Przylgnia była czysta, a dokręcał go kluczem dość mocno bo lekko porysował nowy filtr i powginał delikatnie. Filtr wymieniany z zachowaniem wszelkich zasad. To tak w szkole teraz uczą?Strach się bać ;-). Zgodnie z "nowymi zasadami" pozostaje się cieszyć, że w czasie jazdy do pobliskiego sklepu nie zatarłeś silnika.
to go szybko wymień aby mieć pewność czy masz ciśnienie oleju bo możesz zatrzeć silnik
Silnik ma zbyt wysoką temperaturę, chłodzenia nie ocenia się po włączaniu wiatraka. Ile postów wcześniej Ci to napisałem? Moja propozycja jest taka, zanim zatrzesz silnik, oddaj auto do DOBREGO mechanika/elektryka.
Silnik nie musi wysychać. Wystarczy że na parkingu położysz pod samochód karton. Płyn ma specyficzny kolor (zielony albo różowy). Jeśli na kartonie pojawią się krople o takim kolorze to masz wyciek. Dla hardorowców polecam również "skosztować" tego płynu co pojawi się na kartonie. Jeśli ma słodki posmak to na pewno masz wyciek. Bez obawy nie zatrujesz...
Ceramizer używałem - wg mnie żadnej poprawy, choć owszem silnik się nie zatarł do końca mimo jazdy z gazem w podłodze prawie cały czas (Astra 1.4) ale i tak silnik poszedł na złom bo UPG wywalił parę razy a w końcu wypalił się zawór i wymieniłem silnik na 1.6 8V Ostatnio używam Ceratec Liqui Moly (w Zafirze 1.8 16v i Astrze 1.6 16v) i jestem zadowolony...
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Witam .W "starych" oplach wentylatory pracują zawsze razem z klimą tylko w zależności od temperatury przekaźniki załączają kolejne biegi. Bez klimatronika komputer nic nie robi - idzie tylko prosty sygnał do podniesienia obrotów żeby nie zdusić silnika. Nie wiem jak w Astrze ale inne ople z klimą mają zawsze dwa wentylatory które działają razem . W...
ta pompka to tak od razu się nie zatarła ,na pewno wydawała wcześniej jakieś dzwieki.
zk2003 nie w stronę silnika bym się kierował lecz w stronę elektryki bo po przejechaniu 25km raczej nie da się zatrzeć silnika (trzeba mieć na prawdę talent) i w ogóle jak by to był silnik to było by słychać że rozrusznik przynajmniej próbuje chyba że jest spalony.
Na pocieszenie Ci napiszę, że mój ojciec lata temu też tak miał w Astrze G... i dobrze że miał sprawną gaśnicę, bo ostatecznie pompa wspomagania się całkowicie zatarła i zablokowała silnik (pompa ma napęd elektryczny), który się zapalił. Oczywiście wylał się na to rozgrzany płyn ze wspomagania.
Mogło dojść do zatarcia się ośki ramienia wycieraczki ,trzeba rozebrać silnik i posprawdzać .
Może być zanieczyszczony filtr na samej pompie paliwa w zbiorniku,albo uszkodzona pompa paliwa.Czy czasem nie zabrakło ci kiedyś paliwa w zbiorniku i kręciłeś rozrusznikiem w nadziei,że zapali wtedy mogło dojść do przegrzania lub zatarcia pompy?
Witam Ty masz inny wyświetlacz, ja mam mono i nie mam info ani o poziomie płynu chłodniczego ani o jego temperaturze, mogę zatrzeć silnik i nie dostanę żadnego ostrzeżenia, na wiosnę padła mi chłodnica, gdyby nie to, że miałem zimny nawiew to pewnie bym nie zauważył. Ten model Opla jest idiotyczny, nawet Maluch miał kontrolkę temperatury a tu nic :(
Witam! Ostatnio w aucie (Opel Astra G, 2001) zatarł mi się silnik wentylatora skraplacza/chłodnicy klimatyzacji. Dokupiłem używany silnik na wymianę, wizualnie ten sam (Bosh GPB12V 0130303275 GM9132916), ale pod klapką z podłączeniem kabli w silniku zauważyłem jedną różnicę: w moim zatartym silniku jest żółty element (kondensator ?) z oznaczeniem .68/20...
