Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Uszczelka filtra, rura cienkościenna w podstawie filtra, zawory przelewowe...
Zawór przelewowy xxxxxxx082 lub mechaniczna pompka zasilajaca.
Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem na nowy. Efekt jest taki że silnik "odżył" na wysokich obrotach, tzn maksymalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy obrotach około 1400 i wyżej. Odczuwalny jest również wzrost mocy i momentu. Poniżej opisanego zakresu obrotów auto umiarkowanie kopci i nie ma siły. Błędów nadal brak. Proszę o radę czy wymieniać...
Przeszukałem forum i znalazlem taki sposób na sprawdzenie smoka: Zawór zwrotny można sprawdzić odkręcając 2 rurki od pompy paliwa (poprowadzone równolegle od smoka do pompy paliwowej) jedną zatykasz a do drugiej dmuchasz powietrze. Podmienie też zawór przelewowy przy filtrze. Który to jest zawór czerwony?
Witam. Zawór przelewowy, pompka paliwa, i na koniec zawór EHAB Sterowanie: kluczyk przekaźniki bezpiecznik niebieski kabelek :D
Pod kompa, sprawdzać jak buduje ciśnienie na listwie. Filtry, sitko w smoku, nieszczelność na przewodach paliwowych, pompy, zawór przelewowy - przyczyn w tym silniku może być od groma.
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Mierzłeś ciśnienie manometrem na filtrze? zdemontuj pompę podająca, rozkręć. W Środku są dwa tryby wyjmuj je i zobacz ściany (jak widać ślady na ścianach że tryby się obracają, pompa do wymiany) Sprawdź jeszcze zawór przelewowy Dodano po 3 Uruchom silnik i pozostaw na obrotach 500 obr./min. Odczytaj wartość ciśnienia, najniższa dopuszczalna wartość...
Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni. To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami. Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5? Jakie...
Witam. Losowo, kierowcy na wolnych obrotach zapala się EDC jest to błąd 71 D005(Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych.) Po dodaniu gazu błąd znika. Błąd powstaje tylko czasami, jak wystąpi to nie ma innych objawów. Nawet gdy błąd nie jest aktywny , falują obroty na jałowych. Ciśnienie według...
Witam Jeszcze mam pytanko po odkreceniu filtra paliwa na listwie powinno być ciśnienie? Bo wymieniłem dzisiaj filtry i oleje a puzniej chciałem zobaczyć cewki i po odkreceniu czewki nawet paliwo nie wycieklo wydaje mi się to dziwne Moim zdaniem to albo cewka gaszenia albo zawór przelewowy Jakieś podpowiedzi? Dzieki i pozdro
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Wymieniłem zawór przelewowy na końcu listwy, pali na strzała, dziękuje za dyskusje, Posiadam sdp3 w razie gdyby ktoś potrzebował rozkodować błędy. Pozdrawiam
Sprawdź zawór przelewowy na listwie (od strony wentylatora)- zmierz ciśnienie na pompie zasilającej. Czasem mogą być winne uszczelniacze pompowtrysków.
Ciśnienie powinno być ciut więcej bo między 17 a 20 z reguły, powyżej 17 powinien się uchylać zawór przelewowy. Zawór odcinający jest po lewej stronie silnika obok kolektora dolotowego, od przodu lecąc masz takie 4 od kąta i dawki, potem jest właśnie ten odcinający. Trudno tego nie zauważyć
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Nie jeśli zawór przelewowy otwiera sie przy 5,5 pompa paliwa albo mieli paliwo albo zawór bezpieczeństwa w pompie przepuszcza .. Takie przypadki nie jednokrotnie zacierały nowe pompowtryski szczególnie na 1 i 2 cyl.
SCANIA R 420 HPI 2007 - autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Regulowane zawory i pompowtryski. Pompa paliwowa nowa. Musi być gdzieś ubytek ciśnienia, pytanie gdzie?
136 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie wysokie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka jest prawdopodobnie spowodowana przez uszkodzony zawór przelewowy. Przyczyną może też być zapchany przewód powrotny paliwa. Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie...
Ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał (sprężyna w p-ce paliwa, zawór przelewowy?) Ma być 2,2-2,5 bar na LL(500) mierzone na krućcu filtra paliwa
Po wymianie zaworu przy pompie ( jak dobrze pamiętam chodzi o zawór przelewowy ) jest dużo lepiej. Nie tłucze kabiną, równo pracuje, luzy skasowane. Wygląda na to że tutaj tkwił problem. Koszt ok 250 zl. Dzięki za sugestie i pomoc pozdrawiam
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Podwieszony/zużyty regulator ciśnienia, pompa zasilająca. co jest dziwne to filtr paliwa cały w oleju silnikowym (czarny). Normalka w tych silnikach. zawór gaszenia otwarty na 52% Skąd wiesz? Czym diagnozowałeś? EMS 1847329 135: Tytuł Ciśnienie zasilania Usterka Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym...
Cześć, miałem trzy Scanie 143 420 i 450 km . Z tego co pamiętam to w w tym miejscu w pompie był chyba zawór przelewowy/zwrotny ale nie dam sobie głowy uciąć bo już parę lat minęło a wtedy nie było smartfonów i nie robiło się zdjęć przy robocie. Co do kąta wtrysku to masz na podstawie pompy znak taka kreseczka wybita na kołnierzu przy wyjściu wałka widzę...
Jaki jest numer katalogowy wtryskiwaczy? Były w produkcji 2 typy -z przelewem i bez. Te z przelewem miały śruby dodatkowo połączone przewodem i wyprowadzone za zawór przelewowy do powrotu paliwa. Jest jesze jedna możliwość, podczas "regeneracji" PDE zapomniano o uszczelkach nakrętki (wewnątrz nakrętki). Ewentualnie powstał przeciek wskutek dużego ciśnienia...
