9-10 st C to ciut przydużo ,ale 250 tyś km robi swoje ,sprężarka może mieć zmniejszoną wydajność na wolnych obrotach . najbardziej adekwatny byłby odczyt wartości niskiego i wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji . a tak na zakończenie zabrudzona (zatkane przeloty) chłodnica klimatyzacji też może dać taki efekt
Witam mam problem z wyżej wymienioną klimatyzacją manualną mianowicie.Kupiłem auto z uszkodzoną chłodnicą klimatyzacji, po spawaniu jej niestety próba szczelności dała wynik zły.Wymienilem chłodnice i nabiłem u mechanika czynnik, szczelnośc ok.Po włączeniu klimy słychać że sprzęgiełko sprężarki się załączyło , troche pochodziło z 1 min i się sprzęgiełko...
trzeba sprawdzic co dzieje sie z niskim cisnieniem. Objaw pasuje do zbyt małej ilości gazu, lub oparów zamiast gazu. Zdarza sie ze układ chodzi na samych oparach i czujniki są załączone tymczasem nie ma co tam chłodzić. Druga sprawa to zatkany układ w którym po odpaleniu zaraz występują przerosty ciśnienia przy agregacie. Czy jest czujnik na niskim...
Witam, posiadam kijankę sportage rok 99 i dziwny objaw polegający na wycieku wody do kabiny w czasie gdy pracuje klimatyzacja. Woda nie jest odprowadzana na zewnątrz samochodu. Czyżby problem z zatkanym spustem ? Gdzie szukać takiego ? Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego przedostawania się wody do kabiny ? Pozdrawiam forumowiczów.
nie jestem laikiem w tej dziedzinie na codzień zajmuje się serwisowaniem klimatyzacji i poprawnie można sprawdzić układ na szczelność nadciśnieniem suchym azotem, próbę próżnią przeprowadza się tylko dlatego że tak jest wygodniej spróbuj zatkać palcem otwór ssawny na pompie próżniowej bez problemu to zrobisz, a spróbuj zatkać otwór na azocie 10 bar...
Ok już mi się trochę wyjaśniło. Znalazłem w instrukcji dokładną lokalizację. Zawór znajduje się w obudowie zespołu klimatyzacji. Czyli w sumie razem z parownikiem dojście jest chyba tylko od wewnątrz kabiny. Byłem ostatnio nabić klime ale gość powiedział, że jest zatkana bo ciśnienia się nie zgadzały. Zasugerował, że najczęstszym miejscem zatkania jest...
w fiatach z tego rocznika klima załącza się nawet przy 0*c , możliwe że masz ubytek czynnika (sprawdzić ciśnienie LP,HP) poparz na kompresor po załączeniu czy zewnętrzny talerz sie obraca parowanie jest spowodowane wilgocią ,f.pyłkowym jak kolega wyżej pisał ,wodą dostającą się do środka przez podszybie bo odpływy są zatkane ,zatkanym odpływem parownika...
Zatkane weze, niesprawne przylacza, zatkane przylacza, pozatykane rurki w stacji itd....
Witam. Auto jak w temacie. Problem z klimatyzacją jest taki, że jak stoję lub wolno jadę do ok 50km, to działa dobrze, lecz przy szybkiej jeździe na trasie przestaje chłodzić. Klimatyzacja jest napełniona. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale nie mam założonego filtru pyłkowego. Może jego brak powoduje, że samochód szybciej zasysa powietrze i klima...
Witam Ostatnie upały ujawniły w moim Audi dziwny objaw pracy klimatyzacji. Efekt jest taki, że chłodzenie działa, załącza się i wyłącza normalnie ale tylko od 20 kilku stopni w górę. Gdy włączę nawiew na maksimum a następnie obniżam temperaturę (czuć coraz chłodniejszy strumień), ale przy 18,5 st. coś się przełącza, słychać zamykanie jakiejś klapki...
Witajcie. Mam dosyć śmierdzący problem w samochodzie, otó ż przy włączeniu nawiewu, a od ostatnich dni nawet klimatyzacji z klatek wydobywa się bardzo nieprzyjemny zapach przypominający jakby coś skisło, taki kwaśny, lekko duszący, który poprzedza przeważnie dmuchnięcie wilgo t nym powietrzem. Niestety obecnie jest taka pora że bez klimatyzacji czy...
