Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
(at)Kaniu123 udało się rozwikłać zagadkę? Mam aktualnie podobny problem... Masz receptę? U mnie odpowiedź przyszła po zmierzeniu kompresji... Na pierwszym nie było - lekko podgięty środkowy zawór ssący. To przez niego nie było podciśnienia w kolektorze dolotowym. Tobie to info się pewnie już nie przyda, ale przynajmniej jeden powód niedomagań jest...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
Jaki impuls? Sterownik silnika podaje na niego masę wtedy kiedy ma ten zaworek zmienić długość kolektora ssącego. Plus jest po stacyjce, masa podawana z ECU. ECU zmienia długość kolektora ssącego w zależności od obrotów silnika. Skoro błąd wyskoczył po odłączeniu zaworka to instalacja do zworka jest sprawna, tak samo on jest sprawny. Nie patrz na inne...
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Narazie próbuje się uporać z nierówną pracą silnika. Prawdopodobnie podczas zdejmowania kolektora ssącego uszkodziłem zawór podciśnienia bo wyrwało wtyczkę wraz z gniazdem. Ale pewności nie mam, że to jest przyczyną. Czy ten zawór jest odpowiedzialny za pracę na wolnych i średnich obrotach??? http://obrazki.elektroda.pl/6636184100_1...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
To o czym piszesz nazywa się kranikiem podciśnieniowym. Można go sprawdzić bez rozbierania zasysając wężyk idący do króćca ssącego lub karteru silnika. Po zassaniu paliwo ma płynąć. Jest to zwykły zawór sterowany podciśnieniem. Czasem pęka membrana i paliwo leje się do silnika wężykiem podciśnienia. A powodem niezapalania może być jeszcze: 1. Uszkodzone...
Problem w układzie odprowadzenia par paliwa. Zwykle jest on zrealizowany w ten sposób: opary paliwa z baku idą sobie rurką do zbiornika oparów. W zbiorniku oparów (czarna puszka sporawa, zwykle w nadkolu umieszczona) jest węgiel aktywny w którym się opary pochłaniają. jak silnik pracuje, to ten zbiornik oparów jest raz na jakiś czas na niezbyt długo...
Po co to wszystko? Ano po to żeby ograniczyc ilość tlenków azotu w spalinach. Dla nas oznacza to ni mniej ni więcej tyle że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi. Najlepszym wyjściem by było jakby do kolektora ssącego dostawał się czysty tlen i paliwo, normalnie dostaje się do niego...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Problem może nie w 100% elektryczny ale dotyczy układu wtrysku paliwa.Samochód to Audi 100 rok produkcji 1992 silnik 2,8 AAH. układ wtryskowy Hitachi. Problem z podłączeniem przewodów podciśnienia idących od dwóch zaworów po prawej stronie silnika. Samochód jest po pożarze silnika i przewody te uległy spaleniu. Jest ich cztery w kolorach brązowy, zielony,...
Witam. Jeśli mógłbym pociągnąć temat proszę o porady. A główny problem to po zatrzymaniu samochodu / na LPG/ potrafi zgasnąć. Układ podciśnienia sprawdziłem vakuometrem - jest prawie 0.6 bara czyli w normie. Dźwignia pompy podciśnienia steruje wałkiem w takt dodawania gazu jest OK. Jajka zaczynają się kiedy przełączę na LPG to po pierwszej przygazówce...
Wydaje mi sie że jeśli regulator przepuszczałby przez membranę to paliwo dostaje sie do całego kolektora ssącego a nie tylko do kanału zasilającego 4 cylinder. Ja stosowałem prosty sposób aby sprawdzić membranę :Jeśli mamy długi przewód podciśnienia to przecinamy go i w miejsce przecięcia( pomiędzy regulator a kolektor ssący)wkładamy filtr paliwa z...
Dzisiaj 4h walczyłem za autem. http://obrazki.elektroda.pl/8955124000_1... Znalazłem wyciek oleju z węża od odmy pod tą ozdobną pokrywą silnika. Plastikowy wąż był struchlały i spękany. Jak go odłączyłem to się odłamał. Olej wyciekał w tym miejscu z niego i zalewał trochę silnik i gniazdko nr. 10 na dołączonym zdjęciu. Do niego podłączona...
