Tak będzie.
Zawór upustowy turbiny działa prawidłowo?
Dołożenie turbiny przekroczy wartość twojej astry, oprócz samej turbiny musisz zmodyfikować sterownik, dołożyć zawory sterujące, układ smarowania, pomijając już tłoki i korbowody które mogą nie wytrzymać.
Wstępna diagnoza jest. Zawór podciśnienia turbiny. Zawór odpięty - bezpiecznik podmieniony - cały po zapłonie. Silnik odpalił - co wcześniej nie było możliwe.
jest to pompa podciśnienia i nie tylko wspomaga hamulce ale ma wiele innych funkcji w tym silniku CHYBA ustala prace turbiny poprzez zawór doładowania.
Zawsze można na czas hamowania wyłączać zawór "STOP" na pompie :D
Czy można to sprawdzić jeżeli odkręce ten zawór z cięgnem od turbiny, czy trzeba ją rozbierać?
Miałem na myśli zawór turbiny który zamykany, otwierany jest gruszką (czy swobodnie pracuje nie przycina się) Pozdrawiam
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Zobacz na zawór z czujnikiem reg. ciś.
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Jak zawór od turbiny miał wpływ na znikanie płynu i podnoszenie się oleju to ta astra naprawdę jest ,,wyjatkowa"
Proszę chociaż o informację czy zawór znajdował się u góry czy dołu bloku silnika?
To co napisał marecki72 odpada bo po zgaszeniu silnika w oplu zawór jest zamknięty.Przebieg 135000 to już dla takiej turbiny może być dużo.Czy coś jest nie tak podczas jazdy?
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
mam pytanie wczoraj chciałem podkręcic zawór i tam nie ma co podkręcać może ktoś jakieś fotki zrobi i pokaże dokładniej
Witam mam taki problem iż moje auto ostatnio dymi bardzo czarnym dymem na każdym biegu nie wiem co jest grane a wymieniłem zawór egr i elektrozawór sterujący turbiny. I mam takie wrażenie jakby brał więcej paliwa i jest mułowaty.
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Samochód był na komputerze; wyniki były następujące: Zawór doładowania turbiny, EGR i linka pedału gazu (?) Mechanik, u którego byłem powiedział, że problem może wynikać przez kolektor dolotowy.
Witam. Układ szczelny? Turbina wymieniona na używaną czy regenerowania ? Sprawdź czy sztanga turbiny się nie tnie i czy przewody do sterowania nie są gdzieś na przykład przetarte . Zawór egr może też się blokować i zostawać uchylony wtedy też nie będzie doładowania. Pozdrawiam.
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
sprawdzałem zawór na sprezarce na wysokich i niskich obrotach jest odciagniety czy elektrozawor siłownika turbiny powinien to jakos regulowac w zaleznosci od obrotów chodzi mi o przepustowosc spalin przez turbosprezarke
sprawdzałem zawór na sprezarce na wysokich i niskich obrotach jest odciagniety czy elektrozawor siłownika turbiny powinien to jakos regulowac w zaleznosci od obrotów chodzi mi o przepustowosc spalin przez turbosprezarke
Witam, mam podobny problem ze swoją Astrą 1.7 DTI 2004r. Po kolei... Zaczęło się od dłuższego kręcenia przy odpalaniu. Z czasem na zimnym silniku auto odpalało od razu a po krótkich postojach ok. 30-40 min to już nie chciało odpalać za nic. Zdarzało się, że rozładowywałem akumulator i nadal nie odpaliłem. Wtedy odpalałem na popych, za każdym razem bez...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2. Na początku zacząłbym od sprawdzenia układu podciśnieniowego - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdziłbym zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączasz wtyczkę od zaworu...
Panowie, jak powinien ten zawór działać , w tym samochodzie jest zamontowany zawór z dwoma rurkami na przewody gumowe i filtrem , sprawdzałem go tak ze wciągałem i dmuchałem powietrze do jednej rurki , druga była zaślepiona, po podaniu prądu do tego zaworu nie było żadnej reakcji ,czyli nie można było wciągnąć powietrza ani pchnąć ,nie powinno być tak...
Witam, mam parę informacji co do błędów. ECN 112008 - Problem polegał w zabrudzeniu styków ECU, przeczyszczenie ich i styków bezpiecznika pomogło. ECN 1106... - Czujnik ciśnienia doładowania, wymieniony na zamiennik Pierburga, błędu brak, jak i spadków mocy. Pozostał : ECN 013025 - Błąd od sondy lambda, sonda do wymiany. ECN 124358 - Zawór bocznikowy...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
problem z EGR sterowaniem zaworami Elektro pneumatycznymi,sztanga na turbinie chodzi jest wysterowana przez zawór Elektro pneumatyczny ?
