338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
...Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM... ... Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze, nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym... Pierwszy cylindej to cylinder...
Szarpnięcie to może być problem z zaworami.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Nie ma takiej opcji, żeby na zmontowanym rozrządzie wszystkie zawory były zamknięte.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Przyczyna zapewne tkwi w zaworach.
Podpisuję się pod tym co napisał Motronic- ludzie pamiętajcie o zaworach.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
kolego podpowiedz mi w którym miejscu jest umiejscowiony ten zawór
Witam.Jeśli dasz zasilanie na elektrozawór to załączysz wszystkie.Grozi to niekontrolowanym wypływem gazu.Centralka padnięta albo przewód zasilający zawory.
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Wykręciłem świece i dwie były zalane olejem co to może oznaczać ? uszczelka pod zaworami ??
zamykać zrobiony. ustawienie pompy i brak luzu na zaworach
Idź po szlałku od klapy wygaszacza i na drugim jego końcu znajdziesz zawór.
jest Dodano po 6 może wadliwy ten zawór
Kolego może zawory nie trzymają próba olejowa.
Pętla+UCBIC+zawór kodowy na pompie-całe immo
Ma oring uszczelniacz
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Zawory regulował?
Nie prawda. Reguluj zawory
2 cewki nowe założyłem. Czujnik w bloku nie pamiętam jaki. Dodano po 3 A może zawór KZFR?
Możliwe że zawiesza się zawór termostatyczny
Zależy czy koło czy zawór.
ciśnienie. Wypalony zawór.
Witam gdy jest zimny silnik to mi kopci na niebiesko i nie chodzi równomiernie tylko skacze na obrotach czym to jest spowodowane? Moim zdanie to uszczelniacze na zaworach
I wtedy tłoki nie oprą się o zawory?
Witam! Auto jak w temacie - obroty niby są równe, ale auto przebiera po odpaleniu. Świece zostały podmienione na nowe na każdej jest iskra. Na jednym garze non stop świeca jest zalewana benzyną i śmierdzi paliwem, podejrzewam że nie pali na ten cylinder. Czy może być przyczyną - nadpalony zawór...?
Reguluj zawory
A czy on w ogóle ma zawory?
Jake napięcia pokazuje sonda? Reguluj zawory.
Które tłoki oraz jakie zawory wypalone?
Ja nie ustawiałem, dałem mechanikowi wymienić bo chciałem aby wyregulował mi zawory.
Nadal proszę o wartość podciśnienia w dolocie na wolnych obrotach. To prosty pomiar a powie wiele o silniku. O zaworach też.
Zawory ustawione?
Wątpię by to było osiągalne jako oddzielna część. Ale nie których i tak nie przekona. Nowy zawór z nowym oringiem ponad 400zł. Jest dostępny ,zamawiaj.
Kreci tez nie czysto jak by byl problem z cisnieniem w cylindrach co moze byc zwiazane wlasnie z luzami zaworowymi. Olej zmieniany ? Na jaki ? DObrze piszesz tak jakby podparło zawory.
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Mierz ciśnienie i to najepiej na ciepłym silniku. Możliwe ze luz zaworowy za mały po nagrzaniu delikatnie podpiera zawory.
Pokrzywione zawory, sprawdź kompresję
Może być uszkodzona sama sprężarka lub. Zawór rozprężny,
Zawory regulował?
Anomalia...... Wiele to mówi..... Zawory wyreguluj.
sprawdzałem na tym co przerywa jest największe To może podaj te ciśnienia, bo największe może także oznaczać przycierający się zawór.
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
a jakby miały klikać??? bo nic nie słyszę (zawory ustawione)
WYmień zawór regulacji wydajności.
Co racja, to racja. Mechanicznie rozrząd musi być sprawny. Przyjąłem, że tak jest. Niech się autor wypowie, kiedy ustawiał/kontrolował luzy na zaworach. Pozdrawiam GREGOR
Jednak trzeba znaleźć przyczynę dlaczego jeden cylinder nie pracuje, bez względu czy jest to jedno czy wielopunkt. Nie żadne prototypy miały jednopunkt, tylko wszystkie, a różnica w mocy jest z innej przyczyny. Zaś co do tematu, to do sprawdzenia przewody WN oraz kompresja (zawory).
A co ma ogarnąć? I skąd wiesz, że to nie dti na pompie lucasa i zaworze kodowym?
Reguluj zawory Sprawdź sondę
Witam posiadam obecnie reno megan 1.4 8 zaworowy. Ostatnio robiłem mały remont wyciągnąłem silnik itd. i nie wiem ile zostawić luzu na zaworach?
Jestem ciekaw jak wygląda kontrolka świec w samochodzie benzynowym. Ja też. Chyba chodzi o ,,Check Engine"? A przyczyna - zawieszony zawór ssacy na któryms cylindrze.(garczku :D ).
1. Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry. 2. Sprawdź rozrząd. Zawory mogą "klekotać".
