Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Masz zmieniony zawór sterujący turbo na nowszą wtykę , poniżej masz połączone kable. Przyjrzyj się!!!!!!!!!!!!
Prawdopodobnie przeplywka , ale może być też zawór sterujący turbo.
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
Iveco 35s18 18r Wiem, że temat przerabiany, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Mianowicie Iveco z dnia na dzień zaczęła dużo palić, a komputer szaleje przy dodaniu gazu. Spalanie na ECU pokazuje 25l, realnie spalanie wzrosło o ok. 3-4l. Po wykryciu tego zachowania wymieniono przepustnicę, bo dawała błąd. Sprawdzono turbo, wtryskiwacze, wymieniono...
Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo. Dodano po 1 Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo.
czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault To nie zawór sterujący tylko czujnik (Bosch) ciśnienia i temperatury w dolocie i nie załącza żadnego turbo. Akurat w VW i Renówkach są takie same, mało tego, w wielu gazowniach też są identyczne.
Można spróbować odpiąć przepływomierz. Jak nie pomoże podmienić zawór sterujący turbo. Zaślepić egr, może się wieszać. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Cześć, mam problem ze swoim V70 2.5TDI. Auto nie ma typowego kopa od turbo. Węże sprawdzone - wymienione na nowe. Wymieniony czujnik ciśnienia w dolocie, zawór sterujący znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Zawór sterujący turbo pracuje - przy przegazowaniu samochodu czuć, że w środku lata coś i przestaje na wolnych obrotach. Wężyk do EGR zaślepiałem,...
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
n75 to zawór podciśnienia sterujący turbo jak to a4 1,9 tdi to zawór jest z przodu silnika po stronie pasazera docchodzą do niego trzy podcisnieniowe przewody, ma wplyw na zamulenie !!!
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
Temat wałkowany 1000 razy. Po pierwsze notlauf ma dwa typy niedoładowanie lub przeładowanie. Komputer ma zadana wartość doładowania do której dąży. Trzeba by podpiąć VAG/VCDS i dokładnie określić który to z nich. Choć coś czuje że problem z niedoładowaniem tzn turbo nie daje ciśnienia zakładanego. W ciemno nic nie wymieniaj bo rzadko kiedy trafisz....
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Witam, mam problem z Citroenem C4 grand Picasso 2.0 bluehdi 2014, oznaczenie silnika AHX. Problem polega na szarpanki, kangurzeniu podczas mocnego przyspieszania w zakresie 1500-2500 obrotów na 4-6 biegu. Efekt jest taki jak by podczas przyspieszania trzymać wciśnięty do oporu gaz, po 2 sekundach go odpuścić do połowy i znów wcisnąć. Brak błędów w sterowniku....
Ten bezpiecznik poprzez przekaźnik ,,engine control,, zasila wszystkie newralgiczne elementy osprzętu silnika i sam sterownik, zasilanie z niego leci na przepływkę, zawór podciśnienia EGR, zawór turbo, sterowanie modułu świec. Trzeba sprawdzić po kolei zasilanie tych podzespołów aż znajdzie się przetarty przewód bo bezpiecznik pali się najczęściej z...
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Cześć, Auto: Peugeot 508 kombi, 1.6 diesel BHZ, 2016r Problem to błędy w silniku P1496 i P2563, w aucie rozbierana góra w celu wymiany termostatu a więc również jakieś wężyki od podciśnienia były odpinane ale nie te od turbiny. Błąd P2563 był obecny przed rozbiórką natomiast P1496 zaczął pojawiać się już po montażu przez ten czas auto stało ponad tydzień,...
Co do turbiny, uszkodzony może być zawór sterujący albo kierownica turbo zapieczona, lub uszkodzony czujnik doładowania, i sterownik "wyłącza" turbinę zęby nie uszkodzić silnika.
Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika. Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Kierownice turbo nie zacięte? Zawór sterujący działa?
