Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
Ciśnienie było sprawdzane i jest prawidłowe a gdyby kanały były niedrożne to ciśnienie było by większe niż normalnie.A co do zalepionych kanałów olejowych to ta teoria była by bardzo prawdopodobna ale tylko wtedy gdyby klepało cały czas a tu po zmianie popychaczy nie klepało przez 4tys a po zmianie oleju przez 500km.No i co ważne nie klepie cały czas...Jak...
Kompresja na wszystkich cylindrach jest książkowa, cylindry honowane, pierścienie tłoku nowe, głowica i zawory zrobione,
Brak ciśnienia oleju na głowicy. Hałasują zawory i wałki się zacierają.
Wydajność zależy od pojemności oraz obrotów pompy .Stan pompy też odgrywa rolę ale to bardziej zawory w głowicy niż stan cylindra i pierścieni .Dwutłokowe mają taką zalete że mniej chlopią olejem z odmy bo przemienny ruch tłoków kompensuje pulsowanie ciśnienia .
jeszcze jedno pytanie gdzie jest zawór regulacyjny ciśnienia oleju
silnik odpalony nie gaśnie, Czujnik drugi był przypięty do metalowej części przy termostacie gdy wzrosła temperatura objaw trudności z zapaleniem powrócił oraz zapaliła się kontrolka braku ładowania. Odpiąłem czujnik i położyłem go luzem tak zrobiłem prawie 200km w tym pond 50km holowałem znajomego któremu zapalił się rozrusznik, bez problemu. Poszukałem...
Witam, mam problem z Fordem Mondeo MK5 2.0 TDCI 180 KM. Po, że tak powiem, niewłaściwym montażu pompy CR (źle ustawiona) zerwało zęby z paska rozrządu. Wiadomo, dostały dźwignie i wałki rozrządu. Zamontowane nowe wałki, nowe dźwignie, ustawienie wszystkiego na znaki i próba odpalenia. Odpalił, ale jeden cylinder (pierwszy) kulał. Sprawdzenie sprężania...
Sterownik nie zapali kontrolki ciśnienia oleju. Poszukaj mechanika co się zowie. Wszyscy Ci mówią, zajmij się ciśnieniem oleju, a Ty i Twój mechanik swoje, zawory, głowica...
Jak nie ma ciśnienia oleju lub po nocy, długim nie odpalaniu., cofa się olej. Nie ma ciśnienia w głowicy to nawet zawory się nie otworzą. Trochę trzeba pokręcić zanim olej dojdzie do góry i napełni samoregulatory. I to jest normalne- lekarstwo > dłużej pokręcić raz , 2gi i wszystko wraca do normy.
Raczej bez diagnostyki naocznej się nie obędzie, także szukaj kogoś w okolicy, lub sprawdzony serwis Karcher. Oryginalnie nie ma w tej myjce o-ringów koloru niebieskiego, tylko czarne. Wymiana zaworów w tym modelu wymaga doświadczenia i wiedzy. Raczej się ich nie wymienia, jeśli połamany jest koszyk to ja wymieniam tylko sam zaworek, sprężynę i ów koszyk-...
To może coś wyjaśnijmy - Pompa - głowica ma być mosiężna i w niej mają być zawory oraz blok regulacji ciśnienia - prowadnica tłoków prawie zawsze jest z aluminium i jego stopów, tam gdzie chodzą tłoki bywają tuleje z brązu ale nie zawsze w PRO HD 600 głowica z zaworami jest mosiężna i to dobrze - ale i tu jest ale prowadnica tłoków jest zintegrowana...
Kolego a przy składaniu głowicy opróżniłeś hydraulikę z oleju bo jak nie to nie uzyskasz ciśnienia na cylindrach, zawory będą podparte i klapa.
pompa była wymieniona cała, nie poprawiło się ani na chwile, tzn ciśnienie wzrosło, ale spadki dalej były. po pirwszej naprawie wał nie był szlifowany, tylko założone były nowe panewki na korbowody. no i była naprawiana głowica, bo urwały się dwa zawory.
Problemem w twoim silniku jest wysokie ciśnienie oleju w magistrali głowicy co w efekcie powoduje napełnienie popychaczy(tak mocno że działają jak siłownik hydro)i uchylenie zaworów,do sprawdzenia zawór nadmiaru ciśnienia w pompie olejowej.