Ostatni żona zaliczyła dzwona i poszła chłodnica od klimatyzacji. Przy okazji napraw blacharskich wymontowywana była też sprężarka klimy i leżała sobie na półce. Otwory w sprężarce były zatkane ale trochę oleju się wylało. Po złożeniu wszystkiego pojechałem na nabicie i chcieli mi wlać tylko 10 gr oleju ( podobno tak się robi standardowo) ale jak im...
W chłodnictwie i klimatyzacji obowiązują zasady ,,W deszcz jeśli się podłącza to tak aby wilgoć nie dostała się do rur,O wodzie nawet nie ma mowy. Po podłączeniu trzeba wyciągnąć wilgoć robiąc próżnie pompą .Może wilgoć zatkała zawór [kapilare]. POZDRAWIAM
Nie wiem co jest z tą klimatyzacją u mnie w clio. Klima się załącza wszystko fajnie ale już 3 raz wymieniamy sprężarkę bo się okazuje że słabo pompuje, wskazówka przez moment spada na manometrze przewodu niskiego ciśnienia (objaw prawidłowy) i po chwili wraca z powrotem tak jak by spadła pojemność skokowa tłoków sprężarki. Jedną z nich rozebrałem niby...
Klimatyzacja była nabijana w maju, po 2 miesiącach wysiadła całkowicie. Człowiek który robił nabijanie wskazał, że na 90% to osuszacz. Wymienił, nabił i bez efektu, odesłał do innego serwisu. Wróciłem do starego osuszacza skoro to nie to. Dobry kolega prowadzi też serwis klimy i tam się udałem. Po rozmowie i kilku telefonach, ostatniego speca kolega...
Kolego dławik z siteczkiem jest na 100% tylko że nie w samej chłodnicy tylko obok zaworów gdzie podłączają maszyne do nabijania klimatyzacji. Zbiera się tam syf i podobno trzeba wymienić bo moze się zatkać. 7zł w intercarsie.
Witam Panowie. Mam następujący problem. Posiadam mercedesa w210 z 1997 roku z silnikiem 2.5 turbo diesel. Poszukuję do niego schematu klimatyzacji, ponieważ poprzedni właściciel miał kolizje i auto zostało uderzone w lewy przód więc wymontowano z niego osuszacz z czujnikiem bądź czujnikami. Chłodnice zatkano korkami żeby nie leciał syf do środka. 2...
Czasami się podniesie do 10 bar i jak już się podniesie to przez jakiś czas pracuje tak jak się patrzy ale po jakimś czasie znów 7 bar i kicha. Na zegarach podpiętych w miejsce wysokiego ciśnienia gdzie maszynę się podpina mam przy 25 stopniach na postoju 15 bar chłodzi tak sobie. Po chwili się podnosi do 18 bar i włącza się 2 bieg wentylatora i ciśnienie...
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Witam. Mazda 2 2006 rok. Auto przyjechało ze słabo działająca klimatyzacją(manualna). Sprężarka została zdemontowana i zawieziona do sprawdzenia. Sprężarka okazała się dobra . Został sprawdzony układ czy jest gdzieś przytkany. Przy okazji zmieniono zawór rozprężny który jest usytuowany w przewozie na połączeniu rurek a nie na podszybiu. Zawór rozprężny...
witam, również mam problem z nadmuchem golfie III kiedy włącze na pierwszy "bieg" wentylator sie nie kreci zero reakcji na innych "biegach" działa czy da sie to jakoś naprawić czy trzeba wymienić cały wyłącznik??? dodam jeszcze ze posiadam klimatyzację w samochodzie. pozdrawiam wszystkich
Jeśli już to 1.9 TDI, ale to nieważne. Pewnie masz zatkany odpływ wody z parownika. Wejdź pod samochód, odszukaj otwór lub wężyk odprowadzający skroploną wodę i udrożnij go.
Witam serdecznie, problem z kliatyzacją polega na tym że nie chłodzi tak jak powinna. Mechanik wspomniał tylko że to nie sprężarka, powiedział że może być gdzieś zatkana ( mówił o jakimś zaworze czy coś). Gaz jest uzupełniony więc to też nie jest przyczyną. Jeśli ktoś posiada jakąś wiedze na ten temat proszę o wpis.
problem może być w zatkanym układzie, agregat napompuje ciśnienie i juz tak trzyma.
