To musisz pełna bo sa ku temu powody. Osobiście wiem ze jak trafisz na cwoka to nawet najlepsze maszyny nie pomogą.
Można sprawdzić geometrię zawieszenia oraz zbieżność.
Jechać na ustawienie geometrii zawieszenia.
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest udanie się do warsztatu na sprawdzenie geometrii zawieszenia.
A tak BTW: 1) Miałem podobnie przy prędkości > 100km/h w oplu na krzywych felgach, tu Ci zbieżność nie pomoże ani poprawnie pracujące zawieszenie. Geometrię kół też miałem robioną, poprawiają ją "na ile są w stanie". Mocno pokrzywione felgi to tylko na złom. 2) U nas w kraju nie wolno jeździć szybciej niż 140km/h... Z resztą w wielu krajach nie można....
Felga, piasta koła, czop. To jeśli chodzi o dziwne dźwięki, zostaje geometria zawieszenia...
Po wymianie zawieszenia, sprezyn przod na GM amortyzatorów przod na Mayer, amortyzatorów tył na blistein... wahaczy przod I tył.. I po objezdzeniu wszystkich zakładów do ustawiania geometri w okolicy i wydaniu na to jakies 1500 zl na samo ustawienie... auto jedzie PRAWIE bez ściągania w prawo, idzie sie przyzwyczaić... prawdopodobnie duzo pomogła wymiana...
A jak rozpoznać czy mam rodzaj zawieszenia GNA, XL4, XJ2 czy XJ6?
poczytaj dokładnie to co ci się pisze. widzisz tylko to co chcesz widzieć, czy chcesz konkretnej informacji. taką otrzymałeś. ponownie na stację na pełną geometrię zawieszenia. nie zdziwi mnie, gdy nie da się ustawić, bo zwrotnica jest uszkodzona. pozdrawiam
Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
Oczywiście najlepiej było by ustawić geometrię zawieszenia i kierownicę idealnie na wprost, ale załóżmy, że jest poprawna. Znajdź sobie kawałek równego, pustego placu, tak aby przejechać się po nim i znaleźć położenie kierownicy do jazdy na wprost, eps możesz w tym czasie odłączyć, wyjąć wtyczkę albo bezpiecznik, aby nie bruździło. Jak znajdziesz zerowe...
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
proponowałbym zrobić najpierw kalibrację vsc ,była robiona geometria zawieszenia?
łącznie z centrowaniem magnesu i cewki. W jakim celu ruszać cewkę jeżeli jest solidnie zamocowana na górnym i dolnym resorze? Ustawia się wyłącznie magnes do cewki którą traktujemy jako punkt odniesienia. No właśnie robiłem takie coś tylko nie na pałę byle by grały ale tak żeby przywrócić maksymalnie oryginalne parametry, Przy 1,3 mm szczelinie magnetycznej...
Luzy w zawieszeniu ? Geometria sprawdzona ? Opona nie ściąga?
Auto bite, zgięta i prostowana podłużnica.
Poprawić ustawienie geometrii. Zaprogramować czujnik kąta skrętu
Po wymianie wahacza kierownica zmieniła swoje ustawienie. tzn. jadąc na wprost musi być lekko obrócona. Jaka może być tego przyczyna. Dodam że tica na ściąga jeśli puścimy kierownicę.
Po każdej naprawie zawieszenia zalecana jest geometria zawieszenia.
Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
Jeżeli będą faktycznie jakie luzy to i tak nie miałeś dobrze ustawionej geometrii( z niesprawnym zawieszeniem nie da się jej poprawnie ustawić) i po przejechaniu kilkuset metrów ponowny pomiar pokazał by niewielkie zmiany względem tego co było chwilkę wcześniej ustawione. Bez kanału bym się za to nie zabierał bo nie będziesz miał dostępu do wszystkich...
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
W twoim opisie jest też przyczyna, żle wykonana wymiana elementów zawieszenia. Na 100% geometria jest zła , tym bardziej że piszesz że drze ogumienie. Ciekawe w jakim celu zeszlifowano ograniczniki skrętu. To właśnie przez ich zeszlifowanie zwrotnica - kolumna przy maksymalnym skręcie kół niszczyła przegub homokinetyczny . On nie jest przystosowany...
Każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć sprawdzeniem geometrii zawieszenia. Pozdrawiam.
Nie mam gazu, to coś stuka w zawieszeniu, w poniedziałek podjadę na kontrole zawieszenia i kontrole geometrii czy nie ma luzów itp.
Pytanie na tyle ogólnikowe, że trudno odpowiedzieć. Z jakim samochodem mamy do czynienia i jakimi oponami? Większość obecnych opon ma oznaczenia kierunkowe lub strony zewnętrznej. Czyli prawidłowo założone minimalizują wpływ nierównego zużycia. Opowiadanie o przekręceniu się opony względem felgi niejasne. Natomiast zmiany w geometrii zawieszenia są...
Blokada kierownicy jest stosowana podczas ustawiania geometrii zawieszenia. "Walka" z rozrządem w podobnym silniku jest pokazana np. tu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację.
Mechanik twierdził, że nie trzeba robić geometrii po tym zabiegu. Po każdej ingerencji w zawieszenie należało by sprawdzić geometrię zawieszenia.
