nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
Turbina pompy myjącej ma już luzy jeśli podczas mycia wpada w rezonans/ buczy jednostajnie. Można wymienić same tuleje na turbinie i będzie śmigać jak nowa. Drugi zawór rozdzielający jest zablokowany (buczy, ale nie puszcza wody na górę)...
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Proszę EMS 5127 Tytuł Objętość recyrkulowanych spalin Usterka Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie tłumika lub zbyt niskie ciśnienie siłownika...
Ok jutro sprawdzę ten czujnik. O które dokładnie numery chodzi? Jako numer katalogowy tj. 16000372R, poprzednie miały taki sam numer katalogowy. Turbo słychać, że działa i zawór na turbinie również widać, że działa, odnośnie EGR jak go sprawdzić ? Ogólnie auto przed wypaleniem dziury chodziło elegancko, zbierało nie kopciło ani nic, tylko po prostu...
Mercedes Sprinter 2.2 cdi 2003r brak mocy witam mam problem ze sprinterem na niskich biegach idzie jak burza a jaj wrzucam 4.5 to 110km i lipa słyszę tylko jak otwiera się zawór upustowy w turbinie się otwiera i wtedy traci moc wymieniłem zawór cisnienia paliwa czujnik ciśnienia na listwie zawór podcisnienia turbiny czujnik temp w kol i ten podcisnieniowy...
Nie koniecznie wtryski , wtedy trochę bo auto mogło dymić , na moje to mamy do czynienia w takim przypadku ze zmniejszeniem ciśnienia doładowania, jest tam na pewno zawór przy turbinie sterowany elektroniką który upuszcza nadmiar spalin kierowanych do turbiny co powoduje ze spada moc. ja sprawdził bym zawór na turbinie jak również wężyki od podciśnień.
Jak powinien zachować się zawór przy turbinie w Octavi 1,9 TDI 110KM sterowny podciśnieniowo przez N75 po zapaleniu silnika??? Czy po zapaleniu jego dzwignia ma się przesunąć na dół czy ma pozostać w pozycji jak po zgaszeniu silnika??? U mnie jest tak że na wyłączonym silniku dzwignia jest u góry następnie po zapaleniu minimalnie przesuwa się w dół...
Może zawór w turbinie się zaciera.
Nie. Zobacz czy masz zawór wastegate zamknięty na turbinie - czy w ogóle przy odpalonym silniku pracuje tzw. "sztanga".
Tak naprawdę chodzi o wygląd tego zaworu, np w starszych silnikach (1Z,AHU 90 KM) jest on cały metalowy, a w nowszych (np AFN 110 KM) plastikowy z białą główką. Jeżeli wygląda tak samo to będzie pasował. pozdrawiam horse
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/3139943700_... Potrzebuje pomocy z analizą logów dynamicznych 1.9tdi 90km turbiny. Wymienione przewody podciśnienia, Sztanga przy turbinie pracuje podczas próby strzykawki, zawór n75 (był zamieniony, nie mam pewności czy zamieniony był sprawy) Auto łapie tryb awaryjny Proszę o porady, dziękuję i pozdrawiam...
Witam wszystkich poruszających ten wątek.W swoim Golfie4TDI mam lub już miałem ten sam problem.Auto traciło moc po wyłączeniu i włączeniu wszystko niby wracało do normy lecz później wracały te same objawy.Przed swoim urlopem (wyjazd do Chorwacji) byłem bardzo przerażony stanem auta.Wymieniłem przewód podciśnieniowy pomiędzy pompą Vacum a serwem hamulcowym...
Witam, w opisywanym przypadku powyżej uszkodzony okazał się zawór SVC w pompie. Teraz mam inny problem. Ten sam samochód a błąd P0238- czujnik ciśnienia doładowania (sygnał za wysoki). Gruszka w turbinie chodzi płynnie, zawór do sterownia turbiny w nissanie ok 800zł... Od czasu do czasu szarpie np. przy 120km/h. Czy ten błąd oznacza przeładowanie w...
