Powinien być zamknięty, jak jest odpowiednie ciśnienie to powinien upuścić ciśnienia. Jak go wyjmiesz i odwrócisz i ten tłoczek opadnie to jest do wymiany. Ford zalecał wymianę co 45000 km.
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
Wspólnym pierwiastkiem okazało się zdejmowanie głowicy i wymiana 1 zawora przy okazji padł czujnik prędkości
Ad 1 świece te gry wchodziły do eksploatacji były reklamowane jako mające wystarczyć na 100 tyś km. Życie zweryfikowało , że nie wystarczają, ale na 5o tyś z gazem na pewno wystarczą. Możesz stosować zamienniki pod warunkiem , że będą dedykowane do tego modelu silnika (dłuższy gwint). Ich cena wcale nie jest niższa, co do żywotności nie będę się wypowiadał....
masz jeszcze jedno pytanie - jakie są wartości luzów na zaworach wydech i ssanie ?
z silnika centralnie spiosalem taki nr EYDC WA210 natomiast koncowka Vin z nadwozia wyglada tak ....AWA21018 czy moze mi ktos powiedziec cos o silniku i owych zaworach??
witaj kolego nie ma żadnej różnicy między wałkami zeteca a dohc tylko dlaczego wymieniasz jeden wałek może masz zawieszony jakiś zawór. co jest przyczyną tej wymiany
Wraz z nagrzewaniem silnika poszerzają się gniazda w głowicy, co może powodować przedmuchy na zaworach, no i mieszanka jest stosunkowo uboższa niż na zimnym silniku.
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
powiedzcie mi czy zawór EGR ma wpływ na wolne obroty to znaczy od jakiegoś czasu mój ford escort zetec nie pracuje równo na wolnych obrotach nieraz zgaśnie czy zawór EGR jak się zepsuje może powodować takie objawy
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Przewód który doprowadza paliwo do listwy wtryskowej jest zazwyczaj mocno okuty w końcówki stalowe, które są mocno przykręcone. Rurka powrotu paliwa zazwyczaj różni się średnicą i są też rurki które sterują podciśnieniowo zaworami i czujnikami idt. i one nie muszą być mocno zabezpieczone.
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
Silnik krokowy jest w tym silniku, przecież wymieniłem sprzedali by ci oporopowrotnik i też byś się sprzeczał ze takowy jest w aucie, skoro mówimy tobie, że nie ma, to nie ma, jest zawór
Wymontowałem głowicę i wygląda to tak... Silnik jest po remoncie z powodu kolizji tłoków z zaworami. Na tłokach są ślady po zaworach. Dwa zawory wydechowe na drugim cylindrze są wymienione, reszta wygląda na oryginał. Tłok na 3 cylindrze jest wymieniony. Zalałem głowice benzyną i tylko na drugim cylindrze zawory nie przepuszczają. Najszybciej ucieka...
Najprawdopodobniej źle wyregulowany TPS, skoro właśnie wymieniałeś. Inne powody to zawór wolnych obrotów, czujnik na pedale sprzęgła.
Interesuje mnie bo jeszcze nie usunałem usterki. I nie mam pojęcia nadal co jest grane. napisz o tych zaworach co robić i z czy,m to się je. Mam olejek syntetyczny z wyższej półki.
czyszcenie przepływomierza plus wymiana zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (razem z rurką w kształcie litery "L" ). zawór biegu jałowego to ostateczność
Witam, Chciałbym prosić o pomoc zdiagnozowaniu problemu z moim Fordem Focusem MK1 1.6 ZETEC SE z sekwencyjną instalacją LPG – BRC. Pół roku temu grzałka sondy lambda za katalizatorem wypaliła dziurę w tłumiku. Pospawali mi to ale od tego czasu zaczęły się problemy. Auto zaczęło gubić zapłony, ma małą moc, silnik strzela. Na benzynie jest ok, problemy...
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
miałem podobne objawy. Sprawdz kompresję, może byc wypalony któryś zawór. U mnie to uzdrowilo wszekie silnikowe sprawy
Widział któryś z was krokowy w tym silniku? A owszem widział!!! albo na sterownik pin83 przychodzi podświetlenie bagażnika...a nie zawór regulacyjny biegu jałowego
Siwus zostawilem Ci info na skrzynce ale dla ogóu chciałbym to tu powtórzyć dla wiedzy innych posaiadaczy fordów. Są dwa sposoby opisane w serwisówce.1)odpalasz samochód niedotykając pedału gazu na na trzy minuty,potem rozgrzewasz go aż do maxa (wentylator wł.)jak się wyłaczy trzymaj obroty 1200/min przez trzy min. i jest ok. 2)Jak wcześniejaż do wentylatora...
