Witam Ty masz inny wyświetlacz, ja mam mono i nie mam info ani o poziomie płynu chłodniczego ani o jego temperaturze, mogę zatrzeć silnik i nie dostanę żadnego ostrzeżenia, na wiosnę padła mi chłodnica, gdyby nie to, że miałem zimny nawiew to pewnie bym nie zauważył. Ten model Opla jest idiotyczny, nawet Maluch miał kontrolkę temperatury a tu nic :(
to go szybko wymień aby mieć pewność czy masz ciśnienie oleju bo możesz zatrzeć silnik
Nie wiem jaki masz tam silnik ale w 1.9 CDTI jest możliwość założenia krótszego paska "do fiata bez klimy" który pomija klimatyzację. Trudno mi stwierdzić co się może stać... może się łożysko zatrzeć i zacząć wszystko obracać wokół aluminiowej obudowy sprężarki na którą założone jest to łożysko, więc może się ta obudowa obrobić. Po zatarciu może się...
zk2003 nie w stronę silnika bym się kierował lecz w stronę elektryki bo po przejechaniu 25km raczej nie da się zatrzeć silnika (trzeba mieć na prawdę talent) i w ogóle jak by to był silnik to było by słychać że rozrusznik przynajmniej próbuje chyba że jest spalony.
Śmiem twierdzić że w tym przypadku prapszyczyna było zatrzymanie się jednego wałka rozrządu. Widziałem parę razy w tych motorach. Niezakoniecznie, wałek ot tak sobie nie staje, musi się zatrzeć w łożysku. Prędzej źle napięty, albo pasek do d..., tudzież pompa wody się przytarła.
Witam. kilka tygodni temu pękł mi wąż od układu chłodzenia, przy termostacie. Nie zastanawiałem się za specjalnie czemu pękł, tylko go wymieniłem, po jakiś 3 tygodniach ten wąż po prostu wyskoczył (nie był prawidłowo zaciśnięty), dalej nie zastanawiałem się nad tym czemu wyskoczył, a jedynie nałożyłem go ponownie i tym razem właściwie zamontowałem,...
Eureka ! Miałem dziś dobry dzień. No i humor zaraz mi się poprawił. Ponieważ z autem coraz dziwniej się zaczęło dziać ( po przełączeniu na gaz zaraz obroty szły na ok 1500-1800, po chwili rozgrzania - 2km spadały do prawidłowych. Im zimniej to dłużej trwało, im cieplej na dworze krócej. Gazownicy kazali mi zmieniać świece itp, ale mi to nie pasowało....
Witam, jestem użytkownikiem astry g od niedawna dzisiejszy dzień wyglądał tak iż zrobiłem około 49 kilometrów po czym zauważyłem ze temperatura zaczęła dziwnie się podnosić i opadać, dodajac gazu silnik nie rowno pracowal szarpał, nie wiedziałem co jest tego przyczyną zatrzymałem się i zauważyłem że ze zbiorniczka płynu chłodnicy wylatuje para wodna,...
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
Witam, Proszę o poradę, gdyż mam problem z silnikiem po odpaleniu go jak jest zimny. Chodzi o to, że jak odpalam silnik, po dłuższym postoju (np. po nocy) to wtedy przez jakieś 2-3 sekund silnik jakby nie mógł się rozruszać, troszkę trzęsie i męczy. Zauważyłem też, że problem o którym mówię występuje tylko w chłodne wilgotne dni. Jak jest ciepło i sucho,...
Witam,mam problem z autem marki Opel Astra G 2.0 Di a mianowicie Bardzo szybko wzrasta temp.silnika wszystkie przewody gorące ale z nawiewau w kabinie leci zimne powietrze. Podobne przypadki,podpowiedzi ?
witam , jestem posiadaczem astry 1.7d 60 km otoz pojawil mi sie taki problem , nie moge jej odpalic jak jest zimno .. a zima praktycznie juz nas odwiedzila . po dlozszym postooju moge pomazycz aby gdzies odjechac. wstawilem zaworki zwrotne na pompie i na filtrze paliwa . rowienz wezyki przezroczyste. i jest w nich powietrze..:( swiece zarowe wymienilem...
silnik ma 200kkm przebiegu, generalnie problem wystepuje przy mrozach -5 powiedzmy 30sek krecenia zeby odpalić -10 ok 60sek -15 ze dwie minuty + przerwa dla odpoczynku akumlatora (tu akumlator musi być cieply bo inaczej nie da rady) -20 Jeden cieply akumlator trzeba zakatować, na drugim + troche krecenia w koncu odpali Generlnie jaki mróz by nie był...
