http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
witam a jak turbina jest słaba to na 5 biegu będzie spadek mocy ? zwiększyłem jej ciśnienie regulując śrubką przy zaworze upustowym turbiny i teraz rozpędza się do 120km ma luzy ale łopaty ok cisnienie doładowania w czasie jazdy wynosi +- 2150 co o tym sądzicie pozdrawiam
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
miałem też ten problem i przeczyściłem zawór upustowy turbiny WD-40. i pomogło 100%.pzdrw
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
Zawór upustowy turbiny jest zamknięty?
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Zawór upustowy turbiny działa prawidłowo?
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Przykro czytać. Po ponownej nauce pisowni, załóż przewód podciśnieniowy na zawór upustowy turbiny lub wtyczkę na N75
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
witam . dzieki za dyskusje . ale jednak problemem nie było cisnienie w układzie paliwowym . Katalizator był zatkany , i zawór upustowy turbiny bał ciagle otwarty i silnik nie miał praktycznie wogole doładowania
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
raczej jest jasne nie pracuje turbo,sprawdz węże podciśnieniowe,te w oplocie,wtyczki do egr,n75,i proponuje na diagnozę vagiem napewno rozświetli sytuacje n75 zawór upustowy turbiny sterownik nim rządzi.kopci ?
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
i rozumiem taki schemat da mi impuls w postaci 1-2 sekundy w momencie załączenia. gdy odlącze źródło zasilania od razu sie rozlączy nawet jesli nie minely 2 sekundy. to ważne bo to ma uruchamiac zawór upustowy turbiny w momencie puszczenia gazu. bez tego ukladu gdy puszcze gaz zawór jest caly czas otwarty. ten uklad jest po to, że gdy puszcze gaz na...
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Zawór upustowy niedomknięty.
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
Witam no teraz to niewiem czy 96 rok miał zmięnną geometrie łopatek w turbinie ,jesli chodzi o miernik masy powietrza to nic innego jak przepływka jeśli chcesz próbować metodą prób i błędów może masz kolesia z podobnym autem i próbujcie podmieniać zawór n75 jeszcze raz przepływke .po odpaleniu silnika zobacz czy pracuje zawór upustowy turbiny ,często...
witam, te podcisnienia to gaszak i przestawianie momentu wtrysku jak zimny, ten typ nie ma kalkulatora wtrysku toć to nie CDI, sterowanie mech-podcisnieniowe, immo to wymysł Zasady na karte, skoro masz słaby ten vitek to sprawdz popierwsze zawór upustowy na turbinie , jest sterowany przez ciśnienie doładowania i ma za zadanie utrzymac je na poziomie...
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
Są dwa modele tych 12 zaworowych motorów. Ten nowszy ma dołożony przepływomierz powietrza. Zamiana węży, jak ich szczelność i drożność ma znaczący wpływ na moc. Ułamana metalowa rurka idzie prawdopodobnie do zaworu egr - często pęka. Należy to naprawić albo umiejętnie zaślepić zawór - też ma wpływ na moc. Węże można doświadczalnie zamienić. Oprócz wymienionych...
U ciebie zapewnie problem jest rura od filtra do turbiny nieszczelna dlatego po odpuszczeniu masz dzwięk jakby był zawór upustowy oraz moc słaba ponieważ silnik ciągnie powietrze poza przepływomierzem .
Kolego Agoni nie denerwuj się, nie wiem czy wszystkie ale 90 KM nie miały geometrii tylko zawór upustowy działający na ciśnienie z turbiny a nie na podciśnienie jak w przypadku geometrii. Sprawdź czy sztanga z gruszki chodzi i stan wężyków, jak wszystko w porządku to pozostaje N75 lub instalacja do niego. Zrób diagnostykę to coś więcej się dowiemy.
na tej stronce jest opis kodów błędów OBD http://obdii.webpark.pl/kody.htm P1225 Needle Lift Sensor Malfunction P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure) P1228 Wastegate Failed Open (Under Pressure) needle - igła lift - podnieść, podnosić sensor - czujnik, sensor malfunction - nie poprawne działanie nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z P1225...