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Wiem Renault Master 2010 r. 2,3 Pod kolektorem ssącym jest taka prostokątna puszka, na której z boku po prawej jest zaworek sterowany za pomocą linki na podciśnienie. Co to jest, bo nie mogę tego znaleźć. Problem w tym, że główka, gdzie jest zamontowana linka, się zerwała, wyrobiła i spadła, i klapa w środku się nie otwiera ani nie zamyka I np. czy...
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Z tym EGR musisz sprawdzić czy membrana trzyma. Lekko wciskać zawór i przytrzymać palcem wlot podciśnienia. A i jeszcze warto sprawdzić stan klapek w kolektorze ssącym. Jeśli syf w EGR to i tam także.
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
(at)Trafic2003 tu nie tyle o czyszczenie co udrożnienie musisz sprawdzić podciśnienie przy zaworze sterującym turbiną. Na wężu podciśnienia musi być wyraźnie czuć ssanie. Jeżeli tego nie ma to będzie to samo. Będziesz musiał wykręcić ten plastikowy element od pompy podciśnienia tam klucz torx bodajże 27. Najlepiej weź wiertło 1 mm i oczyść/rozwierć....
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
Rozumiem ze przykładałeś rękę do wylotów z cylindra. Jeżeli czułeś podciśnienie a nie czułeś ciśnienia (oczywiście obróciłeś wal o cztery obroty) to możliwe ze zawór ssący jest zawieszony lub uszkodzony. Spróbuj jeszcze raz, zatkaj wylot spalin i obróć walem cztery razy.
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Łamigłówka rozwikłana winien był zawór podciśnienia przy kolektorze ssącym po zmostkowaniu wężyków przybyło mocy i spadło spalanie , zmieniłem zaworek na inny i autko śmiga.
Witam! Element 5.0 to siłownik jednostronnego działania przesuwający głowicę ssącą - jest uruchamiany elektrozaworem PV5.1. Podciśnienie dla ssania wytwarzane jest w pompie inżektorowej 6.4 , którą uruchamia zawór PV6.1 a sam proces ssania jest załączany na czas pracy podsysu zaworem PV7.1. Zasilanie ciśnieniem p1. Pozdrawiam.
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Jaki kolor świecy? Iskra dobra? Jaki kolor iskry? Świece można wymienić, nie jest droga, a mi kilka razy zdarzyło się, że nowa świeca padła po 100km. Zacząłbym od wyczyszczenia i przedmuchania gaźnika, ew. regulacja. Pomiar kompresji, mógłby dużo pomóc. Króciec masz gumowy? Jak jest popękany - wymiana - łapie lewe powietrze. Zawór membranowy jest ok?...
Wszystko jest ok. Po dwóch dniach paliwo odparuje z komory pływakowej i trzeba się nakopać żeby otworzył się zawór paliwa w zbiorniku który działa na podciśnienie. Trzeba się niestety trochę nakopać - mam jest podobnie :D. Zimny silnik musi się zagrzać. Należy poczekać aż wyłączy się ssanie i dopiero ruszać. Normalna rzecz.
Jak zdejmujesz nogę z gazu i przepustnica zamyka się, w kolektorze ssącym robi się podciśnienie, które otwiera zawór i wypuszcza nadmiar powietrza. Przy normalnej jeździe zawór blow off ma być zamknięty, otwiera się praktycznie tylko przy hamowaniu silnikiem.
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
Ta puszka po lewej stronie to jest filtr i zawór membranowy, który jest otwierany podciśnieniem z zaworu membranowego przy kolektorze ssącym. Dwie membrany muszą być dobre i wężyk od podciśnienia.
Sprawdz zawór serwochamulców[ten od podciśnienia,do kolektora ssącego]
Bez przesady, to by nie był aż tak szczelny układ (otwarty z obu stron), więc jeśli nie zassałoby wody z dołu, to zassałoby powietrze z drugiej strony. To ciekawe bo w podanym przykładzie "darmowej energii" jest tak, że beczka jest uszczelniona, otwiera się zawór wody wypływającej, która powoduje podciśnienie w beczce. Podciśnienie bardzo specyficzne...
zawór EGR słuzy głównie ekologii, zaraz po rozruchu silnika kieruje częśc spalin sopwrotem do spalenia, mieszanka jest cieplejsza, lepiej sie dopala, mniej syfu do atmosfery. Funkcja Gdy zawór magnetyczny sterujący zaworem recyrkulacji spalin uruchamia się, przewód powietrza między zaworem recyrkulacji spalin i kolektorem ssącym otwiera się. Zawór recyrkulacji...
