Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Mam taki problem gdy przekręcę kluczyk w stacyjce to zapala mi się lampa od grzania się świec ale on tak szybko nie zgaśnie dopiero gdy trochę pojeżdżę. Wydaje mi się ze to jest wina świec ale żeby je wymienić muszę zdjąć kolektor ssący jak go zdjąć ?
A 190 (benzyna) automat 2000 rok Pytanie do praktyków . Jak dostać się najprościej do rozrusznika a konkretnie , jak dokręcić śruby go mocujące ? Po prostu się poluzowały. Jaki tam jest rozmiar klucza ? Czy aby opuścić silnik razem ze skrzynią , wystarczy odkręcić śruby sanek i opuścić , czy coś się nie pourywa ? Jak najprościej zdjąć kolektor ssący...
a szmata nie miała jakiś guzików czy coś? sama szmata się wypalić powinna, ale jak podparła zawór jakimś cudem tak bardzo, no to trzeba zdjąć kolektor ssący i kręcąc wałem ustawić tak, żeby zawór ssący był otwarty i powyciągać resztki tej szmaty jakimś np Koherem
Ja bym proponował zdjąć kolektory -ssący i wydechu i zobaczysz czy z głowicy z którego wylatuje jaki dym a wtedy dopiero by sprawdzać co i dlaczego
Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.
Zdjąłem kolektor ssący w poszukiwaniu uszkodzonych klap i za dużo nie znalazłem, jutro to poskładam go do kupy i podmienię ten czujnik.
Demontując alternator, zdjąłem kolektor ssący, obudowę filtra i odpiąłem przepływomierz, nic więcej...
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Witam forumowiczów. Problem. Skoda Fabia 2 1.2 tdi model silnika cfw. Trzeba było zdjąć kolektor ssący ktory był zabudowany przez listowe CR czyli trzeba było ją zdjąć. Po zamontowaniu jej spowrotem samochod nie odpala. Tzn chce ale nie może. Na testerze cisnienie na listwie max 30 bar. Tak jakby chciał już odpalić, ale nie odpala. Cisnienie na zasilaniu...
Jak odepnę czujnik iskry nie ma, jak wepnę jest... zawory otwiera bo patrzyłem przy zdjętym kolektorze ssącym.
Patrzyłem tą odmę, w sumie za wiele nie napatrzyłem bo żeby się do niej dostać trzeba zdjąć kolektor ssący, jedynie dmuchnąłem w rurkę która podłączona jest do kolektora obok Vanosa. Przepływ jest ale to pewnie i tak nie o to chodzi :)
zdjąłem kolektor ssący wyczyszczę go dokładnie i będziemy widzieć, ale trochę tego smaru z sadzami tam jest może to być to. jutro działam dalej ,napewno jutro dam znać co jest grane ,bo jeszcze myślałem czy coś się nie psują popychacze ale mi to nie pasuje bo auto do końca jeżdziło bez zarzutu ,na razie dzięki za pomoc
(at)gimak A podałeś przykład silnika, który słąbo sie nadaje do LPG. Zawsze wybierałem silniki z hydrauliką zaworów. Największe koszty jakie miałem to raz reduktor za 220 zł i ze 3 kp.l tanich wtryskiwaczy np magic jet czy stag, za 200 zł /4 szt , które wytrzymywały 50-60kkm. Jedyny problem jaki miałem do przez miesiąc nie mogłem dojść , dlaczego po...
Witam wszystkich powracam do tematu vectry komputer nic nie pokazał zdecydowałem się zdjąć kolektor ssący i okazało sie że jest pekniety mimo ze był aluminiowy kupiłem drugi i nie ten samochud dziękuje wszystkim za dobre porady pozdrawiam
Witam. Mam podobny problem z takim silnikiem ,czyli odpalanie i wolne obroty.Kosiarka ma już swoje lata i uważam,że problem z odpaleniem i brak wolnych obrotów może być spowodowany niską mocą ssącą podczas suwu ssania.Przynajmniej w moim silniku,przy zdjętym kolektorze ssącym i przytkaniu wlotu palcem słabo odczuwa się zasysanie powietrza(podczas kręcenia...