Tam masz dwa presostaty. Jeden podwójny, który wyłącza sprężarkę gdy ciśnienie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie. I drugi, który włącza dodatkowo wentylatory na drugi bieg jak ciśnienie wzrasta. Dodatkowo sprężarka może być wyłączona wyłącznikiem termicznym w chłodnicy (tej chłodnicy od silnika). Gdy w chłodnicy robi się za gorąco i wyłącza sprężarkę....
cos kiepskich masz tych "naprawiaczy". Agregat odpala na moment i zaraz wyłącza? Co dzieje się z ciśnieniem? Gdy układ bedzie zatkany to beda przerosty, agregat przez moment napompuje i ciśnienie nie zejdzie. Dlatego bedzie wyłączona już później. Poza tym podałbyś więcej danych dot. auta i klimy to można coś zacząć radzić od strony elektrycznej.
Witam wszystkich. Od razu powiem ze na klimie znam sie slabo byc moze problem jest banalny sam podejrzewam zatkanie sie ukladu albo zatarta sprezarke a jest tak: wykryto nieszczelnosc w osuszaczu, byl caly pordzewialy z zewnatrz gdzy znajduje sie przy zderzaku bez zadnych oslon :/ wymienilem go i jest ok, uklad zostal napelniony 950g + 25ml oleju (osuszacz...
przy sprężarkach np Denso rozłącza sprężarkę bo nie ma ona wewnętrznej regulacji ciśnień. Wentylator na pierwszym biegu przy sprawnym układzie starcza. Sprężarki np Harisson mają wewnętrzną regulację ciśnienia i sprzęgiełko nie jest nigdy wyłączane. Przy podłączeniu do drugiego biegu wentylatora i np zanieczysczonym skraplaczu (np muchami) lub zatkanym/zaciętym...
Zatkany odpływ i woda skraplająca się na parowniku zostaje w aucie
Witam. 1 syf w przewodach, zatkane filtry, 2. mechanicznie uszkodzona sprężarka,
Co do załączania się na chwilę i od razu rozłączania to przyczyną może być złużycie sprzęgiełka w kompresorze. Odkręć tarczkę i wyjmij podkładkę regulacyjną jedną lub 2. Przy okazji można obejrzeć powierzchnię koła sprężarki i tarczki jeśli mocno wydarte to całe sprzęgło do wymiany. Inna przyczyna to może być twożenie się podciśnienia po stronie niskociśnieniowej...
kolego klima działa tylko ty to odczuwasz dopiero przejechaniu kawałka drogi 1 czynika zamało 2 czynnika zazużo w wyniku zatkanego filtra pyłkowego 3. klima schładza koło 10C powietrze wiec jak ci w samochodzie nagrzeje 60C to ci działa ale napoczątek wieje 50/40/30 dopiero teraz mozesz czuć różnice.. dolicz to tego ciagłe ciepło padające na auto..
Mam astrę 2 diesel rok 2000 ze zwykłą manualną klimą i problem z tą klimą. Po załączeniu klimy działa ale trochę słabo. Do momentu dopóki jest włączona działa (mam takie wrażenie że chwilami chłodzi słabo a chwilami lepiej), ale problem jest gdy klima jest używana przez dłuższą chwilę i wyłączy się ją a następnie po kilku minutkach włączy - wówczas...
Dzięki za podpowiedzi... ciekawie wyglądają te o zatkanej dyszy. Bardzo możliwe z uwagi na fakt pustego układu przez dłuższy czas. Prośba jeszcze tylko do was o podanie orientacyjnego kosztu naprawy tj ewentualnego płukania. Pojawia się jednak pytanie czy ta zatkana dysza powoduje taki spadek ciśnienia przed sprężarką, że czujnik "niskiego ciśnienia"...
Teraz nie warto się bawić w splity. Masa kompaktów na rynku i to taniej niż splity, montować nie trzeba, są przenośne, tylko wąż wyrzutowy trzeba za okno wystawiać I to jest rewelacyjne podejście do tematu... Po co te wszystkie problemy ze splitami... skoro jest kompakt (nie mówimy o urządzeniu znanemu z WC :)!!! To urządzenie ma tylko jeden minus,...
Oto moje doświadczenia dotyczące dmuchawy w Scenicu. Mam dwa Sceniki z 1997 i 2002 roku. Od razu widać różnicę w wykonaniu. Ten nowszy ma wszystko delikatne, tandetny wycierający się plastik. To samo dotyczy dmuchawy Starsze auto ma 13 lat i z dmuchawą nie było żadnego problemu. W młodszym pomimo przejechanych 70 kkm już musiałem naprawiać nawiew. W...
Problemem okazała sie zatkana chłodnica klimy
Nie pisalem swoich podejrzen aby nic nie sugerowac. Oczywiscie znam przyblizone cisnienia czynnika po stronie LP i HP jakie powinny panowac w sprawnym ukladzie. W tym jednak przypadku cisnienia w HP nie ma, czynnik znajduje sie w LP i nie chce krazyc dalej. Obstawialbym sprezarke ale ta zostala juz podmieniona. Gdyby ktorykolwiek z elementow byl zatkany/...
