miałem też ten problem i przeczyściłem zawór upustowy turbiny WD-40. i pomogło 100%.pzdrw
Zawór upustowy turbiny jest zamknięty?
Zawór upustowy turbiny działa prawidłowo?
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Zawór ma być zamknięty.
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Przykro czytać. Po ponownej nauce pisowni, załóż przewód podciśnieniowy na zawór upustowy turbiny lub wtyczkę na N75
witam . dzieki za dyskusje . ale jednak problemem nie było cisnienie w układzie paliwowym . Katalizator był zatkany , i zawór upustowy turbiny bał ciagle otwarty i silnik nie miał praktycznie wogole doładowania
raczej jest jasne nie pracuje turbo,sprawdz węże podciśnieniowe,te w oplocie,wtyczki do egr,n75,i proponuje na diagnozę vagiem napewno rozświetli sytuacje n75 zawór upustowy turbiny sterownik nim rządzi.kopci ?
witam a jak turbina jest słaba to na 5 biegu będzie spadek mocy ? zwiększyłem jej ciśnienie regulując śrubką przy zaworze upustowym turbiny i teraz rozpędza się do 120km ma luzy ale łopaty ok cisnienie doładowania w czasie jazdy wynosi +- 2150 co o tym sądzicie pozdrawiam
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Witam no teraz to niewiem czy 96 rok miał zmięnną geometrie łopatek w turbinie ,jesli chodzi o miernik masy powietrza to nic innego jak przepływka jeśli chcesz próbować metodą prób i błędów może masz kolesia z podobnym autem i próbujcie podmieniać zawór n75 jeszcze raz przepływke .po odpaleniu silnika zobacz czy pracuje zawór upustowy turbiny ,często...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
i rozumiem taki schemat da mi impuls w postaci 1-2 sekundy w momencie załączenia. gdy odlącze źródło zasilania od razu sie rozlączy nawet jesli nie minely 2 sekundy. to ważne bo to ma uruchamiac zawór upustowy turbiny w momencie puszczenia gazu. bez tego ukladu gdy puszcze gaz zawór jest caly czas otwarty. ten uklad jest po to, że gdy puszcze gaz na...
Są dwa modele tych 12 zaworowych motorów. Ten nowszy ma dołożony przepływomierz powietrza. Zamiana węży, jak ich szczelność i drożność ma znaczący wpływ na moc. Ułamana metalowa rurka idzie prawdopodobnie do zaworu egr - często pęka. Należy to naprawić albo umiejętnie zaślepić zawór - też ma wpływ na moc. Węże można doświadczalnie zamienić. Oprócz wymienionych...
Za wszelkie porady dziękuje. 85 KM to nie jest dużo na taką budę... Tym nie mniej powinien iść nieco więcej - jednak nie napisałeś jaką wersję auta masz i z jakim przełożeniem dyfra (łatwo sprawdzisz po VIN-ie). Z najwyższą budą i z wolnym mostem szybciej nie będzie szedł... Osobowy, niski, krótki z tym silnikiem to góra 150 km/godz. Najszybszy niski,...
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
Silnik o mocy 90KM nie ma zmiennej geometrii turbiny tylko zawór upustowy, na postoju nie zaobserwujesz jego działania. Kontrola ciśnienia doładowania w grupie 011, przepływomierza i egr w 003
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
Zawór upustowy niedomknięty.
Sprawa dotyczy silnika 2.0HDI (DW10TD) w samochodzie peugeot partner 2000r. Wczoraj po potraktowaniu wodą silnik nie chciał zapalić - IMMO "wypiskiwał" błąd. Kiedyś już to przeżyłem, ale po ok 30-40min. zaskoczył i kilka miesięcy był spokój, a cały czas myślałem, że to właśnie IMMO wariuje. Szybko zauważyłem, że dziwnie zaśniedziała jest obudowa ECU...
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Błąd przeładownia wiec zanim cos wymienisz zobacz jak zachowują się kierownice lub zawór upustowy. Podaj kod silnika
Wpierw sprawdziłbym wtryski - jeżeli są ok, to raczej pompa do weryfikacji. To nie wygląda na panewkę. Transit tddi nie ma turbiny z przestawianą kierownicą, ma zawór upustowy.