Polak potrafi. Nie prościej wymienić na nowy albo przynajmniej wyczyścić? Nie sądzicie że projektant po coś tam włożył ten egr? Powiedz mi co zrobisz jak Ci się silnik zatrze? Wyciągniesz silnik, zaślepisz przewody, czujniki podłaczysz pod kabelki i uznasz ze naprawa wykonana? Nie masz kasy na egr to polecam rower!
na razie jezdze tylko do pracy, tj. odległość w jedną stronę 1,6 km. Jakbym miał czekać aż na tej trasie zrobię 1000km to już dawno bym silnik zatarł. Zaznaczę tylko, że w trasie nie wystepuje takie spalanie oleju. Wówczas jest wszystko ok. Tylko na jeżdżeniu na zimnym silniku
Witam. kilka tygodni temu pękł mi wąż od układu chłodzenia, przy termostacie. Nie zastanawiałem się za specjalnie czemu pękł, tylko go wymieniłem, po jakiś 3 tygodniach ten wąż po prostu wyskoczył (nie był prawidłowo zaciśnięty), dalej nie zastanawiałem się nad tym czemu wyskoczył, a jedynie nałożyłem go ponownie i tym razem właściwie zamontowałem,...
Witam. Ostatnio gdy pękł mi wąż od chłodzenia (z tyłu silnika) zalało mi całą komorę silnika (pod maską) po naprawieniu węża i uzupełnieniu płynu chłodniczego na drugi dzień gdy chciałem odpalić samochód zauważyłem że silnik pracuje nie równo i trzęsie mi się cały samochód. Teraz pytanie czy na skutek zalania nie dochodzi iskra do któregoś z cylindrów...
Ja swego czasu wszczepiłem do zatartej astry, silnik od daewoo nexii za 500zł praktycznie bez przeróbek. Śmiga po dziś dzień.
Witam. Problem polega na tym, iż zatarłem silnik w lanosie 1.5 rok 1998 z gazem. I chciałbym zapytać czy pasował będzie do niego silnik od opla astry 1 hatchback z 2000r ? Dodano po 2 oczywiście astra silnik 1.4
Witam wczoraj wymieniłem u mechanika olej w mojej astrze . Wymieniłem na castrol edge 5-w30 i tu dziwna sprawa bo w bańce 4 litrowej pozostało ok. 1.25 litra a wychodzi na to , że po wymianie mechanik wlał mi 2,75l jak to jest możliwe bagnet pokazuje poprawną ilość ,Proszę o odpowiedz czemu tak mało oleju weszło bo poprawnie powinno być ok 3,25 wzwyż...
Pompa pracuje w oleju bo by sie zatarła na sucho. Ssie z wężyków idących do silnika (gruby serwo i cieńki elektrozawory) i wyrzuca powietrze w miskę olejową. A po co grzebałeś w tej pompie?
a możliwe że wyje bo ogólnie to cały silnik wyje to cięzko powiedzieć Hałasy z różnych elementów silnika bada się 'stetoskopem' - łatwo nim wymacać hałasowanie konkretnego koła/łożyska... Mi w astrze F X1.7DTL (GM) zatarła się pompa. Wymieniłem na nową - wspomaganie działało ale nie tak 'lekko' jak na oryginalnej...
Witam. Zamierzamy z kolega wymienic zatarty silnik tejze astry 1,6 16 V ECOTEC 100 KM z 94 roku na 1,6 16V tez 100 KM ale z 99 roku. Mam pytanie czy pod wzgeldem mechanicznym bedzie wszystko pasowac? Czy wchodza w gre jakies drobne przerobki i czy podejdzie sam komputer ze starego silnika? Pozdrawiam
W astrach nie bylo silnika zasilanego gaznikiem. Odstaw auto do warsztatu niech ci ten dzwiek namierza bo my to mozemy tylko domniemywac. Jesli ci pasek przeskoczyl to bedzie sie silnik tlukl. W oplach byl problem z paskami lubialy pekac a producent zalecal z wymiana jego wymieniac rowniez pompe ktora zwykle ulegala zatarciu a jest nim napedzana. Pozdrawiam.