Najczesciej zapycha sie osuszacz.W golfie 4 jest on razem z kondensatorem (czyli w chlodnicy klimy) Dodano po 6 Lub jezeli sie rozsypie zatka zawor rozprezny.
Witam. Zacznę od tego, że szukałem na forum tematów o sharanie, czy innych samochodach z podobnymi problemami, ale nie trafiłem na taki, który odzwierciedla moją usterkę. Otóż przedmiotem problemu jest Sharan (z lat 1999) i jego klimatyzacja. Wentylator pracuje. Sprężarka chodzi, słychać załączanie i rozłączanie. Ciśnienie LP Spada z 5bar do 2 po włączeniu...
Co najmniej godzina próżni Były trzy i nieraz wskrzeszałem takie zastane przypadki. Osuszacz podlega z urzędu wymianie, ale, firma jest pod syndykiem i nie chce szastać kasą, wymiana osuszacza na wstępie, tutaj nie poprawi nic. Nic nie marznie, obieg nie jast zatkany- ciśnienie skraplania bierze się ze zbyt dużej ilości wtryskiwanego gazu i tu by pasował...
Masz nie jedna, a kilka awarii. 30 barow, to, oczywiscie, za duzo. Przy ok. 28 barach presostat powinien wylaczyc kompresor - to jedna awaria. Cisnienie 30 barow, to zatkany uklad, zablokowany zawor rozprezny lub... duzo za duzo czynnika. Trzeba by znac wartosc niskiego cisnienia zeby sprecyzowac - to druga. Wentylatorow masz prawdopodobnie dwa. Wlacza...
W moim przypadku jest to trudny obiekt regulacji. Hala jest bardzo duża i niestety z przegrodami. Część hali jest typowo produkcyjna (tutaj potrzebne są wyciągi i nawiewy), następnie za zamykanymi bramami (niekiedy pracownicy zostawiają je otwarte) znajdują się magazyny wysokiego składowania. W magazynach są doki, do których podjeżdżają ciężarówki z...
Ja wbijam max 10 bar ,co do czasu zależny od dziury. Jak duża ,to do znalezienia dziury.Jak w 20 min nic się nie dzieje ,to kontrast.Nie zawsze warto walić kontrast ,bo azot jest tańszy i szybszy.Przy dużych nieszczelnościach,używam 2 manometrów. Często widać na nich ,z jakiej części układu schodzi, i gdzie się zatkało.Można ten zestaw użyć do szybkiej...
Temu serwisantowi chodziło chyba o coś innego. Klimatyzator o zbyt małej mocy nigdy nie osiągnie zadanej temperatury. Sprężarka będzie pracować non stop, co przy nie sprzyjających warunkach (najmniejsza prędkość nawiewu i zatkane filtry) może spowodować zalodzenie jednostki wewnętrznej. Nawet krótkie przerwy w pracy sprężarki pozwolą roztopić się ewentualnym...
masz najprawdobodobniej zatkany dren odprowadzający wodę skraplającą się na parowniku
karolgolo słusznie pyta o ciśnienie na wysokim objawy pasują do 1. zatkany uklad freonowy /mokry lub brudny czynnik staje na filtrze lub zaworze rozprężnym 2. zła praca skraplacza / sprawdź wentylator skraplacza 3. za dużo czynnika w układzie
Coś mi się dziś zrobiło z klimą - około 2-3 tyg. jej nie włączałem, wcześniej działała tak, że można było się zaziębić w aucie... Nic nie śmierdzi, pracuje normalnie, zacznę jak to było... Mam klimatronik dwustrefowy - auto 3 mies i nic w klimie nie robiłem jeszcze. Byłem wczoraj w trasie, wracając do domu postanowiłem, że dawno klimkę włączałem (było...
Zatkany zawor rozprezny lub zbyt duzo czynnika. Trzeba podlaczyc manometry, aby znalzc przyczyne. Jedno cisnienie nie wystarczy.
Witam gdzie w Polo 9N (pewnie w 9N3 też) znajduje się odpływ skroplin klimatyzacji. Gdzie jest wylot i jak przebiega. Jest to klima manualna (CLIMATIC). Prawdopodobnie jest u mnie zatkany bo nie ma charakterystycznej plamy wody pod autem i czuć wilgoć w aucie. Chyba że w tym modelu problem skroplin jest rozwiązany w inny sposób jak odpływ bo nie widzę...