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
W tych modelach turbiny były wadliwe.
Tak jak w temacie, szukam jakiegoś zaworu, do którego mógłbym podpiąć przewód ciśnieniowy powietrza sterować nim pilotem na zasadzie on/off. Potrzebuję takiego rozwiązania do przepustnicy wydechu sterowanej nadciśnieniem, abym mógł sterować dopływem tego nadciśnienia. Jeśli będę chciał, aby przepustnica była ciągle zamknięta, niezależnie od doładowania...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Błąd 575 sugeruje przeładowanie silnika. Sprawdź zawór upustowy n75 i jego część wykonawczą na turbinie oraz wężyki połączeniowe tych elementów. Auto po przekroczeniu większej liczby obrotów dostaje za duże ciśnienie z turbiny i wchodzi w tryb awaryjny dlatego nie ma mocy
Sprawa dotyczy silnika 2.0HDI (DW10TD) w samochodzie peugeot partner 2000r. Wczoraj po potraktowaniu wodą silnik nie chciał zapalić - IMMO "wypiskiwał" błąd. Kiedyś już to przeżyłem, ale po ok 30-40min. zaskoczył i kilka miesięcy był spokój, a cały czas myślałem, że to właśnie IMMO wariuje. Szybko zauważyłem, że dziwnie zaśniedziała jest obudowa ECU...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Czyż by obie turbiny kaput? Zmierz jakie podciśnienie jest w instalacji i jakie przychodzi na gruszkę turbiny. Podciśnienie zarówno przed jak i za EZ jest takie samo,tj.-0.9bar. Zrobiłem nawet test,że WG zablokowałem za pomocą dość twardej sprężyny,tak że zawór upustowy był 100% zamknięty.Mimo to nadal brakuje mu mocy i kopci na czarno.Nie wiem czy...
Ale pompy nie ruszaliście czy też coś było robione. A kolego Robocop o jakim sterowaniu turbiny mówisz bo z tego co widzę to tylko zawór upustowy (samoczynny mechaniczny sterowany ciśnieniem) i podciśnieniowe jakieś tam sterowanie razem z egr którego już nie ma tak jak katalizatora. Tak że to ma być wszystko mechaniczne.
Czyli jednak miałem rację. Zawór upustowy (czyli blowoff) jest po to żeby po ujęciu gazu ciśnienie w kolektorze dolotowym nie powodowało gwałtownego odwracania kierunku obrotów turbiny (mały gaz, mała moc turbiny), przewody raczej to wytrzymają skoro wytrzymują przy max otwartej przepustnicy. Pozdrawiam.
Białe kółko w pompie pod deklem. Na pierwszej stronie wrzucona jest instrukcja regulacji pompy i jest opis, aby wyjąć takie białe kółko. http://obrazki.elektroda.pl/5408247700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4031536100_1... Na pierwszym zdjęciu widać u góry sztange wastegate, na drugim zawór. Czy po skróceniu sztangi...
Witam mam leona 2 1.2 105 oraz problem raz na jakiś czas odcina turbine wyskakuje błąd oraz EPC bląd P334b Nastawnik ciśnienia doładowania . Kupiłem nowy nastawnik po wymianie od razu taki sam błąd odesłałem dostałem kolejny zawór i problem ten sam znowu dałem mój stary i jest ok odcina raz na jakiś czas . Czy ten sterownik za kodować w VCDS mam opcje...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Zawór ma być zamknięty.
upustowy zawór zawór upustowy turbo zawór upustowy gazie
wtyczka przyczep wyjęcie wałka rozrządu float printf
st1000lm014 firmware błędy pralki bosch
Volvo S40 II 2008 – podłączenie konwertera RCA do tylnych głośników, piny i kolory przewodów LG K50, Redmi K50, Pentax K-50 – czyszczenie pamięci, reset, formatowanie SD