Przyczyną moze byc uszczelka lub peknieta glowica. Sprawdz czy w zbiorniczku plynu nie robi sie maź. Sprawdz tez czy na bagnecie miarki oleju, olej jest koloru ciemnego czy jasnego. Bo plyn moze dostac sie do oleju i go zciąć, co moze doprowadzic do zatarcia silnika.
po 1 MUSISZ dobrze odpowietrzyć, bo w najlepszym wypadku wywalisz znów UPG a w gorszym zatrzesz tłoki możesz dla ułatwienia wywiercić małą dziurkę w termostacie wiertłem ok 3-4mm to przy okazji poprawi też chłodzenie bo te silniki za bardzo się grzeją, ja tak robię w ekotkach po 2 odkręć wydech i sprawdź czy się wtedy też dławi, bo kat się potrafi zapchać/pokruszyć...
tak, to jest cała rodzina silników FIRE nie wiem co to za olej ta Selenia ani Millers, ja stosuje Mobila 10w40 i 5w30 i jestem zadowolony, nigdy nic nie zatarłem mimo jeżdżenia dużo z gazem w podłodze Cieniasem 140 a Tikiem nawet i 160 ;), jedynie od takiej jazdy wydmuchnąłem niejedną uszczelkę pod głowicą i 2 razy zawór wydechowy w Cieniasie 900 i...
Ja posiadam Opla Astre F z 1997/98 Caravan w X17DTL sprawuje sie świetnie, tyle co sie oczytałem to wskazuje, że silniki oplowskie są trwalsze, ale ich słabą stroną jest turbina Garett T15, jak kupiłem go to po 2 miechch siadła ponieważ sie okazało że miała słabe smarowanie, a regeneracja wyniosła 900zł ponieważ wałek sie zatarł, ale dostałem na nią...
Witam,Panowie mam pytanko,w astrze 1.9 cdti 120 KM 2006r zerwał sie pasek rozrządu z powodu zatarcia pompy cieczy chłodzącej,zaznacze że na wolnych obrotach silnika to sie stało i teraz mam pytanie jak myślicie czy zawory do wymiany?czy ten silnik jest kolizijny?jeszcze takiego silnika nie robiłem.
Żeby później nie było że się płyn pieni, pompa wyje a wspomaganie nie chce działać... Więc jak już założysz "nową" przekładnię, zalej płyn, podnieś przód samochodu żeby łatwiej było kręcić, zdejmij pasek z pompy, ręcznie pokręć pompą nie za szybko, pokręć kierownicą powoli do końca w obie strony, znów pompą, kontroluj poziom płynu i tak aż nie będzie...
Nie wiem jaki masz tam silnik ale w 1.9 CDTI jest możliwość założenia krótszego paska "do fiata bez klimy" który pomija klimatyzację. Trudno mi stwierdzić co się może stać... może się łożysko zatrzeć i zacząć wszystko obracać wokół aluminiowej obudowy sprężarki na którą założone jest to łożysko, więc może się ta obudowa obrobić. Po zatarciu może się...
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
po wymianie wszystkiego co się da z czujników, okazało się że jest zimny lut na przekaźniku zasilającym pompe paliwa i jakieś czujniki, elektryk wziął lutownice i naprawił auto w pięć minut a ja walczyłem z nim po elektronikach z komputerami przez rok i wydałem kupę kasy. Minęły cztery lata i teraz remontuje silnik, zatarła się pompa wody i rozwaliło...
już znalazłem usterke - bez latwety się nie obejdzie niestety - przyczyna takiego zachowania jest pompa wody, po obejrzeniu rano przy swietle dzinnym okazało sie że w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej nic nie wraca przewodem powrotnym, najprawdopodobniej zatarło się łozysko w pompie (wcześniejsze chrobotanie). elektrit miał rację jest to usterka...