Witam wszystkich forumowiczów! Właśnie zarejestrowałem się w Elektrodzie z nadzieją, że uzyskam tu uczciwą, wynikającą z praktyki podpowiedź jak rozwiązać mój problem z Astrą II 1,4 (2004 r.). Otóż kiedy bardziej przymroziło mam problemy z pracą i mocą silnika. Kiedy po kilku godzinach stania na zewnątrz (jak i w garażu) uruchamiam samochód zapala mi...
Witam , mam problem , od poczatku zimy. Gdy auto stoi przynajmniej 3 godziny na dworze, przy temeraturze poniżej 15 stopni, trzeba je rozgrzewać przynajmniej 10 min poniewż na początku jazdy , jedzie powoli i szarpie , a przy chamowaniu gaśnie. Jak już się nagrzeje to jedzie normalnie . Wymieniony rozrząd , uszczelka pod głowicą , czujnik teperatury,...
Witam.Mam problem z moja Astra 2 98r 1,6 16v Strasznie szarpie elektrycy i mechanicy rozkładają ręce nikt nic nie wie :-/ Otóż tak.Moja Astra szarpie od pół roku szarpie dużo mocniej przy rozgrzanym silniku i porządnym dodaniu gazu w deche to już wgl Trzęsie jak by silnik miał wyskoczyc. Dodam ze jak sie porzadnie rozgrzal to mi sam od siebie zgasl...
Mam problem z zapłonem na zimnym silniku, akumulator jest ok, kręci, po przekręceniu kluczyka muszę przytrzymać 2 minuty na obrotach i dopiero jak silnik trochę się zagrzeje, mogę jechać, bo inaczej gaśnie jak spuszczę z obrotów, muszę zapalać trzymając już nogę na gazie. To niedawny zakup więc dużo jest już wymienione, m.in świecie, termostat, ogólnie...
ja w swoim autku miałem objawy takie jak :na początku po ok 10 minutach pracy silnika szarpał przy ruszaniu , potem zaczął szarpać przy małych prędkościach podczas jazdy ze stałą prędkością tak pomiedzy 10 a 50 , objawy te czasem ustępowały i nie miało to znaczenia czy był zagrzany czy nie. objawy te z czasem narastały . wymieniłem EGR i jest super...
Witam. Mam kolejny problem z autem. Po usunięciu problemów z wtryskiwaczami i zamuleniu silnika powstał problem z odpalaniem rano. Posłużę sie fotografia znaleziona na forum. http://obrazki.elektroda.net/78_12662246... Taka sama pompa jest u mnie. Czyli Lukas. Najpierw zarżnięte były wtryskiwacze. To zrobiłem. Dodatkowo musiałem odłączyć i...
Witam Otóż ktoś przedemną przyspieszył zapłon ( aż momemntami dzwoniły zawory ), ustawiłem więc aparat na fabryczne ustawienie (na szczęście ktoś wcześnieł oznaczył kreskami pierwotne połozenie ) no i wtedy pojawił się problem, głownie przy porannym rozruchu zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy to - dusi się, gaśnie , nie ma mocy, słabo...
Witam. Jadąc trasą moja Astra nagle straciła moc, po czym silnik zgasł i już nie chciał odpalić. Teraz rozrusznik kręci bardzo lekko, jakby nie obracal silnikiem, ale od czasu do czasu coś tam złapie na kilka sekund i znów gaśnie. Sprawdzałem rozrząd, pasek nie zerwał się. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Witam. Spalil mi sie ostatnio opornik dmuchawy, ale razem z przewodami i kostka. Tak jakby bezpiecznik nie zadzialal. Kupilem uzywany z ta kostka, po podlaczeniu zauwazylem ze po kilku sekundach nagrzewa sie do czerwonosci czy to normalne zachowanie? Aktualnie uzywam tylko 4 bo boje sie ze znowu pojdzie dymek. https://obrazki.elektroda.pl/5176959400_...