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Bardzo stary temat i fajnie że nie zamknięty. Chodź chłopaki błotem się poobrzucali, co wynika z naszej wschodnio europejskiej kultury to nie wytłumaczyli na czym polega różnica między N75 a N18. Bardzo dużo jest wypowiedzi, że są zamienne i nawet na alledrogo wciskają zaworki N18 jako N75, ale z tego co gdzieś wyczytałem to różnica podobno jest w średnicy...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Opel Vivaro A 1.9 cdti 101km 2004r, silnik renault F9Q-760. Podczas gwałtownego przyspieszania błąd P1125 - zawór regulacji ciśnienia doładowania. Zawór jest sterowany podciśnieniowo ale upust spalin w turbinie jest na nadciśnienie, (żeby się ruszyć musiałem dmuchnąć powietrzem w gruszkę) Zamontowana jest turbina o numerze GT1549S. Czy ktoś może powiedzieć...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Połączyłem te dwie sprawy, ponieważ nastąpiły jednocześnie, choć może to faktycznie zbieg okoliczności. Log statyczny zrobię jutro, lecz dynamicznego nie jestem w stanie z podłączonym N75, gdyż nie mogę rozkręcić silnika powyżej 2100 obr. Dodatkowo gdy się rozkręca to gdy osiągnie ~2000 obr zaczyna się zadławiać, zaś po odpuszczeniu gazu silnik pracuje...
Mam problem z Audi A4 1,9 TDI 110. Turbina przeładowuje i komputer idzie w serwis, Przepływka ok. zawór N75 podmieniany (układ ciśnienia szczelny). Jakim napięciem jest sterowany zawór, instalacja od komputera sprawna. Jakie mogą by c jeszcze przyczyny? Turbina? Zawór regulujący turbinie nie przycina się
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
W tej turbinie nie ma zmiennej geometrii, jest zawór wastegate
problem z EGR sterowaniem zaworami Elektro pneumatycznymi,sztanga na turbinie chodzi jest wysterowana przez zawór Elektro pneumatyczny ?
Odcinanie turbiny odbywa się poprzez zawór sterujący gruszką od wastegate? Ten drugi zawór, chyba DV, w turbinie jest jakoś sterowany czy to tylko mechaniczne rozwiązanie?
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
Witam U mnie to samo. Man tgx 480 euro 6, 530 000 km. 2014 rok. Spalanie 38, pod górę słaby a przedtem spalanie 30, pod górę ciągnął było czuć że ma siłę, aż nagle go ch.....j szczelił. Zawór wyrególowane Filtry wymienione Ciśnienie doładowania pod obciążeniem ponad 3,5 atm. Hamulec górski działa nie zacina sie Retarder działa (myślałem że dwa zawory...
Mam 24 letnią sondę w 1.8t 180hp ajl i działa, co nie znaczy że Twoja musi być sprawna. Sprawdzałeś zawór sterujący turbiną i wężyki ? Kiedyś miałem przypadek zacinającej się klapy w turbinie ale to było na gorącym jak było ciepło na dworze. Masz w aucie LPG ? Na jakim jeździsz oleju , może "szklanki " wiszą ? Kurde przyczyn może być wiele , gdyby świece...
Wg mnie tak przez net to przeładowuje, może być problem z tzw. gruszką przy turbinie to jest zawór działa na podciśnienie i wtedy nie pokaże błędów
zawór turbiny
Witam pytanie czy zawór upustowy przy turbinie chodzi lekko bez zacięć :?:
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
Do gxesiek Jeżeli szarpie ci na wolnych obrotach tak w granicach 1100-2200 na 4 i 5 biegu a w ekstremalnych przypadkach też na 3 biegu to masz na stówę zanieczyszczoną pompę wtryskową a dokładniej nastawnik w pompie. Co do braku mocy przy 120km/h i tak dalej jak opisujesz to podejrzewam dwie rzeczy pierwsza z nich to przepływomierz lecz do tego mam...
Sprawdź czy zawór upustowy na turbinie nie jest zapieczony. Nie odpalaj na samostarcie. Czy silnik nie chodzi twardo?? Jak głowica jest przykręcona śrubami z drobnozwojnym gwintem 1/2 " to sprawdź gwint w bloku. Nowa uszczelka o ile ma większą średnicę otworów od otworów cylindrów?
Hamulec jest sterowany przez ciśnienie powietrza. Musisz iśc po rurce, chociaż w starszych modelach mogłbyć też wężyk.Idąc po rurce z drugiej strony bloku,znajdziesz zawór elektropneumatyczny.