Możliwe przyczyny,: Uszkodzony elektrozawór przełączający benzyna / gaz. Nie wyłączające się ssanie. Inne mi do głowy nie przychodzą, Astra ma elektryczną pompę paliwa, więc ona pracuje cały czas i musi mieć paliwo w baku, bo inaczej się zatrze. Mój przyklad: Seicento z silnikiem 900 - założony gaz od 3 lat, używana inst. mająca teraz 8 lat. Uszkodzony...
ale skoro przejechał 195 000 km to chyba raczej był rozrząd wymieniany No z takim podejściem do aut to szczerze szacun że auto się nie rozpadło. Takie mam zdanie że jak się auto kupuje używane to się wymienia najważniesze rzeczy olej rozrząd i inne. A tym z twierdzeniem reprezentujesz typowego Janusza, bez obrazy ale tak jest. Sprzedawcy mają w dupie...
Widziałem już różne rzeczy jakie dzieją się z silnikami po wymianie oleju od nie chodzenia na jeden cylinder do wytworzenia się masy gumowej w skrzyni korbowej co z kolei prowadziło do zatarcia silnika i tak jak pisałeś po spuszczeniu oleju wyglądał jakby był świeżo co zalany, a oleje z marketów tak jak koledzy piszą wyżej ze maja po kilka lat i mogą...
Który z numerów-symboli na sterowniku jest najważniejszy przy poszukiwaniach go tak zeby nie doszło do niewłaściwego dobrania sterownika?? Pytam bo mam pewien problem gdyż na moim uszkodzonym sterowniku zatarły się numery koncowe. 16?????????? To co mogę odczytać to nazwa producenta DELCO ELEKTRONICS D98003 i pod kodem kreskowym ciąg cyfr-liter nastepujący:...
Witam. Opel astra H silnik Z17DTH silnik w niej ulegl zatarciu,kupilem slupek i osprzet zostal przelozony z starego silnika i zamontowany do auta,okazalo sie ze jest brak kompresji wiec demontaz glowicy wymiana pierscieni na tlokach planowanie glowicy i ponowny montaz.Po tych zabiegach prz pierwszym odpaleniu po chwili silnik zaskoczyl pochodzil chwile...
Zbyt duży poziom oleju groźny jest przy wysokich obrotach. Z niemieckiej autobany już nie jeden tak zjechał na lawecie z zatartym silnikiem świeżo po wymianie oleju.
Sam silnik to koszt rzędu 71 tys nowy z gwarancją. Używka to nie wiem czy ktoś wgl się podejmie wstawienia, a jak już to zrobi to na pewno bez gwarancji chyba, że będę chciał kapitalny robić to kolejny koszt rzędu od 5-12 tys + silnik. Kupienie silnika i po prostu wsadzenie go to tam wiesz całe nic bo wsadzisz coś za 600zl czy tam 1200 zł pojedzie...
Tam nie ma się co urwać tylko może się zatrzeć tłok przestawiacza hydraulicznego ale wtedy silnik by dobrze nie pracował (prak przyśpieszenia na wyższych obrotach) Dodano po 10 Nie będzie reakcji na wyciągnięty przestawiacz gdy zapłon będzie za wcześny;ze swojej praktyki -ta częśc pompy nie często ulega uszkodzeniu(możesz sprawdzić przestawiadz odkręcając...
Witam proszę nie krzyczeć ze mając tigrę a pisze o astrze ale to dlatego ze mam vectre :) Już wyjaśniam, po zatarciu silnika w tigrze kupiłem nowy z vectry x16xel niestety kolektory ssące nie pasowały wiec kupiłem z astry :) wszystko dziala idealnie. A tydzień temu padła mi skrzynia biegów udało mi sie zakupić w idealnym stanie z vectry b. Zamontowałem...
OK - auto oddane do mechanika. Okazało się, że gaz jest sprawny, a nawaliła głowica, wałki, cylinder, zawory i inne tego typu rzeczy (świece do wymiany, przewody). Linia gazu, przewody itp. jest idealna. Całość wymiany kosztuje do 2000 zł. Poprzedni właściciel musiał przygazować bez wystarczającej ilości oleju. To co się zatarło to się zatarło i później...
Dawno nie pisałem ale sprawa skończyła się tym, że "jeż" nie był do naprawy ponieważ cała elektronika była zalana żywicą brak szans na dojście do elementów. Zakupiony inny i wszystko działa. Problem prawdopodobnie wziął się z tego, że zatarł się wał na silniku co powodowało zwiększony opór na opornicy i w efekcie spowodowało jej uszkodzenie. Trzeba...