Witam . Mam problem, a mianowicie : Astra 1,6 na zimnym silniku odpala na dotyk , poczym po 3 minutach gasnie i przy próbie odpalenia odpala i zaraz gasnie . Wymieniony wtrysk , wymienione swiece , wymieniony filtr powietrza i paliwa . Benzyna dochodzi Jeszcze jedno po odpaleniu nawet na zimnym silniku po dodaniu gazu automatycznie gasnie...
Witam. Posiadam Astrę F 1994r 1.4 8V C14NZ . Auto posiada instalacje LPG od 5 lat. Mam taki problem ze auto gaśnie na zimnym silniku gdy spada z obrotów powyżej tak 2,5-3 tyś czyli gdy jadę i wcisnę sprzęgło z właśnie takich obrotów to auto zgaśnie lecz gdy dochowuje na biegu a obroty spadną do ok.1,5 tyś to auto nie zgaśnie lecz obroty spadną do ok.500...
Jak w tytule. Moja astra 1,7D (180,000km) ma ogromne problemy z zapaleniem. Latem musiałem długo grzać świece żeby zapaliła a teraz gdy jest -10 kręcę ją prawie minutę i dopiero zapala ale się krztusi i przerywa obroty. Po około 30 sekundach jest stabilna na wolnych obrotach. Co proponujecie zrobić w domowych warunkach ? Ps. Swiece grzeję aż puści przekaźnik...
Witam wszystkich Posiadam auto Opel Astra I 1998r. Silnik 1,4 16 v , benzyna bez gazu. Od pewnego czasu mam z nim problemy. Na zimnym silniku zapala prawidłowo, natomiast po przejechaniu ok kilometra traci siłę, aż w końcu gaśnie. Nie można go już odpalić bo się jakby dusi. Po odczekaniu ok. 5 min zapala normalnie i wszystko już jest ok. Byłem już u...
Witam. Nie mam kompletnie pomysłu co może być. Jak temperatura otoczenie spada poniżej +10 stopni samochód nie odpala, jeżeli się uda zakręcić tak żeby załapał gaz to silnik pracuje normalnie. W wyższych temperaturach otoczenia odpala od pierwszego razu. Był wymieniony filtr paliwa i od tego momentu pojawiły się problemy, ale nie wiem czy to z tym związane....
Przy pracującym silniku będzie tam ok 13,5v ale nawet te 11v powinno wystarczyć do prawidłowej pracy EGR. Więc jednak najprawdopodobniej to EGR będzie uszkodzony - zatarty mechanizm.
Sprobuj go opóżnić, jak objaw pozostanie to problem z sterownikiem lub zatarty regulator odśrodkowy z powodu luzu na ulozyskowaniu od strony napedu
Zatarty silnik. Problemy z masą. Zdemontuj silnik, spróbuj odpalić na krótko z akumulatora i sprawdź, czy porusza się normalnie. Połącz klapę z nadwoziem jakimś dodatkowym przewodem o większym przekroju.
Może również być zatarty lub spalony wentylator chłodnicy, uszkodzony włącznik termiczny, przerwana instalacja elektryczna wentylatora. Przyczyn może być dużo, a więc musisz zacząć działać.
Ja swego czasu wszczepiłem do zatartej astry, silnik od daewoo nexii za 500zł praktycznie bez przeróbek. Śmiga po dziś dzień.
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Witam. Zamierzamy z kolega wymienic zatarty silnik tejze astry 1,6 16 V ECOTEC 100 KM z 94 roku na 1,6 16V tez 100 KM ale z 99 roku. Mam pytanie czy pod wzgeldem mechanicznym bedzie wszystko pasowac? Czy wchodza w gre jakies drobne przerobki i czy podejdzie sam komputer ze starego silnika? Pozdrawiam
Przylgnia była czysta, a dokręcał go kluczem dość mocno bo lekko porysował nowy filtr i powginał delikatnie. Filtr wymieniany z zachowaniem wszelkich zasad. To tak w szkole teraz uczą?Strach się bać ;-). Zgodnie z "nowymi zasadami" pozostaje się cieszyć, że w czasie jazdy do pobliskiego sklepu nie zatarłeś silnika.