Podłączę się pod temat, mam takie polo na turbinie z zaworem WG (stała geometria) i mimo tego że zawór na maksa jes zamknięty turbo nie daje rady dopompować do odpowiedniej wartości ciśnienia, tj max 1650 mbar. Ogólnie jest ospały i nieraz wywali błąd niskiego ciśnienia (ale zdarza się też niewiarygodny sygnał z przepływki) ale niby nieszczelności nigdzie...
Witam panów główną przyczyna braku mocy w silnikach tdi vw jest uszkodzenie przepływomierza powietrza, zaworka n75 w skutek puznej naprawy tego ustrojstwa zacina się zawór na turbinie . Vag nie jest w stanie dokładnie wykryć usterki po kolei trzeba eliminować uszkodzenia. zawór na turbo sprawdzisz po właczeniu zapłonu musi sie otworzyć jeśli nie to...
tak kolego po sprawdzałem , zawór na turbinie działa , podciśnienie też , czujnik doładowania podłożyłem sprawny ,moduł jest bosch-a tez dałem do sprawdzenia wszystko wygląda w porządku ,
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
[quote="tolo"]Szukam "źródełka" zaworów honeywell 7088095 do turbosprężarek stosowanych w silnikach 3.0 np. Fiat Ducato.[/quo tolo, i jak poradziłeś sobie z zaworem turbo o który pytałeś? Najprawdopodobniej mam podobny lub ten sam problem. Ducato 3.0 mj 2012 r 130.000 km. Wyświetla błąd P 2563, co wskazywałoby na to samo co u Ciebie. U mnie ten zawór...
Warto przyjrzeć się turbinie czy geometria pracuje w całym zakresie i czy gruszka jest sprawna. To że silnik pracuje nie równo wiadomo przyczyn jest dużo między innymi zawór EGR może być do wyczyszczenie lub się przycina.
Witajcie Miałem uszkodzoną turbinę przez nadmierne obroty. Mam pytanie czy uszkodzony zawór podciśnieniowy sterujący turbiną może spowodować przeładowanie turbiny.Czy zawór może sie zawiesić i dawać pełną moc turbinie nawet przy niskich obrotach silnika.1,9 TDI PD - po tuningu 145koni, oryginalnie 115 zwiększenie mocy zostało zwiększone chipem? Proszę...
witam mam następujący problem może zacznę od tego auto to citroen c5 2.0 hdi 107 km 2004r przed liftem przebieg na chwile obecną 274 tyś orginalny auto cały czas w jednych rękach więc tak gdy wciskam gaz stopniowo delikatnie do dechy auto zbiera się normalnie zrywa się od niecałych 2000tyś obr ale i to nie zawsze ale gdy wcisnę odrazu bezpośrednio szybko...
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
Witam. Auto i problem jak w temacie. Sprawdzone już chyba wszystko. Wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzane kilkakrotnie i szczelność na 100% jest. Moją uwagę głównie skupiłem na elektrozaworach, otóż po odpaleniu silnika wszystko jest ok, zawór przy turbinie zamyka się (schodzi w dół), napięcie doprowadzone do elektrozaworów ma wartość ok 10,5V...
Wracając do tematu, który był już poruszany. Audi A4 2.5 TDI 150 KM, silnik AFB, rok produkcji 1998. Mam taką dziwną przypadłość w aucie, zawsze rano na zimnym silniku, gdy jadę powoli się rozpędzam, wciskam gaz, do 2 tysięcy obrotów jakoś idzie (na każdym z biegów). Ale gdy obroty przekraczają 2 tysiące, zaczyna się dusić, słabnie, czuć, że turbina...
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
jakiekolwiek informacje Do sprawdzenia: - przepływomierz powietrza - sonda lambda - wiązki przewodów w/w - zawór przy turbinie - przewody podciśnienia - zużyte świece - usterka cewki WN - usterka ECU
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Witam, więc zaczynając od początku. AUDI A4 B6 1.8T BFB Wymieniłem turbinie, przy okazji zamontowałem sztywny tip. Po zmontowaniu wszystkiego, odpaleniu auta z filtra powietrza wydobywał się dźwięk jak z blow offa więc wymieniłem dv bo była martwa. Po zamontowaniu nowej DV, przejechałem się autem by sprawdzić jak turbo pracuje, turbo wstaje i odcina...