Dziękuję wszystkim za udzielone rady. Umawiam się na wizytę u mechanika. kilka miesięcy później... zatkane przewody. Naprawione
Może za duzo czynnika i presostat przy za dużym ciśnieniu rozłącza .może zatkany skraplacz albo żle pracujacy zawór rozprezny .
Nie. Aż tak się nie zagłębiałem. Ale wystarczy, że na stacjach pistolety będą miały inaczej ustawione odbicie i już poziom paliwa w baku będzie inny. Itd, itp... Dlatego do rzetelnych pomiarów, to cechowany zbiornik i warunki laboratoryjne. Odbicie zależy od tego kiedy lustro benzyny zatka otworek w pistolecie który odsysa opary, jeśli lejemy "z ręki"...
Masz zerwany zabierak to i się kręci. Tylko kluczem pneumatycznym albo jak pisano na ruski udar. Najlepiej odciągnąć czynnik i pompa na stół. I jeszcze cie zmartwię. Jak zerwało zabierak to była jakaś przyczyna, zatkany układ albo przytarta sprężarka. Warto posprawdzac
Problem po części rozwiązany. Zatkane były kanały odpływowe w podszybiu. W czasie deszczu woda nie spływała tylko wlewała się przez nadmuch na wentylator do środka. Kanały udrożniłem, wentylator wysuszyłem farelką, klima i nadmuch wszystko działa. Zostało mi tylko suszenie auta i tapicerki bo pod nogami kierowcy schowek był pełen wody.
Cz podłączałeś manometry ,żeby sprawdzić ciśnienia podczas pracy? 8,8 bar to ciśnienie gdy sprężarka nie działa? 25 bar to pewnie ciśnienie na tłoczeniu,podczas pracy ,a wentylator startuje zapewne na najwyższym biegu? Prawdopodobnie masz zatkany układ,ale przede wszystkim podłącz manometry i podaj ciśnienia pracy. Czy przewód tłoczny nie jest oszroniony...
Na dole 3 śrubki a zatrzaski 3 na górze. Okazało się że rynienka b. wąska. 1 wąż odprowadzający był podłączony z prawej strony. Z lewej dziurka była zatkana zatyczką. Były porady w miejscowym sklepie aby potraktować to sodą kaustyczną i dobrą sprężarką ale nie skorzystałem. Wąż okazał się przytkany ale puścił pod siłą płuc :) W drugie ujście wsadziłem...
Szczelność budynku jest niezbędnym warunkiem sprawnie działającej rekuperacji. Człowieku czy ty masz pojęcie co znaczy słowo "szczelność"? Mityczna szczelność absolutna o której wspominasz nie istnieje, bo i po co? Żeby udusić? Mówiąc o szczelnych budynkach w kontekście wentylacji i rekuperacji mamy na myśli zatkanie wszelkich dziur, kominów, nawiewników,...
Czy przez zatkany filtr może nie nabijac butli i nie odzyskiwac gazu? Tak, przez zatkany filtr może nie dokonywać odzysku. Pytanie: - czy ciśnienie na manometrach spada ? - jeśli spada, to po jakim czasie osiąga poziom 0? - jeśli nie spada do 0, to jakie jest minimum i po jakim czasie?
Mam identyczna sytuację jak kolega. Klimatyzacja się włącza lecz w środku samochodu różnica w temperaturze to tylko 3C. Sprawdźilem temp. Na podszybiu i rurka cieńsza ma 3C a ta grubsza 26C czyli temp otoczenia. Wygląda na to jakby parownik był zatkany albo coś bo nie wiem gdzie to zimne powietrze się podzialo. Różnica jaka jest u mnie a u kolegi to...
w końcu znalazłem w Google zakład mechaniczny specjalizujący się w klimatyzacjach samochodowych Auto Kosik z ul. Hynka w Gdańsku - jedyny który szybko i sprawnie zdiagnozował problem i w parę godzin naprawił całą klimatyzację w dobrej cenie. Tyle dobrych opinii o nim jak widać miało uzasadnienie. co do samej klimy: jak mówiłem - sprężarka, wentylator,...
Wygląda na zator gdzieś, jakaś rurka zagięta, zatkane coś?
Jestem z Częstochowy. Ja naprawdę chciałem uczciwie za to zapłacić ale nikt albo nie chcę zarobić albo nie potrafi tego naprawić dlatego sam to męczę :( Zawór jest fabrycznie nowy więc chyba nie powinien się zacinać od razu? Zawór wyjęty ze sprężarki jest uszkodzony, pomimo iż cewka ma rezyatancję 12 Ohm to nie reaguje na aku. Obecnie założony (ten...