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
rozrząd wczoraj sprawdziłem trzeci raz,według mnie jest ok,ciśnienie sprężania po 12 atmosfer, spróbuje dziś zdjąć kolektor ssący i zobaczę czy nie ma jakiś uszkodzeń ? Dodano po 2 kolektor wyeliminowany,brak uszkodzeń.
Witam. Jak w temacie. Krótko: rozpięte połączenie "pedał" hamulca, 4 śruby mocujące serwo, odkręcona pompa hamulcowa, węże podciśnieniowe itp. Serwo wisi luźno, a za diabła nie mogę go wyjąć. Między kolektorem ssącym a nadkolem mam luz -1cm. (minus 1cm). Nie mogę go wyjąć. Jeśli trzeba to dam foty. Pytanie: czy muszę zdjąć kolektor ssący? Może jakiś...
Czy na filtrze tym "stożkowym" skuter jeździł jakiś czas? Niech Pan zdejmie kolektor ssący z gaźnika i wleje tam trochę paliwa przepustnica w połowie lub ruchy przód tył. Jeżeli się odezwie i zgaśnie to problem tkwi w układzie paliwowym.
Podmieniony, klika tak samo, auto nie odpala Dodano po 3 Zdjąłem dziś kolektor ssący też i wizualnie popatrzyłem na kable czy nie są przetarte, urwane koło listwy itd ale nie widać nic
Czy parownik ma elektrozawór od ssania ? Zapodaj zdjęcie mieszalnika na kolektorze ssącym.
Witam! Dzis po odpaleniu zimnego silnika i wjechaniu do garazu zdjąłem kolektor ssący. Auto ogołem chodziło jakies 3-5 min (cały czas na ssaniu). Zdejmowałem kolektor bo szukam przyczyny błędu P0200 i mam emulator i myślałem że coś będzie z połączeniami kostek. Gdy zdjąłem go, moim oczom ukazała sie świecąca przepustnica i stojące w niej paliwo. Kolektor...
Witam Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.6 8v 1999r. przebieg 220 000 km. Silnik zaczął mi pracować nierówno, jakby miał delirkę, szarpie go. Zdjąłem pojedynczo przewody na świece, to szarpie na każdym cylindrze jeszcze bardziej. Zdjąłem kolektor ssący i wydechowy i zalałem zawory WD-40 i raczej trzymają szczelność. Sprawdziłem też ciśnienie na poszczególnych...
1. Tam jest o ile dobrze pamiętam MAF. Takie info dla kolegi który się zastanawiał. 2. Która sonda była nie oryginalna ? 3. Układy lubryfikatora to bzdura i tyle. Wystarczy zdjąć kolektor ssący by zrozumieć. 4. przy 220 tys. km na benzynie należało sprawdzić luzy zaworowe, przed motażem LPG. 5. Czy mieszanka bogata, czy uboga upali zawór szybciej......
0,28 to za dużo, 0.36-0,4 właściwe. Masa powietrza też za niska, nie masz nic w dolocie? Podaj dokładny kod silnika. Gdzieś musi być na dolocie coś.Ta korekta niby +3 ale coś jest nie tak.A jak tam przepustnica? Jest to B5244S czyli 5 cylindrowa rzędówka o mocy 170kM. W dolocie niczego nie ma, wyciągnąłem przepływkę najpierw do czyszczenia a później...
Zdjąłem kolektor ssący przy okazji innej roboty, spojrzałem tam gdzie widać zawory, wsadziłem palucha ale po trzonkach nic tłustego nie spływało. Jedynie na niektórych cylindrach ta dolna część zaworów ma taką żółtą barwę, pozostałe są srebrne. Czyżby zabarwiły się od oleju? Niedługo zabieram się za te uszczelniacze i zobaczymy jak wyjdzie. Na razie...
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
Wiem że nie jest. Tylko żeby ją wymienić musiałem zdjąć cały kolektor ssący, rozłączyć parę wtyczek... Zszedłem przed blok pomimo deszczu, angielska pogoda, i na męskich pinach w miejscu gdzie wpinam kostkę zauważyłem delikatny biały nalot. Jak się go pozbyć? Dmuchanie nie pomaga. Na jednym, konkretnie piatym od prawej w górnym rzędzie był jakby silikon....