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic,...
Jeśli jesteś pewny kabli i świec, to zostaje sprawdzić złącza wtrysków i szczelność dolotu powietrza (pomiędzy kolektorem a pomiarem ilości powietrza, aha i jeszcze masz tam coś takiego jak popularni zwany silnik krokowy (taki pizdrygałek przy przepustnicy) jego także sprawdź czy się nie zatarł. Jest jeszcze czujnik położenia wału, on odpowiada za moment...
Lub zły montaż , brud po szlifie ,może nowe popychacze się zatarły. Jeśli nie urwało ci rozrządu i przy ręcznym kręceniu wałem nie blokuje czy stuka sprawdź kompresję ,może urwało tylko na górze.Po złożeniu silnik nie był kręcony na sucho aby sprawdzić po kilku obrotach czy trzyma ustawienie?U mnie po wymianie głowicy+UPG i zbyt lekkim skręceniu koła...
Witam!!! Mam problem z oplem astra I r.1997. Problem polega na tym ze nie działa mi prawa elektryczna szyba. Da się ją tylko zamknąć. Natomiast nie da się jej otworzyć. Z początku myślałem ze padł silniczek albo coś się zatarło ale rozebrałem mechanizm i okazało sie ze silniczek jest sprawny mechanizm też. Podpiąłem silniczek do akumulatora bezpośrednio...
Podłącze się do tematu :). Czy można podmienic wszystkie tłoki na używane ?? niby wymiar nominalny .Dodam że głowice mam po regeneracji mondeo 2 2,0 16 v . Stare Tłoki sie zapiekły na sworzniach i nie warto ich ratowac bo są wciskane na gorąco :( .Wiem że mozna wymienic silnik ale też nie wiadomo na co się trafi . Czy ktos wykonał taką operacje z podmianą...
Witam Sądząc z opisu podejrzewam awarię związaną z wiatrakiem. Proszę sprawdzić czy się obraca i czy lekko, często po zimie ulega zatarciu od korozji. Sprawdzić czy wiatrak się załącza na postoju kontrolując czy płyn się nie zaczyna gotować. Sprawdzić bezpieczniki, poziom płynu, ewentualnie podłączyć wiatrak bezpośrednio do zasilania przez jakiś bezpiecznik...
Witam Panowie i Panie! Mam taki problem z moja Astra... A wiec auto odpala się bez żadnych problemów ale tylko gdy silnik jest zimny tzn. np gdy jadę rano do pracy. Ale gdy przejadę już te 20 km i silnik jest ciepły ( 90 stopni )wyłącze silnik i włączę ponownie to zaczyna nią trzepać tak jakby się czyms zachłysnęła. Obroty silnika spadają, zatrzesnie...
Jest tylko jeden wentylator. Za chłodnicą nic nie ma. Zanim się zatarła sprężarka, to ten wentylator włączał się z tego co pamiętam razem ze sprężarka. Teraz sprężarka jest odłączona od elektryki. Na panelu, tam gdzie radio, AC też zostało wyłączone. Wentylator wlacza się teraz kiedy trzeba schłodzić silnik. Nie chcę teraz tego podłączać. Jestem jeszcze...
Eureka ! Miałem dziś dobry dzień. No i humor zaraz mi się poprawił. Ponieważ z autem coraz dziwniej się zaczęło dziać ( po przełączeniu na gaz zaraz obroty szły na ok 1500-1800, po chwili rozgrzania - 2km spadały do prawidłowych. Im zimniej to dłużej trwało, im cieplej na dworze krócej. Gazownicy kazali mi zmieniać świece itp, ale mi to nie pasowało....
silnik 1,4 8V a tym bardziej 16V (nie napisałeś jaki masz) jest kolizyjny a, jeśli jak twierdzisz, dało się obracać wałkiem to zapewne zszedł olej z hydraulicznych kasowników luzów zaworowych i dlatego zawory nie otwierały się do końca (nie wiem jak ci to inaczej wytłumaczyć) na jednym łożysku wałka rozrządu wystąpił naciek srebrnej mazi z bardzo delikatnymi...