Ja podobny problem rozwiązałem montując klimatyzator okienny - taki co się widzi na filmach. Zrobiłem z płyty OSB "zaślepkę" na skrzydło okienne gdzie włożony był kimatyzator w otwór. Zasilanie z gniazdka, żadnych wierceń. Musisz tylko poszukać małej jednostki, może kupić gdzieś ze sklepu w EU. . Tylko że to jest rozwiązanie rodem z USA/GB - gdzie...
Witam i proszę o pomoc Rurka nie zatkana nie wygląda na uszkodzono. Czy jest możliwość naprawy od kabiny pasażera ? Prawdopodobnie uszkodzone połączenie wężyka zakreślone na rysunku czerwono.
Dzięki,ale widać ten odpływ z dołu auta jak to wygląda? Tam nic nie widać, przecież to AUDI. Dostałeś super poprawną odpowiedź, reszta należy do Ciebie. Czego oczekujesz takiego opisu : otwierasz prawe przednie drzwi, demontujesz prawy przedni próg (nakładkę plastikową). Używając śrubokręta PH2 wprowadzasz go w łeb wkręta. Śrubokręt musisz trzymać...
Twoje wypowiedzi są tak chaotyczne i niezrozumiałe, że ciężko Cię zrozumieć Wpisz sobie w google słowo chaos lub chaotyczny i sprawdź co to znaczy. Mniejsza o to. Widzę, że trzeba jak krowie na rowie. Podłącz ten trzeci czujnik do wtyczki. Ponieważ odłączony od instalacji chłodniczej mierzy on ciśnienie atmosferyczne czyli powinien pokazywać ciśnienie...
W Toyotach często stosowany jest układ odwracania obiegu, jest to zawór zamontowany przed skraplaczem i tam w jednym z przewodów zamontowana jest dysza rozprężna która ulega zatkaniu i dlatego niema obiegu czynnika chłodniczego ,a to powoduje wysokie ciśnienie skraplania i wysoką temperaturę przewodów od strony tłoczenia .Wyciąganie sprężarki nic CI...
Dzięki za odpowiedź, wreszcie ruszył temat. Nie bierz mnie na plewy. Nie włącza kompresora, kompresor sprawny, nic nie jest zatkane, po naprawie klima daje z wylotów 4,5°C. Usterka jest naturalna, żadnych zamienionych kabli czy coś w tym stylu.
Za dużo czynnika ? Przecież sam się nie dobił. Raczej coś zatkane lub zbyt duży luz na sprzęgiełku. Trzeba podejrzeć w parametrach co z ciśnieniami. Ci "moi" to tylko robią osobówki.
Jest to kompresorek z lady chłodniczej, nabija do rozerwania najsłabszego elementu. Jakoś słabawe te elementy, że kompresorek je rozrywa. Układ powinien wytrzymać co najmniej 38Bar, a zawory bezpieczeństwa były chyba na 41Bar/101 oC, bo tyle wynosi temp krytyczna dla R134a. Jakoś mi się nie chce wierzyć w to, że tyle kompresorek da rady udźwignąć....
Nie masz zatkanego odpływu z podszybia. Odpływ masz krótki czy długi. Jak krótki to wymień na długi.
Gratuluję zepsucia sprężarki. Dlaczego? Sprężarkę najpierw się piaskuje żeby nie było brudu, tłoków nie wyciąga się bez potrzeby bo nie wszystkie dotarte są tak samo. Wiesz ile oleju idzie i jakiego?. Sprawdziłeś płytki zaworowe?. Nie ma brudu. Otwory połączeniowe zatkałem oryginalnymi metalowymi zaślepkami z oringiem i całą sprężarkę ostrożnie umyłem...
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
Jeżeli pominąć, grzyby i pleśnie zwykle tam rosnące , drobiny kurzu i innych zanieczyszczeń Tu chodzi o wodę na bieżąco łapaną w butle 5L z klimy w aucie - nie stojącą w jakimś zbiorniku tylko zatkał się odpływ i koleś tak jeździ - dziennie łapie ok 3L. Widziałem tę butle - czysta woda bez żadnych farfocli.
Na podstawie jednego zdjęcia nikt nie postawi diagnozy. Ilość szronu jest zależna od wielu czynników. Można by bardzo ogólnikowo stwierdzić iż, dopiero zatkanie szronem całej powierzchni jest przesłanką ku awarii. Szron sam w sobie w obecnych warunkach pogodowych ma prawo występować. Najlepszym źródłem informacji będzie firma u której masz gwarancję...