Witam samochód jak w temacie. Po odpaleniu często chodzi normalnie na obrotach po dodaniu gazu ciśnienie na szynie opada i kuleje zgłasza awarie silnika. Ktoś walczył? Atakować w zawór regulacyjny? Pozdrawiam
Witam Panowie rozebrałem dziś silnik.2 tłoki są lekko przytarte 3 i 4 od strony rozrządu a na drugim są ślady odbitych zaworów.Skręciłem wałki do głowicy i sie okazuje że zawory są uchylone ale co najlepsze ciśnienie sprężania na wszystkich wynosi ok 15 bar.I dochodzę do wniosku że to wina oleju 15W40 ELF-a.Chyba jest za gęsty za to podstawia zawory.
Pierwsze sprawdz zawór gaszenia na pompie czy kabel elekt. nie jest załamany,czy łączy(często tak się dzieje)wymień filtr pow.po lecie bo zakurzony i nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza.Stawiam na zawór gaszenia.
Zawory do wymiany i będzie latało , zawór 15zł szt.
No ze chyba nie masz dobrej kompresjji w tym samochodzie luz zawory sa niewyregulowane.
Udaj sie na Clip i tam zobaczysz czy masz wypadanie zaplonow,bycmoze zaoszczedzisz sobie kasy na wymiane cewek. Co do zawora to nie pracuje on na wlaczonym zaplonie czy biegu jalowym,warunki do jego dzialania to: -temp. plynu wieksza niz 60 st. C -temp. powietrza wieksza niz 10 st. C -praca NIE na obrotach jalowych -auto jest pod obciazeniem- -potencjometr...
Na początek zmierz oporności grzałek obu sond. Potem trzeba przedzwonić kable między sterownikiem silnika a odbiornikami, a przede wszystkim tego plusa na wtryski, sondy, i zawór oparów.
Kręci jakby nie było kompresji Tam niema kompresji. A zawory wyglądają tak.
Czy jeżeli w tym samochodzie pęknie pasek rozrządu to zawory będą się wyginać ?
Tak, razem z kołami Na dniach samodzielnie wymieniłem elektrozawór kzfr Silnik ma "lepszy humor" Wymieniłem też przewód masowy silnika To wyeliminowało błąd akumulatora Pozostaje błąd pompy paliwa Na dniach będzie u mnie kolega z komputerem i sprawdzę to co kolega wyżej zaproponował - czyli ciśnienie paliwa Aczkolwiek objawy naprowadzają mnie na czujnik...
Jak sprawdzić zawór KZFR w Renault Megane 2 1.6 16V 110KM? Szukałem w necie i nie ma konkretnej informacji. Czy ma on latać w środku, jak ruszamy i ile ma się otwierać?
Ja to bym sprawdził luzy zaworowe, ludzie zapominają, że w tych renówach zawory trzeba ustawiać.
Wypróbowałeś wariant z zakręceniem gazu na zaworze przy butli?
kolego głowicy nie plantowałem a zaworków nie regulowałem a jak dokręcałem to tłoki dałem do dołu żeby się minęły z zaworami
że presostat się przycina i gaz nie dochodzi do kompresora ? Presostat jedynie mierzy ciśnienie czynnika, i nie ma wpływu na jego obieg( nie licząc sterowania sprężarką). Nie znam tego auta, ale objawy przypominają zapchany osuszacz/filtr lub uszkodzoną dyszę rozprężną/zawór rozprężny.
Reguluj zawory, czyść przepustnicę i krokowca.
Sprawdz na wszelki wypadek luzy na zaworach 0,2 0,4 zimny silnik.
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
ciekawe rzeczy opowiadasz \ Co w tym dziwnego, na ssącym siedzi wariator jak w większości 16V Renault. Domex32 podał dobry trop, identycznie zachowuje się ośmiozaworówka(z mechanicznym luzem) z podpartymi zaworami przez źle zestrojoną gazownię.
silnik nie traci mocy. Gdy mam wcisnięty pedał gazu i hamuje, ja nadal trzymając go, delikatnie mocniej wcisne i zbiera się dobrze. W piątek mam mechanika, stawia na potencjometr gazu lub zawór podciśnienia. Dam znac
Witam. To stało się nagle, czy od jakiegoś czasu się zmieniało? Może jakieś dziwne dzwięki z silnika? Jakaś nierówna praca? Może być coś z zaworami, czujnikami albo z całą resztą....
Nie pamiętam jak jest w 1.4, Tam nie ma klina. Zawory pokrzywiły się przy poprzedniej awarii rozrządu.
Szarpanie na wolnych to wtryski badz tez skoki cisnienia na szynie spowodowane uszodzeniem pompy (sprawdz czy w węzach nie ma powietrza). Co do kontrolki to zawiesza sie zawór EGR badz tez pedał przyspieszenia a konkretnie wtyczka.
Niestety zero błędów na kompie diagnostycznym... Nic, auto chodzi nierówno, a błędów brak.