Witam i dziękuje za informację jakie mi doradziliście. Problem z moją klimatyzacją został rozwiązany. A więc kilka informacji dla osób posiadający podobny problem. W mojej astrze jest sprężarka bez sprzęgłowa więc w skrzyni z bezpiecznikami w komorze silnika nie musi być przekaźnik K8_x125 i bezpiecznik nr 20 bo tak jak kolega napisał jest sterowana...
Witam. Piszę tu bo już zabrakło mi pomysłów. Problem nastąpił wczoraj. Podczas jazy samochód stracił moc i zgasł. Okazało się, że zatarła się pompa paliwa i przepalił się bezpiecznik w obwodzie zasilania sterownika i pompy paliwa. Odłączyłem pompę paliwa wymieniłem bezpiecznik i wróciłem na LPG. Wymieniłem pompę paliwa i niestety problem jest nadal. Na...
Sprobuj go opóżnić, jak objaw pozostanie to problem z sterownikiem lub zatarty regulator odśrodkowy z powodu luzu na ulozyskowaniu od strony napedu
Przy pracującym silniku będzie tam ok 13,5v ale nawet te 11v powinno wystarczyć do prawidłowej pracy EGR. Więc jednak najprawdopodobniej to EGR będzie uszkodzony - zatarty mechanizm.
Witam. Padło wspomaganie. Strzelił jeden tranzystor SUP75N06. Potrzebuję na szybko jakiegoś zamiennika. Wstawiłem IRL3803 ale wytrzymał 5 minut. Chcę wymienić wszystkie cztery. Co tam podejdzie z bardziej dostępnych? Mogą być IRL3705? Dodam, że silnik nie jest zatarty a uzwojenie silnika nie ma zwarć. Pozdrawiam...
P0230 : Awaria przekaźnika pompy paliwa. P0650 : Awaria obwodu sterującego lampki kontrolnej awarii (MIL) P1600 : Moduł sterujący silnika (ECM) - błąd programu --tu możliwe że ECM do wymiany. P2103 : Otwarty lub zwarty obwód w obwodzie siłownika przepustnicy lub uszkodzony siłownik przepustnicy . P2104 – system sterowania siłownikiem przepustnicy –...
Witam ! Mam Astrę F Hatchback z 97r i wymieniłem padnięty (zapieczony) silnik tylnej wycieraczki i działa ok. Teraz ni z gruchy ni z pietruchy coś z przednimi się zaczęło dziać złego. Już z pół roku temu zimą się na chwilę ten dźwięk uaktywnił, ale później było ok. to dałem sobie spokój i nie drążyłem tematu. Teraz jak włączę wycieraczkę przednią to...
Słuchaj, nie wiem gdzie miał dokładnie to pęknięcie, ale jeśli by było na zaworze wylotowym to woda (płyn) szłaby od razu w tłumik i wiele by nic nie było widać. Nie zapominaj o uszczelniaczach zaworów, one też dzielą od oleju... i jak są zużyte to będzie brać olej. Korek... wlewu ? to by raczej uciekał olej z silnik i wilgoć także. Ps. Jak już ma się...
na 99 % silnik wycieraczki, przy obciążeniu (zatarte sworznie) upaliło styk do parkowania.
Witam Za co sa odpowiedzialne bezpieczniki w skrzynce znajdującej się w komorze silnika (X14NZ), szczególnie pierwszy po prawej (najbliższy zbiornika płynu chłodzącego) (70A?). Czy zatarta pompa paliwa moze spowodować przepalenie się tego bezpiecznika?:?::?::?:
Chciałbym opisać mój dość nietypowy problem mający jak myślę związek z popychaczami w silniku 2.0cdti. Mam nadzieje, ze ktoś spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie w stanie mi coś doradzić, gdyż pomysły powoli się kończą. Cierpliwość tez. Ale do rzeczy: Pacjent to Astra EcoFlex, rok produkcji 2012, silnik A20DTH, 165 koni. Silnik miał typowa...
