Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
Dobrze słyszałeś ,do zdjęcia koła pasowego potrzebny jest specjalny ściągacz.Koło posiada tuleje gumową bez ściągacza łatwo zniszczyć. Podobnie przy wymianie paska w/g Autodaty inna technologia.
spokojnie możesz zdjąć koło pasowe ściągaczem do łożysk.Póżniej je wybijasz. pozdro.
1.Odłączyć pralkę od sieci elektrycznej i wodgiągowej. 2.Zdjąć blacy osłonowe. 3.Zdjąć pas klinowy i odkręcić śrubę koła pasowego. 4.Zdjąć koło pasowe przy pomocy ściągacza lub podbijając klin. 5.Zdjąć pierścień zabezpieczający z osi bębna. 6.Wkręcić w oś śrubę aby uchronić ją przed rozklepaniem i uderzać młotkiem w oś dotąd aż zacznie wysuwać się z...
Ono klejone nie jest, bywają silniki przy których 10t prasa bez grzania nie chce ruszyć kół pasowych, zresztą właśnie na gorąco one są wkładane w większości przypadków. Podskocz do mechanika samochodowego na pewno posiada prasę to ci ściągnie, ściągaczem nie ma szans zdjąć. Nie używaj tylko do tego celu młotka i przecinaka, uszkodzisz wirnik.
Można ściągaczem lub pomiędzy koło a łożyskowanie wbić wkrętak z jednej i drugiej to powinno zejść
Przy okazji. Wiem już jakie łożyska i uszczelniacz w Dafne. Zdjąłem pasek i koło pasowe ściągaczem ale nie mogę zdjąć krzyżaka z ośki. Nie mam tak dużego ściągacza - czy jest jakaś inna technika. I jak potem wcisnąć nowe aby nie uszkodzić bębna?
Mam model AWG 680 strasznie hucza łożyska , w zwiazku z tym że koło pasowe w pralce jest delikatne pytanie : Jak zdjać koło,aby wymienic łozyska ? Czy potrzebny jest ściągacz ?
Doczytałem sie w innych postach że można go zeszlifować ( uważając na temperaturę ) albo nawet wyjąc ( taki odważny nie byłem ) . Wybrałem opcję szlifowania jako bardziej bezpieczną . Widząc opinię jednego z modów że wymiana jednego łożyska to profanacja ująłem się honorem i poszedłem na całość i wymianie uległy dwa . - nawiercone nity konstrukcji silnika...
Witam żeby ściągnąć koło pasowe trzeba zdjąć zabezpieczenie oraz użyć mocnego ściągacza czy ktoś ma do sprzedania mocowanie zaznaczone na tym schemacie jako nr 11 chętnie odkupie
Witam skoro odkręciłeś już wszystkie śruby od krzyżaka to ściągnij teraz koło pasowe najlepiej ściągaczem jak niemasz to podważ dwoma kluczami lub wkrętakami pod kołem na osi jest pierścień sigera trzeba go zdjąć rozszerzając go na konice wkręć śrube mocującom koło pasowe w ośke do oporu i teraz jedną rękom ciągnij krzyżak a drugom uderzaj w oś aż krzyżak...
Zdejmij piastę mocowania noża, możesz ją delikatnie podgrzać, wkręć srubę mocowania noża oraz ściągacz dwu ramienny i powinna dać się zdjąć, potem koło pasowe.
zmienić w warsztacie który ma odpowiedni ściągacz
Witam, czy ma ktoś pomysł jak zdjąć koło pasowe z takiego wałka od pilarki? Próbowałem ściągaczem, ale przybiera on kształt "banana" i na tym koniec.
trzeci silnik to 1-faz czwarty to 3-faz. gwiazda żeby zdjąć koło pasowe musisz mieć ściągacz do łożysk
witam ad.typu łożysk -na pewno to tylko po rozebraniu i odczytaniu numerów na starych elementach będziesz wiedział jakie muszą być nowe.łożyska polecam polskie nie żadne cx czy inne.ważne by nie była wyrobiona ośka na łożyska które muszą ciasno na nią wchodzić i aby tuleja mosiężna pod simering nie miała rowka bo wtedy długgo nie pochodzi.do rozebrania...
Ściągaczem ani drgnie. Można gdzieś dokupić takie koła pasowe?
Jeśli ośka nie skorodowała, to palcami da się je ściągnąć. Tylko trochę siły trzeba mieć. Ew. pożyczyć od kogoś byle ściągacza 3-ramiennego.
Jak taki ściągacz wygląda i nie da rady inaczej bez ściągacza? Specjalnie ściągacz kupować, aby zdjąć koło pasowe?