Tak więc po całodniowych potyczkach dalej stoję w pkt wyjścia. Co dziś zauważyłem- podmieniłem przekaźnik świec (ten z blaszką) na inny- dalej nic się nie dzieje, prądu jak nie było na sześciu pinach do świec tak dalej nie ma... rozebrałem kostkę do przekaźnika i wypiąłem pin 8 (kabel brązowo- niebieski z napięciem około 6,5V)- efekt: po przekręceniu...
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
gdzie tu znajduje sie takowy czujnik??? Kolega wyżej pokazał ci zdjęcie jak wygląda taki czujnik. Jak już pokrywa jest zdjęta to stojąc przed autem przepustnicę masz po prawej stronie kolektora a czujnik jest po lewej.
Mnie rozwaliło całkowicie, jak klient miał w kolektorze ssącym zamontowany korek od wanny, z łańcuszkiem, żeby nie zginął, jak go wybuch gazu wywali :D
Zdjęcie kolektora ssącego prawdę Ci powie .
U mnie pomogło zdjęcie kolektora ssącego i wyczyszczenie go, oraz wymiana map sensora, który jest w kolektorze.
A ja lubię takie auta , mam z czego żyć . Jak zdejmiesz kolektor ssący to zobaczysz co jest do zrobienia .
Witam, posiadam Chryslera Voyager 2.5 TD 2000r. przebieg 190000 km. Po odpaleniu silnika słychać stuki. Zdjąłem gumę z kolektora ssącego. Według mnie zawór ssący się nie domyka i powietrze jest pchane w stronę kolektora ssącego - co powoduje charakterystyczne membranowe stuki. Na laskach popychaczy są widoczne ślady zużycia. Co możecie mi doradzić w...
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
Między reduktorem lpg a kolektorem ssącym jest wężyk, Ze zdjęcia wygląda że zdjął ten wężyk. Pytanie czy krótkie wężyki między listwą wtryskiwaczy a kolektorem są szczelne.
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Więc temat został rozwiazany. Czopkę zdjąć, zrobić zawory, poprawić lpg i upalać od nowa:-) Ustawiłeś gmp w cyklu sprężanie - praca?
No gdybym to umiał zrobić to bym się nie pytał na forum .. To nie jest zmiana opony przecież . Nikt nie chce go robić, a jeden z lepszych elektroników w moim mieście też nie wie więc pomyślałem, żeby tutaj zasięgnąć jakichś informacji, i może w jakiś sposób go nakierować po prostu Co Ty piszesz, przecież to są jedne z najprostszych usterek. Przekręcasz...
Bardzo dziękuje za pomoc , miałeś racje . Jestem kilka dni po wymianie uszczelki pokrywy zaworów , uszczelek wtrysków oraz uszczelek kolektora ssącego i sucho . Uszkodzona była jedna warga uszczelki pokrywy zaworów w okolicy drugiej świecy , dokładnie było widać dopiero po zdjęciu kolektora ssącego . W samym kolektorze był delikatny film olejowy ewidentnie...
Hmm, jak to najlepiej wytłumaczyć. Obok przepustnicy ,wkręcony w kolektor ssący. Jutro zrobię zdjęcie silnika, to dokładnie zobaczysz jak wygląda. Pozdrawaim
Zrobiłbys zdjęcie tego co się tam porobiło?
Silniki DTL DTI i DTH momentalnie wyczuwają zaślepiony zawór EGR. To tak jak byś zdjął przewód podciśnieniowy z zaworu na kolektorze ssącym , czy zaślepiony czy odłączony a ECU wykryje błąd P0100 :-) Nie polecam tego rozwiązania. W starych silnikach się sprawdzało, bez przepływomierza.
Portwein nie zauważył że to będzie miało wpływ. To ja zauważyłem. Przepraszam. Zapomniałem dodać, że na Privie 2 dni temu. Wracając na chwilę do pomysłu montażu "wcześniej" czujnika, wrzucam zdjęcia w jaki sposób zabudowany jest oryginalny czujnik wału(strzałka). Nie widzę możliwośći zamontowania drugiego czujnika wyżej. Widać odlewy do przykręcenia...