Jak dolewasz zimnej wody do gorącego układu i odpalasz to może już byc głowica.... Połóż karton pod samochód i zobacz rano czy będą jakieś plamy czy nie, wykluczysz wyciek. Jak płyn ostygnie to normalne że będzie go mniej. Jak masz zbyt duże ciśnienie w układzie, być może zawór w korku się zaciął.
Witam, kupiłem forda pumę z przestawionym rozrządem, po ustawieniu rozrządu okazało się że są pogięte zawory, więc z braku głowicy do 1,4 kupiłem głowice od forda fiesty 1.25 16v zetec i mam pytanie głowica wszystko ładnie przypasowała ale gdy odpalam auto to jest stukanie tak jakby zawory. Czy jest możliwe żeby zawory haczyły o tłoki? rozrząd już 4...
Jest to zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
W tych silnikach nie ma silniczka krokowego. Tylko zawór na dwóch przewodach.
może to być zawór IAC lub potencjometr przepustnicy TPS komputer raczej wyklucz.
Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
sonda nie dawala amplitudy... bezpiecznik! i sonda hula! przewody WN sprawdzone sa OK, brak przebicia, ale brak kompresji na 3 cylindrze, kompletnie! swiece suche, wiec nie wiem, pewnie rozrząd, moze któryś zawór. Co myslicie? dziekuje za zainteresowanie
Pytam o kompresję bo mogą zacierać się prowadnice zaworów przez co zawory zostają minimalnie uchylone i jest problem. Usterka często występująca na starych typach silnika zetec. Po rozgrzaniu problem zanika.
Powinieneś mieć płytki. Regulacja szklankami weszła w 2001 roku. Szklanka ci się nie zawiesiła tylko wypaliły ci się gniazda zaworowe od gazu, zawór się nie domyka i dlatego masz niższe ciśnienie ta tym cylindrze.
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Na początek posprawdzaj punkty masowe na silnik, czy nie podgnite, zasilania na sterownik oraz masy, domniemam ze jest to problem z zasilaniem. A Zawór powietrza bocznikowego wymieniony na nowy ze znaczkiem ford czy używany?
Jak sprawdzić czy ten zawór regulacyjny biegu jałowego jest sprawny? Wyczyściłem go, ale pewności czy on działa poprawnie nie mam.
Zatrzymał się zawór biegu jałowego,mozna to porównać ,jako silnik krokowy biegu jałowego, z tym że w fordzie nazywa się i jest to zawór. Należy go wymontować wyczyścić ,posmarować WD 40.,i będzie dobrze.
To na 99% silnik krokowy(zawór bocznikowy) Koszt \:oryginał ok 300zł , podróba ok 90zł + wymiana (dwie śrubki M5 ) :)
Uwalony wtryskiwacz, lewe powietrza, uwalony emulator wtryskiwaczy albo brak odpowiedniego ciśnienia na listwie paliwowej. Dodano po 1 A no i jeszcze zawór przewietrzania skrzyni korbowej zamiesza w podobny sposób.
Przepraszam bo tutaj pracują dziwni moderatorzy. Ale jeśli to ma coś zmienić to ford nie ma krokowego tylko zawór pozycji biegu jałowego, nie wiem tylko co łatwiej skojarzyć ale luz.
Wiedzy to brakuje Tobie, tak samo jak argumentów co widać w Twoich postach. Na temat silnika ZETEC nie masz zielonego pojęcia, ale zaraz poszukasz w necie i będziesz wiedział "wszystko" :). Kolega ma silnik z regulowanymi zaworami za pomocą płytek, a nie jak w starszej jego konstrukcji z hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych. Jak ktoś zrobił 300k...
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
No żebym miał to jak sprawdzić... Jakieś sugestie? Bez omomierza bo sprawnego nie posiadam. Dodam że gaz z butli podaje. Odkręciłem pokrywke od filterka i poczekałem aż gaz zleci, następnie odkręciłem zawory na butli i gaz uciekał. Najwidoczniej nie ma tam tłoczka.
Witam, mam taki problemik że nie moge znalezć drugiego zaworu w układzie klimy. Widać tylko jeden ten większy, a mam butle do nabijania przez ten mniejszy zawór. może ktoś wie gdzie jest ten drugi i czy wogóle jest?? ale kazde auto powinno miec dwa bo jak odkazić klime.