W zależności od modelu Karchera przyczyn może być kilka: 1) najprawdopodobniej - zawór nadmiarowy w modelach k 720 i k 520 zablokowany rada: wyjąć przesmarować silikonem wodnym (nie mylić z budowlanym) i założyć ponownie o ile O-Ringi na nim są całe i nie zużyte 2) zawory ciśnieniowe są do wymiany czyli porysowane ich gniazda lub talerzyki (wykonane...
Może najpierw warto by było zrobić dokładniejszą diagnostykę zamiast przypuszczeń- zmierzyć ciśnienie sprężania, próba olejowa, test polegający na nabiciu ciśnienia do podejrzanego cylindra gdy oba zawory są zamknięte i odsłuch czy ucieka ciśnienie i gdzie- w okolicach głowicy, przez korek wlewowy oleju, dolot.
ni Dlaczego wybuchła tylko strona wysokiego ciśnienia? Sprężarka PSH19 ma zawór zwrotny w głowicy. Ma również na korpusie zawór serwisowy po stronie niskiego ciśnienia, ale jest z tyłu. Zawór serwisowy fabryczny do napełniania i spuszczania czynnika jest po stronie wysokiego ciśnienia, żeby (zgodnie ze sztuką) zalewać czynnik do zbiornika cieczy i...
No właśnie tylko co bo starałem się robić wszystko dokładnie i dalej nic A nie wie ktoś gdzie trzeba jeszcze zajrzeć Dodano po 3 Koledzy a gdzie jest w tym puncie zawór regulacji ciśnienia oleju ktoś mi odpowiedział że jest w głowicy może ktoś podrzuci temat bo może to jest dobra myśl a to mi ktoś powiedział na podstawie innego silnika bo ciśnieni oleju...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Jeżeli w odmie jest pełno oleju to ma przedmuchy - pierścienie są do wymiany. Zawsze jest druga opcja, że odma zużyta. Ja na Twoim miejscu rozebrał bym tenże silnik, i zobaczył, co się dzieje na tłokach. Być może, masz zawory wyklepane i ciśnienia sprężania nie trzymają Dopóki głowicy nie ściągniesz to się niczego nie dowiesz.
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Cisza jak makiem zasiał, w październiku robiłem uszczelkę pod głowicą i nowe zawory wydechowe bo nie było ciśnienia na 2 cylindrach.
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Może wymienić świece i dwie cewki ? To nie pomoże na brak ciśnienia w cylindrach. Zakładając, że nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to objaw wskazuje na nieszczelne zawory lub zapieczone pierścienie. Możliwe, że pomoże płukanka silnika. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania dolewając troszkę oleju do cylindrów.
Witam. Problem dotyczy ciśnienia oleju w silniku Perkinsa. Silnik świeżo po remoncie. Tak jak na filmiku ciśnienie dość mocno skaczę. Na zimnym mniej. Wiem że tak nie powinno być ale nie wiem jaka może być przyczyna. Domyślam że może to być zawór ciśnienia lub jakaś nieszczelność. Zostało wymienione. Zestawy naprawcze, panewki, szlif i utwardzanie wału,...
Wypaliło zawór na drugim cylindrze i chodziła dłuższy czas na dwóch . Aż w końcu nie było ciśnienia na żadnym . Po rozebraniu u mechanika samochodowego okazało się że głowica jest tak wyrobiona że się nie nadaje nawet do zregenerowania to raz a dwa powiedział że silnik został przytarty chociaż nie wiem jakim sposobem żadna kontrolka od oleju ani nic...
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Najpierw pomiar ciśnienia. Zawór jest w środku, w magistrali olejowej. Mógł się zaciąć, zatrzeć i się nie zamyka. Panewki? Możliwe. Uszczelniacze nie, nie mają wpływu na ciśnienie. Tylko pompa, zawór i wszystkie łożyska, które są smarowane - jak będą luzy zużyciowe to też nie utrzyma ciśnienia. No, chyba że tam czujnik ciśnienia jest w głowicy to jeszcze...