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
Zbyt duży poziom oleju groźny jest przy wysokich obrotach. Z niemieckiej autobany już nie jeden tak zjechał na lawecie z zatartym silnikiem świeżo po wymianie oleju.
Silnik ma zbyt wysoką temperaturę, chłodzenia nie ocenia się po włączaniu wiatraka. Ile postów wcześniej Ci to napisałem? Moja propozycja jest taka, zanim zatrzesz silnik, oddaj auto do DOBREGO mechanika/elektryka.
na 99 % silnik wycieraczki, przy obciążeniu (zatarte sworznie) upaliło styk do parkowania.
Witam Za co sa odpowiedzialne bezpieczniki w skrzynce znajdującej się w komorze silnika (X14NZ), szczególnie pierwszy po prawej (najbliższy zbiornika płynu chłodzącego) (70A?). Czy zatarta pompa paliwa moze spowodować przepalenie się tego bezpiecznika?:?::?::?:
Witam. Padło wspomaganie. Strzelił jeden tranzystor SUP75N06. Potrzebuję na szybko jakiegoś zamiennika. Wstawiłem IRL3803 ale wytrzymał 5 minut. Chcę wymienić wszystkie cztery. Co tam podejdzie z bardziej dostępnych? Mogą być IRL3705? Dodam, że silnik nie jest zatarty a uzwojenie silnika nie ma zwarć. Pozdrawiam...
Przy silniku wycieraczek, to przede wszystkim do sprawdzenia masz mechanizm. Czy nie zapieczony/zatarty.
Ceramizer używałem - wg mnie żadnej poprawy, choć owszem silnik się nie zatarł do końca mimo jazdy z gazem w podłodze prawie cały czas (Astra 1.4) ale i tak silnik poszedł na złom bo UPG wywalił parę razy a w końcu wypalił się zawór i wymieniłem silnik na 1.6 8V Ostatnio używam Ceratec Liqui Moly (w Zafirze 1.8 16v i Astrze 1.6 16v) i jestem zadowolony...
Zatarte zawory w prowadnicach.
Witam .W "starych" oplach wentylatory pracują zawsze razem z klimą tylko w zależności od temperatury przekaźniki załączają kolejne biegi. Bez klimatronika komputer nic nie robi - idzie tylko prosty sygnał do podniesienia obrotów żeby nie zdusić silnika. Nie wiem jak w Astrze ale inne ople z klimą mają zawsze dwa wentylatory które działają razem . W...
Silnik nie musi wysychać. Wystarczy że na parkingu położysz pod samochód karton. Płyn ma specyficzny kolor (zielony albo różowy). Jeśli na kartonie pojawią się krople o takim kolorze to masz wyciek. Dla hardorowców polecam również "skosztować" tego płynu co pojawi się na kartonie. Jeśli ma słodki posmak to na pewno masz wyciek. Bez obawy nie zatrujesz...
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
Napięcie dochodzi, sygnał sterujący? Winne mogą być bezpiecznik, manetka, przekaźnik sterujący, kostki, przelotka, silnik. Najbardziej prawdopodobne to zatarta oś wycieraczki (wtedy jak go włączysz na chwilę to silnik będzie ciepły) lub przełamane przewody w przelotce buda/klapa.
Witam! Ostatnio w aucie (Opel Astra G, 2001) zatarł mi się silnik wentylatora skraplacza/chłodnicy klimatyzacji. Dokupiłem używany silnik na wymianę, wizualnie ten sam (Bosh GPB12V 0130303275 GM9132916), ale pod klapką z podłączeniem kabli w silniku zauważyłem jedną różnicę: w moim zatartym silniku jest żółty element (kondensator ?) z oznaczeniem .68/20...
to rozłącz linkę od dodawania gazu i dodawaj i ujmuj ręcznie, może masz zatartą linkę w pancerzu...