Tak jak pisali przedmówcy zawór siedzi na kolektorze ssącym i dochodzą tam dwa przewody steruje właśnie ilością powietrza przepływającego przez ten dodatkowy kanał w przepustnicy.
Jak się okazało przyczyną był zawór obejściowy powietrza czyli po prostu silnik krokowy. Niestety uległ uszkodzeniu. Nowy zakupiłem zamontowałem i "jak ręką odjął". Dziękuję za wszystkie porady i temat uważam za skończony.
Kilka dni temu zakończyłem temat w którym niedoszedłem o co chodzi z autem. Pośpieszyłem się bo auto sprzedałem ale teraz jednak nabywcy chciał bym pomóc (siostrze). Auto to Focus MK1 2001 1.8 ZETEC z klimą, sedan, manulana piątka, 115KM, gaz Lovato. Zakręciłem zawór na butli (wcześniej zakręciłem nie to co trzeba i myślałem że odciąłem gaz). Tym razem...
cześc. co do fordów z lpg?! 1.w pracy jeżdzę mondeo 1.8 1997/szary zetec/, auto ma przejechane 180tys.km wtym 100tys na gazie lovato 2-giej gen./ist. z komp.-zero problemów. 2 od 3-mcy jeżdżę swoim mondeo 2.0 1999/czarny zetec/auto kupiłem z przebiegiem 190tys.km. w tym 150tys na gazie landi 2-giej gen.-zawory w tym aucie były regulowane tylko raz przeze...
Witam! Na początek chciałbym aby nikt mnie nie potępiał, bo jeszcze nic nie jest zaczęte. W tym temacie chcę zdobyć jak najwięcej wiedzy w danym temacie i dopiero cokolwiek robić. Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad montażem LPG do swojej Dedry - ponieważ rocznie robię około 30000 km. Po przeliczeniu kosztów benzyny (a nie tankuję na najtańszych...
Czy w ten sposób moge """spokojnie""" odpalić auto, czy może jest jeszcze coś, Złóż rozrząd i przekręć wałem ze dwa razy 360°. Jak nie zablokuje nic to możesz odpalać. Chociaz jak ci wcześniej się zsunął podczas odpalania to może dziwna dziwność się zadziać. ----------------------------------------...
Dziś wyciągnąłem to z benzyny, popryskalem jeszcze wd-40 ale cały czas jest tak w środku, nie dobija do końca, więc trzeba wymienić, mój tata wymyślił, żeby toto kupić na szrocie, jak będzie sprawne, a można jeździć z zatkanym tym wężem? Dodano po 5 Ja już nie wiem... Dzisiaj odpaliłem go znowu z zatkanym wężem, co zauważyłem: silnik drżał, od razu...
Witam, Silnik zetec 2.0 16v benzyna-gaz.Czytam na różnych forach i jedni piszą, że objawem z ciężkim odpaleniem silnika jak jest ciepły, może byc silniczek krokowy sterownik pompy paliwa, zawory. Objaw jest taki, że jak silnik po nocy, czy też jak pochodzi i trochę ostygnie odpala bez żadnego ale...Natomiast jak próbuję już go odpalić , po chwilowym...
Witam, mam problem z escortem 1.6 16v zetec, problem polega na tym że nie wkręca sie powyżej 4k, odpala normalnie, ma moc ,przyspiesza na każdym biegu, tylko nie chce się wkręcić więcej niż 4k, dodam tylko że zawory dość głośno grają na zimnym silniku ale w tych silnikach to raczej normalne, proszę o jakieś sugestie co i jak sprawdzać.
Witam. Mam problem z moim focusem na silniku zetec 1.8. Jak jest zimny i się go odpali (szczegółnie teraz - w okresie zimowym) od razu wskakuje na obroty 1500 1600 bez ruszania pedału gazu. Słychać jak klepią zawory. Następnie obroty bardzo się wachają - silnik chodzi bardzo nieregularnie - od 1600 do 900 (nadal bez dotykania pedału gazu). Najgorsze...
zetec przepływomierz zetec zimny zetec gasnąć
renault scenic gaśnie awaria zmywarki candy z18xe wymiana silnika
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
Numeracja stron nieparzystych w Wordzie: 1, 2, 3... Peugeot 307: Kierunkowskazy nie działają po włączeniu świateł