Kolego Agoni nie denerwuj się, nie wiem czy wszystkie ale 90 KM nie miały geometrii tylko zawór upustowy działający na ciśnienie z turbiny a nie na podciśnienie jak w przypadku geometrii. Sprawdź czy sztanga z gruszki chodzi i stan wężyków, jak wszystko w porządku to pozostaje N75 lub instalacja do niego. Zrób diagnostykę to coś więcej się dowiemy.
W tych modelach turbiny były wadliwe.
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny....
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
Witam . Jaki masz problem podłączyć auto pod komputer?.Prawdopodobnie jest przeładowanie turbiny,lecz to łatwo sprawdzić .Turbina ze stałą geometrią posiada zawór upustowy (może się mylę),to sprawdź,dodatkowo wężyki podciśnienia.
U ciebie zapewnie problem jest rura od filtra do turbiny nieszczelna dlatego po odpuszczeniu masz dzwięk jakby był zawór upustowy oraz moc słaba ponieważ silnik ciągnie powietrze poza przepływomierzem .
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
To jest silnik 90 koni, nie ma vgt, tylko zawór upustowy, trzeba sprawdzić wężyki i elektrozawór
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
na tej stronce jest opis kodów błędów OBD http://obdii.webpark.pl/kody.htm P1225 Needle Lift Sensor Malfunction P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure) P1228 Wastegate Failed Open (Under Pressure) needle - igła lift - podnieść, podnosić sensor - czujnik, sensor malfunction - nie poprawne działanie nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z P1225...
przeładowuje ci turbina wskazuje na to błąd. dlatego samochód zaczyna dziwnie pracować i jak zgaśnie trzeba go długo kręcić żeby odpalił sprawdz zawór upustowy w turbinie.
A to nie jest przypadkiem zawór upustowy przy turbinie. Taki problem został zidentyfikowany na forum klubowiczów Renault Clio. W ASO temat także znają - auta na gwarancji mają wymianę na zawór, który nie "buczy" / "wyje".
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Cięgno masz równolegle czy prostopadle do osi wirnika turbiny? Jak równolegle to masz zwykły zawór upustowy a jak prostopadle to zmienna geometria. Podaj najlepiej kod silnika i rocznik. Kod jest na naklejce na obudowie paska rozrządu i na naklejce w bagażniku pod klapką do wymiany żarówek.
Tam bardzo lubi rozpaść się zawór upustowy w turbinie, słychać wtedy jak jego grzybek dzwoni przy dodawaniu gazu
Nie ma w tym nic dziwnego. Pokombinuj jak chcesz. Możesz zmniejszyć ruch łopatek na kilka sposobów, ale każdy z nich ograniczy "pałera" i większość z nich spowoduje brak przeładowania. Ja np zmieniłem zawór upustowy i dzięki temu do 208kmh wg. GPS mogę dawać buta na maxa i jest ok. Ale to nie naprawi ci turbiny, najwyżej zamaskuje. Powyżej tej prędkości...
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
Witam. Szukałem na forum ale nie znalazłem nic na temat zaworu upustowego turbiny. Mam omegę b z 94r z silnikiem 2,5 td i zauważyłem że zawór upustowy w żaden sposób nie reaguje na pracę silnika. Co może być tego przyczyną? I jeszcze przy prędkości od 110 km/h do 160 przy puszczaniu gazu gdy schodzi z prędkości strasznie szarpie silnikiem a zarazem...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Sprawdź czy zawór upustowy na turbinie nie jest zapieczony. Nie odpalaj na samostarcie. Czy silnik nie chodzi twardo?? Jak głowica jest przykręcona śrubami z drobnozwojnym gwintem 1/2 " to sprawdź gwint w bloku. Nowa uszczelka o ile ma większą średnicę otworów od otworów cylindrów?