Na pocieszenie Ci napiszę, że mój ojciec lata temu też tak miał w Astrze G... i dobrze że miał sprawną gaśnicę, bo ostatecznie pompa wspomagania się całkowicie zatarła i zablokowała silnik (pompa ma napęd elektryczny), który się zapalił. Oczywiście wylał się na to rozgrzany płyn ze wspomagania.
na razie jezdze tylko do pracy, tj. odległość w jedną stronę 1,6 km. Jakbym miał czekać aż na tej trasie zrobię 1000km to już dawno bym silnik zatarł. Zaznaczę tylko, że w trasie nie wystepuje takie spalanie oleju. Wówczas jest wszystko ok. Tylko na jeżdżeniu na zimnym silniku
Polak potrafi. Nie prościej wymienić na nowy albo przynajmniej wyczyścić? Nie sądzicie że projektant po coś tam włożył ten egr? Powiedz mi co zrobisz jak Ci się silnik zatrze? Wyciągniesz silnik, zaślepisz przewody, czujniki podłaczysz pod kabelki i uznasz ze naprawa wykonana? Nie masz kasy na egr to polecam rower!
Witam. Problem polega na tym, iż zatarłem silnik w lanosie 1.5 rok 1998 z gazem. I chciałbym zapytać czy pasował będzie do niego silnik od opla astry 1 hatchback z 2000r ? Dodano po 2 oczywiście astra silnik 1.4
Witam wczoraj wymieniłem u mechanika olej w mojej astrze . Wymieniłem na castrol edge 5-w30 i tu dziwna sprawa bo w bańce 4 litrowej pozostało ok. 1.25 litra a wychodzi na to , że po wymianie mechanik wlał mi 2,75l jak to jest możliwe bagnet pokazuje poprawną ilość ,Proszę o odpowiedz czemu tak mało oleju weszło bo poprawnie powinno być ok 3,25 wzwyż...
po 1 MUSISZ dobrze odpowietrzyć, bo w najlepszym wypadku wywalisz znów UPG a w gorszym zatrzesz tłoki możesz dla ułatwienia wywiercić małą dziurkę w termostacie wiertłem ok 3-4mm to przy okazji poprawi też chłodzenie bo te silniki za bardzo się grzeją, ja tak robię w ekotkach po 2 odkręć wydech i sprawdź czy się wtedy też dławi, bo kat się potrafi zapchać/pokruszyć...
jak cie złapie policja to zawsze możesz powiedzieć że przek ładka była robiona 3 dni temu - gorzej już będzie na przeglądzie. Na zgłoszenie zmiany konstrukcji pojazdu i silnika masz miesiąc od dokonania tej przeróbki. Co do numerów silnika itak ich niemasz w dowodzie:) Najlepiej to zatrzyj ślady na silniku - chodzi mi tu o napis 2.0 na pokrywie zaworów
a możliwe że wyje bo ogólnie to cały silnik wyje to cięzko powiedzieć Hałasy z różnych elementów silnika bada się 'stetoskopem' - łatwo nim wymacać hałasowanie konkretnego koła/łożyska... Mi w astrze F X1.7DTL (GM) zatarła się pompa. Wymieniłem na nową - wspomaganie działało ale nie tak 'lekko' jak na oryginalnej...
tak, to jest cała rodzina silników FIRE nie wiem co to za olej ta Selenia ani Millers, ja stosuje Mobila 10w40 i 5w30 i jestem zadowolony, nigdy nic nie zatarłem mimo jeżdżenia dużo z gazem w podłodze Cieniasem 140 a Tikiem nawet i 160 ;), jedynie od takiej jazdy wydmuchnąłem niejedną uszczelkę pod głowicą i 2 razy zawór wydechowy w Cieniasie 900 i...
Pompa pracuje w oleju bo by sie zatarła na sucho. Ssie z wężyków idących do silnika (gruby serwo i cieńki elektrozawory) i wyrzuca powietrze w miskę olejową. A po co grzebałeś w tej pompie?