Jeśli jest to silnik X16XE to EGR znajduje się w kolektorze ssącym, po stronie kierowcy ,musisz zdjąć plastikową pokrywę z silnika.
No właśnie też to pisałem i dlatego bije kompresją w kolektor pewnie ssący . Zrób jeszcze zdjęcie z ustawienia wału dla 100% potwierdzenia że pasek ci przeskoczył .
Bardziej niż syczeniem martwiłbym się klekotem rozrządu... to na żywo też brzmi jak stary diesel? Ten silnik nie powinien tak pracować. Ciężko oceniać odgłosy po nagraniu. Z okolicy przepustnicy zawsze słychać lekki syk. Skoro nie reaguje na rozpylony plak/samostart to nie ma nieszczelności "na zewnątrz", ale być może coś nie tak jest złożone w środku....
jakie masz ustawione ciśnienie na reduktorze w trakcie kalibracji ? sprawdź ciągłość przewodów między steronikiem LPG, a listwą. Sprawdź stan wężyków między kolektorem ssącym, a parownikiem i MAP sensorem. Dodaj zdjęcie wartosci cisnienia w trakcie pracy na biegu jałowym na LPG.
Ten samochód ma dwa czujniki temperatury jeden z nich jest do temp około 30stopni i najprawdopodobniej nie pokazuje prawidłowej temperatury zimnego silnika znajdziesz go gdzieś na kolektorze ssącym można na zimnym silniku zdjąć z niego wtyczkę i jak zapali normalnie to po prostu go wymień.
Cewki poszły na pierwszy ogień, sterownika nie mam jak podmienić. Dodano po 12 Po zdjęciu kolektora ssącego nie widać zaworów ssących.
kiepskie zdjęcie, wygląda na zawór recylkulatora spalin
Gdzie w tym silniku jest separator oleju ? Po zdjęciu kolektora ssącego sporo jest oleju który spływa po głowicy i bloku silnika w dół, na przeglądzie technicznym zasugerowano wyciek oleju spod głowicy ale tył silnika jest suchy. Strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie wpada olej w kolektor ssący.
Nie wiem jak to jeszcze zrobię ale montaż silnika nie będzie łatwy tak aby nie uszkodzić uszczelniacza w skrzyni. Myślę że jutro znajdę te trzy śruby. Po zdjęciu kolektora ssącego widać dokładnie zawory i wydają się być proste. Teoretycznie po wymianie/ naprawie rozrządu będę chciał zmierzyć kompresję na wyjętym silniku. Rozrusznik da się zamontować...
zfv nie powiesz mi że wymagane 2.5 atm to to samo co 3,8 atm , w jakimś celu ten parametr istnieje , wtryski miałem wyciągać ,ale żeby do nich dotrzeć trzeba ściągnąć kolektor ssący . I tak muszę go zdjąć aby dostać się do zaworów więc sprawdzę .
Zdejmij kolektor ssący i dokładnie go obejrzyj czy nie ma w nim pozostałości po obróbce. Sprawdź doleganie do bloku. Wszystko wskazuje na ubogą mieszankę, wypadanie zapłonów na tym cylindrze i dopalanie się paliwa w tłumiku. Stąd ta nierówna praca i strzały w tłumiku.
Na odcinku ok 10 km zdarza się to dość często, ale nie zauważyłem by to było przy konkretnych obrotach. Przy niskich prędkościach i wysokich się to zdarza. Przy prędkości 70-80km/h to mniej czuć ale jednak czuć. EDIT: okazuje się że bywa też odwrotnie. Na zimnym szarpało a na ciepłym już nie było to tak odczuwalne. Może ktoś mi wrzucić zdjęcie jak powinien...
Do tego trzeba zdjąć głowicę. Uszczelka pod głowicą może być, ale mało prawdopodobne. Do weryfikacji należy zmierzyć kompresje.
Klapa gasząca znajduje się wewnątrz wlotu powietrza do obudowy zaworu EGR, przed kolektorem ssącym, musisz zdjąć wąż gumowy z wlotu obudowy EGR i zobaczysz w jakiej jest pozycji, musi być otwarta czyli ustawiona we wlocie poziomo : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... a to co opisujesz na pompie wtryskowej to jest to elektrozawór N109 - po...