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
Witam wszystkich Tak jak w temacie: auto czy zimne czy ciepłe po mieście chodzi super do 4-tego biegu. Jak wyjadę na drogę i wrzucę 5-ty bieg to czuję jak słabnie i max obroty 3000/min i dalej już na każdym biegu do 3000obr max. Po wyłączeniu silnika znów chodzi do końca obrotów dopóki nie wbiję 5-tki, wtedy sytuacja się powtarza. Diagnostyka pokazyje...
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
Skoro pisze że wszystko sprawne to sprawne bo elektrozawór jest nowy oryginalny I co z tego że zawór nowy? Czy sterowanie turbo składa sie tylko z elektrozaworu? Kolejny mechanik wymieniacz na podstawie błędów. 1) Jakie ciśnienie doładowania zadane a jakie rzeczywiste? 2) Jaki stan przewodów podciśnieniowych i gruszki? 3) Jak na teście podciśnieniem...
Po pierwsze to vag a tak prawdopodobnie zatarte kierownice w turbo.
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Scania 164 V8 480. Potrzebuje wyjaśnienie następujących kodów EDC: 54 51 47 21 Cześć! Chętnie pomogę Ci zrozumieć te kody błędów EDC (Electronic Diesel Control) dla Twojej Scania 164 V8 480. Oto wyjaśnienie każdego z kodów: 1. Kod 54: Ten kod może być związany z problemem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor)....
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
https://obrazki.elektroda.pl/7636676300_... https://obrazki.elektroda.pl/5748777900_... Wygląda na to że klasyczny wastegate ciśnieniowy. Korekcja przez zawór przy lewym reflektorze.
Proponuje sprawdzić układ podciśnienia turbo włącznie z zaworami nim sterującymi, zdarza się, że one przestają działać i turbo się nie włącza. Proponuję poznać zasadę działania turbo. To jest forum techniczne. Co znaczy że turbo się nie włącza? Posiada jakiś włącznik?
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
Brązowy - Zasilanie 12V - pin 2 w wtyczce przy zaworze do pinu 35 w sterowniku , Biały - masa pin 1 przy zaworze do pinu 48 w sterowniku.
W8tam. Auto trafiło do mnie w stanie braku mocy. Po naprawie podciśnień zawór turbo dalej nie sterował gruchą. Okazało się, ze MAF jest uszkodzony i stąd brak wysterowania zaworu. Po wymianie MAF na używany odczyt się pojawił, błędy zniknęły, turbo ruszyło ale... Pojawił się błąd stały niekasowalny P1627 i tryb awaryjny do 2k obrotów - tłumaczy jako...
Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo Dolot szczelny. Sterownik.. - mówisz o tym plastikowym zaworze zamontowanym na belce obok filtra powietrza, który zdaje się steruje też egr-em?
witam, Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam...
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Troche mało dokładny opis. Zdaża się tak kiedy Turbo nie doładowuje albo przeładowuje silnik, wtedy też jest brak gazu i autem nie da się jechać do następnego odpalenia. Proponuje podłączyć vaga podać usterke i wtedy coś można pomóc. Na pierwszy rzut sprawdź zawór sterujący turbiną i gruszke przy samym turbo. Gruszka to element wykonawczy sterujący...
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
rzemyk90 napisał: Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Turbo AGR Dodano po 7 Zaprzeczasz sam sobie, i napisałeś to samo co ja. Wastegate to nie jest VTG. Sprawdź w google. Wpisz wastegate turbo.
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
Zewnetrzny zawór WG sterowany nadciśnieniem z kolektora ssącego.
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Teoretycznie może, w przypadku sporej nie szczelności, może wystąpić mniejszy opór na drodze spalin co w konsekwencji może doprowadzić do nie co wyższego doładowania, lecz elektronika, w reakcji na to powinna zmniejszyć geometrie turbiny i ograniczyć przepływ spalin przez wirnik. A po za tym do sprawdzenia Sterowanie turbiną (Zawór,wężyki,gruszka,kierownica...