Który z numerów-symboli na sterowniku jest najważniejszy przy poszukiwaniach go tak zeby nie doszło do niewłaściwego dobrania sterownika?? Pytam bo mam pewien problem gdyż na moim uszkodzonym sterowniku zatarły się numery koncowe. 16?????????? To co mogę odczytać to nazwa producenta DELCO ELEKTRONICS D98003 i pod kodem kreskowym ciąg cyfr-liter nastepujący:...
Moim skromny zdaniem to taka awaria, teorytycznie wydaje się to głupie ale posłuchajcie. Winny jest silnik, gdyż podczas kręcenia kierownicą masz wspomaganie na 1 pasku z altenratorem. Koło pasowe może nie dawać rady uciągnąc dużego cisnienia na pompie i tym samym mniejsze obroty na alternatorze, dlatego dziwnie ładuje. Sciąg pasek od alternatora i...
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Witam okazało się ze to pompa była uszkodzona, lecz nie w całości bo miał moc nie kopcił tylko nie odpalał na ciepłym. Przez ten czas miałem dwie inne przyczyny. druga przyczyna to sterownik silnika były takie same objawy lecz na komputerze wyskakiwał błąd.trzecia awaria tego objawu była skutkowana zatartym zaworem SPV to także nie palił ale po uderzeniu...
Pożądany początek wtrysku: 1,1 CA Rzeczywisty początek wtrysku: 16,9 CA Sam chyba widzisz co się dzieje. Masz zatarty nastawnik kąta wtrysku, trzeba oddać pompe do naprawy w porządnym warsztacie, a to trochę niestety kosztuje.
Witam. Mam Opla Astrę H z 2006 roku. Auto ma silnik 1,7 diesel Z17DTH i jest z automatyczną klimatyzacją (klimatronik).Usterka: od jakiegoś czasu mam problem z nadmuchem powietrza do kabiny. Kilkukrotnie zdarzyło się, że dmuchawa po uruchomieniu silnika nie chce się załączyć. Nie działa też klimatyzacja. Po przejechaniu ok. 5, 6, 7 km dmuchawa zaczyna...
grze21 pisze ze silnik silnik pracuje cicho i równo, wiec nie strasz go ze to wina panewek czy zaworów. mialem identyczny problem, w ktorym sie okazalo ze byl zatarty zawór nadciśnieniowy w pompie oleju, zatkal sie i trzeba bylo go tylko wyczyscic. kontrolka migala tylko na obrotach biegu jalowego przy rozgrzanym juz oleju. czasem pomaga wymiana filtra...
Pytanie to czy warto było by zostać w tej sytuacji przy takim silniku i co z tą elektryką zrobić jak już ? Ja nie mam żadnego pomysłu jak ją uporządkować kable są po przedłużane kablami głośnikowymi, po za tym nie wiadomo w sumie czy wcześniejszy właściciel zmienił pompę paliwa itp. Wcześniejszy (zatarty obecnie) silnik nie trzymał w ogóle obrotów a...
Ja posiadam Opla Astre F z 1997/98 Caravan w X17DTL sprawuje sie świetnie, tyle co sie oczytałem to wskazuje, że silniki oplowskie są trwalsze, ale ich słabą stroną jest turbina Garett T15, jak kupiłem go to po 2 miechch siadła ponieważ sie okazało że miała słabe smarowanie, a regeneracja wyniosła 900zł ponieważ wałek sie zatarł, ale dostałem na nią...
Żeby później nie było że się płyn pieni, pompa wyje a wspomaganie nie chce działać... Więc jak już założysz "nową" przekładnię, zalej płyn, podnieś przód samochodu żeby łatwiej było kręcić, zdejmij pasek z pompy, ręcznie pokręć pompą nie za szybko, pokręć kierownicą powoli do końca w obie strony, znów pompą, kontroluj poziom płynu i tak aż nie będzie...
silnik zatrzeć zatrzeć silnik zatrzeć silnik mercedes
mostek l293d moduł zigbee filtr polaryzacyjny
moduł otwierania szyby moduł otwierania szyby
SEAT Alana – jak wywołać cyfry do wpisania kodu radia, kombinacje klawiszy, SAFE Piaggio Zip 4T 50 cm³ – ustawienie koła magnezowego do regulacji zaworów, znaki T/F, wartości luzów