Witam po dłuższej przerwie. Ostatecznie nie ustaliłem przyczyny tak dużego ciśnienia oleju. Próba olejowa nic nie wniosła do sprawy, bo nadal te dwa cylindry były słabe - pewnie zawory. Klient nie chciał iść w koszty ściągania głowicy, więc pozostają tylko przypuszczenia. Dziękuję za pomoc i sugestie. Wkrótce zamknę temat. Pozdrawiam, Piotrek.
Nie, do komory spalania nie ma, ale do dolotu tak, czyli silnik może zaciągać olej z powietrzem i benzyną. Kurde, nie mogę wymyślić którędy? Od gaźnika powietrze idzie kolektorem i wchodzi do głowicy przy zaworze ssącym od razu do komory spalania.. gdzie tam po drodze jest dostęp dolotu żeby zbierał olej? Olej jest w komorze spalania jedynie może się...
Zawór ciśnienia nowy, głowica po regeneracji, olej również nowy jak i filtry, panewki na swoim miejscu wczoraj sprawdzałem, niedługo będe go odpalał to zdam relację.
Jest jeszcze niskiego, są to czujki raczej on/off, http://photos02.istore.pl/6200/photos/mi... zależy, jedne są NO inne NC czyli można zasymulować odmienny stan. Nie jestem pewien co do wartości zadziałania, u ciebie, ale spotkałem takie w innych urządzeniach na 24 bary.To jest już dużo. Chłodnia mobilna, ma dużo cięższe warunki pracy i jest...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Z ustawieniami ciśnienia mogą być problemy , bo od początku pokrętło nie działało , miałem ustawione na 6 i tak cały czas było. Usterka powstała nagle. Może coś zassał bo widzę że plastikowa obudowa od filtra była pęknięta przy gwincie. Czy nie powinien nabić ile trzeba i zawór zwrotny blokować by powietrze nie wracało ? Sprawdzałem ten zaworek , i...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
Mechanik_97 Silnik do tej SPRĘŻARKI 2.2kW 1440rpm, przełożenie 1:1, albo sprzęgło, można pompować do 8-10 barów. Im wyższe ciśnienie tym bardziej się grzeje. Musisz zapewnić porządny nadmuch powietrza na korpus jak chcesz do 10 pompować. Należy zdjąć michę olejową i zobaczyć prawidłowy kierunek obrotów (ten zależy od ustawienia 'czerpaków' ojeju na...
Jaki masz filtr oleju? Ja bym zaczął od filtra pompy oleju i zaworu regulacji cisnienia Filtr oleju to filtron OP545, który ma przebieg około 2000km. Jeździłem na nim jeszcze przed awarią uszczelki pod głowicą i wszystko było ok. Po planowaniu bloku i głowicy założyłem go z powrotem z racji bardzo małego przebiegu. Olej natomiast poszedł nowy, ale...
Witam. Dołączę do was bo mam podobny problem z tym silnikiem, tylko 1.3 jtd (to prawie te same silniki). Tyle co zdiagnozowałem to jest za wysokie ciśnienie oleju, bo ciśnienie wynosi 4 i pali na dwa tłoki 1 i 2, a na 3 i 4 nie ma ciśnienia. W tym stanie jak go przegazuję do 4 tysięcy to silnik wyrównuje swoją pracę ale jak wykręcę mu tylko zawór zwrotny...
Ja jak wymieniam uszczelniacze na zaworach to zawsze tłok w dół bo istnieje ryzyko że nie ustawisz idealnie w pionie i podczas wymiany tłok potrafi opaść i możesz mieć problem bo nagły spadek ciśnienia w komorze spowoduje opadniecie zaworu i głowica do demontażu bo zawór wpadł . Więc tłok w dół, troszkę oleju na tłok by lepiej uszczelniło pierścienie,...
Rozpocznij naprawę od pomiaru ciśnienia ale z tzw.Próbą olejową. Zmierz ciśnienie ,potem nalej do cylindra strzykawką z 1 cm³ oleju silnikowego jeżeli ciśnienie wzrośnie to uszkodzone są pierścienie.jeżeli nie to wina tkwi w głowicy? .Sprawdź czy pasek rozrządu nie przeskoczył i zawory nie domykają się lub za wcześnie otwiera się wydechowy
Uszczelka była wymieniana była ściągana głowica bo pogięło zawory (ostatnia awaria) a wcześniej nie wiem. Na razie czekam na napinacz, następnie płukanie zrobię (może pomoże) i sprawdzenie ciśnienia.