Dodaje log z puszczonym przewodem z intercoolera bezpośrednio na zawór WG turbo z pominieciem elektrozaworu sterującego. Turbo powinno pomopować max do przeładowania. I w logau widać jak cyklicznie ładuje max odcina i znowu ale auto jak nie miało mocy tak nie ma.. Gdzie szukać problemu?
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
Co po regeneracji, turbo?
Grzałka spadek mocy przy obniżonej temperaturze jak ciepło nie. Zawór gruszka ( grzybek )przy turbo też jak się zacina ale chodzi o zawór który steruje gruszkom i przepustnicom spalin lewa dolna część silnika idź po przewodzie od gruszki i znajdziesz. Dodano po 3 Ten zawór sterujący przy usterce ogranicza moc. Odczytaj błąd kompem.
Jakby to kogoś interesowało, problem rozwiązała wymiana całości płytki sterującej kotła, wykonana w ramach gwarancji.
Może zawór sterujący ciśnieniem ?
Do 26000RPM pompuje słabo. Może być źle ustawiona sztanga po regeneracji i turbo nie działa w pełnym zakresie - to ny tłumaczyło brak "dołu". Może też być uszkodzony wężyk podciśnienia lub sam zawór sterujący. Ja pominął bym zawór sterujący turbiną i spiął na chwilę na krótko. Jeśli auto odzyska dół i będzie PRZEładowywać to można przyjąć, że turbo...
witam mam problem z passatem 01r 1,9tdi auto przy 3.600obr.traci je nie ma przyspieszenia bardzo wolno wchodzi na obroty ma większe spalanie max speed 120-140km/h przepływka sprawdzałem jest ok nowe turbo wymieniłem zawór sterujący erg wyjąłemi wyczysciłem erg filtry ok co moze byc tego przyczyna jestem za granica a komp. tutaj pokazyje power boost...
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Na CO jest filtr wody, a pompa dostaje napięcie? Czym sterujesz ogrzewaniem CO termostat pokojowy sprawny?
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Peugeot 508 1.6 e-hdi 115 km, błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbo zregenerowane sprawdzane kilkukrotnie, zawory sterujące wymienione, podciśnienie przy gruszce 0.8 bara a mimo to gruszka nie chce zejść do samego końca, brakuje kilka mm. Na przyrządzie do sprawdzania gruszki wystarczy 0.6 bara ładnie schodzi do samego końca i trzyma....
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
I jak zagnę waż wychodzący z zaworu do filtra powietrza to też zaciąga bez problemu, ma może ktoś jeszcze jakiej propozycje? Zamień wąż do filtra z wężem idącym do turbo?
No dobrze moze i od d*py strony ale wogóle się zabrałem. Poradź mi tylko jeszcze jak ma być przy ustawiony wstępnie ten zawór upustowy sterowany gruchą. Jak rozebrałem turbo to był ustawiony tak dziwnie czyli ani zamknięty, ani otwarty, uchylony, tak że spaliny może nie w całości ale mogły przez niego przepływać a grucha jak piszesz może go tylko zamknąć...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Witam. Auto i problem jak w temacie. Sprawdzone już chyba wszystko. Wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzane kilkakrotnie i szczelność na 100% jest. Moją uwagę głównie skupiłem na elektrozaworach, otóż po odpaleniu silnika wszystko jest ok, zawór przy turbinie zamyka się (schodzi w dół), napięcie doprowadzone do elektrozaworów ma wartość ok 10,5V...
Witajcie Po latach bezproblemowej eksploatacji moją Fronterę B 2.2DTI 2001r - X22DTH spotkał problem. Silnik pracuje nie równo. Przy dodawaniu gazu lekko trzęsie. Jest wrażenie jakby pracował na 3 garach. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Jest wyraźnie słabszy. Dłuższa jazda skutkuje błędem P0190. Błąd czasem znika sam. Zagadka jest następują. Odłączenie...