Zwykle problemem jest poluzowanie śruby mocującej, najłatwiejszym rozwiązaniem jest zastosowanie klucza udarowego (pneumatyczny lub elektryczny). Samo koło pąsowe na ogół daje się zdjąć bez oporów, w razie potrzeby ściągacz. Nie uderzać młotkiem itd. aby nie pokrzywie wału silnika.
Po zdjęciu sprzęgła, zostaje koło pasowe i cewka na kompresorze. Koło pasowe jest na wieloklinie, jeżeli nie ma lekkiego luzu na kole pasowym to trzeba ściągacz użyć. Po zdjęciu koła pasowego zostaje cewka na kompresorze. W środku jest Seger. Należy zdjąć i wtedy powinno zejść bez problemu.
3 śruby M8 z dospawanymi uszami, wkręcasz w otwory na obwodzie koła pasowego, zapinasz ściągacz widoczny na jednym ze zdjęć i pomiędzy wał silnika a śrubę ściągacza wkładasz odpowiednio dobrany sworzeń.
Naklepszy sposób to ściągacz do łożysk i kół pasowych, w najgorszym razie młotek. Możesz jeszcze spróbować na prasie.
Robiłem u siebie łożyska w Candy ale innym modelu, widzę na zdjęciu że jest to prawie identyczne. Ta nakrętka jest tak mocno zakręcona, przytrzymaj za koło pasowe i odkręć. Żeby ściągnąć samo koło będzie raczej potrzebny ściągacz taki jak do łożysk ponieważ jest ono z aluminium i przy biciu młotkiem można je zdeformować. Same łożyska też są osadzone...
Tutaj pomaga tylko prasa hydrauliczna, plus oczywiście grzanie - ściągacze pourywasz.
Nie jestem pewny czy to właśnie ta pralka, więc traktuj odpowiedź na 99% Z tyłu pralki odkręcić osłonę, odkręcić śrubę mocującą koło pasowe duże, zdjąć koło pasowe (dobrze jest mieć ściągacz do łożysk) Następnie odkręcić 6 śrub mocujących tzw krzyżak Zdjąć krzyżak z łożyskami można przy tym pobijać młotkiem w wałek ale poprzez wkręconą śrubę M8 bo inaczej...
Witam. Koło można zdjąć za pomocą przecinaka płaskiego i młotka. Wymienia się oba zestawy łożysk. Po stronie ułożyskowania biernego ( przeciwne od koła pasowego ) jest mało miejsca ale trzeba odkręcić śrubę - imbus 5-tka ; wyciągnąć zawleczkę ułożyskowania i cały bęben wyciągnąć - odkręcając wcześniej bok zbiornika przy kole pasowym.
Siltal, to inaczej HANSEATIC, jak tak, to było kilka typów ardopodobnych i polaropodobnych (sic!). Podałem przepis ten drugi... W Twoim przypadku, pewnie to pierwsze (koło z "odlewu"). Brak ściągacza może być problemem, ale i tak do tego nie używam. Dwa płaskie porządne wkrętaki powinny sprawę załatwić, chyba, że tak zajeździłeś pralkę, że koło "obrosło,...
najlepiej nagrzać , tylko uważaj one bardzo lubią pekać jeżeli są z jakiegoś tam aluminium, albo musisz mieć przyzwoity ściągacz
Są 2 sposoby 1.zdjąć koło pasowe,okręcić kluczem śruby mocujące tuleję do zbiornika,ściągaczem ściągnąć tuleję z łożyskami(ale bardzo często ten sposób zawodzi nie można wyciągnąć tuleji z zbiornika) 2.zdjąć koło pasowe,odkręcić silnik,zdemontować przeciwwagi,zdjąć blachy łączące dwie połowy zbiornika,wyjąć tylną część zbiornika razem z bębnem Uszczelka...
Witam. Próbuję zdjąć koło pasowe z pompy bosch, odkręciłem nakętkę, założyłem ściągacz i nic, nawet nie drgnie, czy tam jest jeszcze jakieś zabezpieczenie?
Odkręcić śrubę na środku, zdjąć koło pasowe, odkręcić krzyżak nośny - trzy śruby na końcach ramion i trzy wokół piasty. Potem ciągnąc krzyżak do tyłu wbić oś bębna - poprzez jakąś podkładkę (miedź, twarde drewno, śruba wkręcona w oś - tak, żeby nie uszkodzić gwintu i samej osi), albo ściągnąć za pomocą ściągacza. Po wyciągnięciu krzyżaka wybić z niego...
Raczej klin na stożku ;) Podgrzać palnikiem i ściągacz w łapki :)
Ściągacz bardzo mocny, ale bardziej pewna prasa. Mam dość mocny ściągacz, a właściwie miałem bo nie wytrzymał próby zdjęcia tego koła pasowego. A może jest jakiś preparat penetrujący który ułatwia ściąganie? Może podgrzać nieco koło pasowe? Bardzo mocny ściągacz? To znaczy jaki? Jak wygląda taki ściągacz? Może podeślesz link albo zdjęcie takiego ściągacza.