Proszę sprawdzić zawór n75 i gruszkę przy turbinie czy nie ma czasem pękniętej membrany
Napiszę bo to podobno częsta przypadłość chryslerka .U mnie zrobiło się to samo powyżej pewnych obrotów około 3 tysiecy obrotów na wyższych biegach odcinało paliwo ale samochód nie gasł tylko zapala się silniczek po czym za jakiś gasl i tak w kółko. Diagnostyka komputerowa i 10 różnych pomysłów przepływomierz na początek potem rura intercoolera , intercooler...
zawór turbiny, obwod, zle dzialanie, sprawdzic instalacje , zawór, obwód doladowania ,
Wielkie dzięki za odpowiedź. Dźwięku żadnego nie słychać wirnik tez nie ma żadnych luzów i się elegancko kręci. Poprzednia turbina tez się kręciła i kiedy ja wymieniałem to tez z początku nie działała ale gdy się auto zagrzało to działała ale po jakimś czasie coraz rzadziej się włączala aż w końcu przestała całkowicie ale na tamtej turbinie obroty dochodziły...
Zawór przy turbinie czy puchę sterującą łopatami w turbinie.?
Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają....
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów Jeśli problem wystapił sam - bez niczyjej ingerencji, EGR nie przepuszcza spalin , turbo jest z stałą geometrią ( silnik 80 km), nie ma przepływomierza , czujnik ciśnienia w kolektorze nie pokazuje pogody , układ doładowania jest szczelny , wtryskiwacze...
Za duże cisnienie doładowania Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
Witam! Testowałem auto na kanale 11 i wychodzi na to że do 3 tys obrotów na turbinie jest dobre sprężanie, a powyżej 3 tys, tak najlepiej widać ok. 4 tys, że sprężanie turbiny jest dużo większe od normalnego. Powiedzcie mi czy po 100 tys przebiegu turbina byłaby już do regeneracji?? To mi trochę nie pasuje, a poza tym jak testuję N75 to tyka, niekoniecznie...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Dziękuję bardzo Panowie za podopowiedź ;) Po opisanych wyżej "przygodach" doczytałem się w sieci jeszcze sugestii na temat klapki w turbinie (nazywanej kierownicą powietrza, bądź westgate) na zimno nie pracowała płynnie, niby bez oporu, ale nieraz można było wyczuć lekką zawieche. Została rozruszana i wyczyszczona z zewnątrz. Do tego paru użytkowników...
Dzięki koledzy za podpowiedzi,a co do tej turbiny to kolega ma racje to nie turbina tylko ten zawór EGR. Mineło trochę czasu od napisania mojego pytania i teraz już wiem o co w tym wszystkim chodzi.Ja osobiście zostawiłem ten zawór w spokoju i jeżdże już pół roku i nic sie nie dziejna tych otworkach widać olej ale po przejechaniu 14-tu tysięcy auto...
Poczytaj sobie co robi zawór N75 przy twojej turbinie i potem zadawaj pytania.
Zawór WG w turbinie jest normalnie otwarty, potrzebne jest podciśnienie żeby go zamknąć.
Jak r ozebrales egr nie było wilgoci? Bo gdy była część wbita w żeberka zaraz będziesz wymieniał cały egr. Kolego ten luz na turbinie jest normalny cisnienie oleju go konpensuje. Czekam na twoją odpowiedz czy wymiana końcówki egr pomogła ponieważ zaworkiem steruje zawór i wysterowanie jest czysto pneatyczne - sprawdź drożność.
Mam chyba to samo (3200-3400 ob/min i traci moc, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do momentu uzyskania podobnego pułapu obrotów) . Opinii po podłączeniu pod kompy u różnych speców było wiele, od zaworu EGR , zapieczone kierownice w turbinie po przepływkę , ale na szczęścia nie poszedłem za ich radami. Mój rzetelny (wcześniej...
Diagnozowałeś samochód ? wywala jakieś błędy ? " Po regeneracji turbiny silnik mi muli, brak doładowania " zawór sterujący kierownicami VTG na turbinie dobrze ustawili ?
qmol255 A jeszcze sprawdź czy działa zawór sterujący turbina ten co wchodziw tą "gruszke" przy turbinie a co to ma do rzeczy w tym wypadku? i chyba logiczne diagnoza na poczatek wyjdzie to co pisze elektrit i ma racje
To jest turbina bez zmiennej geometrii, sterowana ciśnieniowo nie podciśnieniem. Prawdopodobnie mam niedomknięty zawór spustowy w turbinie i niedoladowywuje. Pytanie tylko czy zaworek przy N75 puszcza ciśnienie czy się sztanga zapiekła. Dzisiaj będę dalej kombinował. Nie wiem jak to dokładnie działa, czy sztange powinno dać radę ruszyć ręką czy nie....