Kolego myślę że nie będzie większego problemu.Musisz zdjąc kolektor ssący,przewody paliwowe,pokrywę zaworową(bez demontarzu wtryskiwaczy-tylko delikatnie uszczelniacze wtrysków-teoretycznie jednorazowe) i już masz walek z dźwigienkami na wieszku bez specjalistycznych narzędzi.Po zlokalizowaniu uszkodzonych dźwigienek odkręcasz odpowiedni wałek i wymieniasz...
Witam. LPG, Opisz coś więcej o tym. Może to nie fabryczna a dokładna IV generacja i parownik się skończył. Wieczorem jak przyjedziesz to zdejmij ten cienki wężyk idący z parownika do kolektora ssącego (zdejmij od kolektora). Załóż tam nową pusta strzykawkę w pozycji "ściśnięta" I rano zobacz czy tłoczek się ruszył. Jeżeli tak to parownik do wymiany...
A ten płyn to nie przypadkiem paliwo kapiące z gaźnika?, Otwór w kolektorze ssącym czy w podstawce gaźnika( do podstawki powinny być podłączone dwa przewody gumowe), może jakieś lepsze zdjęcie, należały by sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza.
Do FFL tak czy siak idzie gaz. Jaki był by sens, że nie szedł? Tam ma właśnie nie uciekać. Sprawdź to z wodą. Poniżej zdjęcie połączenia przewodu od podciśnienia z kolektorem ssącym. Rozumiem, że stąd muszę go wypiąć i włożyć do wody. http://obrazki.elektroda.pl/5241516300_1...
Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
Zdejmij rurę kolektora ssącego poproś kogoś niech odpala, a Ty użyj plaka do rozruchu silnika.
Wszystko jest sprawdzone, Błąd P0299 (od skasowania wchodzi po kilku km, nie od razu, jazda możliwa ale b. wolno, brak mocy) zasilanie z ECU do elektrozaworu dochodzi (sterowany minusem) przy rozruchu sztanga się podnosi i za chwilę opada) Dodatkowo ECU wyczyszczone styki, rozebrany komputer poprawione wszystkie ewentualne zimne luty. Brak jakiegokolwiek...
Dziś dokręcałem wszystkie widoczne obejmy. W jednym miejscu było widać wycieki oleju przy samym kolektorze ssącym na gumowym łączniku. Zdjąłem łącznik chcąc sprawdzić jego szczelność, było ok. Chyba będę musiał wybrać się na kanał aby sprawdzić stan węży które idą dołem, czy nie zbutwiały lub sprawdzić obejmy. Ale to dopiero w weekend. Nie wiem jak...
odnośnie problemu jaki mnie trapi to raczej po ostatnich oględzinach podejrzewam ze kol.jokerdek wskazał mi prawidłowy kierunek "....skontroluj szczelność układu ssacego, ... po nowym roku umówiony jestem z kolesiem który ma garaż z kanałem i zdejmę kolektory( ssący i wydechowy ) i wymienię uszczelkę wtedy się odezwę co i jak , na razie dzięki za wszelkie...
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Witam. Ile ma przejechane na tym LPG? Na już zanim zgasisz auto, zakręć gaz na butli poczekaj aż samo przejdzie na benzynę i zobacz jak rano odpali - normalnie to masz parownik do wymiany. Jest jeszcze inna metoda - z parownika wychodzi cienki wężyk do kolektora ssącego, Zdejmij go z kolektora i załóż na niego strzykawkę jak do rana tłoczek wyjdzie...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
jak zasysam powietrze z regulatora to ciśnienie delikatnie maleje. A jak dmuchne w niego to wzrasta . Może tu jest problem? Opisałeś właśnie prawidłowe działanie regulatora. Po to on jest żeby ciśnienie paliwa było stałe względem ciśnienia w kolektorze ssącym a nie atmosfery. Ze zdjętym wężykiem ma być równe 3 bary.