Odkręć przewód tłoczny od głowicy i wlej na tłok troszkę oleju Przecież to nic nie da. Zawór tłoczny nie wpuści oleju. Jeżeli już to wlać olej od strony ssącej. Jak przesuwam ręką wał silnika, który napędza sprężarkę tłokową, to przekręca się bez problemu i większej siły. Chyba obracałeś, a nie przesuwałeś? Przy kręceniu wałem ręką powinno być słychać...
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Olej 15W40 Mannol kupowany w specjalnym sklepie. To i tak olej na początek bo docelowo ma być Castrol Classic 20W50. Blok raczej OK. Nie jestem w stanie tego zweryfikować bez płyty treserskiej ale przykładałem profesjonalny liniał we wszystkie kierunki i świeciłem latarką i nie widać szczelin. Oczyszczona powierzchnia była. Mam niestety dziwne wrażenie,...
To nie silikon, lecz uszczelniacz bitumiczny(z takiej tuby, jak silikon). Olej, rozpuszcza go. Dokręcam za szczyt puszki, brzegi rozkładają się równomiernie. Ale wydaje mi się, że jeśli to nie blokada, paprochem, zaworu. To może być konsekwencja przegrzania silnika, kiedy przestał działać czujnik temperatury i temperatura silnika znacznie wzrosła. Nie...
Witaj! Pęknięty pierścień czy wypalony zawór sprawdzisz mierząc ciśnienie w cylindrach, zobaczysz spadek ciśnienia.Jak wykręcisz świecy to będziesz miał okazji przez odpowiednią sądę zobaczyć gładź w cylindrach.W Twoim przypadku pierścienie mogą byś zapieczone.Po zdjęciu głowicy obejrzeniu stanu zadecydujesz o dalszych remontach.Sprawdzenie szczelności...
Czym się strułeś tym się lecz :) czyli druciarstwo tylko drutem i sznurkiem od snopowiązałki można wyleczyć :) A tak na poważnie taki był plan odtworzenie fabryki. I auto miało pójść do użytkowania dla moich Pań (żona lub córki). Teraz raczej skłaniam się ku gruzowi z druciarstwem i do dobicia przeze mnie, Ale od początku. Kupiłem auto nie chodzące...
Myślę, że tym olejem się nie przejmuj. Zasadnym jest by się zainteresować problemem w momencie gdy rzeczywiście coś się psuje, co nie oznacza tego by nie stosować zasady prewencji w miarę rozsądku. Spróbuj podpiąć manometr w głowicę. Da to możliwość sprawdzenia jaka jest zwłoka w budowaniu ciśnienia w szynie. Da to to też obraz ewentualnego niedoboru...
Powinieneś ogólnie ustawić silnik. Zawory, kąt wtrysku paliwa. Najczęstszym winowajcą dymienia jest układ paliwowy czyli wtryski na początek. Możesz sam je sprawdzić wizualnie przykręcając wymontowane z głowicy do pompy na przewodach. Porównasz jak pracują, ciśnienia niestety nie sprawdzi.
Witajcie . Sprawa dość ciekawa ,jak do silnika może przedostawać się olej napędowy. Opiszę Wam problem który został rozwiązany , ale pozostała mała usterka ,którą chciałbym wyeliminować. Wadę tą stwierdziłem gdy wyciągnąłem bagnet i stan oleju był co najmniej 8 razy wyższy a olej silnika był bardzo rozrzedzony przez ON. Rozebraliśmy pokrywę górną ,...
Wyciągnij wtryski, odkręć filtr oleju i zakręć rozrusznikiem. Jak pójdzie olej to poskładaj i odpal. Jak nie pójdzie olej to dolej z 3 litry oleju i ponownie sprawdź jw. Potem olej spuść i trzymaj górny stan. Jak była miska uderzona to mógł się uszkodzić smok i łapie fałszywe powietrze. Piasek mógł zablokować zawór ciśnienia. Przypadek z silnika- klient...