Witam wczoraj odebrałem auto z naprawy - przyczyną okazał się zawór na turbinie tzw. "gruszka" chociaż wizualnie w aucie pracowała to na stanowisku do testowania turbin okazało się że to ona jest przyczyną błędu. Dziękuję wszystkim za pomoc
1.2 tdi ANY 1999R jak wejde w skrzynie mam jeszcze jakiś bład 01314 byc moze to jest powiazane, dodam jeszcze ze zawór przy turbinie jest dobry :/ ręce opadają
Na turbinie się świnia ukręciła.Z tego co mi się wydawało to wężyk od turbo połączyłem tak główny zawór potem dojście do aku mały zawór no i turbina.
a może turbina się konczy u mojego kolegi był podobny problem wciskał pedał gazu a samochód prawie nie przyspieszał okazało się że w turbinie zawór się wypalił i turbina do naprawy koszt 1000 zl
Z wydechem wszystko ok. Kolejne podejrzenie drugiego diagnosty to zawór waste gate w turbinie lub katalizator. Wczoraj podczas testów doładowanie było, ale zbyt wolno przyrastało. Komputer nadal nie sygnalizuje żadnych błędów. Wracając do turbiny. Mechanik, który oddał turbinę do regeneracji mówi że łopatki zatrzymały się w poprzek ale łożysko się kręciło....
problem z doładowanie, wchodzi w tryb awaryjny. W pierwswzej kolejności sprawdzić dokładnie szczelność przewodów od turba do kolektora ssącego, przewodów sterowania do zawora, Sprawdż czy zawór na turbinie się nie zacioł. Sprawdż zawór tyrbiny czy nie dziurawy(ten bączek)
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
witam, te podcisnienia to gaszak i przestawianie momentu wtrysku jak zimny, ten typ nie ma kalkulatora wtrysku toć to nie CDI, sterowanie mech-podcisnieniowe, immo to wymysł Zasady na karte, skoro masz słaby ten vitek to sprawdz popierwsze zawór upustowy na turbinie , jest sterowany przez ciśnienie doładowania i ma za zadanie utrzymac je na poziomie...
To jutro sprobuje ja pchnąć na dół , rozumiem że przy prawidłowym działaniu powinna bez większych oporów się poddać i pójść w dół. Dodano po 18 ok sprawdziłem sztanga chodzi normalnie góra dół pod naciskiem na wężyku wtedy też pompuje powietrze , co więcej jak silnik jest odpalony na jałowym biegu to sztanga jest ściągnięta w dół czyli wyglada że prawidłowo...
Witam! Jeśli to jest silnik 136KM to pewnie uwalony jest czujnik na turbinie (czujnik położenia ssawki turbiny), na początek to do sprawdzenie, lub zawór ERG jest elektroniczny, lubi sie zacinać lub uszkadzać. Pozdrawiam.
Witam Pojechałem autem do mechanika, podpiął komputer i wkładał przepływomierz, za czwartym razem trafił na właściwy i samochód "chodził" jak dawniej. Niestety po pewnym czasie stracił część mocy. Zauważyłem, że po energicznym wciśnięciu pedału gazu mieszek przy turbinie nie reaguje. Pomyślałem, że to może być zawór podciśnienia turbiny- kupiłem inny...
1) z tego niewiele można wywnioskować 2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie 4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania. Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać). Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera. W sobotę sprawdziłem jeszcze...
Generalnie tak, możesz z tym jeździć. Zawór egr wprowadzili po to żeby autka spełniały jakieś tam normy, kiedyś ich nie było.
ciśnienie turbinie gruszka turbinie sztanga turbinie
ekspres bosch wyczyść zaparzacz whirlpool wyjąć grzałka pomiar parametrów tranzystorów
Akumulatory Europower – kraj produkcji, fabryki, oznaczenia Made in P.R.C., Tajwan, Wietnam Indesit – pralka nie wiruje i nie odpompowuje wody, zatrzymuje cykl prania