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
To auto chyba tak z fabryki nie jeździło? Absolutnie! Nawet poprzednie modele. Mam obecnie Golfa MK3 z niskim przebiegiem i wszelkie nierówności wybiera rewelacyjnie i cicho mimo 24 lat :) Jeśli chodzi o geometrię zawieszenia: kąty pochylenia kół powinny być na minusie ale tu regulacja sankami pewnie by pomogła to wyrównać, tak żeby było mniej-więcej...
Podjedź do mechanika co wymieniał wahacz i opowiedz o problemie. Pewno krzywe koło i dopóki był luz na sworzniu to klekotało sobie to wszystko radośnie. Teraz jak się zawieszenie usztywniło to czujesz bicie koła.
Napraw zawieszenie, ustaw geometrię a wspomaganie zostaw w spokoju.
Sprawdzenie felgi, geometrii zawieszenia, przegubu oraz łożyska centralnego.
Witam wszystkich Forumowiczów. Pytanie jest ogólnie znane i błahe. Potrzebuję pomocy w regeneracji głośników TONSIL z 1968 roku. Są to owalne eliptyczne głośniki GDS 31-21-5. Do wymiany są górne i dolne zawieszenia; cewka nie stanowi problemu. Poszukuję kogoś, kto ma lub wykonuje na zamówienie takie zawieszenie. Mogę przesłać szczegółowe wymiary czy...
To taki problem pojechać na geometrię zawieszenia?
A geometria , opony i cały ten bałagan dookoła zawieszenia jest sprawny ?
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Aktualnie mam na ramie do naciągania BMW 318 po dzwonie. I prosił bym do niego geometrię przedniego zawieszenia. Szukałem po internecie i nic nie znalazłem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Marro1221
Wiesz jakie kobiety są przebiegłe nie wiem czy taki sposób wystarczy ;) A tak poważnie to czy po wjeździe w dziurę może się przestawić geometria nie uszkadzając elementów zawieszenia? Przejrzałem wczoraj zawieszenie i wszystko wygląda na sztywne.
Stwierdziłem w końcu że pieprzę to i wymienię całe wahacze z dobrymi tarczami kotwicznymi. Tylko po takiej operacji zaś warto by jechać na ustawienie geometrii zawieszenia... Dodano po 1 Stwierdziłem w końcu że pieprzę to i wymienię całe wahacze z dobrymi tarczami kotwicznymi. Koszt może większy, ale nakład pracy, czasu i wkurwu, nieporównywalnie mniejszy....
Spróbuj podnośnikiem zawindować trochę tył samochodu. To jest bardzo istotne, bo gdy będziesz obciążał tył, to będzie się zmieniał trapez geometrii zawieszenia z przodu. Jeżeli masz zmęczone sprężyny z tyłu lub masz jakieś dodatkowe obciążenie w bagażniku typu butla LPG i w dodatku zatankowana, to możesz mieć właśnie takie wskazania na projektorze geometrii....
Witam, mam taki problem otóż ściąga mnie na prawo, na początku byłem na zbieżności, była ok, ale ustawili co do 0.1 czy 00.1 żeby było idealnie, ale nie pomogło. Potem pojechałem na test drogowy w wulkanizacji wrzucili opony na maszynę i ustawili mi tak żeby ściągało jak najmniej. Ostatnio kupiłem nowe felgi i opony, i nadal ściąga delikatnie w prawo....
Tak wyglada jakby sprezyna pekla . Sprawdz dokladnie zawieszenie . Zbieznosc i geometria to podstawa . Sorry za pisownie ale komp mi padl .
Jechać na stację diagnostyczną na sprawdzenie całego zawieszenia oraz geometrii pojazdu, nikt na forum nie określi z kapelusza co jest.
Wystarczy że otwór ma milimetr luzu i już przestawiłeś zawieszenie. Niestety każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć geometrią. PS Wahacz skręcałeś na podniesionym aucie? Bo wtedy guma jest naciągana jak opuścisz auto na dół (wahacz jest wtedy w innej pozycji).
Geometria zawieszenia powinna byc ustawiona w pozycji czujnika na 0 st. Przy kierownicy na wprost. Żółta kropka w okienku czujnika.
po przejechaniu kilku kilometrów powinno byc ok Nie. Ułożyć to się może geometria, bo na nowym zawieszeniu auto może powoli osiadać do poziomu w którym powinno być, ale nie ma to związku z wibracjami przy skręcaniu.
Zacina się zmienna geometria.
Witam. Jakim smarem można zabezpieczyć śruby przednich wahaczy, oraz gwinty końcówek drążka, żeby dały się łatwo okręcić w przyszłości np: do regulacji geometrii zawieszenia ?
Najpierw wykonali wymianę drążków i przestawili kierownicę, nie zrobili geometrii. Wymieniłem wszystko zawieszenie i zrobiłem geometrie. Nie robione było komputerem z innych przyczyn, ale wiem że trzeba teraz coś zaprogramować przy wspomaganiu, żeby układ wspomagania działał prawidłowo bo inaczej mi auto będzie ciągnąć i chyba ciągnie lekko w lewo i...
geometria zawiesić geometria zawiesić renault geometria citroen
rezystancja wejściowy programator helios instrukcja obsługi ładowarki impulsowej
szczoteczka soniczna szczoteczka soniczna
Jak skleić śmigło zmywarki: kleje i techniki Schemat połączeń pralki Polar Gracja PDG 585