Sprężarka od SKOTA ma tłoki 80mm,daj jakieś zdjęcie to zobaczymy.Silnik planuję dać 3kW,ale mam też 4kW,oba 1430rpm,a obroty nie większe niż 1100rpm na sprężarce.Mam takie dwie sprężarki,w obu różne kolektory,ssące dorabiane ale nie przeze mnie,wydechowe zrobiłem tak ,że są po 2 na cylinder. Próba z silnikiem 1,5kW 960rpm,żeby zobaczyć czy pompują.Ciężko...
Witam mam problem z Citroenem C5 z 2006 roku. Silnik 1.6 HDI 109KM 9HZ z fapem. W silniku rozciągnął się łańcuch i uszkodził ślizg. Po wymianie łańcucha i ślizga auto nadal nie odpalało. Strzelało w kolektor ssący. W związku z tym została zdjęta głowica. Okazało się że zawory wydechowe spotkały się z tłokami. Ale w tak małym stopniu że nie zostały skrzywione....
Ale jesteś uparty. Zawory można zdemontować po odkręceniu metalowej klapki, która jest za tłumikiem. Trzeba zdjąć okrągłe zabezpieczenia na trzpieniach zaworu. Pęknięty kolektor ssący ( rurka plastikowa ) tłumaczy nierówną pracę silnika. Wszystkie połączenia, gaźnik - cylinder muszą być szczelne. Nagar można czymś zeskrobać np. nożem. Stan cylindra...
membrana od proszku nie uszkadza się -najcześciej zatyka się przy kolektorze ssącym w krućcu albo przy termostacie -a czy jest przepływ przez parownik łatwo sprawdzić wystarczy zdjąć przewody założyć na jeden kruciec szłałf i dmuchnąć-przejście pewnie będzie.
Zapchany wydech, lub brakuje mu powietrza. Na samostarcie silnik pracuje, przewód zdjęty przed kolektorem ssącym. Gdy przestaje psikać natychmiast gaśnie. :cry:
Sprawdź czy ma przelot jak jest dołączony bądź zgaszony silnik. Jeżeli nie ma to jest sprawny ----------------------------------------... Nie bardzo rozumię.Są dwa krućce w elektozaworze.Jeden jest podłączony z kolektorem ssącym drugi z odpowietrzeniem oparów paliwa.Czy mam rozumieć że na biegu jałowym mam zdjąć węzyk od oparów i sprawdzić czy ciągnie...
Dzięki panowie za porady. Właśnie wróciłem z warsztatu. Odkręciłem ten "kolektor ssący" od silnika zdjąłem uszczelkę. Wysuszyłem, odtłuściłem, posmarowałem wszystko z umiarem silikonem (motoryzacyjny +350°C) i skręciłem ponownie. Choć i tak nie wyglądało mi to na miejsce nieszczelności. Uszczelka była równo odciśnięta. Niestety flansza tego króćca ssącego...
Witam. Wskazywało by na któryś z czujników halla ale one bardziej lubią "nie pracować" ciepłe. Skoro piszesz że LPG zakręcone. A na pewno dokładnie zakręcony zaworek na butli? Na parowniku jest jeszcze taki cienki wężyk idzie do kolektora ssącego. Zdejmij go a od strony kolektora zaślep czymś na próbę. Pozdrawiam.
Chętnie skorzystam z serwisówki ze schematami. To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. , tego akurat nie sprawdzę teraz bo jeden ze współpracowników pomyślał że zdejmie kolektor ssący i zamieni wtryski, ale niestety nie jest to możliwe, Jak coś mierzysz to wrzucaj konkretne wyniki , niestegty...
przepustnice wymieniłeś niepotrzebnie , po prostu nie pada , reset kompa przez zdjęcie klemy sprawdź czujnik temperatury silnika i jego wiązkę (całą wiązkę na kolektorze ssącym). potrafi zamakać i wtedy następuje kolba .
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Witam .Słabe to zdjęcie ale wygląda na odmę możliwe skutki to podwyższone obroty lub ich falowanie zależy czy podłączona jest do kolektora ssącego czy przed przepustnicę do rury ssącej.