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Ale pompy nie ruszaliście czy też coś było robione. A kolego Robocop o jakim sterowaniu turbiny mówisz bo z tego co widzę to tylko zawór upustowy (samoczynny mechaniczny sterowany ciśnieniem) i podciśnieniowe jakieś tam sterowanie razem z egr którego już nie ma tak jak katalizatora. Tak że to ma być wszystko mechaniczne.
Błąd 575 sugeruje przeładowanie silnika. Sprawdź zawór upustowy n75 i jego część wykonawczą na turbinie oraz wężyki połączeniowe tych elementów. Auto po przekroczeniu większej liczby obrotów dostaje za duże ciśnienie z turbiny i wchodzi w tryb awaryjny dlatego nie ma mocy
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
witam, te podcisnienia to gaszak i przestawianie momentu wtrysku jak zimny, ten typ nie ma kalkulatora wtrysku toć to nie CDI, sterowanie mech-podcisnieniowe, immo to wymysł Zasady na karte, skoro masz słaby ten vitek to sprawdz popierwsze zawór upustowy na turbinie , jest sterowany przez ciśnienie doładowania i ma za zadanie utrzymac je na poziomie...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
Czyli jednak miałem rację. Zawór upustowy (czyli blowoff) jest po to żeby po ujęciu gazu ciśnienie w kolektorze dolotowym nie powodowało gwałtownego odwracania kierunku obrotów turbiny (mały gaz, mała moc turbiny), przewody raczej to wytrzymają skoro wytrzymują przy max otwartej przepustnicy. Pozdrawiam.
W aucie tym po wykonaniu logów dynamicznych w grupie 011 widoczny wyraźny notlauf w okolicy 3000obr. Pierwszy raz mam kontakt z turbina bez zmiennej geometrii sterowanej za pomocą N75 nie podciśnieniem a ciśnieniem z króćca w turbinie. Otóż mój problem polega na tym czy w czasie wykonywanie BS grupy 011 będzie widoczna praca sztangi sterującej zaworem...
tu nie chodzi o zmiane biegow bezpośrednio to co wydaje ten świst to tzw Waste gate czyli zawór upustowy jeżeli turbina pedzi z pelna predkoscia a cisnienia jest za duzo gdy silnik hamuje waste gate wydmuchuje przez siebie nadcisnienie i jest wtedy świst:)
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
Po pierwsze turbina włączona jest cały czas tam jak dobrze pamietam jest zawór upustowy to posprawdzaj sterowanie nim(podciśnienie) i czy pracuje(zacęcie mechaniczne) i odczyt parametrów rozruchu i pracy a wszczególności cisnienia doładowania może nieszczelność w dolocie po stronoe cisnieniowej.
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
Nie chodzi o właczenie turbo kazdy chyba wie ze turbo cały czas pracuje ale jego praca sie uwidacznia dopiero na pewnych obrotach . Wszystkie filtry sa wymienione szczelnosc przewodów sprawdziłem ale przyszedł mnie na mysl pomysł czy przypadkiem zawór upustowy przy turbinie nie jest problemem na wolnych obrotach mocno go słychac jak pracuje a przeciez...
witam mam następujący problem może zacznę od tego auto to citroen c5 2.0 hdi 107 km 2004r przed liftem przebieg na chwile obecną 274 tyś orginalny auto cały czas w jednych rękach więc tak gdy wciskam gaz stopniowo delikatnie do dechy auto zbiera się normalnie zrywa się od niecałych 2000tyś obr ale i to nie zawsze ale gdy wcisnę odrazu bezpośrednio szybko...
Jeśli słychać powietrze może być gdzieś nieszczelność. Z tego co pamiętam jak ostatnio naprawiałem taka audi to nie było tam zmiennej geometrii. Turbo z zaworem upustowym sterowanym ciśnieniowo - mógł paść zawór n75 (metalowy) Wartość powietrza powyżej 850 , ciśnienia nie pamiętam ale w granicach od 0,9 bara do 1,3 bara powyżej wartości atmosferycznej.
turbina za dużo pompuje i zawór upustowy zmniejsza ciśnienie. Przyczyną są zapieczone kierownice w turbinie.