Witam. Kolejne spotkanie z Connectem. Wymieniony czujnik ABS lewy przedni (ATE), nowy zawór podciśnienia turbo nr 9672875080 , oraz podmieniony na inny, używany, zawór sterujący doładowaniem nr 9688124580. Diagnostka po raz kolejny ForScan-em. Brak zapamiętanych błędów w historii. Wykonana kalibracja czujnika kąta skrętu, reset modułu SASM, PSCM. Teraz...
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
A wryskiwacz sterujący ok filtr paliwa ok? koło zębate na wale ok? zawór n108 ok?turbo nie przeładowuje?przepływka ok?podciśnienia ok?to na razie tyle.Jak coś sprawdzisz lub zrobisz porządną diagnostyke spróbujemy pomóc.
Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować. Można założyć tzw. Bypass na zawór upustowy, ale wtedy turbo będzie słabo pompować.
To wytłumacz dokładnie jak to działa, na forum volvo są opisane 2 zawory od tego turbo. Jeden własnie na ciśnienie, a drugi w inna stronę, na zasadzie dławienia. Tylko po co jest podłączone podciśnienie pod ten zawór sterujący? http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=184...
Pozostaje raczej podmienić zawór sterujący gruszką,zapewne jest zużyty. Po wyrzuceniu N239 z obiegu turbo reaguje dobrze, auto jedzie. Ale po podpięciu ciągle problem
Osobiście sprawdziłbym gruszkę na turbo i wężyki(szczelność), dźwigenkę od turbo oraz czy nie jest rozkręcony ogranicznik dźwigenki. Sprawdź też a najlepiej podmień zawór sterujący od gruszki. Rozumiem że nikt nie bawił się długością ciegna gruszki? Nie raz ktos chce w ten sposób zrobić sobie tuning. Turbo po rozkręceniu do maksymalnych wartości ciśnienia,...
Witam, Jeśli na czujniku ciśnienia doładowania masz dużo nagaru/ sadzy 99% że pada Ci turbo. U mnie Renata zaczęła najpierw puszczać niebieskiego dyma i czujnik też był że sadzy. Po turbo wszystko się uspokoiło. Za sterowanie turbina odpowiada ten zawór który wymieniłeś, ale słyszałem już od nie jednej osoby że niby kupujesz oryginał a piny elektryczne...
Najlepiej to sprawdzic jakie błędy ma ECU i jakie parametry odczytuje. Łatwo sprawdzić czy turbina daje w miare dobre ciśnienie. Zapalić silnik, długim śrubokrętem lub czymkolwiek popchnąć to cięgno i dodać gazu, jak wąż zrobi się twardy że się nie będzie dało go ścisnąć to turbina daje ciśnienie więc trzeba szukać w zaworze sterującym turbiną lub przewody,...
sprawdź zawór sterujący turbiną. lubią często padać . zamień wężyki podciśnienia i pomiń go na próbę, sprawdź też czy gruszka w turbo pracuje i się nie zacina.. mam to samo auto z tym samym silnikiem , objawy były identyczne.
Witam mam problem z bmw e46 2.0 dizel mianowicie gdy jadę i nagle dodam gazu na 4 biegu to samochód się rozpedza ale coś słabo i jak przekroczy 80km/h to czuć spadek mocy i ekonomizer spada i czy tak jak na filmie turbo powinno się zachowywać po dodaniu gazu ? Zawór sterujący podciśnienia zamieniałem od egr i było dalej to samo przeplywką wsadzona druga...
yyyyyyy znowu zonka mam ......... miałem 2.2 CDI coupe teraz mam 2.7 sedan i ani w jednym ani w drugim nie miałem czegoś takiego jak przetwornik połączony z kolektorem ssącym który ciśnieniem daje jakikolwiek impuls ... może masz na myśli zawór EGR który jest sterowany podciśnieniem???