Podciśnienie masz ok,0,35bara jest wartością poprawną. Przewaznie wynosi 0,33 do 0,40 bara. Czas wtrysku jest ok,powinien się zawierać (na wolnych obr) pomiedzy 2 a 4 ms. Za małe napięcie na sondzie świadczy że wtryskiwacze mało co wtryskują,więc pewnie leży pompa,więc zmierz jakie masz ciśnienie ma magistrali. Zrób tak-weź do strzykawki paliwa,podłącz...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
tak odpowietrza sie pompa oleju i gra zawór do momentu pełnego odpowietrzenia Nic z tych rzeczy Panie kochany. Skoro bzyczy tylko po odpaleniu zimnego silnika (wspomniane 1000 obr/min - ssanie), to zawężamy obszar poszukiwań. POza tym sprawdź, czy nie spadł jakis wąż od podciśnienia.
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Zgodny jest kierunek prądu. Wyobraź sobie, że ta rozpędzona turbina (indukcyjność), przez którą przepływa woda (prąd) zostaje odcięta zaworem (wyłącznikiem) od źródła wody (źródła zasilania) a wirnik nadal się kręci (w indukcyjności nadal płynie prąd) - co nastąpi? Turbina (indukcyjność) zacznie ssać (wytworzy się różnica potencjałów na indukcyjności)...
Zmień świece, to nieduzy wydatek, potem jak uda Ci się kupić zestaw naprawczy to zrób gaźnik, przy okazji napisz ile kosztował :) Z zaworami będzie problem, chyba tylko mechanik może je wyregulować. Powodzenia Dodano po 45 ps. w gaźniku zwróć uwagę na ssanie i węzyk podciśnienia.
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
Ten wężyk jest po to aby wyeliminować w tej komorze z której wychodzi ciśnienie powstające na wskutek ruchu metalowej membrany Tak, a jak ktoś ma tam, w tym króćcu podciśnienie z kolektora ssącego, to oznacza, że membrana pękła i egr jest zepsuty
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
Może by tak sprawdzić czy w ogóle N18 działa? Czy zawór działa po podaniu podciśnienia? Jak wygląda kolektor ssący w środku? VAG to nie tylko kasowanie kodów błędów - można też go użyć do robienia logów. Można zrobić log statyczny dla EGRu.
Zobacz, jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku, przy wyłącznych wszystkich odbiornikach energii, w szczególności klima. Masz mieć 320-370 milibarów, jeśli powyżej 400, duża szansa, że zawory już ciasne, ale taki objaw daje też uchylony EGR, czy lekko przestawiony rozrząd. Oprócz ciśnienia możesz jeszcze...
zawór zwrotny tuz za pompa ale przed hydroforem bo tak mi zalecił sprzedawca I to jest właśnie błąd. W momencie gdy pompa kończy pracę zamyka się zawór zwrotny pomiędzy zbiornikiem pompą i ciśnienie w układzie (pompa, rura ssąca, smok z ZZ w studni) gwałtownie spada, ponieważ tuż przed wyłączeniem pompa pracowała i na odcinku ( rura ssąca, smok z ZZ)...
mam duży problem z moim Paskiem - bardzo szrpie go na wolnych obrotach jeśli natomiast odłączę silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego) to pracuje stabilnie jakiś czas - jak sprawdzić ten zawór jeśli go podłączę do akumulatora to stuka ale jeśli dmuchnę w niego gdy jest wyłączony to jest nieszczelny, jeszcze jedno mierzyłem podciśnienie i gdy zawór...
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
tak to był kolektor ssący
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Jak na wolnych spada podciśnienie w kolektorze ssącym, to albo jest to nieszczelność ("lewe powietrze") albo zawory niedomknięte / nieszczelne. Inaczej być nie chce ;)
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym. Zmierz ciśnienie oleju jeżeli są regulowane hydraulicznie zawory lub luzy zaworowe. Sprawdź drożność kolektora ssącego.