Czołem koledzy. Scania 8x4, ciężki ciągnik siodłowy z HDS, 22 tony, 2006 rok, 420 koni. Dosyć głośno słyszalna turbina. Ostatnio kilka razy taki był efekt, jakby zawór upustowy przy przełączaniu biegów głośno spuszczał ciśnienie z turbiny. Nie wiem, czy tak to można nazwać. Ale taki był efekt, trochę jak w moim starym Subaru. Ogólnie Turbo jest bardziej...
Witaj W tym silniku niema ECU przecież to miernota 68 konna ABL i tam turbina ma tylko zawór upustowy który i tak się nigdy nie otwiera ,a elektrozawór steruje egr z którego możesz ściągnąć wężyk i go zatkać jakąś śrubeczką Jeśli auto totalnie osłabło to klęknęła turbina .
Witam mam leona 2 1.2 105 oraz problem raz na jakiś czas odcina turbine wyskakuje błąd oraz EPC bląd P334b Nastawnik ciśnienia doładowania . Kupiłem nowy nastawnik po wymianie od razu taki sam błąd odesłałem dostałem kolejny zawór i problem ten sam znowu dałem mój stary i jest ok odcina raz na jakiś czas . Czy ten sterownik za kodować w VCDS mam opcje...
Czyż by obie turbiny kaput? Zmierz jakie podciśnienie jest w instalacji i jakie przychodzi na gruszkę turbiny. Podciśnienie zarówno przed jak i za EZ jest takie samo,tj.-0.9bar. Zrobiłem nawet test,że WG zablokowałem za pomocą dość twardej sprężyny,tak że zawór upustowy był 100% zamknięty.Mimo to nadal brakuje mu mocy i kopci na czarno.Nie wiem czy...
A mam jeszcze jedno pytanie. Podkręciłem u siebie na razie poprzez zwiększenie dawki paliwa i wyjąłem przewód ciśnieniowy od wastegate. Wiem, że po jego wywaleniu turbina pompuje cały czas bez upustu, ale wiem też, że w kolektorze ssącym jest zawór upustowy, który puszcza ciśnienie jeżeli przekroczy ono 1,1 bar. Czy da się jakoś przerobić fabryczny...
Napisz więcej i precyzyjniej. Jeżeli masz zaworki to to nie jest TD tylko TDI. I bynajmniej nie są to zawory upustowe !! Jeżeli to TDI to jaki silnik 1Z czy AFN (90 czy 110 KM seria). Bo sterowanie było inne. W 1Z masz dwa różne zawory od turbiny i EGR. W AFN masz dwa prawie identyczne. Jeżeli masz 1Z to musi być tak: http://obrazki.elektroda.net/80_12541749...
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. http://allegro.pl/przepustnica-vw-passat... Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle...
witam. chciałbym za pomoca lampy stroboskopowie ustawić w moim silniku(1.6td) kąt wtrysku. ciągle grzebie i coś przy nim robie(inna turbina, zawór upustowy, różne mody i cos takiego jak przyrząd do ustawiania kąta wtrysku by sie przydał. jak go zrobic(widzialem cene czujnika piezoelektrycznego i zwala z nóg ok.260zł)...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam, dziwne to twoje autko ale sprawdz intercoler czy jest szczelny cz nie jest zaolejona chłodnica,przy turbinie zawór upustowy czy się nie zacina, akiedy zmieniałeś filtr paliwa. A ztym zacinającym wspomaganiem to niekapuje musi to być inna usterka.
turbina przełożona z innego sprawnego. a zawór upustowy zaślepiony.
a czy na pewno jest tam czujnik? Przypadkiem nie ma tam zaworu westgate? Wydaje mi się ,że jest ten zawór a steruje nim układ ciśnieniowy gdzie w przypadku przeładowania silnika, podciśnienie powoduje wciągnięcie dźwigni i otwarcie zaworu upustowego. Zawór ten znajduje się w kolektorze wydechowym i często się zapieka na ośce.Myślę,że to jest ta przyczyna....