Dzięki za podpowiedź. Dodano po 2 Gdzie mam tego szukać? Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie? Szczerze mówiąc pierwszy raz o czymś takim słyszę i w tym temacie jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
Witam Auto sprowadzone z Niemiec instalacja SGIS 8cyl. USA takie oznaczenie na sterowniku, reduktor nie wiadomo co, jeden na osiem garów, miedź 8mm i listwy Valtek czerwone. Auto na gazie pracowało raczej z przymusu, nieszczelny MAP i ogólnie nieszczelności w dolocie, na Pb nieco lepiej ale szału też nie było. Zostanie zdjęty kolektor ssący i usunięte...
Weż z dowolnego diesla zdejmij kolektor ssący i wstrzyknij do każdego cylindra taką samą ilość oleju. Odepnij sterowanie paliwa tak by go nie dostawał i zakręć rozrusznikiem, w każdym z cylindrów dojdzie do zapłonu i olej się spali ( jak wtyśniesz odpowiednią ilość oleju nie za mało nie za dużo ) Kolega słyszał, że w którymś kościele dzwony biją, ale...
Jak odkręcałem śrubę na wale miałem blokady wkręcone. Śrubę na wale dokręcałem wg danych z autodaty moment + stopnie Przy ręcznym kręceniu, przy kręceniu rozrusznikiem żadnych dziwnych dźwięków Słychać że silnik nie ma kompresji bo kręci nim rozrusznik jak wiertarką :-) Złożyłem ten rozrząd wczoraj kilka razy :-) Pojawiła się kompresja z nowym KZFR...
Żeby wyjąć nastawnik wolnych obrotów trzeba zdjąć filtr i wyciągnąć go z gumy(jest wciśnięty w kolektor ssący między 3, a 4 cylindrem). Mam PD-45 w W124 i najgłupsze rozwiązanie to nie jest, ale przekaźnik pompy jest duzo prostrzy, tańszy i równie skuteczny. 50zł kontra 5zł, wybór nalezy do ciebie. Jak nie masz sterownika to znaczy ze masz śrube, czyli...
Po latach dodaję kilka swoich spostrzeżeń w w/w temacie. Mianowicie Xantia 2.0 16V 98, gaśnie na benzynie i lpg, sporadyczne okresy wolnych obrotów raczej w zakrsie temp. 40-80stC. Gaśnie po wciśnięciu sprzęgla, a również zdażało się, że podczas jazdy, po zatrzymaniu, odpala bez problemu, ale wyłącznie bez pedalu gazu! Wymieniłem czujnik temperatury(zielony)...
Kolektor dolotowy jest podgrzewany poprzez ciecz chłodzącą ale nie to jest przyczyną przegrzewania się się silnika raczej szybki ubytek płynu Nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś ale: Kolektor ssący raczej jest ochładzany a nie podgrzewany. I nie przez ciecz chłodzącą tylko przez paliwo. A wszystko poto by powietrza było w nim więcej (to...
Będąc kilka lat temu na wsi widziałem ciekawy patent na odpalanie. Fakt nie był to 360, ale jakiś rusek. Z rozrusznika była zdjęta obudowa, tak że wystawał tylko wirnik. Koleś zapalał lutlampę i grzał kolektor ssący. W międzyczasie zakładał pas transmisyjny na wirnik rozrusznika, a z drugiej strony na silnik 7,5kW( taki wiecie, jak to na wsi do krajzagi,...
Manio widziałeś wytyczne L.R co do nawiercania wtryskiwaczy w oplu? zdziwiłbyś się 4 cm od wtryskiwaczy benzynowych nie widziałem i nie chcę oglądać , ale można dowolnie nawiercić kolektor i zastosować wkrętki kolektorowe z elastyczną końcówką , które doprowadzą gaz dokładnie na zawór ssący , od biedy nawet bez zdejmowania kolektora. Zdjęcie kolektora...
odpal na plaku tzn zdejmij wąż najbliżej kolektora ssącego podczas kręcenia psiknij plakiem do tapicerki .Samochód zapali i powinien sie odpowietrzyć bez wiekszych problemów
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
kolektor ssący zafira kolektor ssący czyścić kolektor ssący
ustawienie trasy tokarka frezarka schemat radiotelefon motorola
projekt mojej bramy garażowej projekt mojej bramy garażowej
Parametry pieca Termet Silver Pro - znaczenie i funkcje Odblokowanie radia Renault Scenic 1 z napisem "CODE"