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
zaślepiałem wszystko.jak zaczyna młotkować to rośnie podciśnienie (odczyt wartości map sensora)Może zawieszają się zawory ssące?
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? No to żeś popłynął ,idź po wężyku podciśnienia,on cie zaprowadzi :D
Na pewno d-cat? a nie czasami d4d? Dodano po 3 Egr albo wyczyść ori, albo nowy denso. Kolektor ssący na stół i wymyć na błysk zwłaszcza krócce od podciśnienia. Przy okazji zweryfikuj przewody podciśnieniowe oraz zawory zwrotne od nich.
Chodzi o możliwości dostawania się "lewego powietrza" do kolektora wydechowego, a nie ssącego. Nie ma EGR, tylko zmienne fazy rozrządu, silnik musiałby mieć absurdalnie długi czas współotwarcia zaworów żeby dostarczać tlenu do spalin. Jeśli nie ma innej możliwości, to pozostaje konieczność wymiany sondy lambda. Odma w tym silniku tak nie działa, skrzynia...
EGR - Exhaust Gas Recirculator. Jest to zawór sterowany podciśnieniem a służy do skierowania części gazów wydechowych z powrotem do kolektora ssącego.
witam proponuje sprawdic zawór pochłaniacza par paliwa może być cały czas otwarty wtedy podciśnienie z kolektora ssącego dostaje sie do zbiornika Pozdrawiam
ledwo ssie nieszczelność (rurki lub zawór)lub pompa vac
Sprawdź wakuometrem podciśnienie w kolektorze ssącym. Po objawach wygląda mi to na podpalony zawór wydechowy.
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
Skorzystałem z Waszych rad, po kompleksowych badaniach wiem że do wymiany jest zawór podciśnienia w kolektorze ssącym ( chyba tak to się nazywa). I teraz pytanie czy we wszystkich 1,8 montowane są takie same zawory? Byłem w sklepie jednak cena jaką mi zaproponowano jest zbyt wysoka. Szukam czegoś na allegro jednak nie mogę znaleźć... może ktoś na forum...
Wystarczy że zawory ssące się nie otworzą. Wtedy powstaną opory związane z wytworzenie podciśnienia :) Byłbyś bliższy prawdy pisząc "wystarczy, ze zawory wydechowe się nie zamkną"
Fajnie że ktoś tak szybko odpowiedział. :) To ja wykorzystam kolegę, dokładny błąd to: 17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached Zawór N136 to ten co na kolektorze jest z dochodzacymi rurkami podciśnienia. Sprawdziłem zwrotny i sprawdziłem czy otwiera i zamyka pod wpływem impulsu, wszystko działa. Czyli to że "Setpoint Not Reached"...
Nie wiem jakie mogę mieć podciśnienie, bo nie mam jak sprawdzić. A czy jak bym miał jaką nieszczelność na rurze ssącej lub zaworze zwrotnym w studni to by woda ciśnienie wody w zbiorniku nie spadało?
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
Dalej , już na silniku jest regulacja poprzez zawór EHA oraz zawór membranowy połączony z kolektorem ssącym który reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. To by się zgadzało, podciśnienie podłączone pod przewód pokrywa zaworów(przewietrzenie)-filtr powietrza.Co do sterowania wolnymi też na schemacie widzę oddzielny...
Witam! Jeżeli się nie mylę to w tym ramieniu podnoszącym nasiona jest podciśnienie, czyli musisz mieć jakiś kompresor ssący i zawór podciśnienia (kiedy go zamykasz to zrzuca nasiona) Kompresor np VT4.25 http://becker-polska.com/lopatkowe_-_bez... lub zamiast tego generator podciśnienia http://www.amet.com.pl/images/pdf/techni...
pływak sprawny, zdemontowałem membrany przed kompresorem aby ich nie uszkodzić. Rozumiem ze skupic sie na gazniku tylko i wyłącznie?? Ssanie nie sprawdzone. Wiec jutro jeszcze raz go wyciagne. A te podcisnienie jak działa. Moja edukacja na mechanice skonczyła się na simsonie w latach dziewiećdziesiątych. A tam było wszystko proste jak budowa cepa. Tu...