A) Ojciec wjechał Astrą II do wody, silnik rozwaliło (zgięło korbowód i wał) ale tym elektrozaworom nic się nie stało... B) Odpinałem vakupompę całkowicie i auto odpalało bez najmniejszego problemu... Zawór EGR: http://obrazki.elektroda.net/47_12558953... Elektrozawór podciśnienia (EGR, obejście turbiny, klapy): http://obrazki.elektroda.net/8_125589539...
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Cześć, Mam praktycznie to samo, tylko że głównie po odpaleniu po dłuższym postoju, tempomat się nie wyłącza w trakcie jazdy, ani turbo, obroty maksymalnie 3500. Czy udało ci się rozwiązać temat? Też nie mam DPF, EGR zaślepiony całkowicie. Miałem do tej pory 3 razy taką sytuację, za 1 razem 2–3 dni i jak odmuliło, to mocno po katowałem i długo był spokój....
To nie jest czujnik tylko elektrozawór sterujący zmienną geometrią turbiny. Nie pamiętam jak w tym silniku ale zdarza się, że są dwa takie same zawory sterujące różnymi funkcjami i można je podmienić aby sprawdzić czy jest sprawny. Jeśli chcesz kupować to raczej używkę bo nowe oryginalne są bardzo drogie a zamienniki jeśli już istnieją to taka sama...
Witam.Ok ,rzeczywiście .to się nazywa zawór podciśnienia turbiny (sory za pomyłkę). jest sterowany elektronicznie wtyczka ma dwa bolce (piny). Znajduje się gdzieś pod pompą paliwa.Nieduży walcowaty z dwoma króćcami skierowanymi pod kątem prostym do osi całego zaworu,na które są nałożone dwa niegrube przewody do powietrza( coś o przekroju około 0.5 cm...
Sprawdziłem jeszcze raz zawór EGR jest nieszczelny prawdopodobnie to jest przyczyna. Czy da się ten zawór samemu uszczelnić?
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
No niestety Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz zawór sterowania podciśnieniem turbiny i czujnik ciśnienia doładowania. Ten ostatni był bardzo zarośnięty nagarem i byłem pewny że po oczyszczeniu będzie dobrze ale lipa jest nadal. Umówiłem się za tydzień z gościem i ma ogarnąć temat, takie rzeczy jak wyłączenie programowe egr też robi. Tak że może...
Z wydechem wszystko ok. Kolejne podejrzenie drugiego diagnosty to zawór waste gate w turbinie lub katalizator. Wczoraj podczas testów doładowanie było, ale zbyt wolno przyrastało. Komputer nadal nie sygnalizuje żadnych błędów. Wracając do turbiny. Mechanik, który oddał turbinę do regeneracji mówi że łopatki zatrzymały się w poprzek ale łożysko się kręciło....
Witam;-jakie objawy są gdy pada turbo?. Nasza Astra 2,0 DTI od dłuższego czasu słabnie, a jeśli gwałtownie dodać gazu lub przy większym obciążeniu to daje czarny dym.Syn jak rusza z przed domu to zostają czarne okopcone ślady.Ktoś, ponoć mechanik zdiagnozował, że to turbo, więc kupiliśmy to cacko. Wymontowałem tamto z auta i nie widzę różnicy (jedyna...
Witam. Mam duzy problem w swojej Astrze 2 1,7 DTI. Od jakiegoś czasu wyświetla mi się taka pomarańczowa kontrolka w aucie. Po zaświeceniu się tej kontrolki auto traci kompletnie moc jedzie ale nie przyspiesza. Maksymalnie można jechać ok 110km. Byłem na diagnostyce komputerowej i komputer wykazał następujący błąd: zawór ciśnienia doładowania turbiny....
Nie porostu na necie przeczytalem ze w pompie vacum nie powinno być oleju a inni znowu mowili ze powinienen byc i nie wiedzialem kogo sluchac. A ten blad zapewne pokazuje ze albo zawor egr jest nie tak ale tydzień temu go czyscilem albo czujnik turbiny moze się popsuł co idzie wezyk z pompy vacum do tego czujnika a z tego czujnika do zaworu egr. Jedynie...
Witam Jestem posiadaczem Opla Astra H 1.7 CDTI Na początku falujące obroty to wymieniłem zawór SCV na nowy. Po jakimś miesiącu falowanie powróciło to założyłem po przeczyszczeniu stary zawór i silnik zaczął pracować równomiernie (raz na jakiś czas pokazywało się delikatne falowanie), a po kilku miesiącach na nowo falowanie powróciło. Później pojawił...