Przy silniku wycieraczek, to przede wszystkim do sprawdzenia masz mechanizm. Czy nie zapieczony/zatarty.
Zatarte zawory w prowadnicach.
Golf ma dobrą opinię, niestety głównie wśród złodziei (tzn. jest bardzo chętnie kradziony)... nieporównywalnie droższy w stosunku do Bravy. Duży silnik = duże składki OC, zwłaszcza jeśli masz <25lat. Diesel na "trasy" rzędu 15-20km to nieporozumienie. Poza tym stereotypy też robią swoje, nie chciałbym jeździć czymś, na co wołają "dres-wagen". Nie...
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
Może również być zatarty lub spalony wentylator chłodnicy, uszkodzony włącznik termiczny, przerwana instalacja elektryczna wentylatora. Przyczyn może być dużo, a więc musisz zacząć działać.
goja8721 - zdecydowanie tak. Duże luzy na obu końcówkach drążków moga powodować "spontaniczne" drżenie w układzie kierwoniczym. spotkałem się z czyms takim w Astrze H 1,3CDTI z 2006 roku gdzie oryginalne drążki dość szybko "doszły" na naszych drogach (razem zresztą z łącznikami stabilizatora) ale piszesz ,że zmieniałeś sprężyny więc przy ustawianiu...
Zatarty silnik. Problemy z masą. Zdemontuj silnik, spróbuj odpalić na krótko z akumulatora i sprawdź, czy porusza się normalnie. Połącz klapę z nadwoziem jakimś dodatkowym przewodem o większym przekroju.
to rozłącz linkę od dodawania gazu i dodawaj i ujmuj ręcznie, może masz zatartą linkę w pancerzu...
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
Napięcie dochodzi, sygnał sterujący? Winne mogą być bezpiecznik, manetka, przekaźnik sterujący, kostki, przelotka, silnik. Najbardziej prawdopodobne to zatarta oś wycieraczki (wtedy jak go włączysz na chwilę to silnik będzie ciepły) lub przełamane przewody w przelotce buda/klapa.
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
(-) mam problem ze swoim Oplem, a mianowicie po odebraniu auta od mechanikow....wymiana pompy wody i poduszki tylnej silnika samochod nie ma kompletnie mocy. Niestety, nie pierwszy i nie ostatni raz auto wjeżdżające na warsztat z jedną usterką, wyjeżdża z 3-ma lub 5-ma innymi. Taki urok niechlujnych mechaników, którym auto pozostawia się na pastwę...
jak cie złapie policja to zawsze możesz powiedzieć że przek ładka była robiona 3 dni temu - gorzej już będzie na przeglądzie. Na zgłoszenie zmiany konstrukcji pojazdu i silnika masz miesiąc od dokonania tej przeróbki. Co do numerów silnika itak ich niemasz w dowodzie:) Najlepiej to zatrzyj ślady na silniku - chodzi mi tu o napis 2.0 na pokrywie zaworów
Moim skromny zdaniem to taka awaria, teorytycznie wydaje się to głupie ale posłuchajcie. Winny jest silnik, gdyż podczas kręcenia kierownicą masz wspomaganie na 1 pasku z altenratorem. Koło pasowe może nie dawać rady uciągnąc dużego cisnienia na pompie i tym samym mniejsze obroty na alternatorze, dlatego dziwnie ładuje. Sciąg pasek od alternatora i...
Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu. Olej w paliwie? Woda? Nieszczelność w obwodzie niskiego ciśnienia i wskutek tego zasysanie powietrza z zewnątrz wraz z wodą? Wnioski : 1. Układ paliwowy może być nieszczelny i się zapowietrza....
Witam. Mam Opla Astrę H z 2006 roku. Auto ma silnik 1,7 diesel Z17DTH i jest z automatyczną klimatyzacją (klimatronik).Usterka: od jakiegoś czasu mam problem z nadmuchem powietrza do kabiny. Kilkukrotnie zdarzyło się, że dmuchawa po uruchomieniu silnika nie chce się załączyć. Nie działa też klimatyzacja. Po przejechaniu ok. 5, 6, 7 km dmuchawa zaczyna...