Podejrzewam że ciśnienie oleju po zgaśnięciu kontrolki będzie OK. Wymień filtr oleju, czesto podróby nie mają bay-passa czyli zaworu omijającego filtr w razie zatkania. Zatkanie filtra smoka (np po wymianie uszczelki pod głowica) tez spowoduje takie objawy. Tak samo zacięty zawór przelewowy w pompie oleju. Ostatnio to ćwiczyłem w dwulitrowym Fordzie,...
po naprawie głowicy po jakimś czasie pojawiło sie stukanie dochodzące z pokrywy klawiatury. Stukanie pojawiało sie przy obrotach ponad 1500 obr/minutę. Sądziłem ze to zawory. zawory wyregulowałem. sądziłem, ze wtryskiwacze, zostały wymienione na nowe. ciągnik nie traci na mocy kontrolka ciśnienia oleju nie świeci się na wolnych obrotach. Proszę o pomoc
Może być jeszcze wydmuchana uszczelka pod głowicą, ale temu towarzyszyłyby inne objawy ze strony układu smarowania i chłodzenia. Czy to pierścienie można sprawdzić wstrzykując do cylindra przed drugą próbą sprawdzenia ciśnienia 1-2cm3 oleju silnikowego. Jeżeli kompresja wzrośnie i zbliży się do innych cylindrów to wskazuje na pierścienie, jeśli nie...
Jeśli z początku chodzi normalnie, to przyczyna może być różna, np: udeża tłok o głowicę, o zawór , lużna panewka. Jakie masz ciśnienie oleju na rozgrzanym, i dlaczego zmieniałeś głowicę? Nie wiadomo jaka ta głowica, ile razy planowana, jaka uszczelka. Jeśli rozrząd był składany na blokadach to i pompa pewno też, chyba że mu uciekła.
Uszczelka pod głowicą uszkodzona. Sprawdź jej grubość zamów i wymień. Widać na zewnątrz. Można też zmierzyć po demontażu. Nie poprawnie zrobiony remont. Nawet nie pytam skąd wiedzą, bo widzę braki i to totalne, dla tego silnika. To typowa przypadłość tych silników. Miałem przypadek, że zrobiony generalny remont silnika a nie ma ciśnienia oleju. Moja...
Witam, w marcu zrobione gniazda zaworowe ponieważ ciśnienie na wszystkich cylindrach było tak słabe że samochód nie odpalił. Po tej naprawie po 1000km dokręcenie głowicy i ustawione zawory (ponownie), a po ok 2000km na gorąco na II cylindrze ciśnienie 0. Świeca czarna od oleju (zmostkowało ją). Wyczyściłem ją i zaczął chodzić na wszystkich, mierze ciśnienie...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
Tego typu sprężarka nawet przy zakręceniu ręką powinna wydmuchiwać sprężone powietrze [mam taką] .Jeżeli tego nie robi należy sprawdzić stan zaworków w głowicy po jej zdjęciu ,jeżeli są sprawne sprawdź stan pierścieni na tłoku,oraz stan oleju w misie-smarowanie rozbryzgowe.Podane obroty ,to obr.max. niższe oczywiście mogą być ,u mnie spokojnie tłoczy...
Uszczelniacze zaworowe lub nie spasowane zawory.
Więc po kolei. Jeżeli chodzi o wpis o braniu oleju, to on nigdzie nie wyciekał. Silnik nie turbo, tylko zwykła wolnossąca jednostka Opla, silnik suchutki, głowicę ściągałem bo zupełnie zniknęła kompresja na jednym cylindrze, winowajcą okazał się wypalony zawór. Gumki na zaworach, ciasne i elastyczne, a przy szybszej jeździe szło do 1,5L oleju na 1000km,...
Majsster o jakim czujniku mówisz ?, ja nie mam wtryskiwacza sterującego jak np. w pompie boscha tylko zwykłe z rurkami przelewowymi. Jeśli chodzi o ciśnienia , to mi powiedział ten od diagnostyki , że albo zawór wydechowy podparty ( pisałem wcześniej ,że sprawdzaliśmy wszystkie i jest ok) albo panewka na wale.Tu bym polemizował , bo kontrolka ciśnienia...