Witam, mam problem z turbiną, w astrze II 1.7 TD ( silnik oplowski ), mianowićie wymieniłem turbine na sprawną a nadal wciąga olej, po zdjeciu przewodu od filtra prawie z niej cieknie, luzu nie wyczuwa sie zawory EGR sa sprawne zarowno mechaniczny jak i elektryczny, zreszta dziala w 100%, tylko ten wyciek i pobór oleju, może ktos zna przyczyne
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Witam, od ostatniego czasu borykam się z brakiem mocy w moim Oplu. Miesiąc temu wymieniłem uszczelki pod pompowtryskiwaczami oraz wszystkie przewody doprowadzające do turbiny (do zaworu podciśnienia itd.). Wszystko było dobrze. Kilka dni temu błąd się ponowił. Rozważam, że może być to uszkodzony zawór podciśnienia (zawór elektromagnetyczny) bądź też...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka
Drugie pytanie czy zamiast pompy vacum jeżeli jest niesprawna to czy można podłączyć akumulator podciśnienia od innego auta ? Co ma jedno z drugim wspólnego? Jeżeli pompa podciśnienia jest niesprawna to trzeba ją wymienić. Akumulator podciśnienia jest elementem pomocniczym, co miałby akumulować, skoro pompa nie wytwarza podciśnienia. Wywala mi dwa...
Mam taki nowy problemik po rozkręceniu pompy vacu i zamontowaniu jej na nowo wyskakuje mi czasami taki błąd moim op-comem: P0400 (4) Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego patrzyłem na necie co może ten błąd oznaczać ale nikt nic konkretnie nie napisał zawór egr był założony używany ale czysty i dobry i tak samo elektrozawór turbiny i wszystkie...
Witam, oto co mozna znalezc na innym forum. Sa to przyklady jak sie okazalo jazdy na 100% OR lub mieszankach bez instalacji i oleju silnikowym MINERALNYM!!! Cytat: Passat 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od miesiąca) - Volvo 850 2,5 TDI: uszkodzona pompa wtryskowa (na Kujawskim od 50 tys. km) - Astra 1,7D: smalec pod pokrywą zaworów, 12h...
A co tam potem czerwona turbina i zawory w wycechu albo pod maską.
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
tak te weżyki mogą być przyczyna zapowietrzania się i jest to bardzo częsta przyczyna A czy może wymieniałes filter paliwa ?? robiłeś coś wcześniej przy ukłądzie paliwowym A swoją droga to dobry fachowiec ze sprawdził swiece za 80 zł i czy podpiął autko pod komputer nie wykazało żadnych błedów?? I co do tego odpowietrzania to bardziej szegółowe inforamcje...
Są tam 3 elektrozaworki do sterowania 1 turbina 2 klapy 3 zawór EGR pwenie któryś z nich jesr padnięty .
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
Może turbina Ci przeładowywuje? Tak.i dlatego gaśnie. Dobre. Stawiam na zawór SCV. Częsta usterka.
Kolego chodzi o przewody podciśnienia czy elektryka?? Dodano po 2 I drugie pytanie ponieważ takiego go kupiłem.Jakiego koloru powinien być ten zawór do turbiny.Z czarnym czy białym łbem????
Przeglądałem kiedyś książkę od Fiata Punto I i widziałem tam na schemacie zawór elektryczny zamontowany w przy turbinę więc podejrzewam że ciśnienie doładowania jest właśnie elektrycznie? elektronicznie? regulowane. Ale być może się mylę. Ja w swoiej Astrze 1,7Td na 100% mam pneumatycznie regulowane, bo tylko wężyk dochodzi. Pozdro Pablo.
Witam. Astra g silnik 1.7 dti y17dt. Mam pytanie odnośnie elektrozaworków na egr oraz na turbinie. Zawór na egr na wolnych obrotach podaje dosyć spore podciśnienie, a po dodaniu gazu podciśnienie się obniża. Natomiast zaworek, który idzie na turbine, po zdjęciu wężyka z gruszki nieczuć rzadnego podcisnienia. Czy one powinny tak działać...? Problem polega...
Witam, mam dosyć dziwny problem który już występował u innych kolegów lecz zamieszczam tego posta ponieważ sam próbowałem go rozwiązać. Od kilku dni jakby samochód stracił moc, nie czuć turbo i jest na wyższych obrotach głośniejszy. Wyczytałem w innych postach, że w tych astrach to problem z EGR'em - i pierwsze co zrobiłem to wykręciłem go i dokładnie...
opel astra 1.7tdi isuzu 94r.Witam nie mialem problemow z tym autem dlugi czas.Czasami w mrozy po odpaleniu trzeslo silnikiem przez okolo pol minuty i dymil na siwo potem sie to wszystko normowalo.Jakis tydzien temu jadäc temperatura wzrosla do 95stopni silnik zgasl,krecilem nie chcial sie odezwac.Gdy przestygl wziolem go zaciägnolem bo akumulator byl...
zawór turbiny turbiny astra zawór turbiny renault
blokada drzwi pralka sprawdzić gorenje kalkulator excel koszt kosztorysy elektryczne
Hyundai Lantra 1999 benzyna – wyłączenie immobilisera, IMMO OFF, emulator, ECU Kefico/Siemens Piaggio X8 125 2006 – brak iskry, masa regulatora, czarny przewód, punkty masowe