie otwiera wcale. W przypadku kiedy wymieniasz filtr i olej na czas, a wkład zdąży się zatkać pomimo tego, to silnik musi być już złomem. Kiedyś, przed wynalezieniem tego rozwiązania filtry były półprzepływowe,...
Kwok sory ale nie w tym aucie!! tutaj ta kontrolka odpowiada za sygnalizację o obecności wody lub zbyt dużym podciśnieniu między elektryczną pompą paliwa a filtrem oleju napędowego. Co może sugerować nawet zatkanie smoka.
Myślę że wie o tym każdy mechanik, filtrona stosuję się tylko wtedy gdy niema nic lepszego pod ręką :D, niestety choćby knecht wypada dużo lepiej, sprawdzone na filtrach np pyłkowych, ale i oleju, wiadomo do starego grata to i filtron się nada. Filtron to nie jest jeszcze najniższa półka, bo są i gorsze chińczyki. Ja w moim słynnym 2,2 dci zauważyłem...
Nie wiem czy to odma, ale sprawdź sobie czy Ci przy filtrze oleju nie ucieka bo może być dupiato dokrecone i mise.
Witam. Przyczyn może być wiele. Sama gaśnie później czy musisz nacisnąć pedał hamulca a następnie przyciskiem wyłączyć? Jak tak to mało oleju w skrzyni albo filtr już zatkany. Warto też sprawdzić czujnik ciśnienia w skrzyni i opornik który jest wpięty szeregowo przed czujnikiem.
Witam, wyczyść i wyreguluj gaźnik (pewnie pracuje tylko na II gardzieli), jeśli dysze paliwowe będą zatkane a w komorze pływakowej będzie osad zamontuj filtr paliwa. Przecieki oleju w Skodzie to raczej norma, trzeba likwidować na bieżąco. Pozdr.
zatkać filtr zatkać chłodnica oleju zatkać filtr paliwo
renault naprawiać nastawa wstępna ciężka rozruch zimne silnik
pochłaniacz oparów lutowniczych modus fault steering
Pulsująca lampka kontrolna: przyczyny i znaczenie Audi A2 - Czujnik klocków hamulcowych włącza się przy skręcie w prawo