Zanim rozebrałeś, mogłeś - mając sprężarkę i manometr do ciśnienia w cylindrach - połączyć jedno z drugim i wdmuchnąć w ten sposób ciśnienie powietrza do cylindrów po kolei, ustawiając każdy w górnym martwym punkcie tak by zawory były zamknięte. Następnie posłuchać czy dmucha pod korkiem oleju (pierścienie), albo w dolocie bądź wydechu (zawory). Co...
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Auto to chrysler Voyager 2.5 crd z 2001 r. Niedawno kupiłem to auto ,przejechałam nim dobre 700 KM i ostatnio podczas sprawdzania kontrolek odkryłem zamalowana kontrolke ciśnienia oleju. Odrazu wymiana oleju itd. Pojechałem na sprawdzenie ciśnienia i tak na zimnym miał około 6bar i w miarę rozgrzewania silnika spadło do około 3.5-4 bar. Po dodaniu mocno...
Witam. Posiadam VW Passata b5 1.6 ahl w gazie. Samochód wcześniej nie chodził na jeden cylinder dodam że dosyć sporo czasu tak jeździłem. Po czasie zdecydowałem się pojechać do mechanika stwierdził, że nie ma ciśnienia w cylindrze i głowica jest do naprawy. Skręcili mi auto i jak przyjechałem tak wróciłem, ponieważ nie miałem środków na naprawę. Gdy...
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje cicho (jak benzyniak),przeważnie ciężko odpala...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Chodzi o spasowanie wałków i otworów. Chodzić to będzie - pytanie jak długo. Możesz trafić na dobre spasowanie, możesz trafić na złe. Teraz nic z tym już nie zrobisz - jest po ptakach, powinno zmieniać się całość z głowicą... Sprawdzałeś wszystkie samoregulatory na dźwigienkach? Można nawet przy zdjętej pokrywie klawiatury uzbroić z powrotem wtryski,...
co mogło sie zepsuć/uszkodzić Na początek sprawdź, czy nie zablokowały się zawory, nie przestawił się rozrząd, czy nie ma przedmuchów (wytwarza się ciśnienie pod tłokami, dmucha z komory bagnetu oleju). czy sie opłaca naprawiać ? Do 1000zł można kupić cały silnik. Głowicę silnika dostaniesz już od 200zł. Nie można powiedzieć, czy się opłaca naprawa,...
Witam po długiej przerwie auto było naprawione zaraz po moim poście.Wniną nie było brak ciśnienia tyklo zbyt duże ciśnienie z powodu przytkanych kanałów olejowych w głowicy.Dopiero po zmierzeniu ciśnienia(wcześniej tego nie robiono) okazało się że cisnienie jest tylo za duże dlatego paliła się lampka ciśnienia i zawory grały głośno.Po remoncie głowicy...
Wychodziło by na to iż rzeczywiste położenie wałka nie pokrywa się z zamierzonym sterowaniem zaworu vanosa przez sterownik. Musisz odpiąć czujnik aby wartość przestała się zmieniać i przez to wymacasz który wałek jest przestawiony czy wlot czy wylot. Dodano po 43 Może być też uszkodzony zawór sterujący vanosa, koło, lub słabe ciśnienie oleju na zaworze...
Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa wody. Po złożeniu wszystkiego nagrzaniu auta wyskakuje kontrolka STOP...
Witam mam golfa w/w model od pewnego czasu problem z kontrolka ciśnienia oleju, miga i piszczy po przekroczeniu 2000 obrotów, ale po przygazowaniu wszystko wraca do normy, wymiana czujnika nie pomaga, na oleju mineralnym przejechałem jakies 6000km, przy wymianie oleju zmieniłem filtr, pierwsza moja sugestaj skoro kontrolka świeci i piszczy wiec do mechanika...
Odświeżam temat . Silnik już poskładany . Głowica splanowana, zawory dotarte i wymienione uszczelniacze. Silnik chodzi jak zegarek jedynie dymi na szaro. Możliwe ,że wypala to co się dostało do wydechu podczas czyszczenia. Pomiar ciśnienia od pierwszego tłoka 14,5 ; 14,0 ; 14,0 ; 15,0 Martwi mnie tylko ,że jak wykręciłem świece to te zewnętrzne były...