Bez problemu schodzi :D Dobry separator i zapięty do tego ściągacz i masz koło w ręku. Idź do nort serwis-u powinni pomóc.
Roznitować stojan, roznitować magnes tacho na wirniku, przyrządem zdjąć koło pasowe, zdemontować stare łożyska (przyrząd lub ściagacz); Założyć nowe łożyska (na prasie), założyć magnes tacho (specjalny klej), zmontować resztę (stojan) skręcając na szpilki, założyć koło pasowe na prasie. KPW? :D
Ratuje Cię teżodgrzanie koł pasowego i ściągnięcie ściągaczem do łożsk.Nie polecam bo złożenie takiego silnika sprawia kłopoty.
Koło najpierw nieco zagrzać i można ściągaczem. Podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
OKI. Czyli : 1) Odkręcam śrubę na środku. 2)Probuję zdjąć całe koło pasowe delikatnie opukując od tyłu lub używając ściągacza. 3) Koło pasowe mam wyciągnięte mogę sobie z nim pójść na stół i grzebać dalej 4) i dalej .. używam szczypiec od spodu czy od góry żeby coś tam zdjąć i wyciągnąc cewkę?
Jest mały ręczny ściągacz , którym w minutkę ściąga się to kółko ,ale chyba nieopłacalne dla Ciebie ,żebyś kupował do jednego silnika. Byłbym wdzięczny gdyby kolega podał mi namiary na taki "mały ręczny ściągacz" , żeby zdjąć koło pasowe silnika trzeba czasem nacisku 3-4 ton . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Dobrej jakości trójramienny ściągacz do kół pasowych montowanych na łożyskach. Zaczepiasz się o koło pasowe (nie próbuj o sprzęgło bo pogniesz i do wyrzucenia).
Sprzęgło chwyciła chyba rdza. Podlewać WD 40 i czekać cierpliwie, powinno puścić. Możnaby pomóc plastikowymi klinami, delikatnie wbijanymi między tarczkę sprzęgła a koło pasowe. Jak się uda, to pod sprzęgłem powinien być seger. Musisz go zdjąć,bo inaczej uszkodzi się odlew obudowy.
Kolego saskia zastanawiałem się juz nad takim rozwiązaniem ale nie bardzo mogłem swoim ściągaczem zdjąć koło przy silniku.Postaram się o lepszy ściągacz i spróbuję ponownie, obawiam się tylko czy nie uszkodzę koła.W żaden sposób nie udało mi się wyjąć klina - wystaje tylko parę milimetrów ponad koło.Może jakieś rady - może podgrzać ?
Witam wszystkich! Czy ktoś wie jak zdjąć koło pasowe z silnika pralki Electrolux EWT1016. Chcę wymienić łożyska w tym silniku a bez zdjęcia koła pasowego nie da rady. Próbowałem ściągaczem - strasznie oporne, podgrzanie też nie rozwiązuje problemu.
Sciągacz na 3 łapy i po problemie
Coście sie tak uwzięli na ściągacze? Młotek i coś do pobijania Tak można uszkodzić wirnik.
Witam Kolegów. Muszę wymienić łożysko w mojej pralce (po kilkudziesięciu sekundach wirowania zaczyna się odzywać).Niestety, nie wiem jak zdjąć koło pasowe. Czy muszę użyć do tego jakiegoś ściągacza? Koło jest nałożone na jakiś pierścień rozcięty z jednej strony (zaznaczyłem go strzałką na zdjęciu). Proszę kolegów o podpowiedź. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
z wielkimi bólami udało mi sie odkręcić śrubę koła oraz 8 śrub krzyżaka (wszystkie wkręcone były na jakieś świństwo przeciw odkręcaniu) i co dalej bo krzyżak nadal ani drgnie. czy trzeba użyć w tym momecie ściagacz czy jeszcze cos odkręcić pozdrawiam i proszę o szybką pomoc sprawa już opanowana dzięki za pomoc
Ściągaczem, ostrożnie. Nie ma stożka. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Viper, daj spokój. Zdejmie tylny dekiel ( i ile zdejmie) i odkręci koło pasowe. I dłuuuugo się będzie zastanawiał jak wybić wirnik. A ściągaczem można sobie tam pogibać.
ściągacz koło pasowy zdjąć koło pasowy zdjąć koło pasowy silnik
nivona wyjęcie zaparzacza farba promieniowaniem podstawy sztucznej inteligencji
budowanie starego woltomierza budowanie starego woltomierza
Nissan Qashqai J11 – prąd ECU do sondy lambda 4 piny za katalizatorem, wartości grzałki Hughes & Kettner GrandMeister 36 – wysoka temperatura głowicy podczas pracy, wentylacja, objawy przegrzania