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) co za ironia :) a gdzie Ci wymienali ten EHAP.....?? to jest komplet zawór z cewką.. więc jak tylko mogli wymienić Tobie jedną część..?? no właśnie! Dodam tyle że zakres działania zaworu jest niewielki a jego regulacja odbywa się podkładkami regulacyjnymi co 0.1mm od 0,2-2.00mm. W warunkach "p.w/w...
Skoro wymieniłeś filtr paliwa i nic się nie zmieniło to sprawdź zawór przelewowy bo może otwierać się za wcześnie. Sprawdź też czujnik ciśnienia zasilania bo jest coś nie tak z napięciem . Napięcie na ten czujnik może być zakłócone awarią czujnika doładowania,temperatury płynu,prędkości obrotów wentylatora , więc trzeba sprawdzić czy przewody tych czujników...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
Witam, mam problem ze Scania R420 (egr, turbocompound) 2005 rok. Gaśnie gdy auto się zagrzeje, na zimno się to nie zdarza. Problemem jest ciśnienie paliwa, mianowicie zawór odcina paliwo przez co gaśnie. Wyskakują błędy takie(wg ilości rejestracji) (nr jednostki 1760446): 53264(max) - przekroczona wartość graniczna ciśnienia paliwa 53252(max) - nieprawdopodobnie...
Witam. Ciśnienie jest na wolnych 1,8 bara,przy 1400 3,6 bara, zwiększanie obrotów nie przynosi wzrostu. Ciśnienia sprawdzone komputerem i manometrem. Co się dzieje- przy dużym obciążeniu pod górę, wskazówka spada na zero, na wyświetlaczu jest wtedy 10 bar, zapala się EDC. Ostatnio zaczyna zapalać się lampka ciśnienia. Czujnik jest podmieniony na nowy,...
Pompka w momencie gaszenia wypompowuje paliwo z pompy i filtra paliwa, i gdy zawór przelewowy jest uszkodzony, ("latająca kulka" -częsta usterka tych zaworów także w MAN) paliwo jest uzupełniane z przewodu powrotu. Po 2 sekundach gdy silnik nie gaśnie, zawór wraca do położenia otwartego aby wyrównać podciśnienie a silnik jeśli dalej pracuje to w tym...
Witam, problem rozwiązany zawór w obudowie filtra i zaworek w listwie paliwowej również wymieniony, błędu brak ale kopci nadal trochę kopci. Pzdr Dodano po 1 Zaworki przelewowe wymienione i jest ok. Błędu juz nie ma ale kopcenie jeszcze trochę zostało
Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309 Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty....
witam to maszyna zrobiona.Kwantor tak jak piszesz do grobu nie zabiorę pomęczę się nieco i wystukam jak ja widziałem ten problem.A mianowicie pisał kolega ,że wtryski były zawalone, sprawdzone umyte i SKALIBROWANE co to znaczy w tych wtryskach nic się nie ustawi ani tym bardziej kalibruje ustawienia dokonuje się po założeniu.Na moje to tak maszyna kulała...
Jakie porcelanki? jakie tłoczki? niczego takiego nie ma w Scani! Pompa olejowa to zwykłe żelastwo z 2 trybami. Są 2 uszczelniacze gumowe ( fasonowe oringi) na rurze ssącej smoka i tyle. Po latach twardnieją i przy dotyku potrafią się rozsypać, ale to nie jest porcelanka. Uszczelniacze trzonków zaworów na wydechu nigdy nie spowodują wycieku oleju do...
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
W zasadzie w każdej jednostce silnika kod 135 to ciśnienie zasilania paliwem. Skoro błąd na CAN jest nieaktywny nie zawracałbym sobie nim głowy. Wiele razy miałem w jednostkach błędy na komunikacje CAN itd. ale są to błędy pojedyncze i w dodatku nie aktywne, tak samo jak tu wieć sobie odpuść. Kod 135 w dodatku aktywny to za niskie ciśnienie paliwa....
Witam opis błędu 53253 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Po pierwsze kolektory były zdjęty był czas że byłem tam co dwa dni i widziałem wyraźnie że kopci z kazdego (zostały tylko kawałek kolektora z turbina). Macie rację jest problem z kątem wtrysku lub z dawka paliwa. Jest to mój pierwszy HPI w mojej historii robiłem PE i CR, dlatego nie mam dużego doświadczenia. Mam stare cewki bardzo proszę o instruckce...
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Ciśnienia są różne w zależności od wersji ecu, najlepiej sprawdzić na zaworze przelewowym jaka jest wartość. Domniemam że twój ma około 16,5 bar
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Tymczasem proszę o Wasze sugestie. Tak jak koledzy wyżej sugerowali do sprawdzenia ciśnienie w zbiornikach (powinno być ok. 8,5 bar) jeżeli jest poniżej 6 bar to zawór przelewowy nie pozwoli zasilić zbiornika zawieszenia pneumatycznego.Równie ważny jest czas napełnienia oraz drożność układu. Manometry w rękę i sprawdzać.
scania zawór przelewowy przelewowy zawór zawór przelewowy rozdzielacza
schematy projektorów bezpiecznik octavia schemat access filtrowanie formularz
hulajnoga elektryczna falownik zabezpieczenie róznicówka
Panasonic RDP-153N – podłączenie zasilania 12V bez ISO, opis pinów, gdzie plus i minus Denon PMA-600NE i Canton Ergo 670 DC – kompatybilność, brzmienie, ustawienie