Chyba że ta łódka w zaworze ma jakiś zadzior, który przy odwróconym obiego przy defroście, nie pozwoli łódce się przesunąć.? Kolego, jak zatkasz śrotkowy dolny (ssanie) to w jaki sposób rozładujesz cisnienie z tłoka w stronę którą ma sie przesunąć? Przypatrz sie rurkom kapilarnym
Na początek powiedz mi czy w schowkach w podłodze kierowcy i pasażera ma wilgoć lub wodę. Jeżeli tak, to znaczyło by, że zatkane są odpływy z podszybia i woda dostała się pod deskę rozdzielczą i zrobiła masakrę z instalacją. Poszukaj na forum elektrody posty na ten temat (bo na pewno są). [youtube][/youtube]
Autorze. Jak chcesz coś zadziałać samemu, to musisz się zaopatrzyć w: zegary (hp i lp), butle z hydrogenem (mieszanka azotu I wodoru), detektor do h2, pompę próżniową, butle gazu r134a, wagę z dokładnością do 10g, zasobnik do oleju. A teraz procedura. Powoli ładujesz hydrogen z butli przez port hp aż do 20bar, następnie detektorem h2 szukasz nieszczelności....
Cześć. Od dwóch dni mam ten sam problem w LG DC09RQ (2,5kW) co Kurtion. Jest drożność dolnej tacki, brak szronu, a z obudowy dookoła wiatraka leje się na podłogę i wudmuchiwana jest woda. Całość parownika wygląda na super czysty, tacka, filtry itd również (po sezonie ubr czyszczone) itd. Pytanie, czy ta tylna ma jakiś otwór, który może być zatkany i...
Może czujnik przeciwzamrożeniowy uszkodzony/przesunięty, może niewłaściwa ilość czynnika, może odpływ skroplin zatkany, może... sprawdź czy nie zamarza, potem szukaj przyczyn.
Częstą przyczyną takiego zachowania jest zatkany osuszacz , ponieważ pomiar ciśnienia odbywa się za filtrem na którym jest znaczny spadek ciśnienia i sterownik nie daje rozkazu do załączenia .Drugą przyczyną może być sam przetwornik ciśnienia .
Zawsze minimalnie więcej wiedzy niż przed napisaniem tematu..., dzięki. Domyślam się, że ta rurka z rysunku idzie jakoś na boku tunelu czy się mylę? I pewnie dostać się do niej to targanie wykładziny itd. Dlatego, jak wspomniałem, bardziej by mi zależało na informacji o umiejscowieniu tego odpływu pod autem. W optymistycznej wersji, a taką zakładam,...
Problemem był napewno przeoleony uklad. Ale głównym problemem był zatkany izolacja specjalnie przez kogoś przewod ssący kompresora.
Witam, mam problem z klimą manualną w renault modus 1.5 dci. Klima pracuje ale nie chłodzi. Gaz jest. Chłodnica klimy i rurka wysokiego ciśnienia gorąca, tak że nie można dotknąć. Rurka niskiego ciśnienia normalna- nie zimna. Czyżby osuszacz zapchany/ zużyty?
W drugim pytaniu istnieje możliwość, że masz zatkany odpływ z klimatyzacji lub zatkane odpływy z podszybia.
Witam, Jakiś czas temu prosiłem [url=]w tym wątku o pomoc w sprawie zalewania wnętrza od strony pasażera przez klimatyzację. Po przeczyszczeniu odpływu przez pewien czas było ok, ale ostatnio problem wystąpił ponownie, tyle że tym razem nie jest winna klimatyzacja. Po jeździe w czasie mocnego deszczu pojawiła się wilgoć po stronie pasażera w schowku...
Trzecia opcja, klimatyzacja. Miałem tak w Audi A4 B5, woda po prawej stronie pasażera pod tylnym dywanikiem. Przód był suchy, jakim cudem się tam przedostawała to nie wiem. A przyczyną było zatkanie błotem wylotu wody z klimatyzacji, który znajduje się w komorze silnika po prawej stronie za silnikiem, taka czarna rurka.
witam, Mam problem z klimatyzacją. Wszystko działało bez zastrzeżeń, do czasu gdy pewnego dnia po włączeniu klimatyzacji siła nadmuchu była bardzo mała. na najwyższym poziomie zimne powietrze leci bardzo słabo. sprawdziłem czy z przewody nie są czymś zatkane, i są puste. czy jest możliwe że ta wewnętrzna chłodniczka klimy sie zatkała i stawia aż taki...