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Tak, jeśli wyjdzie słabe ciśnienie sprężania, a po wlaniu oleju się poprawi - będzie to znaczyło, że ciśnienie ucieka przez pierścienie, jeśli po wlaniu oleju ciśnienie się nie zmieni, to znaczy, że ucieka przez zawory (ew. jest pęknięta głowica, lub wydmuchana uszczelka).
Nie zauważyłem, że mowa była o 1.6 a Ty posiadasz 1.3. Dodano po 19 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Z tego tematu znalazłem super poradę: cyt" : Sprawdź szczelność głowicy, zamiast świecy montuje się odpowiednią przejściówkę i podaje ciśnienie z zewnątrz i jak ucieka to będzie widać, czy przez zawory np słychać i można wyczuć, że leci...
Koledzy potrzebuje szybkiej analizy 7 tys temu robiłem uszczelkę pod głowicą zawory prowadnice zaworowe i wszystkie uszczelki gumki. Wszystko było zrobione tip top. Przestrzegałem tego co mi mówił mechanik, jeździłem przez 2 tys spokojnie max 80 km później normalnie do max 3500 tys obrotów to tak wychodziło kolo 110 km po ekspresowce. Wymieniłem w nim...
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Ciśnienie wróciło do normy? Co było uszkodzone? Tak, ciśnienie jest na poziomie 13 atm na każdym. Uszkodzony (wypalony) był zawór na cylindrze od strony sprzegła. Miał niespełna 3 atm. Zdarza się iż zimny odpali na benzynie, ale po ok. 5s. gaśnie. Zdarzy się iż odpala i gaśnie kilka razy pod rząd. Nawet jak uda się go utrzymać na chodzie to do momentu...
Witam wszystkich, proszę o pomoc, jestem od niedawna posiadaczem Renault Midlum 180 z 2004 r. silnik 4116 cm3 128 kW, przebieg 560 000. Zrobione wtryski, wymieniona głowica z elektrozaworami na pompie, wymieniony zawór na szynie że o oleju i filtrach nie wspomnę. Problem polega na tym, że w trakcie zdjęcia nogi z gazu zapala się kontrolka awarii wtrysku,...
Kolego, wogóle nie czaisz tematu. Piszesz pierdoły że czarny dym spowodowany jest przez ogólną złą kondycję silnika . Tak nie jest. Jeżeli będzie miał słabą kompresję ( zużyte pierścienie, nieszczelne zawory ) to nie zapali, lun zapali z trudem,bo nie spręży powietrza. Zasadza dzialania silnika ZS polega na przemianie izotermicznej. Taki silnik w momencie...
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
Zamień wtryskiwacze z cylindrów 2 i 5 tak, żeby np. ten z 2 powędrował na cylinder nr. 1 a ten z 5 na powiedzmy numer 4 (łatwiejszy dostęp) , przeprogramuj kody wtryskiwaczy w DMCI (musisz zapisać kody tych, które zamieniasz na kartce przy wyjmowaniu) i sprawdź, czy niskie ciśnienia sprężania zmieniły lokalizację cylindrów czyli czy błąd przeszedł na...
Tak to jest ten kompresor. (Jeszce taki czysty) Hm a pierścienie i zawory jeszcze gdzieś w ogóle kupie do tego? Chłodzenie pójdzie grawitacyjnie czy dołożyć pompę i jakaś chłodnice?? To robic 1:1 czy jeszcze mu zwiększyć odrazu? Tak żeby znowu jej nie zajechać bo szkoda sprzętu. Dodano po 33 Bo mogę np założyć kolo 125mm na sprężarkę bo akurat takie...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Witam w swoim aucie VW Iltis 1,6 TD z roku 1987 mam taki objaw na wolnych obrotach manometr ciśnienia oleju pokazuje 0 , ,rozebrałem silnik brak było oznak zużycia panewek głównych i korbowodowych ,tłoki nominały jak nowe ,wałka posredniego troche gorsze głowica stan idealny wałek też(silnik ledwie po 90 tys), zrobiłem szlif na pierwszy nadwymiar panewek...
zawór ciśnienia oleju zawór ciśnienia oleju honda zawór regulacja ciśnienia oleju
termistor oznaczenie miernik ustawiania anteny zmiana napedu
generator ozonu generator ozonu
Podłączenie kolumn 8Ω do wzmacniacza 500W 4Ω Sterownik LED i jego rola w podświetleniu LED