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Po pierwsze sprawdź czy cięgno zmiany geometrii chodzi - na odpalonym silniku zdejmij węże z zaoru sterującego i połącz. Jak cięgno chodzi to ok. Wymontuj czujnik położenia siłownika (gruszki). Czujnik ma 3 piny, zmierz omomierzem. Powinien zachowywać się jak potencjometr. Jak ma przerwę na którejś nóżce to do wymiany. Często padają. Nie kupuj zamienników...
Zawór od EGR i sterowania turbo zapewne. Rurka od pompy vac ma byc podpięta w IN, a z out ma wychodzić sterowanie
witam posiadam volvo i mam taki problem autko pali na dotyk odpalam i tylko 3000 obrotów na postoju i tylko 3000 obr. podczas jazdy błędy odczytane na ST 6000 EOBD to P0489-sterowanie recyrkulacja gazów i P0245-przepustnica spalin A, sprawdziłem zawory sterujące i są dobre turbina dobra tylko napięcie na zaworach od turbo i EGR 3V bardzo bym prosił...
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Witam wszystkich. Mam podobny problem z moim C5 (2004r FL, RHR)z takim samym silnikiem. Brak mocy, szarpanie autem po wyrównaniu jazdy, podczas przyśpieszania nie szarpie ale po dłuższym czasie wywala „ depollution system faulty”. Po kilku uruchomieniach błąd znika. Z elementów które już wymieniłem to przepustnica dolotu powietrza (wytarte...
Witam wszystkich, trochę odgrzeje temat ale nie mogę nic na temat tych skrzyń znaleźć. W bardzo podobnej skrzyni (Lamborghini Racing 190) nie mogę ruszyć płynnie używając sprzęgła, strasznie szarpie aż ziemię zrywa. Ruszając z automatu jest wszystko ok, chodzi dość płynnie. Miał ktoś podobny problem? Dodam że wpinając manometr w zawór sprzęgła sterowany...
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
Witam Auto jak w temacie, po dłuższym postoju (noc) auta nie da rady uruchomić, jednak pryskając raz plakiem auto odpala i pracuje nawet nie zagrzawszy świec. Podczas kręcenia (kiedy nie odpala) z poluzowanych przewodów tylko wypływa ropa (jakby brak ciśnienia na przełamanie wtryskiwaczy). Pompa na zegar, rozrząd na blokady, zawory wyregulowane, turbo...
jaka może być przyczyna, że traci na mocy? -Turbo -Podciśnienie -Zawór n75 -Przepływomierz -Filtr paliwa -Nieszczelny dolot -Problem z EGR lub jego sterowanie -Problem z pompa paliwową. Bez diagnozy można tak wymieniać.....
Pytanie o schemat pinów lub kostek sterownika silnika 1.8t auq (06a906032) nr sterownika. Problem z przeładowaniem lub niedoładowaniem turbo po regeneracji, zawór n75, dv sprawne, węże są szczelne, przepustnica sprawna i jedyny mój pomysł teraz to sterowanie zaworem n75, czy nie jest gdzieś przetarty kabel. Lub jak ktoś miał podobny problem i wie w...
Badałeś podciśnienie jakie idzie do gruszki , instrukcja mówi że ma być 800mb jeżeli nie - wymienić zawór a u ciebie sterujące jest już za małe . Sprawdź bezpośrednio przy vacu .
Sterowanie turbiną i turbo odpada. Wymieniona była gruszka przy turbo. Węże dolotowe cale. Uklad paliwowy szczelny. Pozostają wtryski lub zawór ciśniena przy pompie paliwa(chyba)
zawora turbo turbo zawora sterować turbo
oświadczenie serwisu termostat lodówka turystyczna silniczek lasera napięcie
elektrownia wiatrowa czerwca placu
Wartość potencjometru B503 - 50 kΩ Instrukcja obsługi inwertera Isolar SML II 3.2K