Witam. Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym dokonałem naprawy w swoim samochodzie (wymiana sprzęgła wiskotycznego oraz uszkodzonego wentylatora elektrycznego chłodnicy klimatyzacji). Niestety po wymianie tych uszkodzonych elementów klimatyzacja dalej nie chłodziła. Pojechałem na stacje w celu wykonania diagnozy. Okazało się iż jest za mało czynnika...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
O dziwo jak klimatyzacja jest wyłączona (A/C się nie świeci) sterownik takich jaj nie robi i działa normalnie grzanie na obiegu zamkniętym. Z doświadczenia z zeszłego sezonu wychodzi że jazda w ten właśnie sposób sprawia że wilgoć pojawia się najwolniej. Pewnie większość obstawiałaby w takim przypadku zatkany dren klimatyzacji i wodę w parowniku. Jak...
Jezdu... ale obklejony... to ani estetyczne ani troska o lapka :| papier jako materiał przewodzi ciepło, nie widzialem żeby papier ograniczał wymiane ciepła To ciekawe, dlaczego nie wklada się papieru między procesor i radiator. Z tym się zgodzę. nie zakleiłem otworów wentylacyjnych! Sam jestem informatykiem, a w klimatyzacji pracowałem 2 lata Nie zakleiłeś,...
Witam Chciałem podzielić sie z Wami moim problemem i tym samym zasięgnąć rady, a problem jest następujący: dlaczego spaliło się uzwojenie silnika wentylatora? Włączyłem nawiew na szybę, silnik ładnie wkręcił się na wysokie obroty chodził może 20 sek, zaczął dymić (przez kratki) i sam się wyłączył. Ponowna próba i wentylator chodzi przez 3 sek,sam się...
A zatem tak: AUTO to funkcja zaprogramowana przez producenta- a mianowicie- ustawiasz temperature a wóz zrobi wszystko by ją osiągnąć, czyli bedzie sterował prędkością nawiewu i jej kierunkiem Econ to funkcja gdy klima jest wyłączona- to tak jakbyś nie mial klimy- oszczędzasz paliwo- ok 1 l na 100 km w zależności od pokonywanej trasy Jak nie świeci...
Nic nie zrobią... popsikają, wyozonują a syf w komorze schładzacza pozostanie. Zasadnicze pytanie - jak włączasz klimatyzację leje Ci się woda spod samochodu? Jeśli nie to masz zatkany odpływ i pewnie po dłuższej trasie z włączoną klimą pojawia się woda na dywaniku po stronie pasażera. Jedyna rada to wymontować schowek, nawiew na nogi po stronie pasażera,...
Wiem, że od ostatniego postu minęło cztery lata ale chciałbym się wypowiedzieć. Sprężarka SANDEN SD6V12 ma w sobie zawór który steruje skokiem tłoków więc obraca ona się albo luźno albo dość ciężko. W domowych warunkach, trzeba sprawdzić czy ma w sobie olej i napędzić ją wkrętarką na niskich obrotach. Jak zatkamy ręką kanał ssący podczas napędzania...
Kolega ma rację w chłodnictwie jak i klimatyzacji stacjonarnej nie ma po łączeń które potrzebują uszczelniacza Pytanie moje było trochę podchwytliwe. Sorry. Jedynymi znanymi mi połączeniami gwintowanymi w chłodnictwie (klimatyzatory czy VRV to też chłodnictwo a nie żadna klimatyzacja!) Są przyłącza zaworów bezpieczeństwa stosowane we włoskich chillerach....
Założyli mi niedawno na grzejnikach takie ustrojstwa co to mierzą ilość oddanego ciepła, ale mi (myśle, że nie tylko mi) się to oczywiście niezbyt podoba ;) (w dodatku mam uszkodzony zawór regulacyjny z termostatem). Od razu zacząłem kombinować jak by te urządzenia "ochłodzić". Widziałem tu podobny temat ale o jakichś elektronicznych więc to mnie nie...
1. Jeśli chodzi o Sarel to wydaje mi sie że jest to zmałpowany Rittal (nawet kiedyś się po sądach szarpali) 2. Używamy klimatyzatorów do szaf (Rittal) fajna sprawa ale czasami mozna się mocno zdziwić jak zatka się odpływ skroplin, mieliśmy taki przypadek - zalane dwa sterowniki 155U i jeden 135U zamontowane w tej samej szafie (klimatyzator dachowy)....