Nie doczytałem, czy sprawdzałeś działanie zaworu upustowego turbiny - jest sterowany podciśnieniową gruchą, z niej wychodzi sztywne cięgno (sztanga) podłączone do dźwigni zaworu. Zawór lubi się przycierać i wtedy silnik działa z pełną mocą tylko w pewnym zakresie obrotów (dolnym - jeżeli przytarł się przy zamkniętym, w górnym ze słabym dołem, jeżeli...
Witam, Racja, później sam się zorientowałem, że tam jest zawór upustowy. Daje to duże możliwości. Zaślepianie go ma sens jeśli nie ma odbiornika za dyszą. Jeśli natomiast zainstalowalibyśmy z tyłu turbinę odbierającą, to wtedy taki zawór byłby bardzo potrzebny, bo przy większych obrotach zacząłby przepuszczać częściowo strumień za wirnikiem, a to dawało...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
silniki xu10j2te fabrycznie nie mają zaworu upustowego natomiast jest miejsce na jego montaż ,są to wystające króćce 1:na róże aluminiowej po prawej stronie silnika zaślepiony gumową nakładką ,2:na róże plastikowej dolotowej do turbiny ,nad silnikiem
Model 244. Tak jak piszesz turbina nie ma praktycznie żadnej regulacji tylko ,,zawór" upustowy na wypadek zbyt wysokiego doładowania. Wydech już luzowałem oraz wykręcałem pierwszą sondę nic to nie dało. Wczoraj odpiąłem cały dolot i zaślepiłem rurę od doładowania. Robiłem pomiar ciśnienia praktycznie na turbinie i też nie pompuje jak powinna więc zostaje...
Witam Jak w temacie ... Czy ktoś z was ma jakieś "pewne" informacje na temat turbiny montowanej w tych autach - chodzi mi o ciśnienie doładowania - ile powinno wynosić i przy jakich obrotach osiągać daną wartość (do pomiaru), kiedy powinien zadziałać - przy jakiej predkości odrotowej silnika zawór upustowy "bypass" na turbinie? Pozostałe dane: rok produkcji...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Z tym olejem to masz sporo racji. Trzeba to uwzględnić. Wypadało by przejść na lepszy bo te superole to totalne dno chyba. Warto by było zwrócić uwagę jaki olej jest dedykowany do tego auta z tym turbo i przeanalizować. Przejście na inny olej niż superol to też nie łatwe (skrzepy) ale mniejsza z tym (temat do ogarnięcia). Jeszcze zostaje taki fajny...
Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
Nie łapię o czym piszesz. Turbina to turbina - obydwie mają zawór upustowy, mechanicznie mocowanie do kolektora i wydechu podobne. Gruszkę z biedy można przełożyć i obejdzie się bez zaworów sterujących. Wielkość muszli podobna, więc problemu z wydajnością nie będzie.
Przy zmianie na wyższy bieg podczas dynamicznego przyspieszania coś jakby skrzypi bardziej na zimnym silniku i pod warunkiem że minimalnie wcześniej wcisnę sprzęgło niż puszcze pedał gazu(odwrotna kolejność nie występuje).W czasie jazdy podczas puszczania dodawania gazu cisza.Dzwięk jakby coś ocierało trwa ok. 2 sekundy.Myślałem że koło alternatora...
Dzięki. Miło, że dzielisz się tą wiedzą, bo widzę, że w tym fachu to raczej jest dużo tajemnic i mało chętnych do ich zdradzania :D Elektroda.pl nie pozwala mi już kliknąć więcej "Pomógł" :-( Muszą być odpowiednie warunki temperaturowe czyli w pomieszczeniu i na zewnątrz, maksymalne obroty turbiny parownika oraz sprężarki. Zawór EEV otworzy się maksymalnie...
dv = zawór upustowy
upustowy zawór zawór upustowy turbo zawór upustowy gazie
climatronic regulacja huawei mobile windows wariuje klawiatura
kosiarka elektryczna mobilus martwy
Whirlpool AKZ, AKP – wariujące pokrętło temperatury i zegara, enkoder, zimne luty, naprawa Kalibracja skrzyni biegów w Case CS100: Przewodnik