Witam serdecznie Będę wdzięczny za informacje jakie są różnice pomiędzy silnikiem A17DTH a Z17DTH. Mam uszkodzony silnik o oznaczeniu A17dth w astrze (dokładnie jest on zatarty ) Nigdzie nie nie kupic takiego używanego Jest natomiast mnóstwo dostępnych z oznaczeniem z17dth. Moje pytanie czy słupek w obydwu silnikach jest ten sam ? Z góry dziekuje za...
Pożądany początek wtrysku: 1,1 CA Rzeczywisty początek wtrysku: 16,9 CA Sam chyba widzisz co się dzieje. Masz zatarty nastawnik kąta wtrysku, trzeba oddać pompe do naprawy w porządnym warsztacie, a to trochę niestety kosztuje.
Witam, mam skodę felicję 1,3 MPI + gaz. U mnie było to samo, wymienili mi czujnik temperatury i nic nie dało, w końcu okazało się że pompa paliwa świruje, i raz działa na max a raz nie ciśnie, mechanik powiedział że jak ją trzasną to czasem wskakiwała w odpowiedni rytm pracy. Podobno zatarta , a na zimnym silniku był problem bo ją niby "chwytało" jak...
Pytanie to czy warto było by zostać w tej sytuacji przy takim silniku i co z tą elektryką zrobić jak już ? Ja nie mam żadnego pomysłu jak ją uporządkować kable są po przedłużane kablami głośnikowymi, po za tym nie wiadomo w sumie czy wcześniejszy właściciel zmienił pompę paliwa itp. Wcześniejszy (zatarty obecnie) silnik nie trzymał w ogóle obrotów a...
Jak klient nie wydarł jej wczoraj i nie zatargał do Gorzkowa, to jutro sprawdzę to podciśnienie i sygnał - tam normalny PWM na zawór idzie Elektrit? Ten kąt nie drgnie więcej niż o 0,1° bez względu na warunki pracy silnika, najprędzej obstawiałbym ten zatarty nastawnik, przy padniętym tranzystorze pewnie by pokazał 1630 uszkodzony sterownik pompy, chociaż...
Witam okazało się ze to pompa była uszkodzona, lecz nie w całości bo miał moc nie kopcił tylko nie odpalał na ciepłym. Przez ten czas miałem dwie inne przyczyny. druga przyczyna to sterownik silnika były takie same objawy lecz na komputerze wyskakiwał błąd.trzecia awaria tego objawu była skutkowana zatartym zaworem SPV to także nie palił ale po uderzeniu...
Samochód na benzynie słabo odpala, dusi się, dławi i ogólnie nie da się jechać. Zapala się czasami kontrolka usterki silnika. Na gazie jest wszystko pięknie ładnie. Elektryk zdjagnozował że uszkodzona jest sonda lambda ale potem sie wyc Zatarta pompa paliwa, pewnie niski poziom był w baku...
elektrit nie mam żadnego z tych sprzętow ale wytłumacz mi prosze dlaczego podczas hamowania kontrolka gasnie i jest ok za jakiś czas znów sie zaświeci (nie powtarza sie to cyklicznie tylko losowo czasami nawet przez pare dni jest spokój) to może być rzeczywiście uszkodzony jakis przewód (auto bylo po wypadku ale firma zrobila to profesjonalnie) potem...
Trykanie to na ogol sprawa wysokiego napiecia. Albo koncza ci sie kable juz i sieja wysokim za bardzo, albo cewka, albo kopulka+palec. Ktorys z tych elementow bedzie trzeba wymienic. Najpewniej kable, no chyba ze masz juz zintegrowane cewki bez kabli, bezposrednio na swiecach. Mozna tez sprobowac puscic kabel od maski do karoserii, bo czasem lubi tracic...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
silnik zatrzeć zatrzeć silnik mercedes lodówka silnik zatrzeć
teleinformatyk egzamin zawodowy kwarc overtonowy wymiana rozrządu punto
gamma vwz3z3 electrolux esl5310lo
Schemat bezpieczników Volkswagen Sharan 1.9 TDI 2002 – rozmieszczenie, wartości, opis skrzynek Zablokowany bęben w pralce Bosch, LG, Samsung – przyczyny, diagnostyka, naprawa