Ja wymieniam pogięte zawory,docieram i jeżdżę.
Najprawdopodobniej zawory,ale głowy nie daję.
Ustaw zawory.
Silnik 82 konny Problem taki że jakstoje w miejscu silnik chodzi idealnie i na wolnych i jak przygazuje. Jednak jak jade to na każdym biegu powyżej 2500 obrotów zaczynają mocno grać zawory co to może być???
chopie, pierwszy lepszy warsztat weznie 50 ale powie Ci co wywala sterownik, lepiej wydac 50 na diagnoze czy 100-150 na czujnik i moze sie uda, a uda sa dwa ;) a gdzie znajdowałby się ten zawór ?
Co z mocą auta? sprawdziłbym czy pracuje na wszystkich cylindrach, wystarczy zakręcić rozrusznikiem z odłączoną pompą paliwa, nie chcę prorokować ale prawdopodobnie urwał się zawór i uszkodził głowicę, oczywiście to tylko sugestia trzeba troszkę posprawdzać
Wreszcie znalazłem czas na naprawę Reni. Poszła do mechanika. Tam wymienili jej pompę paliwa, wyregulowali zawory i wymienili olej. Okazało się że dwa wydechowe zawory były podparte i z tego powodu od czasu do czasu jeden garnek nie palił. Teraz wszystko OK. przejechałem trasę około 500km i wygląda dobrze. mechanik mówił,że jak jest gaz to co 20-30tkm...
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Przyczyną były luzy na zaworach, koszt naprawy 70zł, jednak niskie obroty pozostał.y
A zawory wyklepaliście już?
Te sterowniki są wadliwe ale i zawór przestawiacza wtrysku może się zacfinać.
Zawory w tym silniku są regulowane, ale nie tak, jak w 126p. Sam tego nie zrobisz, nawet mając dane (choćby [url=http://megane.com.pl/topic/396-zawo... Przyczyna jest jednak pewnie inna, bo zawory nie przestawiają się z dnia na dzień.
Megane 3 2.0T benzyna i LPG. To samo na obu paliwach. Im dłużej się jedzie to jest gorzej. Na początku s miarę ok. Potem coraz częściej błąd na desce. Aż w końcu po godzinie jazdy już ciężko jechać bo szarpie przy dodaniu gazu. Sypie błędami df011 i df1012 w ECU oraz df324 w ABS. W tym momencie sonda zaczyna pokazywać około 0.1v i korekty krótkie lecą...
Piszesz że jest 2-gi zawór zwrotny przed przelewami, czyli poprzedni właściciel już coś kombinował bo powinien być tylko 1 w gruszce. odepnij ten przed przelewami i sprawdź czy coś z przelewów będzie wracać, jeśli będzie to masz od zaworu do baku do sprawdzenia, jeśli nie będzie to nie trzyma ani zawór ani gruszka
Niestety ale silniki w autach renault są strasznie wrażliwe na ustawienie początku wtrysku jeśli we wszystkich przypadkach były sprawdzane świece i paliwo nie schodzi to zaczął bym dalsze POSZUKIWANIA od tego chyba jeśli to nie pomorze to należy sprawdzić zawór przyspieszenia konta wtrysku pozdro.
Zatkany wydech lub problem z zaworami to przyczyny zbyt wysokiej kompresji. Pisząc o zawodach, mam na myśli cały układ rozrządu.
To że tutaj pytasz nie oznacza że naprawa będzie tańsza. Uszkodzony wtrysk, zawór regulacji ciśnienia w pompie WC, uszkodzona pompa WC, uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa.
witam Posiadam megane 1.4 8v mam problem z zaworami, po ich ustawieniu(zgodnie z ksiazka serwisowa) autko pracuje rowno ale strasznie "klekocze" jesli ustawiam najpierw dolotowe, a potem wylotowe wszystko cichnie, lecz pracuje nie rowno i wzrasta spalanie pomocy
Można jeszce sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym i regulator ciśneinia w instalacji paliwowej oraz szcelność instalacji paliwowej, zawory wtryskowe i uszczelki oraz wydetek paliwa w poszczególnych zaworach wtryskowych. Trzeba też spawdzić sondę lambda i podgrzewanie sondy lambda.
Wykonaj trzy operacje - : - na pompie CR są dwie wtyczki zdejmij obie i potraktuj kontakt spreyem : - kup na stacji płyn STP do czyszczenia układów diesla i zalej wedłu instrukcji : - daj znać po zrobieniu około 500km P.S . miałem to samo i któraś z tych czynności pomogła a problem leży w utracie styku na regulatorze przepływu i braku możliowści sterownia...
megane zawora renault megane zawora renault megane scenic zawora
transformator ferrytowy dorobienie kluczyka peugeot kuchnia gorenje
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Renons w grach karcianych: brak kart w kolorze Czy pralka Amica AW100N ma czujnik przeciążeniowy?