....Jakbyś jeszcze napisał gdzie ten poziom wody minimalnie opada-było by fajnie;-podejrzewam że w rurze ssącej-bo niema podciśnienia i zawór nie dociska.Dopiero jak jest wszystko zakręcone i pompa normalnie pracuje-wytwarza się podciśnienie i zawór zwrotny dociska-woda nie opada;a jak poziom wody obniża się w studni to jest to normalne.Fajnie że udało...
Witam, auto seat leon 2003 silnik BCB 16 16v. Błędy: 17961-cieśnienie w kolektorze ssącym / zła koleracja 17550- rejstracja obciążenia 17912- układ zasysania powietrza/ rozpoznano nieszczelność. Zrobiłem: - czyszczenie przepustnicy ( była mega brudna i obklejona) - sprawdziałem zawór egr (działa jak go testerem włącze) oraz przewód łączący go z kolektorem...
Te elektrozawory na dole to jeden idzie na siłownik klap kolektora a drugi na zawór pompy powietrza dodatkowego.Podciśnienie pobierają zaraz z ssącego od dołu.Dalej,z zaworu egr przewód idzie bezpośrednio do ssącego ,regulator ciśnienia paliwa idzie do obudowy przepustnicy (z tyłu)ale nad przepustnicą.Evap wchodzi za przepustnicą i obok niego idzie...
Jak narazie cały układ podciśnienia wymieniony. Jeden kabel złamał mi sie w rekach a 2 był zatkane... Teraz ssie świetnie ale nadal zawór EGR się nie otwiera... Zobaczymy co pokaze omputer. Możliwe żeby na tych zaworkach od podciśnienia cały czas był prąd? Na obu kabelkach... Jeden to chyba sterowanie z komputera a drugi idzie do wiazi bezpieczników
Każdy kibel z węglem ma 3 króćce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór, lub zawór podciśnieniowy W momencie opróżniania baku podciśnienie w nim powstające jest kompensowane przez zasysanie powietrza przez zasobnik
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
4 ro sów ?? mocno zanieczyszczony gaźnik uszkodzona cewka ssania albo nieprawidłowo umiejscowiona --- za ciasne zawory (zawór ssący )Bendix zespół sprzęgający rozrusznika ,. można go przesmarować np-WD40. albo wymiana na nowy jak masz pytania GG1510666
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
To zobacz czy dochodzi do niego napięcie. Jesli dochodzi a zawór nie działa lub co gorsza ssie z atmosfery to jest do wymiany.
przy gwałtownym domknięciu przepustnicy regulator biegu jałowego powinien nie dopuścić do zbyt nagłego wzrostu podciśnienia w kolektorze ssącym. Moim zdaniem problem w regulatorze lub kanałach do niego(jeżeli jest to zawór obejściowy) Pozdrawiam
Na rysunku z Etki - układ ssący recyrkulacji - jest jakiś zawór pod nrem 15 (opisany tylko jako "zawór"). Ten EGR też wydaje się wchodzi do kolektora za przepustnicą. Jest jeszcze jakiś zawór nr 46 przy zbiorniku podciśnienia. Ogólnie układ jest dość skomplikowany i rozbudowany. Wytłumacz mi jeszcze jak układ odpowietrzania skrzyni korbowej łączy się...
Albo zostaje jeszcze jedna opcja. Podlewanie ogrodu zazwyczaj robi się rano gdy jest jeszcze chłodno, przed wschodem lub w jego okolicach. Skoro studnia nie daje rady tak szybko dostarczyć wody to rozwiązaniem może być zbiornik buforowy w postaci np mauzera lub czego takiego. Zbiornik byłby napełniany z hydroforu przez cały dzień, powolnym strumieniem...
zawór podciśnienia kolektora ssącego zawór kolektora ssącego czujnik podciśnienia kolektora ssącego
rejestrator point roomba akumulator integra czujnik obecności
captor aplikacji captor aplikacji
Volvo XC60 2013 - Telepanie silnika na zimno Zanussi ZDLN6631: Rozwiązanie błędu 54 w zmywarce